Raamatun moraalista, osa 1

demon_of_dawn

Minkälaista moraalia tämä seuraava tapahtuma heijastaa:

”Hyökkääjät ampuivat ilmaan, ja kun pelästyneet ihmiset tulivat ulos kodeistaan, hyökkääjät alkoivat silpoa heitä viidakkoveitsillä ja sytyttivät heidän talonsa palamaan. Paikalla käyneet toimittajat kertoivat uhrien joukossa olevan pikkuvauvoja, lapsia, naisia ja vanhuksia, jotka eivät päässeet pakoon hyökkääjiltä.” (Helsingin sanomat 9. maaliskuuta 2010 sivu B2)

Entä mitä palstalaiset ovat mieltä, minkälaista moraalia nämä seuraavat tapahtumat heijastavat:

"He tulevat kaukaisesta maasta, taivaan ääristä, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään kaiken maan. Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. - - Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu. Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan." - Jesaja 13:5, 6, 15, 16

"Sen [Samarian] miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki." - Hoosea 14:1, 2

"Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin." - 4. Moos. 31:17, 18

"Mutta kuningas otti Rispan, Aijan tyttären, kaksi poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä Meerabin, Saulin tyttären, viisi poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt Adrielille, meholalaisen Barsillain pojalle, ja luovutti heidät gibeonilaisten käsiin; ja nämä lävistivät heidät paaluihin vuorella Herran edessä, niin että ne seitsemän sortuivat kaikki yhdessä. Näin heidät surmattiin elonleikkuun ensimmäisinä päivinä, ohranleikkuun alussa. - - Tehtiin kaikki, mitä kuningas oli käskenyt. Niin Jumala leppyi maalle." - 2. Samuelin kirja 21:8, 9, 14

"Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!" - Psalmit 137:9

Näissä kaikissa tapahtumakuvauksissa oli yhteistä se, että syyttömiä sivullisia tapettiin kuin elukoita ns. "tärkeämpien asioiden" vuoksi. Nykyisissä sodissakin kuolee jatkuvasti syyttömiä ihmisiä, ja näitä kutsutaan siviiliuhreiksi. Myös Vanhan testamentin jumalan kiivaissa välien selvittelyissä ja sodissa oli omat siviiliuhrinsa, vaikka tämän jumalan väitetään olevan kaikkinäkevä, kaikkivoipa, täydellisen oikeudenmukainen ja rakkaudellinen toimija.

52

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Priorisointia

"Entä mitä palstalaiset ovat mieltä, minkälaista moraalia nämä seuraavat tapahtumat heijastavat:"

Palstalla on ilmeisesti tärkeämpiä asioita ratkottavana?

• Tärkeä on päästä pelastuksesta osalliseksi,Jeesuksen verenkautta saada synnit anteeksi. Jumala ei ijäti kutus ihmistä yhteyteensä.

• Kyllä ! Paljon tärkempi asia on ratkottava , Tuleeko vielä kerran ihana Herätys joka ajaa syntisen ihminen joka on täynnä percellisen pahuutta Golgatan Ristille !! Jossa Hän muuttuu hyväxi Ihanaxi Ihmisexi jolla on moraali joka on täydellinen ja puhdas.

• >>Kyllä ! Paljon tärkempi asia on ratkottava>>

Mutta mikä voisi olla tärkeämpää kuin varmistua ensin siitä, ovatko Raamatun kertomukset ylipäätään totta?

• demon_of_dawn kirjoitti:

>>Kyllä ! Paljon tärkempi asia on ratkottava>>

Mutta mikä voisi olla tärkeämpää kuin varmistua ensin siitä, ovatko Raamatun kertomukset ylipäätään totta?

No sä et tärkeysjäjestyksestä tiedä sitten yhtään tai sitten salatat sen tahalla. Jos ihminen on helevettiin menossa niin kyllä kannattaa Herätyxen kautta saada asiat järjestyxeen ensin ennen kuin alkaa pohtia oliko Paavalilla jalkasieni vai ei ja kävelikö Jeesus takaperin vai ei..

• savonarola kirjoitti:

No sä et tärkeysjäjestyksestä tiedä sitten yhtään tai sitten salatat sen tahalla. Jos ihminen on helevettiin menossa niin kyllä kannattaa Herätyxen kautta saada asiat järjestyxeen ensin ennen kuin alkaa pohtia oliko Paavalilla jalkasieni vai ei ja kävelikö Jeesus takaperin vai ei..

>>No sä et tärkeysjäjestyksestä tiedä sitten yhtään>>

Oikein hyvin tiedän. Katsona vain asioita rehellisesti, toisin kuin sinä.

Jos muslimi esittäisi sinulle, että tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä on Allahin käskyvaltaan alistuminen, ja vasta sitten Koraanin todenperäisyydestä varmistuminen, niin tuskin olisit samaa mieltä hänen kanssaan.

>>Jos ihminen on helevettiin menossa niin kyllä kannattaa...>>

Loogisesti ajatellen aivan ensiksi kannattaa varmistua koko helvetin todenperäisyydestä. Miten sinä todistat helvetin olemassaolon?

>>No sä et tärkeysjäjestyksestä tiedä sitten yhtään>>

Oikein hyvin tiedän. Katsona vain asioita rehellisesti, toisin kuin sinä.

Jos muslimi esittäisi sinulle, että tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä on Allahin käskyvaltaan alistuminen, ja vasta sitten Koraanin todenperäisyydestä varmistuminen, niin tuskin olisit samaa mieltä hänen kanssaan.

>>Jos ihminen on helevettiin menossa niin kyllä kannattaa...>>

Loogisesti ajatellen aivan ensiksi kannattaa varmistua koko helvetin todenperäisyydestä. Miten sinä todistat helvetin olemassaolon?

Molempiin täytyy vastata että puhumme vain meidän omassa elämässä mikä on totuus. Ja oikeastaan vain minun koska niin ulkona olet todellisuudesta. Puhun nyt Raamatun todellisuus ,, koska ollaan Raamattupalstalla eikä koraaninpalstalla.

• savonarola kirjoitti:

Molempiin täytyy vastata että puhumme vain meidän omassa elämässä mikä on totuus. Ja oikeastaan vain minun koska niin ulkona olet todellisuudesta. Puhun nyt Raamatun todellisuus ,, koska ollaan Raamattupalstalla eikä koraaninpalstalla.

>>niin ulkona olet todellisuudesta.>>

Riippuu aivan siitä, miten todellisuus määritellään. Minulle todellisuus merkitsee asiaa tai näkemystä, jonka puolesta on olemassa objektiivista näyttöä. Pelkät uskomukset tai tunnepitoiset julistukset eivät määrittele todellisuutta.

Miten sinä todistat helvetin olemassaolon?

>>niin ulkona olet todellisuudesta.>>

Riippuu aivan siitä, miten todellisuus määritellään. Minulle todellisuus merkitsee asiaa tai näkemystä, jonka puolesta on olemassa objektiivista näyttöä. Pelkät uskomukset tai tunnepitoiset julistukset eivät määrittele todellisuutta.

Miten sinä todistat helvetin olemassaolon?

Todistan sen silleen että Jumala on sen todistanut joka ei voi valehdella minulle, eikä kenellekään muille.

• savonarola kirjoitti:

Todistan sen silleen että Jumala on sen todistanut joka ei voi valehdella minulle, eikä kenellekään muille.

>>Todistan sen silleen että Jumala on sen todistanut joka ei voi valehdella>>

Tiesitkö, että tällaista kutsutaan kehäpäättelyksi:

"Kehäpäätelmä on virheellinen päätelmä, jonka pätevyys perustuu oletukseen johtopäätöksen totuudesta. Toisin sanoen kehäpäätelmä on hyväksyttävä vain siinä tapauksessa, että johtopäätös sattuu olemaan tosi. Kehäpäättely ei osoita mitään syitä, miksi kyseistä väitettä olisi pidettävä totena."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kehäpäätelmä

• Mikä on pelastusta tärkeämpi asia,siihen odotan vastausta.
        Herätys ei tule jos seuranta ei sitä rukoile tuomion on alettavat omasta itsestään parannusken tekemisellä.
        savonarola

• free-witch

"savonarola" - taas jätät vastaamatta kysymykseen. Ohitat asian täysin ja höpötät omiasi. Eli luultavasti pelkäät kaikkien tajuavan ettei iso henkesi olekaan ihan niin hieno kuin mitä väität...

Yritä nyt tajuta, että mitä enemmän jankutat tuota "herätystäsi" vastauksena _kaikkeen_, sitä arvostelukyvyttömämpänä sinua pidetään - sinua EI oteta vakavasti (etenkään tuolla kirjoitustyylillä, joka taisi lopussa lipsua...). Väittelyssä tarvitaan perusteita - etsi ne ja esitä kunnolla, tai ole hiljaa.

Voi kun vähitellen jo tulis joku (kristitty) joka uskaltas sanoa "Tämä kirja on pelkkää huijausta, poltetaan ne" ja perustais uuden suunnan joka perustuis VAIN niille hyveille, joita uskonnossaan hehkutetaan mutta harvemmin käytetään. Mieluiten siis itse näkisin uskontojen muuttuvan historiaksi, mutta olis tuo jo parannus nykyiseen...

• Utooppinen toiveajatus sulla on koska eihän kristitty ole kristitty ilman Raamattu oletpa sie hassu. Ei muuta voi sanoa..

• free-witch

Kuinkas sitten apostolien keräämä eka porukka oli kristittyjä, kun ei vielä ollut sitä kirjasta heillä - evankeliumeitahan vasta kirjoteltiin/suunniteltiin? ;) Vai eivätkö olleet?

Jos sanot että olivat, myönnät että edellinen viestisi oli väärässä ja Jeesuksen sana/opetus riittää.
        Jos eivät, niin sanot että ensimmäiset seurakunnat eivät olleet "tosi" kristittyjä vaan oma harhaoppinen lahkonsa.

Kuinkas siis on? Ja koitahan vastata tuohon mitä kysyin, äläkä mihinkään muuhun.

Uskovaiset puhuu itse itsensä pussiin - me vain näytämme miten pahasti.

• No pitäkö aina sulle selittää kaiken ? Etkö voi suoraan kysyä Jumalalta ?? Näillä ensimmäiset Kristityillä oli tietysti Raamattu sisäisesti ja Se eli ja pulpahti esiin niin että he seurasivat Jeesusta Golgatalle missä kaikki muuttui

• Yhteys poikki.

Näin Raamattu: Job.30:20. Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minuun. Ps.22:3. Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaijeta. Vikapartio lähetetty!

• >>Etkö voi suoraan kysyä Jumalalta>>

Jos sinulla on ihmeellinen telepaattinen yhteys lähi-itäläisen myytin sankariin, ei tarkoita sitä, että kaikilla muillakin olisi samanlainen puheyhteys.

>>Näillä ensimmäiset Kristityillä oli tietysti Raamattu sisäisesti ja Se eli ja pulpahti esiin>>

Tällä tavallako Jumala sen sinulle kertoi?

Tajuatko ollenkaan, miten IDIOOTTIMAISIA nuo sinun perustelusi ovat?
        Kuka tahansa voi väittää aivan minkä tahansa asian olevan totta, jos todisteeksi kelpaavat väittäjän päänsisäiset uskomukset ja subjektiiviset fiilikset.

>>Etkö voi suoraan kysyä Jumalalta>>

Jos sinulla on ihmeellinen telepaattinen yhteys lähi-itäläisen myytin sankariin, ei tarkoita sitä, että kaikilla muillakin olisi samanlainen puheyhteys.

>>Näillä ensimmäiset Kristityillä oli tietysti Raamattu sisäisesti ja Se eli ja pulpahti esiin>>

Tällä tavallako Jumala sen sinulle kertoi?

Kuka tahansa voi väittää aivan minkä tahansa asian olevan totta, jos todisteeksi kelpaavat väittäjän päänsisäiset uskomukset ja subjektiiviset fiilikset.

>>Jos sinulla on ihmeellinen telepaattinen yhteys lähi-itäläisen myytin sankariin, ei tarkoita sitä, että kaikilla muillakin olisi samanlainen puheyhteys.> Tällä tavallako Jumala sen sinulle kertoi?

• free-witch

"No pitäkö aina sulle selittää kaiken ? Etkö voi suoraan kysyä Jumalalta ??"

Huomaa, että en pidä jumalaasi minään muuna kuin mielikuvituksen tuotteena. Jos tahdot minunkin uskovan siihen, on sinun asiasi todistaa se minulle. Etkä tee kovin hyvää työtä.
        Myönnän, että tasan yhden kerran elämässäni olen tosissani rukoillut - joskus ala-aste-ikäisenä. Tilannetta en tahdo kertoa, mutta jos olisi rakastava Jumala, niin kyllä se ois sen tilanteen muuttanut. Mutta paheni vaan.

"oli tietysti Raamattu sisäisesti ja Se eli ja pulpahti esiin niin että he seurasivat Jeesusta Golgatalle missä kaikki muuttui"

Eli ennen Jeesuksen kuolemaa riitti että se oli sisäisesti, ja kuolemansa jälkeen tarvittiin kirjaa?
        "Minun sanani ei katoa", vai miten se meni?

Tuohon jää silti se aika, jona UT kirjotettiin - ja eikös se ollut se aika, jolloin saarnaajat lähetettiin julistamaan "ilosanomaa" kaikelle maailmalle?
        Thaijai, ilman tärkeintä apuvälinettä lähtivät pahaan maailmaan...

• Jyrinä.
        free-witch kirjoitti:

Huomaa, että en pidä jumalaasi minään muuna kuin mielikuvituksen tuotteena. Jos tahdot minunkin uskovan siihen, on sinun asiasi todistaa se minulle. Etkä tee kovin hyvää työtä.
        Myönnän, että tasan yhden kerran elämässäni olen tosissani rukoillut - joskus ala-aste-ikäisenä. Tilannetta en tahdo kertoa, mutta jos olisi rakastava Jumala, niin kyllä se ois sen tilanteen muuttanut. Mutta paheni vaan.

"oli tietysti Raamattu sisäisesti ja Se eli ja pulpahti esiin niin että he seurasivat Jeesusta Golgatalle missä kaikki muuttui"

Eli ennen Jeesuksen kuolemaa riitti että se oli sisäisesti, ja kuolemansa jälkeen tarvittiin kirjaa?

Tuohon jää silti se aika, jona UT kirjotettiin - ja eikös se ollut se aika, jolloin saarnaajat lähetettiin julistamaan "ilosanomaa" kaikelle maailmalle?

Näin se Jumala vastaa. 2Moos.19:19. Ja pasuunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jyrinällä.

• savonarola kirjoitti:

>>Jos sinulla on ihmeellinen telepaattinen yhteys lähi-itäläisen myytin sankariin, ei tarkoita sitä, että kaikilla muillakin olisi samanlainen puheyhteys.> Tällä tavallako Jumala sen sinulle kertoi?

>>joskus tietysti se kestää vuosia enenkuin Hän vastaa>>

Niinpä niin, ja aina ei tule vastausta ollenkaan.

Toisaalta on muistettava, että myös muissa uskomusjärjestelmissä kiinni olevat kokevat saavansa rukousvastauksia. Tässä esimerkiksi musliminaisen todistus siitä, miten suuri Allah paransi hänet syövästä:

http://samotalis.blogspot.fi/2008/09/allah-cured-womans-cancer.html

>>Tajuan kun sen sanot , mutta se on se parasta mitä voin sulle antaa>>

Kun asiaa ajattelee sinun kannaltasi, niin ilmeisesti tämä on ainakin rehellisintä, mitä olet minulle tähän mennessä kyennyt vastaamaan.

• Vastaavaikkaeikysytä
        Jyrinä. kirjoitti:

Näin se Jumala vastaa. 2Moos.19:19. Ja pasuunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jyrinällä.

Helteisinä kesinä saamme kuulla niitä vastauksia kiusalle asti.

• Yhteys poikki. kirjoitti:

Näin Raamattu: Job.30:20. Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minuun. Ps.22:3. Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaijeta. Vikapartio lähetetty!

Demon demon voi sinua jos sinulle on käynyt niin että yhteys on poikki ???

• Käy ilman kirjaakin
        free-witch kirjoitti:

# Eli ennen Jeesuksen kuolemaa riitti että se oli sisäisesti, ja kuolemansa jälkeen tarvittiin kirjaa?
        Thaijai, ilman tärkeintä apuvälinettä lähtivät pahaan maailmaan... #

Tarinan mukaan aikoinaan eräs vl saarnamies/ hoitomies tokaisi, että ei tässä raamatuita tarvita.

• >>Niinpä niin, ja aina ei tule vastausta ollenkaan.

Toisaalta on muistettava, että myös muissa uskomusjärjestelmissä kiinni olevat kokevat saavansa rukousvastauksia. Tässä esimerkiksi musliminaisen todistus siitä, miten suuri Allah paransi hänet syövästä:

http://samotalis.blogspot.fi/2008/09/allah-cured-womans-cancer.html> Kun asiaa ajattelee sinun kannaltasi, niin ilmeisesti tämä on ainakin rehellisintä, mitä olet minulle tähän mennessä kyennyt vastaamaan

• >>Kun ei tule vastaus ollenkaan niin sekin on vastaus.>>

Näiden selkeiden ja yksiselitteisten raamatunkohtien valossa tuollainen ei pitänyt olla mahdollista:

"Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii MISTÄ ASIASTA TAHANSA, että he sitä anovat, niin HE SAAVAT SEN minun Isältäni, joka on taivaissa." - Matteus 18:19

"Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi. Ja KAIKEN, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, TE SAATTE." - Matteus 21:21-22

>>Ja kyllä Faraon noidatkin tekivät melkein kaikki samanlaisia ihmeteot mitä Jumalakin teki>>

Niinpä niin. Kun muslimi saa jumalaltaan rukousvastauksen, on se kristityn mielestä vain paholaisen kepposia. Ja kun kristitty saa jumalaltaan rukousvastauksen, on se muslimien mielestä vain paholaisen kepposia. Ja kun onni sattuu joskus potkaisemaan uskonnotonta ihmistä, niin silloin on uskovaistenkin mielestä kyseessä vain onnenpotku.

• aiheesi on tärkeitä
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Kun ei tule vastaus ollenkaan niin sekin on vastaus.>>

Näiden selkeiden ja yksiselitteisten raamatunkohtien valossa tuollainen ei pitänyt olla mahdollista:

"Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii MISTÄ ASIASTA TAHANSA, että he sitä anovat, niin HE SAAVAT SEN minun Isältäni, joka on taivaissa." - Matteus 18:19

"Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi. Ja KAIKEN, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, TE SAATTE." - Matteus 21:21-22

>>Ja kyllä Faraon noidatkin tekivät melkein kaikki samanlaisia ihmeteot mitä Jumalakin teki>>

Niinpä niin. Kun muslimi saa jumalaltaan rukousvastauksen, on se kristityn mielestä vain paholaisen kepposia. Ja kun kristitty saa jumalaltaan rukousvastauksen, on se muslimien mielestä vain paholaisen kepposia. Ja kun onni sattuu joskus potkaisemaan uskonnotonta ihmistä, niin silloin on uskovaistenkin mielestä kyseessä vain onnenpotku.

Kun ei tule vastausta niin sekin on vastaus. Uskovien vähäisestä vastaushalusta johtuen kannattaisi mennä varmaan lut.palstalle vaikkei se aivan formaalisuutta täytäkään.

• Niin se varmaan on
        aiheesi on tärkeitä kirjoitti:

Kun ei tule vastausta niin sekin on vastaus. Uskovien vähäisestä vastaushalusta johtuen kannattaisi mennä varmaan lut.palstalle vaikkei se aivan formaalisuutta täytäkään.

Kyllä varmaan haluja olisi, mutta taitaa kyvyt puuttua.

• >>Näiden selkeiden ja yksiselitteisten raamatunkohtien valossa tuollainen ei pitänyt olla mahdollista:

Jaak. 4:3

Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

Jaak. 5:16

Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

42 Me olemme luopuneet pois ja olleet kapinalliset; sinä et ole antanut anteeksi,

43 olet peittänyt itsesi vihassasi, ajanut meitä takaa, surmannut säälimättä;

44 olet peittänyt itsesi pilvellä, niin ettei rukous pääse lävitse.

45 Tunkioksi ja hylyksi sinä olet meidät tehnyt kansojen seassa

Mutta Tarkkailija 47 vastasi sulle hyvin rukouxesta -->
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12447178

>> Niinpä niin. Kun muslimi saa jumalaltaan rukousvastauksen, on se kristityn mielestä vain paholaisen kepposia. Ja kun kristitty saa jumalaltaan rukousvastauksen, on se muslimien mielestä vain paholaisen kepposia. Ja kun onni sattuu joskus potkaisemaan uskonnotonta ihmistä, niin silloin on uskovaistenkin mielestä kyseessä vain onnenpotku.
      Joh. 16:23

Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.

• Ei säväytä:(

Onko sinusta jotenkin hieno oivallus korvata ks x:llä?

• Milloin tulee?

Minä rukoilin että Jumala antaa, kaikki maailman kultavarat minulle.

• Milloin tulee? kirjoitti:

Minä rukoilin että Jumala antaa, kaikki maailman kultavarat minulle.

Niin kuin tiedät et ole Isän Lapsi ja se on ensimmäinen edellytys että jokainen rukous joka susta lähtee toteutuisi toinen on että suostuisit että Jeesuxen Veri sua pesis ettet sä himoissa kuluttais sen mitä saat.

Isä meidän joka olet Taivaassa tunnustat varmasti totuudessa ,, niinkö ?

• Kohtuus kerjätessä
        savonarola kirjoitti:

Niin kuin tiedät et ole Isän Lapsi ja se on ensimmäinen edellytys että jokainen rukous joka susta lähtee toteutuisi toinen on että suostuisit että Jeesuxen Veri sua pesis ettet sä himoissa kuluttais sen mitä saat.

Isä meidän joka olet Taivaassa tunnustat varmasti totuudessa ,, niinkö ?

Mistäs sinä sen tiedät, ettei kysyjä ole "Isän Lapsi"
        Pyyntö tosin oli kohtuuton. Vaan niinhän sitä sanotaan ettei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

• Mistä johtunee?

Tahtoo nuo uskovaisten vastaukset kysymyksiisi olla "savonarolan" varassa, lienee heidän "edunvalvojansa"

• >>Tahtoo nuo uskovaisten vastaukset kysymyksiisi olla "savonarolan" varassa, lienee heidän "edunvalvojansa">>

Sinnikkyydestä hänelle ainakin voi propsit antaa.

• Onnellinen uskova!!!

Et sinä meidän uskoa Raamattuun pysty horjuttamaan:)

• Onnellisiako olette?

Kaikkihan sen tietää, että turha teidän uskoanne on yrittää horjuttaa, ainakaan tosiasioihin ja järkeen vedoten.

• Mitä tänne tulette?
        Onnellisiako olette? kirjoitti:

Kaikkihan sen tietää, että turha teidän uskoanne on yrittää horjuttaa, ainakaan tosiasioihin ja järkeen vedoten.

Menkää ateistit omalle törkypalstallenne

• Mitä tänne tulette? kirjoitti:

>>Menkää ateistit omalle törkypalstallenne>>

Ehkä jotkut haluavat auttaa teitä heräämään rajoittavista uskomuksistanne ja avaamaan silmänne.

• Vertailija
        Mitä tänne tulette? kirjoitti:

Ateistien palstalla meno on sivistynyttä verrattuna näihin uskovaisten palstoihin. Johtuu varmaan siitä, että siellä ei juuri uskovaisia ole.

• Ehkä näiden uskovien olisi syytä perehtyä siihen raamattuunsa, niin saattaisivat huomata kuinka moraaliton kolmen konnan kopla - jahve, jeesus ja pyhä henki - on.
      Raamattu on potilaskertomus jahven pahuudesta ja hulluudesta.

• >>Ehkä näiden uskovien olisi syytä perehtyä siihen raamattuunsa, niin saattaisivat huomata kuinka moraaliton kolmen konnan kopla - jahve, jeesus ja pyhä henki - on.>>

Ehei, he lukevat Raamatuistaan vain niitä valittuja paloja ja suosikkijakeitaan, sillä muuten voisi usko mennä. - Tai jos joskus lukevatkin noita muita kohtia, eivät kuitenkaan anna itselleen lupaa pysähtyä ajattelemaan, mitä niissä todella sanotaan. Muuten voisi mennä usko.

>>Ehkä näiden uskovien olisi syytä perehtyä siihen raamattuunsa, niin saattaisivat huomata kuinka moraaliton kolmen konnan kopla - jahve, jeesus ja pyhä henki - on.>>

Ehei, he lukevat Raamatuistaan vain niitä valittuja paloja ja suosikkijakeitaan, sillä muuten voisi usko mennä. - Tai jos joskus lukevatkin noita muita kohtia, eivät kuitenkaan anna itselleen lupaa pysähtyä ajattelemaan, mitä niissä todella sanotaan. Muuten voisi mennä usko.

Ei Usko mihinkään voi mennä kun se on aivan yliluonnollinen. : )

• savonarola kirjoitti:

Ei Usko mihinkään voi mennä kun se on aivan yliluonnollinen. : )

>>Ei Usko mihinkään voi mennä kun se on aivan yliluonnollinen. : )>>

Myöskään uskossa itsessään ei ole mitään yliluonnollista; ilmiönä usko ollaan kyetty selvittämään jo melko hyvin ihan tieteen metodein.

• Voihan vitalis.

Harhaopista teloitetut: Rangaistusuhan alla Savonarolan kannattajatkin käänsivät hänelle selkänsä, ja Savonarola hirtettiin ja poltettiin roviolla kerettiläisyydestä syytettynä vuona 1498 Piazza della Signorilla - samassa paikassa, jossa oli roihunut hänen "turhuuksien rovionsa". Osuva nimimerkki!

• Tarkentaisitko?

Ei täysin auennut ainakaan minulle tuo kommenttisi?
        Ehkä se oli hiukan vaikeaselkoinen, kun ei "savonarolakaan" keksinyt siihen vastausta, vaikka se oli käsittääkseni vähän niinkuin hänelle osoitettu.

• free-witch
        Tarkentaisitko? kirjoitti:

Ei täysin auennut ainakaan minulle tuo kommenttisi?
        Ehkä se oli hiukan vaikeaselkoinen, kun ei "savonarolakaan" keksinyt siihen vastausta, vaikka se oli käsittääkseni vähän niinkuin hänelle osoitettu.

Tätä varmasti tarkoitettiin "Voihan vitalis":n kommentissa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Girolamo_Savonarola

• Tarkentaisitko?

• Tuskin oli rekis....
        Tarkentaisitko? kirjoitti:

Niinpäs onkin, onkohan se "savonarola" pöllinyt sieltä tuon nikkinsä.

Onhan se voinut ottaa sen sieltä käyttöön, jos ei ollut rekisteröity nimimerkki.

• Ootellaan?

Milloin ilmestyy "Raamatun moraalista, osa 2 ?

• >>Milloin ilmestyy "Raamatun moraalista, osa 2 ?>>

Eiköhän täällä ole jo aika monta jatko-osaa kyseisestä aiheesta, vaikka ei aivan numerojärjestykseen laitettukaan.

• kun lukee niin

Raamatun moraali VT:n puolelta on taikauskoisen ajan huonoa moraalia ja UT:ssa ilman logiikkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      96
      3337
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      304
      1833
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1677
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      95
      1530
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      410
      1502
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      422
      1393
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1320
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1147
    9. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      276
      973
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      346
      972
    Aihe