Saksassa pankkikortilla auton osto

Auton osto

Onko pakko ottaa käteistä mukaan? Eikö Saksassa voi maksaa autoa pankkikortilla kuten Suomessa?

(Pelottaa vähän idea lähteä yksin Saksaan 15000 eur taskussa.)

Voinko avata Saksaan pankkitilin tms? Ei kai Saksalaiset itse osta autoa käteisellä?

25

2891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksalaisen hakija

      Tee niin kuin minä aina teen. Annan vaimolle valtakirjan allekirjoittaa maksumääräys omassa pankissani ja matkustan saksaan. Menen autokauppaan ennen suomen puoltapäivää ja teen kaupat. Kauppias lähettää faksilla pankkiini makstusttiedot ja vaimo kuittaa maksumääräyksen. Pika määräyksenä se on seuraavana päivänä autokauppiaan tilillä. Vietän yön hotelissa ja menen aamulla hakemaan auton sekä käyn kauppiaan kanssa rekisteröimässä sen vientirekisteriin. Sitten vain kaljakaupan kautta kotimatkalle. Olen tehnyt näin jo 6 kertaa ja joka kerta on toiminut ok.

      • s e p a

        Tokihan tuo on toimiva syteemi.

        Toisaalta, miksi kaikessa yksinkertaisuudessaan Sepa-tilsiirtoa ei voisi tehdä Saksassa paikan päällä.

        Vaikkapa kevyt miniläppäri matkaan ja Saksassa nettiyhteys ( vaikkapa autokauppiaan nettiyhteyttä käyttäen ) riittää suorittamaan tilisiirron omalta tililtään autokauppiaan yhteystilille.

        Halutessahan autokauppias voi edellä olevasta huolimatta lähettää sähköpostilla tilitiedot, niin ne voi sitten kopioida omaan tilisiirtoon ja välttää näppäilyhäiriön ja sopparista jää lisäksi pieni ylimääräinen tosite.

        Varmuuden vuoksi asian voisi tarvittaessa sopia / tiedottaa pankissaan jo ennen lähtöä niin, ettei suremman summan Sepa-siirto aiheuta ongelmia, kuten aikaa vieviä varmistuksia.


    • Metallimies2

      Eiköhän se ole parasta pistää muutama kymppitonni rintataskuun ja matkaan. Pakkoko niitä on levitellä, että on millä mällätä.
      Parhaimmillaan tai pahimmillaaa(kuten haluat) mnulla on ollut 60 t Eur taskussa ja uudehko auto seuraavana päivänä alla. Niin ja kilvet olen tilannut jo Suomesta autoon. Useammin kuin kymmenen kertaa asan hoitanut.

    • hthh

      Saksassa voi maksaa Saksan pankkikorttila vastaavalla ns EC kortilla.
      Mutta ei millään Suomen pankkikortilla.
      Vain luottokortit käy yli rajojen. Jos ei ole sama pankki kuten Nordea pohjoismaissa

    • Pankkikortti

      SEPA-siirtymän myötä Debit-kortit ovat korvaamassa Suomessa kansalliset pankkikortit. Debit-kortit toimivat pääsääntöisesti kaikissa SEPA-valtioissa.

      Minulla ainakin pankkikortti toiminut hyvin Ruotsissa, Tanskassa ja Portugalissa pienissä ostoksissa. Ihmettelen jos sillä ei voi ostaa autoa?

      (Limitin pitäs pystyä säätämään.)

      • sepattaa

        Toimii jos on jo uusi debit kortti. Taiotaa olla noin puolet pankkikorteista tällä hetkellä jo vaihdettu debit kortteihin


    • Olisi parempi

      ulkoistaa auton hankinta sellaiselle joka osaa. Jos ei tiedä systeemejä, on turha edes lähteä. Asiat hoituvat helposti kun vain tietää mutta äkkinäinen on koko ajan vähän eksyksissä ja moni asia voi mennä pieleen. Aika monelle on niin käynytkin. Monelta harmilta säästyy jos etsii kunnollisen välittäjän. Maksaahan se vähän mutta on usein myös sijoitetun rahan arvoista. Muuten, en ole välittäjä mutta asun Euroopan ytimessä ja tiedän näistä jutuista jo siltä ajalta kun autontuonti Suomeen aloitettiin 90-luvun puolivälin jälkeen Suomen liityttyä Eu:hun.

      • kisällistä sepäksi

        >> ulkoistaa auton hankinta sellaiselle joka osaa. Jos ei tiedä systeemejä, on turha edes lähteä. Asiat hoituvat helposti kun vain tietää mutta äkkinäinen on koko ajan vähän eksyksissä ja moni asia voi mennä pieleen.

        Eikös jokainen autontuoja ole joskus tuonut sen ensimmäisen autonsa? Ei kukaan ole seppä syntyesään. Ei autontuonti ole rakettitiedettä ja siksi tällaisetkin foorumit oikein käytettyinä voivat osaltaan olla hyödyllisiä ja edesauttaa uutta hakijaa selvittämään tuonnin mekanismin ja hankkiman infoa.

        Ensikertalainen voi menestyä autonahausaan itse prosessin suhteen moiteetomasti kunhan vain edeltä selvittää kaiken tarvitavan huolella.

        Sitten itse auton valinnassa tulee vastaan samat haasteet kuin Suomessakin en erottaa jyvät akanoista.

        Euroopassa saa lisäksi olla heman skarpimpana varastettujen ja hyvin ammattimaisesti maskattujen autojen suhteen, tarvitsematta kuitenkaan vaipua syvään paranoiaan.

        Kaikki auton korissa olevat tunnisteet, runko- sekä moottorinumerot tulee tarkistaa ja tutkia hyvin huolellisesti. Parhaimmat ovat erityisen ammattitaitoisesti väärennetty ja mukana väärennetty oikea rekisteriote ( väärillä tiedoilla olevaan autoon saatu oikea virallinen rekisteriote ) tai erityisen taitavasti oikealle rekisteriotteelle väärennetty maskatun auton tiedot ( aidolle blankolle rekisteriotteelle laitetut tiedot ja leimat ). Aiheesta oli taannoin ulkolaisella kanavalla kiinnostava dokumetti jossa noiden rikollisten ammattilaisten kuvioita ja viekkaita metodeja skannattiin ja selvitettiin tarkoin, kaikkia ksityiskohtia en enää muista.


      • Kylläpäs täällä
        kisällistä sepäksi kirjoitti:

        >> ulkoistaa auton hankinta sellaiselle joka osaa. Jos ei tiedä systeemejä, on turha edes lähteä. Asiat hoituvat helposti kun vain tietää mutta äkkinäinen on koko ajan vähän eksyksissä ja moni asia voi mennä pieleen.

        Eikös jokainen autontuoja ole joskus tuonut sen ensimmäisen autonsa? Ei kukaan ole seppä syntyesään. Ei autontuonti ole rakettitiedettä ja siksi tällaisetkin foorumit oikein käytettyinä voivat osaltaan olla hyödyllisiä ja edesauttaa uutta hakijaa selvittämään tuonnin mekanismin ja hankkiman infoa.

        Ensikertalainen voi menestyä autonahausaan itse prosessin suhteen moiteetomasti kunhan vain edeltä selvittää kaiken tarvitavan huolella.

        Sitten itse auton valinnassa tulee vastaan samat haasteet kuin Suomessakin en erottaa jyvät akanoista.

        Euroopassa saa lisäksi olla heman skarpimpana varastettujen ja hyvin ammattimaisesti maskattujen autojen suhteen, tarvitsematta kuitenkaan vaipua syvään paranoiaan.

        Kaikki auton korissa olevat tunnisteet, runko- sekä moottorinumerot tulee tarkistaa ja tutkia hyvin huolellisesti. Parhaimmat ovat erityisen ammattitaitoisesti väärennetty ja mukana väärennetty oikea rekisteriote ( väärillä tiedoilla olevaan autoon saatu oikea virallinen rekisteriote ) tai erityisen taitavasti oikealle rekisteriotteelle väärennetty maskatun auton tiedot ( aidolle blankolle rekisteriotteelle laitetut tiedot ja leimat ). Aiheesta oli taannoin ulkolaisella kanavalla kiinnostava dokumetti jossa noiden rikollisten ammattilaisten kuvioita ja viekkaita metodeja skannattiin ja selvitettiin tarkoin, kaikkia ksityiskohtia en enää muista.

        nyt pelotellaan. Mulle toi auton Saksassa asuva ystäväni jolla ei ollut taloudellisia intressejä asian suhteen. Piti ajan tasalla ennenkuin iski kiinni kriteerit täyttävään autoon. Olin laittanut hänelle rahat hänen omalle tililleen SEPA-maksuna joka on kätevä maksutapa. Menihän prosessiin kolmisen viikkoa mutta lopputulos on vaivan väärti. En kaverini vinkistä erehtynyt edes haaveilemaan häkkikauppiaan halvimmasta kun kertoi että siihen hintaan löytyy aina jokin syy mitä ei ainakaan suoraan ilmoituksessa kerrota. Vaikka reilua rahallista hyötyä ei tullutkaan, sainpahan käytännössä virheettömän ja vähänajetun auton.


      • kisällistä sepäksi
        Kylläpäs täällä kirjoitti:

        nyt pelotellaan. Mulle toi auton Saksassa asuva ystäväni jolla ei ollut taloudellisia intressejä asian suhteen. Piti ajan tasalla ennenkuin iski kiinni kriteerit täyttävään autoon. Olin laittanut hänelle rahat hänen omalle tililleen SEPA-maksuna joka on kätevä maksutapa. Menihän prosessiin kolmisen viikkoa mutta lopputulos on vaivan väärti. En kaverini vinkistä erehtynyt edes haaveilemaan häkkikauppiaan halvimmasta kun kertoi että siihen hintaan löytyy aina jokin syy mitä ei ainakaan suoraan ilmoituksessa kerrota. Vaikka reilua rahallista hyötyä ei tullutkaan, sainpahan käytännössä virheettömän ja vähänajetun auton.

        Sory, mutta miten ihmessä revit yllä olevasta "pelottelun"? Tulisiko asiaa käsittellä ainoastaan naivisti vaaleanpunaisten lasien lävitse?

        Nähdäkseni olin ellä hyvinkin objektiivinen kommentissani ja nimenomaan mainitsin edelliselle asiaa liikaa ongelmatisoneelle ettei mikään estä ensikertalaistakin onnistumasta auntontuonnissaan.

        Tosin prosessi tulee edeltä hyvin selvittää itselleen ja sinisilmäinen ei saa olla.

        Itse en mieluusti suostuisi jollekin kaverilleini autoa etsimään ja lähettään. Siinä saattaisi olla ystävyys koetuksella jos autosta kaikesta huolellisesta trakistuksesta huolimatta löytyisi myöhemmin ongelmaa.

        Ainoastaan merkkiliikkeen eurotakulla olevan ja kilometrit takaavan tuoreehkon auton suostuisin lähettämään.


      • Kaverille tai
        kisällistä sepäksi kirjoitti:

        Sory, mutta miten ihmessä revit yllä olevasta "pelottelun"? Tulisiko asiaa käsittellä ainoastaan naivisti vaaleanpunaisten lasien lävitse?

        Nähdäkseni olin ellä hyvinkin objektiivinen kommentissani ja nimenomaan mainitsin edelliselle asiaa liikaa ongelmatisoneelle ettei mikään estä ensikertalaistakin onnistumasta auntontuonnissaan.

        Tosin prosessi tulee edeltä hyvin selvittää itselleen ja sinisilmäinen ei saa olla.

        Itse en mieluusti suostuisi jollekin kaverilleini autoa etsimään ja lähettään. Siinä saattaisi olla ystävyys koetuksella jos autosta kaikesta huolellisesta trakistuksesta huolimatta löytyisi myöhemmin ongelmaa.

        Ainoastaan merkkiliikkeen eurotakulla olevan ja kilometrit takaavan tuoreehkon auton suostuisin lähettämään.

        tutulle etsiminen se kaikkein hankalinta juuri onkin. Aina aluksi kokeillaan jos löytyisi hyvä joka on samalla Saksan halvin. Rahasta kun alkaa puhumaan niin omaan piikkiin pitäisi auto ensin ostaa ja sitten hyväksyttää kaverilla. Siksi olen itse lopettanut koko touhun jo vuosia sitten turhautuneena. Koettakoot välittäjiltä saada juuri mielensä mukaisen auton panostamatta senttiäkään siihen etukäteen. Veikkaan ettei onnistu.


      • kisällistä sepäksi
        Kaverille tai kirjoitti:

        tutulle etsiminen se kaikkein hankalinta juuri onkin. Aina aluksi kokeillaan jos löytyisi hyvä joka on samalla Saksan halvin. Rahasta kun alkaa puhumaan niin omaan piikkiin pitäisi auto ensin ostaa ja sitten hyväksyttää kaverilla. Siksi olen itse lopettanut koko touhun jo vuosia sitten turhautuneena. Koettakoot välittäjiltä saada juuri mielensä mukaisen auton panostamatta senttiäkään siihen etukäteen. Veikkaan ettei onnistu.

        Itse asiassa kaveriprille auton välittämistä harkitessa pitäisi olla erityisen ehdoton ja sanella / sopia ehdottoman tiukat pelisäännöt edeltä käsin, sekä tähdentää, että vaika kavereita ollaankin, niin hinta, prosessi ja riskit ovat samat kuin missä tahansa kaupassa. Samoin sopia erityisen selkeästi edeltäkäsin vastuunjako, asenne ja menettelytapa, mikäli kaikesta huolimatta autossa ilmenisi murhetta. Mieluummin hieman pelotella, jarrutella ja ravistella turhat haveet pois.

        Paras olisi, että ostaja tulee itse paikan päälle tarkistamaan autoehdokkaat ja viimeistelemään / siunaamaan valinnan.

        Kriteerit täyttävän auton etsinnässä ja seulomisessa palaa sen verran aikaa ja polttoainetta, sekä päälle mahdolliset murheet, ettei se tahdo oikein leiville lyödä ja harrastuksena on kiinnostavampaakin. Vain uuhedekon merkkiliikken takuauton välitämisessä ja lähettämisessän mielestäni mieltä. Muista riskeeraa olla vain murheita.

        Hieman sama homa kuin jonkin hyvän kaverin kanssa lähteä vaikkapa paritalon rakennushommaan. On sen verran haastava jo projektina ja sittemmin naapureina asuminen, että ystävyyden ja synkkaamisen tulee olla todella vankaalla pohjalla. Ei ole valitettavasti harvinaista miten ystävyysuhteet alkaa rakoilla joidenkin suht' pientenkin bisneksien vuoksi. Kannatta olla hyvin tarkkana kenen kamun kanssa johonkin bisnekseen ryhtyy ja sopia kaikki tarkoin edeltä.


    • Silminnäkijä

      No, onpa noita haettu ystävälle, tuttavalle ja vähän vieraammille. Kahden hengen matka (aton ostorahat paidan taskussa) ja kustannukset yhteensä sis lento-, laivaliput, kilvet autoon reilut 1000 Eur. (Riippuu tosin siitä, paljonko lentolippu maksaa, jos ei ole kiirus tuo summa pitää). Vielä ei ole tullut tyytymätöntä auton saajaa vastaan.

      • Tonni on

        kyllä vähän alakanttiin vaikka miten köyhäilisi matkalla eikä muutaman satasen pitäisi hommaa kaataa. Työtä auton etsiminen teettää yleensä aina enemmän kuin on arvioinut sillä ei se todellisuus ole läheskään aina se miltä tietokoneen ruudulta katsellessa näyttää. Tosin aina silloin tällöin se on jopa parempi kuin odotettiin. Tosin minä puhun saksaa kohtuullisen hyvin ja seuraan muutenkin saksalaisista autolehdistä että missäs oikein mennään.


    • Keväällä Breemeniin

      Tänä päivänä esim. merkkiautoliike Saksassa ei vastaanota käteismaksuja turvallisuussyistä. Joten SEPA maksu tai kansaivälinen korttimaksu ovat käypiä.
      Vielä viisi vuotta sitten mentiin setelitukko mukana paikkallisiin autoliikkeisiin.

      • käteinen kelpaa

        Tämä ei pidä paikkansa. Käteinen on valttia vieläkin autokaupoissa. Liikkeissä raha tarkistetaan ja passin kopio otetaan.


      • silminnäkijä
        käteinen kelpaa kirjoitti:

        Tämä ei pidä paikkansa. Käteinen on valttia vieläkin autokaupoissa. Liikkeissä raha tarkistetaan ja passin kopio otetaan.

        Juuri niin, paitsi, että rajana on 10000 €. Passin kopio maksajalta sen vuoksi, jos oisi livahtanut väärää rahaa sekaan.
        Ei kauan sitten maksoin käteisellä mersun liikkeeseen 24000 €


    • povitasku kiinni

      laitoin tuttavan tilille saksaan 22 000 meni jotain 50 e kuluja

      toisen kävi n ostamssa rankvurtista
      käteisellä 25 000 e mukana suomi-poika
      nahkatakki päällä kurvaili menenään

    • Sheikki$

      Käykö Shekki?

      • jööjööjöö

        Suomessa käytetty pankkivekseli, jonka siirrät myyjän nimiin ei toimi Saksassa.
        Jos haluat varmennetun shekin se tulisi kirjoittaa suoraan ostajan nimiin, mikä ei ole kovin mukava ominaisuus, jos useista autoista on valitsemassa.

        Muutoinkin Sakut suhtautuvat shekkeihin varauksella ja jos päädyt tälläiseen ratkaisuun, varaudu lomailemaan auton ostopaikalla riittävän kauan, jotta ostaja on saanut shekin vaihdettua rahaksi.


      • Käteinen on
        jööjööjöö kirjoitti:

        Suomessa käytetty pankkivekseli, jonka siirrät myyjän nimiin ei toimi Saksassa.
        Jos haluat varmennetun shekin se tulisi kirjoittaa suoraan ostajan nimiin, mikä ei ole kovin mukava ominaisuus, jos useista autoista on valitsemassa.

        Muutoinkin Sakut suhtautuvat shekkeihin varauksella ja jos päädyt tälläiseen ratkaisuun, varaudu lomailemaan auton ostopaikalla riittävän kauan, jotta ostaja on saanut shekin vaihdettua rahaksi.

        käytännössä ainoa järkevä maksutapa jos haluaa että asiat luistavat mutkattomasti. Maassa maan tavalla eikä Suomessakaan tykätä jos ulkomaalainen tarjoaa jotain outoa shekkiä tai korttia jolla voisi maksaa joskus kalliinkin ostoksen.


      • poiledailes
        Käteinen on kirjoitti:

        käytännössä ainoa järkevä maksutapa jos haluaa että asiat luistavat mutkattomasti. Maassa maan tavalla eikä Suomessakaan tykätä jos ulkomaalainen tarjoaa jotain outoa shekkiä tai korttia jolla voisi maksaa joskus kalliinkin ostoksen.

        Kyllä minä ainakin otan mieluummin suuremmat summat kortilla kuin käteisellä. Kertoohan se lukulaite, että menikö läpi vaiko ei. Käteisestä turhaa stressiä jos puhutaan niinkin suurista summista kuin tässä ketjussa.
        En myöskään ymmärrä, että miten tuollaisen riskin viitsii ottaa, sillä luulisi jo olevan jokaisen pikkumafioson tiedossa, että suomipoijjaat tulee kymppitonnit vilisten autokaupoille. Siis tavallisestihan riskiä ei juuri ole, ei minuakaan ole ikinä ryöstetty, vain muutaman kerran edes yritetty. Mutta tuollainen erityistilanne, jossa tyhmempikin osaa laskea yhteen: "mersun liike suomiläski = palkkapäivä!", saisi kyllä varomaan.


      • Suomiläski
        poiledailes kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin otan mieluummin suuremmat summat kortilla kuin käteisellä. Kertoohan se lukulaite, että menikö läpi vaiko ei. Käteisestä turhaa stressiä jos puhutaan niinkin suurista summista kuin tässä ketjussa.
        En myöskään ymmärrä, että miten tuollaisen riskin viitsii ottaa, sillä luulisi jo olevan jokaisen pikkumafioson tiedossa, että suomipoijjaat tulee kymppitonnit vilisten autokaupoille. Siis tavallisestihan riskiä ei juuri ole, ei minuakaan ole ikinä ryöstetty, vain muutaman kerran edes yritetty. Mutta tuollainen erityistilanne, jossa tyhmempikin osaa laskea yhteen: "mersun liike suomiläski = palkkapäivä!", saisi kyllä varomaan.

        haarukoi mielummin häkkiliikkeiden tarjontaa kuin Mersumyymälöiden. Niin pahalta kuin se teistä tuntuukin. Tavallinen ihminen ei Saksassa erotu mitenkään paikallisista jos ei sitten satu olemaan joku heinähattu jota kukaan ei ota oikein vakavasti edes Suomessa.


      • ppioidailess
        Suomiläski kirjoitti:

        haarukoi mielummin häkkiliikkeiden tarjontaa kuin Mersumyymälöiden. Niin pahalta kuin se teistä tuntuukin. Tavallinen ihminen ei Saksassa erotu mitenkään paikallisista jos ei sitten satu olemaan joku heinähattu jota kukaan ei ota oikein vakavasti edes Suomessa.

        No ei tietenkään kilometrien päästä erotu. Mutta luulisi rikollisten tajuavan kuvion ja osaavan sen verran kytätä. Ja vähän epärehellisempi häkkiautokauppiaskin voisi olla mukana lavertelemassa gangsterikaverilleen, sen verran isoista rahoista kuitenkin kyse, että alkaa houkuttamaan montaa. Kun tuolla kaduilla narkit sun muut rikolliset ryöstelevät mummoilta maitorahoja, niin miksi ihmeessä uskot, ettei kukaan tajuaisi yrittää kymppitonnit taskussaan viuhtovaa suomiläskiä?

        Ja minkä nyt pitäisi tuntua pahalta? Sinun ylemmyydentunteesiko? Säälittävää tuo lähinnä on.


      • jööjööjöö
        poiledailes kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin otan mieluummin suuremmat summat kortilla kuin käteisellä. Kertoohan se lukulaite, että menikö läpi vaiko ei. Käteisestä turhaa stressiä jos puhutaan niinkin suurista summista kuin tässä ketjussa.
        En myöskään ymmärrä, että miten tuollaisen riskin viitsii ottaa, sillä luulisi jo olevan jokaisen pikkumafioson tiedossa, että suomipoijjaat tulee kymppitonnit vilisten autokaupoille. Siis tavallisestihan riskiä ei juuri ole, ei minuakaan ole ikinä ryöstetty, vain muutaman kerran edes yritetty. Mutta tuollainen erityistilanne, jossa tyhmempikin osaa laskea yhteen: "mersun liike suomiläski = palkkapäivä!", saisi kyllä varomaan.

        Kortilla nostaminen maksaa aina. Suomalaiset pankit eivät takaa Saksalaisten pankkien nostomaksuja.

        Itsellä on kokemuksia yhdestä kaupasta jossa käteinen 20ke ei rittänyt ja jouduttiin nostamaan kaverin kanssa neljällä kortilla puuttuvat 10ke.

        Nostot maksoivat yllättävän vähän, mutta ongelmaksi muodostui korttien nostorajoitukset, joita ei voinut puhelimessa tai netissä nopeasti kasvattaa.
        Kaverilla esim. oli mukana firman eurocard jossa ei nostorajoitusta liikkeelle tai tavaran ostolle mutta rahaa sai nostaa vain 3ke/kk. Hommahan olisi hoitunut helposti liikkeen kanssa, mutta yksityiselle saatiin käteen 3ke.

        Omien mukana olevien VISAn ja Eurocardin nostorajoja yritin nostaa sekä puhelimitse että netin kautta, mutta käsittely olisi vienyt aikaa noin viikon.
        Esim. VISA tilille oli helppo siirtää netillä rahaa ja katetta, mutta 3ke nostoraja oli armoton.

        Nippa nappa saatiin rahat kasaan about 10 - 12 noston avulla, Saksalaisilla automaateilla on aika pieniä max. nostoja. Stefan (auton myyjä) katsoi silmät ymmyrkäisenä vierestä, kun Suomi pojat tyhjensi Ludwigsburgin keskustan automaatit ylimääräisistä rahoista.

        Homman opetus on, että tarkista ja varmista ennen lähtöä että nostorajat ei pauku. Rahan nosto pankkikortilla pankeista ei käsittääkseni onnistu ja kortilla nostetun rahan käsittelymaksut voivat yllättää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe