Lyhyesti

alex.kasi

Se että eräät tahallaan kirjoittelevat valhetta adventisteista ja esittelevät vääriä syytöksiä Adventtikirkosta todistaa ainakin minulle, että he eivät voi puhumalla asiallisesti ja ilman valhetta saada adventisteja huonoon valoon ihmisten silmissä. Kummallista - mielestäni - ainakin jos kyseessä on kirjoittajat jotka sanovat olevansa kristittyjä uskovaisia..

Herääkin kysymys: Eikö Adventtikirkon raamatuntuklkintoja voi kumota ilman valhetta?

Tällä en tarkoita sellaisia kirjoittajia kuin esimerkiksi "Busmanni" tai "Iloinen nauraja" tai muita ateisteja joilla ei ole paljon tietoa siitä mikä on Raamatun sanoma - he näet todistelevat asiaansa ihan muilla - esimerkiksi iltalehtien - kirjoituksilla.

Tarkoitan siis ihmisiä jotka sanovat uskovansa Jumalaan, mutta silti valehtelevat minkä kerkiävät. Minulle ei tahallinen valehteleminen ja usko Jumalaan viihdy samassa ihmisessä.

Eräs totuuden muuntelija puolusteli tässä joku aika sitten valheellista kirjoitteluaan sillä että saa mukamas keskustelua aikaan .. ???

alex

ps.
Kysymyksessä on siis tahallinen valehteleminen ei esimerkiksi omien ajatusten esiin tuominen tai oman uskon puolustaminen - sanottu siksi että ei kukaan ymmärtäisi tätä kirjoitustani väärin..

26

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai jotakin muuta

Kun puhutte, niin puhukaa Jumalan antamin sanoin" Raamattu

Tätäkö Alex tarkoitit? t. B

• No, minä tarkoitin sitä mitä kirjoitin. Miksi jotkut ovat niin kiinnostuneita mustaamaan adventisteja, että kirjoittelevat valheellisesti. Esimerkiksi kirjoittavat yli 16 000 000 (siis yli 16 miljoonaa) adventistista kuin kyseessä olisi yksi ihminen. Siis yli kolme kertaa Suoman kansa - kenelle tulisi mieleen kirjoittaa suomalaisista kuin kyseessä olisi yksi ihminen?? Tai esimerkiksi tahallisesti väännellään Adventtikirkon raamatuntulkintoja sellaisiksi joita ne eivät ole.

Kuten jo sanoin tässä aloituksessa tarkoitan niitä kirjoittajia jotka itse sanovat olevansa kriustittyjä uskovaisia mutta silti valehtelevat tahallaan..

alex

• Miten siis on?
        alex.kasi kirjoitti:

No, minä tarkoitin sitä mitä kirjoitin. Miksi jotkut ovat niin kiinnostuneita mustaamaan adventisteja, että kirjoittelevat valheellisesti. Esimerkiksi kirjoittavat yli 16 000 000 (siis yli 16 miljoonaa) adventistista kuin kyseessä olisi yksi ihminen. Siis yli kolme kertaa Suoman kansa - kenelle tulisi mieleen kirjoittaa suomalaisista kuin kyseessä olisi yksi ihminen?? Tai esimerkiksi tahallisesti väännellään Adventtikirkon raamatuntulkintoja sellaisiksi joita ne eivät ole.

Kuten jo sanoin tässä aloituksessa tarkoitan niitä kirjoittajia jotka itse sanovat olevansa kriustittyjä uskovaisia mutta silti valehtelevat tahallaan..

alex

Hyvä aihe. Eli nyt kysytään seuraava Raamatullinen kysymys:

" Jos yksi mies rikkoo, niin vihastutko ( Jumala) koko kansaan"?

Mitä ja miten vastaatte tähän? Sanon jo etukäteen, että tästä kehkeytyy Raamatun sanan pohjalta, aika visainen keskustelu. t. B

• Ja Herra sanoi: "Salaisinko minä Aabrahamilta, mitä olen tekevä?

Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat.
      Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää."
      Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen.

Ja Aabraham lähestyi häntä ja sanoi: "Aiotko siis hukuttaa vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa?

Entä jos kaupungissa on viisikymmentä vanhurskasta; aiotko hukuttaa heidät etkä säästä paikkaa siellä olevain viidenkymmenen vanhurskaan tähden? Pois se, että sinä näin tekisit: surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"

Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä heidän tähtensä säästän koko paikan".

Aabraham vastasi ja sanoi: "Katso, olen rohjennut puhua Herralleni, vaikka olen tomu ja tuhka. Entä jos viidestäkymmenestä vanhurskaasta puuttuu viisi; hävitätkö viiden tähden koko kaupungin?"

Hän sanoi: "En hävitä, jos löydän sieltä neljäkymmentä viisi".

Ja hän puhui vielä hänelle sanoen: "Entä jos siellä on neljäkymmentä?"

Hän vastasi: "Niiden neljänkymmenen tähden jätän sen tekemättä".

Aabraham sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että vielä puhun. Entä jos siellä on kolmekymmentä?"

Hän vastasi: "En tee sitä, jos löydän sieltä kolmekymmentä".

Mutta hän sanoi: "Katso, minä olen rohjennut puhua Herralleni. Entä jos siellä on kaksikymmentä?"

Hän vastasi: "Niiden kahdenkymmenen tähden jätän hävittämättä".

Ja hän sanoi: "Älköön Herrani vihastuko, että puhun vielä tämän ainoan kerran. Entä jos siellä on kymmenen?"

Hän vastasi: "Niiden kymmenen tähden jätän hävittämättä".

Ja Herra lähti pois, senjälkeen kuin hän oli lakannut puhumasta Aabrahamin kanssa, ja Aabraham palasi kotiinsa.

---

aika hyvä esimerkki asiasta

alex

• Jumalan kansa

Alex.. haukuit nyt väärää puuta.. kyse ei ollut sodomasta ja gomorrasta.. joka oli määrätty häviöön... mutta Aabraham teki silti oikein.

Kyse on seurakunnan sisällä olevista asioista. Mooses kysyi: " Herra, jos yksi mies rikkoo, vihastutko koko kansaan"

Kyse on Jumalan kansasta.. ei sodoman ja gomorran kansasta.. mutta tuokin oli hyvä ottaa esille. t. B

• näin minä ymmärrän..

Eipä tietenkään Jumala hävitä koko kansaa yhden väärän henkilön takia, hän hävittää sen henkilön jos hän ei kadu syntiään ja pyydä anteeksi tekoaan, jos on rikkonut jotakin ihmistä vastaan ja jos on rikkonut Jumalaa vastaan pitää pyytää anteeksi Jumalalta.

• Älä vahvista pahaa
        näin minä ymmärrän.. kirjoitti:

Eipä tietenkään Jumala hävitä koko kansaa yhden väärän henkilön takia, hän hävittää sen henkilön jos hän ei kadu syntiään ja pyydä anteeksi tekoaan, jos on rikkonut jotakin ihmistä vastaan ja jos on rikkonut Jumalaa vastaan pitää pyytää anteeksi Jumalalta.

Niinhän sinä sen ymmärrät.. mutta tutkipa raamattua, kuinka Herran kansa voi olla osallisena toisten pahoihin tekoihin... erittäin mielenkiintoinen aihepiiri

terv. B

• Mutta Benedi - katsohan asiaa hieman toiselta kannalta - nimittäin niiden hurskaiden joiden puolesta Aabraham rukoili Jumalaa. Ei todellakaan ollut kysymys Jumalan pilkkaajista, vaan Jumalan tahdosta säästää ja armahtaa omiensa (oman kansansa) tähden.

Raamattu on monitahoinen :)

alex

• Lunastajani elää

Hyvä aloitus alex. kasi!

On jo aikakun tuoda päivänvaloon nämä kaunaiset vänkääjät, joilla ei ole mitään muuta sanottavaa, kuin keksiä mitä pöyristyttävämpiä valheita adventistien päänmenoksi. Hyvätkin asiat muutuvat huonoiksi kun sen kuulee heidän suustaan.

En tiedä mitään muuta niin ilkeämielistä, kaunaista ja toisiaan sormella osoittelevaa uskonlahkoa kuin VL.läläiset on.

Heillä on hajaannusta jo omassa piirissäänkin, kymmeniä eriseuroja ja lahkoja. He ovat kärkkäitä tuomitsmaan toisia pienimpienkin opinkysymysten suhteen.

Adventistien lisäksi täällä on vain muutama asiallinen kirjoitaja.

• Luulisin, että monet "vänkääjät" voisivat paljon paremmin jos pääsisivät eroon siitä "ikuisen piinan harhastaan". Sen täytyy olla kuin raskas taakka.. jota pelätään ..

Ikuisen piinan pelkoa ei voi oikeastaan erottaa muista pelkotiloista .. ja kaikenlaisilla pelkotiloilla ihmisessä on lähes aina haitallinen vaikutus. Raamattu kehoittaa meitä ymmärtämään .. se poistaa turhat pelkotilat .. sellaiset kuin esimerkiksi tämä ikuiseen piinaan joutumisen pelko.. täysin väärä /turha pelko..

Raamattu on looginen ja selvä siinä mitä iankaikkiseen elämään tarvitaan. Jeesus oli siitä täydellinen esimerkki..

alex

• advr.

Pieni välikysymys!
      Miksi otat kantaa asioihin joista sinulla ei näytä olevan mitään ymmärrystä?
      Vaikuttaa ettet ymmärrä oikein kumpaakaan osapuolta.

• pyh!

Entäs jos se oletkin sinä, joka et ymmärrä?

• >>><<<
        pyh! kirjoitti:

Entäs jos se oletkin sinä, joka et ymmärrä?

Mene ohi vaan >>>>>>

• Kaikkea sitä saa kuulla (tai lukea) .. ettäkö anti-adventisteilla olisi ymmärrystä?? ihan uskomaton väite.. Siinä tapauksessa - jos nyt oletettaan että heillä kuitenkin olisi ymmärrystä - niin miksi he sitten keskustelevat kuin ymmärtämättömät??

Ei kukaan joka uskoo ikuiseen piinaan voi sanoa toiselle että "sinulla ei ole ymmärrystä" - kyllä ensin tulisi ottaa se malka omasta silmästä.. se ikuisen piinan malka" joka muuttaa koko Raamatun toiseksi.

alex

• advr.
        alex.kasi kirjoitti:

Kaikkea sitä saa kuulla (tai lukea) .. ettäkö anti-adventisteilla olisi ymmärrystä?? ihan uskomaton väite.. Siinä tapauksessa - jos nyt oletettaan että heillä kuitenkin olisi ymmärrystä - niin miksi he sitten keskustelevat kuin ymmärtämättömät??

Ei kukaan joka uskoo ikuiseen piinaan voi sanoa toiselle että "sinulla ei ole ymmärrystä" - kyllä ensin tulisi ottaa se malka omasta silmästä.. se ikuisen piinan malka" joka muuttaa koko Raamatun toiseksi.

alex

Ikuinen piina onkin se, että miksi minä elin niinkuin elin silloin kun minulla oli mahdollisuus vaikuttaa

Synti annetaan anteeksi mutta seuraus jää.

Matteuksen evankeliumi:
        18:8 Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen

• ♥☺
        advr. kirjoitti:

Ikuinen piina onkin se, että miksi minä elin niinkuin elin silloin kun minulla oli mahdollisuus vaikuttaa

Synti annetaan anteeksi mutta seuraus jää.

Matteuksen evankeliumi:
        18:8 Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen

Anteeksi annettu on anteeksi annettu. Mutta jos joku estää anteeksi annon vastaan ottamisen - yritä päästä eroon siitä.
        Iankaikkinen tuli on jotain pysyvää - esimerkiksi Jumalan totuus joka "polttaa valheen ja sen vaikutukset". Tunne Jumalasi oikein.

• .,.,.,.,.
        ♥☺ kirjoitti:

Anteeksi annettu on anteeksi annettu. Mutta jos joku estää anteeksi annon vastaan ottamisen - yritä päästä eroon siitä.
        Iankaikkinen tuli on jotain pysyvää - esimerkiksi Jumalan totuus joka "polttaa valheen ja sen vaikutukset". Tunne Jumalasi oikein.

Vaikka saisit tapon anteeksi, et ole enää sama ihminen kuin ennen tappoa.

• ♥☺
        .,.,.,.,. kirjoitti:

Totta, mutta syntinen voi silti saada tekonsa anteeksi ja Jumala HERÄTTÄÄ JOKAISEN kerran kuolleista myös sen joka tapettiin.

Ihmiselle se on mahdotonta mutta Jumalalle on kaikki mahdollista.

• alex.kasi kirjoitti:

Kaikkea sitä saa kuulla (tai lukea) .. ettäkö anti-adventisteilla olisi ymmärrystä?? ihan uskomaton väite.. Siinä tapauksessa - jos nyt oletettaan että heillä kuitenkin olisi ymmärrystä - niin miksi he sitten keskustelevat kuin ymmärtämättömät??

alex

Aleximme skrivasi näemmä viime yönä heti puolenyön jälkeen traumaansa koskien, traumaa, joka taas puhkesi aivan muiden asioiden ollessa keskusteltavana :

## Ei kukaan joka uskoo ikuiseen piinaan voi sanoa toiselle että "sinulla ei ole ymmärrystä" - kyllä ensin tulisi ottaa se malka omasta silmästä.. se ikuisen piinan malka" joka muuttaa koko Raamatun toiseksi. ##

Monasti on tivattu alexilta, että mistä hän saa sen "piina"-sanansa. Ripä olr mies kyennyt Raamatusta sellaista kohtaa siteeraamaan, eikä muualtakaan paitsi omista vkiesteistään.

Minun mielestäni meidän tulee korostaa, että ero Jumalasta olisi meille pahinta - ei sen rinnalla mikään muu tunnu piinalta!

Antti

Auttasko tämä yhtään . . . http://keskustelu.suomi24.fi/node/10947146

• niinhän se...
        AnttiVKantola kirjoitti:

Aleximme skrivasi näemmä viime yönä heti puolenyön jälkeen traumaansa koskien, traumaa, joka taas puhkesi aivan muiden asioiden ollessa keskusteltavana :

## Ei kukaan joka uskoo ikuiseen piinaan voi sanoa toiselle että "sinulla ei ole ymmärrystä" - kyllä ensin tulisi ottaa se malka omasta silmästä.. se ikuisen piinan malka" joka muuttaa koko Raamatun toiseksi. ##

Monasti on tivattu alexilta, että mistä hän saa sen "piina"-sanansa. Ripä olr mies kyennyt Raamatusta sellaista kohtaa siteeraamaan, eikä muualtakaan paitsi omista vkiesteistään.

Minun mielestäni meidän tulee korostaa, että ero Jumalasta olisi meille pahinta - ei sen rinnalla mikään muu tunnu piinalta!

Antti

Auttasko tämä yhtään . . . http://keskustelu.suomi24.fi/node/10947146

Sitä täällä muutkin ihmettelevät, että mistä Antille on juuttunut päähän, että jumalattomia piinattaisiin ( sanakirjan mukaan piina= kidutus, vaiva, tuska, kärsimys) ikuisesti jossain helvetti nimisessä paikassa.

Ei Raamattu sellaista tunne. Siinä Antti on aivan oikeassa.

• .,.,.,.,. kirjoitti:

" Vaikka saisit tapon anteeksi, et ole enää sama ihminen kuin ennen tappoa. "

Mietippä mitä tuo "vaikka"-sana tuossa tekee - - ei yhtään mitään. Nimenomaan siksi että saa anteeksi, on sen jälkeen kuin eri ihminen. Niin todistaa itse Anteeksiantaja

Luuk. 7:47
        Niinpä sanonkin sinulle: hän sai paljot syntinsä anteeksi, sen vuoksi hän rakasti paljon. Mutta joka saa anteeksi vähän, se myös rakastaa vähän."

Mutta ehdottomasti parempi olisi rakastaa jo ennen tappamista, niin ei tulisi tapetuksi. Tapetun veri huutaa maasta ja huutaa kostoa. Vaikka tapapja olisi saanut anteeksi - - eikös näin ole? Mutta ainakin teon seurauksia on, ei niitä kaikkai pois voi pyyhkäistä anteeksiannon tiskirievulla.

1. Moosesksenk. 4.

10 Herra sanoi: "Mitä oletkaan tehnyt! Etkö kuule, kuinka veljesi veri huutaa minulle maasta?
        11 Nyt olet kirottu etkä voi jäädä tänne, sillä tämän maan oli avattava suunsa ja otettava vastaan veljesi veri, jonka sinä vuodatit.

Eiköhän tuo kirous sentään poistu, kun katumus ja anteeksisaaminen on tapahtunut? Vaan ollaanko siitä kaikki yhtä mieltä, että jotain ikäänkuin maksettavaa kuitenkin jää. Please, keskustellaan tästä tärkeestä asiasta.

• Ei Antti vaan Alex
        niinhän se... kirjoitti:

Sitä täällä muutkin ihmettelevät, että mistä Antille on juuttunut päähän, että jumalattomia piinattaisiin ( sanakirjan mukaan piina= kidutus, vaiva, tuska, kärsimys) ikuisesti jossain helvetti nimisessä paikassa.

Ei Raamattu sellaista tunne. Siinä Antti on aivan oikeassa.

Olet liain kiireisesti tahi kireisesti lukaissut aalla alkavien kaverusten viestejä. Onhan näet nähtävissä hyvinkin, että alex-kasi sitä helvatun Piinaa esiin vetelee ja Antti lukeutuu niihin, jotka ihmettelevät, miksi alex aina piinaa, vaikka raamattu käyttää kuoleman jälkeisestä rangaistuksesta ja siitä paikasta tai mitä se sitten onkaan, nii-in - käyttää evankeliumeissa ja Johanneksen Ilmestyskirjassa toisenlaista kieltä ja paremmin kuvaavaa.

Tietääkseni on läydettävissä joku kohta, jota alex voisi käyttää, jotta olisi piinassaan raamatullinen, mutta jostainpa syystä tai syyttä suotta alex ei vain käytä sitä.
        Voipi osat muuttua kenties, mutta tähän asti piinaaminen on olliut ennemminkin alexin puolella ja antti on toppuutellut alexia.

Silminnäkiä

• ei 1 vaan kolome
        Ei Antti vaan Alex kirjoitti:

Olet liain kiireisesti tahi kireisesti lukaissut aalla alkavien kaverusten viestejä. Onhan näet nähtävissä hyvinkin, että alex-kasi sitä helvatun Piinaa esiin vetelee ja Antti lukeutuu niihin, jotka ihmettelevät, miksi alex aina piinaa, vaikka raamattu käyttää kuoleman jälkeisestä rangaistuksesta ja siitä paikasta tai mitä se sitten onkaan, nii-in - käyttää evankeliumeissa ja Johanneksen Ilmestyskirjassa toisenlaista kieltä ja paremmin kuvaavaa.

Tietääkseni on läydettävissä joku kohta, jota alex voisi käyttää, jotta olisi piinassaan raamatullinen, mutta jostainpa syystä tai syyttä suotta alex ei vain käytä sitä.
        Voipi osat muuttua kenties, mutta tähän asti piinaaminen on olliut ennemminkin alexin puolella ja antti on toppuutellut alexia.

Silminnäkiä

kolomen enkelin sanoman te ootta kuullunna ja kerrataampas se kolmas

Joh. Ilm.

9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
        10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.

kolmas nainen

• kas kun...
        Ei Antti vaan Alex kirjoitti:

Silminnäkiä

No kun ei Raamattu tunne ikuista piinaa. Sitähän alex on yrittänyt tolkuttaakin. Antin päähän se vaan ei mahdu. Hän haluaisi löytää sellaisen Raamatusta aivan väkisin, koska haluaisi Aatun sinne. Jumalan mieleen sellainen ikuinen piinaminen ei vain ole ja sille Antti ei voi mitään, ei mitään.

• Kylläpä on uskovaisilla hauskat jutut! Ei järjen häivääkään! HAHAHAHAHAH! :-D

T: Iloinen nauraja

• Antero Käkättäjä

Joko se runojen kopsaaminen alkoi kyllästyttämään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe