Onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan: haukotuttaa todella usein, koko päivän. Vaikka olisin nukkunut hyvin enkä olisi erityisen väsynyt. Samoin saattaa keskellä päivää tulla väsymyskohtauksia, ettei meinaa silmiä jaksaa pitää auki. Pitäisikö tällaisten hupsuilta kuulostavien oireidem kanssa mennä lääkäriin?
Olen kiitollinen kaiksta neuvoista!
oireena haukotteleminen
12
899
Vastaukset
- ei hätää
Tuskin sinun kannattaa ensimmäisenä lääkärille mennä. Voi olla että olet nukkunut liikaa ja siksi päivittäinen väsymys. Koita valvoa illalla hiukka pidempään ja ulkoile päivällä tarpeeksi. Kahviakin kannattaa vähentää eli aamulla vain kuppi tai kaksi ja sitten tarvittaessa kerran päivällä. Luulisi helpottavan!
- Sepi
...että ihmisen elimistö tarvitsee happea. Lähde ulkoilemaan tai lenkille!
- ei tarkoita
tuoreet tutkimustiedot lehdissä selvittivät asiaa. Kyse ei ole elimistön hapenpuutteesta vaan ihmisen elimistö reagoi väsymykseen näin, yrittäen piristää itseään sillä. Varsinaisesta hapenpuutteesta se ei kerro. Ehkä liikkuminen kyllä voi auttaa. En muista koskaan haukotelleeni kävellessäni.
- Sepi
ei tarkoita kirjoitti:
tuoreet tutkimustiedot lehdissä selvittivät asiaa. Kyse ei ole elimistön hapenpuutteesta vaan ihmisen elimistö reagoi väsymykseen näin, yrittäen piristää itseään sillä. Varsinaisesta hapenpuutteesta se ei kerro. Ehkä liikkuminen kyllä voi auttaa. En muista koskaan haukotelleeni kävellessäni.
...kyseessä amerikkalainen tutkimus? Jos on niin silloin siihen ei ole uskomista.
- vastaaja
Sepi kirjoitti:
...kyseessä amerikkalainen tutkimus? Jos on niin silloin siihen ei ole uskomista.
En tosiaan muista minkämaalainen. Mutta miksi juuri amerikkalainen olisi huonompi tutkimus kuin jonkun muun maalainen? Kyllä sieltä aika paljon hyvää tutkimusta tulee, onhan siellä aika paljon suomalaisiakin tutkijoita jatkokoulutuksessa ja ihan kutsuttuina tutkijoina.
Muutama amerikkalainen tutkija on tainnut saada Nobelin palkinnonkin, jos oikein muistan.
Juu kyllä se riippuu enemmän siitä kuka ja miten tutkimuksen on tehnyt kuin siitä missä maassa se on tehty. Ja jos tulos on julkaistu asiallisessa julkaisussa, sekin kertoo jotakin. Ei ne ihan mitä tahansa mielipidekirjoituksia ota palstoilleen. - Sepi
vastaaja kirjoitti:
En tosiaan muista minkämaalainen. Mutta miksi juuri amerikkalainen olisi huonompi tutkimus kuin jonkun muun maalainen? Kyllä sieltä aika paljon hyvää tutkimusta tulee, onhan siellä aika paljon suomalaisiakin tutkijoita jatkokoulutuksessa ja ihan kutsuttuina tutkijoina.
Muutama amerikkalainen tutkija on tainnut saada Nobelin palkinnonkin, jos oikein muistan.
Juu kyllä se riippuu enemmän siitä kuka ja miten tutkimuksen on tehnyt kuin siitä missä maassa se on tehty. Ja jos tulos on julkaistu asiallisessa julkaisussa, sekin kertoo jotakin. Ei ne ihan mitä tahansa mielipidekirjoituksia ota palstoilleen...tutkimukset on aika epävarmoja. Yleensä tutkimustulokset kumotaan myöhemmin. En halua yleistää. Tokihan jenkeissä löytyy ihan "oikeita" tuloksiakin.
Nykyään tutkimustulosten tarkoituksena on saada lisää rahoitusta. Jenkeissähän on löydetty ja keksitty vaikka mitä jotta sitä saadaan. Jopa olematon ns. kloonivauvakin syntyi toissajouluna. Syöpätutkimuksissakin on löydetty kaikkea jo monta vuotta, mutta missä se lääke viipyy? - vastaaja
Sepi kirjoitti:
..tutkimukset on aika epävarmoja. Yleensä tutkimustulokset kumotaan myöhemmin. En halua yleistää. Tokihan jenkeissä löytyy ihan "oikeita" tuloksiakin.
Nykyään tutkimustulosten tarkoituksena on saada lisää rahoitusta. Jenkeissähän on löydetty ja keksitty vaikka mitä jotta sitä saadaan. Jopa olematon ns. kloonivauvakin syntyi toissajouluna. Syöpätutkimuksissakin on löydetty kaikkea jo monta vuotta, mutta missä se lääke viipyy?Kun lähdet puhumaan tieteellisestä tutkimuksesta, lue ensin vähän muutakin kuin OHOa ja 7 päivää. Tuolla kyseisellä olemattomalla kloonivauvalla ja tieteellisellä tutkimuksella on yhtä paljon tekemistä keskenään kuin sinulla ja minulla. Kyseessä oli muistaakseni jokin uskonnollinen lahko tms. joka väitti että niillä on syntymässä kloonivauva.
Eli se siitä kehnosta amerikkalaisesta tutkimuksesta.
- ReaListi
Onko huoneen happi vähissä? Avaa ikkuna.
- miia
Mua ainakin alkaa haukotuttamaan aina kun olen hieman jännittynyt tai levoton. Sama juttu äidilläni.
- minä myös
minä haukottelen myös paljon jos olen ahdistunut tai jännityynyt.. samalla kyllä hengitys myös vaikeutuu. Mulla on myös silloin sitä että rupean röyhtäilee ja nieleskelee.. sellanen kamala kierre, josta sitten yritän aina päästä eroon.
- manki
minä myös kirjoitti:
minä haukottelen myös paljon jos olen ahdistunut tai jännityynyt.. samalla kyllä hengitys myös vaikeutuu. Mulla on myös silloin sitä että rupean röyhtäilee ja nieleskelee.. sellanen kamala kierre, josta sitten yritän aina päästä eroon.
Haukottelu ei ole ongelmana miulla, mutta nyt kun mainitsit röyhtäilyn, niin täytyy todeta ongelman olevan minullakin.
Siis minä röyhtäilen hermostuneena tai jännittyneenä kuin röhkösika, seinät vain raikaa. Ikävintä hommassa on se, että ammattikorkeassamme ei -etenkään kokeen aikana- olisi röyhtäily suotavaa. ;) Helpotusta röyhtäilyyn olen saanut rentoutumalla, esim. hyvää musiikkia kuunnellen. - Anonyymi
manki kirjoitti:
Haukottelu ei ole ongelmana miulla, mutta nyt kun mainitsit röyhtäilyn, niin täytyy todeta ongelman olevan minullakin.
Siis minä röyhtäilen hermostuneena tai jännittyneenä kuin röhkösika, seinät vain raikaa. Ikävintä hommassa on se, että ammattikorkeassamme ei -etenkään kokeen aikana- olisi röyhtäily suotavaa. ;) Helpotusta röyhtäilyyn olen saanut rentoutumalla, esim. hyvää musiikkia kuunnellen.Haukottelen ja hikoilet koko päivän. Johtuuko läskeistä vai liemistä? Kalakeittoa nimittäin kuluu PALJON.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446