Jos käy ensimmäisen vaiheen tänä vuonna, mutta ei ehdi käymään toista vaihetta, koska vaiheiden välillä on oltava vähintään 6 kuukautta, niin riittääkö jos ensi vuonna käy pelkän toisen vaiheen?
Ensi vuonna autokoulu muuttuu kolmivaiheiseksi, mutta jos on aloittanut jo tänä vuonna, niin kuinka monta vaihetta sitten ensi vuonna käydään?
Autokoulu 2013 kaksi- vai kolmivaiheinen?
16
1589
Vastaukset
- Näin
Entisillä säädöksillä menet, eli 2 vaiheinen
- Maan tapaukset
Eikö se riipu lopullisesta lakitekstistä? Jos lainlaatija haluaa, niin se voi velvoittaa kaikki vielä toista vaihetta suorittamattomat myös kolmannen vaiheen suorittamiseen.
- kolmas aste
Maan tapaukset kirjoitti:
Eikö se riipu lopullisesta lakitekstistä? Jos lainlaatija haluaa, niin se voi velvoittaa kaikki vielä toista vaihetta suorittamattomat myös kolmannen vaiheen suorittamiseen.
Minkä ihmeen kolmannen vaiheen?
- zmirre
kolmas aste kirjoitti:
Minkä ihmeen kolmannen vaiheen?
Ajokortti muuttuu ensi vuoden alusta kolmivaiheiseksi.
Mulla on sama tilanne kuin aloittajalla, ja käsittääkseni riittää, että ajamme vain toisen vaiheen, sillä olemme aloittaneet autokoulun vanhojen säädösten aikana. - matsonation
zmirre kirjoitti:
Mulla on sama tilanne kuin aloittajalla, ja käsittääkseni riittää, että ajamme vain toisen vaiheen, sillä olemme aloittaneet autokoulun vanhojen säädösten aikana.Jos aloitat autokoulun ennen lainmuutosta, mennään tämän hetkisten säännösten mukaan, mutta ajokortti tulee uusien, eli tarvitaan harjoitteluvaiheen tunti teoriaa ja kaksi ajo-opetusta. Mutta mikäli ehdit saada kortin ennen 19.1.2013, ei harjoitteluvaiheen opetusta tarvita. Voit mennä suoraan syventävään 3 kk päästä kortin myöntämisestä. Saat sitten varsinaisen vuoden päästä lyhyen saannista.
- kolmas aste
zmirre kirjoitti:
Mulla on sama tilanne kuin aloittajalla, ja käsittääkseni riittää, että ajamme vain toisen vaiheen, sillä olemme aloittaneet autokoulun vanhojen säädösten aikana.Mutta mitä se tarkoittaa se kolmivaiheinen?
- matsonation
kolmas aste kirjoitti:
Mutta mitä se tarkoittaa se kolmivaiheinen?
1. Perusvaihe; opetus ennen kuljettajantutkintoa.
2. Harjoitteluvaihe; kortin saatua itsenäistä ajamista sekä opetusta tunti
teoriaa ja 2 ajo-opetusta autokoulussa tai opetusluvalla.
3. Syventävä vaihe; 4 tuntia teoriaa ja 4 tuntia ajo-opetusta, josta 2
liikenteessä ja 2 ajoharjoitteluradalla (vastaa vanhaa jatko-opetusta. - kolmas aste
matsonation kirjoitti:
1. Perusvaihe; opetus ennen kuljettajantutkintoa.
2. Harjoitteluvaihe; kortin saatua itsenäistä ajamista sekä opetusta tunti
teoriaa ja 2 ajo-opetusta autokoulussa tai opetusluvalla.
3. Syventävä vaihe; 4 tuntia teoriaa ja 4 tuntia ajo-opetusta, josta 2
liikenteessä ja 2 ajoharjoitteluradalla (vastaa vanhaa jatko-opetusta.Mutta niinhän minä jo teinkin. Ensin oli ykkösvaihe, sitten välivaihe, jossa kävin pimeän ajon ja sitten vielä päälle kakkosvaihe. Miten tämä itsenäinen harjoittelu nyt sitten eroaa tästä nykyisestä välivaiheesta muuten kun parin tunnin osalta?
- mats....
kolmas aste kirjoitti:
Mutta niinhän minä jo teinkin. Ensin oli ykkösvaihe, sitten välivaihe, jossa kävin pimeän ajon ja sitten vielä päälle kakkosvaihe. Miten tämä itsenäinen harjoittelu nyt sitten eroaa tästä nykyisestä välivaiheesta muuten kun parin tunnin osalta?
Nyt pitää välivaihetta olla takana 6 kk, että voi suorittaa jatko-opetuksen. Uudessa harjoitteluvaihetta riittää 3 kk edellä mainittujen opetustuntien kanssa ja sitten voi suorittaa syventävän.
Nyt saa varsinaisen kortin aikaisintaan 1.5 v kuluttua lyhyen saannista. Uudessa sen saa aikaisintaan vuoden päästä.
Uudessa harjoitteluvaiheessa on lisäksi pidettävä oppimispäiväkirjaa harjoittelustaan.
Siinäpä ne oleellisemmat.
Siitä nyt vain käytetään nimitystä "kolmivaiheinen".
- kolmas aste
Mitä ihmeen oppimispäiväkirjaa? Rakas päiväkirja. Tänään ajoin yhden mummun ylim jne. Vai millainen se on?
- 18+15
siis onko koko 3-vaiheisessa systeemissä muuta ideaa ku venyttää systeemiä ja rahastaa ihmisiä? Jotenki tuntuu aika turhan oloselta.. tai sitten en vain ymmärrä jotain oleellista?
- töiden puolesta tiedän
nyt järki käteen ihmiset! mitään lopullisia vedoksia ei ole vielä
lerrottu näistä siirtymätapauksista. kannattaakoham siis spekuloida.
- välivaiheinen
Olen edellisen kanssa samaa mieltä, että ei kannata spekuloida. Edes autokoululla ei vielä tiedetty, kuinka nyt välivaiheessa olevien kanssa tullaan toimimaan.
Suosittelivat käymään 2-vaiheen vielä tänä vuonna, jos vain mahdollista, koska olettivat siten kokelaan pääsevän vähemmällä. - Autoilija
Ne jotka aloittavat autokoulun tän vuoden puolella on niiden autokoulu 2-osainen!!! Ensivuoden aloittavat joutuvat 3-osaiseen! Näin mulle autokoulussa kerrottiin!
- petu5
olisko jollain tietoa päiväkirjsta jota pitää täyttää nykylain mukaan harjoitteluvaiheessa,mistä sen saa..
- joopajoooooooooooo
Tilaa Autokoululiitosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315516- 363731
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833293- 112575
- 292162
- 122087
- 1631886
- 141378
- 1051362
- 1371164