Voiko 30 vuotiaan miehen ja 23 vuotiaan naisen suhde toimia?

0010

Vai onko tuo 7 vuotta tässä ikävaiheessa liikaa? Monesti ihmiset sanovat, että jos on liikaa ikäeroa, ns. henkisen yhteyden löytäminen voi olla vaikeaa. Joten, yritänkö vai annanko olla?

91

7052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanham

Itse olin 31 ja tuleva vaimoni 22, nyt yhteisiä vuosia 27, joten miksi ei toimisi.

• jööran

Pissalihat vastakkain riittävän usein niin kyllä toimii.

• ...

Miltä sinusta itsestä tuntuu? Ikäero ei ole suuri. Henkinen yhteys on kiinni muusta yhteensopivuudesta.

• Onnellinen..

Uskosin, että voi toimia, mutta sen näkee kokeilemalla. Yksilötasolla ihmiset on erilaisia ja henkisestikin kypsyy eri tahtiin. Ite en kyennyt nuorena yhtään mihinkään, olen nainen, mutta toiset rakastuu ja tekee jopa lapsia alle kaksikymppisinä ja suhde kestää ja onnea piisaa. Antaa mennä vaan ja tunnustelette sovitteko toisillenne, ei ikäero ole peikko. Mulla on puolisoni kanssa kans 7v ikäero. Kun tavattiin olin 31v, mies 38v ja lähes vuosikymmen tässä on nyt mukavasti mennyt.

• MiksEi

Itse olen 23 vuotias ja meillä ikäeroa 16 vuotta. 2,5 vuotta yhdessä :)

• näin meillä

itse olen 24 ja mieheni 31. Ei mitään ongelmaa.

• vanki

niin,mitä ajattelee kansa presidentin tyttöystävästä?

virka/tulot?

vai miten se järjestys olikaan??

• 28
        vanki kirjoitti:

niin,mitä ajattelee kansa presidentin tyttöystävästä?

virka/tulot?

vai miten se järjestys olikaan??

Saman puolueen tiedotuspäällikkö saa enemmän julkisuutta?
        Ja presidentillä täytyy olla edustava vaimo, kaikki hyvin?

• 30
        28 kirjoitti:

Saman puolueen tiedotuspäällikkö saa enemmän julkisuutta?
        Ja presidentillä täytyy olla edustava vaimo, kaikki hyvin?

Mikäli he olisivat seurustelleet "nuorempina" , presidenttimme olisi pedofiili...

• ?
        30 kirjoitti:

Mikäli he olisivat seurustelleet "nuorempina" , presidenttimme olisi pedofiili...

Siis 20 vuotta sitten?
        Mikäli sitä ja mikäli tätä jne.......

• Ikäero on ongelma

siinä vaiheessa kun ei ole itse tiedä koska on hyvä olla vaan ympäristö määrittelee sen oman onnen.
      Tuo ei tietty ole synonyymi Jammun kaltaisten "lasten ystävien" mieltymyksille.

• niinminusta

Miten tätä ikäero-asiaa nyt tuntuu ihmiset vatvovan joka kolmannessa viestissä täällä... sitä toitotetaan kaikkialla, että se n. 15 vuoden ikäerokin on vielä ihan normaali ja niin kauan ok, kun parilla on synkkaa hyvin. Ei se ikä vaikuta, jos sen ei anna vaikuttaa. Jos sitä vatvoo päässään kokoajan ja jotenkin häpeää ja nolottaa kävellä sen toisen kanssa ihmisten ilmoilla, niin se on ongelma silloin. Jos molemmat on kuitenkin yhtä mieltä siitä, mitä elämältä halutaan ja ollaanko jo miten valmiita sitoutumaan asioihin, onko mitään yhteistä ja sitä kantavaa voimaa, niin miksi se suhde ei voisi onnistua? Aivan yhtähyvin se suhde voi kaatua, vaikka toinen olisi saman ikäinen. Se henkinen kypsyys vaikuttaa ja se, mitä odotuksia molemmilla on tulevaisuuden suhteen.

• 19

En tiedä miesten henkisestä kypsyydestä,
        ne eivät kypsy ikinä,
        mutta en kyllä haluaisi kulkea julkisesti jonkun vanhan papparaisen kanssa.
        Naiset yleensä säilyvät naisen näköisinä pidempään.

• Peetu21
        19 kirjoitti:

ne eivät kypsy ikinä,

Täysin eri mieltä :) Naiset muuttuu täteiksi 40vee, leikkaavat hiukset lyhyiksi ottavat sen iänikuisen permanentin ja pukeutuvat säkkiin kilojensa kanssa.
        Sitten ihmetellään, kun mies lähtee nuoremman mukaan.

Poikkeuksiakin on onneksi ja osaavat ne miehetkin kasvattaa kaljamahaa ettei senpuoleen.
        Mutta tuo viestisi sana "yleensä" vaan pisti ottamaan kantaa.

ps. nimimerkin 21 ei todellakaan ole ikä :)

• 19
        Peetu21 kirjoitti:

Täysin eri mieltä :) Naiset muuttuu täteiksi 40vee, leikkaavat hiukset lyhyiksi ottavat sen iänikuisen permanentin ja pukeutuvat säkkiin kilojensa kanssa.

Poikkeuksiakin on onneksi ja osaavat ne miehetkin kasvattaa kaljamahaa ettei senpuoleen.

Peetu21,
        minkä ikäinen olet, kysyy puumatäti.
        Metsästän yleensä kaikkea hyvännäköistä nuorta urosta, mikä liikkuu.

• ikälisä, vai ero....
        19 kirjoitti:

ne eivät kypsy ikinä,

sinulle 19, jos et tiedä "miesten henkisestä kypsyydestä", ja häpeet vanhemman miehen rinnalla kulkea, niin se on sun ongelma, koska lapsihan sä vielä olet, ja pidä vaan siitä ulkonäöstäs huolta että kelpaat vielä 60 ,ryppyinesi jollekin papparaiselle.
        Minä "papparainen" 57v, kelpasin 23v nuoremmalle naiselle ja sanoi ettei parempaa ole saanut eikä huonompaa huolisi, hyvin on mennyt 19v ja iän myötä elämänlaatu senkun paranee.

• ikälisä vai ero.....
        19 kirjoitti:

Peetu21,
        minkä ikäinen olet, kysyy puumatäti.
        Metsästän yleensä kaikkea hyvännäköistä nuorta urosta, mikä liikkuu.

, sinulle 19,niinhän se on että puumanaisille kelpaa kaikki mikä liikkuu ja roikkuu, kaikkiruokaisuus on hyvä ominaisuus ja tuo vaihtelua tylsään arkielämään.

• Huh huh
        ikälisä, vai ero.... kirjoitti:

sinulle 19, jos et tiedä "miesten henkisestä kypsyydestä", ja häpeet vanhemman miehen rinnalla kulkea, niin se on sun ongelma, koska lapsihan sä vielä olet, ja pidä vaan siitä ulkonäöstäs huolta että kelpaat vielä 60 ,ryppyinesi jollekin papparaiselle.
        Minä "papparainen" 57v, kelpasin 23v nuoremmalle naiselle ja sanoi ettei parempaa ole saanut eikä huonompaa huolisi, hyvin on mennyt 19v ja iän myötä elämänlaatu senkun paranee.

No huh huh.

Jos olet tavannut 19 vuotta sitten puolisosi, niin olit 38 vuotta ja hän oli silloin 15 vuotta.
        Ei kuullosta terveeltä.

57-19=38 vuotta
        38 vuotta - 23 = 15 vuotta

• norm-nainen
        ikälisä vai ero..... kirjoitti:

, sinulle 19,niinhän se on että puumanaisille kelpaa kaikki mikä liikkuu ja roikkuu, kaikkiruokaisuus on hyvä ominaisuus ja tuo vaihtelua tylsään arkielämään.

Yäk yäk kakarapojat. Märät korvantaustat ja haituvia leuassa.

• Olanviehättävä
        Peetu21 kirjoitti:

Älä höpsi! Minä olen ainakin vanhetessani muuttunut kauniin näköiseksi.

Melkeinpä kaikki miehet katselevat.

Pidän kunnostani kaikin puolin huolta.

• Puuma nro: 794093095
        Peetu21 kirjoitti:

Täysin eri mieltä.
        Olen 47v. nainen, pitkät luonnonloivat hiukset rinnoille saakka ja vähän pidemmällekkin. En ole ottanut permanenttia yli 15 vuoteen. Pukeudun vartalonmyötäisiin vaatteisiin.
        Ei ole miestä, mutta nyt kehittelen itseäni nuoremman miehen kanssa säpinää.

• tsissus
        Huh huh kirjoitti:

No huh huh.

Jos olet tavannut 19 vuotta sitten puolisosi, niin olit 38 vuotta ja hän oli silloin 15 vuotta.
        Ei kuullosta terveeltä.

57-19=38 vuotta
        38 vuotta - 23 = 15 vuotta

...tarkoittaa varmaankin "kelpasin 23-vuotiaalle, nuoremmalle naiselle"

• wanha weikkonen

Oltiin tuon ikäisiä kun nykyisen kanssa aloitettiin.

Ensimmäiseksi sanon, että noin suuri ikäero tuossa iässä on ihan oikeasti ongelma. Toinen on jo siirtynyt työelämään ja toisella saattaa olla vielä opiskelutkin edessä. Lisäksi jos nuoremmalla ei ole juurikaan kokemusta pitempiaikaisesta seurustelusta, niin riskit nousevat taas huimasti.

Kyllä se ongelmia teettää, mutta minkälaisia?

• ccccc

Ei tuo mitään meinaa, sen verran pieni ero kuitenkin. Eri asia sit, jos ikäeroa olis jotain 25 vuotta.
      Ja muutenkin, jos kemiat synkkaa eikä se ikäero paria itseään haittaa, niin silloin on asiat hyvin:)
      Joten antakaa palaa ja NAUTTIKAA rakkaudesta, se on arvokas asia:):):)

• ei mikään puuma

Minä olen 47 v ja rakkaani 25 v. Olemme tunteneet toisemme vuoden. Itse olin kauan vastaa suhdetta typerien numeroiden vuoksi, vaikka molemmat tiesimme, miten hyvin viihdyimme yhdessä ja sovimme tosillemme.

Meitä yhdistää harrastus, samanlainen elämänasenne, samanlainen näkemys parisuhteesta.

Olen äärimmäisen onnellinen, että "taivuin" ja jätin typerän numerokammon.

Rakastan miestäni enemmän kuin ketään miestä aikaisemmin. En koskaan aikaisemmin ollut tavannut sielunkumppania.

• pirun asianajaja
        ei mikään puuma kirjoitti:

Minä olen 47 v ja rakkaani 25 v. Olemme tunteneet toisemme vuoden. Itse olin kauan vastaa suhdetta typerien numeroiden vuoksi, vaikka molemmat tiesimme, miten hyvin viihdyimme yhdessä ja sovimme tosillemme.

Meitä yhdistää harrastus, samanlainen elämänasenne, samanlainen näkemys parisuhteesta.

Olen äärimmäisen onnellinen, että "taivuin" ja jätin typerän numerokammon.

Rakastan miestäni enemmän kuin ketään miestä aikaisemmin. En koskaan aikaisemmin ollut tavannut sielunkumppania.

Joo ei kai noissa juuri tällä hetkellä mitään, mutta sitten tulee se iänikuinen MUTTA.

Mutta entäpä vaikka 10 vuoden kuluttua? Olet 57 ja miehesi 35. Jos äijäs lähtee kävelemään niin yksin olet ja pysyt. Entä jos miehesi haluaakin jälkikasvua? Silloin hänellä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa naista.

Jos ymmärrät minkä riskin otat ja olet valmis sen ottamaan niin eihän siinä mitään, mutta tuo on ikävä kyllä se peruskuvio.

• huomannut asian
        pirun asianajaja kirjoitti:

Joo ei kai noissa juuri tällä hetkellä mitään, mutta sitten tulee se iänikuinen MUTTA.

Mutta entäpä vaikka 10 vuoden kuluttua? Olet 57 ja miehesi 35. Jos äijäs lähtee kävelemään niin yksin olet ja pysyt. Entä jos miehesi haluaakin jälkikasvua? Silloin hänellä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa naista.

Jos ymmärrät minkä riskin otat ja olet valmis sen ottamaan niin eihän siinä mitään, mutta tuo on ikävä kyllä se peruskuvio.

Mistä voi tietää että yksin pysyy?
        Parittomia 55 miehiä on pilvinpimein ja suurin osa haluaa kuitenkin suunnilleen ikäisensä kumppanin.

• hyvinmenee.

Minä 21v ja mieheni täyttää vk loppuna 37v :) Yhdessä 3vuotta.

• 19vuotta

Miksi ajatella ikäeroa jos kemiat toisen kanssa täsmää? Minä itse olen 23 ja mieheni 42. Meillä ikäeroa siis 19 vuotta eikä se todellakaan haittaa kumpaakaan meistä.. Päinvastoin! Hän tuo minulle uutta elämänkokemusta ja näkemyksiä, minä saan hänet uudelleen liikkeelle ja mahdollisuuden lapsen tekoon ;))

• mk

Ei se vvielä haittaakaan mutta kun sinä ole 40 niin miehesi on silloin 59v niin ei varmaan pysy 40 kymppisen vauhdissa ja jos vielä silloin seksiä haluat vaikka joka toinen päisä niin vanhus joutuu koville että silleen. Itse jos yli 50v mies ja alta kolmekyppisenä seurustelin 5v nuoremman naisen kanssa niin elämänkokemus oli ihan eri luokka ja päämäärät ihan eria ja 3 vuotta sitä riitti. Semmoinen -5v on paras ikäero ja senkin takia että vieppä se 42 miehesi kaveriden bileisiin niin voi olla aika orpo olo.

• Näin on minulla....
        mk kirjoitti:

Ei se vvielä haittaakaan mutta kun sinä ole 40 niin miehesi on silloin 59v niin ei varmaan pysy 40 kymppisen vauhdissa ja jos vielä silloin seksiä haluat vaikka joka toinen päisä niin vanhus joutuu koville että silleen. Itse jos yli 50v mies ja alta kolmekyppisenä seurustelin 5v nuoremman naisen kanssa niin elämänkokemus oli ihan eri luokka ja päämäärät ihan eria ja 3 vuotta sitä riitti. Semmoinen -5v on paras ikäero ja senkin takia että vieppä se 42 miehesi kaveriden bileisiin niin voi olla aika orpo olo.

Ai! No, kaikki ei kestä rakastelua.

Minä olen nainen ja haluan rakastella vaan, vaikka ikää tulee lisää.

Täytyy hankkia taas nuorempi mies.

• ei se ikä...

mehu-janne 30v ja sen emäntä 66v ja hyvin näyttää menevän, kun pariskunnasta on tullut jopa pienoinen kansansuosikki....

• 7 on pieni luku

Jos kumppanisi on suunnilleen yhtä pösilö niin yritä vaan.

• pappa

jos mies on vaikka 50 nainen 25 ei se haittaa (vielä) mutta 10 vuoden päästä haittaa.!!!

• elämää elänyt

Montako prosenttia parisuhteista yleensäkään kestää 10 vuotta? Tietysti sitä suhteen alussa toivoo, että kestää, mutta aika moni suhde vaan päättyy ennen 10 v päiviä. Ei sellaista kannata murehtia, voi molemmat tai toinen kuollakin ennen sitä. Paras elää tätä päivää, eikä sittenkun...

• ikälisä, vai ero

pappa...kuule, sinua se voisi haitata jo nyt. Mua se ei haittais vielä 20v päästäkään, kaikki 70v miehet ei ole yhtä raihnaisia, tupakoivia, kaljamahaisia sohvaperunoita, herää urpo!!!

• outoo???????????

ketä se haittaa. jos toiset rakastaa toisiaan. ja vaikka olisikin tuon ikäisiä!!!!!!

• N
        outoo??????????? kirjoitti:

ketä se haittaa. jos toiset rakastaa toisiaan. ja vaikka olisikin tuon ikäisiä!!!!!!

Voisimpa.

• kotiäiti90

Sehän riippuu (kuten jo monasti sanottukin) ihan ihmisistä. Itse olen 22-vuotias ja naimisissa 30-vuotiaan kanssa, toimii kun on samat ajatukset, haaveet ja yhteinen molemmille sopiva elämäntilanne.

• naaliana

Mulla on 16 vuotias nainen jota nain takaapäin usesti. Niin olen siis 68 vuotias poika.

• Laila-täti53

Avioiduin 19-vuotiaana yksinhuoltajaisän kanssa. Hän oli silloin eronnut 32-vuotias ja lapsi oli 5-vuotias. Ikäeroa miehen kanssa oli siis 13 vuotta. Hieno mies, hyvä isä ja vertaansa vailla oleva aviomies. Parasta A-luokkaa:-)
      Mieti teitä kahta. Mieti itseäsi ja sitä miksi kysyt tai ajattelet moista asiaa!
      Oma pikkusiskoni piti meteliä mieheni ja minun ikäerosta. No, hän on itse kokenut monet haaksirikot... valitettavasti. Ei se ikä ja vuodet; se on se jokin muu joka ratkaiseen - ihminen itse moninaisine muotoineen.

Jaa mutta! Tulipa mieleeni yksi ja ainokainen kerta kun ympäristö (kenkäkaupan myyjä) katseli meitä , jotenkin oudosti. Se oli silloin kun olin vielä 19-vuotias. Ostimme minulle pitkävartiset, piikkikorkoiset nahkasaappaat. Myyjä kait ajatteli meidän olevan muuta kuin oikea pariskunta, ainakin ilmeistä päätellen joita hän loi myös muka salaa työkavereilleen. Taisimme olla silloin vasta kihloissa. Lapsikin oli mukana. Se on ainut kerta kun on tullut närkästynyt olo ja silloinkin vain mieheni puolesta, ei omasta puolestani. No se oli sitä aikaa se. Ei tunnu missään.

Tämä on elämäni. Mieti omaasi omalta kohdaltasi.

• E

N22 ja M36, neljä vuotta yhdessä, josta yksi naimisissa ja 5kk mukula =) Neuvolasta ja kyliltä kuulunut kehuja yhteensopivuudesta. Kukaan ei oo ihmetelly, ainakaan naamatusten.

• henkinen yhteys?

Oletko jotenkin yksinkertainen, kun tälläistä kyselet?
      Onko teillä jotain muuta yhteistä seksin lisäksi?
      Haluaisitko elää loppuelämäsi tämän miehen kanssa?
      Itse olin 23v. jo kaksi kertaa eronnut, kunnes löysin 13v. vanhemman nykyisen.

• kahsdkahsdj

Onko aloittaja - mies? :)

• MakeX3

Toi on ns. nörtin kysymys. Suuressa maailmassa ns. pleikkaripojat kyselee, voiko 50 vuotiaan miehen ja 23 vuotiaan naisen suhde toimia? Varsinkin, kun mies on Oxfordista valmistunut toimitusjohtaja ja nainen libanonilainen malli ;) Ihmetelkää te pojat vaan... On Suomessa pienet piirit nääs...

• ikionnelinen

kyllä voi toimia! 50v miehen ja 23 v naisen suhde!!!

• jhlkjljklj

Kaveri ja sen mies olivat suurin piirtein tuon ikäisiä kun menivät naimisiin. Tai itse asiassa sitä eroa taisi olla vielä vähän enemmänkin. Lapsiakin tuli pari. Mies on niin lapsellinen että tuntuu kuin ikäerot olisivat toisin päin. Suhde on välillä kriisissä juuri tuon lapsellisuuden takia. Olisiko kannattanut ottaa vielä vähän vanhempi...

• vvvvvvv1

Mä olin 21v ja mies 35v kun tavattiin eikä meille ikäero ole ollut ongelma (suhteen alun mietintöjen jälkeen). Naimisissa ollaan ja lapsia kaksi. Meillä tosin oli aika hyvin yhteensopivat elämäntilanteet. Voi olla, että olis ollu vaikeampaa jos mies olisi jo ehtinyt kertaalleen olla naimissa/perustaa perheen, mutta meidän tapauksessa näin ei ollut.

• ???

Minä olen 21 ja mies 35 ja yhdessä pian 2 vuotta :). Tosin lapsia ei ole,mutta kihloissa olemme :) Oletteko kauan yhdessä olleet?

• Kustujo

Seurusteli ja asuin yhdessä itseäni 17 vuotta nuoremman kanssa. Oli mukavaa,,, myös hänellä.
      Hän olisi halunnut solmia avioliiton ja ei hän huono ehdokas ollutkaan... kenellekään.
      Rakastin häntä ja hän minua, siitä asiasta ei ollut mitään epäselvyyttä.
      Silloin ei vielä puhuttu puumista, emmekä ulkoisesti näyttäneetkään epäsuhtaiselta parilta,,,, mutta.... Voi, voi... Rupesin ajattelemaan, että hän herää jonain kauniina aamuna vanhuksen vierestä ja se vanhus olen minä. Huolehdin ja saattelin hänet hellävaroen jatkamaan omaa nuorta elämäänsä ilman minua.

• liiiiiinu112

minkä ikäisiä siis olite kun aloitte seurusstelemaan??

• anjovis bonus

Olin 16 kun tapasin ukkoni, nyt ollaan oltu 5v yhdessä. Meillä on 9v ikäeroa. Mutta vain sinä itse tiedät vastauksen kysymykseesi.

• liiiinu112

Itsekin olen huomannut että ikäero puhututtaa täällä suomi24. minä olen 22 ja uus miesystävä 51 että repikääs siitä:) its eolen jo sujut asian kanssa

• Kake..

Ei tollasesta oikeen voi repiä.Säälittää,kun tyttöraukkaa kusetettu viimeisen päälle.

• Mulla oli 15 vuotias kavari (tyttö),mutta niin siinä vain kävi että juuri ennekuin täytti18v,synnytti mulle pojan ja oltiin melkein 28v naimisissa ja vieläkin ollaan luotto kaverit. Emme kyllä enää ikinä ala toistemme kannssa intiimissä suhteessa olemaan,ikäero meillä on 6 vuotta.

• Allu Aleksi

Jos naisesi ei ole lutkahtavaa sorttia niinkuin ittelläni oli niin miksi ei! Itse olen 35 ja silloinen "naiseni" 19. Kyläpyörään ei kannata sotkeutua, jota kaikki polkee..

• juupaajoo

Mitäpä ootte mieltä, mun mies 35 ja ite 45?
      Oltu muutama vuosi yhdessä ja usein mietityttää tää ikäero, ei uskalla oikein tehdä mitään päätöstä vakavaan suuntaan, yhteenmuuttoa yms. Kun mielessä ikäero kummittelee kokoajan...

Etenkin nuoret naiset aina vilkuilemassa miehen perään ja kyllähän mä valehtelisin, jos sanoisin ettei se haittaa.

• rakkaudella+++

Aika pieni ikäero,
        Yritä päästä yli mustasukkaisuudestasi, ketään et voi omistaa.

• ei mikään puuma

Ks. yllä. Minä 47 ja mieheni 25. Naiset varmasti katselee - katselkaat, kyllä hänessä katseltavaa riiittääkin! Mietipä teitä kahta, mitä yhteistä teillä on, mikä teitä pitää yhdessä, mistä asioista nautitte?

Me tosiaan tutustuimmekin harrastuksemme myötä ja me olemme hyvin samanlaiset monien elämän arvojen suhteen. Kumpikaan meistä ei ole oikeastaan mustasukkainen - ei tarvitse, tiedämme, että me ymmärrämme toisiamme. Haluamme olla yhdessä ilman, että kumpikaan yrittää toista kiinni pitää.

Itse olen monien ikäisteni mielestä ollut aina "lapsellinen" ja hän on taas ikäistään vanhempi. Luulen, että meillä molemmilla sellainen "kypsyysikä" keikkuu 30-35 v tietämillä.

Mutta siis teidän suhteestanne. Jos tunnet, että elämän suurten tärkeiden asioiden suhteen näkemyksenne tukevat toisiaan, ei mitään hätää. Jos tunnet, että "pidät hänestä kiinni, ettei ne nuoret naiset vie", niin voipa ollakin, että joku vielä vie. Älä ajattele numeroita, vaan sitä, millaisia ihmisinä olette parisuhteessanne, annatteko toisillenne enemmän kuin kukaan toinen toisillenne voisi antaa.

Numerot on numeroita, ihmiset ovat ihmisiä, tunteet tunteita, onni onnea ja rakkaus rakkautta. Kaikki muut edellisessä ovat tärkeitä paitsi numerot.

• ikä, vai ero......

sulle,juupajoo,no kun kysyit...... "mitä ootte mieltä".....minä olen sitä mieltä, ettei kannatta jatkaa jos se ikäero sua niinkinpaljon vaivaa, ja vielä kaikenlisäksi kummittelee kokoajan, taitaa sulla päässäsi kummitella moni muukin asia.

• 12+8

Minä olen 18-vuotias tyttö ja poikaystäväni on 31v. Ajattelemme asioista samalla tavalla, asioista on helppo puhua, voimme luottaa toisiimme, kaipaamme läheisyyttä ja hellyyttä, molemmat ovat seksuaalisesti todella aktiivisia ja kokeilunhaluisia, olemme kumpikin kunnianhimoisia opiskelujen ja uran suhteen... Ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään :D

Olemme puhuneet tulevaisuudesta ja molemmilla on samanlaiset haaveet... :)

Ikä on tosiaankin vain numeroita. Rakkaus on kiinni ihmisistä, ei numeroista!

• Mumma oli aikoinaan 16 vuotta kun alkoivat papan kanssa seurustelemaan. Pappa oli 26 vuotta. Mummu valehteli ikänsä kun pelkäsi ettei pappa ole kiinnostunut niin nuoresta tytöstä.
      Kuolema erotti sillä pappa kuoli. Mumma vielä elää.
      Yhdessä kerkesivät olemaan hipusen yli 50 vuotta.
      Kaikki ihmiset on yksilöitä joten ei voi mitään yleistystä vetää niin vain.
      Jos tuntuu että on mahdollisuus niin suosittelen yrittämään.
      Eihän se koskaan ole helppoa mutta kun tekee töitä suhteen eteen niin silloin sillä on mahdollisuus.

• Ite löysin aikanaan unelmani thaimaasta, se oli nuori ja kaunis, meille tuli lapsi. Sitte tuli noutaja. Ei ikä ole vika.

• 23vuotta

Minulla ja miesystävälläni ikäeroa 23 vuotta. Itse olen parikymppinen nainen. Hän ymmärtää minua sellaisella tavalla, ettei monikaan muu osaisi. Myös yhteisiä asioita on vaikka kuinka paljon ja niin samanlaisella aaltopituudella kuljetaan, ettei uskoisikaan :)

Ei sillä ikäerolla ole niin suurta merkitystä!

• 1337

Tuohon on helppo vastata että ei tule toimimaan. Tässä tapauksessa kyse ei ole ikäerosta vaan siitä että olet jo nyt asennoitunut niin ettei jutusta välttämättä tule mitään. Jos et ole liiemmin kiinnostunut hänestä, onko mitään syytä jatkaa? Jos on jokin syy jatkaa niin miksi mietit ikäeroa? Jos ikäero on sinulle liian suuri niin älä jatka. Toisille se on liian suuri, toisille ei.

Jos kysyt meiltä neuvoa niin haluatko myös kysyä meiltä kannattaako teidän mennä naimisiin tämän vuoden joulukuussa? Kyllä! Teidän kannattaa ehdottomasti mennä naimisiin tällöin. Tähdet ovat sen kertoneet! Kaikki perustuu maagiseen tuhkimotarinaan. Jos uskot siihen riittävästi, tulee liittonne kestämään hamaan tulevaisuuteen saakka! Näen kuinka ratsastatte auringonlaskuun joulukuun lumipyryssä!

Jos haluat uskoa tuhkimotarinoihin niin sitten hän on se oikea sinulle, muussa tapauksessa ei. Veikkaan että mies on narsisti joka uskoo tuhkimotarinoihin, mutta sinä et.

• 1337

Nojoo, ei välttämättä ole narsisti.. otetaan tuo sana pois :)

• Etosaaitsemitään....

Juuripa niin. Asennoitumisesta tässä on kysymys ja vieläpä miehen tyhmyydestä.

Ei osaa itse päättää.

• Virriili

Itse olen 50 v. (mies), ja tullut juuri 35 v. naisen "iskemäksi" - ja hyvin menee, molempien mielestä...

• minä 30 mies 24

samalla tasollahan te olette :D

• juupaajoo

Kiitos sinulle " ei mikään puuma"

Olipa kaunis ja ajatuksia herättävä kirjoitus : )

• alonsoat

Ei mitää haittaa... ei kukaa tarkista toisen papereita ekana kun näkee uuden ihmisen, mutta toisaalta, kyllä ihmisen näkee sen toisen ihmisen iän jo ekalla kertaa ja myös ikäeron itseensä eikä ala vääntää mitää, jos se ikäero on huomattava.

Mielestäni joku 5v on ihan sopiva, eikä reilusti alle 10v ikäerokaan ole ongelma jos se ei haittaa kumpaakaan. toinen tilanne on tämä mehujanne ja hänen rouvansa, jossa heitä voi kutsua kahdeksi epätoivoiseksi ja toisaalta vanhempaa voi sano suoraa aikuispedofiiliski, että sotkeutuu ihmiseen joka voisi olla oma lapsi.

Mut kaks aikuista ja reilusti alle 10v ikäero, nii ei pitäs olla ongelma, jos se on kummankin mieleen.....

Mut jos oot vaan ihastunu itsees nuorempaa ja toinen ei lämpene, nii anna olla. Annetaan rauha asioista kiinnostumattomalle.

• On ja EI +20v

Ota ihmeessä se vanhempi ja varakkaampi mies, niin saat kivasti varallisuutta ja turvaa elämääsi. Minäkin menin naimisiin 23v itseäni 20v vanhemman pankinjohtajan kanssa. Miehellä oli erosta kaksi lasta, joista toinen jo pois kotoa ja toinenkin muutti omilleen 2v päästä. Teimme yhden yhteisen lapsen ja hän jo omillaan asunut useamman vuoden.
      Ikäero tuntui kyllä jo alussa, niinhän se väkisinkin tuntuu, kun ollaan eri sukupolvea.

Mutta elämä on valintoja ja valintani oli taloudellisesti loistava. Sain opiskella ilman opintolainaa, mies osti ja maksoi aina kaiken, sain kivoja vaatteita, matkusteltiin useamman kerran vuodessa, iso omakotitalo ja omat autot molemmilla.
      Kaverit asuivat tuolloin pienissä yksiöissä, söivät tonnikalaa ja makaroonia, elivät opintotuella ja vanhempien nurkissa ja rahoilla.
      Ikäero alkoi vaivata todella silloin, kun aloin lähetä 50v ja mies oli vajaat 70v ja jäänyt eläkkeelle. Minulla oli pari salasuhdetta ja lopulta 55v otin eron ja menin toiseen liittoon omanikäiseni miehen kanssa. Onni roihuaa ja seksikin pelaa ja sitä riittää. Ikääntyvä mies ei todellakaan enää jaksa, kun nainen on 40 ja mies 60v, sille ei vaan voi mitään, luonnon laki.
      Mies otti eron katkerana ja oli yllättynyt, hänestä elämässä ei ollut mitään vikaa, oli tyytyväinen istuessaan kotona ja tuijottaessaan telkkua, käydessään ikäistensä 70 eläkeläisten riennoissa ja kalassa kavereineen.

Eli aikansa kaikkea, onneksi aina voi erota ja vaihtaa, eikä kukaan tiedä, miten sinun liitollesi käy, kestääkö vai tuleeko ero, tuleeko sairaus vai korjaako kuolo.
      Tee itse omat valintasi.

• Hupskeikkaa ja jne..

Ompas hauska tarina!

Luin hymyillen tuota. Sinä nainen osaat taktikoida. Noin sitä pitää.

Mitäs vanhasta miehestä. Nainen paranee vanhetessaan ja seksikin "luistaa", mikä monilla miehillä ei.
        Naatitaan naiset!

• hyisaasta

todella murheellista luettavaa! No, tässä liitossa motiivi ei tullut yllätyksenä. Toivottavasti olet nauttinut varallisuudesta. Ehtisit varmaan vielä vaihtaa nuorempaankin. Yläpeukkujen määrä kertoo osaltaan ihmisten moraalittomuudesta. Oksettavaa.

• Tuossaiäässäilläeivä

Sinä taidat olla aika lapsellinen, koska sinun täytyy täältä asiaasi kysellä.
      Nainen lienee aika fiksu ja kehittynyt.

• moi no ei mä oon 33 ja emäntä on nyt 21v oltiin jo yhes 3 vuota menee ihan hyvin meillä

• Vanhaaliittoa

jooo-o,itse näen asian niin että tuossa vaiheessa tuo 7 vuotta on melko paljon.Ja juuri tuon henkisen kehityksen takia.23,25,28 ja 30 vuotiaana sitä näkee joka vaiheessa elämän aina hieman eritavalla.Tai nääin itse olen havainnut (olen 27).
      Itse ainakin odotan toiselta,samankaltaista elämän ja henkisen kehityksen vaihettta.Jos on liian nuori,tuntisin että toinen ei ymmärrä minua ja liian vanha,niin että minä en ymmärttäisi sitä tai se minua.Joten,kultainen keskitie.

Mutta,pakko sanoa vielä että kummastuttaa nämä namu-sedät jotka on 38v ja pyörii jonkun 21v tyttelin kanssa.Tulee vain jotenkin mieleen että mitä kyseinen mies odottaa naiselta.Tulee ikävä kyllä vain mieleen että kauneutta ja seksiä.Mielestäni juuri tuota henkistä yhteyttä ei voi syntyä,juuri tuon ikäeron takia.38v:nä,21v on vain muisto,kaikainen aika mitä haikailee,ja kenties koittaa sitten tavoitella nuoren naisen kautta.

• 18v poju & ukkeli

""pakko sanoa vielä että kummastuttaa nämä namu-sedät jotka on 38v ja pyörii jonkun 21v tyttelin kanssa"""

Entä ne keski-ikäiset "namu-sedät" jotka pyörii teini-ikäisten pojujen kanssa?

Miksi kuitenkin äänestätte tälläistä Suomen presidentiksi tai edustamaan teitä eduskuntaan?

• miten vaan

Namusedät? Siinä meillä on taas yksi kukkis, jonka mielestä 21-vuotias ei ole vielä aikuinen. Varmaan haluaisit jokaisen kameravalvontaan? Jos suhde ilman sitä mystistä "henkistä yhteyttä" on sinusta ikävää ja väärin, niin se on sinun oma ongelmasi.

"..että mitä kyseinen mies odottaa naiselta... kauneutta ja seksiä"

Hmm, itse pidän enemmän vanhoista mummoista, jotka kutovat nopeasti villasukkia. Mutta olenkin ollut jo nuoresta vähän poikkeava.

• 18v teinipoju & ukko

Vastaappa ensin kysymykseen voiko kehitysmaassa asuvan teinin ja länsimaisen erittäin varakkaan ja johtavassa asemassa olevan keski-ikäisen miehen parisuhde toimia?

Erään presidenttiehdokkaan parisuhteessa kyseessä on nimittäin erittäin varakaan keski-ikäisen johtavassa asemassa olevan suomalaismiehen suhde kehitysmaassa tapaamaansa teininuorukaiseen.

Tämän palstan naiset perustelevat väitteitään sillä että huomattavasti nuoremman kanssa seurusteleva olisi jotenkin "kehityksessään jälkeenjäänyt eikä kykene vuorovaikutukseen ikäistensä ihmisten kanssa" ja että pariskunta olisi "ihan eri tasolla ja eri elämän vaiheissa."

Oletteko todellakin sitä mieltä että tämä erittäin varakas suomalainen presidenttiehdokas "ei ole kehittynyt normaaliin tahtiin" kun keski-ikäisenä haki kehitysmaasta teini-ikäisen puolison? Eivätkö he olleet aivan "eri tasoilla ja eri elämän vaiheessa"?

Koitatteko väittää että Suomen presidenttiehdokkaaksi pääsee "omassa kehityksessään jotenkin jälkeenjäänyt" joka ei "kykene vuorovaikutukseen ikäistensä kanssa?"

Ovatko mielestänne kehitysmaassa täysin eri kulttuurissa asuva teini ja länsimainen keski-ikäinen varakas korkeassa asemassa oleva mies samalla viivalla?

Vai onko kyseessä nuoremman manipulointi? Tehän väitätte että "vanhemman miehen puolelta on manipulointi näissä tapauksissa kuitenkin aika suuri. Ei kukaan voi tosissaan väittää kokevansa henkistä yhteenkuuluvuutta huomattavasti nuoremman kanssa (ellei mies ole jälkeenjäänyt henkisessä kehityksessään). "

Eikö tämä monta kertaa rikkaampi huomattavasti vanhempi mies "manipuloi" köyhää teiniä?

Kaikesta tästä huolimatta monta miljoonaa naista äänesti tätä miestä ja hänen "alisteista" kumppaniaan Suomen presidentiksi.

Miksi joillekin sallitaan runsaskin ikäero suhteissa, ilman että se mitenkään haittaa näitä "suvaitsevaisia", mutta toisien parisuhteista nousee kauhea kohu?

Jos ja kun tuollainen suhde toimii, niin miksei ihan mikä tahansa muukin suhde toimisi? Eihän sitä tiedä vaikka juuri te päätyisitte seuraavaksi presidenttipariksi? ;)

• Suvaitsetteko muita?

""Sairashan näissä tapauksissa on tuo paljon vanhempi mies, häneltä kyllä kysyisin, miksi hän haluaa nuoren ihmisen elämän pilata.""

Haluaisitko siis kysyä tuolta politikolta miksi hän haluaa nuoren ihmisen elämän pilata?

""Tällä vanhemmalla miehellä on yleensä jo jonkinlaista elämää takana, monesti jo kariutunut liitto tai useampikin""

Juu niin varmaan onkin, mutta mitä sitten?

""Ei ole kovin hyvännäköinen nuoren tulevaisuus tällaisen miehen kanssa""

Eikö? Aikas hyvin sillä tuntuu menevän?

""Varmasti nuoren vanhemmat näkevät tilanteen monet puolet ja ovat todella huolissaan lapsestaan, sillä kyllä useimmat vanhemmat toivovat lapsilleen onnellisen elämän, kovin heikot ovat eväät silloin kun mukana on elämänsä moneen kertaan elänyt kiertolainen""

Mitähän tämän kehitysmaa nuorukaisen äiti ajatteli liitosta? Isää ei kai edes ollut kuvioissa enää pitkään aikaan?

""Kyllä siinä myös nuoren aikuisen vanhemmilla käy mielessä, onko tämä nyt korvaamassa jotenkin isää.""

Niin se isän puutekko syynä parisuhteeseen vanhan miehen kanssa?

""On kova paikka vanhemmille hyväksyä itsensä kanssa samanikäinen lapsensa seksikumppaniksi.""

Juu varmaan, mutta toisaalta niillähän saattaa hyvinkin juttu luistaa, saman ikäisiä kun ovat?

Ai niin nämä esitetyt väitteethän pätevät vain tavis suomalaisten parisuhteisiin, mutta kyllähän suvaitsevaisten ihanne parit voivat tehdä mitä tahansa haluavat?

• onnellinen :)'

mitä väliä! ikä on pelkkiä numeroita.
      minä olen 23 ja minun ihana ihastuksen kohteeni on 51. ja meillä on mukavaa.
      taivaallista

• liiiiiiiinu1112

Hei!Minäkin olen suurinpiirtein samanikäinen kanssasi ja uusi mikesystävä n 50!!! olisi kiv a kuulla lisää...näköjään täällä on muitakin joilla isoja ikäeroja... !!!! en ymmärrä itsekään kuinka olen häneen ihastunut mutta tosissaan olen

• Puhukaa asiasta KESKENÄÄN. Mitä kumpikin toivoo suhteelta ja mille se ikäero teistä itsestä tuntuu. Hävettääkö jompaa kumpaa toisen ikä? Tuntuuko toinen liikaa huitelevalle teinille tai setämäiselle tosikolle?

Mielestäni sinänsä kenenkään suhteen sopivuutta ei voi ulkoa määritellä, vaan se määrittyy teistä kahdesta. Seitsemän vuotta on tosi pieni ikäero minun mielestä. Te kumpikin olette aikuisia ihmisiä joten jos tahtoa riittää ja rakkautta, ei ulkopuolisten mielipiteellä ole varmaankaan väliä. Uskon että vanhemmat ja läheiset ystävät kyllä hyväksyvät suhteenne, kun ette itse pelkää ikäeroanne.

Toivotan lämpimästi onnea teille:)

Ps. Puhun kokemuksesta, koska olin itseäni vanhemman miehen kanssa pitkään onnellisesti naimisissa. Ero ei liittynyt ikään. Ja nyt olen nuoremman miehen kanssa myös onnellisesti naimisissa eikä sekään liittynyt ikään että rakastuin häneen tai riitelemme aika-ajoin.

• Rohkeasti vaan

Anna mennä, rohkeasti vaan. :) Kun tapasin nykyisen mieheni olin 23v, mieheni 44v. Ylä- ja alamäkiä on ollut kuten muissakin suhteissa, mutta nyt takana kuitenkin ihanat 10 vuotta.

Yleensä vanhemmat miehet ovat kokeneempia ja kypsempiä, pikkupoikien leikit on jääneet pois, siksi olen ikäerostamme vain onnellinen. Kannattaa tosin suhteen alussa selvittää että tulevaisuuden suunnitelmat kohtaavat, meillä tämä on aiheuttanut välillä harmistumista puolin ja toisin...

• 18+11

Itse olen 24 ja mies 35. Seurustelua takana 3v joista kihloissa kohta kaksi vuotta :)

• ikä on numeroita

Minä olen kohta 24 v. ja poika/miesystäväni 30 v. Meillä ainakin toimii todella hyvin, ei se ikä merkkaa ku se on pelkkiä numeroita. Välillä sitä tulee kyllä mietittyä että kun itse täytän 30 ni toinen lähenee jo 40. Mieluummin olenkin hieman vanhemman miehen kanssa, kun useimmat nuoret keskittyvät ryyppäämiseen ja baareissa oleiluun ja ovat vastuuttomia. Poikaystäväni osaa pitää hauskaa mutta on myös vastuullinen ja kypsä. Se kyllä riippuu vähän ehkä pareistakin kenellä toimii ja kenellä ei.

• PIIKKI LIHASSA

Onpahan kysymys. Kun on pilvin pimein pariskuntia joissa ikä ero monta kertaa suurempi. Tunnen hyvin kolme sellaista paria 1. mies 57v ja nainen 28v 2. mies 71v ja nainen 43v ja 3. mies 37v ja nainen 52v. Ei mitään kummallista. Hyvin heillä näyttää pyyhkivän. En tajua tuota iästä jankkaamista. Kaikki vanhetaan ja kuollaan lopulta pois.

• kannattaa1

Minä olen 23-vuotias ja mieheni 42. Ikäeroa siis 19vuotta. Tämä alkuun vaivasi miestäni mutta lopulta asia unohtui kun tullaan niin hyvin juttuun. Vuosi yhteistä aikaa takana.
      Aikaisempi naisystävä hänellä oli 10- vuotta vanhempi. eli 50. Hyppäys siis 30-vuotta nuorempaan tapahtui ;)

• hyvä ketju

Kiitos kaikille teille arvon naisille, jotka olette jakaneet positiivisia kokemuksianne ja hienoa elämänasennettanne tässä ketjussa. Nämä tulivat itselle tärkeään tilanteeseen.

Olen 43, nainen 23. Ikäero panee toki välillä miettimään. Tosin kaiken sen muun rinnalla mitä meillä on, tuntuu hullulta pitää sitä esteenä. Jos henkisestä yhteydestä puhutaan, niin en osannut ajatella, että löytäisin näin suurta koskaan. Itse asiassa olen iloinen siitä, että on jotain pieniä erojakin.

Aloittajalle sanoisin, että jos kaipaat henkistä yhteyttä, niin malta hetki tutustua ennen kuin "yrität" mitä se sitten tarkoittaakaan.

• Särkynyt

Minä 18 ja mieheni 25. Hyvin toimi, ainakin aluksi... Erohan siitä jokatapauksessa tuli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      8860
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      140
      5093
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      38
      4453
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3638
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      3262
    6. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      60
      3102
    7. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      3007
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      32
      2698
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      423
      2391
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2329
    Aihe