Sanoiko Jumala muka, että kuolema vapauttaa ?

OLISIKO JUMALA TODELLA ILMOITTANUT ETTÄ KUOLEMA VAPAUTTAA ?

Minä uskon että Jumala lähetti Poikansa vapauttamaan,
sillä ei kuolema vapauta.

Hepr. 9:27
Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen,
mutta senjälkeen tulee tuomio,

Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen
elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Matt. 22:13
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Matt. 25:30
Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

Luuk. 13:28
Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

MUTTA . . . KRISTUKSESSA OLEVAT JA KRISTUKSESSA ELÄVÄT JA KRISTUKSESSA KUOLLEET JA KRISTUKSESSA KUOLEVAT OVAT IKUISESTI TODELLA VAPAITA !

Luuk. 13:16
Tätä Abrahamin tytärtä on Saatana pitänyt siteissään jo kahdeksantoista vuotta.
Eikö häntä olisi saanut päästää vapaaksi sapatinpäivänä?"

Joh. 8:33
He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
Joh. 8:36 : Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Antti

26

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinhänsetietystion

"Matt. 10:28
      Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua;... "

Eli jos ihminen tapetaan, niin Jumala kykenee herättämään hänet eloon.

Ja sitten jatkuu näin:
      "vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

Tuossa puhutaan toisesta kuolemasta.

• "elävä/kuollutko?"

Juuri niin, h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA, se ei ole toinen elämä. Kuoleessa ei ole elämää, muutenhan se ei olisi kuollut.

• Iankaikkinen elämä

saadaan ainoastaan Jumalan armosta Kristuksessa:

Käärmekkö se siellä antin sisällä kyselee itseltään, että :"Onko Jumala todella sanonut?"

Lopeta tuo valheellinen rietastelusi!

Ei kukaan muu puhu kuolemasta "vapauttajana", kun sinä itse!

"Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen
      elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
      Dan. 12:2

Juu, se kauhistus on iankaikkinen sille, joka sinne joutuu, sillä sieltä kukaan palaja elävänä, koska se on lopullinen kuoleman rangaisus, eli "h e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA. Sillä: "HEIDÄT POLTTAA SE TULI!"

Iankaikkinen elämä ja iankaikkinen kuolema ovat toistensa vastakohdat, sillä kuollut on kuollut vasta silloin kun häneltä puuttuu elämä. Ja ilman elämää ei kukaan voi tuntea mitään.

• IDENEB

Eipä tainnut Luojamme luvata, että tulee toinen kuolema sellainen mikä vapauttaa jumalattoman tunnonvaivoista ja kaikista vaivoista välittömästi lopullisen tuomion tultua julkistetuksi! Tietysti itsesyytökset lopulta ehkä voivat kuluttaa loppuun sielun.

• Lunastajani elää

Käärmeen (saatanan) valhe:"Ettete suinkaan kuole,"mutta Jumala sanoi että:

"Synnin palkka on kuolema," jos te syötte siitä puusta, tai koskette siihen niin te tulette kuolevaiseksi.

Jumala ei sallinut, että ihminen elää syntisenä iankaikkisesti, niimpä hän sulki tien elämän puulle, ettei ihminen söisi siitä ja niin eläisi iankaikkisesti.

Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä, jokaiselle, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja ottaa hänet vastaan Lunastajanaan.

Jeesus ainoastaan on se "elämän puu," jonka kautta voi saada iankaikkisen elämän.

• Lopeta valehtelu

IDENEB, eli alias "antti k" sanoo:

********Eipä tainnut Luojamme luvata, että tulee toinen kuolema sellainen mikä >>vapauttaa jumalattoman tunnonvaivoista ja kaikista vaivoista välittömästi lopullisen tuomion tultua julkistetuksi! TEKOJENSA MUKAAN.

• pyh!

Niin? Toinen kuolema on sitä, että kituu tulessa tekojensa mukana ja sitten palaa poroksi eikä enää koskana ole olemassa.

• Annu 2
        pyh! kirjoitti:

Niin? Toinen kuolema on sitä, että kituu tulessa tekojensa mukana ja sitten palaa poroksi eikä enää koskana ole olemassa.

pyh!:ille!

Jep, jep!

• leeviläinen
        pyh! kirjoitti:

Kun ihminen kuoleen ja lihallinen ruumis pannaan hautaan, jossa se ajankuluessa muuttuu maaksi jälleen, niin mikä siellä tulessa siis palaa poroksi ja lakkaa olemasta?

• pyh!
        leeviläinen kirjoitti:

Kun ihminen kuoleen ja lihallinen ruumis pannaan hautaan, jossa se ajankuluessa muuttuu maaksi jälleen, niin mikä siellä tulessa siis palaa poroksi ja lakkaa olemasta?

Etkös sinä tiedä, että on olemassa jumalattomien ylösnousemus, jossa Jumala luo kuolleen ihmisen uudestaa tuomiota varten?

• leeviläinen
        pyh! kirjoitti:

Etkös sinä tiedä, että on olemassa jumalattomien ylösnousemus, jossa Jumala luo kuolleen ihmisen uudestaa tuomiota varten?

Tiedän, että on olemassa Kristuksessa olevien ylösnousemus taivaisiin sekä jumalattomien tuomio.

Mutta minkälaisessa ruumiissa jumalattomat siis kärsivät tuomionsa, koska liha ei peri taivasten valtakuntaa?

• Muuan advari kirjoitti:

## Me dventistit uskomme niinkuin Raamattu ilmoittaa, että Jumalan rangaistus on, ole nyt tarkkana > TEKOJENSA MUKAAN.< ##

Tiedän, tiedän. Adventitien kanssahan minulla on melko pitkälle yhtenevä käsitys - että tekojemme mukaan kukin saamme. Otan vakavasti minäkin ns. kolmannen enkelin sanoman (Ilm.14:9-11) ytimen so. 11. jakeen:
      " Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. "

Joka on kärsimystä aiheuttanut, hän joutuu itse kärsimään ja kärsineet saavat lohdutusta. Asai ilmaistaan evankeliumissakin, näin:

Luuk. 16:25
      Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.

Minä enemmän kuin kukaan toinen haluaisin, ettei ketään tuomittaisi ja eihän edes Jumalan viha poista tapahtuneita kärsimyksiä. Mutta Raamattu opettaa, ettei väärintekijä saa kuollessaan lepoa, vaan teot seuraavat tuolle puolen ajan rajan "ja SITTEN tulee tuomio". Ei suinkaan vapauttava kuolema vaan tulee kuolema ja SITTEN tuomitaan tekojen mukaan, jumalattomuuteensa jääneet.

## Me adventistit uskomme niinkuin Raamattu ilmoittaa, että Jumalan rangaistus on, ole nyt tarkkana > TEKOJENSA MUKAAN.< ##

Niin, olkaapa nyt tarkkoina, uskomme myös me luterilaiset.

Antti

• pyh!

Tuomio kyllä tulee kuoleman jälkeen, mutta heprealaiskirjeessä ei sanota kuinka kauan kuoleman jälkeen se tuomio tulee. Se selviää Ilmestyskirjasta. Se tulee jumalattomien ylösnousemuksen yhteydessä.

• Jumalan Sanaa

Tämä on Jumalan sanaa

Ilm. 9:6

Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa
      mutta eivät löydä,
      he haluavat kuolla,
      mutta kuolema pakenee heitä.

On ihan mahdollista, siispä, että tietynlainen piinaava kuolemattomuus on Jumalan rangaistuskeino. Kun kärsii omien juttujensa vuoksi, eikä voi tiettykään antaa itelleen anteeksikaan, kun kärsii, niin on se vaan kamalaa.
      Mut Jeesuksen kaa
      elämä on Ihanaa

No sitte ton Jumalan sanan lisäks mä keksin ihan ite runon, joka on toisenlainen.

Te olette kuulleet sanottavan, että yksi
      puhukoon ja muut kuunnelkoot.
      Mutta minä sanon teille, että kaikki puhukoot ja
      yksi kuuntelee

Minä, Jeesus, kuulen teidät, minä . .
      näytän Isälle arpiset käteni ja
      Isäni vastaa huutoonne
      tämä Isänne auttaa hädässänne

5015

Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua (Psalmi 50;15)

316

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. (Joh.3:16)

• ei mutta nyt taasko

AVKlla on suuria vaikeuksia päästä eroon tuosta ikuisen piinan kauhustaan ja siksi selittää samaa asiaa kerta kerran jälkeen ja vääntää ja kääntää muiden ajatuksia toiseksi kirjoituksissaan. Mikä ihmeen vapautus kuolema on? Elämä on Jumalan lahja ja sen lopullinen menettäminen on tavallisesti kova paikka sille jonka eteen se tulee. AVKlle se kuitenkin taitaa olla vapautus? AVKn elämä tuntuu olevan niin hirvittävää, että laskee kuolemankin vapautukseksi, mikä normaalille ihmiselle on täysin kieroon kasvanut ajatus.

• kumpaa uskot?

Niin, kumpaa ihminen haluaa uskoa Jumalan sanaa vain vihollisen valhetta. Jumala sanoi Syö vapaasti kaikista muista puista, mutta hyvän ja pahantiedon puusta älä syö, sillä jona päivänä sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.

Mutta vihollinen väärensi Jumalan sanan näin. Onko Jumala todellakin sanonut. Älkää syökö kaikista paratiisin puista?Johon vaimo vastasi.Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.

Vihollinen vastasi omalla valheellaan: Ette suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan.
        Vihollinen puhui siis aivan päinvastoin kuin Jumala kuolemattomuudesta, joka on siitä päivästä lähtien levinnyt ihmisten mieliin, ette te kuole ja siihen lisätään kaikkea muutakin valhetta kuin kuolemattomat sielut, jotka eivät voi koskaan kuolla, edes helvetin lieskoissa.

• eläväinen

Ei sanonut, sillä Raamatun mukaan: "Kuolleet eivöt tiedä mitään."

Jos he tietäisivät, niin silloin he eivät olisi kuolleita, vaan eläviä.

Sillä vain elävä olento voi olla tietoisessa tilassa, aistia ja tuntea.

Kuoleilta puutuu täysin elämä, jos heillä olisi elämä, niin miten he voisivat silloin olla kuolleita?

• eläväinen

Vastaukseni: Ei sanonut, oli avaus tekstiin. Siis Antti V Kantolalle.

Siis Jumala ei puhunut mistään levosta, vaan kuolemasta. Sinun vääntöäsi täysin tuo kuolleiden lepo. Ei kukaan toinen ole sellaista maininnut kertaakaan, kuin sinä useamien nimimerkkiesi takaa.

• KATSOTAANAP KUKA KOETTAA PETTÄÄ JA KUKA PALJASTAA TOTUUDEN

## Käärmeen (saatanan) valhe:"Ettete suinkaan kuole,"mutta Jumala sanoi että:
        "Synnin palkka on kuolema," jos te syötte siitä puusta, tai koskette siihen niin te tulette kuolevaiseksi. ##

Nykyajassa viekas paholainen uskottelee, että kuolema vapauttaa synnintuskissaan piehtaroivan. Mutta Jumaal ajoi "sinä päivänä" ihmisen pois paratiisista, elämään ilman Jumalaa ja tunnonrauhaa. Otsa hiessä henkensä edestä rehkimään ja häveten itseään aina kun alastomuutensa näkivät. Sitten kuolema ja senjälkeen tuomio sekä rangaistus. Sanoohan Sana:

Hepr. 9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        Ap. t. 24:15 : ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

KATSOTAANPA KENELLÄ ON VAIKEUKSIA KENELLÄ EI

### AVKlla on suuria vaikeuksia päästä eroon tuosta ikuisen piinan kauhustaan ja siksi selittää samaa asiaa kerta kerran jälkeen ###

Totta puhuen se oli kylläkin ALEX-KASI kun piinan otti puheeksi ja ihan kesken muiden asiain.
        Minä en löydä moista kohtaa Raamatusta, eikä ole alexkaan esittänyt. Mutta minkäs minä sille voin, että - sivumennen sanoen - samansuuntaista löytyy Kristuksen lausumana evankeliumeissa sekä ilmestyksenä ns. kolmen enkelin sanomassa Joh.Ilm. 14. luvussa.
        Se sanoma muistuttaa, ettei kuolema vapauta jumalatonta, vaan sitten tulee tuomio ja rangaistuksen paikka. Kaikki tekemäsi paha tulee sinua vastaan ajan rajan toisella puolella, toteaa Kristus itse, uskomme isän, Aabrahamin suulla:

Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi,
        ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

Tunne Jeesus sisimmässäsi pelastajanasi, niin ei kuoleman ja tuomion pelko sinua enää piinaa!

AIONISTA AIONIIN
        Dan.12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

En tiedä, tarkoittaako ikuinen ikuista, mutta varmaa on, että pitkästa ajanjaksosta on kyse.
        Älä jättäydy kärsimään, vaan jättäydy Kristukselle jo tänään! (Ps.50:15, Joh.3:16).
        HÄN ei ehkä kauan jaksa katsella sinua, jos väärälle puolelle valintasi teet, mutta piinaava sellainen tilanne sinulle tulee olemaan, jos vaikka ei järin montaa vuotta kestäisikään, olla Jeesuksen tutkivan tuomitsevan katseen alla, eikä enää mahdollisuutta parannuksen tekoon -

Ilm. 14:10
        niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. --[osa ns. kolmen enkelin sanomaa]--

Antti

• AnttiVKantola kirjoitti:

KATSOTAANAP KUKA KOETTAA PETTÄÄ JA KUKA PALJASTAA TOTUUDEN

## Käärmeen (saatanan) valhe:"Ettete suinkaan kuole,"mutta Jumala sanoi että:
        "Synnin palkka on kuolema," jos te syötte siitä puusta, tai koskette siihen niin te tulette kuolevaiseksi. ##

Nykyajassa viekas paholainen uskottelee, että kuolema vapauttaa synnintuskissaan piehtaroivan. Mutta Jumaal ajoi "sinä päivänä" ihmisen pois paratiisista, elämään ilman Jumalaa ja tunnonrauhaa. Otsa hiessä henkensä edestä rehkimään ja häveten itseään aina kun alastomuutensa näkivät. Sitten kuolema ja senjälkeen tuomio sekä rangaistus. Sanoohan Sana:

Hepr. 9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        Ap. t. 24:15 : ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

KATSOTAANPA KENELLÄ ON VAIKEUKSIA KENELLÄ EI

### AVKlla on suuria vaikeuksia päästä eroon tuosta ikuisen piinan kauhustaan ja siksi selittää samaa asiaa kerta kerran jälkeen ###

Totta puhuen se oli kylläkin ALEX-KASI kun piinan otti puheeksi ja ihan kesken muiden asiain.
        Minä en löydä moista kohtaa Raamatusta, eikä ole alexkaan esittänyt. Mutta minkäs minä sille voin, että - sivumennen sanoen - samansuuntaista löytyy Kristuksen lausumana evankeliumeissa sekä ilmestyksenä ns. kolmen enkelin sanomassa Joh.Ilm. 14. luvussa.
        Se sanoma muistuttaa, ettei kuolema vapauta jumalatonta, vaan sitten tulee tuomio ja rangaistuksen paikka. Kaikki tekemäsi paha tulee sinua vastaan ajan rajan toisella puolella, toteaa Kristus itse, uskomme isän, Aabrahamin suulla:

Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi,
        ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

Tunne Jeesus sisimmässäsi pelastajanasi, niin ei kuoleman ja tuomion pelko sinua enää piinaa!

AIONISTA AIONIIN
        Dan.12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

En tiedä, tarkoittaako ikuinen ikuista, mutta varmaa on, että pitkästa ajanjaksosta on kyse.
        Älä jättäydy kärsimään, vaan jättäydy Kristukselle jo tänään! (Ps.50:15, Joh.3:16).
        HÄN ei ehkä kauan jaksa katsella sinua, jos väärälle puolelle valintasi teet, mutta piinaava sellainen tilanne sinulle tulee olemaan, jos vaikka ei järin montaa vuotta kestäisikään, olla Jeesuksen tutkivan tuomitsevan katseen alla, eikä enää mahdollisuutta parannuksen tekoon -

Ilm. 14:10
        niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. --[osa ns. kolmen enkelin sanomaa]--

Antti

Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni.

Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte.
        Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot.

Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy?

Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua. Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.

Ja Herralle ovat otollisia Juudan ja Jerusalemin uhrilahjat niinkuin ammoin menneinä päivinä ja muinaisina vuosina.

Ja minä lähestyn teitä pitääkseni TUOMION ja tulen kiiruusti todistajaksi velhoja ja avionrikkojia ja väärinvannojia vastaan ja niitä vastaan, jotka sortavat palkkalaista palkanmaksussa, leskeä ja orpoa ja vääntävät vääräksi muukalaisen asian eivätkä pelkää minua, sanoo Herra Sebaot.

Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te, Jaakobin lapset, herkeä: isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte: "Missä asiassa meidän on käännyttävä?" Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta.

Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?"

Kymmenyksissä ja antimissa. Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta. Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot. Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot.

Ynseät ovat teidän puheenne minua vastaan, sanoo Herra.

Mutta te sanotte: "Mitä me olemme puhuneet sinua vastaan?"

Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä. Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat." Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.

Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.

Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.

Sillä katso: SE PÄIVÄ on tuleva, joka palaa kuin pätsi.

Ja KAIKKI julkeat ja KAIKKI, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja HEIDÄT POLTTAA SE PÄIVÄ, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

Mutta TEILLE, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava VANHURSKAUDEN AURONKO ja PARANTUMINEN sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä HE tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle SINÄ PÄIVÄNÄ, jonka MINÄ TEEN, sanoo Herra Sebaot.

Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin KOKO Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.

Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.

------

Jaa-a Antti, luehan mitä Herra Sebaot sanoo asiasta.

alex

• Kittuuttaja

Näemme jonkin aloituksen otsikkona "Raamattu ja kidutuksen olemassaolo"
      { http://keskustelu.suomi24.fi/node/10942322 }

Emmä nyt tiiä, oonko mittään miältä leipätekstistä siinä , mutta jos joku sanoisi, ettei kidutusta ole olemassa, niin kyllä sitten täytyy olla kovin hyväuskoinen ja henkisesti sokkee. Jos ei jumalat kiduta niin aina löytyy iso paha susi, joka kiduttaa voinemme käyttää tuota suosittua hiukkasen lievempää sanaa: piinaa. Jos joku uskoo ns. Jumalaan, niin loogillista on uskoa kaikki hänen oppinsa ja myäskin pelätä tulikivijärveä ainakin senverran, että koettaa jumalisesti elellä.

Ouh, '56' heprealaisherrako Golgatalla ei ollu ympärileikattu? Meeppäs joulukirkkoon ja kuule, että sen iskä ja äitykkä vei sen ympärleikattavaks säädetyn ikäsenä. Eheikä kidutus ketään hyväksi tee, vaan jo piinasta puhuminenkin tekkeepi monta lukijaa raivopäiseksi sarvipääksi.

Mut eiks heitin raamattukin kerro, että Perkele tietäen aikansa olevan lopussa sitäkin enempi riehuu ja koettaa uskotella immeiset puolelleen. No miksei vaikka 'meitin' sillä täytyy sanoa tottuuden nimeen, että enempi uskon kirkonihmisiä kuin filosofeja.

• Katos "Kittuuttaja" - eihän kukaan ole koskaan kieltänyut, että ei ihmiset kärsisi - mutta se on ihmisten typeryyden tulos eikä Jumalasta.

Keskustelua käydäänkin siitä, että loiko kaikkivaltias Jumala elämää jonka sitten heittää ikuisesti kitumaan tulessa. Tutuis siltä että muutamat ovat niin peloissaan että he eivät näe kuinka mahdotonta se olisi.

Kaikkivaltias, kaikkitietävä, oikeudenmukainen, rakkaudellinen Jumala luomassa elämää ikuiseen kidutukseen tulijärvessä.

MIKSI ? ja olisiko se oikeudenmukaista ja rakkaudellista?

Kuinka nämä ihmiset ajattelevat? (tai ajattelevatko he ?)

Loiko kaikkivaltias, kaikkitietävä, oikeudenmukainen, rakkaudellinen Jumala elämää ikuisesti kidutettavaksi (niinkuin jotkut tuntuvat uskovan) .. vahingossa? tai tahallaan? tai miksi ? välinpitämättömyydestä?

Oikea vastaus on: ... Jumala EI ole sitä koskaan edes ajatellut tehdä saati sitten tehnyt - ei vahingossa, ei tahallaan, ei välinpitämättömyydestä, ei ollenkaan.

Kaikki sellaiset uskomukset ovat harhoja.

Mihin sellaiset uskomukset sitten perustuvat?

Juu, siihen että ihmisille on opetettu, että heillä on kuolematon sielu - että he ovat kuolemattomia ikuisuus olentoja - mutta se ei ole Raamatun opetus - vaan kirkon perinnäisoppeja - oppeja jotka on tullut kristinuskoon ihan muista uskonnoista.

Ne olivat harhoja muualla ja ovat harhoja kristinuskossa - vajavainen ihminen ei ole ikuinen - ei mikään vajavaisuus ole ikuista.

Raamatun opetua on että vain ne jotka jättävät pahuutensa ja alkavat elää Jumalan Pojan ohjauksessa voivat saavuttaa iankaikkisen elämän - ei muut.

Vain Jumalalla on kuolemattomuus sanoo Raamattu. Koska Jumala on synnitön ja täydellinen Elämä - siis päin vastoin kuin syntinen ihminen ja eläimet.
        ----------

Pietari kirjoitti seuraavan totuuden:
        Herra siis voi pelastaa koetuksesta ne, jotka häntä pelkäävät, mutta jumalattomien hän antaa RANGAISTUKSEN ALAISINA odottaa tuomion päivää -- varsinkin niiden jotka seuraavat saastaisia ruumiin haluja ja halveksivat Herraa ja hänen valtaansa.
        --
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat, saavat vääryyksistään väärintekijän palkan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Viisaita sanoja .. :)

alex

• taivas ja helvetti
        alex.kasi kirjoitti:

Katos "Kittuuttaja" - eihän kukaan ole koskaan kieltänyut, että ei ihmiset kärsisi - mutta se on ihmisten typeryyden tulos eikä Jumalasta.

Keskustelua käydäänkin siitä, että loiko kaikkivaltias Jumala elämää jonka sitten heittää ikuisesti kitumaan tulessa. Tutuis siltä että muutamat ovat niin peloissaan että he eivät näe kuinka mahdotonta se olisi.

Kaikkivaltias, kaikkitietävä, oikeudenmukainen, rakkaudellinen Jumala luomassa elämää ikuiseen kidutukseen tulijärvessä.

MIKSI ? ja olisiko se oikeudenmukaista ja rakkaudellista?

Kuinka nämä ihmiset ajattelevat? (tai ajattelevatko he ?)

Loiko kaikkivaltias, kaikkitietävä, oikeudenmukainen, rakkaudellinen Jumala elämää ikuisesti kidutettavaksi (niinkuin jotkut tuntuvat uskovan) .. vahingossa? tai tahallaan? tai miksi ? välinpitämättömyydestä?

Oikea vastaus on: ... Jumala EI ole sitä koskaan edes ajatellut tehdä saati sitten tehnyt - ei vahingossa, ei tahallaan, ei välinpitämättömyydestä, ei ollenkaan.

Kaikki sellaiset uskomukset ovat harhoja.

Mihin sellaiset uskomukset sitten perustuvat?

Juu, siihen että ihmisille on opetettu, että heillä on kuolematon sielu - että he ovat kuolemattomia ikuisuus olentoja - mutta se ei ole Raamatun opetus - vaan kirkon perinnäisoppeja - oppeja jotka on tullut kristinuskoon ihan muista uskonnoista.

Ne olivat harhoja muualla ja ovat harhoja kristinuskossa - vajavainen ihminen ei ole ikuinen - ei mikään vajavaisuus ole ikuista.

Raamatun opetua on että vain ne jotka jättävät pahuutensa ja alkavat elää Jumalan Pojan ohjauksessa voivat saavuttaa iankaikkisen elämän - ei muut.

Vain Jumalalla on kuolemattomuus sanoo Raamattu. Koska Jumala on synnitön ja täydellinen Elämä - siis päin vastoin kuin syntinen ihminen ja eläimet.
        ----------

Pietari kirjoitti seuraavan totuuden:
        Herra siis voi pelastaa koetuksesta ne, jotka häntä pelkäävät, mutta jumalattomien hän antaa RANGAISTUKSEN ALAISINA odottaa tuomion päivää -- varsinkin niiden jotka seuraavat saastaisia ruumiin haluja ja halveksivat Herraa ja hänen valtaansa.
        --
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat, saavat vääryyksistään väärintekijän palkan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Viisaita sanoja .. :)

alex

Mutta alex, MINUN omatuntoni etsii ja löytää ne jakeet, että MIELESTÄNI vihollista, syntistä PITÄÄ rangaista ikuisella elämällä helvetissä,..

koska

uskovalla on iankaikkinen elämä, niin onhan se oltava kadotetullakin.
        Ei Jumalan luoma kuole, se on kuolematon SIELU.

Tämä on niin hyvin opetettu tuonne omalletunnolle, että mieli on taipunut tähän,

eikä se voi muuta nähdäkään. Vieläpä, kun siitä jatkuvasti opetetaan näin, niin tottahan se silloin on.

Se antaa sydämelle sen näköalan, että saipahan Hitleri joukkoineen oikean tuomion, joka ei koskaan pääty.
        Ihmisen omantunnon oikeudenmukaisuus on näin varmennettu, meidän näköiseksi ja mehän olemme jumalan kuvia. Näin voimme kuvitella sen oikeudenmukaisuuden oikeaksi ja Jumalahan tekee lopulta tekojemme ja ajatustemme mukaisesti.

Taivaan portit ja helvetin liekit draama on kysytty maassamme.

Vieläpä opetetaan, ettei Jumala kiduta ketään, tässä opissa vaan saatana helvetissä kiduttaa kadotettua.

** **

Mitä sitten tulee uskottoman väitteeseen helvetin poissaolosta, hän vakuuttaa taas toisella alttarilla koko asian tarinaksi ja näinollen voi hyvin omallatunollaan jättää rakastamatta lähimmäisiään, varastaen, lyöden ja kunnioittamatta elämään suunnalla. Hän elää näin hyvää omantunnon littoaan herransa kanssa, karkeloiden elämänsä mittaa ja sen odottamaansa loppua kohti, ts. kuolemaa.

Siksi hän nauttii nyt tämän elämänsä ajan kättensä hedelmä, koska ei odota sen enempää. Se oikeuttaa niihin elämänhedelmiin ja tekoihin, jossa maailma elää tätä elämäänsä. Uskonnoton elää uskonsa mukaisesti.

Omaatuntoa EISAA herättää, siksi se raivo totuutta kohtaan. Elämä oikeassa tietoisuudessa on muutoin maanpäällistä helvettiä, jos muutoshalua omassa tunnossa ei ole.

**

Sitten mukaan mahtuu tuomiosta eritapaisia lopputuloksia.

-kadotettua ei herätetä elämään, eikä tuomiolle, vaan on kuolemalla kuollut.

- kadotettu herätetään ja tuomitaan, tekojensa mukaan, saaden tuomionjulistuksen päätöksessä iankaikkisen kuolemansa. Mutta joutuu kokemaan kättensä hedelmien tuloksen, ja se ei ole helppoa tuomitulle.
        Katsoa nyt, kuinka tekojensa summana lapsensa ja lapsenlapsensa joutuu tuomituksi, koska nyt tuomittu on eksyttänyt heidät omille tielleen.

jne..

• #uskovalla on iankaikkinen elämä, niin onhan se oltava kadotetullakin#. Ei Jumalan luoma kuole, se on kuolematon SIELU.

Vastaus:
      Niin kyllä minäkin sen tiedän, että monet uskonnot opettavat sielun kuolemattomuutta vaikka sitten ”helvetissä” ja että sellainen oppi on saanut jalan sijaa kristinuskossakin.

MUTTA – jos tutkii Raamattua niin tajuaa helposti että Raamatussa ei sielun luontaista kuolemattomuutta opeteta - todellisuudessa Raamatussa ei ole edes sellaista sanaa kuin ”helvetti”- vaan sana on Gehenna – joka aivan tarkalleen tarkoittaa Hinnomin laaksoa Jerusalemin eteläpuolella jossa Jeesuksen aikaan oli KAATOPAIKKA – jota Jeesus käytti esimerkkinä siitä miten syntisen käy jos ei Jumala ihmistä pelasta ja on aivan luonnollista, että ne jotka kuuntelivat TIESIVÄT mikä paikka se Gehenna oli. Olisi kummallista jos Jeesus puhuisi heille Gehennasta ilman että he tiesivät mistä hän puhui. Monet olivat varmasti vieneet omia jätteitään sinne poltettavaksi.

He tiesivät myös että Gehennassa poltettiin muun muuassa rikollisten teloitetut ruumiit – jos niitä ei madot ehtineet syödä – sillä rikollisia ei pantu muistohautaan... myös Jeesus aiottiin panna sinne kun hän oli kuollut - mutta Jumala tahtoi toisin – sillä Jumala HERÄTTI Jeesuksen kuolleista kolmantena päivänä. Jeesus siis oli kuoleman unessa siihen asti.

Jos hetkenkin miettii sitä mitä usko ”sielun luontaiseen kuolemattomuuteen” tuo mukanaan niin huomaa erittäin helposti että sellainen usko (oppi) on reikiä täynnä. Suuria reikiä jotka sekoittavat Raamatun todellisen sanoman erittäin tehokkaasti.

Miksi?
      Koska usko kuolemattomaan sieluun ja sitä seuraavaan ikuiseen piinaan helvettin tulijärvessä muuttaa Jumalan olemuksen täydellisesti - se tekee Jumalasta erehtyvän - tai vaihtoehtoisesti julmurin – mikä ei ole Raamatun opetus.

Raamatun opetus on, että Jumala on täydellinen Elämä - myös oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa ja SIKSI kuolematon. Jumala on myös kaikkiviisas, kaikkivoipa ja ehdottomasti oikeudenmukainen aina, MYÖS pelastaessaan syntisen.

Pelastus tarkoittaa sitä että Jumala pelastaa syntisen synneistä ja niiden mukana tulevasta kuolemasta >> synnittömyyteen ja siihen iankaikkiseen elämään joka voi olla mahdollista ainoastaan Jumalan tahdossa elettäessä. Jumala maksoi syntisen syntivelat siten, että synnitön Jeesus otti itse vapaaehtoisesti osalleen sen kohtalon joka on aina syntisen osa (oikeudenmukainen osa) jos ei Jumala häntä pelasta. Sillä syntinen saa tekojensa mukaan – hän kuolee. Raamattu sanoo synnin palkka on kuolema – koska synti on sellaista tekemistä joka tuhoaa tekijänsä elämän. Jos me teemme pahaa toiselle - synti on silloinkin myös oman elämän tuhoamista – ja sen palkka on kuolema koska synti on vajavaisuutta ja vajavaisuudessa ei ole iankaikkista elämää – siksi Jeesuksen piti kuolla – pahat ihmiset tuomitsivat Jumalan tahdon tekijän kuolemaan, (he siis tuomitsivat samalla oikeastaan Jumalan) – siis syytön, kärsi ja kuoli syyllisten edestä ja maksoi siten syntisten koko syntivelan rakkaudessa ja oikeudenmukaisuudessa.

Voi siis kysyä että mitä Raamatusta jää jäljelle ? jos ei sen Jumala olekaan sellainen kuin Raamattu Hänet ilmoittaa ja jos ei Jeesuksen lunastus vastaakaan syntisen kohtaloa. Ei paljon mitään ..

Raamattu ei titenkään kerro missään että syntisellä olisi kuolemattomuus - Raamattu sanoo selvääkin selvemmin että AINOASTAAN Jumalalla kuolemattomuus ja sillä joka elää siinä Jumalan vanhurskaudessa jonne Jeesus kerran johdattaa omansa.

Oikein sanoi Paavalikin : 1. Kor. 15:26 "Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema"..

alex

• !!!!!!!!!!.....

Olisi suorastaan helvettiä olla taivaassa, jos helvetti olisi ikuinen piinan paikka.

• Kuka viihtyisi

En tosiaankaan viihtyisi Uudessa Maassa, jos helvetti olisi ikuinen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      181
      1258
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      883
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      814
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      674
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      585
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      308
      578
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      569
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      540
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      539
    Aihe