Ja jälleen ateistisensuuria

Uskomaton totuus

Eilen aiheutti vilkasta keskustelua aloitukseni, jonka mukaan useimmissa rikoksissa on ateistinen motiivi.

Looginen johtopäätös, mutta ateistiporukalle kiusallinen. Eipä saanut taaskaan kauaa tätä palstaa kaunistaa!

Huomautan, että siinä osoitettiin ateistien usein esittämän ateismin määritelmän absurdius. Se, mikä ketjussa oli uhattuna, oli ateistien hellimä dogmaattinen määritelmä!

Mutta ateistitaholla meni taas herne nenään: dogmia ei saa kyseenlaistaa.

Haloo!

24

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyujt

Kysy palstan sefuilta miksi se poistettiin.

• Terve Ateismi tappaa,

Joopa joo, taisi kuule olla ihan teistin poistama. Ainoa, jolle aloituksesi oli kiusallinen olit sinä ja jatkat taas samaa noloa linjaa.

Miten sanan määritelmä voi olla dogmaattinen? Mistä ihmeen dogmista kirjoitat?

• Muuten myös minun aloituksiani on poistettu rajulla kädellä kun kopioin sinun tyyliäsi. Ylläpitäjät ei tykkää trollailusta ilmeisesti.

• Et ilmeisesti ehtinyt lukemaan vastaustani? Tai ei ainakaan riehumisestasi päätellen mennyt ymmärrykseen asti...

• Uskomaton totuus
        deina_skali kirjoitti:

Et ilmeisesti ehtinyt lukemaan vastaustani? Tai ei ainakaan riehumisestasi päätellen mennyt ymmärrykseen asti...

deina_skali 18.9.2012 11:49. Sitten: 11:50 ja jälleen 11:52, jolloin hihat paloivat kokonaan, kun en NELJÄSSÄ minuutissa vastannut. Otapa vähän iisimmin.

Dogimista: ateistit korostavat kovasti usein ateismin määritelmää ja sitä, mitä siitä seuraa. Minä sitten näytin, mitä loogisesti voi seurata. Jos ei mielytä, vika on määritelmässä, mutta sitä kukaan ei tunnustanut. Dogmaattisesti vain jäädään kiinni määritelmään ja suostutaan vain määritelmän mukaiseen keskusteluun. Todella dogmaattista!

Ateistidogmeja ei näköjään saa kyseenalaistaa.

• Uskomaton totuus kirjoitti:

deina_skali 18.9.2012 11:49. Sitten: 11:50 ja jälleen 11:52, jolloin hihat paloivat kokonaan, kun en NELJÄSSÄ minuutissa vastannut. Otapa vähän iisimmin.

Dogimista: ateistit korostavat kovasti usein ateismin määritelmää ja sitä, mitä siitä seuraa. Minä sitten näytin, mitä loogisesti voi seurata. Jos ei mielytä, vika on määritelmässä, mutta sitä kukaan ei tunnustanut. Dogmaattisesti vain jäädään kiinni määritelmään ja suostutaan vain määritelmän mukaiseen keskusteluun. Todella dogmaattista!

Ateistidogmeja ei näköjään saa kyseenalaistaa.

"jolloin hihat paloivat kokonaan, kun en NELJÄSSÄ minuutissa vastannut. Otapa vähän iisimmin."

LOL en odottanut sinun vastaavaan. Kyse oli jälki ajatuksesta, jonka idioottimainen aloituksesi sai aikaan.

"Dogimista: ateistit korostavat kovasti usein ateismin määritelmää ja sitä, mitä siitä seuraa. Minä sitten näytin, mitä loogisesti voi seurata. Jos ei mielytä, vika on määritelmässä, mutta sitä kukaan ei tunnustanut. Dogmaattisesti vain jäädään kiinni määritelmään ja suostutaan vain määritelmän mukaiseen keskusteluun. Todella dogmaattista!"

Sinusta dogmi on siis ateismin määritelmä? :D Onko teismin määritelmäkin dogmi? Jos kertoisin, että Teismi on ugabuga ja teisti tulee korjaamaan asian, niin sekö on dogmaattista :D Ei jumalauta.

"Minä sitten näytin, mitä loogisesti voi seurata."

Et näyttänyt. Väitit, että se fakta, että suurin osa hyvistä teoista on ei-teistisesti motivoituja tarkoittaa että hyvät teot johtuvat jotenkin ateismista. Sinä käytit esimerkkinä rikollisuutta mutta ehkä kääntämällä näet idioottimaisuutesi paremmin :D
        Kyllä suurin osa teoista ei ole teistisesti motivoituja, entä sitten? Se ei tarkoita että ateismi motivoisi ihmisiä tekoihin.

"Ateistidogmeja ei näköjään saa kyseenalaistaa. "

Niin mitä dogmeja rakas sarjatrollaaja?

• Uskomaton totuus
        deina_skali kirjoitti:

"jolloin hihat paloivat kokonaan, kun en NELJÄSSÄ minuutissa vastannut. Otapa vähän iisimmin."

LOL en odottanut sinun vastaavaan. Kyse oli jälki ajatuksesta, jonka idioottimainen aloituksesi sai aikaan.

"Dogimista: ateistit korostavat kovasti usein ateismin määritelmää ja sitä, mitä siitä seuraa. Minä sitten näytin, mitä loogisesti voi seurata. Jos ei mielytä, vika on määritelmässä, mutta sitä kukaan ei tunnustanut. Dogmaattisesti vain jäädään kiinni määritelmään ja suostutaan vain määritelmän mukaiseen keskusteluun. Todella dogmaattista!"

Sinusta dogmi on siis ateismin määritelmä? :D Onko teismin määritelmäkin dogmi? Jos kertoisin, että Teismi on ugabuga ja teisti tulee korjaamaan asian, niin sekö on dogmaattista :D Ei jumalauta.

"Minä sitten näytin, mitä loogisesti voi seurata."

Et näyttänyt. Väitit, että se fakta, että suurin osa hyvistä teoista on ei-teistisesti motivoituja tarkoittaa että hyvät teot johtuvat jotenkin ateismista. Sinä käytit esimerkkinä rikollisuutta mutta ehkä kääntämällä näet idioottimaisuutesi paremmin :D
        Kyllä suurin osa teoista ei ole teistisesti motivoituja, entä sitten? Se ei tarkoita että ateismi motivoisi ihmisiä tekoihin.

"Ateistidogmeja ei näköjään saa kyseenalaistaa. "

Niin mitä dogmeja rakas sarjatrollaaja?

Onpa kiivas ateisti. Jos määritelmä johtaa älyttömyyksiin, mitä on ajateltava määritelmästä?

Onpa kiivas ateisti. Jos määritelmä johtaa älyttömyyksiin, mitä on ajateltava määritelmästä?

Ei määritelmä johda älyttömyyksiin, vaan sinun epäloogiset päätelmäsi.
        Mutta jatka sinä älytöntä trollaamistasi, teen vain hallaa kristityille. Minä olen sanottavani sanonut.

• Uskomaton totuus
        deina_skali kirjoitti:

Ei määritelmä johda älyttömyyksiin, vaan sinun epäloogiset päätelmäsi.
        Mutta jatka sinä älytöntä trollaamistasi, teen vain hallaa kristityille. Minä olen sanottavani sanonut.

Sehän oli täysin looginen päätelmä.

Yritän sanoa tämän niin yksinkertaisesti kuin voin jos vielä jauhat tästä tämän jälkeen, niin kaikille tulee olemaan selvää, että olet epärehellinen ja ainoa tarkoituksesi on vain mustamaalata (ateisteja vai teistijä, sitä en tiedä).

Suurinta osaa rikoksista ei tehdä keijuuskomusten vuoksi. Tämä ei tarkoita että keijuihin uskomattomuus olisi motiivi rikoksiin, vaan niihin motiiveihin ei vain liity keijuihin uskominen. Oikea motiivi voi olla esim. sosiaaliset ongelmat.

• alipaineoktaavi
        deina_skali kirjoitti:

Yritän sanoa tämän niin yksinkertaisesti kuin voin jos vielä jauhat tästä tämän jälkeen, niin kaikille tulee olemaan selvää, että olet epärehellinen ja ainoa tarkoituksesi on vain mustamaalata (ateisteja vai teistijä, sitä en tiedä).

Suurinta osaa rikoksista ei tehdä keijuuskomusten vuoksi. Tämä ei tarkoita että keijuihin uskomattomuus olisi motiivi rikoksiin, vaan niihin motiiveihin ei vain liity keijuihin uskominen. Oikea motiivi voi olla esim. sosiaaliset ongelmat.

Äläs nyt. Tarvitaan me täällä joku vastapaino atsien ja fundisten sossotuksille luterilaisia vastaankin. Ateismi tappaa on vain piristävä vastapaino, ja mieluummin tällä kuin ateistipalstalla, eikö;)

• alipaineoktaavi kirjoitti:

Äläs nyt. Tarvitaan me täällä joku vastapaino atsien ja fundisten sossotuksille luterilaisia vastaankin. Ateismi tappaa on vain piristävä vastapaino, ja mieluummin tällä kuin ateistipalstalla, eikö;)

Taas tuot tuota "koska muut, niin minäkin" ajattelua. Kaksi väärää ei tee oikea. Ateisteilta (mirkaa lukuunottamatta) harvemmin tulee näin älyvapaata trollausta.
        Tämäkö on luterilainen toimintamalli? Valehtelu siis.

• alipaineoktaavi
        deina_skali kirjoitti:

Taas tuot tuota "koska muut, niin minäkin" ajattelua. Kaksi väärää ei tee oikea. Ateisteilta (mirkaa lukuunottamatta) harvemmin tulee näin älyvapaata trollausta.
        Tämäkö on luterilainen toimintamalli? Valehtelu siis.

lol.
        Kaksi väärää ei tee oikeaa, mutta kolme väärää tekee tilanteesta siedettävän ja mielenkiintoisen. En sano, että kukaan tekisi oikein, mutta kyllä on hyvä, että joka suunnasta tuulee.
        Ja älyvapaa on tietenkin jokaisen oma määritelmä:) Melkein voin allekirjoittaa, josko mummomuori olisi sellainen, jolta joku vapaus joskus lipsahtaa, muut, ei pidä sanoa, jos uskoo siihen hirsi silmässä juttuun.

lol.
        Kaksi väärää ei tee oikeaa, mutta kolme väärää tekee tilanteesta siedettävän ja mielenkiintoisen. En sano, että kukaan tekisi oikein, mutta kyllä on hyvä, että joka suunnasta tuulee.
        Ja älyvapaa on tietenkin jokaisen oma määritelmä:) Melkein voin allekirjoittaa, josko mummomuori olisi sellainen, jolta joku vapaus joskus lipsahtaa, muut, ei pidä sanoa, jos uskoo siihen hirsi silmässä juttuun.

Sinusta on ok valehdella?

• alipaineoktaavi
        deina_skali kirjoitti:

Sinusta on ok valehdella?

Ei, ei ole, mutta kun sitä ei kuitenkaan saa ihmisestä revittyä, niin hyvä, että "valehdellaan" joka puolelta. Itse en todellakaan nää sitä valehteluna, vaan tyhjän tinkaamisena.
        Kaikki asiat voi kääntää erilaisiksi, kun pikkuisen käyttää erilaisia sanoja asiayheyksisä, se ei ole valehtelua, se on politiikkaa:D

Ei, ei ole, mutta kun sitä ei kuitenkaan saa ihmisestä revittyä, niin hyvä, että "valehdellaan" joka puolelta. Itse en todellakaan nää sitä valehteluna, vaan tyhjän tinkaamisena.
        Kaikki asiat voi kääntää erilaisiksi, kun pikkuisen käyttää erilaisia sanoja asiayheyksisä, se ei ole valehtelua, se on politiikkaa:D

Minusta asia ei ole ok. En minäkään yleistä vain koska sinä niin teet. Epärehellisyys on asia, joka saa minut vihaiseksi.

Täytyy vielä sanoa, että tälläinen "ihan ok, kun olen itse samalla puolella"-ajattelu ei ole rakentavaa.

• alipaineoktaavi
        deina_skali kirjoitti:

Täytyy vielä sanoa, että tälläinen "ihan ok, kun olen itse samalla puolella"-ajattelu ei ole rakentavaa.

Tarkoitan keskustelun tasapainotusta. En sano, että asia olisi ok. Sanon, että koska sitä tapahtuu, eikä sille voi mitään, niin on hyvä, että sitä tulee tasapuolisesti kaikille.

Kristillinen tasajako;)

Enkä voi sanoa olevani samalla "puolella" kenenkään kanssa.
        Itse ymmärrän yleistyksen luonteen jne. joten en ota sitä vakavasti, joskus kyllä kommentoin. Jos joku sanoo kaikki, niin ei minun tarvitse olla samaa mieltä.

Enkä sano edelleenkään, että asiat olisivat monesti suoranaista valehtelua tai epärehellisyyttä. Asiat voi ilmaista monella tapaa ja on moni, joka niitä tulkitsee.

• Uskomaton totuus
        Uskomaton totuus kirjoitti:

"Minä olen sanottavani sanonut."

Mutta ateisti ei vaikene. Tärkeämpää on määrä eikä laatu. Ateistimeininkiä.

• Voi äitee

Ai kirkkokin on nykyään ateistinen? Sehän tätä palstaa moderoi.

• alipaineoktaavi

Eikös se vain valvo ja suomi hoitaa sensuurin...

• Mikä olisi tyypillinen ateistinen motiivi ja rikos? Jätetään nyt jumalien pilkka pois kun kerran erilaiset uskonlahkotkin pilkkaavat toistensa jumalia ja uskomuksia.

• Uskomaton totuus

Vaikea sanoa, kun ateistisensuuri pakottaa kirkonkin palstalla poistamaan kaiken, jossa edes joku ateismiin liittyvä puoli tulee hiemankaan horjutetuksi.

Tällä kertaa kyse oli syllogismista ateismin määritelmään liittyen. Täysin looginen, mutta johti aivan absurdiin lopputulokseen. Ateistiporukat nousivat takajaloilleen, mutta eivät keksineet muuta kuin haukkuja.

Vihjaisin, että olisiko tarkastettava premissinä olevaa ateismin määritelmää, mutta kukaan ei ollut halukas. Määritelmä tuntui olevan totuus, jota ei saa kyseenalaistaa. Vähän sellainen kuin ateistit väittävät dogmeista - paheksuvaan sävyyn tietenkin.

Sain sen vaikutelman, että ainakin sen ketjun keskustelijat olivat dogmaattisia juuri sillä tavoin. Eihän dogmeissa oikeasti sellaisesta ole kyse, mutta heiltä kuitenkin löytyi itseltään sellaista. Ja reaktio "määritelmää" kyseenalaistavaa henkilöä kohtaan oli kuin inkvisitiolla aikoinaan. Olisivat varmaan kiduttaneet kuoliaaksi, jos olisivat saaneet kiinni. Ja kun eivät saaneet, vaativat ketjun poistoon.

Mutta heität kysymyksen. Kun en voi tuohon edelliseen enää jatkaa (sillä sensuuri on sen kieltänyt), siirryn toisaalle. Tyypillinen varmaan, edustava esimerkki ainakin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sandarmoh

• Älyvapaata?
        Uskomaton totuus kirjoitti:

Vaikea sanoa, kun ateistisensuuri pakottaa kirkonkin palstalla poistamaan kaiken, jossa edes joku ateismiin liittyvä puoli tulee hiemankaan horjutetuksi.

Tällä kertaa kyse oli syllogismista ateismin määritelmään liittyen. Täysin looginen, mutta johti aivan absurdiin lopputulokseen. Ateistiporukat nousivat takajaloilleen, mutta eivät keksineet muuta kuin haukkuja.

Vihjaisin, että olisiko tarkastettava premissinä olevaa ateismin määritelmää, mutta kukaan ei ollut halukas. Määritelmä tuntui olevan totuus, jota ei saa kyseenalaistaa. Vähän sellainen kuin ateistit väittävät dogmeista - paheksuvaan sävyyn tietenkin.

Sain sen vaikutelman, että ainakin sen ketjun keskustelijat olivat dogmaattisia juuri sillä tavoin. Eihän dogmeissa oikeasti sellaisesta ole kyse, mutta heiltä kuitenkin löytyi itseltään sellaista. Ja reaktio "määritelmää" kyseenalaistavaa henkilöä kohtaan oli kuin inkvisitiolla aikoinaan. Olisivat varmaan kiduttaneet kuoliaaksi, jos olisivat saaneet kiinni. Ja kun eivät saaneet, vaativat ketjun poistoon.

Mutta heität kysymyksen. Kun en voi tuohon edelliseen enää jatkaa (sillä sensuuri on sen kieltänyt), siirryn toisaalle. Tyypillinen varmaan, edustava esimerkki ainakin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sandarmoh

Miksiköhän ateisteille ei saa heittää mitään haastetta? Aivan kuin niitä pitäisi suojella järjen käytöltä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2547
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1829
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      99
      1828
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      10
      1574
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      142
      1172
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1041
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1032
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe