Auton (Hyundai farkku 1,4 bensa) perään tulisi saada pieni, mieluiten lujitemuovinen vaunu. Poksi 126 näyttää olevan edullinen. Mutta sen sisäkorkeus vain 181 cm. Pitäisi saada kiymmenen senttiä lisää.
Löysin netistä että joku Rockie on myöskin lujitelmuovinen. Sen mittoja tai varusteluja en vielä löytänyt.
Onko muita vaihtoehtoja?
Pitäisi olla myöskin jonkinlainen suihkutila valmiina tai helposti rakennettavissa.
Kiitos avusta!
Pieni lujitelmuovinen vaunu?
22
2879
Vastaukset
- khgdsstu
Poksin freedomn-mallissa taitaa olla lujitemuovia vain osittain. Sivuseinissä on kai "perinteinen" rakenne. Eli ei ole varmaankaan niin luotettava kuin kokonaan lujitemuovista tehty. En tiedä onko sellaisia muita kuin Poksi 126 ja Rockie.
- home-car'
kato vaikka Dethleffs Campy, T@B , Knausilla / Eiffellandilla on myös joku pieni, samoin soliferilla semmonen, missä on peräovet. kaikista noista löytyy elävää kuvaa tehtaiden kotisivuilla ja youtubessa .
- uusi karavaanari
home-car' kirjoitti:
kato vaikka Dethleffs Campy, T@B , Knausilla / Eiffellandilla on myös joku pieni, samoin soliferilla semmonen, missä on peräovet. kaikista noista löytyy elävää kuvaa tehtaiden kotisivuilla ja youtubessa .
Suuri kiitos vinkistä. Mä olen vasta aloittanut tutustumaan aiheeseen eli neuvosi ovat mulle arvokkaita. Onko ne lujitemuovisia?
- alpine gt'
uusi karavaanari kirjoitti:
Suuri kiitos vinkistä. Mä olen vasta aloittanut tutustumaan aiheeseen eli neuvosi ovat mulle arvokkaita. Onko ne lujitemuovisia?
Taitaa nuo muistamani mallit olla peltikylkisiä, mutta eihän se käyttöä haittaa. Mullakin on alumiinipelti kestänyt jo 24 vuotta.
- uusi karavaanari
alpine gt' kirjoitti:
Taitaa nuo muistamani mallit olla peltikylkisiä, mutta eihän se käyttöä haittaa. Mullakin on alumiinipelti kestänyt jo 24 vuotta.
"Peltikylkinen"? Eli onko mahdollisesti lasikuituinen katto, perä ja etuseinä? Onko sellainen rakenne hyvä?... varmaan on, koska olet tyytyväinen. Etsin siin sellaista pientä vaunua, joka ei olisi kovin herkkä homehtumaan... Jonka käyttö ei vaatisi isoa osaamista.
- uusi karavaanari
Nostan tämän esiin. Sattuisiko olemaan niin hyvä tuuri, että joku kokeneenpi osaisi neuvoa? Haussa kevyt, halpa ja vesiongelmien suhteen turvallisempi vaihtoehto. Ja vielä olisi hyvä jos 190 -senttinen mahtuisi sisään... Ja jonkinlainen peseytymismahdollisuus...
- htrh
190 senttiä sisäkorkeutta läpi vaunun on kiven alla isommissakin vaunuissa. Jos eivät ole paikalla seisoviksi tarkoitettuja
- yksinkertaisenerokas
Tuollaista Baja-Majaa kun hiukan modifioi, pyörät alle ja menoksi, ainakin mahtuu seisomaan.
- uusi karavaanari
Suottehan anteeksi jos nostan tämän vielä esiin... Kun edelleen kaipaisin tietoa.. Onko olemassa muita lujitemuovisia pieniä vaunuja?
- uusi karavaanari
Nostan tämän vielä esiin... jos vaikka asiasta tietäviä sattuisi olemaan paikalla...
Ps. Tuo vessavitsi on tullut jo pariin kertaan. Mieluummin asiallisia vastauksia. - Poksi
Itse en ole kuullut muista lujitemuovi rakenteista kuin mainitsemasi Poksi.
Muut suomessa myytävät on tehty tyyliin. Ulkokuori alumiini pelti,eriste styrox tai uretaani, sisällä vaneri.- poksiton
Lisäys edelliseen.
Puurimat toimivat näissä vaunuissa tukirakenteina.
- 27690
Adrioissa on muoviseinät. Vinkeen näköisiä revenneinä. En suosittele.
- asdfgdfhfdsj
Onko edelleenkään muita ideoita?
- Mikäkö !
Minäkin olen mielenkiinnolla odotellut että joku Poksin omistaja kertoisi kokemuksiaan vaunusta. Ei ole löytynyt.
Herätys !- Pois luksus
Olen itse 185-senttinen Poksin omistaja. Pakko sanoa ettei matalahkoa huonekorkeutta juuri huomaa. Eihän pikkuvaunu liene tarkoitettukaan seisaallaan oleskeluun. Vaikeampi juttu on vuoteiden pituus. Se on vain 185 cm. Jalat osuvat päätylautaan ja kipeälonkkainen ei pääse venyttelemään. On käynyt mielessä sahata päätylevy pois, mutta en ole vielä tohtinut. Pääty on tällaisena kaunis, ja lujuusominaisuudetkin voinevat muuttua. Mulla on vaunussa vessa/pesuhuone. Ihan kiva mutta pitähkölle asukkaalle haasteellinen. Muuten minun vaunuilumottoni on: Pikkuvaunu tai ei mitään.
- Jussi.
Pois luksus kirjoitti:
Olen itse 185-senttinen Poksin omistaja. Pakko sanoa ettei matalahkoa huonekorkeutta juuri huomaa. Eihän pikkuvaunu liene tarkoitettukaan seisaallaan oleskeluun. Vaikeampi juttu on vuoteiden pituus. Se on vain 185 cm. Jalat osuvat päätylautaan ja kipeälonkkainen ei pääse venyttelemään. On käynyt mielessä sahata päätylevy pois, mutta en ole vielä tohtinut. Pääty on tällaisena kaunis, ja lujuusominaisuudetkin voinevat muuttua. Mulla on vaunussa vessa/pesuhuone. Ihan kiva mutta pitähkölle asukkaalle haasteellinen. Muuten minun vaunuilumottoni on: Pikkuvaunu tai ei mitään.
Mars Puolaan
http://www.niewiadow.pl/katalog/cat/11/item/78 - Mikäkö !
Pois luksus kirjoitti:
Tuosta luksuksesta olen samaa mieltä. Pieni vaunu joka on helposti siirrettävissä metsätyömaale tai järvenrantaan. Olen jotenkin juuttunut tähän Poksiin jo pelkästään siksi että sitä ei tarvitse katsastaa ja on kevyt siirreltävä. Lisäksi se on lujitemuovinen kokonaan, luullakseni ei ole kostumiselle herkkä kuten niin monet luksukset ovat olleet . Sinulla on ilmeisesti tuo NTL malli. Kertoisitko lämmittimen toiminnasta ja riitävyydestä, kuinka paljon kuluu kaasua ja kuinka kauan kestää lämmitellä pullollisella 11 kg, vaiko pienempi pullo, sekä akkun kesto tunteina, noin?
- Pois luksus
Mikäkö ! kirjoitti:
Tuosta luksuksesta olen samaa mieltä. Pieni vaunu joka on helposti siirrettävissä metsätyömaale tai järvenrantaan. Olen jotenkin juuttunut tähän Poksiin jo pelkästään siksi että sitä ei tarvitse katsastaa ja on kevyt siirreltävä. Lisäksi se on lujitemuovinen kokonaan, luullakseni ei ole kostumiselle herkkä kuten niin monet luksukset ovat olleet . Sinulla on ilmeisesti tuo NTL malli. Kertoisitko lämmittimen toiminnasta ja riitävyydestä, kuinka paljon kuluu kaasua ja kuinka kauan kestää lämmitellä pullollisella 11 kg, vaiko pienempi pullo, sekä akkun kesto tunteina, noin?
NTLhän se on. Käyttökokemukset ovat niin lyhytaikaisia ja kesäkäytössä, että kulutuslukuja en pysty antamaan. Lisäksi tuli hankittua vaunuun akkukäyttöinen moverlaite kun pysäköinti pihallemme on vaikeaa. Lisäakku voisi olla tarpeellinen joskus tai sitten järjestää latausmahdollisuus autosta käsin. Aika näyttää.
- Kolmas Poksi
Mikäkö ! kirjoitti:
Poksi on loistava vaunu, kun kokonaisuutta ajattelee. Tietysti vain korkeintaan pariskunnalle ja yhdelle lapselle.
Jos kulkee yksikseen vuoteessa voi nukkua "kulmittain" ja lähes parimetrinenkin tulee toimeen.
Pakkasilla ei kaasua kulu paljon, mutta korvausilman säätöihin joutuu paneutumaan lämmön tasoittamiseksi. Akkua ei tarvita Truman pistelämmittimessä, joten erämaassa voi olla pidempäänkin.
Wc on tilavampi kuin monissa retkeilyautoissa.
Suurin etu Poksissa on huolettomuus. Ei jatkuvasti tarvitse tarkkailla seinien ja lattian kosteusarvoja. Yksinkertainen rakenne, laadukkaat (länsimaiset) varusteet, katsastusvapaus ja todella hyvä jälleenmyyntiarvo. Kapeaa vaunua on helppo vetää ja lisäpeilejäkään ei moni veturi tarvi.
Itsellä ollut vuosien mittaan useita isompia vaunuja, laadukas Mersupohjainen retkeilyauto ja siinä välissä pari Poksia ja nyt taas uudehko Poksi NT.
Joku siinä viehättää niin että siihen aina palaa.
- ei aktiiviharrastaja
Tässä yksi vaihtoehto. Hymerin vaunut ovat Suomessa melko huonosti tunnettuja, mutta Nova Light on kooltaan Poksin luokkaa, mutta sisäkorkeus on peräti 198 cm, vuoteiden pituus täydet 200 cm. Seinät ja katto polyuretaania ja vaunu valmistetaan Saksassa. Erilainen vaihtoehto Poksille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324681Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152638Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642493Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252445- 321827
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501335- 661304
- 821241