Erästä autoa olen katsellut vähän sillä silmällä. Laitoin rekkaria menemään 16400 -numeroon, josta tulleessa viestissä luki "Liikenteestä poisto".
Mitä tarkoittaa käytännössä? Onko ollut esim. kolarissa tai vastaavaa?
Liikenteestä poisto
21
17259
Vastaukset
- Sitä vaan että...
Höh ei!
Auto on liikennekäytöstä poistettu, kun se laitetaan "seisontavakuutukseen" (entinen ilmaus samalle asialle).
Eli esim. autoliikkeissä saattaa lähes kaikki autot olla "liikennekäyttöpoistossa" ja otetaan taas käyttöön, kun asiakas ostaa.
Ei sen kummempaa.- traaffin seloste
On se kummempaa nääs.
Autoliikeet laittavat autot "myyntivarasto" nimikkeen alle ja siitä on tuon niminen merkintä myös trafilta saatavissa olevassa selosteessa. Autoliikkeet eivät laita autoja liikenteestä poistoon koska siten esim. koeajot eivät ole laillisia.
Liikenteestä poistoon on kaksi varsin yleistä syytä; toinen on kolariauton korjaus ja toinen on määräaikaan mennessä katsastamatta jääneet ajokit. Muitakin syitä toki on mutta nuo ovat yleisimmät. - Sitä vaan että...
traaffin seloste kirjoitti:
On se kummempaa nääs.
Autoliikeet laittavat autot "myyntivarasto" nimikkeen alle ja siitä on tuon niminen merkintä myös trafilta saatavissa olevassa selosteessa. Autoliikkeet eivät laita autoja liikenteestä poistoon koska siten esim. koeajot eivät ole laillisia.
Liikenteestä poistoon on kaksi varsin yleistä syytä; toinen on kolariauton korjaus ja toinen on määräaikaan mennessä katsastamatta jääneet ajokit. Muitakin syitä toki on mutta nuo ovat yleisimmät.No haiseppas nyt "asiantuntija" vaikka v-itulle.
"Myyntivarasto" ei mitenkään liity liikennepoistoihin.
"Myyntivarasto" on vain ja ainoastaan autoliikkeen vakuutus, eli ryhmäliikennevakuutus, ettei tarvitse jokaikistä kiulua erikseen vakuuttaa, vaan maksetaan koko könttisumma liikevaihdon mukaan (voin kertoa, että halpaa ei ole!).
Autoliike maksaa seisovista autoistaan IHAN SAMAN KUIN YKSITYINEN (ja liikkeellä kun on 20-200 autoa, niin laske siitä mitä niiden seisottaminen maksaa...)
SIKSI autoja laitetaan liikennekättöpoistoon, koeajot koe-kilvillä ja takaisin liikennekäyttöön kun kauppa on tehty.
EI EDELLEENKÄÄN SEN KUMMEMPAA! - traaffin seloste
Sitä vaan että... kirjoitti:
No haiseppas nyt "asiantuntija" vaikka v-itulle.
"Myyntivarasto" ei mitenkään liity liikennepoistoihin.
"Myyntivarasto" on vain ja ainoastaan autoliikkeen vakuutus, eli ryhmäliikennevakuutus, ettei tarvitse jokaikistä kiulua erikseen vakuuttaa, vaan maksetaan koko könttisumma liikevaihdon mukaan (voin kertoa, että halpaa ei ole!).
Autoliike maksaa seisovista autoistaan IHAN SAMAN KUIN YKSITYINEN (ja liikkeellä kun on 20-200 autoa, niin laske siitä mitä niiden seisottaminen maksaa...)
SIKSI autoja laitetaan liikennekättöpoistoon, koeajot koe-kilvillä ja takaisin liikennekäyttöön kun kauppa on tehty.
EI EDELLEENKÄÄN SEN KUMMEMPAA!Sinä tuskin olet edes nähnyt autokauppiasta mutta jos jostain oudosta syystä olet niin otapa ja kerro edes yksi oikea autoliike jossa koeajot suoritetaan jollain, epämääräisillä "koekilvillä" kuten asiaa nimität :)))))
Sinulla on pieksut väärinpäin jalassa tahikka pipo kasvanut päähän kiinne kun et näköjään tästä asiasta mitään tiedä. Omituista on se, että höpiset mitä sattuu vaikka et mitään kummempaa tiedä. - Sitä vaan että...
traaffin seloste kirjoitti:
Sinä tuskin olet edes nähnyt autokauppiasta mutta jos jostain oudosta syystä olet niin otapa ja kerro edes yksi oikea autoliike jossa koeajot suoritetaan jollain, epämääräisillä "koekilvillä" kuten asiaa nimität :)))))
Sinulla on pieksut väärinpäin jalassa tahikka pipo kasvanut päähän kiinne kun et näköjään tästä asiasta mitään tiedä. Omituista on se, että höpiset mitä sattuu vaikka et mitään kummempaa tiedä.Ainakin omassa liikkeessäni ja niissä muutamissa kymmenissä muissakin autoliikkeissä jotka ihan käsi-päivää hyvin tunnen, koe-ajot suoritetaan KOE-kilvillä, jos auto sattuu olemaan liikennekäytöstä poistettu.
Nopeasti kiertävän varaston vuoksi useimmat kuitenkin normaalissa liikennekäytössä, tosin varastovakuutettuja... toki sillähän ei tosiaan tuon liikennekäyttöpoiston kanssa ole mitään tekemistä.
- Mitä tarkoittaa?
Kiitos kun valistat yksikertaisempaakin, tuo on kiva tietää. Uskaltaa ehkä ottaa myyjään yhteyttäkin.
Mielenkiinnosta kuitenkin, minkälainen merkintä löytyy kolarissa olleesta autosta? Kai siitä joku merkki jonnekin laitetaan, vai pitääkö vain itse päätellä auton rungosta/yksityiskohdista ja mahd. uudesta rekisterinumerosta?- Sitä vaan että...
Kolaroidusta autosta on merkintänä "rekisteriotteessa" joka nykyään nimeltään REKISTERÖINTITODISTUS OSA1 / TEKNINEN OSA...
Merkintänä siellä edellinen rekisteritunnus.
Tämä ei välttämättä tarkoita, että auto olisi kolaroitu, vaan että siinä on ollut aiempikin rekisteritunnus ja se syystä tai toisesta on ollut liikenteestä poistettuna ja uudelleen rekisteröitynä.
Maksullisesta palvelusta (trafi) saa koko auton omistushistorian... mutta toisaalta mitäpä sillä väliä montako omistajaa ollut tai vaikka kolaristakin korjattu, jos auto on nyt hintansa veroisessa kunnossa kun sen ostat? - q234dtw4gw4
Sitä vaan että... kirjoitti:
Kolaroidusta autosta on merkintänä "rekisteriotteessa" joka nykyään nimeltään REKISTERÖINTITODISTUS OSA1 / TEKNINEN OSA...
Merkintänä siellä edellinen rekisteritunnus.
Tämä ei välttämättä tarkoita, että auto olisi kolaroitu, vaan että siinä on ollut aiempikin rekisteritunnus ja se syystä tai toisesta on ollut liikenteestä poistettuna ja uudelleen rekisteröitynä.
Maksullisesta palvelusta (trafi) saa koko auton omistushistorian... mutta toisaalta mitäpä sillä väliä montako omistajaa ollut tai vaikka kolaristakin korjattu, jos auto on nyt hintansa veroisessa kunnossa kun sen ostat?"mutta toisaalta mitäpä sillä väliä montako omistajaa ollut tai vaikka kolaristakin korjattu, jos auto on nyt hintansa veroisessa kunnossa kun sen ostat? "
Kyllä silä parista syystä on väliä, ainakin minulle ja suurimmalle osalle tuntemistani ihmisistä, ellei jo lähtökohta ole ajaa autoa loppuun. Usein muuten petyn juuri tuosta että joku myy autoa järkevään hintaan ja kertoilee korjatuista kohdista ilmoituksessa.
Kaikki siis olisi päälisinpuolin ok. Kun trafin tiedoista asiaa tutkii niin kappas, auto on viimeisen kolmen vuoden aikana ollut vähintään viidellä omistajalla ja ajossa vain kuukauden pari kerrallaan ja uusin omistaja rekisteröinyt sen viikkoa aiemmin itselleen. Kiertopalkinto siis.
Miksi muuten toiset autot ovat aina kiertopalkintoja. Miksi ne ostaa aina sellainen joka ei sitä autoa haluakkaan vaan myy ensitilassa sen pois? Vaikea uskoa että se auto olisi hyvä jos omistaja vaihtuu usein. Koska jos se olisi oikeasti hyvä niin kyllä JOKU sen ostajista olisi sen varmasti itsellään pitänyt.
Siellä pitää olla jotain vikaa, tai jokaisen omistajan pitäisi löytää aina uusi vika heti vanhan korjattuaan ja väsyä siihen rumbaan. Mutta silti ihmettelen auton ostajia jotka ostavat autoja vain näemmä "kokeeksi" pariksi kuukaudeksi. Eivät aja kesäharrasteautollaan edes sitä koko kesää..
Itsellä on tullut sellainen erikoinen kieroutuma. En oikeastaan haluakkaan ostaa muita kuin sellaisia autoja jotka ovat olleet samalla omistajalla pidempään kuin 2 vuotta, tonnin pommin kohdalla talven yli ts. autolla ajettu muutakin ajoa kuin kesäpäivinä max. viittäkymppiä. - na-b
Tässä oikea vastaus: soita trafin rekisteritiedustelunumeroon ja kysy on ko. autolla "vaurioituneena poisto" merkintää tiedoissa. Jos on, niin auto on kolaroitu -> lunastettu -> jobattu kuntoon -> rekisteröity uudelleen.
- Suomessa kyykytetään
na-b kirjoitti:
Tässä oikea vastaus: soita trafin rekisteritiedustelunumeroon ja kysy on ko. autolla "vaurioituneena poisto" merkintää tiedoissa. Jos on, niin auto on kolaroitu -> lunastettu -> jobattu kuntoon -> rekisteröity uudelleen.
Ja jos on tuontiauto voi olla kolaroitu/mittarihuollettu eikä ilmene muuta kuin että on tuontiauto ?
Trafi on antanut näille oman eu/erityisdirektiivin ettei joudu suomalaisten vakuutusyhtiöiden poistamien ja korjattujen autojen kastiin (joista ei ole mittareitahuollettu)? - Maailman menoa
q234dtw4gw4 kirjoitti:
"mutta toisaalta mitäpä sillä väliä montako omistajaa ollut tai vaikka kolaristakin korjattu, jos auto on nyt hintansa veroisessa kunnossa kun sen ostat? "
Kyllä silä parista syystä on väliä, ainakin minulle ja suurimmalle osalle tuntemistani ihmisistä, ellei jo lähtökohta ole ajaa autoa loppuun. Usein muuten petyn juuri tuosta että joku myy autoa järkevään hintaan ja kertoilee korjatuista kohdista ilmoituksessa.
Kaikki siis olisi päälisinpuolin ok. Kun trafin tiedoista asiaa tutkii niin kappas, auto on viimeisen kolmen vuoden aikana ollut vähintään viidellä omistajalla ja ajossa vain kuukauden pari kerrallaan ja uusin omistaja rekisteröinyt sen viikkoa aiemmin itselleen. Kiertopalkinto siis.
Miksi muuten toiset autot ovat aina kiertopalkintoja. Miksi ne ostaa aina sellainen joka ei sitä autoa haluakkaan vaan myy ensitilassa sen pois? Vaikea uskoa että se auto olisi hyvä jos omistaja vaihtuu usein. Koska jos se olisi oikeasti hyvä niin kyllä JOKU sen ostajista olisi sen varmasti itsellään pitänyt.
Siellä pitää olla jotain vikaa, tai jokaisen omistajan pitäisi löytää aina uusi vika heti vanhan korjattuaan ja väsyä siihen rumbaan. Mutta silti ihmettelen auton ostajia jotka ostavat autoja vain näemmä "kokeeksi" pariksi kuukaudeksi. Eivät aja kesäharrasteautollaan edes sitä koko kesää..
Itsellä on tullut sellainen erikoinen kieroutuma. En oikeastaan haluakkaan ostaa muita kuin sellaisia autoja jotka ovat olleet samalla omistajalla pidempään kuin 2 vuotta, tonnin pommin kohdalla talven yli ts. autolla ajettu muutakin ajoa kuin kesäpäivinä max. viittäkymppiä.Kuule, nykyjää firmat pyörittää niitä autojaan milloin millakin nimellä välttyäkseen autoveron maksamiselta yms. kulujen maksulta, siksikin voi niitä rekisteröintitodistuksia olla otteella vaikka hurymykkemonta.
- Sitä vaan että...
Maailman menoa kirjoitti:
Kuule, nykyjää firmat pyörittää niitä autojaan milloin millakin nimellä välttyäkseen autoveron maksamiselta yms. kulujen maksulta, siksikin voi niitä rekisteröintitodistuksia olla otteella vaikka hurymykkemonta.
Ohoh?
...asiantuntija?
Kerroppas, miten autoliike välttyy verojen ja "yms.kulujen" maksuilta, vaihtamalla autoja vaikkapa keskenään ja rekisteröiden ne kuitenkin itselleen?
Sillä sitähän sinä tarkoitit;
otteessa voi olla useampikin autoliike vanhana omistajana... ja otteen järjestysnumero ei todellakaan kerro todellista omistajien määrää.
Sen saa trafilta kysellä, maksullisena palveluna.
Nimittäin vtuttaa 5-15-vuotiaasta autosta kun kysellään vttu ensimmäisenä; "Monellaks omistajalla ollu?"
Stana. - ye54u456r5
Sitä vaan että... kirjoitti:
Ohoh?
...asiantuntija?
Kerroppas, miten autoliike välttyy verojen ja "yms.kulujen" maksuilta, vaihtamalla autoja vaikkapa keskenään ja rekisteröiden ne kuitenkin itselleen?
Sillä sitähän sinä tarkoitit;
otteessa voi olla useampikin autoliike vanhana omistajana... ja otteen järjestysnumero ei todellakaan kerro todellista omistajien määrää.
Sen saa trafilta kysellä, maksullisena palveluna.
Nimittäin vtuttaa 5-15-vuotiaasta autosta kun kysellään vttu ensimmäisenä; "Monellaks omistajalla ollu?"
Stana."Nimittäin vtuttaa 5-15-vuotiaasta autosta kun kysellään vttu ensimmäisenä; "Monellaks omistajalla ollu?"
Minuakin vituttaa, mutta vain siitä syystä että tiedot saa Trafista. Palvelu toki maksaa mutta pieni hinta jos on tuhansien eurojen hankintaa tekemässä.
Ei kukaan kiertopalkintoa halua, jos samoilla kilometreillä ja varusteila löytää 1-3-omisteisiakin suurin piirtein samaan hintaan, kyllähän se nyt selvä asia on. Samoin ihmettelen kun myydään "varmaa ja luotettavaa käyttökiesiä" vaikka myyjä on omistanut auton vain muutaman viikon. Hieman pitempää testirupeamaa toivoisin.
Sorry nyt vaan mutta muutaman viikon kokeilun jälkeen ei useimpien autojen luotettavuudesta voi sanoa vielä yhtään mitään. Jos myyjä on ajanut autolla pari viikkoa, noin suppea otos ei kerro mitään siitä miten auto toimii ympärivuotisessa käytössä. Ei vaikka edelliset olisivat ajaneet mittariin 500 tkm, varsinkaan kun puhutaan käyttöautoluokan peleistä.
Vanhoissa 60-80-lukujen peleissä tai vanhemmissa jos auto on ollut kesällä jokapäiväisessä ajossa ja kilometrejä on kertynyt pari tuhatta tai enemmän, voi jo vähän kehuakin.
Mutta mitä useampi käyttäjä, sitä todennäköisemmin niitä purkka-rautalankakorjauksia. Autoa myydessä myyjä kun aina on hieman valikoiva totuuden suhteen, jää myös aina jotain dokumentoimatta. "Mulla ei oo tarkkoja tietoja huolloista" on yleinen vastaus kun kiertopalkinnon tekniikan kunnosta kyselee lyhytaikaiselta omistajalta. - Sitä vaan että...
ye54u456r5 kirjoitti:
"Nimittäin vtuttaa 5-15-vuotiaasta autosta kun kysellään vttu ensimmäisenä; "Monellaks omistajalla ollu?"
Minuakin vituttaa, mutta vain siitä syystä että tiedot saa Trafista. Palvelu toki maksaa mutta pieni hinta jos on tuhansien eurojen hankintaa tekemässä.
Ei kukaan kiertopalkintoa halua, jos samoilla kilometreillä ja varusteila löytää 1-3-omisteisiakin suurin piirtein samaan hintaan, kyllähän se nyt selvä asia on. Samoin ihmettelen kun myydään "varmaa ja luotettavaa käyttökiesiä" vaikka myyjä on omistanut auton vain muutaman viikon. Hieman pitempää testirupeamaa toivoisin.
Sorry nyt vaan mutta muutaman viikon kokeilun jälkeen ei useimpien autojen luotettavuudesta voi sanoa vielä yhtään mitään. Jos myyjä on ajanut autolla pari viikkoa, noin suppea otos ei kerro mitään siitä miten auto toimii ympärivuotisessa käytössä. Ei vaikka edelliset olisivat ajaneet mittariin 500 tkm, varsinkaan kun puhutaan käyttöautoluokan peleistä.
Vanhoissa 60-80-lukujen peleissä tai vanhemmissa jos auto on ollut kesällä jokapäiväisessä ajossa ja kilometrejä on kertynyt pari tuhatta tai enemmän, voi jo vähän kehuakin.
Mutta mitä useampi käyttäjä, sitä todennäköisemmin niitä purkka-rautalankakorjauksia. Autoa myydessä myyjä kun aina on hieman valikoiva totuuden suhteen, jää myös aina jotain dokumentoimatta. "Mulla ei oo tarkkoja tietoja huolloista" on yleinen vastaus kun kiertopalkinnon tekniikan kunnosta kyselee lyhytaikaiselta omistajalta."Ei kukaan kiertopalkintoa halua, jos samoilla kilometreillä ja varusteila löytää 1-3-omisteisiakin suurin piirtein samaan hintaan, kyllähän se nyt selvä asia on."
Miksi? Mitä parempaa on huonosti pidetyssä 1-3 omistajalla olleessa, kuin vaikkapa hyvin pidetyssä ja huolletussa 5-10 omisteisessa?
Ei mitään.
"Mutta mitä useampi käyttäjä, sitä todennäköisemmin niitä purkka-rautalankakorjauksia."
Ei.
Auton omistajien määrällä ei edelleenkään ole mitään merkitystä. Vain ja ainoastaan sen nykyisellä kunnolla ja huoltohistorialla; ei siis omistushistorialla, vaan huoltohistorialla. Sillä on jotain merkitystä.
Olen omin silmin nähnyt, omilla (firman) rahoilla ostanut ja omilla (firman) rahoilla korjautellut ja kunnostellut 1.omistajalla ollutta, vähän ajettua suoraan sanoen P-ASKAA... hälläväliä tyyppi, ei koskaan edes pessyt autoaan, saati huoltanut; pelkkää ajoa 3-vuotta ja kun ensimmäinen katsastus edessä, niin auto lähes paalauskuntoinen P-ASKA.
Toki siitä vielä auton sai parsittua ISOLLA RAHALLA, mutta hyväksi ei enää kehdannut kehua edes myydessä kunnostettuna.
Että se siitä omistajienmäärän tärkeydestä.
Piste. - jatketaan edelleen
Sitä vaan että... kirjoitti:
"Ei kukaan kiertopalkintoa halua, jos samoilla kilometreillä ja varusteila löytää 1-3-omisteisiakin suurin piirtein samaan hintaan, kyllähän se nyt selvä asia on."
Miksi? Mitä parempaa on huonosti pidetyssä 1-3 omistajalla olleessa, kuin vaikkapa hyvin pidetyssä ja huolletussa 5-10 omisteisessa?
Ei mitään.
"Mutta mitä useampi käyttäjä, sitä todennäköisemmin niitä purkka-rautalankakorjauksia."
Ei.
Auton omistajien määrällä ei edelleenkään ole mitään merkitystä. Vain ja ainoastaan sen nykyisellä kunnolla ja huoltohistorialla; ei siis omistushistorialla, vaan huoltohistorialla. Sillä on jotain merkitystä.
Olen omin silmin nähnyt, omilla (firman) rahoilla ostanut ja omilla (firman) rahoilla korjautellut ja kunnostellut 1.omistajalla ollutta, vähän ajettua suoraan sanoen P-ASKAA... hälläväliä tyyppi, ei koskaan edes pessyt autoaan, saati huoltanut; pelkkää ajoa 3-vuotta ja kun ensimmäinen katsastus edessä, niin auto lähes paalauskuntoinen P-ASKA.
Toki siitä vielä auton sai parsittua ISOLLA RAHALLA, mutta hyväksi ei enää kehdannut kehua edes myydessä kunnostettuna.
Että se siitä omistajienmäärän tärkeydestä.
Piste."Että se siitä omistajienmäärän tärkeydestä.
Piste."
Tämä on keskustelupalsta. Sinä et määrittele mistä täällä saa puhua.
"Miksi? Mitä parempaa on huonosti pidetyssä 1-3 omistajalla olleessa, kuin vaikkapa hyvin pidetyssä ja huolletussa 5-10 omisteisessa?"
Toki on näitä ääripäitä, jotka ostavat yli omien varojensa kalliin auton, ottavat pelkän tavallisen liikennevakuutuksen (parkkipaikkakolhut jää korjaamatta), eivätkä vaihda öljyjäkään ennen kuin valo syttyy, mutta nämä ovat ääritapauksia. Mutta pääsääntöisesti pitkäaikainen omistaja tietää autostaan enemmän kuin lyhytaikainen.
"Vain ja ainoastaan sen nykyisellä kunnolla ja huoltohistorialla; ei siis omistushistorialla, vaan huoltohistorialla."
"Nykyinen kunto" alkaa olla jo out ja passé näissä keskusteluissa. Ko. termiä viljelevät nämä alta kolmekymppiset "automiehet" jotka röntgenkatseellaan skannaavat auton kotelorakenteet, mahdolliset vuotokohdat ym. Me tavikset jotka emme niin paljon autoista ymmärrä ja kenellä on munaa myöntää, että autoalan ammattilainen on joku muu kuin itse, emme tuollaista katsetta omista.
Ja se huoltohistoria tarkoittaa dokumentoitua huoltohistoriaa, ei myyjän suullista kertomusta. Yleisesti autossa, jolla on vähemmän omistajia, huoltohistoria on paremmin dokumentoitu. Omistajanvaihdoksissa aina jotain oleellista tietoa katoaa. Ja tuo tiedonsiirron kuilu saattaa sisältää juurikin sen huoltokirjan, joka kiertopalkinnoista yleensä puuttuu. Samoin kuitit korjauksista joita ei syystä tai toisesta haluta näyttää ostajalle.
Ja kuten tuossa ylemmässä viestissä sanoin: auto jolla on vaikka kolmen vuoden aikana ollut viisi omistajaa ja tuohonkin kolmeen vuoteen on mahtunut useita liikennekäytöstä poistoja (harrasteautot pois lukien), ei voi olla hyvä. Jos tällainen auto olisi hyvä, JOKU edellisistä omistajista olisi sen pitänyt. Vai keksitkö jonkun syyn miksi hyvä auto päätyisi kerta toisensa jälkeen henkilölle joka ei sitä halua?
PS: Olen myynyt auton isolla tappiolla kahden kuukauden omistusajan jälkeen, koska auto yksinkertaisesti oli paska. Edellisellä omistajalla se oli ollut puoli vuotta. Joten voin jollain tapaa sanoa tietäväni mistä puhun. - jatketaan edelleen
jatketaan edelleen kirjoitti:
"Että se siitä omistajienmäärän tärkeydestä.
Piste."
Tämä on keskustelupalsta. Sinä et määrittele mistä täällä saa puhua.
"Miksi? Mitä parempaa on huonosti pidetyssä 1-3 omistajalla olleessa, kuin vaikkapa hyvin pidetyssä ja huolletussa 5-10 omisteisessa?"
Toki on näitä ääripäitä, jotka ostavat yli omien varojensa kalliin auton, ottavat pelkän tavallisen liikennevakuutuksen (parkkipaikkakolhut jää korjaamatta), eivätkä vaihda öljyjäkään ennen kuin valo syttyy, mutta nämä ovat ääritapauksia. Mutta pääsääntöisesti pitkäaikainen omistaja tietää autostaan enemmän kuin lyhytaikainen.
"Vain ja ainoastaan sen nykyisellä kunnolla ja huoltohistorialla; ei siis omistushistorialla, vaan huoltohistorialla."
"Nykyinen kunto" alkaa olla jo out ja passé näissä keskusteluissa. Ko. termiä viljelevät nämä alta kolmekymppiset "automiehet" jotka röntgenkatseellaan skannaavat auton kotelorakenteet, mahdolliset vuotokohdat ym. Me tavikset jotka emme niin paljon autoista ymmärrä ja kenellä on munaa myöntää, että autoalan ammattilainen on joku muu kuin itse, emme tuollaista katsetta omista.
Ja se huoltohistoria tarkoittaa dokumentoitua huoltohistoriaa, ei myyjän suullista kertomusta. Yleisesti autossa, jolla on vähemmän omistajia, huoltohistoria on paremmin dokumentoitu. Omistajanvaihdoksissa aina jotain oleellista tietoa katoaa. Ja tuo tiedonsiirron kuilu saattaa sisältää juurikin sen huoltokirjan, joka kiertopalkinnoista yleensä puuttuu. Samoin kuitit korjauksista joita ei syystä tai toisesta haluta näyttää ostajalle.
Ja kuten tuossa ylemmässä viestissä sanoin: auto jolla on vaikka kolmen vuoden aikana ollut viisi omistajaa ja tuohonkin kolmeen vuoteen on mahtunut useita liikennekäytöstä poistoja (harrasteautot pois lukien), ei voi olla hyvä. Jos tällainen auto olisi hyvä, JOKU edellisistä omistajista olisi sen pitänyt. Vai keksitkö jonkun syyn miksi hyvä auto päätyisi kerta toisensa jälkeen henkilölle joka ei sitä halua?
PS: Olen myynyt auton isolla tappiolla kahden kuukauden omistusajan jälkeen, koska auto yksinkertaisesti oli paska. Edellisellä omistajalla se oli ollut puoli vuotta. Joten voin jollain tapaa sanoa tietäväni mistä puhun.Vielä omaan kirjoitukseeni lisäys.
Varmasti markkinoilla on myös hyviä autoja, joiden viisi edellistä omistajaa ovat ostaneet auton "kokeeksi" kuukauden ajeluja varten.
Mutta minä en niiihin koske. Koska en omista röntgenkatsetta ja autotohtorilla käyttökin on vähän nihkeää käytännössä toteuttaa yksityisen kanssa kesäloma-ajan ulkopuolella, vaikka hyödyllistä tietoa ko. tarkastuksesta saisikin. - Sitä vaan että...
jatketaan edelleen kirjoitti:
Vielä omaan kirjoitukseeni lisäys.
Varmasti markkinoilla on myös hyviä autoja, joiden viisi edellistä omistajaa ovat ostaneet auton "kokeeksi" kuukauden ajeluja varten.
Mutta minä en niiihin koske. Koska en omista röntgenkatsetta ja autotohtorilla käyttökin on vähän nihkeää käytännössä toteuttaa yksityisen kanssa kesäloma-ajan ulkopuolella, vaikka hyödyllistä tietoa ko. tarkastuksesta saisikin."PS: Olen myynyt auton isolla tappiolla kahden kuukauden omistusajan jälkeen, koska auto yksinkertaisesti oli *****. Edellisellä omistajalla se oli ollut puoli vuotta. Joten voin jollain tapaa sanoa tietäväni mistä puhun."
Ok. Minä myyn autoja ammatikseni, joten voin jollain tapaa myös sanoa tietäväni, mistä puhun.
Kuten omakohtaisella esimerkillä yllä osoitin, omistajien määrällä ei ole mitään; Ei mitään merkitystä.
Vain tehdyillä huolloilla (jotka tietenkin vain ja ainoastaan kirjattuina/leimattuina merkitsevät yhtään mitään) ja auton myyntihetken kunnolla. Siihen ei röntgenkatseita tarvita, ei edes tohtorin tutkintoa... hyvä auto on hyvä, p-askan erottaa jo kaukaa ja koeajolla viimeistään... ihan "tavis" ostajakin.
Suosittelenkin aina, jos auton kunto ostajaa jännittää, viemään ennen ostoa autotohtorille tai mille tahansa pajalle tutkittavaksi; ihan senkin takia, ettei jälkikäteen tarvitse minunkaan selitellä saati vatipäisiin "takuu-osanottoihin" (tuulesta temmattuihin, "kun tuttu sano että...") alkaa vastailemaan, saatika osaaottamaan rahallisesti.
Että se siitä omistajienmäärän tärkeydestä.
Piste.
Tämä "Piste." ei suinkaan tarkoittanut eikä nytkään tarkoita, etteikö keskustelupalstalla keskustella saisi. Totesin vain omaltaosaltani, että omistajien määrä ei takaa mitään suuntaan eikä toiseen, joten sillä ei suurensuurta merkitystä ole.
Piste. - jatkuu ja jatkuu
Sitä vaan että... kirjoitti:
"PS: Olen myynyt auton isolla tappiolla kahden kuukauden omistusajan jälkeen, koska auto yksinkertaisesti oli *****. Edellisellä omistajalla se oli ollut puoli vuotta. Joten voin jollain tapaa sanoa tietäväni mistä puhun."
Ok. Minä myyn autoja ammatikseni, joten voin jollain tapaa myös sanoa tietäväni, mistä puhun.
Kuten omakohtaisella esimerkillä yllä osoitin, omistajien määrällä ei ole mitään; Ei mitään merkitystä.
Vain tehdyillä huolloilla (jotka tietenkin vain ja ainoastaan kirjattuina/leimattuina merkitsevät yhtään mitään) ja auton myyntihetken kunnolla. Siihen ei röntgenkatseita tarvita, ei edes tohtorin tutkintoa... hyvä auto on hyvä, p-askan erottaa jo kaukaa ja koeajolla viimeistään... ihan "tavis" ostajakin.
Suosittelenkin aina, jos auton kunto ostajaa jännittää, viemään ennen ostoa autotohtorille tai mille tahansa pajalle tutkittavaksi; ihan senkin takia, ettei jälkikäteen tarvitse minunkaan selitellä saati vatipäisiin "takuu-osanottoihin" (tuulesta temmattuihin, "kun tuttu sano että...") alkaa vastailemaan, saatika osaaottamaan rahallisesti.
Että se siitä omistajienmäärän tärkeydestä.
Piste.
Tämä "Piste." ei suinkaan tarkoittanut eikä nytkään tarkoita, etteikö keskustelupalstalla keskustella saisi. Totesin vain omaltaosaltani, että omistajien määrä ei takaa mitään suuntaan eikä toiseen, joten sillä ei suurensuurta merkitystä ole.
Piste." Totesin vain omaltaosaltani, että omistajien määrä ei takaa mitään suuntaan eikä toiseen, joten sillä ei suurensuurta merkitystä ole."
Okei, tämän voin allekirjoittaa. 2005 mallin auto jolla on 3 omistajaa, ei ole huonompi kuin 2005 mallin auto jolla on 1 omistaja. 1-omisteisella todennäköisesti hintapyynti tunnearvon vuoksi on pilvissä, joten hinta-laatusuhteeltaan se on huono. Plus että virheitä ja puutteita ensimmäinen omistaja katsoo ehkä vaaleanpunaisin lasein, siinä missä omistaja 2. ja 3. ovat laittaneet jotain kuntoonkin kaupan jälkeen. - ainakin palstoilla
Suomessa kyykytetään kirjoitti:
Ja jos on tuontiauto voi olla kolaroitu/mittarihuollettu eikä ilmene muuta kuin että on tuontiauto ?
Trafi on antanut näille oman eu/erityisdirektiivin ettei joudu suomalaisten vakuutusyhtiöiden poistamien ja korjattujen autojen kastiin (joista ei ole mittareitahuollettu)?Totta, kyykytystä ne skoota-miehet aina kehuu yrittävänsä, joka tilanteessa.
- BMW-hurmuri
"liikenteestä poisto" on jotakin mik'ä pitäisi tehdä kaikki riisikipposille, joita tuulipukukansa autoiksi luulee.
- erth55eh5
Pure sinä vaan hapankaalia, Hermann.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216755Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562313- 1471867
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981065- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.90963- 32850
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon152783