Onko muille sattunut, että soittavat ja lupaavat lähettää vain esitteen, kun nimenomaan sanoin, että en halua mitään sopimuksia.., ja kas kohta on sopimus
sähköpostissa. Viikon kuluessa pitää perua, jos meinaa välttyä vuoden maksulta,
myyjä vielä lupaa varmistaa soittamalla tilauksen viikon päästä, joka silloin on jo myöhäistä.
Kiinnostaisi tietää onko tämä kovin yleistäkin markkinointia ko. yritykseltä?
16100 numeropalvelu vedätys
9
3482
Vastaukset
Olen lopettanut oman yrityksen toiminnan noin kuusi vuotta sitten....Mutta sain vielä tänä vuonna Fonectalta perintään menenevän laskun,vaikka olen kirjallisesti lähettänyt ilmoituksen(noin kuusi vuotta sitten),etten ole päätoimimen yrittäjä.En koskaan saanut alkuperäistä laskua, vaan se on suoraan laitettu perintään. Missä oikeen mättää...tiedonkulussa...What of fack!!! Pitäs kerralla mennä perille!!
- vit...
Kävi just samoin!
- löjkhjk
Tuolta voi katsoa "kohtalontovereita" yhden numeropalvelun piiristä sekä vinkkejä, miten toimia ja miten prosessi esimerkiksi etenee.
http://www.nettipoliisi.net/?p=4948
Jos olet kuluttajana saanut laskun, kuluttaja-asiamies auttaa. Jos olet yrittäjänä saanut laskun, niin voi olla vaikka Suomen Yrittäjien lakimieheen yhteydessä. Edellä mainittuun linkkiin on joku koostanut:
"Yrittäjäsanomissa 9/12 on etusivulla ja aukeama 4-5 tätä puhelinmyyntiasiaa ja heidän ylesiohjeet, kuinka toimia jos joutuu vilpillisen markkinoinnin uhriksi. Ensimmäinen ohje on, että ”Aiheetonta laskua ei tule koskaan maksaa…”, toinen ohje on että ”Reklamoi sähköpostilla ja säilytä kirjeenvaihto…” Kolmas ohje on ”Mikäli saat perintäkirjeen perintätoimistolta, lähetä sama perusteltu reklamaatio myös perintätoimistoon. Silloin asiasta tulee riitainen ja … perintä pitää lopettaa. Velkojalla on kuitenkin aina mahdollisuus nostaa kanne tuomioistuimessa.” Neljänneksi ”Laskun lähettäjällä on näyttötaakka…”
Kannattaa lukea varsinainen artikkeli."
Yksi yrittäjä edellä olevan linkin tekstien mukaan oli keksinyt pistää laskun lähettäjälle vastalaskuna yli sata euroa jokaiselta alkavalta tunnilta, minkä käyttää aiheettomaan laskuun liittyvien asioiden selvittelemiseen ja selittämiseen laskun lähettäjälle, kun reklamoinnin jälkeen edelleen joutui vääntämään asiasta laskun lähettäjän kanssa. Tohonhan voisi lisätä vielä perusmaksuksi sen summan, mitä aiheettoman laskun lähettäjä alunperin aiheettomasti vaati. - voi pa ska
mulle kävi just näin 140 euron lasku ja mulla on numeropalveluiden estotki joten miten tää on mahdollista joudun maksaa tätä kerran kuussa. vi tuttaa ku sain tästä syystä panikki häiriön ku laittaa mulle laskua ku en ees käytä koko vi tun palvelua.
- melkein huijattu
No muua aamu soitti se myyntitykki, ja puhui yli 6 minsaa. Varovasti siinä kai lupailin että saa panna tutustumispakettia tulemaan. Sano vaan että ilmasta on, kato viikko rauhas ja peru ellei nappaa. No sit muutaman tunnin päästä tuli kännyyn 4 viestiä joissoli kaikkia tunnuksia ja salasanoja sekä palvelun numero jonka käyttäjäksi olin nyt kai siirtynyt.
Seuraavana aamuna soitin asiakaspalveluun heti ku mahollista ja peruin paketin ja kuvasin puheluni kännylläni, kaiutin päällä puhelimessani. Sit vähän päästä tuli s-postiini vahvistus että tilaus on peruttu. S-postissa oli ettei saa enää kä'yttää mitään näien palveluja, tunnuksia tms.
Seuraavana päivä'nä tuli postissa se tilausvahvistus ja muita lappuja joissoli pirusti tekstia; selitettiin mm. mistä kaikesta suuri ja mahtava YHTIÖ ja PALVELU ei ole vastuussa. Sit oli et jos käyttää niitä sen numeroita vielä niin tilaus peruuntuu. Kuitenkin toisaalla yhtiö mainosti että sen jotain pakettinumeroa voi käyttää ilmaseksi jos haluaa säästää puhelinlaskuissa. En pirusa käytä;)- melkein huijattu
SIOP! kakkasin puhelimeeni ja äänet k-al lakkasi
- juhanip1
Moi sama ongelma 16100 kanssa.Suomessa saa näköjään tavallista ihmistä huijata miten lystää.Puhelimessa luvataan viikon ilmainen tutustuminen ja mikäli peruu viikon aikana ei mukamas tule kuluja.Kyseisen "yrityksen" kanssa on syytä pitää varansa kuten kaikkien puhelinmyynti firmojen kanssa.Siinä vaivihkaa jutustellessaan he ujuttavatkin sopimuksen jonka purkaminen on tosi vaikeaa.Samoin perintäfirma Trustkapital uhkailee vaikka lain mukaan ei asiakkaalta voi periä mitään ennen tuomioistuimen päätöstä, mikäli asiakas on reklamoinut.Kumpikin yritys kuuluu luokkaan rahastus.Viikon aikana suoritettu puhelimella peruutus ei kuulemma ole tullut, joten asiointi näitten kanssa on syytä dokumentoida tarkasti.Sähköpostit talteen ja puhelin äänitys päälle kun asioi heidän kanssaan.
- Anonyymi
No joo, mulla on ollut vuosikaudet netin ilmainen palvelu, josta saanut soittajien numerot selville ja nyt kirjautuminen on äkkiä estetty. Taitaa firma olla kanttuvei?
- Anonyymi
Huijareiden laskuja ei tarvitse koskaan maksaa. Mitään ei edes tarvitse peruuttaa, jos ei tietoisesti ole tehnyt sopimusta. Eikä niitä huijareiden viestejä tai kirjeitä tarvitse lukea. Kiistäkää kaikki perinnät. Oppivat kantapään kautta.
Uskokaa jo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982