1. Jos saisit valita, minne matkustaisit ja miksi?
2. Missä kaikkialla olet käynyt?
3. Mitä matkakohdetta suosittelisit muille?
Matkagallup
29
96
Vastaukset
Riippuen siitä, paljonko uhraisin rahaa matkaan. Halvalla Ateenaan, keskikalliisti Intiaan katsomaan Tai Mahlia ja kalliilla Etelämantereelle.
Ruotsi, Viro, Latvia, Venäjä, Tanska, Saksa, Hollanti, Iso-Britannia, Espanja, Ranska, Italia, Kypros, Turkki, Israel, Marokko, Yhdysvallat, Brasilia, Kiina, Japani
Erityisesti on jäänyt mieleen Rio de Janeiron sambakarnevaalit.- Uuttera matkaaja
1. Malediiveille. Olisi terapeuttista olla tyhjänpäiväisellä saarella keskellä valtamerta, irti kaupungeista, stressistä ja autoilusta. Miinuksena kallis hintataso, koska kaikki joudutaan roudaamaan muualta - juomavedestä lähtien.
2. Skandinavia, Eurooppa, Venäjä, Kiina, Japani, Thaimaa, Kambotsa, Etelä-Korea, Singapore, Bali, Aussit, Egypti, Arabiemiraatit, Iran, Etelä-Afrikka, Karibia, Kuuba, Brasilia, Peru, Usa, Kanada... Onhan tuota tullut reissattua erinäisitäkin syistä.
3. Japania. Erittäin rauhoittava vaikkakin moderni maa, kohteliaita ihmisiä, terveellistä perinneruokaa, omaleimainen kasvi- ja eläinkunta, kauniita maisemia, hyvä hinta-laatusuhde melkeinpä missaä vaan asiassa. Ainut miinus ovat maanjäristykset joita tapahtuu koko ajan pienessä ja isommassa mittakaavassa. Anopille ja muijalle matkalahja Damaskoskeen koska he kinuavat aina sen kulttuurin ja nähtävyyksien perään! Itse lähden Cuban kautta johonkin missä ei sada lunta.
Matkailuvinkistäsi tuli mieleen peruskouluaikaisen kaverini selitys poissaolovihkossa: "Pommi-iskun kohteena Beirutissa".
Ratikkakuski kirjoitti:
Matkailuvinkistäsi tuli mieleen peruskouluaikaisen kaverini selitys poissaolovihkossa: "Pommi-iskun kohteena Beirutissa".
Ei huono:D Meikäläisen kaveri meni tunnustamaaan syntejään papille ja siinnä meni koko päivä.
1. Jos saisit valita, minne matkustaisit ja miksi? - Niitä paikkoja olis yllin kyllin, mutta rajallisesti mahkuja matkustaa. Saksa/Itävalta varmaan tulee olemaan seuraava kohde maa. Kiinnostaa muutamat tietyt arkkitehtuuriset kohteet.
2. Missä kaikkialla olet käynyt?- Norjassa pari kertaa, Britannian saarella Gibraltarilla, Espanjassa, Kreikassa, Viron laiturissa. Suomea sitten sitäkin enemmän ristiin ja rastiin nähty, kun muuta maailmaa.
3. Mitä matkakohdetta suosittelisit muille? - Ei noin vähästä vielä riitä suosittelemista, mutta Kreikan Korfulla on upeat maisemat (vallankin saaren pohjoisessa päässä), jos ne kiinnostaa niin sinne ehdottomasti kannattaa mennä.- jööjöö.
Niin, jos sulla on oikeasti vauva tulossa et matkustele pariin vuoteen ainakaan. Mutta onhan se sen arvoista.
jööjöö. kirjoitti:
Niin, jos sulla on oikeasti vauva tulossa et matkustele pariin vuoteen ainakaan. Mutta onhan se sen arvoista.
Niin? :) En nyt halua kuulostaa nuivalta, mutta mikä uutinen tuo oli? Itsestäänselvyys. :)
- kejfcn
jööjöö. kirjoitti:
Vauvan kanssa voi aivan hyvin matkustaa. urpo..
kejfcn kirjoitti:
Vauvan kanssa voi aivan hyvin matkustaa. urpo..
Jep ei mikään ongelma, kunhan on rokotukset kunnossa. :)
- jööjöö.
voopotin kirjoitti:
Äsken se oli itsestäänselvyys ja nyt olet taas vauvan kanssa matkustamisen kannalla. Yritä nyt päättää. Ei ne yövalvomiset, syömiset ja vauvan koliikkivaivat ym. ainakaan helpompia ole matkalla.
jööjöö. kirjoitti:
Äsken se oli itsestäänselvyys ja nyt olet taas vauvan kanssa matkustamisen kannalla. Yritä nyt päättää. Ei ne yövalvomiset, syömiset ja vauvan koliikkivaivat ym. ainakaan helpompia ole matkalla.
Arvasin heti alkuun ettet sä taas tajua. Mut koitin silti. Rautalankaa.
Niin, jos sulla on oikeasti vauva tulossa et matkustele pariin vuoteen ainakaan. - Niin? :) En nyt halua kuulostaa nuivalta, mutta mikä uutinen tuo oli?
Mutta onhan se sen arvoista. - Itsestäänselvyys. :)
Mulle on sekin selvää, etten MINÄ aio matkustaa vauvan kanssa kotimaata kauemmas. Me voidaan ihan hyvin varttua kolmekin vuotta niiden matkustelujen kanssa. Mutta vauvan kanssa matkustelu ei oo ongelma, jos rokotukset on kunnossa. Mitä ne yleensä on puoli vuotiaana viimeistään. :)
Joko nyt tajuat vai vielkö pitää tarkemmin selittää?
Älä nyt viiti ihmistä ihan typeränä pitää. Kyllä mä lapsista sentäs aika paljon tiedän vaikken äiti vielä olekkaan. Ja kaikilla lapsilla ei ole koliikkeja. Tiedoksi. Kaikki lapset ei myöskään kilju kaiken yötä, sen näkee sitten. Tilanteen mukaanhan ihmiset varmaan elää ja matkustelee, kun aika on sille sopiva vai mitä luulet? Osaakohan ihmiset itse ilman jonkun neuvoja ajatella, koska on hyvä hetki matkustaa pienen lapsen kanssa?
Hiukan ärsyttää holhoustyyppinen neuvonanto tyyli tällä palstalla. Ihan kun ihmiset ei ite osais ajatella mitään ilman jonkun toisen tiedotuksia.voopotin kirjoitti:
Arvasin heti alkuun ettet sä taas tajua. Mut koitin silti. Rautalankaa.
Niin, jos sulla on oikeasti vauva tulossa et matkustele pariin vuoteen ainakaan. - Niin? :) En nyt halua kuulostaa nuivalta, mutta mikä uutinen tuo oli?
Mutta onhan se sen arvoista. - Itsestäänselvyys. :)
Mulle on sekin selvää, etten MINÄ aio matkustaa vauvan kanssa kotimaata kauemmas. Me voidaan ihan hyvin varttua kolmekin vuotta niiden matkustelujen kanssa. Mutta vauvan kanssa matkustelu ei oo ongelma, jos rokotukset on kunnossa. Mitä ne yleensä on puoli vuotiaana viimeistään. :)
Joko nyt tajuat vai vielkö pitää tarkemmin selittää?
Älä nyt viiti ihmistä ihan typeränä pitää. Kyllä mä lapsista sentäs aika paljon tiedän vaikken äiti vielä olekkaan. Ja kaikilla lapsilla ei ole koliikkeja. Tiedoksi. Kaikki lapset ei myöskään kilju kaiken yötä, sen näkee sitten. Tilanteen mukaanhan ihmiset varmaan elää ja matkustelee, kun aika on sille sopiva vai mitä luulet? Osaakohan ihmiset itse ilman jonkun neuvoja ajatella, koska on hyvä hetki matkustaa pienen lapsen kanssa?
Hiukan ärsyttää holhoustyyppinen neuvonanto tyyli tällä palstalla. Ihan kun ihmiset ei ite osais ajatella mitään ilman jonkun toisen tiedotuksia.Ja sanotaan nyt sekin vielä, jos jäi epäselväksi että kyllä ihmiset matkustelee pienien vauvojen kanssa.
Kommentti yleiseen asiaan, ei juuri muhun liittyen. Vaikka mikään ei muakaan estä, jos niin päätän ja tilanne suosii matkustamista. En vaan usko, että tulee haluja mennä mihinkään ihan pienen kanssa. Suomessa sukuloimista pidemmälle, siinäkin on ihan tarpeeksi että mennää miehen sukulaisiin kotoa paljon paljon kauemmas. Menee useempi tunti ajellessa kuitenkin.
- määmy
- Pohjois-Korea on kaunis maa. Vaihtarina Saudi-Arabia, minne vaikeampi päästä kuin P-Koreaan.
- Ruotsi, islanti, Norja, Tanska, Saksa (duunis 2 kk), Ranska, Sveitsi, Italia, Kreikka, Espanja, Portugali, Egypti, Kanada, Meksiko, Brasilia, Chile, Intia, Thaimaa, Israel, Kiina, Venäjä, Viro, Etelä-Korea, USA (duunis 2 kk), Austraalia (Duunis 2 kk), Japani (duunis 1 kk), Grölanti
- Ilman kiirettä automatka Itä-Suomea pitkin lappiin.- määmy
Richartti kirjoitti:
Ai lasketaanko työmatkatkin??
Matkustamist sekin.
- Australiaan, en ole käynyt siellä. Olisi mielenkiintoista tutustua sen maan meininkiin.
- Monessakin paikassa. Poimin muutaman suosikin: Italia, Ranska, Espanja, Yhdsvallat, Neitsytsaaret (Usa:n puolella St. Thomas ja St. Croix)
Listasta jäi puuttuman useampi, vähemmän kiinnostava kohde.
- Ehdottomasti Neitsytsaaria, eksoottisen sijainnin ja mielenkiintoisen historian takia. Siellä oli todella kaunista.
Merivesi on kirkas, silmiähivelevän turkoosin sininen, tuntui kuin olisin snorkkeloinut isossa akvariossa. Upean värisiä kalaparvia ja koralleja. Kokonaisuudessaan onnistunut reissu.1. Jos saisit valita, minne matkustaisit ja miksi?
- Saan valita. En matkusta, rahan tuhlausta mun mielestä....tai ehkä mä oon vaan liian köyhä.
- Haaparannassa 80-luvulla.
-Kyllä toi Haaparanta on ehdottomasti tutustumisen arvoinen mesta. Sieltä saa voita, karkkia ja limsaa halvalla.1. Jos saisit valita, minne matkustaisit ja miksi?
-las palmasiin, ku en oo koskaan käyny ja minen kaipaa mitään extreme-patikoimisia missään hevonperseenkuusessa..
-suomessa, haaparannassa ja tallinnassa
-oulu ei oo ihan niin paska kaupunni ku annetaan ymmärtää
kaikkien pitäs käydä halaamassa toripolliisia edes kerran elämässään,
murpaskásta kaupunnista saadaan viiden tähden kaupunni sensuurin avulla,
(onkohan ne muuten taas sotkeneet sen graffitin..)
mur
1. Jos saisit valita, minne matkustaisit ja miksi? Euroopasta on kaikenlaista vielä näkemättä: ensi kesänä ehkä Slovakia-Unkari-akselilla mennään. Tai talvella johonkin lämpimään kylläkin, mutten mä niitä nyt matkusteluksi sano, viikon talven pakoa. Vaikka ei nyt mihinkään turistirysään mennäkään. Esim. Italia, Skotlanti, Wales, Romania, Kroatia olisi varmaan käymisen arvoisia. Kaukaisemmista Kuuba ja Peru, mutta niihin täytyy kai odottaa kunnes lapset on isoja, et pääsee kaksistaan.. Ei ihan perhelomakohteita kuitenkaan.
2. Missä kaikkialla olet käynyt? Ruotsi, Norja, Tanska,Viro, Liettua, Latvia, Puola, Saksa, Ranska, Itävalta, Sveitsi,Luxemburg, Hollanti, Belgia, Englanti, Irlanti, Tsekki, Kreikka(vain Kreeta), Espanja (vain Teneriffa), Portugali,Turkki, Tunisia Ja Bahrain.
3. Mitä matkakohdetta suosittelisit muille? En osaa suositella, jokaisessa maassa on hienoja paikkoja. Suomessa myös.- cs
Mereen käynyt kulkijana olen windjammereissakin kiertänyt kaikkialla ja tiedän
missä olisin ja olenkin----ottaisin yybeenkin mukaani --olisi ka kiinnostava juttukaveri
mutkun
I am very sorry yybee
Eihän Venäjällekään kannata samovaaria viedä ....hihihihihihiiiiiiiiiiiiiii:D
- kotiin
- Suomi, Ruotsi, Norja, Ahvenanmaa
- Göta kanalin reissu laivalla. Ettei tise tarvitse hoitaa kuin matkustaminen- vihtarannankiiski
Mitäpä tänne kuuluu? Saman vanhan jauhamista?
> 1. Jos saisit valita, minne matkustaisit ja miksi?
Neuvostoliittoon. Se on tällainen lähiympäristön suuri mysteeri. Mutta muuten, miten niin jos saisin valita? Noin maantieteellisesti aika moneen paikkaan menemistä rajoittaa vain se, että samaan aikaan ei voi olla useassa paikassa ja sitten on henkilökohtaisia velvoitteita muita ihmisiä kohtaan, joiden vuoksi on suotavaa olla juuri nyt juuri tässä eikä missään muualla.
> 2. Missä kaikkialla olet käynyt?
Ketä se kiinnostaa? Kiinnostavampaa mielestäni, miten ihmiset määrittelevät sen missä ovat käyneet. Kansallisvaltiot näyttää olevan voimissaan. Kun asuu Suomessa niin rajojen sisäpuolella liikkuessa ei käydä missään, mutta Haaparannassa tai Tukholman vanhassa kaupungissa käynti on matkustelua. Olen käynyt Lontoossa, mutta muusta englannista en tiedä muuta kuin lentokentän. Ja monessa paikassa on ihan erilaista eri vuodenaikoina.
> 3. Mitä matkakohdetta suosittelisit muille?
Mikä minä olen muille kertomaan, mitä ne tarvitsevat. Mutta sanotaan nyt vaikka Helsinki: jännää miten ihmiset siellä merkitsevät kadun nimet kahdella kielellä, vaikka kaikki osaa sitä toista ja osa turisteista ei kumpaakaan. Ja sitten Turku: taas kyltit kahdella kielellä, joista paikalliset ei puhu kumpaakaan. - zisel
- New York. Haluan nähdä sen omin silmin.
- Ruotsi ja Norja.
- Ivalon Shellillä oli hyvät kahvit. Ruotsia en suosittele kellekkään. Paska maa. Vaikken mä Ruotsiin ole jalallani koskaan astunutkaan mutta olen ikkunasta nähnyt ja se on ihan tarpeeks.- zisel
modelli kirjoitti:
Onko sulla niin korkeet korkkari että näät Ruotsiin?
Ei kun mulla on teleskooppi :)
zisel kirjoitti:
Ei kun mulla on teleskooppi :)
Niin mullakin mutta sillä ei voi katsoa kuin kulman taa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2077148
- 594682
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434534- 733312
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261727- 181707
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411590- 341479
- 1431257