Tulli ja co2

KummallistaTouhua

Tyhmä kysymys, mistä tulli katsoo auton co2 päästöt? Taulukoissa on paljon päästöjä, jotka ei pidä paikkaansa, alla esimerkkejä:

A4 2.0 N 4D 132kW bensa 0809 123 3.6 34 19724 17987.80 4263.10 1204 23.70 139
A4 2.0 N 4D 132kW bensa 0811 91 3.4 26 21453 19630.30 4652.39 1204 23.70 139
A4 2.0 A N 4D 132kW bensa 0811 37 3.4 11 26241 24178.90 6117.27 1204 25.30 148

Eikös noissa pitäisi päästöt olla 150-160, nyt joku on saanut menemään tullissa läpi 139 päästöillä, joka ei pidä paikkaansa....2.0TFSI 179Hp on päästöt 154

15

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Co2+

      Minkä instanssin laatima taulukko? Laitappa linkki taulukkoon, niin viestisi kohteetkin voivat siihen tutustua.

      Mihin tietolähteeseen rinnastaen katsot tuon salaperäisen taulukon olevan ei paikkansa pitävä?

      Viestisi on puutteiden vuoksi epäselvä.

      • SeSama

        Katsoin nuo www.ottoauto.de ja sieltä autoveropäätökset... pitäisi käyttää suoraan tullin taulukoita..


      • oletpa vitun pöljä

        Sinun älykääpiön perseestä, tietenki.


      • oletpa vitun npöljä
        oletpa vitun pöljä kirjoitti:

        Sinun älykääpiön perseestä, tietenki.

        Siis sinun persiistä.


    • Katsuri

      Tulli katsoo tiedot suomalaisesta rekisteröintitodistuksesta. Auto tulee rek.katsastaa ennen kuin tulli voi verottaa auton.

      • HelsinkiHE

        Miten ne tolleen arpoo sitten noita co2 päästöjä? Ihan omituista touhua..


      • Katsuri

        tietoa voi jakaa...ymmärrystä ei...


      • onsesellasta
        HelsinkiHE kirjoitti:

        Miten ne tolleen arpoo sitten noita co2 päästöjä? Ihan omituista touhua..

        Mittaako ne jollain päästöt katsastuskonttorilla, vai?

        Miten noissa on noin paljon heittoja co2 määrissä?

        Voisiko sillä vaikuttaa, missä käy tekemässä katsastuksen? Tuossahan säästää selvää rahaa, mitä pienemmät päästöt saa papereihin.


      • uy6ui
        onsesellasta kirjoitti:

        Mittaako ne jollain päästöt katsastuskonttorilla, vai?

        Miten noissa on noin paljon heittoja co2 määrissä?

        Voisiko sillä vaikuttaa, missä käy tekemässä katsastuksen? Tuossahan säästää selvää rahaa, mitä pienemmät päästöt saa papereihin.

        No ei todellakaan mittaa katsastuskonttorilla. Ei noita missään sellaisessa voida mitata vaan laboratoriossa joita ei ole edes joka maassa.
        Noin kymmenen vuotta autolla on ollut autoyksilökohtainen valmistajan antama CoC vaatimuksenmukaisuustodistus jonka tiedot löyty viranomasirekisteristä auton tietojen peruteella. Sieltä ne katsotaan. Eroja syntyy esim siinä mikä on rengaskoko ollut silloin kun auto on valmistettu, kun moneen autoon on vaihtoehtoisia kokoja


      • jkkkkk
        uy6ui kirjoitti:

        No ei todellakaan mittaa katsastuskonttorilla. Ei noita missään sellaisessa voida mitata vaan laboratoriossa joita ei ole edes joka maassa.
        Noin kymmenen vuotta autolla on ollut autoyksilökohtainen valmistajan antama CoC vaatimuksenmukaisuustodistus jonka tiedot löyty viranomasirekisteristä auton tietojen peruteella. Sieltä ne katsotaan. Eroja syntyy esim siinä mikä on rengaskoko ollut silloin kun auto on valmistettu, kun moneen autoon on vaihtoehtoisia kokoja

        Pääseekö itse näkemään jostain tuon todistuksen? Tuleeko se auton mukana, jos ostaa Saksasta?


      • uy6ui
        jkkkkk kirjoitti:

        Pääseekö itse näkemään jostain tuon todistuksen? Tuleeko se auton mukana, jos ostaa Saksasta?

        Se on uuden auton mukana kun se tulee tehtaalta myyjälle ja sieltä se menee rekisteröintikatsastukseen kun auto rekistyeröidään ensimmäisen kerran. Rekisteröinti/katsastustoimipaikka ottaa sen ja se menee kyseisen maan ajoneuvorekisteriin tositteena.
        Kun ostat uuden auton rekiasreröitäväksi Suomessa niin saat sen alkuperäisen mukaasi. Tai jos myyjäliike rekisteröi sen Saksassa niin voit pyytää kopion.
        Suomessakin pitäisi autoliikkeeltä saada uuden auton vaatimuksenmukaisuustodistuksesta kopio (alkuperäinen menee Trafille) mutta eivät uusien autojen myyjätkään sitä millään halua antaa.


      • CoC seuraa
        uy6ui kirjoitti:

        Se on uuden auton mukana kun se tulee tehtaalta myyjälle ja sieltä se menee rekisteröintikatsastukseen kun auto rekistyeröidään ensimmäisen kerran. Rekisteröinti/katsastustoimipaikka ottaa sen ja se menee kyseisen maan ajoneuvorekisteriin tositteena.
        Kun ostat uuden auton rekiasreröitäväksi Suomessa niin saat sen alkuperäisen mukaasi. Tai jos myyjäliike rekisteröi sen Saksassa niin voit pyytää kopion.
        Suomessakin pitäisi autoliikkeeltä saada uuden auton vaatimuksenmukaisuustodistuksesta kopio (alkuperäinen menee Trafille) mutta eivät uusien autojen myyjätkään sitä millään halua antaa.

        autoa muiden autopaperien mukana. Jos ei sitä ole, voi sen hankkia merkkiliikkeestä muutamalla kympillä. Aina parempi jos se on jo valmiiksi autossa. Viranomainen ei sitä todistusta vie. Alle 10-vuotiaissa autoissa paperin nimi on muuten COC-paperi ja vanhemmissa määräystenmukaisuustodistus.


      • tewt
        CoC seuraa kirjoitti:

        autoa muiden autopaperien mukana. Jos ei sitä ole, voi sen hankkia merkkiliikkeestä muutamalla kympillä. Aina parempi jos se on jo valmiiksi autossa. Viranomainen ei sitä todistusta vie. Alle 10-vuotiaissa autoissa paperin nimi on muuten COC-paperi ja vanhemmissa määräystenmukaisuustodistus.

        Auton mukana tehtaalta tullut alkuperäinen CoC menee rekisteröinnin yhteydessä Trafille jossa se on osa auton rekisteröintipapereita. Siitä Trafille jää arkistoon tosite että ajoneuvorekisteriin rekisteröintitilanteessa syötetyt tiedot ovat oikein.


      • Euroopassa
        tewt kirjoitti:

        Auton mukana tehtaalta tullut alkuperäinen CoC menee rekisteröinnin yhteydessä Trafille jossa se on osa auton rekisteröintipapereita. Siitä Trafille jää arkistoon tosite että ajoneuvorekisteriin rekisteröintitilanteessa syötetyt tiedot ovat oikein.

        CoC-paperi on yleensä auton muiden paperien joukossa jollei entinen/-set omistaja ole paperia hukannut. Jos Trafi sen vie niin ei voi mitään. Mistäs paperi sitten kaivetaan jos auto lähteekin takaisin johonkin muuhun Euroopan maahan. Trafiltako? Suomessa tehdään kaikki asiat todella vaikeaksi.


    • helpostisemenee

      Ensimmäiset kaksi ovat manuaaleja, kolmas automaatti, siitä noin 15g heitto tuossa. Päästöt sitäpaitsi vaihtelevat autosta autoon, sillä myös varustelu yms saattaa vaikuttaa itse koko touhuun... Ihme amatööritouhuu :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      30
      2582
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1252
    3. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      329
      986
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      44
      861
    5. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      44
      828
    6. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      819
    7. Miksi nainen nukut huonosti

      Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      744
    8. Niin siinä Kävi

      Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      720
    9. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44
      716
    10. Jos olisit kaivattusi

      Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      46
      636
    Aihe