Kiitä sittenkin!

kiitetään :)

Jeesus tahtoo, että me kiitetään Häntä joka tilassa. Varsinkin, kun kärsimme ja joudumme koettelemuksiin, kun asiat ei menekkää niinkuin me tahtoisimme. Siltikin Hän tahtoo että me kiitämme näistä kaikista asioista, ei pelkästään sillon kun asiat sujuu hyvin.
Mitä enemmän kiitämme, niin saamme huomata miten ilo alkaa pulppuamaan meistä ja monesti ne ikävät asiat muuttuukin hyväksi! Se ei ole kuitenkaan se pääasia, että asiat muuttuukin hyväksi, vaan kiittäessämme Jeesus pääsee näyttämään että miten Hän kuitenki kaikesta huolimatta on kanssamme ja pystymme iloitsemaan vaikka elämä ei sujuisikaan.
Itselläni elämä ei useinkaan mee niinkuin haluaisin ja välillä on vaikee tuntea kiitollisuutta siitä, että on mies joka ei oo uskossa ja lapset jotka usein on tottelemattomia. Mutta Hän tietää kyllä ja näkee tämän meidänkin perheen asiat. Kiitos Jeesus että kaikki on Sinun käsissäsi, niin murheet kuin ilotkin!
Lukekaa kirja "Kiitä sittenkin".
Kärsimyksiltä me ei tulla välttymään tässä maailmassa, muuta iloiten ja kiitollisena me voidaan ottaa se kaikki vastaan, ja huomata miten ihana Jeesus pitää huolta kaikesta!

28

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitetään:)

      Ajattelin jos tää rohkaisis kaikkia kenellä on tuskaa ja ahdistusta sydämellä. Itse muutaman päivän olen saanut itkeä, itkeä ja itkeä, kun hirvee tuska oli sydämellä.
      Oon niin monesti epäonnistunut elämässä enkä oo koskaan oikeen tehny mitään hyvää. Mutta sen itkun ja tuskan keskellä sain kokea niin ihanaa Jeesuksen läsnäoloa, tuntea että Hän rakastaa siltikin ja välittää yhdestä syntisestä ihmisestä.
      Joskus Hän antaa ihmisen kokea tuskaa, jotta Hän saisi enemmän tilaa sydämmessä. Ja se on aivan parasta mitä itse oon saanut kokea. Mieluummin vaikka kärsin, jos sillä tavalla pääsen lähemmäksi Jeesusta, ajatuskin pelottaa että jotuisin elämään ilman Häntä.
      Ja siis olen todella kiitollinen tästä, vaikka en olisi halunnut hajota ja tuntea itseäni maailman huonoimmaksi ja arvottomimmaksi ihmiseksi täällä maan päällä, mutta tällä tavalla Jeesus pääsee tekemään työtä ihmisessä ja tehdä ihmisestä juur sellasen ku Hän itse tahtoo.

    • Amen, hallelujah!

      Kiittäkää joka tilassa, amen, hallelujah! :-)

      Jos asiat menee mönkään, kiitä Herraa, hallelujah, amen! :-)

      Kun asiat hyvin luistaa, kiitä Herraa, amen, hallelujah :-)

      Tietysti kannattaa myös tuntea Jumalan tahto ja siinä pysyä ja on Herran rakastamista ja uskomista ja kiittäminen on näissä molemmissa se ilon ja väkevyyden tuoja, sillä Jeesus elää kansansa kiitoksen keskellä :-)

      Kiittämisessä ei ole kysymys tunteista lainkaan vaan tahtomisesta antaa "Kiitos!" Isälle Jeesuksen nimessä! :-)

    • Jopa suuressa

      ahdistuksessa Isä tahtoo meidän kiittävän Jeesuksessa! :-)

    • kiitä Herraa

      Kiittäkää ja ylistäkää Herraa! Hän on Suuri Jumalamme! Vaikka Hän on Kaikkivaltias, koko maailmankaikkeuden Luoja ja Jumala, Hän kuitenkin välittää myös yhdestä pienestä ihmisestä ja on kiinnostunut myös minun ja sinunkin elämästäsi!

      Voimme kiittää Herraa,

      1) kun olemme syöneet itsemme kylläisiksi:

      5. Moos. 8:10
      Kun syötte itsenne kylläisiksi, kiittäkää Herraa, Jumalaanne, siitä hyvästä maasta, jonka hän on teille antanut.


      2) kun huudamme avuksi hänen nimeään:

      1. Aik. 16:8
      Kiittäkää Herraa, huutakaa avuksi Hänen nimeään, kertokaa kansoille hänen suurista teoistaan!

      3) kun haluamme sydämestämme ylistää Häntä:

      Ps. 66:2
      Laulakaa hänen nimensä kunniaa, kiittäkää ja ylistäkää häntä.


      4) kun haluamme tulla Hänen kasvojensa eteen:

      Ps. 95:2
      Tulkaa hänen kasvojensa eteen ja kiittäkää, virittäkää hänelle riemuvirsi!

      Ps. 100:4
      Tulkaa hänen porteilleen kiittäen, hänen esipihoilleen ylistystä laulaen. Kiittäkää häntä, ylistäkää hänen nimeään.

      6) kun kerromme muille kansoille Hänen suurista teoistaan:

      Ps. 105:1
      Kiittäkää Herraa, huutakaa avuksi hänen nimeään, kertokaa kansoille hänen suurista teoistaan!

      Ps. 113:3
      Auringon noususta sen laskuun saakka olkoon Herran nimi ylistetty.

    • kiitos Herran

      Vuodenajat vaihtuvat, kesä on muuttunut syksyksi. Ruska on nyt sekä puussa että maassa. Jumala suo meille kesällä lämpöä ja kaikkea sitä ihanaa katseltavaa, mitä luonto kesällä antaa.

      Syksyllä, kun ilmat jäähtyvät saamme ihastella luontoa eri väreissä. Luonto puhkeaa "juhlimaan" monivärisesti ennen "kuolemaansa". Ja me ihmiset saamme vaan nauttia tästä kaikesta.

      Sitten tulee talvi puhtaan valkoisine lumineen. Toisinaan sitä miettii talvella, kun koko luonto on lumen peitossa, lumi kimaltaa hangilla ja puutkin ovat valkoisen kuuran peitossa, että "niin, kumpi onkaan kauniimpi vuodenaika, kesä vai talvi?"Näin Jumala meitä rakastaa.

      Me emme tiedä, mitä huominen tuo tullessaan, kaikki on epävarmaa tässä epävarmassa maailmassa. Ilman Jumalaa ei meillä ihmisillä olisi mitään, mihin uskoa, eikä mitään toivoa. Mutta Jumala tuo varmuuden epävarmuuden keskelle.

      Uskon, että elämäni on Jumalan kädessä. Uskon, että tulevaisuuteni on Hänen kädessään. Uskon, että kaikki lukijat haluavat tässä uudelleen antautua Jumalalle tänä hetkenä ja kiittää Häntä siitä, että sekä nykyisyytemme kuin tulevaisuutemmekin on Hänen kädessään.


      http://www.youtube.com/watch?v=BAo2iZ9vWHg&feature=related


      http://www.youtube.com/watch?v=K44trVhtZX4

    • +++

      Kiitä Herraa minun sieluni!

      Ps. 103
      1 Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
      2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
      3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
      4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
      5 joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.
      6 Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille.
      20 Kiittäkää Herraa, te hänen enkelinsä, te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte, kun kuulette hänen sanansa äänen.
      21 Kiittäkää Herraa, kaikki hänen sotaväkensä, te hänen palvelijansa, jotka hänen tahtonsa teette.
      22 Kiittäkää Herraa, kaikki hänen tekonsa, hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa. Kiitä, minun sieluni, Herraa.

    • kakara aikuisille.

      Ei vaikeneminen ole myöntämistä. Kaikki eivät vaan halua jatkaa pahaa mieltä muille tai itselleen.

    • kiitos kiittämisestä

      Kiitetään häpeästä, kiitetään pilkankohteena olemisesta, kiitetään nolatuksi tulemisesta, Kiitetään kun meitä pilkataan homoiksi tai lesboiksi, kiitetään kun meitä pilkataan runkkareiksi. Kiitetään pedofiili pilkkaamisesta, kiitetään kun meitä pilkataan rosvoiksi ,kiitetään niistä taitavista narsisteista jotka jaksavat meitä ilkeyksillään ja valheillaan pilkata, Kiitetään varattomuudesta, kiitetään sairauksista, kiitetään ystävien puutteesta,kiitetään yleisesti halveksituksi tulemisesta, kiitetään työttömyydestä, kiitetään liiasta työstä. kiitetään vääristä vale ystävistä, kiitetään meiltä varastaneista valhe ystävistä ja niin edelleen.

    • Kiitetään Jeesusta!

      Ja Isää nimessään! Totuuden Hengessä Isä tahtoo meidän häntä kiittävän ja palvoman Jeesuksen nimessä! Jeesus Kristus on Herra, jota kaikesta hyvästä hengellisestä saamme kiittää ja Raamatusta ja nimestä elämänkirjassa ja Pyhästä Hengestä ja seurakunnasta ja pyhistä lupauksista ja varjelluksesta ja siunauksesta ja kaikesta hyvästä minkä on meille suonut vaikka emme itse välttämättä edes ymmärrä.

      Tahtooko sitten Isä että kiittämme ihmisiä sillä loppujenlopuksi kaikki on Isältä Jumalalta ja me ihmisinäkin olemme hänen omaisuutta ja myös kaikki on loppujenlopuksi Jumalalta ja Jumalassa myös. Saammeko antaa kiitoksen ihmisille myös vai mitä voimme Raamatusta oppia ihmisen kiitämisestä ihmistä, onko se vain turhuutta ja Isä tahtoo että pyhinään kiitämme vain häntä Jeesuksen nimessä, sillä hän yksin on se, josta kaikki on.

      Tietenkään ei tule kiittää huonosta ketään vaan parannus tehdä ja lakata kaikesta synnistä sen mukaan kuin Totuuden Henki antaa ymmärrystä näistä asioista. Kiitetään hyvästä ja anotaan ja janotaan sitä Jeesuksen nimessä, eikä ole niinkään maailmallista vaikka annetaan tarvittavat myös maailmallisesti, vaan taivaalliseen olkoon mielemme ja sanamme samoin totuudelliset ja Isän antamat Jeesuksessa ja Hengessä.

      Isä täyttäköön sydämemme kiitollisuudella ja tyytyväisyydellä Jumalassa ja Jeesuksessa ja Hengessään, amen.

    • Tahkooko Jumala?

      Kuten Jobin tapauksessa, että kiitämme Jumalaa siitä, että on Jumala, vai voimmeko kiittää Jumalaa myös siitä, että Jumala antaa pahuuden henkivaltojen meitä erinäisistä syistä myös vahingoittaa, kuten Jobia moninaisesti Saa-tana vahingoitti, ja Job kiitti "Herra antoi ja Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi!" Tässä ei Job tehnyt syntiä. Ymmärrän hyvin että joka tilassa voimme Herraa kiittää koska on Kiitettävä, mutta tahtooko Jumala että häntä kiitämme myös Saatanan pahoista teoista ja voidaanko ymmärtää myös ne Jumalan teoiksi? Jeesuksen kautta Jumala tekee hyvää joten tekeekö Jumala Saatanan kautta myös pahaa, miten ymmärrätte tämän vähän vaikean asian, sillä eikö Saatanan teot ole pahoja ja Jumala ole hyvä eikä hänessä ole mitään pahaa, vaikka Saa-tana onkin tietysti Jumalassa kuten kaikki ihmisten ja uudestisyntyneet ovat Jeesuksessa ja valtakuntansa osallisuudessa?

    • kuka ohjaa elämääsi?

      Kun Jobin vaimo käski Jobin kirota Jumala ja kuolla, Job sanoi näin:

      Job 2:10 (keskiosa):
      Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?"

      Laulussa sanotaan:

      Kiitos sulle Jumalani, armostasi kaikesta,
      jota elinaikanani olen saanut tuntea!
      Kiitos sulle kirkkahista keväisistä päivistä.
      Kiitos myöskin raskahista syksyn synkän hetkistä,

      Jos aina vain menisi hyvin, emme osaisi niistä hyvistä asioista kiittääkään. "Jos nuo tummat raidat ottaisimme pois, ei niin kirkkaita nuo vaaleatkaan ois.."

      Jos ihminen velloo kaikessa pahessa ja ajattelee koko ajan vain kaikkea negatiivistä, negatiivisuus ja kiittämättömyys vaan lisääntyy. Mutta jos ihminen kiittää, ja yrittää suhtautua positiivisesti, positiivisuus ja kiitosmieli lisääntyy. Sillä on se merkitys, että ihminen itse voi paremmin ja muiden ihmisten on helpompi olla sellaisen ihmisen lähellä.

      Se on se ASENNE, joka on tärkein. Kiitollinen mieli tekee ihmisestä siedettävämmän muillekin ihmisille. Jumala antaa kiitollisen mielen, Paholainen antaa kiittämättömän, agressiivisen ja vihaisen mielen, joka löytää kaikessa jotain moitittavaa.

      Kenen seurassa aikaasi vietät, kenen "lauluja" "laulat?"

      Psalmit 18:46 Herra elää! Kiitetty olkoon puolustajani, ylistetty Jumala, minun turvani!

    • +++

      Se, joka kiittää Jumalaa, kunnioittaa Jumalaa:

      Ps. 50:23
      "Joka uhraa kiitosta, se kunnioittaa minua. Joka pysyy oikealla tiellä, saa nähdä, kuinka Jumala pelastaa."

      Myös ymmärryksellä tulee kiittää Jumalaa, ei vain hengellä. Eli usko täytyy näkyä elämässä:

      1. Kor. 14:15
      Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä.

    • Kiittäen suuresti

      saamme ottaa vastaan Jumalalta kaiken, amen. Toki on hyvä vaeltaa Jumalan hyvässä tahdossa ja siten myös pahaa saada Jumalan armosta eikä pahaa tehden kannata kenenkään näin pahaa kurituksena Jumalalta saada, toki rakkautta on sekin.

      Juutalaiset olisivat suuresti Jumalaa kiittäen mennä voineet halokaustissa kuolemaansa mennä.

      Jeesus Getsemanessa olisi voinut suuresti vain kiittää ja samoin ruoskittaessa ja ristiä kantaessaan ja ristiinnaulittuna myös suuressa tuskassa vain Isää kaikesta kiittää, mutta Getsemanessa huusi tuskassa ja pyysi "Isä, ota pois minulta tämä malja, mutta ei tapahtuko minun vaan sinun tahtosi" ja kuulusteltavana oli vaiti eikä kiittänyt ja ruoskittavana samoin ja ristiään kantaen sanoi itkijänaisille "älkää itkekö minua vaan itseänne, jos tämä tapahtuu tuoreelle puulle, niin mitä tapahtuu kuiville" ja ristillä huusi myös "isäni, isäni, miksi minut hylkäsit", samoin muutakin. Kiittikö Jeesus tässä kaikessa tai Stefanus kivitettäessä? Pyysivät anteeksiantoa pahantekijöille ja tahtoivat päästä Isän tykö ja Stefanus Herran Jeesuksen tykö.

    • Isä Jumala tahtoo

      totuutta salatuimpaan saakka, ei ulkokultaisuutta edes suuressa ahdistuksessa, sillä lapset sanoo sen, jos ei ole hyvin asiat mielestään eikä vain teeskentele "kaikki hyvin", kuten ulkokultaiset ihmiset esittävät sitä "kaikki hyvin" vaikka ei olisikaan. Voimmeko nöyrtyä lapsenkaltaiseen totuudellisuuteen, jossa "hyvä" tarkoittaa hyvää ja "huono" tarkoittaa huonoa, jossa "totuus" tarkoittaa totuutta ja "valhe" tarkoittaa valhetta, siitä on kysymys, kuinka sanojamme käytämme, totuudessa vai valheissa. Tarkoittakoon "kyllä" aina kyllä, ja "ei" aina ei, mitä siihen lisätään on pahasta!

    • Mitä Jumala

      ajattelee ihmisestä, joka tekee syntiä ja sanoo sitten: "Kiitos Isä Jeesuksen nimessä".

      Jumala haluaa totuutta salatuimpaan saakka, ei olla kuin itkijänaiset eikä niinkuin kiittäjänaiset.

    • Tietysti totuuden

      pyhityksessä Jeesuksessa on hyvä kiittää, amen!

    • Elämme vaikeaa aikaa

      jossa on monenlaista vääristynyttä näkemystä Jumalan tahdostakin. Ei Jumala tahdo että lakataan pyhittymästä vaan että pyhitys tapahtuu totuudessa ja valheet pannaan pois ja Jumalan Hengen voima antaa sen rohkeuden ja itsekurin ja rakkauden, eikä ole pelkästään sanoja vaan Jumalan voimaa ja vanhurskausta ja pyhää elämää tahdossaan.

      • JuuliaMaria

        "Elämme vaikeaa aikaa" on oikeassa. On paljon vääristynyttä käsitystä Jumalan tahdosta.

        Tässä ketjussa mainittiin, että "kuinka voi kiittää Jumalaa ja samalla tehdä syntiä?" Eihän sellaisesta kiitoksesta ole mitään hyötyä. Kyllä se on niin, että ihminen, joka ei usko Jumalaan eikä kunnioita Jumalaa, ei myöskään sydämestään voi kiittää Jumalaa puhtaalla mielellä. Koska kiittäminen vaatiikin jo sen, että sydän on kääntynyt ja ihminen on uudestisyntynyt.

        Luonnollinen ihminen, tavallinen kuolevainen ei kiitä Jumalaa. Päinvastoin hän on aina syyttämässä Jumalaa kaikesta, vaikka ei itse muuten Jumalaa elämässä huomioisikaan eikä Häntä kunnioittaisi.

        Kävin eräässä elämänvaiheessani katsomassa vanhainkodissa erästä rullatuolipotilasta, mummoa, jolla oli monenlaisia sairauksia, mutta jonka kanssa pidimme usein rukouksia, ja jonka silmistä loisti usko ja kiitollisuus Jumalaa kohtaan.

        Kiitollinen mieli on lahja Jumalalta, sitä ei itsestään voi puristaa esiin. Kiitollinen mieli ei ole riippuvainen olosuhteista, ei siitä, onko rikas vai köyhä, ei terveyden määrästä eikä mistään muustakaan. Usein kaikkein kiitollisimmat ihmiset löytyvätkin juuri sellaisista ihmisitä, joiden vähiten odottaisi olevan kiitollisia.


    • Ihan kaikesta

      huonosta Jumala tahtoo parannusta. Kasteita on pääsääntöisesti kahdenlaisia ja toinen vain on Jumalan tahto ja molemmissa voidaan kiittää Jumalaa, mutta mitä Jumala ajattelee kiitoksesta tahtonsa vastaisen yhteydessä kun siihen vielä liitetään valheellinen opetus ihmisen uudestisyntymisestä Jumalassa.

      Kirkoissa voidaan vihkiä homopareja ja kiittää. Mitä Jumala ajattelee kun homous on kauhistus ja parannus ainoa mahdollisuus päästä Jumalan valtakuntaan, ja pappi vain kiittää ja siunaa. Toivottavasti ei ihan kauhistuksia ole monenlaiset juhlat myös kirkossa ja sanansa sitä pelkää valhetta ja petosta ja kauhistusta näin samoin.

      Älkää olko yksinkertaisia te, jotka tahdotte Jeesuksen totuuden pyhittämäksi, sillä ei Isä Jumala ole mikään helppoheikkiensätkynukke, joka mielistyy ihmisten mielettömyyksiin.

      Tutkikaa Israelin Herran ja Jumalan mielenlaatuun monissa asioissa ja tulkaa järkiinne kaikki, jotka tahdotte Jeesuksessa pyhitty, tietysti tämä koskee kaikkia ja minua myös.

    • Anonyymi

      Olen lukenut Kiitä sittenkin-kirjan, myös viimeisimmässä kokouksessa oli todistuspuheessa tästä, että kun kiittää siitä pahasta, mikä on juuri sillä hetkellä elämässä, niin alkaa muutosta tulemaan. Kun vain kiittää Jeesusta!

      No meillä on teini-ikäinen poika, adhd, päihteitä käyttävä. Tai no nyt Jumalan armosta oli muutama viikko sitten kadottanut puhelimensa ja sen takia on ollut vain kotona, kun ei saa yhteyttä näihin pähteitä välittäviin ihmisiin.

      Hänen puolestaan on ollut paljon rukousta. Mutta nyt, päätin kokeilla tätä, että nyt vain kiitän Jeesusta kaikesta tästä.
      Menin pojankin luo ja kysyin saanko vain hetken rukoilla, ja hän aina on kieltänyt minua rukoilemasta puolestaan, mutta nyt siinä hänen suostumuksella aloin kiittämään Jeesusta, kaikesta mitä pojan elämässä on. Tämä poikanikin alkoi leikillään kiittämään Jeesusta, mutta se ei itseäni haitannut, jatkoin kiittämistä vain, ja tunsin iloa, myös poika oli hyvin nauravainen, vaikka yleensä suuttuu kun puhun Jeesuksesta. Mutta uskon että muutos tulee vielä!!
      Jumala on luvannut pelastaa lapseni, miksi en siis kiittäisi tästä kaikesta koetuksesta?
      Tulen kertomaan, kun muutos tapahtuu.

      • Anonyymi

        Pientä muutosta jo tuli tähän, kun tässä yksi päivä poika puhui meille, että hän ei halua käyttää huumeita eikä mitään päihteitä, vaan ainoastaan saada päänsä kuntoon. Aiemmin hän aina puhui, että haluaa käyttää huumeita jne...hän on ihannoinut katuelämää, luulee, että se on jotain tosi siistiä.
        Koska hänellä on tuo ADHD, niin ymmärrämme, että se vaikuttaa mieleen.
        Sanoimme, että Jeesus voi hänet parantaa, mutta vielä ei olla siinä pisteessä, että hän luovuttaisi elämänsä Jeesukselle.
        Mutta suunta on oikea.
        Kokeillaan toista lääkettä, jos siitä olisi nyt pientä apua tähän.
        Mutta jatkamme Jeesuksen kiittämistä.


    • Anonyymi

      Jumala pitää huolta kaikesta , hyvä sellainen. Jeesus ei ole hän.

      Mitä sinä minua hyväksi sanot?! Ei ole kuin yksi hyvä ja se on Jumala sanoi muistaakseni Jeesus , viisas nuorimies jonka kautta ihmiskunta sai osakseen käsitteen rakkaus.

      Ja mitä tekee ihmiset?

      Sotii , varastaa , valehtelee , tappaa sun muuta ihmisihanaa.

      Palvotkohan ihmistä ?

      JJM

    • Anonyymi

      Kiittäkää jumalaanne kaikista niistä papeista jotka ovat teitä ruuvanneet takaapäin.
      Ja pappien nahkatuteista joita olette imeneet syntymästänne saakka.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa kiittää Isää nimessään Jeesuksen kautta? Eihän Isän nimi ole Jeesus.

    • Anonyymi

      Eivät juutalaiset voineet mennä kiittäen Jeesusta kaasukammioon, kun eivät usko Jeesukseen ja juuri sen vuoksi joutuivat sinne, että olivat tappaneet Jeesuksen sapattirikkomuksista. Juutalaiset huusivat tuomion aikana että tulkoon Hänen verensä meidän päällemme, kun roomalaiset eivät siitä halunneet ottaa vastaan.

      Mutta ei Jumala kiusannut juutalaisia. He olivat olleet paholaisen puolella halutessaan tappaa Jeesuksen sapattirikkomuksisa ja nyt he saivat maistaa sitä mitä paholaisella on tarjolla. Kun meillä on vaikeuksia, ei meidän tule ajatella, että nyt Jumala meitä kurittaa, vaan silloin olemme antautuneet paholaisen valtaan. Ei Jobiakaan Jumala kiusannut, vaan saatana. Tosin Jumalan luvalla, kun saatana oli harmistunut siitä että Job oli uskollinen ja saatana sanoi, että kai kuka tahansa uskoo kun saa siunauksia. Job oli tavallaan syytön kiusauksiin, mutta niidenkin takana oli saatana.

      Joskus saatanan vallassa tavallaan syyttömätkin joutuvat kärsimään, kuten oli juutalaisten osalta sekä niin on myös Ukrainen sodan osalta. Se on paholaisen valtaa ja sen aiheuttamaa, mutta kärsimys tulee myös muille kuin suuri niille, jotka ovat sen aiheuttaneet.

      Jos saamme vaikeuksia tai herjauksia tai mitä tahansa niin eivät ne ole Jumalan lähettämiä, vaan saatanan juonia ja joskus silloin meidän on syytä katsoa omaa vaellustamme.

      • Anonyymi

        Eivät juutalaiset Jeesusta kiitä, vaan Jumalaa, Isää.


    • Anonyymi

      Miksi silloin pitäisi kiittää?

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe