Olen siis 16v, melkein 17v ja minulla on tälläinen ongelma että vaikka minä liikkuisin kuinka paljon ja söisin kuinka vähän, silti mikään ei auta. Voiko alaikäiselle tehdä rasvaimua? Tai onko se suomen laki joka määrää että ei rasvaimua alaikäisille?
Rasvaimu alaikäiselle?
12
2015
Vastaukset
- Aikuinennainen.
Periaatteessa vanhempien suostumuksella voidaan tehdä toimenpiteitä, mutta oletko nyt aivan tosissasi, että haluat rasvaimun? Kyseessä on kuitenkin lääketieteellinen toimenpide, johon kuuluu riskejä.
Rasvaimu ei kuitenkaan poista sitä päällimmäistä syytä eli syöt enemmän kuin kulutat. Olet vielä nuori, joten sinulla on mahdollisuus laihduttaa terveellisin keinoin.- 14+9
Juu, haluan rasvaimun, mutta tiedätkö missä paikoissa sitä tehtäisi alaikäisille vanhempien luvalla? City-kliniikalla ei suostunut tehdä ollenkaan.
- Guuug
14+9 kirjoitti:
Juu, haluan rasvaimun, mutta tiedätkö missä paikoissa sitä tehtäisi alaikäisille vanhempien luvalla? City-kliniikalla ei suostunut tehdä ollenkaan.
Höpö höpö. Huijaat itseäsi. Mene terveydenhoitajan luokse ja kerro että tarvitset ravitsemussuositukset ja liikunnan ohjausta. Leikkaus on aina niin iso riski ettei sitä suositella kuin yli 40 bmi. Paljonko sinun bmi on?
- Kaksi eri asiaa
Guuug kirjoitti:
Höpö höpö. Huijaat itseäsi. Mene terveydenhoitajan luokse ja kerro että tarvitset ravitsemussuositukset ja liikunnan ohjausta. Leikkaus on aina niin iso riski ettei sitä suositella kuin yli 40 bmi. Paljonko sinun bmi on?
Sekoitat nyt kaksi asiaa. Aloittaja ei kysynyt leikkauksesta vaan rasvaimusta jossa poistetaan ihonalaista rasvaa.
Lihavuusleikkaukseen hyväksytään julkiselle puolelle vasta kun BMI on yli 40 eikä ole mitään oheissairauksia ja muut laihdutuskeinot on kokeiltu saamatta tulosta. Jos on oheissairauksia BMI-raja on 35.
Rasvaimu voidaan tehdä vaikka normaalipainoiselle jos jollakin on joku paikallinen rasvakertymä joka ei poistu ilman lääketieteellistä operaatiota.
Rasvaimu ei ole laihdutuskeino, sillä ei saa edes äärimmilleen vietynä riittävää laihtumista koska osa rasvasta on vatsaontelossa josta sitä ei voi poistaa mekaanisesti. Tähän "sisäiseen rasvaan" tehoaa kunnollinen laihdutuskuuri ja painonhallinta. Rasvaimulla lähinnä muokataan vartaloa.
- Fit4fit
Ei noin nuorta rasvaimuun. Ruokailusi ja liikkumisesi ei ole nyt kunnossa. Ja mitä auttaa esim vyötärönseudun rasvaimu jos olet kaikkialta lihava...
- Rautaaaaa
Tuon ikäisen ei kuulu edes ajatella rasvaimuja.mihin tämä maailma on oikein menossa? 70-luvula lähes kaikki olivat laihoja nuorena..nyt läskejä itkupillejä
- 1+12
Sori mutta mä en syö liikaa. Mähän sanoin jo että VAIKKA SÖISIN VÄHÄN ja LIIKKUISIN PALJON, silti mikään ei auta.
Mutta silti en oo mitenkää isokokoinen mutta mulla on rasvakertymiä. - hvjd
Venaappa muutama vuosi niin lapsenpyöreys häipyy. Syö normaalisti ja terveellisesti.
- 6+16
En oo lapsenpyöreä, olen ylipainoinen!
- Anonyymi
moi saitko selvitettyä missä tehdään alaikäiselle, itsekkin tarttisin
- Anonyymi
meinaatko ihan itse maksaa.Rasvaimu maksaa useita tuhansia.Mutta hyvä kun vanhemmat maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meinaatko ihan itse maksaa.Rasvaimu maksaa useita tuhansia.Mutta hyvä kun vanhemmat maksaa.
XD OOTTE HAUSKOJA LMAO!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101661- 1711608
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691518Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231308Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901184Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146963Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 94869
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud208778