Mitä pahaa olen joskus tehnyt?

Karman uhriko?

Minun ainut selitys nykyiselle tilalleni on enää Karman laki, onko sellaista? Olen yrittänyt kaikenlaista, mutta mikään ei onnistu. Liityin Facebookiin, mutta minua ei kutsunut kaveriksi kuin ehkä kaksi henkilöä, itse kutsuin kaikki muut. Pian huomasin, että saan pääosin julkisia päivityksiä mistä tajusin, että olen suurimmalle osalle rajoitettujen kaverien listalla, listalla jonka kanssa jaetaan vain julkiset tapahtumat. Erosin FB:sta eikä kukaan kaivannut.
Olen yrittänyt saada mieluisampaa työtä sillä nykyiseen hakeuduin vain koska muuta ei ollut tarjolla. Vaikka olen ottanut yhteyttä eri työnantajiin, ei kukaan noteeraa minua.
Yritin hakeutua uuden ammatin opiskeluun, mutta se maksoi niin paljon, että minulla ei ollut siihen varaa. Hain sivutyötä toiselta alalta jonka hallitsen,kun ihmiset tutkivat taustaani, ei yhteydenottoja enää tullut. Taustassani ei pitäisi olla mitään hämärää paitsi, että olen yli 40-kymppinen nainen, vanha? Liian vanha?
Olen ansassa josta en pääse pois ja se tuntuu pahalta. Mitä minussa on vikana? En itse keksi mitään mikä tuottaisi näin suurta epäonnea kaikessa mitä yritän. Olen tullut siihen tulokseen, että olen tehnyt aikaisemmissa elämissäni jotain todella kauheaa josta maksan nyt. Miten tästä pääsee eteenpäin? Olen aina noussut pettymyksestä ja yrittänyt uudestaan, mutta ihmisen voimat alkavat loppua jossain vaiheessa ja se vaihe on nyt lähempänä kuin koskaan.
Kirjoitan tänne koska minulla ei ole ketään jolle kertoisin asiasta, ei ketään.

15

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mauuuri

      Tarttumalla itseä niskasta kiinni ja ryhtyä selvittämään asioita, josko voisit itse tehdä asialle jotain kun idän uskonnot jo löysit ;)

      Tsemppiä , muutos alkaa sinusta itsestäsi.

      • Anonyymi

        Swami Avadhut | Erikoishaastattelu
        Karma -> peruutus
        Vuonna 2013 | Allahabad, Intia | Kumbh Mela
         
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Voitteko sanoa jotain erityisesti ITV USA:lle?
        Shrila Avadhut Maharaj: Tietenkin! Historia ja uskonto eivät rajoita Intiaa. Se on rajaton, koska se on ikuinen. Ja jumalat ovat olleet läsnä täällä aina.
        Tätä pyhää paikkaa, Allahabadia, joka alun perin tunnettiin nimellä Prayag, kutsutaan ”Jumalan kaupungiksi”. Keisari Akbar kutsui sitä näin. Hän oli hämmästynyt Jumalallisen läsnäolosta täällä. Sen takia valloittaessaan Intian hän antoi paikalle nimen Allahabad — ”Jumalan kaupunki”. Sitä ennen se tunnettiin nimellä Prayag — se on mainittu monissa kirjoituksissa, muun muassa ”Mahabharatassa” ja ”Ramayanassa”. Tämä todistaa jälleen kerran: Prayag on kautta historian tunnettu Jumalallisesta olemuksestaan. Siksi meillä ei ole edes oikeutta antaa sille mitään nimeä eurooppalaisesta näkökulmastamme, sillä mitä pari tuhatta vuotta on Intialle?
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Kyllä.
        Shrila Avadhut Maharaj: Tämän tapahtuman aikana ihmiset kaikkialta maailmasta ja erityisesti kaikkialta Intiasta tulevat tänne suorittaakseen rituaalisen kylvyn ja puhdistautumisen. Tämän perinteen kannattajat uskovat, että rituaalikylpyjen avulla voi paitsi puhdistautua myös päästä eroon kaikesta karmasta, toisin sanoen ihmisen tekojen seurauksista tässä syyn ja seurauksen maailmassa — ikimuistoisista ajoista lähtien.
        Mutta pyhät, sadhut, tulevat tänne puhdistaakseen läsnäolollaan nämä pyhät joet — Gangesin ja Yamunan — jotka keräävät karmaa. Uskotaan, että joillakin pyhillä on tämä voima — puhdistaa pyhät joet.
        On hyvin vähän pyhiä ihmisiä, jotka palvovat Jumalaa tällä tasolla. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: sa mahātmā sudurlabhaḥ — ”itsensä oivaltanut sielu on hyvin harvinainen”. Kaikki riippuu tietoisuudesta. Jos joku on täysin tietoinen itsestään nykyhetkessä, [tietoinen] Jumalallisesta, korkeimmasta Absoluutista — tällaisella henkilöllä on riittävästi voimaa puhdistaa ympäristöään. Se on ymmärrettävää ja loogista — henkilö, jolla on puhdas tietoisuus, voi puhdistaa kaiken ympärillään.



        oiuyt


      • Anonyymi

        Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.


        liyut


      • Anonyymi

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävää.

        Mitä enemmän tuskaa tapettu eläin tuntee, sitä suuremman vastuun ihminen ottaa. Kasvi ei tunne kipua, ei ainakaan niin paljon.

        Ihmisruoan on tarkoitus olla se, joka ei juokse karkuun, kun yrität tappaa sen. Kasvit eivät juokse karkuun.

        "Ajan ja paikan tuolla puolen"
        Kirja
        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda



        875


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Swami Avadhut | Erikoishaastattelu
        Karma -> peruutus
        Vuonna 2013 | Allahabad, Intia | Kumbh Mela
         
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Voitteko sanoa jotain erityisesti ITV USA:lle?
        Shrila Avadhut Maharaj: Tietenkin! Historia ja uskonto eivät rajoita Intiaa. Se on rajaton, koska se on ikuinen. Ja jumalat ovat olleet läsnä täällä aina.
        Tätä pyhää paikkaa, Allahabadia, joka alun perin tunnettiin nimellä Prayag, kutsutaan ”Jumalan kaupungiksi”. Keisari Akbar kutsui sitä näin. Hän oli hämmästynyt Jumalallisen läsnäolosta täällä. Sen takia valloittaessaan Intian hän antoi paikalle nimen Allahabad — ”Jumalan kaupunki”. Sitä ennen se tunnettiin nimellä Prayag — se on mainittu monissa kirjoituksissa, muun muassa ”Mahabharatassa” ja ”Ramayanassa”. Tämä todistaa jälleen kerran: Prayag on kautta historian tunnettu Jumalallisesta olemuksestaan. Siksi meillä ei ole edes oikeutta antaa sille mitään nimeä eurooppalaisesta näkökulmastamme, sillä mitä pari tuhatta vuotta on Intialle?
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Kyllä.
        Shrila Avadhut Maharaj: Tämän tapahtuman aikana ihmiset kaikkialta maailmasta ja erityisesti kaikkialta Intiasta tulevat tänne suorittaakseen rituaalisen kylvyn ja puhdistautumisen. Tämän perinteen kannattajat uskovat, että rituaalikylpyjen avulla voi paitsi puhdistautua myös päästä eroon kaikesta karmasta, toisin sanoen ihmisen tekojen seurauksista tässä syyn ja seurauksen maailmassa — ikimuistoisista ajoista lähtien.
        Mutta pyhät, sadhut, tulevat tänne puhdistaakseen läsnäolollaan nämä pyhät joet — Gangesin ja Yamunan — jotka keräävät karmaa. Uskotaan, että joillakin pyhillä on tämä voima — puhdistaa pyhät joet.
        On hyvin vähän pyhiä ihmisiä, jotka palvovat Jumalaa tällä tasolla. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: sa mahātmā sudurlabhaḥ — ”itsensä oivaltanut sielu on hyvin harvinainen”. Kaikki riippuu tietoisuudesta. Jos joku on täysin tietoinen itsestään nykyhetkessä, [tietoinen] Jumalallisesta, korkeimmasta Absoluutista — tällaisella henkilöllä on riittävästi voimaa puhdistaa ympäristöään. Se on ymmärrettävää ja loogista — henkilö, jolla on puhdas tietoisuus, voi puhdistaa kaiken ympärillään.



        oiuyt

        "Ajan ja paikan tuolla puolen"
        Kirja
        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda

        43we


    • _pohdiskelija_

      Itselläni hieman samanlainen tilanne elämässä, vaikken niin yksinäinen olekkaan kuin sinä tunnut olevan. Tiedän, että ystäviä ja kavereita on vaikea saada ja myöskin pitää. Onneksi minulla muutamia sellaisia kuitenkin on. Työkin on ihmisen elämässä aika tärkeä osa-alue ja jos siitä ei pidä ollenkaan, on elämä aika kurjaa. Se on noidankehä, joka ruokkii vaan itseään . Hyvin vaikea ottaa "itseään niskasta kiinnI" kun ei tiedä miten sen tekisi. Itsekkin tahtoisin tietää tarkemmin, että mitä asialle sitten voisi itse tehdä? Kertokaa te viisaammat!

    • Mauuuri

      Ihminen voi vaikuttaa itse omaan onnellisuuteen jos vain haluaa, ei sitä ratkaise feissarit tai vastaavat, onnellisuus löytyy jokaisesta itsestään mutta kun joutuu näkemään vaivaa sen asian eteen ja helpompaa se on aina vajota itsesääliin.

      Siis netti nenän edessä ja ei löydä minkäänlaista hakutulosta sanoille onnellisuus tai yksinäisyys, aloittakaa vaikka opettelemalla oma itsenne, mistä pidätte ja mitä haluatte tehdä elämällänne.

      Hyvinvoinnin edellytys on yli 50% positiivisia tuntemuksia, siinä tavoitetta.
      Voiko odottaa toisen ihmisen olevan kiinnostunut henkilöstä joka ei tunne itseään ja toistaa sujuvasti opittuja asioita mitkä on oppinut, omaamatta kuitenkaan mitään omaa? En minä ainakaan.

      Lukekaa psykologiaa, filosofiaa, uskontoja ja jne. koskien ihmisen hyvinvointia, muodostakaa oma mielipide omasta hyvinvoinnin edellytyksistä ja ylläpidosta, ennenkaikkea tehkää jotain se palkitsee.

    • tulihevonen 66

      Et ole ainoa,minä olen 46v mies,ja hakemallakin saa hakea epäonnisempaa,kuin minä :mm linja-auto ajoi jalkani yli v.80 hammas poikkesi v84,sormi meni poikki v87,solisluu murtui v93,lapaluu murtui 05.Asunto meni pakkomyyntiin v92,jonka jälkeen olin vuoden asunnoton,"pääsin" velkajärjestelyyn,5,ja 1/2 vuotta maksoin puolet nettotuloista,v02 tuli kirje,pitäisi maksaa lisä tilitystä 10 000 €,maksuaikaa annettiin 2 viikkoa,olkoonkin,että maksoin lähes koko velan yksin,silloin oli itsari lähellä.Lopetin tupakoinnin v 04,ja eikö minun pitänyt sairastua haavaiseen paksusuolen tulehdukseen,tautiin johon ei ole olemassa parantavaa lääkettä.Tänään ei sattunut suurempaa:pääsulake kärähti talosta,kun olin vaihtamassa renkaita avovaimon autoon,onneksi kuitenkin minä olen minä,ja olen tehnyt muutakin,kuin kaivanut nenää!

      • Wikipedian mukaan

        Englannissa on saatu hyviä tuloksia paksusuolen tulehdukseen(ulcerative colitis) käyttämällä tupakkalaastareita.


      • joku vaan

        Tämä jos ei kyseessä ole Crohnin tauti...


    • tulihevonen 66

      Jatkan,olen lukenut raamatun 2 kertaa kannesta kanteen,ja lukemattoman määrän alan kirjoja,esim yhteydessä henkimaailman kanssa,kirjat,jotka omistankin,ja paljon muitakin.Kuolemaa en pelkää,osaan soittaa huuliharppua,ja sitä soittamalla saanut aika monen iloiseksi,15 v opin tämän.

    • Tuliperskärpäne

      On sulla sentään avovaimo. Mulla on vaan avohaava sydämessä.

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä.


        Aika (sanskritiksi Kāla). Yksi Korkeimman Herran muodoista tai voimista (energioista). Se esitetään kuvaannollisesti pyöränä (Kala Chakra). Aika saa paljon huomiota hektisessä maailmassamme, seuraamme sen rytmiä ja näemme, että kaikki ympärillämme syntyy ja tuhoutuu sen voimasta. Arvostamme aikaa ja pelkäämme sen vääjäämättömyyttä. Tämä auttaa meitä keskittämään ajatuksemme tärkeisiin tehtäviin ja seulomaan pois merkityksettömät. Aika liittyy hyvin läheisesti aineellisen maailman käsitteeseen, sillä kaikki täällä on olemassa väliaikaisesti ja on syntymän, kehityksen ja kuoleman alainen.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Psyyke ja sielu

        Olemme jo puhuneet paljon sielusta edellisessä aiheessa, mutta jatketaan.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet. Esimerkiksi kun he sanovat, että "sieluun sattuu", he tarkoittavat sisäistä itseään. Mutta se ei ole sielu, se ei ole syvin rakenteemme. Psykologian, kuten näyttää, on tarkoitus tutkia sielua - psykologia kääntyy "sielun tuntemukseksi" - mutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä se ei tutki sielua, vaan hienojakoista kehoa, psyykeä. Puhutaan siitä, mitä se (psyyke) edustaa. Myös aineellinen kulttuuri tutkii tätä ilmiötä. Ja on tietenkin perustavanlaatuinen ero sen henkisen käsityksen välillä, mitä hienojakoinen keho on, ja materialistisen käsityksen välillä. Materialistinen, tavanomainen, maallinen tiede katsoo, että psyykemme eli sisäinen hienojakoinen toimintamme on peräisin aivoista.

        Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Ihmisen metafyysinen rakenne.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2

        Kuka on kohtalomme "kuljettaja"?

        Eli keho, fyysinen, ulompi kuori, psyyke, hienojakoinen kehomme, toinen kuori. Ja sielu persoonallisuutena, johon hienojakoinen keho, fyysinen keho, on puettu, ovat toisistaan riippuvaisia, suunnilleen kuin ilmapallo. Sielun kanssa, koska sielu pyrkii aina ylöspäin, kohti jotain ylevää. Niinpä tämä lämpimällä ilmalla täytetty ilmapallo pyrkii ylöspäin. Eli kori on fyysinen keho, joka vetää koko ajan alaspäin, vetää sielua alaspäin. Ja miten nämä kaksi vastakkaista rakennetta liittyvät toisiinsa? Kori vetää koko ajan alaspäin, ja pallo pyrkii ylöspäin. Ne ovat yhteydessä toisiinsa hienojakoisten silmukoiden kautta. Hienojakoinen keho on siis sellaisia näkymättömiä silmukoita, jotka sitovat ikuisen sielun väliaikaiseen kehoon.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Karma ja reinkarnaatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä.


        Aika (sanskritiksi Kāla). Yksi Korkeimman Herran muodoista tai voimista (energioista). Se esitetään kuvaannollisesti pyöränä (Kala Chakra). Aika saa paljon huomiota hektisessä maailmassamme, seuraamme sen rytmiä ja näemme, että kaikki ympärillämme syntyy ja tuhoutuu sen voimasta. Arvostamme aikaa ja pelkäämme sen vääjäämättömyyttä. Tämä auttaa meitä keskittämään ajatuksemme tärkeisiin tehtäviin ja seulomaan pois merkityksettömät. Aika liittyy hyvin läheisesti aineellisen maailman käsitteeseen, sillä kaikki täällä on olemassa väliaikaisesti ja on syntymän, kehityksen ja kuoleman alainen.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Psyyke ja sielu

        Olemme jo puhuneet paljon sielusta edellisessä aiheessa, mutta jatketaan.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet. Esimerkiksi kun he sanovat, että "sieluun sattuu", he tarkoittavat sisäistä itseään. Mutta se ei ole sielu, se ei ole syvin rakenteemme. Psykologian, kuten näyttää, on tarkoitus tutkia sielua - psykologia kääntyy "sielun tuntemukseksi" - mutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä se ei tutki sielua, vaan hienojakoista kehoa, psyykeä. Puhutaan siitä, mitä se (psyyke) edustaa. Myös aineellinen kulttuuri tutkii tätä ilmiötä. Ja on tietenkin perustavanlaatuinen ero sen henkisen käsityksen välillä, mitä hienojakoinen keho on, ja materialistisen käsityksen välillä. Materialistinen, tavanomainen, maallinen tiede katsoo, että psyykemme eli sisäinen hienojakoinen toimintamme on peräisin aivoista.

        Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Ihmisen metafyysinen rakenne.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2

        Kuka on kohtalomme "kuljettaja"?

        Eli keho, fyysinen, ulompi kuori, psyyke, hienojakoinen kehomme, toinen kuori. Ja sielu persoonallisuutena, johon hienojakoinen keho, fyysinen keho, on puettu, ovat toisistaan riippuvaisia, suunnilleen kuin ilmapallo. Sielun kanssa, koska sielu pyrkii aina ylöspäin, kohti jotain ylevää. Niinpä tämä lämpimällä ilmalla täytetty ilmapallo pyrkii ylöspäin. Eli kori on fyysinen keho, joka vetää koko ajan alaspäin, vetää sielua alaspäin. Ja miten nämä kaksi vastakkaista rakennetta liittyvät toisiinsa? Kori vetää koko ajan alaspäin, ja pallo pyrkii ylöspäin. Ne ovat yhteydessä toisiinsa hienojakoisten silmukoiden kautta. Hienojakoinen keho on siis sellaisia näkymättömiä silmukoita, jotka sitovat ikuisen sielun väliaikaiseen kehoon.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Karma ja reinkarnaatio.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18336900/kalastajan-ja-kultakalan-tarinan-syvempi-merkitys
        Kalastajan ja kultakalan tarinan syvempi merkitys.

        Puhumme lisää väärästä egosta.

        Mistä tarina kertoo?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe