Missä paras hinta/laatu-suhde ?

kokemuksia ?

Missä merkissä ja mallissa on paras hinta/laatusuhde jos vertaillaan uusia autoja ?

Miettikää autoa joka OSTETAAN UUTENA JA MYYDÄÄN KÄYTÖN JÄLKEEN 3 VUOTIAANA ? missä automallissa ARVO LASKEE VÄHITEN ?
Ja miten varusteet, moottorikoko yms. vaikuttavat. Kannattaako niitä ostaa uuteen autoon jos miettii vain jälleenmyyntiarvoa 3 vuotta vanhana ?

Moni ajattelee varmaan heti, että toyotat, volkkarit ja bemarit säilyttävät hyvin arvonsa. Mutta itsellä on sellainen kuva, että nuo autot ovat yleensä muutaman tonnin kalliimpia kuin kilpailijansa joten niiden pitääkin olla 3 vuotiaana arvokkaampia. Lisäksi esim. volkkarissa hinta alkaen malli on hyvin riisuttu "karvalakki" johon joutuu ostamaan paljonkin lisävarusteita jotta se on samalla tasolla kuin monien automerkkien "vakio" taso ja siihen palaa myös paljon rahaa.

78

4471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo-ou

      no ainakin kokomoottori kannattaa ostaa jälleen myyntiarvonkin takia !

      • herraasiallinen

        Missään autossa nykyään ei pysy arvo. Euromääräisesti vähiten tietenkin mitä halvempi auto on, mutta prosenttuaalisesti käytännössä sama.

        Tietenkin jos ostat jonkun vanhemman harrasteauton niin hinta pysyy usein suht samana....


    • ^^^^^^^^^^^^

      Yleistyksenä voisi sanoa, että kaikkein halvin auto, tiputtaa arvoaan kaikkein vähiten.
      Prosentteina, joku ns. paremman luokan auto voi pitää arvonsa paremmin, mutta kun niillä prosenteilla ei voi ostaa, vaan maksuvälineenä käytetään euroja.

      Mulla oleva Audi, on uutena maksanut n.130000euroa, tällä hetkellä sen myynihinta on n.10000 euroa, ja auto on nyt 10 vuotta vanha. Siitä on hyvä laskea arvonalennusta.

      • arvonlisävelvollinen

        Auto ei ole sijoitusväline, vaan käyttötavaraa, niimpä sen arvonmuutoksella ei ole merkitystä.
        Auton arvo on sen käyttäjälleen antama käyttöarvo.
        Niimpä halpa auto voi olla käyttäjälleen yhtä arvokas kuin naapureita varten ja omanarvontuntoa pönkittämään hankittu luksuskapine.


    • vaikea valinta

      3 vuotta on pitoajaksi aika lyhyt. Itse ostin auton tavoitteena pitää sitä pidempään juuri sen vuoksi että auton arvo putoaa kaikkein eniten tuohon 3 vuoteen asti ja varusteiden osalta pudotus on vielä nopeampaa.

      Tällä hetkellä ei ole tarvetta vaihtaa uuteen, auto on 7-vuotias. Se vastaa uutta autoa, tosin riippuu siitä mitä kaikkea lisävarustetta "tarvitsee". Mutta vaihtaminen vain vaihtamisen ilosta olisi euroissa ajatellen haaskausta.

      Ai merkki? Toyota on aika varma valinta jos uudessa haluaa pysyä, suosio on taattu eikä ole maineeltaan huono. Itse päädyin Renault Meganeen koska sen valttina on mukavuus ja hiljaisuus sekä turvallisuus hyvä ruostesuojaus. Jälleenmyynnin kannalta se ei ole hyvä valinta, mutta uuden auton ostajan kannalta siinä on 4 vuoden takuu kun Volkkarissa ja Opelissa on 2 vuotta.

      Sitten on automerkkejä joissa ei ole sen kummempia vahvuuksia, niissä voi arvonalennus harmittaa kun auto itsessäänkään ei anna "kiksejä".

      Valintana on ostaa sellainen auto jonka haluaa ja pitää vähän pidempään, tai sitten yrittää pysyä uudessa ja maksaa vajaan 10 000 euron väliraha kolmen vuoden välein. Itse yritän päästä arvonalennuksessa reilusti alle 3000 eruon vuodessa - ja olla tyytyväinen itse autoon.

    • euroilla elellään

      Chervolet, Huyndai, Kia

      Siinä ne parhaimmat. Prosentteja saattaa kadota, mutta ei euroja sen enempää kuin muissa merkeissä!

      • kjhgfghj

        Fiatko pitää paremmin arvonsa? Noissa merkeissä kyllä arvo romahtaa, vaikka miinuksia tulee faneilta.


      • olet väärässä
        kjhgfghj kirjoitti:

        Fiatko pitää paremmin arvonsa? Noissa merkeissä kyllä arvo romahtaa, vaikka miinuksia tulee faneilta.

        Esim. Kian ja Huyndain 5 vuoden takuusta on 3 vuoden jälkeen jäljellä vielä 2 vuotta. Se on erinomaisen hyvä kilpailuvaltti siinä vaiheessa ja pitää auton hinnan korkealla.


      • olet metsässä
        olet väärässä kirjoitti:

        Esim. Kian ja Huyndain 5 vuoden takuusta on 3 vuoden jälkeen jäljellä vielä 2 vuotta. Se on erinomaisen hyvä kilpailuvaltti siinä vaiheessa ja pitää auton hinnan korkealla.

        Erinomaisen tyhmä kilpailuvaltti. Onko ne niin huonoja autoja, että takuu tulee tarpeeseen? Itselle ei ole takuista ollut mitään hyötyä. Arvonsa nuo merkit pitävät hyvin huonosti.


    • 3v max

      Mä vaihdan juuri tuon kolmen vuoden välein, kun takuu on se kolme vuotta....Eli ajan uudella autolla aina, Jossa on jatkuvasti takuu päällä, niin ei tarvitse miettiä niitä remontti kuluja......Ja voi keskittyä muihin asioihin.

      • hehehhee

        Oletko laskenut, että onko takuu ollut hintansa arvoinen? Itse olen ostanut aina 3-4 neljä vuotta vanhan eikä ole ongelmia ollut. Autohan pitää huoltaa säännöllisesti.


      • hehehhee kirjoitti:

        Oletko laskenut, että onko takuu ollut hintansa arvoinen? Itse olen ostanut aina 3-4 neljä vuotta vanhan eikä ole ongelmia ollut. Autohan pitää huoltaa säännöllisesti.

        Joo, mä kanssa ihmettelen, kun ihmisillä on niin suuri kynnys vaihdattaa jarrupalaa ja -levyä, vähän puslia, niveliä, pakoputkia, jakohihnaa, vesipumppuja sun muuta ihan tavallista käytössä kuluvaa osaa. Jos pyyhkimien sulat kestäisivät kolme vuotta, joku varmaan vaihtaisi autonsa niidenkin kuluneisuuden takia uuteen. Ja maksaa siitä ilosta kymppitonnin lisää... millä maksaisi monta isompaakin remonttia.


      • hihihhii
        hehehhee kirjoitti:

        Oletko laskenut, että onko takuu ollut hintansa arvoinen? Itse olen ostanut aina 3-4 neljä vuotta vanhan eikä ole ongelmia ollut. Autohan pitää huoltaa säännöllisesti.

        On ollut hintansa väärti. noin minäkin tein aikani, kunnes osui kohdalle kottero, jossa ei ollut takuuta enää jäljellä, ja siitä hajosi monta tonnia maksava osa....toivottavasti sulla on parempi tuuri.....


      • hohohohohh
        hihihhii kirjoitti:

        On ollut hintansa väärti. noin minäkin tein aikani, kunnes osui kohdalle kottero, jossa ei ollut takuuta enää jäljellä, ja siitä hajosi monta tonnia maksava osa....toivottavasti sulla on parempi tuuri.....

        Niin. Eihän sille takuulle ole tullut hintaa kuin 100 000 Euroa. Kyllä kannattaa.


      • hehhehheevaan
        hihihhii kirjoitti:

        On ollut hintansa väärti. noin minäkin tein aikani, kunnes osui kohdalle kottero, jossa ei ollut takuuta enää jäljellä, ja siitä hajosi monta tonnia maksava osa....toivottavasti sulla on parempi tuuri.....

        Mikä ihme se oli se "monta tonnia" maksava osa ja mikä oli automerkki?
        Kannattaisi harkita merkinvaihtoa. Osaavat eivät tuuria tarvitse.


    • cuppe

      Vaihdan just ennen ekaa katsastusta taas uuteen...........
      Jos Mersun hinta putoo kolmessa vuodessa 15000€ ja
      Datsian samassa ajassa 8000€, kumpi on sitten järkevämpi valinta.
      No Mersun hankintahinnalla saa kolme halppisautoo.
      Vaikee sanoo kun makuja on niin paljon, moni ajaa
      samalla merkillä koko ikänsä vaikka se osoittautuis ihan paskaks..

      Miksi on niin vaikeeta vaihtaa merkkiä, senkun tietäis....................

    • N

      Voisimpa

    • hk,

      miten olis potku-lauta,,, mene lujaa ja ei pidä pahaa ääntä,,ja ei tarviimuuta kuin uudet kengät, taas mennään,,,

    • N

      Voisimpa sanoa.

    • riisselimies

      Halvan auton arvo putoaa euroissa vähiten ja kalliin eniten. Prosentit on sitten taas eri asia. Itse ajan keskihintaisella alle 50000 maksavalla. Vaihdan 3-4 vuoden välein noin 100000km ajettuani.

    • Minä tiedän

      Totuus on tässä:

      mitä halvemman auton ostat, sen vähemmän sen pääoma-arvo laskee

      jos ostat 46000 tonnnia maksavan audin,
      olet menettänyt ensimmäisenä vuotena 15000 euroa,
      toisena 10000 euroa
      ja sen jälkeen arvo laskee 5000 euroa per vuosi
      ( hävisitt noin 30.000 euroa)

      jos ostat 25000 tonnnin kotsan
      kun ajat ulos talosta,, tippuu hinta vuosittain -5000 euroa
      mutta ns. käyttöarvo ja loppumyyntiarvo pysyy helposti 7.000-10.000 tasolla
      ( hävisit n. 15.000 euroa )


      jos ostat paljon kuluttavan auton, voit laskea miinus hintaa käyttökuluille
      noin 5000 euroa ( 100.000 km / 3 vuotta )
      joten vähän kuluttavalla säästät tuon 5.000 euroa.

      pääomakulu on kuitenkin se pahin


      5.000 vanhalla mersulla et menetä pääomakuluja etkä maksa ajostakaan ylimääräistä

      • Mr. Maserati

        Elegantit, esimerkiksi englantilaiset herrasmiesautot pitävät kohtuu mukavasti arvonsa. Aston Martin ehkä yksi parhaista.


      • et tiennyt mitään

        Rohkenen epäillä että 46t euroa maksavaa audia ei 3v päästä saa 16t eurolla jos auto on norm. ajettu ja hyvin pidetty.

        Ainahan käytöstä on maksettava.
        Jos ostat mitä vaan niin hinta tippuu telkkari,kännykkä,sänky,vaatteet,ruoka....elämä vaan on tämmöstä ja elämä on tarkoitettu elämistä varten.


      • asiasiat
        et tiennyt mitään kirjoitti:

        Rohkenen epäillä että 46t euroa maksavaa audia ei 3v päästä saa 16t eurolla jos auto on norm. ajettu ja hyvin pidetty.

        Ainahan käytöstä on maksettava.
        Jos ostat mitä vaan niin hinta tippuu telkkari,kännykkä,sänky,vaatteet,ruoka....elämä vaan on tämmöstä ja elämä on tarkoitettu elämistä varten.

        Tuohan kirjoitti 46000 tonnia eli jos rahasta puhutaan eikä massasta, niin se on 46 miljoonaa euroa.


      • mieti uudelleen
        Mr. Maserati kirjoitti:

        Elegantit, esimerkiksi englantilaiset herrasmiesautot pitävät kohtuu mukavasti arvonsa. Aston Martin ehkä yksi parhaista.

        Ostappas uusi Aston Suomesta ja koita myydä 3-5 vuoden päästä, niin huomaat kuinka pirusti arvo on laskenut. Veikkaanpa, että todella paljon.


      • Minä tiedän oikein

        Totuus Audin arvon alenemisesta kolmessa vuodessa on tässä:

        Audi A4 Avant 1,8 TFSI quattro vm 2012 hinta 44 054,77 €
        Audi A4 Avant 1,8 TFSI quattro vm 2009 hinta 32 990,00 €
        Audin arvo on siis pudonnut kolmessa vuodessa 11 064,77 €.

        Nimimerkin "Minä tiedän" tietotaso kertonee miksi kaveri ei aja audilla!


    • bmw kusipää

      Anteeksi vain,mutta hieman typerä kysymys.Tottakaii kalliimpi tiputtaa aina enemmän kuin halvempi.Ja tästä syystä en ihan tajua miksi porukka ostaa keskierto merkkejä kuten toyota tai opel ihan uutena makasen sen 25-35ke kun sillä rahalla voisi ostaa aluperin kalliimman auton joka on jo tiputtanut tuonne arvoaan.Ikää on noilla 2-3 vuotta ja löytyy vähillä kilometreillä.Ajomukavuus parempi ja arvoaan pitää paremimin koska on jo kärsinyt pahimman hinta inflaation toisin kuin näillä keskiverto merkeillä se vasta alkaa.

      • Mutta se laatu

        Nykyään Mazdat, Tojotat, Huyndait, Kiiat jne. ovat laadukkaampia kuin bemarit, audit ja mersut.

        Sen takia ei kannata ostaa yli kolme vuotta vanhaa premium autoa. Ennemmin uusi huoleton Japanilainen kuin epävarma ja vikaherkkä saksalainen preemiumi.


      • autoilija

        Eka järkevä vastaus.Jos olis sijoittaa 30K€ autoon niin en todellakaan ostaisi uutta vaan just pari 3 vuotta vanhan,joka on maksanut uutena sen 50K€.Arvokaan ei laske enään samaa vauhtia kuin uudessa.Jos uuden auton ostaa niin se pitää ajaa ns. loppuun,muuten siinä ei mitn järkeä.


      • bmw kusipää
        Mutta se laatu kirjoitti:

        Nykyään Mazdat, Tojotat, Huyndait, Kiiat jne. ovat laadukkaampia kuin bemarit, audit ja mersut.

        Sen takia ei kannata ostaa yli kolme vuotta vanhaa premium autoa. Ennemmin uusi huoleton Japanilainen kuin epävarma ja vikaherkkä saksalainen preemiumi.

        :DD kiiitos!Piristit iltaani vitsillä.Vielä hyvällä sellasella!


      • luulot vs. faktat
        Mutta se laatu kirjoitti:

        Nykyään Mazdat, Tojotat, Huyndait, Kiiat jne. ovat laadukkaampia kuin bemarit, audit ja mersut.

        Sen takia ei kannata ostaa yli kolme vuotta vanhaa premium autoa. Ennemmin uusi huoleton Japanilainen kuin epävarma ja vikaherkkä saksalainen preemiumi.

        Hyvä premium on hyvä vielä viiden vuoden päästäkin, aasialainen halpis ei ole hyvä edes uutena ja nitisee ja natisee jo vuoden vanhana. Käy vaikka koeajamassa vanhempaa premiumia, niin huomaat.


    • auto ajoon

      Ensin puhut parhaasta hinta/laatu-suhteesta ja sitten pohdit vain arvon säilymistä.
      Jos noiden perusteella hankitaan auto, ei ihme, että ensirekisteröintitilastot ovat sitä, mitä ovat.
      Minä ainakin ostan sellaisen auton, joka miellyttää eniten. Silloinhan hinta/laatusuhde on hyvä. Ja käytössä tahtoo se arvo aleta.

      • Dusterijannu

        Dacia on sieltä parhaasta päästä tässäkin vertailussa.


      • auto ajoon
        Dusterijannu kirjoitti:

        Dacia on sieltä parhaasta päästä tässäkin vertailussa.

        Saattaa hyvinkin olla, jos Dacia vaan miellyttää;-)
        Duster ainakin parhaasta päästä katumaastureita, ulkonäöltään, eikös se jo riitäkkin, valintaperusteeksi;-)


      • hjyvä vitsi
        Dusterijannu kirjoitti:

        Dacia on sieltä parhaasta päästä tässäkin vertailussa.

        jos vain sietää ajomelua (korvasuojat auttaa)
        katsoppas senotecin sivuilta puutteellista ruostesuojausta jo uusissa autoissa.
        sekä renaultin arvonalennusta niin "arvo" on katoavaista.
        niin ja voittihan dacia jumbosijan törmäystesteissä!


      • auto ajoon
        hjyvä vitsi kirjoitti:

        jos vain sietää ajomelua (korvasuojat auttaa)
        katsoppas senotecin sivuilta puutteellista ruostesuojausta jo uusissa autoissa.
        sekä renaultin arvonalennusta niin "arvo" on katoavaista.
        niin ja voittihan dacia jumbosijan törmäystesteissä!

        Melusta tiedä, kun ei kokemusta. Työkaveri ainakin tyytyväinen, joskin hälläkin jo kuulovamma ennestään.

        Kunnollisen ruostesuojauksen jälkeenkin vielä aika hyvä hintaetu. Ja jos vanhaksi meinaa autonsa ajaa, taitaa se lisäsuojaus tänäpäivänä olla tarpeen moneen kalliimpaankin.

        Arvolla taas ei ajeta, vaan autolla.

        Kuka sitä käskee törmäillä;-)


      • dacia=ei ole auto
        auto ajoon kirjoitti:

        Melusta tiedä, kun ei kokemusta. Työkaveri ainakin tyytyväinen, joskin hälläkin jo kuulovamma ennestään.

        Kunnollisen ruostesuojauksen jälkeenkin vielä aika hyvä hintaetu. Ja jos vanhaksi meinaa autonsa ajaa, taitaa se lisäsuojaus tänäpäivänä olla tarpeen moneen kalliimpaankin.

        Arvolla taas ei ajeta, vaan autolla.

        Kuka sitä käskee törmäillä;-)

        Niin sehän törmäys on aina itsestä kiinni.
        Mistä tommosia pellejä oikein sikiää.


      • ei daciaa
        dacia=ei ole auto kirjoitti:

        Niin sehän törmäys on aina itsestä kiinni.
        Mistä tommosia pellejä oikein sikiää.

        Ja mistä sikiää tuollaisia keskustelutaidottomia, huumorintajuttomia, muita kirjoittajia nimitteleviä tyyppejä.


    • Tää on vähän niinkuin kysyis, että missä menettää vähiten rahaa, lotossa vai vikinglotossa.

      Jos rahoja lasket, niin pysy uusista autoista kaukana. Ja jos et laske, niin osta semmoinen, mistä tykkäät ja mihin rahat riittää. Lisävarusteissa sama juttu: osta sellainen, missä niitä on valmiina, koska erikseen ostettuna et saa niistä hilavitkuttimista ikinä minkäänlaista järkevää jälleenmyyntihintaa.

      Uudessa autossa voi olla "halvat" huollot ensimmäisten vuosien aikana, mutta kun diskonttaa arvonaleneman siihen mukaan, niin saat vuodessa uppoamaan aika monta tonnia autoon, vaikka et ajaisi metriäkään.

    • 3rrk13

      Yksi syy myös miksi ei osteta 3-5v vanhoja "premium" autoja koska niiden varaosat jne huolto on suhteettoman paljon kalliimpaa kuin "normaalien" autojen. Ja keskimäärin myös "premium" autoissa ilmenee vikoja yhtä lailla kuin "normaaleissakin" autoissa.

      • suhtonnellinen Jätkä

        Siis tarkoitat,ettei heikkotuloinen voi ostaa tuon ikäluokan premium autoa,koska jää huollot ja korjaukset tekemättä.Tämä on totta.Myöskään kovin säästäväinen ihminen ei voi ostaa laadukkaampaa autoa,sehän on olevinaan hirveä rahareikä.Jokaisen oma asia,millä ajaa ja mitä autoltaan haluaa.Itselläni on kokemusta todella halvoista,mm.Fiat Punto,Opel Corsa,Nissan Juke.Jokainen auto,pl.harrasteautot,ovat rahareikiä.Arvo ei nouse,eikä auto koskaan kartuta omistajan lompakkoa.

        Nyt alla Bmw 530 DA ja läpät poistettu ja optimoitu moottorin ohjaus.Vm-2007.
        Olen erittäin tyytyväinen autooni,eikä huolto,-tai korjauskulut ole hyppineet silmille.Autostani on loppuvelkaa 6900e ja kilometrejä tällä hetkellä reilut 180 tkm.Suomiauto.Öljynvaihdot teen itse ja myös muut kevyet huollot.Huoltoleiman saan kirjaan tutultani,joka työskentelee huoltokorjaamolla.Myös hiukkaspolttimen oon tyhjännyt itse.

        Mielestäni tässä autossa on ollut paras hinta/laatusuhde.Tähän asti.

        Viime viikolla kävin koeajamassa mercedeksen e-sarjalaista,koska tarvitsen bensakoneisen pelin.Ei ollut mun auto.Liian pappa.Vaihdan luultavasti vuoden vanhempaan,mutta vain 60 tkm ajettuun 530 E61 XI malliin,jolloin ei tarvitse maksaa kallista d-veroa,koska työmatkani lyhentyi vain 40 kilsaan per pvä.

        Voisin yhtä hyvin hypätä takaisin nissanin jukeen,ei siitä mun egoni miksikään muuttuisi,koska autolla ei pysty statustaan muuttamaan.Mutta nyt on kyse siitä,että löysin oikeasti vuosien jälkeen sen auton,missä on MIELESTÄNI paras hinta/laatu suhde.Auto on hiljainen,vaivaton ajettava,ohitukset sujuvat makeasti,on varusteita ja mikä mahtavinta,tämä diesel kulkee yllättävän hyvin,vaikka ei olekaan kilpa-auto.Auton pitää miellyttää omistajaansa ja tämä auto sen todella on tehnyt.

        Kun itse tekee hieman huoltoja ja muita pikkuhommia,oli mullakin varaa ostaa käytetty,mutta kiva auto ja keskituloinen olen,ikää 28 vee.Maksan myös asuntoa,pientä yksiötä.Mun mielestä ei kannata hankkia autoa kokonaan velaksi,vaan ainakin puolet olis hyvä olla laittaa ja myös korjauksiin joku tonni olla tilillä.

        Kaikki autot mitä olen omistanut,seitsemän,ovat tähän asti aina vieneet rahani arvonalennuksien muodossa.Niin tekee myös tämä nykyinen autoni,mutta musta se RAHA menee nyt tyylillä :D

        By the way:nissanin juke,jonka ennen omistin,oli muuten kiva,mutta niitä oli joka kulmilla ja se oli ÄÄNEKÄS sekä tehoton auto.Ehkä aika on kullannut muistot,mutta Opel Corsa oli hiljaisempi.Bensakoneinen ja vm-04.


    • Anttu1979**

      Jotenkin tuntuu et tää kysymys oli ylläpidon laittama. Peugeotin omistajana olen huomannut että vw ja toyota on niitä merkkejä jotka pitää arvon parhaiten. Jos ajattelee vaikka 10 vuotta vanhoja vw beetlejä niin pitää arvonsa niin kuin olisi 3 vuotta vanha.

      Ainahan voi pyytää mitä vaan. Kun aikoinaan Tampereella oli automaa hatanpään valtatiellä. Sielä oli myynnissä toista vuotta vanha Peugeot 106 jolla oli listahinta kerrosta alempana missä uusia myytiin 69.900 ja sitten käytettyä myytiin 67.000 hintaan !! Mittarissa 45 tkm, toista vuotta vanha jne. Vähän katselin autoa sitten siihen tuli keski-ikänen kurppa, naismyyjä joka oli päässy Toijalasta myymään oikeen Tampereelle :) Ihmettelen et miks te pyydätte uuden hintaa kun keltasessa pörssissä näitä myydään 55 000 markkaan !! Siitähän akka sitten suuttu !! Näin ollaan Tampereella asiakaspalvelutehtävissä.. En vaan ymmärrä miksi käytetystä pitää maksaa uuden hinta.. ei kai siitä käytetystä uutta tule vaikka sitä myydäänkin merkkiliikkeessä..?

      Jos hintoja katsoo niin mopoautot pitää hyvin hintansa !! 10 vuotta vanhaa ei saa alle 10 000 yleensä mistään !! Ja on ne uutena maksanut vähemmän mitä henkilöautot..

    • OmatRahatTallessa

      Jees ostin auton tonnilla ja sijoitin asuntoon loput. Saan tuottona 3kk välein samanlaisen kotteron mutta tuo edellinenkin on kestänyt 4vuotta vaikka on 300t lasissa. Asuntoja on kertynyt aika monta koska ensimmäisen ostin pikkupoikana armeijan jälkeen 30vuotta sitten. No demariduunareilla taitaa olla erillainen käsitys asioista kun ovat valinneet luokanopettajan valtiovarainministeriksi. Tojotalla en ole koskaan ajanut.

      • oikaisu sinulle

        ja sitten heräsit,katsoit pihalle ja vanha pököttisi oli valuttanut öljyt pihalle.


    • GHFJTR

      Volkswagen Golf. Esimerkkinä 2 autoa viime vuosilta. Ostin auton 9000 eurolla Golf IV 1.9 TDi ajettu 235 th km. Ajoin autolla 4 vuotta ja mittariin 385 th km ja myin auton 5500 €:een. Toinen samanlainen... ostin 10500€:lla ajettu 190 th 4 vuotta taas ja mittarissa myydessä 360 th km. Myyntihinta 6400 €. Ei voisi halvempaa ajamista olla. Öljyjä ja suodattimia vaihtaa vaan. Ei kertaakaan jättänyt kumpikaan tien päälle. Toista se on nyt nykyisellä firman leasing romulla.

      • ntyjttty

        lue toi kysymys uudemman kerran


    • Nimimerkitön.

      Volkswagen Golf. Ostin auton uutena helmikuussa 2004, hintaan 20000€.
      20.09.2012,lupasivat autosta käteisellä 7800€.
      Ajettu 120000km,huollettu AINA merkkiliikkeessä.

      • uytdcvbn

        MInö maksoin Toyotasta 11000 ja tarjosivat 6000. Ihan kivasti on arvo säilynyt vuosien varrella.


      • itkekää vaan
        uytdcvbn kirjoitti:

        MInö maksoin Toyotasta 11000 ja tarjosivat 6000. Ihan kivasti on arvo säilynyt vuosien varrella.

        Jollakin otti koville, kun oli antanut miinuksen :) Yllätys yllätys :DDD
        2006 ostettu 2003 malli ja nyt muutaman kerran tarjottu.


    • N

      Ja muutaman seikan huomijoiden.

    • yksjukkis

      Polkuautossa ja mäkiautossa säilyy hinnat parhaiten, ellet ole ostanut niitä alennetussa mielentilassa:D

    • SKODA hinta laatu

      Kommunistisen romu Ladan kannattaa ostaa bensatakki puolillaan ja pystyy
      tietyn säännön mukaan moninkertaitamaan huligaanien kom Ladan hinnan.



      Laatua saa Saksasta ja auto on aina kuin uusi kuin vain sen hoito hyvää.
      Myös Japanilaiset autot ruostesuojattuna kestävät miljoonia kilometrejä.

      Helsingissä riittää raitiovaunu ja metro, laatuautosi ei tunne paskakelejä.

      Mitään venäläistä ei kannata ostaa! Auton hinta putoaa heti kun ajaa ulos.

      SKODA on paras valinta! Balttia on vapautunut venäläisten miehityksestä!

      SKODA ja VW

      TOYOTA ruostesuojattuna kuin saksalainen. USA:ssa KIA on menestystarina!

      • Hyvä kunto

        Minun mielestäni leikkiautot riittävät. Kävelen töihin!


      • Takulla hyvä
        Hyvä kunto kirjoitti:

        Minun mielestäni leikkiautot riittävät. Kävelen töihin!

        Osta käytetty. Niitä on nyt paljon tarjolla. Osta semmonen johon saa TAKUUN!


      • Kansanauto sulle
        Takulla hyvä kirjoitti:

        Osta käytetty. Niitä on nyt paljon tarjolla. Osta semmonen johon saa TAKUUN!

        Jos et tarvitse upeaa edustusautoa ja ole makea ihminen, niin tyydy johonkin halpaan kansanautoon. Lada kuitenkin on häpeä!


      • Oletko köyhä?
        Kansanauto sulle kirjoitti:

        Jos et tarvitse upeaa edustusautoa ja ole makea ihminen, niin tyydy johonkin halpaan kansanautoon. Lada kuitenkin on häpeä!

        Varakkailla ihmisillä on hienot autot autotalissa ja ajavat TAXI:lla!


      • Älä vaan osta Ladaa
        Oletko köyhä? kirjoitti:

        Varakkailla ihmisillä on hienot autot autotalissa ja ajavat TAXI:lla!

        Autokaupassa kannattaa tutkia auton huoltokirja! Saksalaiset ovat laatua.
        Suur-Saksaa edustaa tietysti Puola ja Tsekki. Yhdysvallat olisi makeinta!


        Naapurilla on amerikkalainen; hyvin toimii ja ei koskaan häpeä kuten Lada.
        Kiinalaiset ja puolalaiset sylkevät venäläisten päälle. Suuri häpeä on Lada!


      • Ritokallio
        Älä vaan osta Ladaa kirjoitti:

        Autokaupassa kannattaa tutkia auton huoltokirja! Saksalaiset ovat laatua.
        Suur-Saksaa edustaa tietysti Puola ja Tsekki. Yhdysvallat olisi makeinta!


        Naapurilla on amerikkalainen; hyvin toimii ja ei koskaan häpeä kuten Lada.
        Kiinalaiset ja puolalaiset sylkevät venäläisten päälle. Suuri häpeä on Lada!

        Vähän käytetty SKODA olisi paras!


      • Myös SKODA hyvä!
        Ritokallio kirjoitti:

        Vähän käytetty SKODA olisi paras!

        Volkswagen Golf. Esimerkkinä 2 autoa viime vuosilta. Ostin auton 9000 eurolla Golf IV 1.9 TDi ajettu 235 th km. Ajoin autolla 4 vuotta ja mittariin 385 th km ja myin auton 5500 €:een. Toinen samanlainen... ostin 10500€:lla ajettu 190 th 4 vuotta taas ja mittarissa myydessä 360 th km. Myyntihinta 6400 €. Ei voisi halvempaa ajamista olla. Öljyjä ja suodattimia vaihtaa vaan. Ei kertaakaan jättänyt kumpikaan tien päälle. Toista se on nyt nykyisellä firman leasing romulla. Samaa mieltä.


      • Osta AUTO!!!!!
        Myös SKODA hyvä! kirjoitti:

        Volkswagen Golf. Esimerkkinä 2 autoa viime vuosilta. Ostin auton 9000 eurolla Golf IV 1.9 TDi ajettu 235 th km. Ajoin autolla 4 vuotta ja mittariin 385 th km ja myin auton 5500 €:een. Toinen samanlainen... ostin 10500€:lla ajettu 190 th 4 vuotta taas ja mittarissa myydessä 360 th km. Myyntihinta 6400 €. Ei voisi halvempaa ajamista olla. Öljyjä ja suodattimia vaihtaa vaan. Ei kertaakaan jättänyt kumpikaan tien päälle. Toista se on nyt nykyisellä firman leasing romulla. Samaa mieltä.

        Saksalaiset ostavat paljon Golfia ja SKODAA!


      • hyvät pellit

        Minulla ei ole ruostesuojausta lisätty Toyotaan eikä ole mitään ongelmaa näkyvissä. Auto täyttää 10 vuotta pikapuoliin. Pakoputkikin on alkuperäinen.
        Nuo ruostumisjutut eivät ole enää tätä päivää.
        Toista se on esim. Mercedeksessä ja Fordissa, mitä olen nähnyt.


      • Mersu ja mursu
        hyvät pellit kirjoitti:

        Minulla ei ole ruostesuojausta lisätty Toyotaan eikä ole mitään ongelmaa näkyvissä. Auto täyttää 10 vuotta pikapuoliin. Pakoputkikin on alkuperäinen.
        Nuo ruostumisjutut eivät ole enää tätä päivää.
        Toista se on esim. Mercedeksessä ja Fordissa, mitä olen nähnyt.

        Mulla on alkuperäinen,paikkailematon pakoputki huomattavasti vanhemmassa,laatuautossa.Mercedes W140 600 sel.Jossakin C- ja E-sarjassa voi ollakin ruosteongelmaa pakoputkissa ja koko korissa,mutta ei kunnon laitteessa.Itse en kyllä ymmärrä koko arvonlaskun ajatuksia,harrastukset maksavat kuten aina.Myös SL 300 vm 95 on vielä ruosteeton ja ajaton auto.Pakoputki on laitettu rosterista,teetätin viime vuonna.Harmi vaan että tässä laitteessa on turhan pieni moottori.

        Käyttöautona palvelee vuoden vanha B sarjalainen,tosin vaimo sillä ajelee,suurimman osan.Autoilu maksaa ja vanhoista laatuautoistakin tulee ongelmajätteitä.Järkyn kamalaa kun ei ole rahaa ostaa uutta SL 500 pulkkaa.Takuun päättyessä vaihtaisi uuteen.Köyhyys on hirveää.


      • GG Gukkis
        Osta AUTO!!!!! kirjoitti:

        Saksalaiset ostavat paljon Golfia ja SKODAA!

        Saksalaiset KÖYHÄT ostavat tuollaisia rotteloita.Menestyjät ostavat huippusegmentiltä autoja.Ei mitään tötteröitä.


      • Pois pilvistä
        Mersu ja mursu kirjoitti:

        Mulla on alkuperäinen,paikkailematon pakoputki huomattavasti vanhemmassa,laatuautossa.Mercedes W140 600 sel.Jossakin C- ja E-sarjassa voi ollakin ruosteongelmaa pakoputkissa ja koko korissa,mutta ei kunnon laitteessa.Itse en kyllä ymmärrä koko arvonlaskun ajatuksia,harrastukset maksavat kuten aina.Myös SL 300 vm 95 on vielä ruosteeton ja ajaton auto.Pakoputki on laitettu rosterista,teetätin viime vuonna.Harmi vaan että tässä laitteessa on turhan pieni moottori.

        Käyttöautona palvelee vuoden vanha B sarjalainen,tosin vaimo sillä ajelee,suurimman osan.Autoilu maksaa ja vanhoista laatuautoistakin tulee ongelmajätteitä.Järkyn kamalaa kun ei ole rahaa ostaa uutta SL 500 pulkkaa.Takuun päättyessä vaihtaisi uuteen.Köyhyys on hirveää.

        Vastus moottoriin ja menoksi.Älä siis leiki sähköautoilla vaan osta poika oikeita autoja!!!!!!!!!!!


      • ei ajeta sateellla?
        hyvät pellit kirjoitti:

        Minulla ei ole ruostesuojausta lisätty Toyotaan eikä ole mitään ongelmaa näkyvissä. Auto täyttää 10 vuotta pikapuoliin. Pakoputkikin on alkuperäinen.
        Nuo ruostumisjutut eivät ole enää tätä päivää.
        Toista se on esim. Mercedeksessä ja Fordissa, mitä olen nähnyt.

        ei taida papalla tulla kilometrejä??


    • hepa_s

      Ei autolla ole nin sanottua kiinteää hyvitys hintaa vaan hinta riippuu liikkeen vaihtoauto varastosta, taloudellisesta tilanteesta,liikkeen vaihtoautopolitiikasta (miten suhtaudutaan tarjottuun merkkiin),hinnoittelijasta,paikkakunnasta. Kaikissa merkeissä on aina ja tulee aina olemaan asiakkaalle tappiota myydessä tai vaihtaessa autoliikkeessä.

      Terveisin autokauppias 30v kokemuksella.

    • 1_X_2

      Tuulilasissa oli taannoin (oliko viime talvena) tutkimus, jossa verrattiin automallien arvonpudotusta. Mukaan oli valittu tavallisimpia malleja eri kokoluokista, ja niistä oli haettu sitten dataa käytettyjen autojen autojen markkinoilta. Ei ihan tieteellisen tutkimuksen tasoa, mutta koko lailla luotettavampi kuin yksittäisen ihmisen yksittäisen auton kokemuksia.

      Tutkimuksen tulos meni suunnilleen niin, että mitä kalliimpi auto, sitä suurempi pudotus on _prosenteissa_. Euroissa siis tuntuu vielä enemmän. Vaikka automerkkejä ei sinällään vertailtu, säilytti Toyota arvonsaa paremmin kuin muut. Oliko nyt parhaiten arvonsa säilyttävä tai kakkonen kaikissa luokissa, joissa merkkiä oli, näin muistelen Myös VW pärjäsi hyvin, muista en muista.

      Jos rahaa aattelee, kannattaa ostaa pieni Toyota tai VW käytettynä.

      Kuten edellä on todettu, auto on aika huono sijoitus. Jos järjen ääntä hiukan hillitsee, niin sitten voi ostaa isomman, uudemman ja premium-merkimmän.... Mistä kukin haluaa maksaa,

      • jokumuu.

        Tätä nyt voi ajatella monelta kantilta.

        Minusta ne Toyotat ja Volkkarit kannattaisi ostaa nimenomaan uutena kun arvo säilyy vähän paremmin kuin muilla merkeillä. Käytettynä niistä taas joutuu maksamaan suhteellisen paljon, joten joku huonommin arvonsa säilyttävä merkki saattaisi silloin tarjota rahalle paremman vastineen.

        Muihin ominaisuuksiin en ota sen kummemmin kantaa, makuja kun on niin moneen lähtöön.


    • fakta mb

      Turha keskustelu kaiken kaikkiaan.Mersuhan on jo aikojen alusta ollut eliitti merkki eli eiköhän tuo jo ole selvä että MB säilyttää arvonsa vanhanakin.Toki hinta putoaa raakasti iän myötä mutta luotettavuus säilyy toisin kuin monissa muissa merkeissä.Itä maan autot hyvänä esimerkkinä arvon alennuksessa .

    • lunttis

      Jos luotettavan ja arvonsa pitkään säilyttävän haluaa, on Toyota ainut vaihtoehto. Sillä ajaa vuositolkulla pienin murhein. Varma auto kaikin puolin ja tekniikka toimii vanhanakin.

      Uutena ostettuna Toyotan hinnatkin pysyy kaikissa malleissa aika kohtuullisina ja säilyttää hyvin hintansa

      Toyota on aina ollut lähes kaikissa luokissa luotettavin jo vuosia, ellei luotettavin niin hyvä kakkonen tai kolmonen

      www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html

      • MRK2

        Tuo on kyllä täysin totta. Toyota pystyy edelleenkin tuottamaan eniten autoja markkinoille hyvän laadun ja kestävyyden vuoksi vuosi toisensa jälkeen. Eipä tuo mikään ihme ole kun myyntimäärät nousee

        Toyota valmistaa eniten n. 8,5 miljoonaa autoa vuodessa

        Omistuksessani ollut kolme Toyotaa ja olen vaihtanut aina 8 vuoden välein uuteen. Varsin tyytyväinen ole todella vähävikaiseen merkkiin

        www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-ykkoseksi


    • cuppe

      Kyllä Mazda on ollut luotettavuustilastoissa kärkimerkki,
      varsinkin kolmonen................

      • vaikea valinta

        http://www.dekra.com/en/automotive

        Eikun Opel Astra ja Renault Megane - molemmat Toyota Aurista pikkaisen parempina, ja Corollaa parempina. Yllätys?

        Ei Mazdakaan huono ole, mutta ei ihan terävintä kärkeä.

        Toki tuosta vertailusta 0-50 tkm ajetuista löytyy huonojakin joita kannattaa ehkä välttää.


    • Exeo 84

      Omasta mielestä SEAT,DACIA,KIA säilyttäisivät arvonsa parhaiten ja nykyään ne on edes jotenkuten laadukaita, Kävin koeajamassa Seat Exeon missä oli 2.0 TFSI kone ja hyvin tuntu vetävän ja temperammentia löyty autosta ja hinta/laatu suhde kohdillaan Daciallakin (Duster) olen käynyt heittämässä kylmät tyyppit en suosittele mutta on niitä huonompiakin autoja, Kialla on lohduttavaa 7 vuoden takuu, tämä on mielipiteeni voi totta kai erota muista nimimerkeistä

    • 345345345234234
    • Kok. 4v

      Paras auto on käytetty ja hyvin huollettu auto sekä mielellään vähän ajettu ja ruostesuojattu.
      Pääomakustannukset ovat uutta pienemmät ja kilometrejä on paljon edessä.

      Merkkeinä japanilaiset ovat luotettavimmat, korealaiset eivät vielä yllä samalle tasolle.
      Välttää kannattaa amerikkalaisia autoja.

    • 9987t

      Hinta/laatusuhde ei ole sama kuin jälleenmyyntiarvo 3v. jälkeen. (kuten ketjun aloittaja asian tuntui ymmärtävän)
      Itse ymmärrän sen siten että saa mahdollisimman edullisesti hyvän ja luotettavan auton.
      Japanilaiset, esim. Suzukit ovat tällaisia luotettavia ja melko edullisia. Hinta/laatusuhde on siis hyvä.

    • N

      Kuulostaa tädiltä tai systeriltä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      68
      3853
    2. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2712
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2634
    4. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1866
    5. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1646
    6. Oletko harrastanut

      seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      123
      1403
    7. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      130
      1353
    8. Nainen, se on vain karu totuus, että

      sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      282
      1344
    9. Joko aiheuttamani pettymys

      on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1299
    10. Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

      Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      Sinkut
      91
      1291
    Aihe