Joka paikkaan pieniä kirsikkaluomia, apua

punaläikikäs kohta

Koko vartalon ihoon on muutaman vuoden aikana ilmaantunut pieniä punaisia kirsikkaluomia ja punaisia pisteitä. Niistä ei pääse eroon. Jossain ulkomaisella sivustolla sanottiin, että vain harvoin on kyse vakavasta jos niitä ilmaantuu paljon. Mutta oudoksuttaa miksi juuri minä. Ja miksi niitä on tullut joka paikkaan. Ongelma on jos ne vielä lisääntyvät, saati kasvavat. Muutenkin on luomia sen verran, ettei enää jaksaisi enempää.

Kirkaanpunaiset läikät eivät kasvata ihmisen viehättävyyttä vastakkaisen sukupuolen silmissä. Olen nainen 30 siis. Todella pieniä alkuja on paikoittain paljon, ehkä ne pysyvät sellaisina. En tietenkään voi vannoa. En tiedä aiheuttaako ihon vanheneminen, venyminen tai joku kemikaali/voide ilmaantuvuutta/ lisääntymistä geenien yms lisäksi.

Joskus niiden on sanottu häviävän iholta. Ei minulta ainakaan. Luulen että ihotautilääkäri ja lääkäri vaan toteaisivat että eipä voi mitään. Niitä vaan on. Vaalea/valkoinen, ohut iho ja sitten ne punaiset. :(

6

8612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Oletko varma ettei kyseessä ole esim. purppura? Vaskuliitti joka kyllä vaatii lääkärissä käynnin. Itselläni oli, ilmeni myöhemmin verivirtsaisuuttakin (johtui munuaisista..)

• D

Itselläni samaa ongelmaa. Alkoi myös oireilla siinä 30v tienoilla. Ei tosin ilmesty joka paikkaan. Pääasiassa syntyy käsivarsiin pieniä punaisia pisteitä.

Oma veikkaukseni on HPV-virus, vaikka sillä ei olekaan todettu tieteellisesti vaikutusta asiaan. Sattuuko sulla olemaan syyliä?

• ap.

Minulla on HPV virus veressä, teininä/aikuisena saatu. Lapsena oli syyliä muutama jaloissa. Nyt niitä punaisia kohtia on tullut lisää ja näyttää kirsikkaluomille, pieniä punaisia pisteitä tai luomia.
        Minusta alkaa myös tuntua että josko sillä olisi jokin yhteys HPV virukseen ja/tai sitten muuhun. Tuo oli hyvä pointti sinulla, kiitos.

• Anonyymi

Mulla sama homma tammikuussa 2011. Tuntui että muutaman viikon aikana niitä ilmestyi kymmeniä. Yksi isompi käteen ja sitten pieniä
      rintakehään/kaulaan/vatsaan. Niitä ihan pikkuriikkisiä myös jalkoihin. Sitten se loppui kuin seinään ja nyt 9 vuoden sisällä huomaan satunnaisesti (n. 3 vuoden välein) aina uuden kirsikkaluomen jossain. Olen silloin tällöin maininnut asiasta terkkareille ja lääkäreille, mutta vakuuttavat vaan, ettei minkään vakavan taudin oire ole äkillinen kirsikkaluomien ilmestyminen. Joillain vaan on perinnöllinen taipumus niihin.

• Anonyymi

Onko varma, ettei ole joku veneerinen tauti?

• Anonyymi

Olen yli 60 ja kirsikkaluomet alkoivat tulla 30n jälkeen. Päänahassa kampaaja kertoi niitä olevan, nyt ei ole enää, joten kyllä niistä osa häviää vuosien myötä. Mutta tulee myös lisää, alkaa sillä että ihoa vähän nipistää ja kutittaa ja kas, siihen on ilmaantunut luomi. Minulla eniten pallean kohdalla, mutta myös hauisten alapuolella ja siellä täällä muuallakin harvakseltaan, ei lainkaan kasvoissa tai kaulalla. Kun muistelen niin saatoin minäkin nuorempana pitää kosmeettisena haittana kun olen aina käynyt paljon uimassa ja jumpissa ja koettanut pitää vartaloa jossain kuosissa, mutta nyt ei enää ole niin tarkka ulkonäöstä. Siis kirsikkaluomet eivät kokonaan parane mutta aika parantaa kriittisyyden. Tässä iässä on aika kiva asia kun on täysin terve.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5712
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4304
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2931
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      333
      1518
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1259
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      224
      1170
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    Aihe