V6 vs. V8

tötteröR5

kumman äänet kuulostaa paremmalta V6 vai V8?

22

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C5

      No sehän nähdään formuloissa vuonna 2014! Äänet on yksi formulamaailman keskeisimmistä elementeistä ja tunnelman tuojista.

      Pikkupoikana ihailin V8:n ääniä, ei nappaa enää.

      V6:ssa on hienostunut soundi, varsinkin jos ei ole pilattu millään urheilupakoputkistolla. Tarkoitan nyt siviiliautoja. Ratavehkeet erikseen.

      Sympatiaa ei saa mitkään mattamustat "v8-rakkarikärryt" yms. räkänokkien "tuninki" romut. Bemarin suora kutonen on vakiona hieno, mutta usein pilattu näillä urheiluputkistoilla ja viimeistään kuskin itseriittoinen iso ego tribaali tatuointeineen alkaa lähinnä naurattamaan.

    • V6 M-B

      "kuskin itseriittoinen iso ego tribaali tatuointeineen alkaa lähinnä naurattamaan."

      HAHA, tuo oli hyvä :)

    • V8 soundi on hieno! Itelläni on V6 Chrysler ja kyllä kuulostaa hienolta :) ultradrive automaattilaatikon momentinmuuntimen ansiosta murisee tosi hienosti isolla vaihteella eteenpäin :) V8 pitäisi saada kokoelmiin jokatapauksessa! niin, ja Jenkki pitää olla!

    • NAURETTAVIA MOLEMMAT

      Olen aina ihmetellyt aikusia miehiä jotka ajelevat näillä iso äänisillä bensarosvoilla. Mitä järkeä hommata moinen syöppö, ylihinnoiteltu vikapesä ?

      Jos vertaa vaikka 2,5 litraiseen turbo-dieseliin tuollaista rohmua, niin täytyy ihmetellä että V6:a ja V8:a myydään yhtään kappaletta maailmassa. Tuollainen dieseli kepittää molemmat mennen tullen ja palatessa ja kuluttaa 3-5 kertaa vähemmän poltto-ainetta, kestää kilometrejä 2-4 kertaa enemmän ja ne äänet, niitä ei kuule auton sisään eikä juuri uloskaan.

      PERUSTELKAA MITÄ J Ä R K E Ä ?

      • Äänekästä

        Kenellä on niin heikko äänieristys autossaan, että kuulee moottorin äänen? Hankkikaa oikeat autot noitten pikkupoikaunelmien sijalle.


      • ^^^^^^^^^^^^

        Meillä kaikilla on omat kriteerimme, minkä mukaan valitsemme automme. En minäkään oikein ymmärrä ihmistä, joka omasta vapaasta tahdostaan ajaa tojotalla, dieselillä, jollain pienellä muovikipolla tms, mutta en minä sillä sen enempää päätäni vaivaa.

        Mulla on kokemusta myös noista turbodieseleistä (myös yli 200hv sellaisista), mutta ei ne mua oikein vakuuttanu, mutta typerää on väittää, että sellainen missään olosuhteissa suorituskyvyltään vetäisi vertoja bensa V8 moottorille.
        Poikkeuksia varmasti löytyy molemmista, mutta kyllähän noi dieselit sopii paremmin traktoreihin, kuin autoon.

        Kulutuksesta sun ei varmaan tarvitse olla huolissasi, kun ainakin minä ostan bensani ihan itse, sinun ei tarvitse osallistua niiden maksamiseen.

        Tähän mennessä ainoa diesel auto, mihin se koneen ronksotus ei ole kuulunut häiritsevästi sisälle, on 6,5TD-koneinen Chevy Van, kaikissa muissa se meteli ja tärinä on järkyttävä, muistuttaa traktoria.
        Meidän bensa V8 autoissa ei edes kuule, että moottori on käynnissä, sellainen on hiljainen ja mukava auto.


      • Kulkee ja kulkee
        ^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Meillä kaikilla on omat kriteerimme, minkä mukaan valitsemme automme. En minäkään oikein ymmärrä ihmistä, joka omasta vapaasta tahdostaan ajaa tojotalla, dieselillä, jollain pienellä muovikipolla tms, mutta en minä sillä sen enempää päätäni vaivaa.

        Mulla on kokemusta myös noista turbodieseleistä (myös yli 200hv sellaisista), mutta ei ne mua oikein vakuuttanu, mutta typerää on väittää, että sellainen missään olosuhteissa suorituskyvyltään vetäisi vertoja bensa V8 moottorille.
        Poikkeuksia varmasti löytyy molemmista, mutta kyllähän noi dieselit sopii paremmin traktoreihin, kuin autoon.

        Kulutuksesta sun ei varmaan tarvitse olla huolissasi, kun ainakin minä ostan bensani ihan itse, sinun ei tarvitse osallistua niiden maksamiseen.

        Tähän mennessä ainoa diesel auto, mihin se koneen ronksotus ei ole kuulunut häiritsevästi sisälle, on 6,5TD-koneinen Chevy Van, kaikissa muissa se meteli ja tärinä on järkyttävä, muistuttaa traktoria.
        Meidän bensa V8 autoissa ei edes kuule, että moottori on käynnissä, sellainen on hiljainen ja mukava auto.

        Ostaisit jotain kunnon autoja, niin ei dieselinkään ääni kuuluisi sisälle.
        Tuo "Amerikan ihme - Chevy" on lähinnä säälittävä vanha romu.


      • ^^^^^^^^^^^^^^
        Kulkee ja kulkee kirjoitti:

        Ostaisit jotain kunnon autoja, niin ei dieselinkään ääni kuuluisi sisälle.
        Tuo "Amerikan ihme - Chevy" on lähinnä säälittävä vanha romu.

        Tuo amerikan ihme- Chevy, oli kylläkin uusi, silloin kun sen ostin. Tietenkin se nyt, yli kymmenen vuoden jälkeen jäkeen, on vanha. Mutta sen jälkeen vastaavassa työkäytössä, mulla on ollut MB Vito 109CDi (myös uutena ostin), aivan jätrkyttävä meteli ja kylmä kuin itänaapurin helvetti, pari transitia ja dodge ram. Noista kyllä ehdottomasti parhaat on ollut noi amerikkalaiset.

        En tiedä mikä voisi olla hiljainen dieselauto, henkilöautokäytössä kokeillut olen audia ja bmw:tä, mutten niillä täryjyrillä halunnut koleilua enempää ajaa.
        Tällä hetkellä autot on V8-bensakoneisia, toinen saksalainen ja toinen amerikkalainen, niistä se amerikkalainen on hiljaisempi.

        Jos sulla on jotain suosituksia automerkistä, joka olisi hiljainen, niin otan ehdotukset ilolla vastaan.


      • epic fail
        Kulkee ja kulkee kirjoitti:

        Ostaisit jotain kunnon autoja, niin ei dieselinkään ääni kuuluisi sisälle.
        Tuo "Amerikan ihme - Chevy" on lähinnä säälittävä vanha romu.

        Voi olla, että jossain Audissa ei kuulu pumpparin ääni sisälle, mutta huvittaa katsoa kun A6 on periaatteessa ihan ok näköinen iso auto, mutta äänet ulos on kuin isossa Traktorissa.

        Sama koskee A4:sta :http://www.youtube.com/watch?v=DG7mSXlbX6o Pasuunoita yms.


      • epic fail

      • Vieläkin kulkee
        ^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Tuo amerikan ihme- Chevy, oli kylläkin uusi, silloin kun sen ostin. Tietenkin se nyt, yli kymmenen vuoden jälkeen jäkeen, on vanha. Mutta sen jälkeen vastaavassa työkäytössä, mulla on ollut MB Vito 109CDi (myös uutena ostin), aivan jätrkyttävä meteli ja kylmä kuin itänaapurin helvetti, pari transitia ja dodge ram. Noista kyllä ehdottomasti parhaat on ollut noi amerikkalaiset.

        En tiedä mikä voisi olla hiljainen dieselauto, henkilöautokäytössä kokeillut olen audia ja bmw:tä, mutten niillä täryjyrillä halunnut koleilua enempää ajaa.
        Tällä hetkellä autot on V8-bensakoneisia, toinen saksalainen ja toinen amerikkalainen, niistä se amerikkalainen on hiljaisempi.

        Jos sulla on jotain suosituksia automerkistä, joka olisi hiljainen, niin otan ehdotukset ilolla vastaan.

        Työkoneet on asia erikseen.
        Vaikka kehitys on mennyt kaiken aikaa eteenpäin, niin et tietenkään saa dieselistä ulos bensakoneen murinaa, mutta eipä sitä raksutustakaan tarvitse itse sisälle kuunnella.

        Jos tosissaan haluat hyvä-äänisen dieselin, niin kokeile bemarin 550 xd:tä. Siinä tehdään ääni aktiivisesti, on aika erilainen kuin muissa dieseleissä.

        Yleensäkin autot bmw:n 5-sarjasta, Mercedeksen E-sarjasta ja Audin A6:a ylöspäin ovat riittävän hyvin äänieristettyjä. Alustan saat haluamaksesi, tosin maksaa.


      • onaboy

        kaikkea ei voi selittää järjellä, elä sinä vain sitä järkevää elämää siinä rivarinpätkässäs ja anna meidän ajella bensarosvoilla vikapesillä...


      • ....
        onaboy kirjoitti:

        kaikkea ei voi selittää järjellä, elä sinä vain sitä järkevää elämää siinä rivarinpätkässäs ja anna meidän ajella bensarosvoilla vikapesillä...

        4/5 pyttynen kuluttaa enemmän!


      • edxctrgvbiju

        nyky diesel ja kestävyys ei kuulu samaan lauseeseen,on hajoavaa hiukkasloukkua,egr,turboa,imusarjaa jossa jumittaa tai putoo läpät,suuttimet,pumput ovat niin tiukkoja että eivät kestä.'sihhen vielä d-vero,kohta yhtä kallis kuin bensa ja kalliimat huollot


      • Chevy=traktori
        ^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Meillä kaikilla on omat kriteerimme, minkä mukaan valitsemme automme. En minäkään oikein ymmärrä ihmistä, joka omasta vapaasta tahdostaan ajaa tojotalla, dieselillä, jollain pienellä muovikipolla tms, mutta en minä sillä sen enempää päätäni vaivaa.

        Mulla on kokemusta myös noista turbodieseleistä (myös yli 200hv sellaisista), mutta ei ne mua oikein vakuuttanu, mutta typerää on väittää, että sellainen missään olosuhteissa suorituskyvyltään vetäisi vertoja bensa V8 moottorille.
        Poikkeuksia varmasti löytyy molemmista, mutta kyllähän noi dieselit sopii paremmin traktoreihin, kuin autoon.

        Kulutuksesta sun ei varmaan tarvitse olla huolissasi, kun ainakin minä ostan bensani ihan itse, sinun ei tarvitse osallistua niiden maksamiseen.

        Tähän mennessä ainoa diesel auto, mihin se koneen ronksotus ei ole kuulunut häiritsevästi sisälle, on 6,5TD-koneinen Chevy Van, kaikissa muissa se meteli ja tärinä on järkyttävä, muistuttaa traktoria.
        Meidän bensa V8 autoissa ei edes kuule, että moottori on käynnissä, sellainen on hiljainen ja mukava auto.

        Hah,kyllä 6,5l turbodiesel letukan lonksotus kuuluu niin kovin,että peltorit pitäisi olla päässä :D Ei tuon sukupolven chevy vani ole missään olosuhteissa hiljainen,ainoastaan sammutettuna.

        Nim.Merkillä;ajokokemusta yli 300 tkm uudella vanilla takana vuosina 2001-2006.

        Poikkeuksia todella on dieselkoneiden ja autojen suhteen.Tästä on hyviä esimerkkejä ainakin mersun S-sarjassa ja Bemarin 700-sarjassa.Nämä siis kokemuspohjalta,ei varmasti kuulu kovinkaan häiritsevää nakutusta,mikäli ei ole jossakin jotain vikaa.Myöskin tehoa on ja sitä on helppo lisätä pelkästään optimoimalla moottorinohjaus.Vapari bensakasiin on vaikea saada lisää tehoa,kun puhutaan uudemmista,maksimissaan kuusi vuotta vanhoista autoista.


    • willys'

      Vanha suora kutonen käy kun sukkasillaan. Moparin suora 225 cid kutonen kävi niin tasaisesti, että saattoi laittaa kolikon kantilleen ilmanputsarin päälle ja se pysyi siinä kaatumatta koneen käydessä tyhjäkäyntiä.

      • pekka-

        http://www.youtube.com/watch?v=dcuxcZxl2BM

        BMW v12, kolikko pysyy opaikallaan jopa moottoria käynnsitettäessä. Niin tasainen on käynti.

        Pitääpä kokeilla oman suoran kutosen dieselin kanssa, kuinka käy. Veikkaan ettei kestä starttia, tyhjäkäynti saattaa toimiakkin.


      • Belweristi
        pekka- kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=dcuxcZxl2BM

        BMW v12, kolikko pysyy opaikallaan jopa moottoria käynnsitettäessä. Niin tasainen on käynti.

        Pitääpä kokeilla oman suoran kutosen dieselin kanssa, kuinka käy. Veikkaan ettei kestä starttia, tyhjäkäynti saattaa toimiakkin.

        Juuri noin sen kuuluukin käydä,jo vanhat mersun veekasit (w126 sarja)kävivät kunnossa ollessaan tuolla tavoin.Bemari,mersu ja audi kykenivät jo 1980-luvun alussa tuohon,mutta eivät mitkään vastaavanikäiset jenkkikasit.Myöskin saksalaisten insinöörien taito kehittää isostakin moottorista melko taloudellinen ja tehokas,oli tuntematon yhtälö amerikkalaisille.Jenkit olivat noin 1970-luvulle asti huipulla autoteollisuudessa,sen jälkeen lähti alamäki,joka jatkui aina näihin päiviin asti.Muutama hassu malli on viime vuosina tullut,jotka ovat oikeasti kiinnostavia ja hyviä ajettavia.

        Pidän kyllä silti vanhoista amerikkaisista,mutta se on asia erikseen.


    • Anonyymi

      V8 tietenki

    • Anonyymi

      Aikoinaan minulla oli V8 455-4,
      oli mukava rauhallinen ääni ja joi paljon bensaa,
      ei ollut Diesel autoja silloin eikä turbojakaan,
      ei ainakaan joka puolella!
      Mutta oli silloin paremmat ajatkin, ei ollut EU'ta
      eikä Yhteis-Velka-Euroa viemässä Suomen verokantaa,
      nostamassa veroja ja leikkaamassa etuja Suomalaisilta!
      Auto oli Ameriikkalainen jossa autoja tehtiin jo
      100 vuotta sitten, korkeita rakennuksiakin (+100krs) kuten Empire State Building 1920's,
      aika eri laatunen kuin Hki Kalasataman "Tornit"
      Puhumattakaan lentokoneista ja avaruus unelmista!
      You gotta reach for the Stars to get to the Moon!
      And so became the dream a reality in 1969.

    • Anonyymi

      Eniten suosin 8 cylinteristä bensa moottoria
      ja viimeiseksi sähköautoja, välissä bensa 6cyl 4cyl
      ja Diesel 8-6-4cyl

    • Anonyymi

      Jenkki ja Euro/Aasia V8 kuulosta täysin erilaiselta johtuen eri kampikulmista.

      V8 ääntä kuhujat, tarkoititteko nimenomaan Jenkki V8?

      Euro/Aasia V8 kuulosta enempi formulan koneelta kovaa kiertäessään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      43
      3487
    2. 35
      2968
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      144
      2836
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      70
      2307
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1782
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      86
      1555
    7. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1084
    8. Nainen, koska nähtiin viimeksi

      Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1036
    9. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      77
      1017
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

      Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      3
      847
    Aihe