Neuvolan lakkauttaminen Hyökännummella

auli.herttuainen

olen järkyttynyt! Hyökännummella ja sen välittömässä läheisyydessä asuu 3000 ihmistä. Vuosien taistelun jälkeen Hyökännumeen koulun yhteyteen saatiin neuvola - jota nyt ollaan lakkauttamassa.
Kertakaikkisen epäekologista, epäloogista ja epäeettistä kuntalaisia kohtaan.
Oikea malliesimerkki sille miten päätöksentekijät/esittelijät katselevat Mäntsälää Keskuskadun näkövinkkelistä - kenties omaa napaa tuijottaen!
Lehtikirjoituksessa vedottiin mm. yksintyöskentelyyn ja sen hankaluuteen. Saattaa olla mutta tietääkseni maassamme on kuntia jossa ei ole kolleegaa lainkaan... Kyse on palvelusta - ei työpaikasta. Työnjohdon on huolehdittava terveydenhoitajan työhyvinvoinnista, riittävistä tukitoimista ja verkostosta. Kuntalaisten hyvinvoinnista sitä ei saa riistää.

6

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkään ihmettelijä

      Oon aina ihmetelly, mitä maantieteellistä iloa on Hyökänummen kuulumisesta Mäntsälään?
      Postinumerokin on Kellokoskelle. Järvenpäähän kaupoille on reilut 5 kilometriä. Noh, alle kymmenen kuitenkin.

      Käsi ylös kuinka moni Hyökänummelainen asioi kauppaostoksensa omassa kunnassa mäntsälän keskustassa? Kuinka moni käy töissä oman kuntansa alueella?

      Mäntsälä on pinta-alallisesti aivan liian suuri kunta verotuloihin ja palveluihin nähden.

      Hyökänummi on riippakivi 20 kilsaa etelään!

      • Tomax 67

        Asun Hyökännumella, en asioi koskaan Mäntsälän keskustassa. Järvenpäästä löytyy kaikki tarvittava. Olen samaa mieltä, alue pitäisi erottaa Mäntsälästä.


    • ? kysyn vaan!

      No miksi ihmeessä neuvolalle ei sitten löytynytkään sijaa uudesta toimistotalosta??? Onko totta huhu että vanhalle kunnantalolle jäi 40 huonetta tyhjäksi uuteen taloon muuton myötä? Neuvola voisi muuttaa vanhalle kunnantalolle jos näin on! - kuka tietää?

      • kovat kaulassa

        Sinne uuteen palatsiin ei haluta vammaisia (eteva) eikä lapsia (kunta) käytäville aiheuttamaan kiusallista melua ja hämmennystä.
        On haluttu luoda hieno ja arvokas miljöö, missä sipsutellaan korkkarit jalassa ja vietetään neukkareissa tärkeitä palavereja ja viihtyisiä kahvihetkiä!

        Paha puute on kuulemma oman ruokalan puuttuminen, eriarvoiset/kokoiset työhuoneet (miksi tuolla on suurempi huone kuin minulla?) ja liian pienet jääkapit.
        Parkkipaikkojen puute on aiheuttanut myös napinaa.


    • Demokratiankukkanen

      Oli se aikaa 1970/ 80 luvulla, kun yksin työssä olleena kuusinenkisen perheen elättäjänä, jouduin maksamaan koulukyydin, kun koulutoimisto käski rahat hakemaan sossusta. Peltolan Veijon tyttölle se maksettiin heti,samasta matkasta.

      Lapset ei ole samanarvoisia, poliittisesti!!!

    • auli.herttuainen

      Minusta lähipalvelu tarkoittaa sitä että se on lähellä. Haja-asutus, joka eteläisessäkin Mäntsälässä on pääasiallinen maankäytön muoto, jo itsessään hankaloittaa lähipalveujen totetuttamista.
      Hyökännummen kaava-alueen asukkaiden palveluista on taisteltu sen koomin kun alue alkoi kasvaa eli 1980 luvun lopulta. Asukasyhdistys ja yksittäiset valtuutetut kuten vaikkapa minä, olemme tehneet aloitteita, ponsia ja mielenosoituksiakin alueemme kehittämisen puolesta.
      Mutta paljon vaivaa, vähän villoja. Jääräpäisyys on joskus hyvästä joskus typeryyttä. Etelä-Mäntsälän sijainnin hyödyntämättömyys on mielestäni tuota jälkimmäistä.
      29.2.2012 järjestin Hyökännummen koululle kuntauudistusta käsittelevän tilaisuuden ja sainkin eduskunnasta paikalle Antti Kaikkosen, Eero Lehden ja Martti Korhosen. Kolme eri käsitystä siitä miten tulevaisuudessa pärjätään. Ja kuka pärjää. Paikalle saapui kolmisenkymmentä keskustelijaa - tosi vähän hyökännummelaisia! Harmi.
      Siellä äänestettiin leikkimielisesti tulisiko etelä-Mäntsälä liittää Tuusulaan ja kaikki täällä asuvat sanoivat JAA . Ämpylöintiä kuului vain kunnan muista osista saapuneilta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe