Kissa tai koira, onko ihminen niiden maailmassa taikakeinoja omaava jumalolento? Elää tavattoman pitkään, taikoo ruokaa mistä vaan...
Onko ihminen eläimelle jumala?
37
295
Vastaukset
Ihan läpällä voisin vastata että kyllä on, ainakin jos vertaa himouskista koiraan joka seuraa isäntäänsä joka paikkaan, makaa palvoen vierellä, odottaa nenä kiinni ikkunassa isäntänsä kotiin tuloa, hyppii riemusta häntää heiluttaen isännän nähdessään jne. Toisinsanoen koira palvoo ihmistä kuin jumaluskoinen himouskis jumalaansa. ;)
- ...
fennis kirjoitti:
Kuitenkin sillä erolla ettei ihminen palvo jumalaa noin, miss!
Mistä sinä tiedät? Oletko himouskis?
- miss ei kirj.
fennis kirjoitti:
Kuitenkin sillä erolla ettei ihminen palvo jumalaa noin, miss!
Kuitenkin sillä erolla että sanoin LÄPÄLLÄ. Tosin mistäpä sitä tietää miten joku himouskis jumalaansa palvoo. Löytyyhän meitä latvalahoja joka lähtöön?
- rew(5)
... kirjoitti:
Mistä sinä tiedät? Oletko himouskis?
Kannattaa varmaan lukea fenniksen esittely!
Sillen äkkiä siitä sanoisin että on se ainakin joskus ollut homouskis - omaan "jumalaansa" miss ei kirj. kirjoitti:
Kuitenkin sillä erolla että sanoin LÄPÄLLÄ. Tosin mistäpä sitä tietää miten joku himouskis jumalaansa palvoo. Löytyyhän meitä latvalahoja joka lähtöön?
Niin mutta suuriosa uskovaisista ja uskiksista sekä krisseleistä ja meistä jotka uskomme ettei Jumala ole olemassa, mutta kristinuskon opettaminen on ihan ok juttu, yhtenä lasten kasvatusmenetelmänä ja ihmisten harrastuksena näemme joka päivä ettei läppäsi uskovaisia ole kuin Sinun päässäsi. Attention …. älä nyt taas vedä hernettä…
Muistaakseni sanoit että poikaystäväsi on uskis, kertoiko läppäsi hänestä?- ...
rew(5) kirjoitti:
Kannattaa varmaan lukea fenniksen esittely!
Sillen äkkiä siitä sanoisin että on se ainakin joskus ollut homouskis - omaan "jumalaansa"''Kannattaa varmaan lukea fenniksen esittely! ''
Eipä sen valehtelevan kantturan sepustuksia usko Eskokaan. fennis kirjoitti:
Niin mutta suuriosa uskovaisista ja uskiksista sekä krisseleistä ja meistä jotka uskomme ettei Jumala ole olemassa, mutta kristinuskon opettaminen on ihan ok juttu, yhtenä lasten kasvatusmenetelmänä ja ihmisten harrastuksena näemme joka päivä ettei läppäsi uskovaisia ole kuin Sinun päässäsi. Attention …. älä nyt taas vedä hernettä…
Muistaakseni sanoit että poikaystäväsi on uskis, kertoiko läppäsi hänestä?"Niin mutta suuriosa uskovaisista ja uskiksista sekä krisseleistä ja meistä jotka uskomme ettei Jumala ole olemassa, mutta kristinuskon opettaminen on ihan ok juttu, yhtenä lasten kasvatusmenetelmänä ja ihmisten harrastuksena näemme joka päivä ettei läppäsi uskovaisia ole kuin Sinun päässäsi."
Kristinuskon opettaminen ei ole mielestäni ok silloin kun sitä opetetaan lapsille totuutena. Kas kun minä nyt satun olemaan tuota mieltä kun en ole uskova. Voi olla ettei häntää jumalallensa heiluttavia uskiksia olekaan, tai voi olla että on. :)
" Attention …. älä nyt taas vedä hernettä…"
Olenko joskus vetänyt?
"Muistaakseni sanoit että poikaystäväsi on uskis, kertoiko läppäsi hänestä?"
WTF?!?!? Muistat väärin.missxcessive kirjoitti:
"Niin mutta suuriosa uskovaisista ja uskiksista sekä krisseleistä ja meistä jotka uskomme ettei Jumala ole olemassa, mutta kristinuskon opettaminen on ihan ok juttu, yhtenä lasten kasvatusmenetelmänä ja ihmisten harrastuksena näemme joka päivä ettei läppäsi uskovaisia ole kuin Sinun päässäsi."
Kristinuskon opettaminen ei ole mielestäni ok silloin kun sitä opetetaan lapsille totuutena. Kas kun minä nyt satun olemaan tuota mieltä kun en ole uskova. Voi olla ettei häntää jumalallensa heiluttavia uskiksia olekaan, tai voi olla että on. :)
" Attention …. älä nyt taas vedä hernettä…"
Olenko joskus vetänyt?
"Muistaakseni sanoit että poikaystäväsi on uskis, kertoiko läppäsi hänestä?"
WTF?!?!? Muistat väärin.” Kristinuskon opettaminen ei ole mielestäni ok silloin kun sitä opetetaan lapsille totuutena.”
--- Mielestäni niin ei edes tapahdu. Itse ainakin mitä olen niitä kuunnellut niin aika satuina niitä kuuntelin. Etkö muista olin yli 20v kun ekan kerran näin Israelin kartassa, niin hämmästyin kun luulin sitä sen sadun kaupungiksi Taivaassa siinä jumal-sadussa josta koulussa puhuttiin. Olen ihan ällikällä päähän lyötynä, että uskoitte te ihan oikeasti satuun?
2) tapaus kun luulin että äitini uhkaama Jumala on se pappi jonka näin ja jota karkuun juoksin ja kaaduin lumessa. (siitä sain jopa muutaman plussan, sitä ihmettelin)
Vanhempana ymmärsin että äitini oli pakko uhkailla että Jumala näkee rikoksesi jos et ole kiltisti kun äiti on poissa. Halpa lapsenkaitsija, so what!
Sorry, Ei niitä asioita totena opeteta, niitä opetetaan jotta lapsi oppisi omaatuntoa ja olemaan kiltisti. Kun lapsi kasvaa niin terve lapsi ymmärtää sadun ja uhkailun tarkoituksen ja jäljelle jää vain muistot. Kyllä lapsi ymmärtää jossain vaiheessa, että se on vaan satua. Siinä on vielä yks hyvä pointti jota et tahdo ajatella; minulle lapsena yksin ollessa on turvallinen tunne, että joku suojelee, välillä vana tuntui että se unohti suojella minua. Vaikka se on kuvitelmaa ja sen tietää ettei ole totta niin sitä uskoo että kunpa se olisi totta ja silloin lapsella on astetta huojentuneempi olo. Olin paljon yksin. Tänä päivänä se varmaan olisi rikos jättää lapsi niin paljon yksin, mutta ymmärrän kyllä että naisen on pakko tehdä mitä naisen on pakko tehdä. Ja kun pyrin olemaan kiltti niin kaikki on helpompaa, eikä tarvi pelätä Jumalaa.
” Olenko joskus vetänyt? (herneen nenään) ”
--- Muistan ainakin pari kertaa rääkyneesi jotain etten saa puhua sinulle ja sihisit ystävällisyydestäni Mikkoselle, et pitänyt siitäkään. Haukut minua yleensä etkä puhu ateismista ollenkaan. Toki vähemmän Sinulta löytyy mielipidettä oikeestaan just mistään, paitsi ”raamattua pyllyyn” hokemaa.
” WTF?!?!? Muistat väärin. ”
--- kyllä Sinä pikkuisen taisit mainita hänet pikkuisen uskovaiseksi, vai oliko se vaan että kuuluu kirkkoon, mutta et tahdo erota hänestä, venaa kun muisti palaa pätkittäin jussu_hamalainen supisee korvaan että puhe oli siitä aloituksestani että jos parista toinen on ateisti ja toinen uskova jne … se poistettiin ja joku teki sen omissa nimissään uudestaan, mutta jommassakummassa niistä sanoit jotain että et eroa vaikka kundikaverisi kuuluu kirkkoon.
Muistanko vieläkin väärin? Tuohon aikaan en montaakaan täältä edes tuntenut. Sinä olet häärinyt kimpussani tämän kolmannen tulemiseni jälkeen aika taajaan.
On tämä Sinun aloitus kaunis tarina, ehkä liiankin kaunis ollakseen ihan totta (?) , mutta väärällä palstalla se on kuiteski, ei se minua häiritse, islam palstalla saisit varmaan jumalan arvon moisesta kirjoituksesta.
Miksi minun kaikki tuntemukseni ja hämmästykseni ja uskomukseni ja kyselemiseni ateismista poistetaan ja Sinä saat jutella islamista? Onko se reilua? -äläkä vastaa ettei elämä ole reilua. Minä olen kirjoittanut paljon ja kaikki hyvät tarkoitukseni ateismista ammuttiin ronskisti alas.
Nyt kun peli on pelattu ja se on loppu niin mikä se safirellla on sinäkö? atac? uskonnotonläpiäpuupäähän? ikishitti? Epäilen kaikkia ja siksi ärsyynnyn helposti koska te kaikki kuulostatte safirellalta. Moista pahuutta (safirellla) en ole eläissäni kokenut.
Minä tässä hävisin paljon, koska en päässyt tavoitteeseeni että ateismi on ihan ok. Miten voisin julistaa ateismin ilosanomaa eteenpäin kun en siihen enää itsekään usko? Vastaat varmaan ettei minun tarvi, no ei sitten.
Se nyt oli päätarkoitukseni, jonka siis safirella kiljuen ampui alas ja te kaikki muut hurrasitte ja taputitte.
Menikö tämä nyt putkeen, missis ? sori liika vaikea nimi.- miss ei kirj.
fennis kirjoitti:
” Kristinuskon opettaminen ei ole mielestäni ok silloin kun sitä opetetaan lapsille totuutena.”
--- Mielestäni niin ei edes tapahdu. Itse ainakin mitä olen niitä kuunnellut niin aika satuina niitä kuuntelin. Etkö muista olin yli 20v kun ekan kerran näin Israelin kartassa, niin hämmästyin kun luulin sitä sen sadun kaupungiksi Taivaassa siinä jumal-sadussa josta koulussa puhuttiin. Olen ihan ällikällä päähän lyötynä, että uskoitte te ihan oikeasti satuun?
2) tapaus kun luulin että äitini uhkaama Jumala on se pappi jonka näin ja jota karkuun juoksin ja kaaduin lumessa. (siitä sain jopa muutaman plussan, sitä ihmettelin)
Vanhempana ymmärsin että äitini oli pakko uhkailla että Jumala näkee rikoksesi jos et ole kiltisti kun äiti on poissa. Halpa lapsenkaitsija, so what!
Sorry, Ei niitä asioita totena opeteta, niitä opetetaan jotta lapsi oppisi omaatuntoa ja olemaan kiltisti. Kun lapsi kasvaa niin terve lapsi ymmärtää sadun ja uhkailun tarkoituksen ja jäljelle jää vain muistot. Kyllä lapsi ymmärtää jossain vaiheessa, että se on vaan satua. Siinä on vielä yks hyvä pointti jota et tahdo ajatella; minulle lapsena yksin ollessa on turvallinen tunne, että joku suojelee, välillä vana tuntui että se unohti suojella minua. Vaikka se on kuvitelmaa ja sen tietää ettei ole totta niin sitä uskoo että kunpa se olisi totta ja silloin lapsella on astetta huojentuneempi olo. Olin paljon yksin. Tänä päivänä se varmaan olisi rikos jättää lapsi niin paljon yksin, mutta ymmärrän kyllä että naisen on pakko tehdä mitä naisen on pakko tehdä. Ja kun pyrin olemaan kiltti niin kaikki on helpompaa, eikä tarvi pelätä Jumalaa.
” Olenko joskus vetänyt? (herneen nenään) ”
--- Muistan ainakin pari kertaa rääkyneesi jotain etten saa puhua sinulle ja sihisit ystävällisyydestäni Mikkoselle, et pitänyt siitäkään. Haukut minua yleensä etkä puhu ateismista ollenkaan. Toki vähemmän Sinulta löytyy mielipidettä oikeestaan just mistään, paitsi ”raamattua pyllyyn” hokemaa.
” WTF?!?!? Muistat väärin. ”
--- kyllä Sinä pikkuisen taisit mainita hänet pikkuisen uskovaiseksi, vai oliko se vaan että kuuluu kirkkoon, mutta et tahdo erota hänestä, venaa kun muisti palaa pätkittäin jussu_hamalainen supisee korvaan että puhe oli siitä aloituksestani että jos parista toinen on ateisti ja toinen uskova jne … se poistettiin ja joku teki sen omissa nimissään uudestaan, mutta jommassakummassa niistä sanoit jotain että et eroa vaikka kundikaverisi kuuluu kirkkoon.
Muistanko vieläkin väärin? Tuohon aikaan en montaakaan täältä edes tuntenut. Sinä olet häärinyt kimpussani tämän kolmannen tulemiseni jälkeen aika taajaan.
On tämä Sinun aloitus kaunis tarina, ehkä liiankin kaunis ollakseen ihan totta (?) , mutta väärällä palstalla se on kuiteski, ei se minua häiritse, islam palstalla saisit varmaan jumalan arvon moisesta kirjoituksesta.
Miksi minun kaikki tuntemukseni ja hämmästykseni ja uskomukseni ja kyselemiseni ateismista poistetaan ja Sinä saat jutella islamista? Onko se reilua? -äläkä vastaa ettei elämä ole reilua. Minä olen kirjoittanut paljon ja kaikki hyvät tarkoitukseni ateismista ammuttiin ronskisti alas.
Nyt kun peli on pelattu ja se on loppu niin mikä se safirellla on sinäkö? atac? uskonnotonläpiäpuupäähän? ikishitti? Epäilen kaikkia ja siksi ärsyynnyn helposti koska te kaikki kuulostatte safirellalta. Moista pahuutta (safirellla) en ole eläissäni kokenut.
Minä tässä hävisin paljon, koska en päässyt tavoitteeseeni että ateismi on ihan ok. Miten voisin julistaa ateismin ilosanomaa eteenpäin kun en siihen enää itsekään usko? Vastaat varmaan ettei minun tarvi, no ei sitten.
Se nyt oli päätarkoitukseni, jonka siis safirella kiljuen ampui alas ja te kaikki muut hurrasitte ja taputitte.
Menikö tämä nyt putkeen, missis ? sori liika vaikea nimi." Mielestäni niin ei edes tapahdu. Itse ainakin mitä olen niitä kuunnellut niin aika satuina niitä kuuntelin. Etkö muista olin yli 20v kun ekan kerran näin Israelin kartassa, niin hämmästyin kun luulin sitä sen sadun kaupungiksi Taivaassa siinä jumal-sadussa josta koulussa puhuttiin. Olen ihan ällikällä päähän lyötynä, että uskoitte te ihan oikeasti satuun?
Sorry, Ei niitä asioita totena opeteta, niitä opetetaan jotta lapsi oppisi omaatuntoa ja olemaan kiltisti. Kun lapsi kasvaa niin terve lapsi ymmärtää sadun ja uhkailun tarkoituksen ja jäljelle jää vain muistot. Kyllä lapsi ymmärtää jossain vaiheessa, että se on vaan satua. Siinä on vielä yks hyvä pointti jota et tahdo ajatella; minulle lapsena yksin ollessa on turvallinen tunne, että joku suojelee, välillä vana tuntui että se unohti suojella minua. Vaikka se on kuvitelmaa ja sen tietää ettei ole totta niin sitä uskoo että kunpa se olisi totta ja silloin lapsella on astetta huojentuneempi olo. Olin paljon yksin. Tänä päivänä se varmaan olisi rikos jättää lapsi niin paljon yksin, mutta ymmärrän kyllä että naisen on pakko tehdä mitä naisen on pakko tehdä. Ja kun pyrin olemaan kiltti niin kaikki on helpompaa, eikä tarvi pelätä Jumalaa."
Jassoo.
"kyllä Sinä pikkuisen taisit mainita hänet pikkuisen uskovaiseksi, vai oliko se vaan että kuuluu kirkkoon, mutta et tahdo erota hänestä, venaa kun muisti palaa pätkittäin jussu_hamalainen supisee korvaan että puhe oli siitä aloituksestani että jos parista toinen on ateisti ja toinen uskova jne … se poistettiin ja joku teki sen omissa nimissään uudestaan, mutta jommassakummassa niistä sanoit jotain että et eroa vaikka kundikaverisi kuuluu kirkkoon.
Muistanko vieläkin väärin? Tuohon aikaan en montaakaan täältä edes tuntenut. Sinä olet häärinyt kimpussani tämän kolmannen tulemiseni jälkeen aika taajaan."
Vai olisiko niin että olet nähnyt unta? Mielestäni en ole häärännyt kimpussasi, en hääräisi nytkään mutta pidän oikeutenani korjata asioita mitä en ole koskaan sanonut. Ja nyt sinulle tiedoksi (vaikka ei sinulle kuuluisi) Mun bf ei usko jumaliin. Olisi kiva nähdä se keskustelu, itse en sitä löytänyt omasta keskusteluhistoriasta, ylläripylläri... Tässähän alkaa jo kohta epäilemään itseään että olenko puhunut jotain paskaa mitä en edes muista -.-
Ei mulla muuta. Toivon vain että pääsisit tuosta katkeruudestasi. Oikeasti.
Onkohan kaverini koira sitten polyteisti kun kävi luonani hoidossa ja uskoi kaiken mitä käskin?
- Olly
- HEITÄ! HEITÄ! HEITÄ!
- Oletko koskaan ajatellut, mihin pallon lentorata perustuu?
- ???? HEITÄ! HEITÄ! HEITÄ!
Jep, kyllähän tuo uskovaisten touhulta vaikuttaa :D - Elämä on rajatonta
Eläimet ei ole tyhmiä,ne tajuaa,että ihmiseläin on syntynyt jotenkin heitä viisaammiksi,koska ihmisillä on sanoilla kommunikoinnin taito,joka heiltä puuttuu.
Mutta viime vuosikymmeninä myös eläimet ovat alkaneet osoittaa älykkyyttään,ja ilman puhelahjoja,esim.apinat ruuan hankinnassa ja jopa lääkehiilen hankinnassa,elefantit tietää paikkoja maassa,mistä saa suoloja,kotkat luiden rikkomisessa jne.Esimerkkejä on paljon.Ei todellakaan olisi ihme,jos eläimetkin joku päivä esim.oppisivat ajamaan vaikka kulkuneuvoja.Johan niitäkin taitaa sirkuksissa nähty,ja koirat pystyy jopa surffaamaan lainelaudalla.
Eläimet yleensä elävät tässä ja nyt,ihminen vaipuu mielikuvitusmaailmoihinsa aika usein.
Eläimet elävät enemmän todellisuudessa kuin ihminen monesti pystyy.Aamulla TV:ssä karhunhoitaja Sulo Karjalainen sanoi että karhu osaa laskea kuuteen, ja muutakin mielenkiintoista tarinaa karhuista oli. Tyhmiähän ne ei ole.
- 10
kekek-kekek kirjoitti:
Aamulla TV:ssä karhunhoitaja Sulo Karjalainen sanoi että karhu osaa laskea kuuteen, ja muutakin mielenkiintoista tarinaa karhuista oli. Tyhmiähän ne ei ole.
Hieno dokumentti.
http://areena.yle.fi/tv/981287
- O'ou
Luin aikoinaan jonkun hauskan näkemyksen siitä, miten ihminen olisi delfiinille jumala. Tässä kirjoituksessa vedottiin siihen tosiasiaan, että delfiinit usein hakeutuvat ihmisen seuraan ilman näkyvää syytä ja ovat jopa pelastaneet ihmisiä hukkumasta. Ne näyttävät siis tästä päätellen pitävän ihmisistä.
Tästä oli vedetty johtopäätös, että ehkä älykkäillä delfiineillä on alkeellinen uskonto, jossa ihminen delfiinille käsittämättömine voimineen ja kykyineen olisi niille eräänlainen palvonnan kohde ja jumaluus. Delfiinit pyrkisivät tämän mukaan ihmisen seuraan ja yrittäisivät miellyttää ihmistä palvomismielessä.
No. tämä nyt oli jonkun hörhön käsitys, vailla minkäänlaista tieteellistä pohjaa. Mutta hauska käsitys silti ja miksei periaatteessa mahdollinen. Huom. Periaatteessa. Ovathan ihmisetkin pitäneet jumalina muukalaisia, joilla on ollut heille käsittämätöntä tekniikkaa, esim. Kolumbusta ja sittemmin conquistadoreja.Cargo-uskonnot ovat oikeastaan Dänikenille ja kaltaisilleen paras todiste avaruusolioiden vierailuista, ja siitä että nämä vierailut synnyttivät uskontoja.
Ei tarvittu kylläkään edes avaruusoliota noiden cargo-uskontojen syntymiseen.
- en ole kissan jumala
Ei ole. Eläimillä on ihan sama Luoja kuin sinullakin.
- zyrt
Ei ole "luojaa".
- hgkdfghsfd
zyrt kirjoitti:
Ei ole "luojaa".
onpas sitähän se tiedekin etsii .. miksi ?
- Apo-Calypso
hgkdfghsfd kirjoitti:
onpas sitähän se tiedekin etsii .. miksi ?
Tiede ei ole kiinnostunut partapellestäsi.
- hgkdfghsfd
Apo-Calypso kirjoitti:
Tiede ei ole kiinnostunut partapellestäsi.
Miksi tiede etsii selitystä miten maapallo syntyi?
Sehän on just sama asia kuin etsii maapallon luojaa, Luojaa eli Jumalaa
Kun tiede valehtelee saavansa siihen ratkaisunsa - se on silloin se luoja. Luoja Jumala.
Ei toi nyt ole NiiN vaikeaa ole käsittää
- ------
Koirista en tiedä, mutta kissat eivät ainakaan pitäisi ihmistä Jumalana.
Koirat ovat alistuvaisia, mutta kissa ei tee niinkuin ihminen haluaa, vaikka ymmärtäisikin mitä ihminen haluaa.
Kissalla se taitaa mennä päinvastoin, hän itse ajattelee olevansa Jumala, kerran ihminen hoitaa häntä jostain syystä. Täytyy muistaa että kissa on omahyväinen sadisti joka ei kunnioita ketään.
Jos puhutaan muistakin eläimistä, niin uskoisin että useampi eläin näkee ihmisen enemmänkin Saatanana kuin Jumalana. Onhan ihminen kuitenkin suuri uhka muillekin eläimille kuin vain itselleen.
Isommat petoeläimet luultavasti näkevät ihmisen jonkinlaisena fyysisesti vammaisena apinana, ja täten helppona saaliina."kissa on omahyväinen sadisti joka ei kunnioita ketään. "
--- luonnollinen eläin ei voi olla sadisti - ei eläin voi sille mitään että sillä on vaistot.
On ihmiseltä sadistista väittää kissaa sadistiksi. Ja sitä paitsi kyllä eläimet kunnioittaa ja paljon enemmän kuin ihmiset kunnioittaa. Vaikka ihmisillä on tietotaito ja kirjallisuus ... tai ehkä just siksi ei osaa kunnioittaa koska luulee olevansa niin viisas
Onko piraja sadisti?
No ei ole!
Eläimillä on luonne geenit ja ties mitä mikä määrää niitä ja on ihan kiva että on.
Miten se poka joka sai sitä maailman myrkyllisimmän käärmeen pureman?
Yksi tippa tappaa 10 ihmistä ja se puri poikaa. Oliko Australia, en nyt muista…
- O R J A
Mistä ihmeestä joku eläin voisi tietää ihmisen keksimän orjuutustarun mystisen rankaisijan ja palkitsijan käsitteen.
Eikö se ole juuri ihminen joka koiraa palkitsee ja rankaisee? Kyllä kai koira sen älyää, vaikka tuskin se abstrakteja käsitteitä hallitsee.
kekek-kekek kirjoitti:
Eikö se ole juuri ihminen joka koiraa palkitsee ja rankaisee? Kyllä kai koira sen älyää, vaikka tuskin se abstrakteja käsitteitä hallitsee.
Mutta miksi se pitäisi ihmistä maailman kaikkeuden elämän / oman elämänsä luojana / mahdollistajana ?
Elukan pitäisi eka ihmetellä maailman luominen
sitten kuka sen teki
ja kuka mahdollistaa ruuan
Ja sitten pitää ihmistä sen kaiken mahdollistajana
Ei sovi kuvaan
Elukoille elämä vaan on nyt ja tässä - se mikä on mun on mun riippumatta mistään muusta kuin minä näin sen eka se on mun.
Tintit taisteli pesäkolot - rauha maassa.
Sieppo tuli ja valtas oman pöntön . taas rauha
Kunnes haarapääskyt tuli ja sekotti koko pakan.
Ette muuten usko tintti meni H-pääskyn kotiluolan ikkunan portille varovasti mutta meni ja pisti H-pääskyn ruotuun ja taas oli rauha.
Kunnes haukka tuli ja haki ruokaa kunnes tikka vei peipon poikaset jne…
Eläimet vaan on toisten toistensa ruokaa. Ilman jumalia.
Onko Elukat on ateisteja ? Vastustaako nekin jumalia?
No niin tätä tarkoitan peruselukka ei vastusta jumalia eikä ajattele jumalia. Siinä se on.
Noinhan perusihminenkin elää ja ajattelee.
Ateistit vaan taistelee kirkkoa vastaan koska kirkko pakotti ihmiset uskomaan.
Perusihminen ei taistele tuota vastaan. Ateisti taistelee tuota vastaan. Ateisti ei ole perusihminen vaan ateistilla on tarkoitus tehtävä aate ja duuni, kuten papillakin.
Me muut ihmiset emme ole ateisteja
Siis jokainen ateisti taistelee ihmisille vapautta uskonnoista – siinä taitelussa me muut olemme passiivisia neutraaleja ja kun monet vielä tahtoo että kristinusko on olemassa koska se on ihan ok opettaja ilman sitä pakkoa, jossa nyt elämme.
Älysikö kukaan? Edes @atac?- Olly
fennis kirjoitti:
Mutta miksi se pitäisi ihmistä maailman kaikkeuden elämän / oman elämänsä luojana / mahdollistajana ?
sitten kuka sen teki
Ei sovi kuvaan
Elukoille elämä vaan on nyt ja tässä - se mikä on mun on mun riippumatta mistään muusta kuin minä näin sen eka se on mun.
Ette muuten usko tintti meni H-pääskyn kotiluolan ikkunan portille varovasti mutta meni ja pisti H-pääskyn ruotuun ja taas oli rauha.
No niin tätä tarkoitan peruselukka ei vastusta jumalia eikä ajattele jumalia. Siinä se on.
Perusihminen ei taistele tuota vastaan. Ateisti taistelee tuota vastaan. Ateisti ei ole perusihminen vaan ateistilla on tarkoitus tehtävä aate ja duuni, kuten papillakin.
Siis jokainen ateisti taistelee ihmisille vapautta uskonnoista – siinä taitelussa me muut olemme passiivisia neutraaleja ja kun monet vielä tahtoo että kristinusko on olemassa koska se on ihan ok opettaja ilman sitä pakkoa, jossa nyt elämme.
Älysikö kukaan? Edes @atac?Et siis tiedä alkuunkaan, mitä ateismi tarkoittaa.
- voevoe
fennis kirjoitti:
sitten kuka sen teki
Ei sovi kuvaan
Älysikö kukaan? Edes @atac?"Ateistit vaan taistelee kirkkoa vastaan koska kirkko pakotti ihmiset uskomaan."
Älä puhu paskaa. Minä en taistele.
"Perusihminen ei taistele tuota vastaan. Ateisti taistelee tuota vastaan. Ateisti ei ole perusihminen vaan ateistilla on tarkoitus tehtävä aate ja duuni, kuten papillakin."
Älä puhu paskaa.
"Siis jokainen ateisti taistelee ihmisille vapautta uskonnoista – siinä taitelussa me muut olemme passiivisia neutraaleja ja kun monet vielä tahtoo että kristinusko on olemassa koska se on ihan ok opettaja ilman sitä pakkoa, jossa nyt elämme."
Älä puhu paskaa.
En ukso että eläin pystyy noin monimutkaisiin mietelmiin.
Käsitääkseni suurinosa elukoista ei edes sure poikastensa menetystä.
Mutta puolustaa niitä eläessään uhalta
nim pesä oli puussa jonka alta piti kulkea kypärä päässä.Kerran näin kun varikset hyökkäsi koiraa ulkoiluttavan naisen kimppuun kun se koira oli alkanu kiusata variksenpoikasta. Akka huusi henkensä hädässä.
kekek-kekek kirjoitti:
Kerran näin kun varikset hyökkäsi koiraa ulkoiluttavan naisen kimppuun kun se koira oli alkanu kiusata variksenpoikasta. Akka huusi henkensä hädässä.
@Mover ja @humanist1 sanoisi että varis on rasisti!
Vaikka Moppe ja sen puudeli humppa uskovat kaikenlaista minä en usko että linnut tekee sitä pahuuttaan, vaan se on niiden tarkoituksellinen luonne. Linnuilla on sisäänrakennettu "geeni" uskomaan kaikki muut lähellä tahtoo syödä niiden poikaset, ehkä koska linnuista monet tekee niin itse.
Eikä ne koiratkaan kiusaa ne haistelee se on niiden luonne. Toki koirakin ainakin osa niistä söisi lintuja jos eläisi villinä. Oikeastaan elukoiden vaisto on jännä asia.
Ihmisilläkin olisi elukan vaistot jos eläisimme villinä. Ne elukan piirteet ovat surkastuneet meistä koska tahdomme olla parempia kuin elukat.
Mutta millaisetkohan ne olisi - haistelisimme kaikenlaisia muiden fiiliksiä... menisimme nenä maassa haistellen missä on kivoja mielipidekirjoittajia, joille voi räxöttää takas….fennis kirjoitti:
@Mover ja @humanist1 sanoisi että varis on rasisti!
Vaikka Moppe ja sen puudeli humppa uskovat kaikenlaista minä en usko että linnut tekee sitä pahuuttaan, vaan se on niiden tarkoituksellinen luonne. Linnuilla on sisäänrakennettu "geeni" uskomaan kaikki muut lähellä tahtoo syödä niiden poikaset, ehkä koska linnuista monet tekee niin itse.
Eikä ne koiratkaan kiusaa ne haistelee se on niiden luonne. Toki koirakin ainakin osa niistä söisi lintuja jos eläisi villinä. Oikeastaan elukoiden vaisto on jännä asia.
Ihmisilläkin olisi elukan vaistot jos eläisimme villinä. Ne elukan piirteet ovat surkastuneet meistä koska tahdomme olla parempia kuin elukat.
Mutta millaisetkohan ne olisi - haistelisimme kaikenlaisia muiden fiiliksiä... menisimme nenä maassa haistellen missä on kivoja mielipidekirjoittajia, joille voi räxöttää takas….Ehkä sinun ei kannattaisi laittaa sanoja suuhuni. Osaan kyllä itse ilmaista mielipiteeni ihan selkeästi ja yksiymmärteisesti. Minä en ole koskaan väittänyt ketään sellaista rasistiksi joka ei olisi rasisti. Minä en koskaan lätki leimoja ihmisiiin kevyin perustein. Onko Mover estänyt pääsysi rasismipalstalle häiriköimään vai miksi olet hänelle niin katkera?
- Olly
- Mikä on suhteesi jumalaan?
- Jumalaan? Ei mulla ole, koiria on ollut muutama. Ainakaan minun oma koira ei suuremmin palvo minua. Toki olen sille pomo, mutta jos heitän rapsuttamisen kesken, niin tönii kuonolla käteen, viestien että juttu jäi vaiheeseen.
Siinä kun ihminen palvoo Jumalaa ja ruoskii itseään henkisesti joskus jopa hulluuden partaalle, niin koira on tyytyväinen eikä valita niin kauan, kuin palvelu pelaa ja isäntä lähtee aamu- ja iltalenkille.
Summa summarum koira on fiksumpi, kuin fundamentalisti.Ei
On täysin perustelematonta ja jokseenkin turhaa pyrkiä esittämään jonkin muun lajin ajattelu termein ja käsityksin jotka me ihmiset olemme muodostaneet.
Ei niin että eläinten antropomorfisointi olisi mitenkään uusi asia sillä tästä on varsin pitkälle meneviä esimerkkejä mm: Amerikan-alkuperäiskansojen ja muiden shamanististen heimojen ja kulttuurien osalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273