KASTE?

Kristillinen kaste Jeesuksen nimeen kuvaa vanhan ihmisen, eli vanhan aatamin, eli
lihallisen synninluonnossa elävän ihmisen hautaamista kasteen hautaan ja uuden
Hengellisen, eli kristillisen ihmisen nousemista kasteen haudasta.

Juuri noin tuon asian pitää tapahtua ihmisellä, joka on tullut tuntemaan Jeesuksen
omana Vapahtajana; sitten vähän eri tavalla ilmaistuna:

Vanhan luonnon, eli sen inhoittavan syntiluonnon pitää olla Jeesuksen kanssa
lujasti ristiinnaulittuna, ettei se tule häiritsemään uutta, eli Hengellistä luontoa ja
mitä tuo Hengellinen luonto halajaa; mitäpä muuta, kuin enemmän ja enemmän
Jeesuksen sisäistä tuntemista ja hänen tekoja mielellään tehden.

Juuri tuota tarkoittaa kaste, ja on hyvin pitkälle vertauskuvallinen niinkuin tarkka
lukija saattoi huomata. Ja muistakaa, että se toinen ristillä riippuvista rikollisista
meni Taivaaseen, että vilahti, vaikka häntä ei kukaan kastanut.

Ei pelkällä kasteella pitkälle pötkitä ei vaikka kastajana olisi kuinka pyhittynyt
Herran palvelija, vaan sillä, että me sisäisesti opettelemme tuntemaan
Jeesusta yhä enemmän ja enemmän, enkä itsekään voi sanoa, että itse olisin
näin aina tehnyt, mutta tämä on Kristinuskon Henki, joka päivä päivältä tahtoo
tulla enemmän ja enemmän tuntemaan Jeesusta.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikämies

      Kasteelle pääsyn ikärajjaa pittää nostaa ainaki 21vuoteen. Sitä nuoremmat on lapsia. Ei oo kauaa kun aikusen ikäraja oli 21.

      • Ja minkä takia kasteelle pitäisi olla ikäraja?

        Sitten kun minulla on lapsia, niin aion opettaa heille kristinopin ja kun he ymmrtävät
        pyytää kristillistä kastetta, niin haluan itse kastaa heidät Jeesuksen nimeen-ja
        mitä enemmän voi perheenisä tehdä lapsilleen, kuin antaa heille kristillisen
        kasteen?


    • Tämä Jeesuksen sisäisen tuntemisen kasvattaminen ei liity ollenkaan siihen
      mitä nämä joogaajat ja mietiskelijät tekevät, eli tyhjentävät mietiskelyllä
      ajatuksensa ja avaavat sen samalla paholaiselle ja hänen tarkoitusperilleen
      ja luulevat, että he muka saavuttavat nirvanan, kun vaan ovat tarpeeksi tuota
      mielentyhjennystä tehneet.

      Jeesuksen sisäisen tuntemisen kasvattaminen käy niin, että ensisti pidämme
      Jeesusta mielessämme päivän askareissa ja hän saa olla mukana mitä ikinä
      teemme ja muistamme, että Jeesus tosiaan haluaa olla mukana ihmisten elämässä-
      ei niin, että me vain menemme kirkkoon häntä kohtaamaan, vaan päivä päivältä
      tunti tullilta minutti minuutilta sekunti sekuntilta Jeesus on meidän Herramme ja
      ohjaajamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe