OLETKO SYNTYNYT UUDESTI?

Joh.3:3 Jeesus vastasi sanoi hänelle. (Nikodeemukselle) >>Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä jumalan valtakuntaa.

3:5 Jeesus vastasi: >>Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Uskonratkaisun kun olet tehnyt, niin olet pelastettu, mutta sinun pitää Jumalan
aikataulussa syntyä uudesti ja naulita vanha Aatami ristille sekä kasvaa Jeesuksen tuntemisessa.

Pyhä henki ja Jumalan Sana synnyttävät ajallaan uskovan uudesti.
Mutta jos jää pois uudesti syntymästä jostain syystä, esim ei ole saanut oikeaa
opetusta tahi on ollut välinpitämätön uskossa vaeltamisessa tahi syystä jos toisesta varsinkin omasta syystä ei ole päässyt kasvamaan Jeesuksessa,
niin tuollainen ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa, eli päästä sinne sisälle.

Eli jos varsinkin omasta syystä ei halua kasvaa Jeesuksessa ja siten syntyä uudesti, niin tällainen joutuu viettämään ikuisuutensa tulessa palamassa.

Uskovan tulee antaa Jumalan uudestisynnyttää meidät, ja jos emme anna, niin
emme ole kelvollisia hänen valtakuntaansa ja meidät perii hukka.

163

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ingenjör_81

      12 kysymystä, joiden vastaukset paljastavat oletko todella pelastunut.

      1. Paavalin kirje roomalaisille 8:16 sanoo: "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia." Ensiksi: me itse olemme lahjomaton todiste itsellemme! Jumalan Pyhä Henki alituisesti vakuuttaa meille että me kuulumme Jeesukselle.

      2. Koko 1. Johanneksen kirje on kirjoitettu "testiksi" joka määrittää pelastuksen todellisuuden. Luvun 1 jae 3 sanoo: "Minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen kanssa."

      Yhteys, josta aito uskovainen nauttii on selkeä todistus pelastuksesta. Ne jotka väittävät olevansa kristittyjä mutta ottavat harvoin osaa jumalanpalvelukseen tai seurustelevat muiden uskovien kanssa luultavasti pettävät vain itseään. Uskosta luopumassa oleva kristitty voi pysyä kaukana kirkosta sekä muista uskovista, mutta takaan sinulle ensi käden kokemuksesta, että siinä tapauksessa ei ole koskaan ollut sellaista aikaa jolloin hän olisi nauttinut kirkossa käymisestä! Toisaalta, jae 8 opettaa meille, että jos me sanomme ettei meissä ole syntiä, niin Totuus ei ole meissä. Luvun 2 jae 3 opettaa meille, että olemme Kristuksessa jos me rakastamme veljiämme. Taas, ne jotka ovat jatkuvasti poissa seurakunnan kokouksista eivätkä tee selväksi sitä että rakastavat Jumalan lasten joukossa olemista ovat hyvin todennäköisesti "lustetta" eivätkä "viljaa". Jae 15 opettaa meille, että jos joku rakastaa Maailmaa, Isän rakkaus ei ole hänessä. "Maailmallinen kristitty" on sana joka ei tarkoita mitään, ja ne jotka väittävät olevansa uskossa mutta takertuvat silti tämän maailman arvoihin ovat epäilyttäviä.

      3. 1. Joh 5:13 Selittää meille, että koko kirje on kirjoitettu jotta me voisimme olla varmoja siitä että omistamme iankaikkisen elämän Kristuksessa. Oletko aivan varma, että jos kuolisit tänään, pääsisit Taivaaseen.

      4. Jumalan sana opettaa että Raamattu on sellainen Kirja jota uskosta osaton ei voi ymmärtää. Se on hengellinen kirja, ja pelastumaton ei ole ainoastaan hengellisesti sokea, vaan 1.kor. 2:14 kertoo että hän on myös kyvytön ymmärtämään mikä on hengellisesti tärkeää. Ymmärrätkö sinä Raamattua? Onko siinä sinun mielestäsi järkeä? Puhuuko se sinun sydämeesi? Vakuuttaako se sinut omasta syntisyydestäsi ja ohjaako se sinua kulkemaan oikeaa tietä?

      5. Raamattu on hyvin selkeä ilmoittaessaan, että uudistumaton yksilö ei etsi Jumalaa (Room. 3:11). Oletko sinä tuskaisen tietoinen syntisestä luonnostasi ja huudatko sinä Jumalan puoleen koko sydämestäsi anoen anteeksiantoa. Jos teet näin se on yksi merkki siitä että olet uudestisyntynyt.

      6. Raamattu sanoo että uudistumaton yksilö on Saatanan orja sekä kyvytön tekemään mitään oman tilanteensa hyväksi (ef. 2:2). Oletko sinä kyennyt kääntämään selkäsi tälle syntiselle maailmalle? Ovatko kaikki sinun läheiset ystäväsi kristittyjä? Jos olet uudestisyntynyt, pelastumattomat ystäväsi karttavat sinua kuin ruttoa!

      7. Rakastatko sinä todella kristittyjä ja haluatko sinä viettää aikaa heidän kanssaan, enemmän kuin kenenkään muun kanssa? Voitko sinä tavata aivan oudon henkilön, huomata että hän on uskossa ja sitten heti ystävystyä hänen kanssaan? Onko sinun sydämessäsi "jotain" joka vetää sinut heidän luokseen ja synnyttää sellaisen yhteyden, jota ei voi selittöö millään muulla tavalla?

      8. Nautitko siitä että saat uhrata rahaasi ja aikaasi Herran Työhön?

      9. Teetkö sinä nyt vähemmän syntiä kuin ennen uskoontuloasi?

      10. Näkevätkö muut ihmiset "hengen hedelmät" toimivan sinun elämässäsi? Saavatko he nähdä aitoa rakkautta, iloa, rauhaa, kärsivällisyyttä jne. (Gal 5.22). Huomaavatko he että sinä olet erilainen ihminen kuin se, joka sinä olet aikaisemmin ollut?

      11. Oletko joutunut kokemaan vainoa todistuksest vuoksi? (Entiset ystäväsi jotka kaikkosivat pois ovat lievä esimerkki vainosta).

      12. Odotatko innokkaasti Jeesuksen paluuta millä hetkellä hyvänsä?

      Moneenko kysymykseen vastasit kyllä?
      Lähde: http://www.sunpoint.net/~patato/cefa.html

      • mikroskooppi

        9. Vähemmän syntiä?

        Ei uudestisyntynyt tee ollenkaan syntiä:

        1.Joh krj. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ, sillä Jumalan siemen PYSYY hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

        Room
        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin te saatte elää.
        8:14 Sillä kaikki joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä, ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden Hengen, jossa me huudamme; "Abba, Isä!"

        Edellisestä ilmenee, ettei Jumalan lapset vaella lihan mukaan, ja tee syntiä.

        Uudestisyntynyt ei siis tee syntiä.
        Uudistunut ei ole sama asia kuin jo syntynyt.


      • armon alla
        mikroskooppi kirjoitti:

        9. Vähemmän syntiä?

        Ei uudestisyntynyt tee ollenkaan syntiä:

        1.Joh krj. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ, sillä Jumalan siemen PYSYY hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

        Room
        8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin te saatte elää.
        8:14 Sillä kaikki joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä, ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden Hengen, jossa me huudamme; "Abba, Isä!"

        Edellisestä ilmenee, ettei Jumalan lapset vaella lihan mukaan, ja tee syntiä.

        Uudestisyntynyt ei siis tee syntiä.
        Uudistunut ei ole sama asia kuin jo syntynyt.

        " Uskonratkaisun kun olet tehnyt, niin olet pelastettu, mutta sinun pitää Jumalan
        aikataulussa syntyä uudesti ja naulita vanha Aatami ristille sekä kasvaa Jeesuksen tuntemisessa.
        Pyhä henki ja Jumalan Sana synnyttävät ajallaan uskovan uudesti."

        Ihminen uudesti syntyy juuri siinä uskonratkaisun tehtyään, ei siihen mitään kasveta.

        Uskon vaellus on kasvamista koko elämän ajan.Kristuksen tuntemisessa.

        Oletko körttiläinen vai mikä ap ? Ja hukka ei meitä peri vaan ikuinen elämä tai helvetti.


    • asiastakyse

      Miikanaahum, oikein kirjoitat uudestisyntymisen välttämättömyydestä.

      Saamme lukea Raamatusta sen, mitä Jeesus tarkoitti elävällä vedellä, joka sammuttaa janon täydellisesti?
      14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

      Me tiedämme mitä Jeesus antoi heille, jotka tahtoivat kuunnella Häntä.
      Hän antoi taivaasta tuomaansa Sanomaa. Hän puhui heille Jumalan Tahdon.
      Jeesus siis antoi kuulevilleen EVANKELIUMIN.

      Evankeliumi on se vesi, joka tulee ihmisessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
      Ihminen syntyy uudeksi evankeliumista ja Hengestä. Jumala on Henki, joka lähettää Sanansa ja Pyhän Henkensä, Elävän Veden Lähteen Herran, sinne missä Hänet otetaan vastaan.
      Vastaan ottajat syntyvät uudeksi Vedestä ja Hengestä, eli siitä, mikä Nikodemuksenkin, Israelin opettajan olisi pitänyt käsittää. Hän opetti Jumalan Sanaa, mutta ei silti käsittänyt Sanan muutosvoimaa, eikä profetiat olleet kertoneet hänelle uuden liiton tuovan lain muutoksen. Enää ei eletty vanhan liiton lakia noudattaen, vaan oli alkanut uuden liiton lain aika pappeuden muutoksen myötä. Nyt ihmisen piti naulata kaikki pahuus ristille, jotta rakkaudenlaki pääsi vaikuttajaksi. Rakkaudenlakiin päässeet olivat kokeneet täydellisen mielen muutoksen ja olivat näin uusia luomuksia, kuten on tänäänkin.

      Johannes 4
      1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
      2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-
      3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
      4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
      5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
      6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
      7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
      8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
      9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.

      10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
      11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
      12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
      13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,

      14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

      15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
      16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
      17 Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
      18 sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
      19 Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
      20 Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
      21 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
      22 Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
      23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
      24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
      25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
      26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".

    • !"#¤%&/

      Olen syntynyt ainoastaan yhden kerran. Ei tarvinnut syntyä uudestaan koska ensimmäinen kerta onnistui hyvin.

      • asiastakyse

        Olet syntynyt lihasta, eli ihmisestä lihaksi, eli ihmiseksi. Kannat ensimmäisen lihan, eli ensimmäisen Aadamin syntitaakkaa mukanasi, jos et synny uudeksi Vedestä ja Hengestä. Jos et tunne Herraa, et edes käsitä synnistä mitään. Luulet olevasi synnitön.

        Pietari ei ollut Rooman paavi koskaan, eikä sitä ollut Paavalikaan, vaikka jotkut niin väittävätkin.

        Mistä lie keksitty tuo Pietarin paavina toimiminen.
        Olen havainnut, että Paavalin luultiin tulleen paaviksi Roomaan sen takia, että hän asui siellä kaksi vuotta. Hän kylläkin asui vuokrahuoneessa ja opetti yötä päivää tietä Jumalan tykö. Kertoi Jeesuksen tulleen taivaasta tuoden evankeliumin ja kuolleen Ilosanoman vastaan ottajien puolesta ristillä ja vuodattaneen syyttömän veren maasta huutavan syyllisen veren päälle. Näin Jeesus sovitti ensimmäisen Aadamin syntivelan viimeisenä Aadamina.

        Usko, tai ole uskomatta. Valinta on vapaa. Uskovainen tulee leirin ulkopuolelle julistamaan evankeliumia ja joka ottaa julistuksen vastaan, saa muuttaa leirin sisäpuolelle, sillä Jumalan Sanan julistus auttaa uskosta osattomia kuulemaan Jumalan pelastustien ja näin nämä saavat mahdollisuuden valita mitä tietä haluavat kulkea. Jos haluavat seurata Jumalan Sanaa leirin sisäpuolelle, on heidän syntinsä sovitettu.


      • !"#¤%&/
        asiastakyse kirjoitti:

        Olet syntynyt lihasta, eli ihmisestä lihaksi, eli ihmiseksi. Kannat ensimmäisen lihan, eli ensimmäisen Aadamin syntitaakkaa mukanasi, jos et synny uudeksi Vedestä ja Hengestä. Jos et tunne Herraa, et edes käsitä synnistä mitään. Luulet olevasi synnitön.

        Pietari ei ollut Rooman paavi koskaan, eikä sitä ollut Paavalikaan, vaikka jotkut niin väittävätkin.

        Mistä lie keksitty tuo Pietarin paavina toimiminen.
        Olen havainnut, että Paavalin luultiin tulleen paaviksi Roomaan sen takia, että hän asui siellä kaksi vuotta. Hän kylläkin asui vuokrahuoneessa ja opetti yötä päivää tietä Jumalan tykö. Kertoi Jeesuksen tulleen taivaasta tuoden evankeliumin ja kuolleen Ilosanoman vastaan ottajien puolesta ristillä ja vuodattaneen syyttömän veren maasta huutavan syyllisen veren päälle. Näin Jeesus sovitti ensimmäisen Aadamin syntivelan viimeisenä Aadamina.

        Usko, tai ole uskomatta. Valinta on vapaa. Uskovainen tulee leirin ulkopuolelle julistamaan evankeliumia ja joka ottaa julistuksen vastaan, saa muuttaa leirin sisäpuolelle, sillä Jumalan Sanan julistus auttaa uskosta osattomia kuulemaan Jumalan pelastustien ja näin nämä saavat mahdollisuuden valita mitä tietä haluavat kulkea. Jos haluavat seurata Jumalan Sanaa leirin sisäpuolelle, on heidän syntinsä sovitettu.

        Miksi uskoisin noita tarinoista? Tiedämme aivan hyvin mistä olemme tulleet (tai ainakin kouluja käynneet ymmärtävät). Minä kannan evoluution tuottamia ominaisuuksia mukanani, enkä minkään Aatamin syntejä.

        Koko syntipukki- ja sijaiskärsijä-ajattelu on kuvottava.
        EI ei ei .. ota nyt hyvä ihminen järki käteen ja unohda moiset hömpötykset ja satukirjat.


      • asiastakyse
        !"#¤%&/ kirjoitti:

        Miksi uskoisin noita tarinoista? Tiedämme aivan hyvin mistä olemme tulleet (tai ainakin kouluja käynneet ymmärtävät). Minä kannan evoluution tuottamia ominaisuuksia mukanani, enkä minkään Aatamin syntejä.

        Koko syntipukki- ja sijaiskärsijä-ajattelu on kuvottava.
        EI ei ei .. ota nyt hyvä ihminen järki käteen ja unohda moiset hömpötykset ja satukirjat.

        Mitä kouluja olet käynyt? Et varmaankaan sen kummempia mitä meistä useimmat ovat käyneet. Ei nämä maalliset opit koskaan yllä Jumalan yliopistoihin.
        Nykyään ihmiset kouluttautuvat elatuksen tähden ja jotku maallisen kunnian tähden. Uskovaisten keskuudessa on paljon maallisia kouluja käyneitä ja kaikki he ovat Jumalan kouluttamia ja se on tärkeintä. Aivan varmasti jokainen uskovainen pitää paljon kalliimpana Jumalan antamaa koulutusta, vaikka olisi täällä saanut korkeimman asteen koulutuksen.

        Jeesuksen opetuslapset olivat kalastajia ja näin heitä ei varmaankaan luulla kovin korkeita kouluja käyneiksi.

        Evoluutio muuttaa lajia lajin sisällä, sillä Jumala antoi siunauksen kaikelle luomalleen. Jos ns. ihmisten evoluutioksi kutsumaa muutosta ei tapahtuisi, moni laji kuolisi sopimattomassa maaperässä ja ilmanalassa.

        Evoluutio-sanan voikin kertoa olevan siunaus-sana. Ihmiset ovat keksineet evoluutio-sanan ja saaneet aikaan väitteitä, jossa joku laji muuttuu muuksi. Tuokaapa sellainen todistus tänne.


      • !"#¤%&
        asiastakyse kirjoitti:

        Mitä kouluja olet käynyt? Et varmaankaan sen kummempia mitä meistä useimmat ovat käyneet. Ei nämä maalliset opit koskaan yllä Jumalan yliopistoihin.
        Nykyään ihmiset kouluttautuvat elatuksen tähden ja jotku maallisen kunnian tähden. Uskovaisten keskuudessa on paljon maallisia kouluja käyneitä ja kaikki he ovat Jumalan kouluttamia ja se on tärkeintä. Aivan varmasti jokainen uskovainen pitää paljon kalliimpana Jumalan antamaa koulutusta, vaikka olisi täällä saanut korkeimman asteen koulutuksen.

        Jeesuksen opetuslapset olivat kalastajia ja näin heitä ei varmaankaan luulla kovin korkeita kouluja käyneiksi.

        Evoluutio muuttaa lajia lajin sisällä, sillä Jumala antoi siunauksen kaikelle luomalleen. Jos ns. ihmisten evoluutioksi kutsumaa muutosta ei tapahtuisi, moni laji kuolisi sopimattomassa maaperässä ja ilmanalassa.

        Evoluutio-sanan voikin kertoa olevan siunaus-sana. Ihmiset ovat keksineet evoluutio-sanan ja saaneet aikaan väitteitä, jossa joku laji muuttuu muuksi. Tuokaapa sellainen todistus tänne.

        "Evoluutio muuttaa lajia lajin sisällä."

        Hyvä että otit tämän asian esille koska tästä saa usein lukea, mutta en ole vielä koskaan saanut vastausta esittämääni kysymykseen. Toivottavasti sinä vastaat.

        Kysymys kuuluu:
        Mistä evoluutio tietää pysähtyä kun "laji-raja" tulee vastaan? Lajihan on on ihmisen keksimä käsite jotta luonnon monimuotoisuutta olisi helpompi hahmottaa. Se mikä "laji" on ei ole edes tarkkaan määritelty. Luonnossa ei ole laji-rajoja. Luonnossa kaikki on jatkumoa. Laji on siis ainoastaan sana jolla ihmiset lajittelee eliöitä.
        Mistä evoluutio siis tietää että "nyt laji-raja tuli vastaan, tästä en saa enää kehittyä eteenpäin."

        Toivon että pystyt myös todistamaan sen mitä tulet kertomaan.
        Odotan innolla vastaustasi.


      • *
        asiastakyse kirjoitti:

        Mitä kouluja olet käynyt? Et varmaankaan sen kummempia mitä meistä useimmat ovat käyneet. Ei nämä maalliset opit koskaan yllä Jumalan yliopistoihin.
        Nykyään ihmiset kouluttautuvat elatuksen tähden ja jotku maallisen kunnian tähden. Uskovaisten keskuudessa on paljon maallisia kouluja käyneitä ja kaikki he ovat Jumalan kouluttamia ja se on tärkeintä. Aivan varmasti jokainen uskovainen pitää paljon kalliimpana Jumalan antamaa koulutusta, vaikka olisi täällä saanut korkeimman asteen koulutuksen.

        Jeesuksen opetuslapset olivat kalastajia ja näin heitä ei varmaankaan luulla kovin korkeita kouluja käyneiksi.

        Evoluutio muuttaa lajia lajin sisällä, sillä Jumala antoi siunauksen kaikelle luomalleen. Jos ns. ihmisten evoluutioksi kutsumaa muutosta ei tapahtuisi, moni laji kuolisi sopimattomassa maaperässä ja ilmanalassa.

        Evoluutio-sanan voikin kertoa olevan siunaus-sana. Ihmiset ovat keksineet evoluutio-sanan ja saaneet aikaan väitteitä, jossa joku laji muuttuu muuksi. Tuokaapa sellainen todistus tänne.

        "Ihmiset ovat keksineet evoluutio-sanan ja saaneet aikaan väitteitä, jossa joku laji muuttuu muuksi. Tuokaapa sellainen todistus tänne"

        Tiedät itsekin että maailma on täynnä näitä todisteita ja kuka tahansa pääsee näkemään niitä jos vain haluaa. Luomistaruun uskoville on aivan turha esittää mitään todisteita koska se että kreationistit eivät hyväksy evoluutioteoriaa, ei johdu siitä että siitä ei ole todisteita. Se johtuu yksinkertaisesti siitä että he eivät halua uskoa evoluutioteoriaan.

        Minusta on aivan turha edes väitellä kreationistien kanssa evoluutioteoriasta koska kreationistit ovat niin pieni vähemmistö (jopa uskovaisten keskuudessa) että heidät voi jättää ihan omaan arvoonsa.
        Vuonna 2012 voimme ystävällisesti hymyillä heille ja ehkä hieman sääliä koska ovat niin tietämättömiä.
        Paljon aikaa heihin ei kuitenkaan kannata kuluttaa, niin kuin ei muihinkaan jotka eivät osaa erottaa faktat fiktiosta.


      • asiastakyse
        !"#¤%& kirjoitti:

        "Evoluutio muuttaa lajia lajin sisällä."

        Hyvä että otit tämän asian esille koska tästä saa usein lukea, mutta en ole vielä koskaan saanut vastausta esittämääni kysymykseen. Toivottavasti sinä vastaat.

        Kysymys kuuluu:
        Mistä evoluutio tietää pysähtyä kun "laji-raja" tulee vastaan? Lajihan on on ihmisen keksimä käsite jotta luonnon monimuotoisuutta olisi helpompi hahmottaa. Se mikä "laji" on ei ole edes tarkkaan määritelty. Luonnossa ei ole laji-rajoja. Luonnossa kaikki on jatkumoa. Laji on siis ainoastaan sana jolla ihmiset lajittelee eliöitä.
        Mistä evoluutio siis tietää että "nyt laji-raja tuli vastaan, tästä en saa enää kehittyä eteenpäin."

        Toivon että pystyt myös todistamaan sen mitä tulet kertomaan.
        Odotan innolla vastaustasi.

        En ole lajioppiasiantuntija:), silti käsitän, että tarve muuttaa lajeja lajin sisällä. Jos on kylmä maa, niin kukalla on tarve kestää kylmää ja hiljalleen se muuttuu kylmää kestävämmäksi ja kestävämmäksi. Jos ihmisellä on tarve uskoa Jumalaan, niin hiljalleen ihminen oppii tuntemaan Jumalan ja muuttuu Jumalan kaltaisuuteen, vaikka ei ikinä muutukkaan Jumalaksi. Eikös jotku tiedemiehet ole keksineet uskontogeenin. Tuo geeni on tullut tarpeeseen uskovaisten sukujen jatkumoon.


      • asiastakyse
        * kirjoitti:

        "Ihmiset ovat keksineet evoluutio-sanan ja saaneet aikaan väitteitä, jossa joku laji muuttuu muuksi. Tuokaapa sellainen todistus tänne"

        Tiedät itsekin että maailma on täynnä näitä todisteita ja kuka tahansa pääsee näkemään niitä jos vain haluaa. Luomistaruun uskoville on aivan turha esittää mitään todisteita koska se että kreationistit eivät hyväksy evoluutioteoriaa, ei johdu siitä että siitä ei ole todisteita. Se johtuu yksinkertaisesti siitä että he eivät halua uskoa evoluutioteoriaan.

        Minusta on aivan turha edes väitellä kreationistien kanssa evoluutioteoriasta koska kreationistit ovat niin pieni vähemmistö (jopa uskovaisten keskuudessa) että heidät voi jättää ihan omaan arvoonsa.
        Vuonna 2012 voimme ystävällisesti hymyillä heille ja ehkä hieman sääliä koska ovat niin tietämättömiä.
        Paljon aikaa heihin ei kuitenkaan kannata kuluttaa, niin kuin ei muihinkaan jotka eivät osaa erottaa faktat fiktiosta.

        Jospa toisit edes yhden todisteen, jossa laji on muuttunut toiseksi lajiksi.


      • !"#¤%&
        asiastakyse kirjoitti:

        En ole lajioppiasiantuntija:), silti käsitän, että tarve muuttaa lajeja lajin sisällä. Jos on kylmä maa, niin kukalla on tarve kestää kylmää ja hiljalleen se muuttuu kylmää kestävämmäksi ja kestävämmäksi. Jos ihmisellä on tarve uskoa Jumalaan, niin hiljalleen ihminen oppii tuntemaan Jumalan ja muuttuu Jumalan kaltaisuuteen, vaikka ei ikinä muutukkaan Jumalaksi. Eikös jotku tiedemiehet ole keksineet uskontogeenin. Tuo geeni on tullut tarpeeseen uskovaisten sukujen jatkumoon.

        Eli väität että lajit eivät muutu toisiksi lajeiksi vaikka et ole asiantuntija eikä sinulla ole todisteita siitä mitä väität?
        Oikeat asiantuntijat jotka tuntevat alaa ja ovat tutkineet sitä kymmeniä vuosia taas ovat sitä mieltä että lajit muuttuvat toisiksi ja heillä on todisteita enemmän kun tarpeeksi.

        Kumpaakohan kanattaa uskoa .... hmmm.


      • *
        asiastakyse kirjoitti:

        Jospa toisit edes yhden todisteen, jossa laji on muuttunut toiseksi lajiksi.

        Kaikki lajit jotka tällä hetkellä on maapallolla ovat aikaisemmin olleet "muita lajeja".
        Et löydä mistään 300 miljoonaa vuotta vanhaa jänis-fossiilia, et löydä mistään 100 tuhatta vuotta vanhaa koira-fossiilia, et löydä mistään 70 miljoonaa vuotta vanhoja fossiileja isoista nisäkkäistä jne jne. Mitä vanhempia fossiileta löytyy, sitä "yksinkertaisempia" lajit ovat.
        DNA:lla voimme tällä hetkellä todistaa että kaikki maapallon eliöt ovat sukua keskenään, aivan samalla tavalla kun voimme todistaa ketkä ihmiset ovat sukua keskenään. Todisteita löytyy jos niitä vaan haluaa löytää. osaat vasrmasti itsekin käyttää Internettiä joten turhaan minä etsin sieltä sinulle tietoa.

        Sellaisia todisteita mitä uskovaiset haluavat, eivät tietenkään ole koska evoluutio ei toimi niin kuin uskovaiset luulevat.
        Uskovaiset haluavat sellaisia "todisteita" missä on "puoliksi kissa ja puoliksi koira"-tyyppisiä todisteita. Jos sellaisia löytyisi niin silloin evoluutioteoria olisi kumottu.


      • asiastakyse
        * kirjoitti:

        Kaikki lajit jotka tällä hetkellä on maapallolla ovat aikaisemmin olleet "muita lajeja".
        Et löydä mistään 300 miljoonaa vuotta vanhaa jänis-fossiilia, et löydä mistään 100 tuhatta vuotta vanhaa koira-fossiilia, et löydä mistään 70 miljoonaa vuotta vanhoja fossiileja isoista nisäkkäistä jne jne. Mitä vanhempia fossiileta löytyy, sitä "yksinkertaisempia" lajit ovat.
        DNA:lla voimme tällä hetkellä todistaa että kaikki maapallon eliöt ovat sukua keskenään, aivan samalla tavalla kun voimme todistaa ketkä ihmiset ovat sukua keskenään. Todisteita löytyy jos niitä vaan haluaa löytää. osaat vasrmasti itsekin käyttää Internettiä joten turhaan minä etsin sieltä sinulle tietoa.

        Sellaisia todisteita mitä uskovaiset haluavat, eivät tietenkään ole koska evoluutio ei toimi niin kuin uskovaiset luulevat.
        Uskovaiset haluavat sellaisia "todisteita" missä on "puoliksi kissa ja puoliksi koira"-tyyppisiä todisteita. Jos sellaisia löytyisi niin silloin evoluutioteoria olisi kumottu.

        Onko DNA muuttunut noissa yksinkertaisissa lajeissa moninutkaiseksi muuttaen esim. vanhanajan valaan tämän ajan norsuksi? Jospa onkin tapahtunut niin, että ns. evoluutio ei ole kyennyt pitämään noita yksinkertaisen DNA:n omistajia hengissä, vaan ne ovat kuolleet sukupuuttoon.

        Netissähän on jo minkälaista tietoa. Siellä on myöskin tiedon seulojia. Kaikki eivät innostu sitä tekemään, eikä tarvitsekkaan. Niin yksinketaista on uskovaisen elämä, että hän vain USKOO sen, mitä Jumala kertoo. Olemme siis aika yksinketaisia teidän mielestänne, vai:)?


      • asiastakyse
        !"#¤%& kirjoitti:

        Eli väität että lajit eivät muutu toisiksi lajeiksi vaikka et ole asiantuntija eikä sinulla ole todisteita siitä mitä väität?
        Oikeat asiantuntijat jotka tuntevat alaa ja ovat tutkineet sitä kymmeniä vuosia taas ovat sitä mieltä että lajit muuttuvat toisiksi ja heillä on todisteita enemmän kun tarpeeksi.

        Kumpaakohan kanattaa uskoa .... hmmm.

        Mutta, eivät pysty todeksi näyttämään. Jos sinä kykenet sen tekemään, niin silloin on uskottava, että sinä olet oikeassa. Tuo yksikin lajinmuutos tänne tutkittavaksi.


      • *
        asiastakyse kirjoitti:

        Onko DNA muuttunut noissa yksinkertaisissa lajeissa moninutkaiseksi muuttaen esim. vanhanajan valaan tämän ajan norsuksi? Jospa onkin tapahtunut niin, että ns. evoluutio ei ole kyennyt pitämään noita yksinkertaisen DNA:n omistajia hengissä, vaan ne ovat kuolleet sukupuuttoon.

        Netissähän on jo minkälaista tietoa. Siellä on myöskin tiedon seulojia. Kaikki eivät innostu sitä tekemään, eikä tarvitsekkaan. Niin yksinketaista on uskovaisen elämä, että hän vain USKOO sen, mitä Jumala kertoo. Olemme siis aika yksinketaisia teidän mielestänne, vai:)?

        Voithan sinä spekuloida ja keksiä omia tarinoita jos haluat.
        Niin kauan kun sinulla ei ole niistä todisteita, ovat ne pelkkää sanahelinää.

        Uskovaisen elämä saattaa hyvinkin olla yksinkertaista. Itse haluan kuitenkin tietää mikä on totta, enkä mennä siitä missä aita on matalin.

        Kuten joku viisas joskus sanoi:
        "Too stupid to understand science? Try religion!"


      • asiastakyse
        * kirjoitti:

        Voithan sinä spekuloida ja keksiä omia tarinoita jos haluat.
        Niin kauan kun sinulla ei ole niistä todisteita, ovat ne pelkkää sanahelinää.

        Uskovaisen elämä saattaa hyvinkin olla yksinkertaista. Itse haluan kuitenkin tietää mikä on totta, enkä mennä siitä missä aita on matalin.

        Kuten joku viisas joskus sanoi:
        "Too stupid to understand science? Try religion!"

        Eli, me molemmat USKOMME. Ei ole elämää ilman uskoa. Sinä uskot tieteeseen, vaikka et ole mitään todistuksia saanut tieteen väittämille. Minä uskon Jumalaan ja olen saanut todistukset Hänestä.


      • !"#¤%
        asiastakyse kirjoitti:

        Mutta, eivät pysty todeksi näyttämään. Jos sinä kykenet sen tekemään, niin silloin on uskottava, että sinä olet oikeassa. Tuo yksikin lajinmuutos tänne tutkittavaksi.

        Onko tuo "todisteet puuttuvat" joku mantra mitä opetetaan rippikoulussa?
        Et ymmärrä evoluutiosta mitään jos sanot "tuo tänne lajinmuutos tutkittavaksi".

        Jokainen eliö on "lajinmuutos".
        Vähän sama kun sanoisin sinulle: Tuo tänne se ihminen joka ei ole nuori, eikä vanha, vaan jotain siitä väliltä.
        Sit kun kerrot esimerkkejä niin vastaan "toi on mielestäni nuori", "toi on mielestäni vanha", näytä siis se joka on siinä välissä.

        Kuten sinulle on jo kerrottu, "laji" on ihmisen keksimä termi ja se on moniselitteinen.


      • *
        asiastakyse kirjoitti:

        Eli, me molemmat USKOMME. Ei ole elämää ilman uskoa. Sinä uskot tieteeseen, vaikka et ole mitään todistuksia saanut tieteen väittämille. Minä uskon Jumalaan ja olen saanut todistukset Hänestä.

        Kyllä on todisteita vaikka laittaisit silmät kiinni ja toivoisit että niitä ei ole.


      • asiastakyse
        * kirjoitti:

        Kyllä on todisteita vaikka laittaisit silmät kiinni ja toivoisit että niitä ei ole.

        Tuo edes yksi lajin muuttumisesta kertovat todistus. Se riittää. Vai ummistako sinä nyt itse silmäsi?


      • *
        asiastakyse kirjoitti:

        Tuo edes yksi lajin muuttumisesta kertovat todistus. Se riittää. Vai ummistako sinä nyt itse silmäsi?

        Lue vaikka nämä läpi ensin:

        http://bio.fsu.edu/~dhoule/BeginandRoff.pdf

        http://ib.berkeley.edu/courses/bio1b/labschedfall12/labexercises/MacroevolutionHorse1_6.pdf

        http://classes.seattleu.edu/biology/biol491/hodin/erwin2000.pdf

        Jos löydät niistä virheitä niin lähetä ihmeessä tutkijoille postia siitä. He korjaavat kyllä virheensä jos esität todisteita. Näin tiede toimii.


      • asiastakyse
        !"#¤% kirjoitti:

        Onko tuo "todisteet puuttuvat" joku mantra mitä opetetaan rippikoulussa?
        Et ymmärrä evoluutiosta mitään jos sanot "tuo tänne lajinmuutos tutkittavaksi".

        Jokainen eliö on "lajinmuutos".
        Vähän sama kun sanoisin sinulle: Tuo tänne se ihminen joka ei ole nuori, eikä vanha, vaan jotain siitä väliltä.
        Sit kun kerrot esimerkkejä niin vastaan "toi on mielestäni nuori", "toi on mielestäni vanha", näytä siis se joka on siinä välissä.

        Kuten sinulle on jo kerrottu, "laji" on ihmisen keksimä termi ja se on moniselitteinen.

        Täytyyhän todisteita olla, jotta voi uskoa. Ei kukaan usko loputtomasti, jos usko ei saa vahvistusta, eli todisteita. Ainakaan Hän, johon minä uskon, ei sellaista vaadi, vaan antaa todisteet.
        Jos sinäkin uskoisit Jumalan luomistyöhön ja tietäisit sen, että Jumala velvoitti meidät ihmiset hoitamaan kaikkea maanpäälle luomaansa. Sinun ei olisi sen jälkeen niin vaikea suhtautua meihin, jotka tuomme Ilosanomaa sopimattomaan ja sopivaan väliin. Me hoidamme vain velvoitteitamme, eli emme hautaa leiviskäämme.

        Mitä ajattelet tästä kehityksestä, joka meidän ihmisten takia on nyt menossa tuolla jääkarhujen maassa. Jos ilmastonmuutos tappaa sukupuuttoon nuo karhut, niin luuletko, että jonkun sadan vuoden päästä, väitetään noiden karhujen muuttuneen toisiksi. En kylläkään itse usko maailman enää tässä muodossa kauaa kestävän. Synnytystuskiahan maapallo kokee nyt.

        Karhut eivät muutu kissoiksi, mutta voihan joku niinkin luulla. En minä tiedettä halvenna ja tiedän tieteessä olevan hyvääkin. En vain usko todistamattomaan tieteeseen.


      • !"#¤%&
        asiastakyse kirjoitti:

        Täytyyhän todisteita olla, jotta voi uskoa. Ei kukaan usko loputtomasti, jos usko ei saa vahvistusta, eli todisteita. Ainakaan Hän, johon minä uskon, ei sellaista vaadi, vaan antaa todisteet.
        Jos sinäkin uskoisit Jumalan luomistyöhön ja tietäisit sen, että Jumala velvoitti meidät ihmiset hoitamaan kaikkea maanpäälle luomaansa. Sinun ei olisi sen jälkeen niin vaikea suhtautua meihin, jotka tuomme Ilosanomaa sopimattomaan ja sopivaan väliin. Me hoidamme vain velvoitteitamme, eli emme hautaa leiviskäämme.

        Mitä ajattelet tästä kehityksestä, joka meidän ihmisten takia on nyt menossa tuolla jääkarhujen maassa. Jos ilmastonmuutos tappaa sukupuuttoon nuo karhut, niin luuletko, että jonkun sadan vuoden päästä, väitetään noiden karhujen muuttuneen toisiksi. En kylläkään itse usko maailman enää tässä muodossa kauaa kestävän. Synnytystuskiahan maapallo kokee nyt.

        Karhut eivät muutu kissoiksi, mutta voihan joku niinkin luulla. En minä tiedettä halvenna ja tiedän tieteessä olevan hyvääkin. En vain usko todistamattomaan tieteeseen.

        En vois sille mitään että et halua ymmärtää.
        Usko tosiaan myrkyttää järjen. Se on taas kerran todistettu.


      • Merkillistä.
        !"#¤%&/ kirjoitti:

        Miksi uskoisin noita tarinoista? Tiedämme aivan hyvin mistä olemme tulleet (tai ainakin kouluja käynneet ymmärtävät). Minä kannan evoluution tuottamia ominaisuuksia mukanani, enkä minkään Aatamin syntejä.

        Koko syntipukki- ja sijaiskärsijä-ajattelu on kuvottava.
        EI ei ei .. ota nyt hyvä ihminen järki käteen ja unohda moiset hömpötykset ja satukirjat.

        Uskovaiset osaa niinkuin Soini kiemurrella asioissa ilman vastuuta. Ihmisen pesu Jeesuksen verellä sisältä ja ulkoa olisi ensimmäinen teko minkä Jeesus voisi tehdä ihmiselle. Eikä ihmetellä ja syyttää ihmistä etteikö ihminen osaa ottaa vastaan sitä hyvää mitä Jeesus tarjoaa. Menneisyyden pesu Jeesuksen verellä on välttämätön jotta ihminen voi uskossa elää niin ettei paholainen kanna ajatuksiin koko ajan vanhoja kipeitä tyhmyyksiä.


      • asiastakyse
        * kirjoitti:

        Lue vaikka nämä läpi ensin:

        http://bio.fsu.edu/~dhoule/BeginandRoff.pdf

        http://ib.berkeley.edu/courses/bio1b/labschedfall12/labexercises/MacroevolutionHorse1_6.pdf

        http://classes.seattleu.edu/biology/biol491/hodin/erwin2000.pdf

        Jos löydät niistä virheitä niin lähetä ihmeessä tutkijoille postia siitä. He korjaavat kyllä virheensä jos esität todisteita. Näin tiede toimii.

        Satuin lukemaan kohtaa, jossa kerrottiin kyseessä olevan samantyyppinen eri laji. Varmasti samantyyppisiä eri lajeja on, mutta muuttuuko laji toiseksi, siitä tässä keskutelussa on kysymys. Ympäristötekijät vaikuttavat lajin sisäiseen kehitykseen, mutta eivät muuta lajia toiseksi. Jos laji ei kykene kehittymään, se kuolee sukupuuttoon.
        Lue Raamatusta Jumalan luomistyö ja hoksaa, että meidän vastuullemme on laskettu paljon. Jumala käski meidän hoitaa tätä maapalloa. Jos hoidamme hyvin, niin se saa siunauksen, jos sen sijaan emme sitä hyvin hoida, ei ole oleva siunaustakaan.


      • *
        asiastakyse kirjoitti:

        Satuin lukemaan kohtaa, jossa kerrottiin kyseessä olevan samantyyppinen eri laji. Varmasti samantyyppisiä eri lajeja on, mutta muuttuuko laji toiseksi, siitä tässä keskutelussa on kysymys. Ympäristötekijät vaikuttavat lajin sisäiseen kehitykseen, mutta eivät muuta lajia toiseksi. Jos laji ei kykene kehittymään, se kuolee sukupuuttoon.
        Lue Raamatusta Jumalan luomistyö ja hoksaa, että meidän vastuullemme on laskettu paljon. Jumala käski meidän hoitaa tätä maapalloa. Jos hoidamme hyvin, niin se saa siunauksen, jos sen sijaan emme sitä hyvin hoida, ei ole oleva siunaustakaan.

        Et sinä noin nopeasti niitä lukenut.
        Et sinä mitään todisteita kaipaa. Haluat ainoastaan jankuttaa.

        En lue Raamattua. En edes omista sellaista. Muita satukirjoja minulla kyllä on, mutta Raamattu on liian väkivaltainen ja ihmisoikeuksia loukkaava että en lue sitä edes satukirjana. Juhannuskokon voisin ehkä sytyttää sillä.


      • . . .
        !"#¤%& kirjoitti:

        En vois sille mitään että et halua ymmärtää.
        Usko tosiaan myrkyttää järjen. Se on taas kerran todistettu.

        En ole koskaan nähnyt ongelmaa evoluution ja uskon välillä, en järjen ja uskon välillä, en jaksa vaan jankuttaa evoluutiosta koska usko elävään Jumalan voimaan on kaikista tärkein asia, ongelmasi on lillukanvarsiin takertuminen ja sunkin 'uskon lapsi' menee pesuveden mukana etkä näin synny uudestaan, epäilet ja epäilet vaan, roikut ovenpielessä etkä uskalla mennä sisälle, koitapa jättää jorinat evoluutiosta sikseen ja lue UT ajatuksella ja sydämellä varsinkin läpi, se voi avautua sulle aivan uudella tavalla.


      • . . .
        * kirjoitti:

        Et sinä noin nopeasti niitä lukenut.
        Et sinä mitään todisteita kaipaa. Haluat ainoastaan jankuttaa.

        En lue Raamattua. En edes omista sellaista. Muita satukirjoja minulla kyllä on, mutta Raamattu on liian väkivaltainen ja ihmisoikeuksia loukkaava että en lue sitä edes satukirjana. Juhannuskokon voisin ehkä sytyttää sillä.

        Äläs nyt !

        Mä laitan pääpainon UT:lle siellä tarjotaan sullekin * pääsyä rakkauden evankeliumin yhteyteen, on turha laittaa painoa VT:n puolelle, se toimii historiallisena oppikirjana ja todistuksena että raamatun tapahtumat ovat todella tosia ja aikoinaan tapahtuneet, on loogisen järkevää ymmärtää että VT:n ihmisillä ei ollut tietenkään mittalaitteita millä mitata ja laskea ja näin ymmärtää tiedettä laajemmassa kontekstissa, miksi jankuttaa VT:stä kun se mitä ihmiset kaipaavat näinä materialismin ja kulutushysterian ja itsekkyyden aikakautena on uskoa ja toivoa ja rakkautta korkeimman voimaan, tämä focus ja pointti jota sinäkin* sisimmässäsi kaipaat ja tarvitset elämääsi, väitä vaan muuta, mutta tämä kaipuu jokaisella ihmisellä sisimmässään on, miksi muuten roikkuisit alvariinsa näillä sivuilla?


      • Kahdesti syntynyt

        Jos synnyt kerran, kuolet kahdesti.
        Jos synnyt kaksi kertaa, kuolet yhden kerran.
        Ja tämä on Raamatun totuus. Kysy uskovilta
        mitä tämä tarkoittaa mutta tiedä että se on totta.


      • H U O H
        Merkillistä. kirjoitti:

        Uskovaiset osaa niinkuin Soini kiemurrella asioissa ilman vastuuta. Ihmisen pesu Jeesuksen verellä sisältä ja ulkoa olisi ensimmäinen teko minkä Jeesus voisi tehdä ihmiselle. Eikä ihmetellä ja syyttää ihmistä etteikö ihminen osaa ottaa vastaan sitä hyvää mitä Jeesus tarjoaa. Menneisyyden pesu Jeesuksen verellä on välttämätön jotta ihminen voi uskossa elää niin ettei paholainen kanna ajatuksiin koko ajan vanhoja kipeitä tyhmyyksiä.

        "niinkuin Soini kiemurrella asioissa ilman vastuuta."

        Ja sitäkö ei sosiaalidemokraatit ja seteliselkärankainen Suomen kokoomus muka osaa ???

        Meni ohi aiheen, mutta pakko sanoa.


    • Edustatko Miikanaahum kaksiportaista uudestisyntymisoppia, jossa ensin tullaan uskoon ja senjälkeen 'ajallaan' synnytään uudeksi?

      Jos tuo kaksiportainen uudestisyntymistie on sinun oppisi, niin olet erehtynyt ja poikennut pois Jumalan Sanasta, joka on Totuus.

      Toivottavasti et ole samassa kiirastulta muistuttavan ahtaan portin ja sen kautta syntyvän puhtaan astian uudestisyntymisharhassa kuin ystävämme asiastakyse.

      Jumala punnitsee vanhurskaan Tuomarin suvereniteetilla meidän uskomme ja oppimme, Miikanaahum. Sinun tai minun uskossaoloa tai uudestisyntymisen todellisuutta ei vähääkään hetkauta se, mitä mieltä me mahdollisesti olemme toistemme tilanteesta.

      "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." Fil.2:13

      "Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus pimeydestä', on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa." 2.Kor.4:6

      • Eli ... mitä vastasit aloittajan kysymykseen:

        OLETKO SYNTYNYT UUDESTI?


      • kalamos kirjoitti:

        Eli ... mitä vastasit aloittajan kysymykseen:

        OLETKO SYNTYNYT UUDESTI?

        Kiitos kysymästä. Henkilökohtaisesti olen vastannut tällä palstalla uudestisyntymistäni koskevaan kysymykseen niin useasti, ettei minulla ole tarvetta vastausta hokea sinun tai aloittajan vuoksi.

        Aloittaja kyllä hyvin tietää oman kantani, aivan kuten sinäkin.

        Kalamos, tässä on kyse keskustelusta, ei minun tai sinun uudestisyntymisestä. Toki voit minun puolestani kertoa oman uudestisyntymiskokemuksesi. Oletko vielä tehnytkään sitä?


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. Henkilökohtaisesti olen vastannut tällä palstalla uudestisyntymistäni koskevaan kysymykseen niin useasti, ettei minulla ole tarvetta vastausta hokea sinun tai aloittajan vuoksi.

        Aloittaja kyllä hyvin tietää oman kantani, aivan kuten sinäkin.

        Kalamos, tässä on kyse keskustelusta, ei minun tai sinun uudestisyntymisestä. Toki voit minun puolestani kertoa oman uudestisyntymiskokemuksesi. Oletko vielä tehnytkään sitä?

        Miksi ihmeessä sinä et halua vastata kysymykseen,
        oletko sinä uudestisyntynyt vai et?

        Minä olen syntynyt uudesti ylhäältä Hengestä.
        Ja jos haluat tietää, mistä tiedän sen,
        niin vastaus löytyy ketjustani
        "Kuinka ihminen voi vanhana syntyä" sen kommentista
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10914563/#comment-57257373


      • greeeeen

        Ei ole mitään kaksiportaista uudestisyntymisoppia, vaan uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan Pyhän Sanan voimasta sen alle nöyrtyvässä ihmisessä.

        Sanan voimasta *uskova (*uskomaan alkanut ihminen) taipuu Jumalan alaisuuteen eli tulee kuuliaiseksi. Sanan voimasta *uskova riisuutuu vanhasta minästään, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma, ja pukeutuu uuteen ihmiseensä. Tällöin ihminen ON RISTIINNAULINNUT vanhan luontonsa himoineen ja haluineen Sanan voimalla, ja on kykenevä elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää. Ihmisen, jolle tämä on tapahtunut, tunnistaa hedelmistään.


      • Sinulle Semper.Fidelis: En edusta kaksiportaista uudestisyntymistä, koska ihminen ei synny uudesti siinä samassa kun tulee uskoon ja päättää ryhtyä seuraamaan Jeesusta. Jeesus sitten ajallaan uudestisynnyttää uskovan ja toisella se kestää enemmän aikaa ja toisella vähemmän, ja jotkut eivät uudestisynny ollenkaan syystä tai toisesta johtuen, ja nämä, jotka eivät suostu uudestisyntymisprosessiin ikävä kyllä joutuvat kokemaan saman iankaikkisuuskohtalon kuin epäuskoiset.


      • kalamos kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sinä et halua vastata kysymykseen,
        oletko sinä uudestisyntynyt vai et?

        Minä olen syntynyt uudesti ylhäältä Hengestä.
        Ja jos haluat tietää, mistä tiedän sen,
        niin vastaus löytyy ketjustani
        "Kuinka ihminen voi vanhana syntyä" sen kommentista
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10914563/#comment-57257373

        Koska mitä ilmeisimmin kysyt, mikä on kundaliinihenki, laitan sinulle informaatiota asiasta. Allaolevalla linkillä pääset lukemaan Kristityn Foorumin artikkelia aiheesta:

        http://www.kristitynfoorumi.fi/kundalini-varoitus.pdf


      • miikanaahum kirjoitti:

        Sinulle Semper.Fidelis: En edusta kaksiportaista uudestisyntymistä, koska ihminen ei synny uudesti siinä samassa kun tulee uskoon ja päättää ryhtyä seuraamaan Jeesusta. Jeesus sitten ajallaan uudestisynnyttää uskovan ja toisella se kestää enemmän aikaa ja toisella vähemmän, ja jotkut eivät uudestisynny ollenkaan syystä tai toisesta johtuen, ja nämä, jotka eivät suostu uudestisyntymisprosessiin ikävä kyllä joutuvat kokemaan saman iankaikkisuuskohtalon kuin epäuskoiset.

        "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

        Tuon kysymyksen teki Filippin kaupungin järkyttynyt vanginvartija Paavalille ja Silaalle noin 1950 vuotta sitten. Lue tarkkaan vastaus, jonka vanginvartija sai Paavalilta ja Silaalta:

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

        Uusi Testamentti on tulvillaan opetusta, joka vahvistaa Paavalin ja Silaan sanat oikeiksi ja Pyhän Hengen vahvistamiksi.

        Sinun (ja asiastakyseen etc.) omaperäinen ja Jumalan Sanaa vastustava oppi EI menesty Kaikkivaltiaan Jumalan kasvojen edessä.

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;"

        Voiko asiaa enää selvemmin ilmaista! Jumalan Sana ja sydämen usko johtaa uudestisyntymiseen.

        Totta on se, että pelkkä syntymä EI riitä. On halattava innokkaasti Sanan väärentämätöntä maitoa, että me sen kautta saisimme kasvaa pelastuksen tiellä. Ilman ruokaa jäävä vauva kuolee kohta. Siksi meidän on taivutettava sydämemme joka päivä uskon kuuliaisuuteen ja seurattava Herraamme itsemme kieltäen, ristimme ottaen ja lihallisen mielemme kuolettaen.

        Penseät ja Jumalan tahtoa vastustavat niskoittelijat kuolevat erämaahan. Heidän joukkonsa on valtavan suuri.

        Siunausta sinulle, Miikanaahum!

        SF


      • . . .
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Koska mitä ilmeisimmin kysyt, mikä on kundaliinihenki, laitan sinulle informaatiota asiasta. Allaolevalla linkillä pääset lukemaan Kristityn Foorumin artikkelia aiheesta:

        http://www.kristitynfoorumi.fi/kundalini-varoitus.pdf

        Kyllä on kumma juttu että kaksi uskista täällä toisiaan haukkuu, varsinkin sinä semperi käytät tuossa ylempänä kieltä että saippualla saisi suusi pestä, käytät toisesta nimitystä 'velho'.

        Häpeäisit !


      • . . .
        greeeeen kirjoitti:

        Ei ole mitään kaksiportaista uudestisyntymisoppia, vaan uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan Pyhän Sanan voimasta sen alle nöyrtyvässä ihmisessä.

        Sanan voimasta *uskova (*uskomaan alkanut ihminen) taipuu Jumalan alaisuuteen eli tulee kuuliaiseksi. Sanan voimasta *uskova riisuutuu vanhasta minästään, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma, ja pukeutuu uuteen ihmiseensä. Tällöin ihminen ON RISTIINNAULINNUT vanhan luontonsa himoineen ja haluineen Sanan voimalla, ja on kykenevä elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää. Ihmisen, jolle tämä on tapahtunut, tunnistaa hedelmistään.

        Ja tämän ristiinnaulitsemisen tulee tapahtua joka hetki, joka sekunti. Jos uskova poikkeaa tästä Herran hengestä hänen tulee tehdä heti parannus huomattuaan poikenneensa uudelta tieltään. Tällainen on oikea asenne uudestisyntyneellä Jumalan lapsella, se on ja tapahtuu joka hetki, se on tässä ja nyt, kuten Herran henkikin ON.


      • . . . kirjoitti:

        Kyllä on kumma juttu että kaksi uskista täällä toisiaan haukkuu, varsinkin sinä semperi käytät tuossa ylempänä kieltä että saippualla saisi suusi pestä, käytät toisesta nimitystä 'velho'.

        Häpeäisit !

        Olenko minä haukkunut semperiä?
        Jos olen, niin anna linkki,
        ja poistan sellaisen viestin.


      • . . .
        kalamos kirjoitti:

        Olenko minä haukkunut semperiä?
        Jos olen, niin anna linkki,
        ja poistan sellaisen viestin.

        No et varsinaisesti mutta kuitenkin alennut riitelemiseen ja nahinointiin, etkö tajua et se ei ole kristitylle sopivaa käytöstä ? ? ?


      • . . . kirjoitti:

        Kyllä on kumma juttu että kaksi uskista täällä toisiaan haukkuu, varsinkin sinä semperi käytät tuossa ylempänä kieltä että saippualla saisi suusi pestä, käytät toisesta nimitystä 'velho'.

        Häpeäisit !

        Velho on voimakas sana, enkä usko Kalamosta velhoksi nimittäneeni. Kyse on valehengestä, jota hän ei tunnista.

        Kreikan kielen vastaava sana on 'φαρμακευς, pharmakeus', taikajuoman sekoittaja, 'one who prepares or uses magical remedies'.

        Velhous on vahvasti mukana kundaliinihenkisessä harhaopissa, jota mm. Todd Bentley edustaa. Näyttää ilmiselvältä, että tuo velhous ja kundaliinihenkinen toiminta oli Kathryn Kuhlman'in "voiman" salaisuus ja vielä ilmeisempää on se, että aikamme tunnetuin saarnamies Benny Hinn on tuon vihollisesta lähtevän hengen voimallisessa "profetaalisessa" käytössä.

        Summa summarum, kalamos EI OLE velho.


      • . . . kirjoitti:

        No et varsinaisesti mutta kuitenkin alennut riitelemiseen ja nahinointiin, etkö tajua et se ei ole kristitylle sopivaa käytöstä ? ? ?

        Jos löytyy yksikin kuvaamallasi tavalla asiaton viesti,
        jonka olen kirjoittanut, niin poistan sen.


      • . . .
        kalamos kirjoitti:

        Jos löytyy yksikin kuvaamallasi tavalla asiaton viesti,
        jonka olen kirjoittanut, niin poistan sen.

        Ei siitä nyt ole kyse vaan siitä että lopeta nahinointisi, armoa armon päälle ja anteeksiantoa peliin, niuhottajat ja nahinoijat ei peri taivasten valtakuntaa, tiesitkös ?


      • . . .
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Velho on voimakas sana, enkä usko Kalamosta velhoksi nimittäneeni. Kyse on valehengestä, jota hän ei tunnista.

        Kreikan kielen vastaava sana on 'φαρμακευς, pharmakeus', taikajuoman sekoittaja, 'one who prepares or uses magical remedies'.

        Velhous on vahvasti mukana kundaliinihenkisessä harhaopissa, jota mm. Todd Bentley edustaa. Näyttää ilmiselvältä, että tuo velhous ja kundaliinihenkinen toiminta oli Kathryn Kuhlman'in "voiman" salaisuus ja vielä ilmeisempää on se, että aikamme tunnetuin saarnamies Benny Hinn on tuon vihollisesta lähtevän hengen voimallisessa "profetaalisessa" käytössä.

        Summa summarum, kalamos EI OLE velho.

        "kalamos ei ole velho"

        No hyvä.


      • . . . kirjoitti:

        Ei siitä nyt ole kyse vaan siitä että lopeta nahinointisi, armoa armon päälle ja anteeksiantoa peliin, niuhottajat ja nahinoijat ei peri taivasten valtakuntaa, tiesitkös ?

        Taivasten valtakunta eli Jumalan valtakunta
        on vanhurskauta rauhaa ja ilo Pyhässä Hengessä.

        Ja tuota vanhurskautta, rauhaa ja iloa
        kaikki ilkeämieliset kommentit tietenkin yrittävät horjuttaa.

        Minä en missään tapauksessa halua olla osallinen sellaisessa.
        Siis. Minkä tahansa asiattoman kommentin olen kirjoittanut,
        niin poistan sen.

        Mutta et kai tarkoita, että minä en saisi tällä kekustelupalstalla
        vastata esimerkiksi sinun kommenttiisi niinkuin nyt tein?


      • . . .
        kalamos kirjoitti:

        Taivasten valtakunta eli Jumalan valtakunta
        on vanhurskauta rauhaa ja ilo Pyhässä Hengessä.

        Ja tuota vanhurskautta, rauhaa ja iloa
        kaikki ilkeämieliset kommentit tietenkin yrittävät horjuttaa.

        Minä en missään tapauksessa halua olla osallinen sellaisessa.
        Siis. Minkä tahansa asiattoman kommentin olen kirjoittanut,
        niin poistan sen.

        Mutta et kai tarkoita, että minä en saisi tällä kekustelupalstalla
        vastata esimerkiksi sinun kommenttiisi niinkuin nyt tein?

        Tottakai saat vastata, olen iloinen jos ja kun nytkin annoit palautteen. Niin moni jättää vastaamatta ja vain hiljaisuus on yleensä vastauksena, tai sitten toinen vaihtoehto on negatiivinen kommentti, myöskään nämä eivät kuulu kelpo kristitylle. Kiitos siis, ja siunausta, koita jatkossakin välttää hedelmättömiä väittelyjä niin kasvat yhä lähemmäksi Kristuksen rauhaa ja lempeyttä.


      • mikroskooppi
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

        Tuon kysymyksen teki Filippin kaupungin järkyttynyt vanginvartija Paavalille ja Silaalle noin 1950 vuotta sitten. Lue tarkkaan vastaus, jonka vanginvartija sai Paavalilta ja Silaalta:

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

        Uusi Testamentti on tulvillaan opetusta, joka vahvistaa Paavalin ja Silaan sanat oikeiksi ja Pyhän Hengen vahvistamiksi.

        Sinun (ja asiastakyseen etc.) omaperäinen ja Jumalan Sanaa vastustava oppi EI menesty Kaikkivaltiaan Jumalan kasvojen edessä.

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;"

        Voiko asiaa enää selvemmin ilmaista! Jumalan Sana ja sydämen usko johtaa uudestisyntymiseen.

        Totta on se, että pelkkä syntymä EI riitä. On halattava innokkaasti Sanan väärentämätöntä maitoa, että me sen kautta saisimme kasvaa pelastuksen tiellä. Ilman ruokaa jäävä vauva kuolee kohta. Siksi meidän on taivutettava sydämemme joka päivä uskon kuuliaisuuteen ja seurattava Herraamme itsemme kieltäen, ristimme ottaen ja lihallisen mielemme kuolettaen.

        Penseät ja Jumalan tahtoa vastustavat niskoittelijat kuolevat erämaahan. Heidän joukkonsa on valtavan suuri.

        Siunausta sinulle, Miikanaahum!

        SF

        Semper ei ymmärrä uudestisyntymisen käsitteitä, koska hän ei ole tutkinut niitä alkutekstien sanoja, mitkä on käännetty suomenkielessä yksioikoisesti pelkäksi uudestisyntymiseksi.
        Kun nuo uudestisyntymistä kuvaavat sanat, joilla on erilaisia merkityksiä, laitetaan oikeille paikoille, näennäinen ristiriita eri uudentestamentin kirjojen välillä poistuu ja palat loksahtavat paikoilleen.

        Uudestisyntyminen ei ole kaksivaiheinen, vaan prosessi, jossa ihmisestä tulee sellainen Jumalan kuva, millaiseksi Jumala on hänet alunperin tarkoittanut.
        Kun tuo prosessi on saatu päätökseen, ihminen on valmis lähtemään pois maailman ahdistuksista.
        Muutoinhan Johannes ei olisi puhunut totta kertoessaan, ettei Jumalasta syntynyt (="ylhäältä"/ennalta syntynyt) kykene tekemään syntiä.

        Pelastuminenkin vaatii koko Jeesus tien kulkemista, eikä vain ensimmäisen askeleen ottamista.
        Tietysti on mukava helliä omaa mieltään ja pettää itseään väittämällä olevansa pelastunut ja uudestisyntynyt, vaikka olisi vasta uudistunut.
        Näinhän suurin osa uskovista joutuu haaksirikkoon uskossaan, kun heille tuota valhetta joka tuutista syötetään.
        Armo kasvattaja Kristukseen.
        Kristuksessa pysyminen ei ole pysyvää, ennenkuin Jumala on kirjoittanut lakinsa (epäonnistumisten kautta tai ilman) uudistuneen sydämeen, niin ettei hän enää ikinä halua syntiä tehdä.


      • mikroskooppi kirjoitti:

        Semper ei ymmärrä uudestisyntymisen käsitteitä, koska hän ei ole tutkinut niitä alkutekstien sanoja, mitkä on käännetty suomenkielessä yksioikoisesti pelkäksi uudestisyntymiseksi.
        Kun nuo uudestisyntymistä kuvaavat sanat, joilla on erilaisia merkityksiä, laitetaan oikeille paikoille, näennäinen ristiriita eri uudentestamentin kirjojen välillä poistuu ja palat loksahtavat paikoilleen.

        Uudestisyntyminen ei ole kaksivaiheinen, vaan prosessi, jossa ihmisestä tulee sellainen Jumalan kuva, millaiseksi Jumala on hänet alunperin tarkoittanut.
        Kun tuo prosessi on saatu päätökseen, ihminen on valmis lähtemään pois maailman ahdistuksista.
        Muutoinhan Johannes ei olisi puhunut totta kertoessaan, ettei Jumalasta syntynyt (="ylhäältä"/ennalta syntynyt) kykene tekemään syntiä.

        Pelastuminenkin vaatii koko Jeesus tien kulkemista, eikä vain ensimmäisen askeleen ottamista.
        Tietysti on mukava helliä omaa mieltään ja pettää itseään väittämällä olevansa pelastunut ja uudestisyntynyt, vaikka olisi vasta uudistunut.
        Näinhän suurin osa uskovista joutuu haaksirikkoon uskossaan, kun heille tuota valhetta joka tuutista syötetään.
        Armo kasvattaja Kristukseen.
        Kristuksessa pysyminen ei ole pysyvää, ennenkuin Jumala on kirjoittanut lakinsa (epäonnistumisten kautta tai ilman) uudistuneen sydämeen, niin ettei hän enää ikinä halua syntiä tehdä.

        >>Näinhän suurin osa uskovista joutuu haaksirikkoon uskossaan, kun heille tuota valhetta joka tuutista syötetään.


      • greeeeen
        mikroskooppi kirjoitti:

        Semper ei ymmärrä uudestisyntymisen käsitteitä, koska hän ei ole tutkinut niitä alkutekstien sanoja, mitkä on käännetty suomenkielessä yksioikoisesti pelkäksi uudestisyntymiseksi.
        Kun nuo uudestisyntymistä kuvaavat sanat, joilla on erilaisia merkityksiä, laitetaan oikeille paikoille, näennäinen ristiriita eri uudentestamentin kirjojen välillä poistuu ja palat loksahtavat paikoilleen.

        Uudestisyntyminen ei ole kaksivaiheinen, vaan prosessi, jossa ihmisestä tulee sellainen Jumalan kuva, millaiseksi Jumala on hänet alunperin tarkoittanut.
        Kun tuo prosessi on saatu päätökseen, ihminen on valmis lähtemään pois maailman ahdistuksista.
        Muutoinhan Johannes ei olisi puhunut totta kertoessaan, ettei Jumalasta syntynyt (="ylhäältä"/ennalta syntynyt) kykene tekemään syntiä.

        Pelastuminenkin vaatii koko Jeesus tien kulkemista, eikä vain ensimmäisen askeleen ottamista.
        Tietysti on mukava helliä omaa mieltään ja pettää itseään väittämällä olevansa pelastunut ja uudestisyntynyt, vaikka olisi vasta uudistunut.
        Näinhän suurin osa uskovista joutuu haaksirikkoon uskossaan, kun heille tuota valhetta joka tuutista syötetään.
        Armo kasvattaja Kristukseen.
        Kristuksessa pysyminen ei ole pysyvää, ennenkuin Jumala on kirjoittanut lakinsa (epäonnistumisten kautta tai ilman) uudistuneen sydämeen, niin ettei hän enää ikinä halua syntiä tehdä.

        Upeasti tiivistit suuren ja tärkeän asian, mikroskooppi! :)


      • greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        >>Näinhän suurin osa uskovista joutuu haaksirikkoon uskossaan, kun heille tuota valhetta joka tuutista syötetään.

        >>Kristityn vaellus on uskollista Jeesuksen seuraamista. Se on itsensä kieltämistä ja uhraamista "Jumalalle otollisena uhrina". Se on elävän uskon todistamista etsimällä kaikessa Jumalan tahdon mukaista elämää.


    • aglius

      Koko evoluutio-oppi on naurettavinta mitä sielunvihollinen on onnistunut ihmisen ajatuksiin syöttämään , ja sitä ihmiskunta suunnistaa riemumielin, kun ovat vihdoin löytäneet alkuisänsä ja äitinsä jostain yksjalkaisesta sammakosta !

      no, terve menoa vaan sitten, itse suuntaan sinne mihin Jumalan Sana ohjaa.

      • UT:ssa Pääpaino

        Miten niin naurettavinta? Onko tuhannet tiedemiehet väärässä tieteellisine todistuksineen sitten? Kumpaako pitäisi sitten uskoa, tieteen todisteita vai sua joka uskot vuosituhansia vanhaan paimentolaiskansan eepokseen?

        Mietipä nyt, oliko vastauksesi uskottava.


      • luutioevo, hah
        UT:ssa Pääpaino kirjoitti:

        Miten niin naurettavinta? Onko tuhannet tiedemiehet väärässä tieteellisine todistuksineen sitten? Kumpaako pitäisi sitten uskoa, tieteen todisteita vai sua joka uskot vuosituhansia vanhaan paimentolaiskansan eepokseen?

        Mietipä nyt, oliko vastauksesi uskottava.

        Jos evoluutiosta, siis siitä makroevoluutiosta olisi oikeasti kunnon todisteita,
        niin ei uskontoja olisi hyvinvointivaltioissa olemassakaan.

        Makroevoluutioon uskominen vaatii ainakin yhtä kovaa uskoa,
        kuin Raamattuun uskomista.

        Puhutte kyllä taitavsti todieteista, mutta ette kerro niistä mitään.
        Mitä ne todisteet ovat?


      • minä vain
        UT:ssa Pääpaino kirjoitti:

        Miten niin naurettavinta? Onko tuhannet tiedemiehet väärässä tieteellisine todistuksineen sitten? Kumpaako pitäisi sitten uskoa, tieteen todisteita vai sua joka uskot vuosituhansia vanhaan paimentolaiskansan eepokseen?

        Mietipä nyt, oliko vastauksesi uskottava.

        Ihmisen viisaus on hullutusta Jumalalle. Ei nämä tiedemiehet ole uudesti ylhäältä syntyneitä, eivät he pelastumisesta tiedä mitään..


    • Voi eksymystä!

      >>Uskonratkaisun kun olet tehnyt, niin olet pelastettu, mutta sinun pitää Jumalan
      aikataulussa syntyä uudesti ja naulita vanha Aatami ristille sekä kasvaa Jeesuksen tuntemisessa

      • asiastakyse

        Voi eksymystä. lue koko efesolaiskirje ja huomaa, että Paavali kertoo Pyhän Hengen sinetin pannun heti heihin, jotka ovat uskonratkaisun tehneet, mutta se ei merkitse vielä uudestisyntymistä. Noiden ihmisten puolesta Paavali alkaa rukoilemaan, että he saisivat ilmestyksen ja viiasauden Hengen Jumalan tuntemiseksi. Jumala ei synnytä tuntemattomaan Jumalaan, vaan ihmisen pitää ahkeroida Jumalan tuntemiseen, jotta voi uudestisyntyä Vedestä ja Hengestä. Evankeliumi ja Henki-Jumala synnyttäää uudeksi.

        Älkää tehkö Jumalan uskoa halvaksi ratkaisuksi.


      • asiastakyse

        Voi eksymystä, joko olet sinetillä vahvistanut, että Jumala on totinen?

        Johannes 3

        31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."


    • * Kirjotit avauksessa; " Pyhä henki ja Jumalan Sana synnyttävät ajallaan uskovan uudesti. " ?

      * Miten voit syntyä hissukseen? Kun äitisi synnytti sinut, meni sinä tuskin muuta, kuin muutama minuutti. Kun synnyt uudesti Jumakan Hengen vaikutuksesta, menee siihenkin ainoastaan muutama minutti, tai jos joutuu taistelemaan henkivaltoja vastaan, siinä voi mennä ehkä tuntejakin? Mutta pääsääntöisesti uudestisyntyminen tapahtuu, tässä ja nyt !

      * Uskossa kasvaminen on sitten jo toinen asia, siinä kuluukin loppuelämä, täydellisyyttä kohti menessä, eli kun Jeesus tulee ja ottaa sitten ja vie täydellisyyteen ainakikkiseksi ajaksi, aika loppuu maan, ja alkaa ajaton ikuisuus, silloin ei enää ole aikaa.

      * Mitähän "postmillinnismia" sinä opetat ? Missähän asteikossa sinä mahdat nyt olla? Ensimmäisell, toisella, vaiko jo 12:ta tasolla, että voisit sitten olla taivaskelpoinen ja Jumalalle otollinen? Miksköhän sitten Jeesusken piti kärsiä ja kuolla , jos kerran oikein kun yrittää, niin saavuttaa, vaikkapa "nirvanan"?

      * Käänny kuule Jeesusken puoleen, anna Hänen työnsä puhdistaa ja ano syntejäsi anteeksi, saat ne kaikki kerralla anteeksi ja uudestisynnyt siinä hetkessä, kun Jeesus antaa sinulle uskon, joka sitten vapauttaa tuntosi ja sinä olet uudestisyntynyt, tässä ja nyt, tee se heti !

      • asiastakyse

        Mohikaani, itääkö siemen hetkessä ja itääkö se kaikissa koskaan?

        Jumalan antamaan kasteeseen uudestisyntymisen yhteydessä ei kulu minuutteja tai tunteja. Tuo on aivan erikoista oppia. Hän, jolla on VOIMA, kastaa hetkessä lapsensa, eikä siinä ole vastavoimalla mitään sanomista.

        Siellä, missä maaperä on hyvä, siemen itää ja alkaa kasvun ja sen siemenen seurauksena vanha kuolee ja uusi alkaa. Ensin täytyy kuolla, jotta uusi voi esiin tulla.


      • Eenokki 12
        asiastakyse kirjoitti:

        Mohikaani, itääkö siemen hetkessä ja itääkö se kaikissa koskaan?

        Jumalan antamaan kasteeseen uudestisyntymisen yhteydessä ei kulu minuutteja tai tunteja. Tuo on aivan erikoista oppia. Hän, jolla on VOIMA, kastaa hetkessä lapsensa, eikä siinä ole vastavoimalla mitään sanomista.

        Siellä, missä maaperä on hyvä, siemen itää ja alkaa kasvun ja sen siemenen seurauksena vanha kuolee ja uusi alkaa. Ensin täytyy kuolla, jotta uusi voi esiin tulla.

        Hyvin todistit näille itsepäisille lahkolaisille.
        Kommenttisi rauhoittaa mieltäni.
        Joskus sitä kuulee hyvin sanottua tosiasiaa.


      • Ottakaa opiksi

        Mohikaani kyllä aisia on näin että semenen ei isessän ole mikään.
        Vasta, kun siemen saa ruoaa Ramatun Sanasta kasvu alkaa.
        Jumala katsoo ja punnitsee meidän tahdon ja tekemisen ennenkuin hän synnyttää uudesti.
        Silloin mennän ihnan harhaan jos luullaan heti syntyvämme yydesti kun uskoon tullan.
        Sana kasvattaa Uudesti syntymiseen ja siitä syntyy myös hedelmät.
        Udesti syntynyt menee portista sisään ja jatkaa kasvamistaan sydämessä jossa ei ole täyttä lihallisuutta vaan Kristus on jo voittanut lihaa kasvaen edellen.
        Pyhä Henki on kasvattaja hän on yhtessä Kristuksen kasvattajanaopastamassa ja opettamassa ne jotka ovat tytäneet Hrran tahtoa ja Uudesti synyneet Sansta perivät Jumalan valtakunnan.


      • rprprpgrgrgrglrpl

        "Kun äitisi synnytti sinut, meni sinä tuskin muuta, kuin muutama minuutti."

        Joku ihminen on vasta siinnyt mutta ei vielä syntynyt.

        Joku ihminen on vasta siinnyt uudesti mutta ei ole vielä syntynyt uudesti. Joku on siis jo uskossa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan lapsi, mutta ei ole vielä Jumalan lapsi, joka on jo syntynyt uudesti.

        Selvä asia!


      • Hallelujaa....
        rprprpgrgrgrglrpl kirjoitti:

        "Kun äitisi synnytti sinut, meni sinä tuskin muuta, kuin muutama minuutti."

        Joku ihminen on vasta siinnyt mutta ei vielä syntynyt.

        Joku ihminen on vasta siinnyt uudesti mutta ei ole vielä syntynyt uudesti. Joku on siis jo uskossa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan lapsi, mutta ei ole vielä Jumalan lapsi, joka on jo syntynyt uudesti.

        Selvä asia!

        Tuo on selvä. Siintyä ei ole vielä syntymistä. Sinä osaat ilmasta asian hyvin.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        rprprpgrgrgrglrpl kirjoitti:

        "Kun äitisi synnytti sinut, meni sinä tuskin muuta, kuin muutama minuutti."

        Joku ihminen on vasta siinnyt mutta ei vielä syntynyt.

        Joku ihminen on vasta siinnyt uudesti mutta ei ole vielä syntynyt uudesti. Joku on siis jo uskossa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan lapsi, mutta ei ole vielä Jumalan lapsi, joka on jo syntynyt uudesti.

        Selvä asia!

        rprprpgrgrg...tee ihmeessä tuosta alotus. Tuota opetusta täällä kaivataan. Tuota muutamat yrittävät täällä kertoa, mutta lisää tuon kertojia pitää saada!!!!!!!


      • . . .
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Hyvin todistit näille itsepäisille lahkolaisille.
        Kommenttisi rauhoittaa mieltäni.
        Joskus sitä kuulee hyvin sanottua tosiasiaa.

        Aika usein siemen lepää syväjäässä, Herra sulattaa sen kyllä aikanaan uudestisyntymiseen.


      • 12+18
        rprprpgrgrgrglrpl kirjoitti:

        "Kun äitisi synnytti sinut, meni sinä tuskin muuta, kuin muutama minuutti."

        Joku ihminen on vasta siinnyt mutta ei vielä syntynyt.

        Joku ihminen on vasta siinnyt uudesti mutta ei ole vielä syntynyt uudesti. Joku on siis jo uskossa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan lapsi, mutta ei ole vielä Jumalan lapsi, joka on jo syntynyt uudesti.

        Selvä asia!

        Niin on. Asiastakyse ja samaa mieltä olevat ovat oikeassa.


    • Eenokki 12

      Mohikaani on syntynyt kun hän päätti tulla uskoon hän ratkaisi nopeasti ilman Jumalaa ja Jumalan tekoja.
      Tässä ja nyt merkitsee että Mohikaani ei ole tuntenut syntejään kuin pintapuolisesti.
      Nääs tupakka, alkoholi ja huumeet ovat syntiä, mutta muista synneistä selviämme uskomme voimalla helposti.
      Ja tämä koskee itseuskoisia lahkolaisia myös.
      Pintapuolinen ratkaisu, päätös, ottaa vastaan, ja mitä se piru on lahkolaisille puhunutkin molempiin korviin jättää ihmisen mieleen jotain hyvää mihin perustaa tuon ratkaisin jne..mutta lapsenakastetut ovat lain vasaralla murskaksi muserrettu ja vielä hienoksi puserrettu jolloin heillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin jättäytyä Jumalan armon varaan koska eivät löydä itsestään muuta kuin polttomerkin persseessään (tämä on paskaaa)ja näkevät enkelin leimuavan miekan niin oikea lutherilainen kasteessa ja sen kautta syntynyt usko Jumalaan on todellisuutta
      Vaan Mohikaanissa on syntynyt lahkousko joka on saaatanasta.

    • greeeeen

      Totta kirjoitat, miikanaahum.

      Jumalan Pyhä Sana synnyttää sen alle NÖYRTYVÄN ihmisen uudesti.

      Semperin, joka ehti sinuakin jo tänne parjaamaan, opissa vanhaa ihmistä kuoletetaan uuden tieltä koko loppuelämä, eikä ihminen tule koskaan uudeksi luomukseksi. Näin hän opettaa:

      >>Niin, uusi luomus meissä, uusi Jumalan ihminen, ei voi kasvaa ja vahvistua, ellemme kuoleta pois
      sen uuden tieltä vanhaa ihmistä, sen tahtoa ja sen tekoja. Se tuottaa vääjäämättä kärsimystä
      meidän lihalliselle luonnollemme, joka on tottunut saamaan tahtonsa useimmiten tyydytettyä.

    • aglius

      Ei kyllä nyt menee asiastakyseen jutut hiukan sellaiselle mallille, että vaikutta siltä ettet ol eollut koskaan seurakunnassa saamassa opetusta, vaan kerrot enempi omia päätelmiäsi jotka eivät kyllä kaikki mene Sanan mukaan.

      eli ei ol emitään sellaista että ollan jo uskossa, eikä olla vielä uudestisynnytty !?

      edelleinen on aivan mahdoton yhtälö.

      ihmisen ollessa heränneellä tunnolla, ollaan jo kurkkimassa Jeesus ovelle päin, mutta se ei ole uskossa olemista eikä se ole uudestisyntyneenä olemista, se on vasta kiinnostusta asioihin.

      Jos kiinnostus johtaa lopulliseen haluun saada omat syntinsä anteeksi, huitamalla avuksi Herran nimeä, silloin mennään sisälle Jeesus ovestam ja Hän uudestisynnyttää samalla hetkellä, jolloin ollaan uskoon tultt.

      siitä alkaa hengellinen kasvu, joka kestää loppuun saakka, jos ei jollekin käy niin ihmeellisesti että kasvaa täydellisyyteen (teleios ) jo ennen sitä.

      • asiastakyse

        aglius. Opetuslapset olivat uskossa, mutta Jeesuksen tultua heidän Vapahtajakseen he syntyivät uudeksi yhtä lukuunottamatta. Jeesus puhalsi opetuslapsiin, joissa Hänen opetuksensa oli juurtunut Pyhän Hengen. Tuo sama tapahtuu tänäänkin. Jos Sanansiemen saa juurtua, alkaa se kasvattamaan ihmsistä pelastukseen. Risti on portin ulkopuolella, ei sisäpuolella. Lihantahto siis naulataan portin ulkopuolella ristille, jos halutaan sisään päästä. Se portti on niin ahdas, että jokainen joutuu tunkeutumaan sinnä väkisin. Liha pitää siitä huolen, mutta kiitos Jumalalle, Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Sen jälkeen ei ole muuta ristiä, kuin se risti, jonka Jeesuksen lapset ottavat vastaan evankeliumityön tähden.

        Mahdoton yhtälö on sen sijaan se, että vanha ja uusi sekoittuu. Joka väittää ihmisen syntyneen ensin uudeksi ja sen jälkeen alkaavan naulaamaan lihaansa ristille, on joutunut sekaopin uhriksi. Mikä enemmän paisuttaa astiaa, kuin tuollainen väärä valheellnien väite.


      • aglius
        asiastakyse kirjoitti:

        aglius. Opetuslapset olivat uskossa, mutta Jeesuksen tultua heidän Vapahtajakseen he syntyivät uudeksi yhtä lukuunottamatta. Jeesus puhalsi opetuslapsiin, joissa Hänen opetuksensa oli juurtunut Pyhän Hengen. Tuo sama tapahtuu tänäänkin. Jos Sanansiemen saa juurtua, alkaa se kasvattamaan ihmsistä pelastukseen. Risti on portin ulkopuolella, ei sisäpuolella. Lihantahto siis naulataan portin ulkopuolella ristille, jos halutaan sisään päästä. Se portti on niin ahdas, että jokainen joutuu tunkeutumaan sinnä väkisin. Liha pitää siitä huolen, mutta kiitos Jumalalle, Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi. Sen jälkeen ei ole muuta ristiä, kuin se risti, jonka Jeesuksen lapset ottavat vastaan evankeliumityön tähden.

        Mahdoton yhtälö on sen sijaan se, että vanha ja uusi sekoittuu. Joka väittää ihmisen syntyneen ensin uudeksi ja sen jälkeen alkaavan naulaamaan lihaansa ristille, on joutunut sekaopin uhriksi. Mikä enemmän paisuttaa astiaa, kuin tuollainen väärä valheellnien väite.

        voi hyvä ystävä, ei Jumala tee lihalle yhtään mitään, ei ennen eikä jälkeen uudestisyntymän. Hän ei sitä uudestisynnytä, vaan uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan Hengen kautta ihmisen siskunnassa, ja asuu Henkensä kautta siellä.

        Tässsä voimassa alkaa uskovan kasvu, joka tarkoittaa sitä, että uskon kautta liha alistetaan olemasta esteenä hengellisen ihmisen elämälle ja kasvulle.

        tämän selvenpää ja kirkkaamappa asiaa ei voi olla,kunhan lakkaa kuuntyelemasta kaikenmailman sekottajia ja hämmentäjiä.

        tekstissäsi on oikeaa ja väärää ja vaatis paljon aikaa ja tekstiä puuttua kaikkeen, mutta menisit johonkin jossa saat tervettä opetusta uskon alkumetreistä ja sen jatkoista.


      • asiastakyse
        aglius kirjoitti:

        voi hyvä ystävä, ei Jumala tee lihalle yhtään mitään, ei ennen eikä jälkeen uudestisyntymän. Hän ei sitä uudestisynnytä, vaan uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan Hengen kautta ihmisen siskunnassa, ja asuu Henkensä kautta siellä.

        Tässsä voimassa alkaa uskovan kasvu, joka tarkoittaa sitä, että uskon kautta liha alistetaan olemasta esteenä hengellisen ihmisen elämälle ja kasvulle.

        tämän selvenpää ja kirkkaamappa asiaa ei voi olla,kunhan lakkaa kuuntyelemasta kaikenmailman sekottajia ja hämmentäjiä.

        tekstissäsi on oikeaa ja väärää ja vaatis paljon aikaa ja tekstiä puuttua kaikkeen, mutta menisit johonkin jossa saat tervettä opetusta uskon alkumetreistä ja sen jatkoista.

        Lihaa ei pelkästään alisteta, vaan sen täytyy KUOLLA, jotta uusi voi alkaa. Ihmisen täytyy itse naulata Jumalaa vastustava lihantahto ristille. Jumala antaa siihen ohjeet lakina. Laki ajaa Kristukseen. Sinulla on tyypillinen tämän ajan opetus, josssa luullaan lihan menevän Jumalan valtakuntaan uudeksisyntymisen kautta. '
        Se oppi on täydellisesti Raamattua vastaan.
        Monet ovat kutsutut ja harvat valitut. Monet tulevat Jeesuksen luokse, kuuntelevat Sanaa vuosikausia ilman, että heissä tapahtuu mitään. Toiset uskovaisiksi tulleet tukahduttaa maailman viettelykset ja he hylkäävät mielummin uskon, kuin nuo viettelykset. Nuo uskovaiset olivat lustetta. On myöskin lustetta, eli sekakansaa, joka vaeltaa koko elämänsä ajan viljan, eli uudestisyntyneiden joukossa ja vasta lopussa Jumalan enkelit erottelevat heidät.
        "Meistä he ovat lähteneet", ovat heitä, jotka kuulivat saman Sanan kuin mekin, mutta heidän laittomuutensa nousee vain ja näin he kuvastavat antikristillistä henkeä. He eivä koskaan kulkeneet ahtaan portin kautta vapauteen.


    • Ottakaa opiksi

      Kiitos miikanaahum

    • arvosteltavaksi

      Urho Muroma uudestisyntyminen 1/2 - YouTube

      • arvosteltavaksi

      • lisää arvosteltavaks

      • KUUNELKAA!

      • kannattaa kuunnella
        KUUNELKAA! kirjoitti:

        Arvostelu: Jokaisen kannattaa kuunnella Urho Muroman puheet. Ovat tosi hyviä. Tuollaista jos uskominen olisi tänään, niin Suomella ei olisi mitään hätää. Nyt on!

        Täällä on varmasti sellaisia, jotka eivät edes uskalla kuunnella Muroman opetusta. Se opetus nimittäin särkee kokonaan noiden uudestisyntymisopin. Kova moukari hakkaa Muroman kautta väärän opin tuhannen sirpaleiksi, eikä niistä sirpaleista voi enää koota mitään. Arvostan Muroman opetusta, sillä hän on uudestisyntynyt ja tietää siitä asiasta sen, mikä tarvitsee tietää. Valtava mullistus tapahtuu ihmisessä, joka syntyy uudeksi.


      • Siunatkaa siunatut
        arvosteltavaksi kirjoitti:

        Onnistuuko nyt. Kokeillaan.
        http://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4

        Urho Muroma kertoo, että Herra ajaa luotansa heidät, jotka eivät ole koskaan menneet ahtaasta portista. Hän kertoo maailman olevan täynnä nimikristittyjä. Nuo ihmiset hyppivät muurin yli toiselle puolelle ja kun heiltä kysytään, miten te olette tänne tulleet tulee vastaukseksi, että hyppäsimme muurin yli. Heiltä kysytään, että miksi eivät tulleet ahtaan portin kautta vastaukseksi tulee, että eivät he niin kaukana olevan portin kautta viitsineet yrittää. Aikamoisen hyvää opetusta. Raamattu puhuu tuosta ahtaasta portista, mutta harvat käsittävät sen asian. Mistä johtuu, että enää ei ole Muroman kaltaisia opettajia. Sellaisia, joille Sana on kirkas. Muutama yrittää kertoa tälläkin palstalla ahtaasta portista. Heitä vihataan tuon sanoman takia. Heitä kielletään kirjoittamasta Raamatun oppia.
        Kehoitan teitä silti jatkamaan ahtaasta portista opettamista. Jospa tämä palsta ei ole kaikilta osiltaan täysin pimentynyt ymmärrykseltään. Siunausta.


      • 11+10
        KUUNELKAA! kirjoitti:

        Arvostelu: Jokaisen kannattaa kuunnella Urho Muroman puheet. Ovat tosi hyviä. Tuollaista jos uskominen olisi tänään, niin Suomella ei olisi mitään hätää. Nyt on!

        Jos Muroman opetuksen kaltaiset julistukset uskottaisiin tämän päivän Suomessa, ei olisi tuollaisia semperin kaltaisia sisäisesti pahoja mukauskovia, vaan olisi todellisia sydämenuskovia.


      • kannattaa kuunnella kirjoitti:

        Täällä on varmasti sellaisia, jotka eivät edes uskalla kuunnella Muroman opetusta. Se opetus nimittäin särkee kokonaan noiden uudestisyntymisopin. Kova moukari hakkaa Muroman kautta väärän opin tuhannen sirpaleiksi, eikä niistä sirpaleista voi enää koota mitään. Arvostan Muroman opetusta, sillä hän on uudestisyntynyt ja tietää siitä asiasta sen, mikä tarvitsee tietää. Valtava mullistus tapahtuu ihmisessä, joka syntyy uudeksi.

        Täällä vouhnataan aina tätä Muromaa, joten tässä häneltä jotakin.

        Urho Muroma kirjoittaa kristityn vaelluksesta esim. tähän tapaan:

        "Mitä vanhemmaksi tulee, sitä selvemmin näkee omat heikkoutensa, puutteensa ja vikansa. Vaikka onkin jo vuosikymmenet kilvoitellut Herran askelissa, täytyy kuitenkin rehellisesti tunnustaa: kovin vähän on Kristus minussa muotoa saanut. Missä on se nöyryys, rakkaus, epäitsekkyys, uhrautuvaisuus ja kaikki muut hyveet, joiden tulisi kaunistaa kristityn elämää? Miten monta kertaa täytyy murheella tunnustaa, että ’vanhalla ihmisellä’ on vielä niin suuri vaikutusvalta meidän elämässämme, vaikka sen olisi pitänyt jo aikoja sitten tulla ristiinnaulituksi ja kuoletetuksi. Yhdellä on yhdet vaikeudet, toisella toiset. Jonkun helmasynnit ovat henkisellä alalla, toisen lihallisella. Kuka on ajatuksissaan ylpeä, itserakas, kateellinen ja anteeksiantamattoman pitkävihainen. Toinen taas elämän mukavuuksia rakastava, lihallisiin intohimoihinsa lankeileva, syömäri ja juomari, joilla tarkoitan ihmisiä, jotka vatsaansa palvovat. Eiköhän vain ole niin, että mitä kauemmin elämän tietä vaellamme, sitä selvemmin alamme nähdä omat heikkoutemme ja puutteemme. Syvenevä synnintunto onkin aivan luonnollinen ilmiö vilpittömän Jumalan lapsen koettaessa kaikin puolin elää Herransa ja Mestarinsa tahdon mukaan.

        Mutta yhä syvenevä synnintunto vaatii vastapainokseen yhä kirkkaampaa näkemystä Kristuksen armoon. Kun oma syntisyys kasvaa yli äyräitten, täytyy Herran kirkkauden nousta taivaaseen asti. Suuri syntinen tarvitsee suuren Vapahtajan. Ja tämä suuri Vapahtaja ilmenee hänen elämässään niin, että hän tietää Jeesuksen läpikohtaisesti tuntevan hänen viimeistä piirtoa myöten ja kuitenkin rakastavan häntä äärettömällä, jumalallisella rakkaudella. Tämän ajatuksen on Paavali Roomalaiskirjeessä pukenut muotoon: ’Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on ylenpalttiseksi tullut’ (Room 5:20). Hyvä kilvoitus, rakas ystäväni, merkitsee sitä, että sinä jättäydyt Jeesuksen Kristuksen käsiin sellaisena syntisairaana kuin olet ja uskot koko sydämestäsi, että hän on vaikuttava sinussa niin tahtomisen kuin tekemisenkin.

        Ja kun sinä et yhtenäkään päivänä selviydy sellaisena voittajana, että sinulla ei olisi asiaa Golgatalle, Jeesuksen ristin juurelle, niin ei sinun kerskauksenasi milloinkaan voi olla oma pyhyytesi ja vaelluksesi, vaan kerskauksenasi on ainoastaan Herra ja Hänen armonsa. Kun opetuslapset saivat kirkastusvuorella nähdä Mestarinsa säteilevän kirkkauden päättyy tämä kertomus sanoihin: ’He eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään’ (Matt 17:8). Jeesuksen yksinään. Tässä hyvä kilvoitus, Jeesus yhä suuremmaksi. Tässä hyvä kilvoitus, Jeesus kaikeksi kaikessa. Jospa mekin saisimme lähtöhetkellämme nähdä ainoastaan Jeesuksen, Hänet, joka kerran kutsui meidät omiksensa, vaikka hyvin tiesi, kuinka heikot ja kelvottomat Hän kutsui, ja joka silloin antoi meille armosta kaikki syntimme anteeksi, puhdisti meidät verellään ja uudestisynnytti Sanansa ja Henkensä voimalla, ja joka siitä pitäen on äärettömällä rakkaudella ja uskollisuudella hoitanut meitä tähän hetkeen saakka, antamalla väsymättä meille uutta armoa uutta kilvoitusta varten. Niin, jospa lähtöhetkellämme näkisimme vain hänet saaden unhottaa kaiken muun. Oi, Herra, suo tämä armo meille vaivaisille syntisille oman nimesi kunniaksi" (Urho Muroma, Herää Valvomaan 46-47/1956)


    • aglius

      Aloitus on aivan omituinen hengeltään !

      Eihän ketään voi sanoa uskovaksi ellei ole uudestisyntynyt tämä nyt luulis olevan peruskoulun ala-astetta !

      eipä ole ihme jos tällainenkäsitys on laajemminkin olemassa,että on nykyisenkaltainen sekamelska hengellisellä kentällä.

      uskova on se, joka on mennyt ahtaasta posrtista sisälle, eli on uudestisynytynyt Jumalan Hengestä.

      kaikki muut ja muita vaiheita vaiheita elävät ovat jotain muita, ja voidaan sanoa, että on herätyksen tilassa, taikka heräämässä, tai jotain vastaavaa.

      vai uskova voi edes teoriassa naulita lihaansa ristille, eli kieötäytyä Kristuksen tähden eri asioista jotka olivat ennen luonnollinen osa elämää.

      on kaikenlaisia itsensä kiduttajia ja muita passtonikkareita ja jos mitä, mutta kukaan ei tee sitä Kristuksen tähen, vaan ihan omista lähtökohdistaan.

      • EVOLUUTIOTEORIASTA:

        Hyvin yksinkertaisesti evoluutiotarun pauloissa oleville: 1. Mooseksen kirja ja
        ensimmäinen luku jakeiden 20.-25 sisältöä:

        Jumala loi kaikkinaiset eläimet itse kunkin lajinsa mukaan, ja tämä kumoaa sen, että
        yhdestä lajista lisi tullut toisia lajeja, sillä näin ei Raamattu opeta. Lajin sisällä voi
        sitten tapahtua muuntelua, jota ihminen voi aikaansaada valikoivalla jalostuksella,
        esim kissarotuja on jalostettu ihmisen toimesta tie kuinka monta, samoin koiria,
        hevosia.

        Näin huomaamme, että lajin sisällä voi tapahtua muuntelua, mutta ei pidä erehyä tulkitsemaan eri lajien samankaltaisuuksia siten, että lajista olisi tullut uusi laji.
        Ei! Sillä Jumala on vain älynnyt, että tietty juttu eliössä toimii lajista riippumatta
        ja näin ollen on luonut luomakunnan kunkin lajinsa mukaan ja käyttänyt
        lajeja luodessaan tiettyjä rakenteita vähän soveltaen useaan lajiin, mutta se
        on todistamatta, vaikka eri lajeissa on samankaltaisuuksia, niin eivät ne ole
        toisilleen sukua, vaan niinkuin 1. Mooseksen kirja !: luku jae 25. mm.sanotaan:

        Jumala teki metsäeläimet kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet kunkin lajinsa
        mukaan.

        Ja tämä kestää tieteellisen tutkinnan, kunhan lähtökohdat ovat puhtaat, eikä
        evoluutio itsestään selvänä lähtökohtana. Ja samoin nämä kumoavat sen, että
        elämä olisi syntynyt itsestään, joka on lähtökohtana mahdoton, eli ei vety
        kun se saa olla itsestään tarpeeksi kauan itsestään synnytä lopulta ihmistä, pois se!Sillä meidät on luonut Jumala, koska niin näki hyväksi.


      • asiastakyse

        Kyllä, aglius, vain uskova voi teoriassa naulata lihaansa ristille, kuten sanoit ja sen täytyy tapahtua leirin, eli ahtaan portin ulkopuolella, jossa risti on. Siis vain uskova voi naulata lihantahtonsa ristille, sillä muilla ei ole siihen pienintäkään halua. Uskovatkin voivat eksyä ennen sisälle pääsyä väärän opetuksen painostuksessa. Jos väitetään, kuten aglius ja muutamat muut väittävät lihan menevän ahtaasta portista sisäpuolelle ja sen jälkeen sitä naultaan ristille, niin se on jo niin suuri eksytys, että jotka tuon uskovat, eivät uskostaan huolimatta pääse koskaan muuttumaan uudeksi luomukseksi, vaan jäävät lusteeksi.

        Siis, kutsutut ja lihaansa ristille naulaavia kutsutaan uskoviksi, mutta ei uudestisyntyneiksi Jumalan lapsiksi. Heillä on kuitenkin mahdollisuus syntyä uudeksi, jos he taistelevat lain puolesta uskoen sen. Jumala antaa heille voiman tulla Jumalan lapsiksi, mutta kaikki eivät silti tule.


      • Cross My Heart
        asiastakyse kirjoitti:

        Kyllä, aglius, vain uskova voi teoriassa naulata lihaansa ristille, kuten sanoit ja sen täytyy tapahtua leirin, eli ahtaan portin ulkopuolella, jossa risti on. Siis vain uskova voi naulata lihantahtonsa ristille, sillä muilla ei ole siihen pienintäkään halua. Uskovatkin voivat eksyä ennen sisälle pääsyä väärän opetuksen painostuksessa. Jos väitetään, kuten aglius ja muutamat muut väittävät lihan menevän ahtaasta portista sisäpuolelle ja sen jälkeen sitä naultaan ristille, niin se on jo niin suuri eksytys, että jotka tuon uskovat, eivät uskostaan huolimatta pääse koskaan muuttumaan uudeksi luomukseksi, vaan jäävät lusteeksi.

        Siis, kutsutut ja lihaansa ristille naulaavia kutsutaan uskoviksi, mutta ei uudestisyntyneiksi Jumalan lapsiksi. Heillä on kuitenkin mahdollisuus syntyä uudeksi, jos he taistelevat lain puolesta uskoen sen. Jumala antaa heille voiman tulla Jumalan lapsiksi, mutta kaikki eivät silti tule.

        Kertoisitko 'asiastakyse' miten lihaa ristille käytännössä naulataan, mitä ovat nämä käytännön teot miten lihan tekoja viedään ristille, me kun olemme ihmisiä ja me väsymme ja aina uudestaan huomaamme olevamme perisynnin alaisia, miten siis tämä tapahtuu, me siis viemme uudestaan ja uudestaan, päivittäin, aina lihan tekomme ristille, vai ?


    • aglius

      Oletko ihan täydellä tolkulla kun puhut etttä ahtaan portin ulkopuolella joku alkaisi naulita lihaansa ristille ??

      ei ainakaan 2000 vuoteen kristikunnan historiassa ole sellaista tapahtunut Raamatulisessa mielessä.

      kuten on jo monesti sanottu, Jumala pelastaa ja uudestuisynnyttää hätääntyneen sielun, jolloin tapahtuu Jeesus ovesta sisään meno ja uuden luomuksen syntyminen samalla hetkellä Jumalan puolelta. Se edellyttää toki aitoa synninhätää, ja kaikin puolin totista tarvetta saaha oma syntikuorma kipattua Jeesuksen jalkoihin, jos nyt kaanaata vähän sallitaan.

      Silloin ollaan sisäpuolella, ja se kyllä jää Jeesuksen huoleksi Henkensä kautta puhdistaa oma huoneensa mihin Hän pystyttää sisäisen valtakuntansa.

      Sitä ympäröivää lihaa Jumala ei puhdista eikä sitä puhdista varsinaisessa merkityksessä kukaan muukaan, se ainoastann pidetään siellä ristillä, jossa sillä ei ole oikeutta osallistua eikä sotkia Jumalan valtakunnan asioita siinä yksilössä enää yhtään lisää.

      Tämä sinun käsityksesi että ensin Jeesus ovesta käymällä ihmisen pitäisi oma lihansa naulita ristiin, on kyllä jotain käsittämätöntä oppia, josta ei ainakaanminun Raamattuni kerro mitään.

      Kertoisitko mikä on se uskovien ryhmä, joka tuollaisen ennakkolihattomuusopin on kehittänyt !

      ja kuka on antanut luvan käyttää uudestisyntymättömästä ihmisestä termiä " uskova " ?

      ei ainakaan Jumalan Sana.

      • >>Kertoisitko mikä on se uskovien ryhmä, joka tuollaisen ennakkolihattomuusopin on kehittänyt !

        ja kuka on antanut luvan käyttää uudestisyntymättömästä ihmisestä termiä " uskova " ?

        ei ainakaan Jumalan Sana.


      • mistä teitä putkahta

        Taas eksynyt ihminen tekeytyy raamatun tuntijaksi. Nimimerkki agliuksella ei ole sanan tuntemista, eikä tolkku kirjoittamisissa.


      • hyi!
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        >>Kertoisitko mikä on se uskovien ryhmä, joka tuollaisen ennakkolihattomuusopin on kehittänyt !

        ja kuka on antanut luvan käyttää uudestisyntymättömästä ihmisestä termiä " uskova " ?

        ei ainakaan Jumalan Sana.

        Semper sanoo: "Toivottavasti asiastakyse alentuu vastaamaan sinulle aglius. Minulle hän on katkaissut keskusteluyhteyden jo ajat sitten."

        Jokaisen Herraa ja itseään kunnioittavan uskovan pitäisi tehdä tuo, siis katkaista keskusteluyhteys sinuun. Kenenkään ei pidä osallistua sinun synteihisi. Sinä johdat jatkuvasti ihmisiä pahuuteen.


      • hyi!
        hyi! kirjoitti:

        Semper sanoo: "Toivottavasti asiastakyse alentuu vastaamaan sinulle aglius. Minulle hän on katkaissut keskusteluyhteyden jo ajat sitten."

        Jokaisen Herraa ja itseään kunnioittavan uskovan pitäisi tehdä tuo, siis katkaista keskusteluyhteys sinuun. Kenenkään ei pidä osallistua sinun synteihisi. Sinä johdat jatkuvasti ihmisiä pahuuteen.

        Haukut semper muita eksyttäjäksi mutta todellisuudessa olet itse sellainen!


      • hyi! kirjoitti:

        Semper sanoo: "Toivottavasti asiastakyse alentuu vastaamaan sinulle aglius. Minulle hän on katkaissut keskusteluyhteyden jo ajat sitten."

        Jokaisen Herraa ja itseään kunnioittavan uskovan pitäisi tehdä tuo, siis katkaista keskusteluyhteys sinuun. Kenenkään ei pidä osallistua sinun synteihisi. Sinä johdat jatkuvasti ihmisiä pahuuteen.

        Milloin sinä ystäväni aiot itseäsi kunnioittavana uskovana katkaista keskusteluyhteytesi minuun. Parilla hyi! -viestillähän sinä taas tulit minua muistaneeksi.

        PS.
        Sinun tulisi lakata kunnioittamasta itseäsi uskovana.
        Kunnioita Jumalaa ja Hänen voimallista Sanaansa.


      • H U O H
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Milloin sinä ystäväni aiot itseäsi kunnioittavana uskovana katkaista keskusteluyhteytesi minuun. Parilla hyi! -viestillähän sinä taas tulit minua muistaneeksi.

        PS.
        Sinun tulisi lakata kunnioittamasta itseäsi uskovana.
        Kunnioita Jumalaa ja Hänen voimallista Sanaansa.

        Ja semperin riitely ja nahinointi senkuin jatkuu vaan.

        Varsinainen Mallikristitty, jos et olisi juutalainen? sukujuuriltasi niin saisit kuulla kunniasi niin että korvat punoittaisivat ! ! !


    • asiastakyse

      Miikanaahum. Olet saanut aarteen sisällesi, kun olet saanut ymmärryksen Jumalan Sanaan.
      On astioita, jotka eivät koskaan puhdistu. Nuo uskovaiset uskovat kyllä. He uskovat Jumalan Sanaan omalla ja lihankäsivarresta ottamallaan opilla. Jeesus sanoo heitä valkeiksi kalkituiksi haudoiksi ja kertoo heidän olevan sisältä täynnä saastaa.
      Päällepäin he osaavat näyttää jopa hyviltä uskovaisilta. Heillä on leveät raamatunlausekotelot, josta he ottavat sopivaan tilanteeseen raamatunlauseen. Hyvin he osaavat lauseita käyttää ja he oppivat kaiken aikaa lisää niistä eläessään uskovaisten keskuudessa.
      Nuo valkeiksi kalkitut haudat eivät kuitenkaan voi peitää hedelmäänsä. Vaikka he pyrkivät näyttämään toisilleen hyvää hedelmää, ei se hämää uskovaisia, jotka henkensä kautta tunnistavat heidät ulkopuolella ahtaan portin hääriviksi uskonnollisiksi ihmisiksi.

      Uskovaiset kulkevat portista sisään ja ulos evankeliumin tähden. Leirin ulkopuolella he kohtaavat noita valkeiksi kalkittuja hautoja, jotka raamatunlausekoteloineen tulevat vastaan ja aloittavat keskustelyn yleensä hyvin ystävällisesti ja vilpittömän oloisesti. Mutta, kun vastaanottaja ei olekaan heidän kanssaan samalla tasolla, tulee näkyviin huono hedemä. He alkavat syyllistää ja jopa pilkata ihmistä, joka ei suostu sanomaan aamen heidän väitteisiinsä.

      Ahtaan portin ulkopuolella on kuitenkin myös heitä, joiden tähden uskovaiset jaksavat ottaa joka päivä ristin. He ovat todellisia etsiviä, jotka tarvitsevat opastusta ymmärtääkseen, että ensin pitää ihmisen tehdä parannus ja vasta sen jälkeen ahdas portti avautuu niin, että ihminen mahtuu siitä sisälle. Noita varten Jeesus lähettää omansa kertomaan Tiestä taivaan valtakuntaan.

      • asiastakyse

        Ristin kantajat ovat nöyryytetty kansa. He ovat ottaneet Jumalan kutsun vastaan. He eivät ole alkaneet itse etsiä oppeja ja soveltaa niitä itseensä ja muihin. Sinä päivänä, kun he saivat kutsun ja ottivat sen vastaan, heidän päänsä painui ja he alkoivat kuunnella mitä Herra, Jumalan Sana, Pyhän Hengen todistuksella heille puhuu.
        Vaikka heidän päänsä painui alistumisen merkiksi, saivat he kuitenkin Jeesuksen lupaaman rauhan. Rauhallisesti, vaieten he ottivat Jumalan Sanaa vastaan. He kuulivat evankeliumia ja söivät Sanaa, joka muuttui heissä lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
        Tämä kansa tarkkaili itseään. Ei tarkkaillut lähimmäisen syntejä, vaan tarkkaili itseään. Sen takia tuo kansa nöyrtyi vielä syvemmälle. Nöyrtyi tunnustamaan, että oli rikkonut Jumalan lain.
        Ei kansa alkanut itse omin keinoin itseään puhdistamaan, vaan alkoi huutaa Herraa avuksi. Nyt, kun he tunsivat Herran ja tiesivät kuka Hän on ja mitä Hän puhuu, he vertasivat itseään tuntemaansa Herraan ja nöyrtyivät alas asti huutaen Herraa avuksi.
        Tuo sama Sana, joka oli Pyhän Hengen kirkastuksella heitä opettanut, joitakin jopa vuosia, tuli apua huutavan luokse ja näytti tien Taivaaseen. Osoitti ristiä, jonka juurelle kansan piti mennä.
        Kertoi, että tuolle ristille oli Jumalan Poika, Ihmisen Poikana ollessaan naulattu. Kertoi, että viaton veri oli nöyrtyneen kansan pelastus. Opasti kansan naulaamaan samalle ristille oman syntihimonsa. Kansa seisoi hämmästellen ristinjuurella, sillä vieläkään he eivät käsittäneet, miten lihanhimo ristille naulitaan. Jumalan kärsivällisyys voitti heidät.

        Siinä ristinjuurella he alkoivat tehdä parannusta katsoen Herraan.

        He olivat oppineet Herran muodon ja näkivät Hänessä Jumalan. He tahtoivat tulla Herransa kaltaisiksi. Nyt he huomasivat lihassaan vastustavan voiman, joka vastusti Jumalan lakia. He painuivat yhä syvemmälle ristin juurella ja ilmaisivat tahtonsa seurata Herraa oman lihansa ristiin naulitsemisen kautta.

        Kansa löysi itsestään katkeruutta, kaunaa, kateutta ja kaikenlaista lihansaastaa. Kansa ilmoitti Jumalalle haluavansa irti ja eroon tuosta saastasta.
        Alkoi tulen puhdistus ja pesijän saippuan pesu, eli Jeesus pesi heidät verellään puhtaaksi. Sitä mukaan, kun kansan jäsen tunnusti jonkin synnin, Jumalan Poika, viaton Karitsa poisti sen ristin ja oman verensä kautta ja kansa puhdistui ja parani ja sai muuttaa asumaan Jumalan valtakuntaan.
        Eivät he sinne itse menneet, vaan Jumala siirsi heidät ahtaan portin kautta siihen valtakuntaan. Kansa kummasteli vapautta, rauhaa ja iloa, joka siinä valtakunnassa vallitsi.
        Alkoi työn aika. Nyt heidät oli kastettu Pyhällä Hengellä ja voimistettu evankeliumin puolesta työtä tekeviksi. Heidät valjastettiin kuka mihinkin tehtävään. Vaikka se tehtävä mikä oli (julistaminen, profetoiminen, opettaminen, parantajan lahjan käyttö jne), täytyi kansan lähteä portista leirin ulkopuolelle kärsimään evankeliumin tähden.
        Tuo kansa kantaa ristiä evankeliumin tähden ja kärsii kaiken, mitä joutuu kestämään tuon kalliin evankeliumin takia. Kansa ei kärsi oman lihansa vuoksi, vaan kärsii Jumalan työkentällä olemisen tähden, sillä on aivan varma, että pilkkaajat tulevat raamatunlausekoteloineen portin ulkopuolella vastaan.
        He ovat seisseet siinä esteenä, että kukaan ei pääsisi tuntemaan sitä totuutta, jonka kautta ihminen pääsee portista sisään.
        Evankeliumin tähden kärsivät opastavat heitä kertoen, että parannuksen kautta tuon portin sisäpuolelle pääsee. Kertovat, että siitä portista ei pääse liha. Nyt jää ihmisen valintaan kuulevatko heitä, jotka valehtelevat jo ihmisen menneen ahtaasta portista, vaikka synti vielä määrittääkin ihmisessä olevan muodon. Vai kuulevatko nöyrtynyttä kansaa, joka kertoo parannuksenteon välttämättömyydestä sisälle pääsyyn.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Ristin kantajat ovat nöyryytetty kansa. He ovat ottaneet Jumalan kutsun vastaan. He eivät ole alkaneet itse etsiä oppeja ja soveltaa niitä itseensä ja muihin. Sinä päivänä, kun he saivat kutsun ja ottivat sen vastaan, heidän päänsä painui ja he alkoivat kuunnella mitä Herra, Jumalan Sana, Pyhän Hengen todistuksella heille puhuu.
        Vaikka heidän päänsä painui alistumisen merkiksi, saivat he kuitenkin Jeesuksen lupaaman rauhan. Rauhallisesti, vaieten he ottivat Jumalan Sanaa vastaan. He kuulivat evankeliumia ja söivät Sanaa, joka muuttui heissä lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
        Tämä kansa tarkkaili itseään. Ei tarkkaillut lähimmäisen syntejä, vaan tarkkaili itseään. Sen takia tuo kansa nöyrtyi vielä syvemmälle. Nöyrtyi tunnustamaan, että oli rikkonut Jumalan lain.
        Ei kansa alkanut itse omin keinoin itseään puhdistamaan, vaan alkoi huutaa Herraa avuksi. Nyt, kun he tunsivat Herran ja tiesivät kuka Hän on ja mitä Hän puhuu, he vertasivat itseään tuntemaansa Herraan ja nöyrtyivät alas asti huutaen Herraa avuksi.
        Tuo sama Sana, joka oli Pyhän Hengen kirkastuksella heitä opettanut, joitakin jopa vuosia, tuli apua huutavan luokse ja näytti tien Taivaaseen. Osoitti ristiä, jonka juurelle kansan piti mennä.
        Kertoi, että tuolle ristille oli Jumalan Poika, Ihmisen Poikana ollessaan naulattu. Kertoi, että viaton veri oli nöyrtyneen kansan pelastus. Opasti kansan naulaamaan samalle ristille oman syntihimonsa. Kansa seisoi hämmästellen ristinjuurella, sillä vieläkään he eivät käsittäneet, miten lihanhimo ristille naulitaan. Jumalan kärsivällisyys voitti heidät.

        Siinä ristinjuurella he alkoivat tehdä parannusta katsoen Herraan.

        He olivat oppineet Herran muodon ja näkivät Hänessä Jumalan. He tahtoivat tulla Herransa kaltaisiksi. Nyt he huomasivat lihassaan vastustavan voiman, joka vastusti Jumalan lakia. He painuivat yhä syvemmälle ristin juurella ja ilmaisivat tahtonsa seurata Herraa oman lihansa ristiin naulitsemisen kautta.

        Kansa löysi itsestään katkeruutta, kaunaa, kateutta ja kaikenlaista lihansaastaa. Kansa ilmoitti Jumalalle haluavansa irti ja eroon tuosta saastasta.
        Alkoi tulen puhdistus ja pesijän saippuan pesu, eli Jeesus pesi heidät verellään puhtaaksi. Sitä mukaan, kun kansan jäsen tunnusti jonkin synnin, Jumalan Poika, viaton Karitsa poisti sen ristin ja oman verensä kautta ja kansa puhdistui ja parani ja sai muuttaa asumaan Jumalan valtakuntaan.
        Eivät he sinne itse menneet, vaan Jumala siirsi heidät ahtaan portin kautta siihen valtakuntaan. Kansa kummasteli vapautta, rauhaa ja iloa, joka siinä valtakunnassa vallitsi.
        Alkoi työn aika. Nyt heidät oli kastettu Pyhällä Hengellä ja voimistettu evankeliumin puolesta työtä tekeviksi. Heidät valjastettiin kuka mihinkin tehtävään. Vaikka se tehtävä mikä oli (julistaminen, profetoiminen, opettaminen, parantajan lahjan käyttö jne), täytyi kansan lähteä portista leirin ulkopuolelle kärsimään evankeliumin tähden.
        Tuo kansa kantaa ristiä evankeliumin tähden ja kärsii kaiken, mitä joutuu kestämään tuon kalliin evankeliumin takia. Kansa ei kärsi oman lihansa vuoksi, vaan kärsii Jumalan työkentällä olemisen tähden, sillä on aivan varma, että pilkkaajat tulevat raamatunlausekoteloineen portin ulkopuolella vastaan.
        He ovat seisseet siinä esteenä, että kukaan ei pääsisi tuntemaan sitä totuutta, jonka kautta ihminen pääsee portista sisään.
        Evankeliumin tähden kärsivät opastavat heitä kertoen, että parannuksen kautta tuon portin sisäpuolelle pääsee. Kertovat, että siitä portista ei pääse liha. Nyt jää ihmisen valintaan kuulevatko heitä, jotka valehtelevat jo ihmisen menneen ahtaasta portista, vaikka synti vielä määrittääkin ihmisessä olevan muodon. Vai kuulevatko nöyrtynyttä kansaa, joka kertoo parannuksenteon välttämättömyydestä sisälle pääsyyn.

        Missä tuo ahdas portti on nähtävillä? Ei sitä näe näillä silmillä, sillä se on jokaisessa ihmisessä itsessään. Tuo portti on niin ahdas, että jokainen tunkeutuu siitä väkisin. Ihminen haluaa olla jumala, mutta kohdattuaan todellisen Jumalan, toiset nöyrtyvät, toiset ylpistyvät.
        Nöyrtyneet kuuntelevat ja lukevan evankliumeita oppiakseen tuntemaan Herran.

        He jotka oppivat tuntemaan Herran, kohottavan katseensa Häneen ja tunkeutuvat ahtaasta portista sisäpuolelle hyljäten kaiken menneen, joka esti Jumalan tuntemista. Portti/ovi avautuu sisäpuolelta juuri sen verran, että siitä pääsee sisälle entisen elämän hyljännyt ihminen. Tuo vaihe on tuskaa ja ahdistusta.
        Ihmisten päästyä ahtaan portin sisäpuolelle, tulee Jumala vastaan ja siirtää heidät Poikansa perustamaan valtakuntaan. Siinä yhteydessä täällä parannukseen kastettu ihminen saa sen kasteen, josta Johannes Kastaja edeltä kertoi. Hän kertoi kastavansa parannukseen ja ilmoitti jälkeensä tulevan Kastajan, jonka kengänpaulaan tuo parannuksen vedellä kastava ei katsonut olevansa kelvollinen päästämään. Tuolloin on tapahtunut ihmisen sisimmässä valtava vallankumous.


      • kiitos!
        asiastakyse kirjoitti:

        Missä tuo ahdas portti on nähtävillä? Ei sitä näe näillä silmillä, sillä se on jokaisessa ihmisessä itsessään. Tuo portti on niin ahdas, että jokainen tunkeutuu siitä väkisin. Ihminen haluaa olla jumala, mutta kohdattuaan todellisen Jumalan, toiset nöyrtyvät, toiset ylpistyvät.
        Nöyrtyneet kuuntelevat ja lukevan evankliumeita oppiakseen tuntemaan Herran.

        He jotka oppivat tuntemaan Herran, kohottavan katseensa Häneen ja tunkeutuvat ahtaasta portista sisäpuolelle hyljäten kaiken menneen, joka esti Jumalan tuntemista. Portti/ovi avautuu sisäpuolelta juuri sen verran, että siitä pääsee sisälle entisen elämän hyljännyt ihminen. Tuo vaihe on tuskaa ja ahdistusta.
        Ihmisten päästyä ahtaan portin sisäpuolelle, tulee Jumala vastaan ja siirtää heidät Poikansa perustamaan valtakuntaan. Siinä yhteydessä täällä parannukseen kastettu ihminen saa sen kasteen, josta Johannes Kastaja edeltä kertoi. Hän kertoi kastavansa parannukseen ja ilmoitti jälkeensä tulevan Kastajan, jonka kengänpaulaan tuo parannuksen vedellä kastava ei katsonut olevansa kelvollinen päästämään. Tuolloin on tapahtunut ihmisen sisimmässä valtava vallankumous.

        Todella hienoa ja Hengen täyteistä sanomaa asiastakyse!!!


      • asiastakyse kirjoitti:

        Missä tuo ahdas portti on nähtävillä? Ei sitä näe näillä silmillä, sillä se on jokaisessa ihmisessä itsessään. Tuo portti on niin ahdas, että jokainen tunkeutuu siitä väkisin. Ihminen haluaa olla jumala, mutta kohdattuaan todellisen Jumalan, toiset nöyrtyvät, toiset ylpistyvät.
        Nöyrtyneet kuuntelevat ja lukevan evankliumeita oppiakseen tuntemaan Herran.

        He jotka oppivat tuntemaan Herran, kohottavan katseensa Häneen ja tunkeutuvat ahtaasta portista sisäpuolelle hyljäten kaiken menneen, joka esti Jumalan tuntemista. Portti/ovi avautuu sisäpuolelta juuri sen verran, että siitä pääsee sisälle entisen elämän hyljännyt ihminen. Tuo vaihe on tuskaa ja ahdistusta.
        Ihmisten päästyä ahtaan portin sisäpuolelle, tulee Jumala vastaan ja siirtää heidät Poikansa perustamaan valtakuntaan. Siinä yhteydessä täällä parannukseen kastettu ihminen saa sen kasteen, josta Johannes Kastaja edeltä kertoi. Hän kertoi kastavansa parannukseen ja ilmoitti jälkeensä tulevan Kastajan, jonka kengänpaulaan tuo parannuksen vedellä kastava ei katsonut olevansa kelvollinen päästämään. Tuolloin on tapahtunut ihmisen sisimmässä valtava vallankumous.

        Kirjoitat suurelta osin oikeankuuloista ja raamatullista tekstiä.
        Voisin allekirjoittaa huomattavan osan sinun sanomastasi!

        Mutta kuitenkin harhauttava ja Sanan vastainen aines on kaiken aikaa mukana. Ahtaan portin takana aukeava "lihaton auvo" on se harhakuva, jonka maalailua et saisi jatkaa, jos sinä haluat olla Totuudelle kuuliainen.

        Kirjoitat: >>Portti/ovi avautuu sisäpuolelta juuri sen verran, että siitä pääsee sisälle entisen elämän hyljännyt ihminen. Tuo vaihe on tuskaa ja ahdistusta.
        Ihmisten päästyä ahtaan portin sisäpuolelle, tulee Jumala vastaan ja siirtää heidät Poikansa perustamaan valtakuntaan.


      • aglius
        kiitos! kirjoitti:

        Todella hienoa ja Hengen täyteistä sanomaa asiastakyse!!!

        Siltä se vaikuttaa, mutta siinä on jotain, johin ei minun henkeni täysin yhdy, kyselen ja kuulostelen hengessäni mitä se mahtaa olla.

        edelleen vaikuttaa että kyse on tekstikopiosta jostain kirjasta, voin olla väärässäkin, siinä vain ei ole keskustelun makua, vaan julistusta joko omalla tai toisen suulla.


      • asiastakyse
        aglius kirjoitti:

        Siltä se vaikuttaa, mutta siinä on jotain, johin ei minun henkeni täysin yhdy, kyselen ja kuulostelen hengessäni mitä se mahtaa olla.

        edelleen vaikuttaa että kyse on tekstikopiosta jostain kirjasta, voin olla väärässäkin, siinä vain ei ole keskustelun makua, vaan julistusta joko omalla tai toisen suulla.

        aglius, miksi sinä et luota lähimmäiseen? Minä en kopioi mistään, vaan kirjoitan tänne sen vaikutuksen mukaan, minkä Jumala antaa. Toivottavasti osaat kertoa mihin henkesi ei yhdy kirjoittamassani, jotta voimme siitä keskustella.


    • aglius

      Kuuntelin Muroman uudestisyntymisen.

      Täsmälleen samoin minulle on käynyt vuonna -71, eikä sen päivän jälkeen asia ole vähääkään himmennyt, vaan kasvanut ja syventynyt päivittäin.

      Otin lisäksi Raamatullisen kasteen, kuten Sana niin kirkkaasti opettaa, ja joka jäi tietämäni mukaan Muromalta ottamatta, ja jonka jälkeen hänen saarnansa saivat toisenlaisen sävyn.

      Eli näkisin että hän ei ihan pysy totuudessa, kun hän puheessaan sanoo että poltti kaikki sillat takanapäin, mutta lutterin silta jäi ehyeksi.

    • aglius

      Ei ole todellakaan vaikeaa kertoa kuinka ihminen on pelastunut jostain sama mistä hengenvaarasta ja uhasta.

      ja yhtään vaikeampaa ei ole kertoa kuinka ihminen on pelastunut ikuiseen elämään, ja jonka johdosta pelastuu joka päivä jo tässä ajassa kaikelta sielunvihollisen aiheuttamalta, olkoon se minkä nimistä tahansa.

      onmuistettava mikä on sielujen viholisen päätoimiala ihmisten keskuudessa !

      Sehän on selvä linjaus vain ja ainoastaan ; varastaa , valehdella, tappaa ja tuhota !

      ja kaikki edellämainittujen välimuodot ja mahdollisuudet saattaa ihminen kaikennimiseen viheliäiseen tilaan tässä elämässä ja suurin päämäärä, ikuiseen eroon Jumalasta ja Hänen suuunnitelmastaan.

      Ja todellakin on tänä päivänä uskoviksi tekeytyviä, joilla ei olekuitenkaan auinutttakaan Raamatullista argumenttia ns. "uskonsa" tueksi, vaan perustuu kirkollisiin metodeihin ja rituaaleihin joilla ei oel mitään Raamatullista elinvoimaa.
      Ja kun heiltä kysyy, oletko uudestisyntynyt, niin jos he eivät käy kiinni kurkkuusi, he ainakin kiemurrellen selittävät mm; kuulun kirkkoon, olen kastettu, en ole tehnyt mitään paha kellekkään, en ole syntinen, olen hyvä ihminen hyvästä suvusta, jne... siinä ne ovat ne argumentit joilla meinaavat pelastuksen periä.

      • aglius

        niin, siis viittaan tällä tuohon Muroman saarnaan uudestisyntymisestä !


    • aglius

      Tahtoisin edelleen tietää, mikä on seurakunta mihin asiastakyse kuuluu tällä hetkellä ?

      ja jos sitä ei voi ilmaista, syynkin siihen tahtoisin tietää.

      noin paatoksellisen julistuksen ja opetushalun myötä ei pitäisi olla ongelmaa kertoa mikä on taustayhteisö.

      • asiastakyse

        Joko agliukselle selvisi, että ihmisen tulee kilvoitella päästäkseen ahtaasta portista sisään. Jeesus opetti heille, jotka uskoivat Häneen.
        Toivon sinun myöntävän, että ahtaan portin kautta pääsee Jumalan valtakuntaan.

        Toivon sinun käsittävän, että syntiä ei naulata enää sen portin sisäpuolella, vaan se on tapahtunut ennen siirtoa Jumalan valtakuntaan?
        Siellä valvotaan Lamppu palamassa sen Ölyn takia mikä siinä on. Jos Lamppu näyttää ajatuksissa synninhoukutusta, niin se kuoletetaan Jumalan Hengellä. Näin se ei muodostu teoksi ja ihminen saa vaeltaa vapaudessa. Esim, jos synti pyrkii minut langettamaan pahoihin ajatuksiin lähimmäisistä, niin olen saanut Jumalan oikeudet kuolettaa sen pahan ajatuksen ennen, kuin se teoksi, eli vaikkapa rumiksi sanoiksi, tai tuomioiksi muodostuu.
        Jumalan valtakunnassa kenelläkään ei ole pienintäkään halua olla toisten yläpuolella. Sen takia Paavalikin kertoi olevansa kaikille kaikkea. Hän jätti heidät, jotka pilkkasivat häntä evankeliumin tähden. Hän ei vastannut pahaan pahalla ja näin Jeesus pysyi hänen sydämensä Herrana.

        Jos olet ottanut upotuskasteen, niin sehän on aivan vain sinun ja Jumalasi välinen asia. Minä olen saanut täällä kasteen ja olen saanut kasteen suoraan ylhäältä.
        Jotenkin näyttäisi, että sinä olet hengellisesti ylpeä ihminen, jonka on vaikea myöntää virheitään ja syitään, mutta uskon tilanteen kohdallasi saavan muutoksen. Niin toivon. Muutat kirjoituksiasi opin selvittyä, mutta et myönnä olleesi väärässä, kuten täällä muutamat muutkin tekevät.
        Noin vuosi sitten joku toi Muroman oppia tänne ja kuuntelin sen ja havaitsin Muromalla olevan saman opin, jonka minäkin olen taivaasta saanut. Sinä väität hänen muuttuneen, kun ei ottanut tavallasi upotuskastetta, joten sinun on nyt todistettava se, missä Muroman muutos näkyy?

        Olen kertonut sinulle seurakuntayhteydestäni. Nyt on sinun vuorosi kertoa.


    • aglius

      Olen tullut uskoon vuonna -71 kuten kirjoitin, ja olen siitä asti ollut helluntaissa ja sen kaikissa vastuissa tähän päivään asti.

      enkä ole muuttanut mitään opistani siitä lähtien, eikä ole tarpeen edelleenkään.

      opppini on sama kuin Paavalilla, ja mieluusti myönnyn kaikkeen mitä hän kirjoittaa.

      ylpeydestä en osaa sanoa mitään, olet ensimmäinen joka siitä moittii.

      niin eli mikäs se olikaan se seurakuntasi ?

      • aglius

        Unohtui tuo Muroman kasteasian jälkeinen julistus, eikä minulla ole siitä mitään omakohtaista, mutta olen kuullut monen minua edeltäneen sukupolven suusta, että julistus muuttui kun hän oli menemäisillään kasteelle, ja perui sen sitten mistä lie syystä. Luultavasti samasta kuin useimpien, eli ihmispelko nostaa sillat pystyyn.


    • aglius

      Uudestisyntymisen jälkeen tulee ottaa upotuskaste, kuten ainoana Raamatun mallina sen voimme sieltä suoraan lukea.
      Se on vesikaste, joka ei tule taivaasta , vaan ihan vaan kuin Etiopian hoviherralle, maallisessa riittävän syvässä vedessä.

      ilman omakohtaista uudestisyntymää kaikki kasteet ovat turhia ihmisyrityksiä johonkin pääsemiseksi, joista ei Raamattu kuitenkaan sano mitään.
      kun ei ole syntyny tuutta, ei ole mitään mitä voisi haudata vanhana, siinä yksinkertainen selitys.

      Pyhän Hengen kasteet tulevat taivaasta Hänen Henkensä vaikuttamana sen mukaan kuin Hän tarpeelliseksi näkee, ihan kuin opetuslastenkin päälle yläsalissa, jonka jälkeen he olivat kykeneviä evankeliumin työhön siinä laajuudessa kuin Sanasta voimme nähdä sen tapahtuneen.

      • asiastakyse

        aglius, hengellinen ylpeys on sitä, että etsitään toisesta ja hänen opistaan vikoja, sen sijaan, että tehtäisiin kuten Raamattu kehoittaa ottamaan sen, mikä on hyvää ja hylkäämään sen, mikä on huonoa. Miksi Raamattu tuohon kehoittaa? Siksi, että meitä uskovaisia on niin eri asteella kasvamassa Jumalan Tien tuntemiseen.
        Olen nähnyt täällä pajon hyökkäyksiä jopa heitä vastaan, jotka vasta etsivät opetusta Jumalasta.
        En mitenkään voi käsittää sitä, että Muromalla olisi uudestisyntymisen jälkeen ollut tarve palata vesikasteen ottamiseen. Hän sai siellä kirkon penkissä Jumalan voimakkaan kasteen. Miten ihmeessä hän olisi palannut portin ulkopuollelle kasteen ottamista varten. Miksi hän olisi ottanut kasteen, joka ei poista lihan saastaa, vaan antaa hyvän omantunnon ja jossa on lupaus, että opetuslapsi alkaa saada Pyhän Hengen ja Sanan opetusta.

        Epäilenpä, että Muromastakin on puhuttu pahaa ja muutettu hänen puheitaan, kuten lahkoon joutuneet tekevät. He, kun eivät hyväksy uskovaisiksi muita kuin saman opin ja saman kasteen saaneita, mitä ovat itse saaneet.

        Luterilaisissa, samaten helluntalaisissa ja muissa on tunnuksellisissa uskovaisissa on sejassa lahkoontuneet, jotka eivät muuta tee kuin etsivät toisistaan vikaa.

        Mitä tarkoitat tuolla, että minun pitäisi jälleen sinulle kertoa seurakuntayhteydestäni. Tarkoitatko, että minun pitää antaa mielestäsi sen kodin nimi ja osoite, jossa kokouksemme pidetään?


      • etelän mies,,

        Kaste ei ole meidän lutherilaisten mukaan vain yksi menneisyyden tapahtuma vaan sen käyttö jatkuu koko elämän ajan. Lahkoissa se on kertasuoritus eli teko johon sisältyy kirous.
        Tämä siis lutherilainen ja apostolinen kaste merkitsee päivittäistä katumusta ja parannuksen tekemistä: ”…meissä oleva vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja surmattava kaikkine synteineen ja pahoine himoineen, ja sen tilalle pitää joka päivä tulla esiin ja nousta ylös uusi ihminen, joka iankaikkisesti elää Jumalalle vanhurskaana ja puhtaana.
        Tämä on oikeiden uskovien(lutherilaisten)tunnustus Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan.


      • asiastakyse
        etelän mies,, kirjoitti:

        Kaste ei ole meidän lutherilaisten mukaan vain yksi menneisyyden tapahtuma vaan sen käyttö jatkuu koko elämän ajan. Lahkoissa se on kertasuoritus eli teko johon sisältyy kirous.
        Tämä siis lutherilainen ja apostolinen kaste merkitsee päivittäistä katumusta ja parannuksen tekemistä: ”…meissä oleva vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja surmattava kaikkine synteineen ja pahoine himoineen, ja sen tilalle pitää joka päivä tulla esiin ja nousta ylös uusi ihminen, joka iankaikkisesti elää Jumalalle vanhurskaana ja puhtaana.
        Tämä on oikeiden uskovien(lutherilaisten)tunnustus Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan.

        etelän mies, opettaako Luther tosiaankin, että meidän on jatkettava täällä loppuun asti synnissä ja surmattava sitä syntiä aina. Olisi oikein hyvä nähdä tuo opetus.

        Jumalan Sana opettaa, että meidän tulee tehdä ristinjuurella parannus, jotta pääsemme synnistä ja kirouksesta ja saamme tulla uutena luomuksena Jumalan valtakuntaan asumaan. Raamattu opettaa, että tuohon valtakuntaan ei pääse liha ja kertoo, että tuossa valtakunnassa ihminen saa voiman elää Parannuksen Lähteellä, joka on SYNTIÄ VASTAAN.
        Herra on se Lähde. Uudestisyntynyt EI TEE syntiä, eikä naulaa sitä ristille enää sen jälkeen, kun synti lihassa on kokenut samanlaisen kuoleman, minkä Jeesus koki. Hän kuoli kertakaikkiaan pois synnistä ja joka on Jeesuksen kastettu on kastettu Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.


    • aglius

      Luin hiukan Muroman asiaa eri paikoista, ja vaikuttaa siltä, että Muroma ei päässyt selville vesille kasteasiasta koskaan, vaan julistaa jopa kirousta vapaiden suuntien upotuskasteelle ja puhuu ihan kauheita siltä osin !

      Ristiriitainen persoona, jonka uudestisyntymispuheeseen voin yhtyä täysin, mutta jonka kasteoppiin vain joiltain osin, hyvin heikosti tai muieluummin ei ollenkaan.

      Kummallista, Paavalin opissa ei ole mitään ristiriitaa ! Hän ei riipu luttereissa eikä paaveissa eikä omassa harhaisessa menneisydessään, paitsi muistaessaan sanoa, kuinka pimeä hän oli siinä eläessään.

      Kyllä Raamattu on sentään kirja joka osoittaa selvää ja kirkasta suuntaa niin perille kuin välietappeihinkin.

      • asiastakyse

        Paavali eli siinä vaiheessa, jossa ihmisiä ei ollut kastettu Jeesuksen nimen. Paavali tiesi, että Jeesuksen opetus Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kasteesta oli oikea. Hänhän tunsi Herran ja tiesi, että Isä antoi Pojalleen nimensä.
        Muroma ja moni muukin kävi kahta ihmisten antamaa kastetta vastaan. Ei hän varmasti olisi käynyt upotuskastetta vastaan, jos olisi sama aika, mikä oli Paavalin aika.

        Kaste ei pelasta muuta kuin kuvannollisesti. Jumala on pelastaja, ja Hän kastaa omansa ja jos et ole tuota vielä kokenut, niin meidän on aivan turha keskustella kasteasiasta. Sillä et voi käsittää miten selkeä ja voimakas on kaste, joka tulee ylhäältä. Kukaan, joka on sillä kasteella kastettu ei edes kuvittele palaavansa parannuksenkasteen saamiseen. Ei kukaan.


      • aglius
        asiastakyse kirjoitti:

        Paavali eli siinä vaiheessa, jossa ihmisiä ei ollut kastettu Jeesuksen nimen. Paavali tiesi, että Jeesuksen opetus Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kasteesta oli oikea. Hänhän tunsi Herran ja tiesi, että Isä antoi Pojalleen nimensä.
        Muroma ja moni muukin kävi kahta ihmisten antamaa kastetta vastaan. Ei hän varmasti olisi käynyt upotuskastetta vastaan, jos olisi sama aika, mikä oli Paavalin aika.

        Kaste ei pelasta muuta kuin kuvannollisesti. Jumala on pelastaja, ja Hän kastaa omansa ja jos et ole tuota vielä kokenut, niin meidän on aivan turha keskustella kasteasiasta. Sillä et voi käsittää miten selkeä ja voimakas on kaste, joka tulee ylhäältä. Kukaan, joka on sillä kasteella kastettu ei edes kuvittele palaavansa parannuksenkasteen saamiseen. Ei kukaan.

        Luin tämän viiteen kertaan, mutta totean,että näköjään ymmärrä tätä asiaa ollenkaan!

        Siis ensinnäkin, luuletko että luterilainen vauvan kostutus on jokin kaste, jolla voidaan korvata se kaste josta luemme Raamatuistamme ? Ei taatusti voida, eikä tämä vesikaste paljossa vedessä ole mihinkään aikaan sidottu, vaan koskee kaikkia uskoobntulleita siihen asti kunnes Herra noutaa omansa pois.

        Ja edelleen, se kaste, jossa JUmala kastaa Hengellään, on kokonaan eri asia, eikä myöskään liity mihinkään aikaan, eikä ole kompensaatio mistään eikä mihinkään muuhn kasteeseen, vaan on kaste Hengessä palveluksen työhön, sen eri asteissa ja kautta koko elämän, aina tarpeen vaatiessa sota-asun tarkistuksen ja vahvistuksen niin vaatessa.

        nämä ovat luovuttamattomia asioita kristillisessä elämässä, enkä näe paljoa keskusteltavaa sellaisen kanssa jolla on tarvetta tinkiä mistä tahansa näistä elementeistä.
        ei ole maan päällä sellaista, johonka vaihdan nämä yksinkertaiset ja kirkkaat asiat, jotka ovat minulle tapahtuneita ja tapahtuvia asioita kaiken aikaa, ellei tapahdu jotain käsittämätöntä lankeeemusta josta Herra minut varjelkoon nyt ja aina.
        aamen.


    • tillanderi

      Kyllä olen, kiitos Jumalalle.

    • tavallinen

      Palaan vielä ohi kastekeskustelun tähän uudestisyntymisen asiaan. Esimerkein mikäli se esim. toisi vaikkapa joihin kuihin ymmärtämättömiin valoa pimeään ajattelutyyliin. Jeesus kehoittaa meitä kilvoittelemaan.
      Luuk 13:24
      "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."
      Meidän tulee koetella myös itse itseämme mikä henki meissä vaikuttaa, ei kukaan joka täällä toisiansa tuomitsee saa nähdä Jumalan valtakuntaa, vaan ne jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon. Meillä on 10 käskyä antamassa perustuksen, siis Jeesuksen peruskiven kuinka täällä eletään. Herra voi antaa meille lukemattomia eri hengellisiä lahjoja, katumatta niitä. Mutta mitä sanoo raamattu heistä, jotka eivät sitten menneetkään siitä ahtaasta portista. Menkää pois Minua tyköäni te laittomuuden tekijät. Minä en tunne teitä. Ahdas portti on koetus: teetkö Jumalan tahdon vai etkö tee?
      Kuinka on sinun itsesi kohdalla?
      Joku lyö sinua sanallisesti tai oikeasti, käännätkö toisen poskesi?
      Joku pilkkaa tai panettelee sinua, käännätkö silloin toisen poskesi?
      Joudut kokemaan vääryyttä tai sinulle tehdään pahaa, käännätkö silloinkin toisen poskesi ja annatko lisäksi pahantekijälle vielä anteeksi?
      Ota käteesi ne 10 käskyä, pidä ne ohjenuoranasi. Tahdotko tehdä lähimmäisillesi hyvää, vaikket saisi mitään takaisin. Sillä lainaavathan pakanatkin saadakseen saman verran takaisin. Mikä on sydämesi asenne?
      Haluatko siis ihan oikeasti mennä ahtaasta portista läpi Jumalan valtakuntaan vai luuletko, että saat uskoontultuasi tehdä mitä ikinä tahdot, kunhan vain kannat sitä ristiäsi. Ei se mene sillä tavoin. Jumala itse avatkoon ymmärryksenne tälle asialle. Jotkut täällä palstalla surutta pilkkaavat toisten kirjoituksia tai suoraan ihan nimimerkkejä, kuinka te uskallatte tehdä sellaista? Meillä kaikilla on sama Jumala. Herra armahtakoon meitä kaikkia, jotta pysyisimme Hänelle uskollisina, emmekä ottaisi lihaamme käyttöön edes kirjoituksissa.

      • . . .

        Hyviä pointteja sulla.


      • asiastakyse

        Tavallinen, kylläpä kirjoitat Jumalan kirkasta Sanomaa. Totta, pakanatkin lainaavat toivossa saada takaisin lainaamansa. Me emme lainaa, vaan annamme heille, joilla ei ole takainmaksu mahdollisuuksia. Annamme sitä hyvää pääomaan, minkä Jumala on meille antanut, ilmaiseksi, sillä lahjaksi olemme saaneet ja lahjaksi annamme. Emme siis anna hengellistä pääomaa maksua vastaan. Se olisi aivan mahdotonta.
        Jos lainaamme vaikka rahaa hetkellisesti puutteessa olevalle, emme ota ikinä korkoja. Köyhältä emme odota rahan takaisin maskua, vaan annamme Jumalan rakkauden takia omastamme. He, jotka kaiken aikansa käyttävät Jumalan työkentällä, ovat oikeutettuja saamaan siitä elantonsa, mutta ei rikkauksia itselleen.
        Ahtaasta portista mennään läpi juuri niin, että katsomme TUNTEMAAMME Herraan ja tahdomme kulkea Hänen jäljessään, vaikka se ensin kipua ja tuskaa meidän lihallemme tuottaa. Ei ole helppo antaa aina anteeksi. Ei ole helppo jakaa omaansa, ei ole helppo vaieta silloin, kun joutuu väärien, valheellisen syytöksen soimattavaksi.
        Mutta se tulee helpoksi uskon kautta Jeesukseen silloin, kun oma liha on saanut kuolla saman kaltaisen kuoleman, minkä Jeesus koki. Se kaste, jonka saamme mielen muutoksen, eli parannuksen jälkeen, on voiman kaste ja uudestisyntymisen merkki.
        Sen kasteen jälkeen ihminen tietää olevansa kykenevä seuraamaan Jeesusta. Uudestisyntyneet kärsivät kyllä evankeliumin tähden, mutta se kärsimys on keveää siihen verrattuna, mitä he joutuivat uskon takia kärsimään ennen uudestisyntymistään. He joutuivat ristinjuurella vaieten kuuntelemaan Herran opetuksia. He oppivat katsomaan Jumalan Pojan muotoa ja näkivät oman syntinsä ja kykenemättömyytensä.
        He joutuivat nöyrtymään alas asti ja kuolemaan itselleen ja kaikelle sille, mikä esti viimeistä Aadamia, eli Jeesusta tulemasta ensimmäiselle sijalle ihmisen elämässä.
        Tuon kuoleman jälkeen alkaa uusi aika uudessa elämässä. Ei ole enää syntiä, joka saa yliotteen. Ei ole katkeruutta, ei kaunaa, ei vihaa, ei tarvetta olla aina oikeassa, ei tyhmyyttä, ei alistumista väärään henkeen, ei mitään siitä, mitä vanhassa ihmisessä on.
        Joka kuulee Jeesusta, saa kokea Hänen parantavan voimansa. Jeesus sanookin monien ummistaneen silmänsä ja korvansa Häneltä, jotta Hän ei tulisi heidän luokseen ja parantaisi heitä. Jeesus on Parantaja.


      • . . .
        asiastakyse kirjoitti:

        Tavallinen, kylläpä kirjoitat Jumalan kirkasta Sanomaa. Totta, pakanatkin lainaavat toivossa saada takaisin lainaamansa. Me emme lainaa, vaan annamme heille, joilla ei ole takainmaksu mahdollisuuksia. Annamme sitä hyvää pääomaan, minkä Jumala on meille antanut, ilmaiseksi, sillä lahjaksi olemme saaneet ja lahjaksi annamme. Emme siis anna hengellistä pääomaa maksua vastaan. Se olisi aivan mahdotonta.
        Jos lainaamme vaikka rahaa hetkellisesti puutteessa olevalle, emme ota ikinä korkoja. Köyhältä emme odota rahan takaisin maskua, vaan annamme Jumalan rakkauden takia omastamme. He, jotka kaiken aikansa käyttävät Jumalan työkentällä, ovat oikeutettuja saamaan siitä elantonsa, mutta ei rikkauksia itselleen.
        Ahtaasta portista mennään läpi juuri niin, että katsomme TUNTEMAAMME Herraan ja tahdomme kulkea Hänen jäljessään, vaikka se ensin kipua ja tuskaa meidän lihallemme tuottaa. Ei ole helppo antaa aina anteeksi. Ei ole helppo jakaa omaansa, ei ole helppo vaieta silloin, kun joutuu väärien, valheellisen syytöksen soimattavaksi.
        Mutta se tulee helpoksi uskon kautta Jeesukseen silloin, kun oma liha on saanut kuolla saman kaltaisen kuoleman, minkä Jeesus koki. Se kaste, jonka saamme mielen muutoksen, eli parannuksen jälkeen, on voiman kaste ja uudestisyntymisen merkki.
        Sen kasteen jälkeen ihminen tietää olevansa kykenevä seuraamaan Jeesusta. Uudestisyntyneet kärsivät kyllä evankeliumin tähden, mutta se kärsimys on keveää siihen verrattuna, mitä he joutuivat uskon takia kärsimään ennen uudestisyntymistään. He joutuivat ristinjuurella vaieten kuuntelemaan Herran opetuksia. He oppivat katsomaan Jumalan Pojan muotoa ja näkivät oman syntinsä ja kykenemättömyytensä.
        He joutuivat nöyrtymään alas asti ja kuolemaan itselleen ja kaikelle sille, mikä esti viimeistä Aadamia, eli Jeesusta tulemasta ensimmäiselle sijalle ihmisen elämässä.
        Tuon kuoleman jälkeen alkaa uusi aika uudessa elämässä. Ei ole enää syntiä, joka saa yliotteen. Ei ole katkeruutta, ei kaunaa, ei vihaa, ei tarvetta olla aina oikeassa, ei tyhmyyttä, ei alistumista väärään henkeen, ei mitään siitä, mitä vanhassa ihmisessä on.
        Joka kuulee Jeesusta, saa kokea Hänen parantavan voimansa. Jeesus sanookin monien ummistaneen silmänsä ja korvansa Häneltä, jotta Hän ei tulisi heidän luokseen ja parantaisi heitä. Jeesus on Parantaja.

        Kaikki meidät jotka olemme uudestisyntyneet on kutsuttu ottamaan vastaan lyöntejä ja iskuja. Tästä meidät tunnistaa, me emme lyö takaisin, olemme avuliaita, kohteliaita, huomaavaisia ja ystävällisiä, Herran kelpo palvelijoita siis.

        Lähden ulos ja liikkeelle jälleen tänään, enkä odota naapureideni edelleenkään tervehtivän minua, mutta kuitenkin sanon reippaasti heippa tai moikka tai terve, mikä sillä hetkellä parhaalta siihen hetkeen tuntuu. Jos kaikki suomalaiset ottaisivat tämän saman asenteen edes yhden viikon ajaksi, niin tiedättekö mitä silloin tapahtuisi? Hyvä alkaisi kiertämään siinä määrin että se alkaisi näkymään kaikilla yhteiskunnan eri sektoreilla : pelkästään yleinen pahoinvointi vähenisi ensimmäiseksi kun pelko kanssaihmisten tylystä käyttäytymisestä ei sulkisi ihmisiä asuntojensa sisälle yksinäisyyteen murehtimaan, kuinka paljon energiaa jo pelkästään tällaisella käyttäytymisellä vapautuisikaan ! Voisi sanoa että taivasten valtakunta on laskeutunut maan päälle, ihmettelisimme todellakin toistemme käytöstä, että mitä on oikein tapahtunut?

        Jatkan siis töitä, otan läheisten ihmisten iskut ja pahan olon edelleenkin kannettavaksi, kuten Herranikin otti minun syntini kannettavakseen. Hän sisälläni hymyilee ja iloitsee onnellisena, eikä mikään voi tätä iloa sammuttaa, koska hän on tulossa, pian.


      • asiastakyse kirjoitti:

        Tavallinen, kylläpä kirjoitat Jumalan kirkasta Sanomaa. Totta, pakanatkin lainaavat toivossa saada takaisin lainaamansa. Me emme lainaa, vaan annamme heille, joilla ei ole takainmaksu mahdollisuuksia. Annamme sitä hyvää pääomaan, minkä Jumala on meille antanut, ilmaiseksi, sillä lahjaksi olemme saaneet ja lahjaksi annamme. Emme siis anna hengellistä pääomaa maksua vastaan. Se olisi aivan mahdotonta.
        Jos lainaamme vaikka rahaa hetkellisesti puutteessa olevalle, emme ota ikinä korkoja. Köyhältä emme odota rahan takaisin maskua, vaan annamme Jumalan rakkauden takia omastamme. He, jotka kaiken aikansa käyttävät Jumalan työkentällä, ovat oikeutettuja saamaan siitä elantonsa, mutta ei rikkauksia itselleen.
        Ahtaasta portista mennään läpi juuri niin, että katsomme TUNTEMAAMME Herraan ja tahdomme kulkea Hänen jäljessään, vaikka se ensin kipua ja tuskaa meidän lihallemme tuottaa. Ei ole helppo antaa aina anteeksi. Ei ole helppo jakaa omaansa, ei ole helppo vaieta silloin, kun joutuu väärien, valheellisen syytöksen soimattavaksi.
        Mutta se tulee helpoksi uskon kautta Jeesukseen silloin, kun oma liha on saanut kuolla saman kaltaisen kuoleman, minkä Jeesus koki. Se kaste, jonka saamme mielen muutoksen, eli parannuksen jälkeen, on voiman kaste ja uudestisyntymisen merkki.
        Sen kasteen jälkeen ihminen tietää olevansa kykenevä seuraamaan Jeesusta. Uudestisyntyneet kärsivät kyllä evankeliumin tähden, mutta se kärsimys on keveää siihen verrattuna, mitä he joutuivat uskon takia kärsimään ennen uudestisyntymistään. He joutuivat ristinjuurella vaieten kuuntelemaan Herran opetuksia. He oppivat katsomaan Jumalan Pojan muotoa ja näkivät oman syntinsä ja kykenemättömyytensä.
        He joutuivat nöyrtymään alas asti ja kuolemaan itselleen ja kaikelle sille, mikä esti viimeistä Aadamia, eli Jeesusta tulemasta ensimmäiselle sijalle ihmisen elämässä.
        Tuon kuoleman jälkeen alkaa uusi aika uudessa elämässä. Ei ole enää syntiä, joka saa yliotteen. Ei ole katkeruutta, ei kaunaa, ei vihaa, ei tarvetta olla aina oikeassa, ei tyhmyyttä, ei alistumista väärään henkeen, ei mitään siitä, mitä vanhassa ihmisessä on.
        Joka kuulee Jeesusta, saa kokea Hänen parantavan voimansa. Jeesus sanookin monien ummistaneen silmänsä ja korvansa Häneltä, jotta Hän ei tulisi heidän luokseen ja parantaisi heitä. Jeesus on Parantaja.

        Tuot jälleen kerran esiin tuon uskonnollisen kehityspolkusi, joka ehkä kuulostaa Jeesuksen opetuksen mukaiselta. Sitä se kuitenkaan ei ole.

        En löydä Raamatustani sellaisia kohtia, jotka todistaisivat sinun oppisi kaikilta osin oikeaksi. Opinpolkusi etenee tähän tapaan:

        1) mielenmuutos eli parannus,
        2) Herran opetusten kuuntelu ristinjuurella vaieten,
        3) kärsimys uskon takia ennen uudestisyntymistä,
        4) lihalle samankaltainen kuolema kuin Jeesus koki,
        5) ahtaan portin läpipääsy ja uudestisyntyminen,
        6) voiman kaste = uudestisyntymisen merkki,
        7) uusi elämä, ei mitään jäljellä vanhasta ihmisestä.

        Ylläolevat kohdat löytyvät uudesta viestistäsi ja monista aiemmista
        viesteistäsi. Korjaa, jos näet virheitä 'polussa'. Olen todennut ennenkin, että opissasi on paljon raamatullisia piirteitä. Uskon monelta osin samalla tavalla.

        Mutta pahin ja kohtalokkain vääristymä sinun opissasi on se, että luulet ihmisen työn tulevan täytetyksi yhtä täydellisesti kuin mitä Jeesus sai aikaan omassa vaelluksessaan ja sen päättämisessä.

        Hän, Herra Jeesus, sai todella kaiken täytettyä. Lihassa asuva synti sai tuomionsa ja rangaistuksensa Hänen kauttaan ristillä.
        Mutta meidän, sinun ja minun ja jokaisen uskovan, taistelu jatkuu läpi koko elämän. Me EMME TULE lihassamme asuvasta synnistä niin läpikotaisin puhtaaksi kuin mitä Jeesus tuli käytyään loppuun sen taistelun, jonka päätteeksi Hän huusi "Se on täytetty!"

        Meissä on syntiä, sen todistaa Jumalan Sana. Mutta meidän on päivittäin taisteltava lihassamme asuvaa syntiä vastaan Hengen voimassa ja Jeesuksen kuolemaa alati ruumiissamme kantaen. Täydelliseen puhtauteen lihan vaikutuksista emme pääse. Kaiken tietoisen synnin saamme voittaa, KYLLÄ. Mutta lihassa asuu ja sieltä nousee esiin koko ajan pahaa ja poispantavaa. Vrt. Rm. 7.

        Oppisi on toista evankeliumia, joka sisältää valheen ainekset.
        Siksi se on vakava asia sinulle ja niille, jotka sinun laillasi lopullista lihan puhtautta julistavat. Armoa ja rauhaa sinulle Kristuksessa.

        SF


      • . . .
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Tuot jälleen kerran esiin tuon uskonnollisen kehityspolkusi, joka ehkä kuulostaa Jeesuksen opetuksen mukaiselta. Sitä se kuitenkaan ei ole.

        En löydä Raamatustani sellaisia kohtia, jotka todistaisivat sinun oppisi kaikilta osin oikeaksi. Opinpolkusi etenee tähän tapaan:

        1) mielenmuutos eli parannus,
        2) Herran opetusten kuuntelu ristinjuurella vaieten,
        3) kärsimys uskon takia ennen uudestisyntymistä,
        4) lihalle samankaltainen kuolema kuin Jeesus koki,
        5) ahtaan portin läpipääsy ja uudestisyntyminen,
        6) voiman kaste = uudestisyntymisen merkki,
        7) uusi elämä, ei mitään jäljellä vanhasta ihmisestä.

        Ylläolevat kohdat löytyvät uudesta viestistäsi ja monista aiemmista
        viesteistäsi. Korjaa, jos näet virheitä 'polussa'. Olen todennut ennenkin, että opissasi on paljon raamatullisia piirteitä. Uskon monelta osin samalla tavalla.

        Mutta pahin ja kohtalokkain vääristymä sinun opissasi on se, että luulet ihmisen työn tulevan täytetyksi yhtä täydellisesti kuin mitä Jeesus sai aikaan omassa vaelluksessaan ja sen päättämisessä.

        Hän, Herra Jeesus, sai todella kaiken täytettyä. Lihassa asuva synti sai tuomionsa ja rangaistuksensa Hänen kauttaan ristillä.
        Mutta meidän, sinun ja minun ja jokaisen uskovan, taistelu jatkuu läpi koko elämän. Me EMME TULE lihassamme asuvasta synnistä niin läpikotaisin puhtaaksi kuin mitä Jeesus tuli käytyään loppuun sen taistelun, jonka päätteeksi Hän huusi "Se on täytetty!"

        Meissä on syntiä, sen todistaa Jumalan Sana. Mutta meidän on päivittäin taisteltava lihassamme asuvaa syntiä vastaan Hengen voimassa ja Jeesuksen kuolemaa alati ruumiissamme kantaen. Täydelliseen puhtauteen lihan vaikutuksista emme pääse. Kaiken tietoisen synnin saamme voittaa, KYLLÄ. Mutta lihassa asuu ja sieltä nousee esiin koko ajan pahaa ja poispantavaa. Vrt. Rm. 7.

        Oppisi on toista evankeliumia, joka sisältää valheen ainekset.
        Siksi se on vakava asia sinulle ja niille, jotka sinun laillasi lopullista lihan puhtautta julistavat. Armoa ja rauhaa sinulle Kristuksessa.

        SF

        Onneksi kerkesin kirjoittaa väliin ( : kiitos S-F iskusta, näytän nyt siis esimerkkiä ja kilttinä poikana kannan toisen kanssapalvelijani sivalluksen toiselle tässä välissä : ) omassa ruumiissani.

        Toivottavasti otatte opiksenne molemmat, ja jätätte turhanpäiväiset opilliset riitelyt pois, ne ei kertakaikkisesti vain kuulu kristityn osaan.

        Kuinka moni muuten on kyllästynyt näillä sivuilla jonninjoutaviin opillisiin väittelyihin ? Tiedoksi : nämä tämäntyyppiset viestit juuri sitovat Herran hengen, Suomen osalta.


      • greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Tuot jälleen kerran esiin tuon uskonnollisen kehityspolkusi, joka ehkä kuulostaa Jeesuksen opetuksen mukaiselta. Sitä se kuitenkaan ei ole.

        En löydä Raamatustani sellaisia kohtia, jotka todistaisivat sinun oppisi kaikilta osin oikeaksi. Opinpolkusi etenee tähän tapaan:

        1) mielenmuutos eli parannus,
        2) Herran opetusten kuuntelu ristinjuurella vaieten,
        3) kärsimys uskon takia ennen uudestisyntymistä,
        4) lihalle samankaltainen kuolema kuin Jeesus koki,
        5) ahtaan portin läpipääsy ja uudestisyntyminen,
        6) voiman kaste = uudestisyntymisen merkki,
        7) uusi elämä, ei mitään jäljellä vanhasta ihmisestä.

        Ylläolevat kohdat löytyvät uudesta viestistäsi ja monista aiemmista
        viesteistäsi. Korjaa, jos näet virheitä 'polussa'. Olen todennut ennenkin, että opissasi on paljon raamatullisia piirteitä. Uskon monelta osin samalla tavalla.

        Mutta pahin ja kohtalokkain vääristymä sinun opissasi on se, että luulet ihmisen työn tulevan täytetyksi yhtä täydellisesti kuin mitä Jeesus sai aikaan omassa vaelluksessaan ja sen päättämisessä.

        Hän, Herra Jeesus, sai todella kaiken täytettyä. Lihassa asuva synti sai tuomionsa ja rangaistuksensa Hänen kauttaan ristillä.
        Mutta meidän, sinun ja minun ja jokaisen uskovan, taistelu jatkuu läpi koko elämän. Me EMME TULE lihassamme asuvasta synnistä niin läpikotaisin puhtaaksi kuin mitä Jeesus tuli käytyään loppuun sen taistelun, jonka päätteeksi Hän huusi "Se on täytetty!"

        Meissä on syntiä, sen todistaa Jumalan Sana. Mutta meidän on päivittäin taisteltava lihassamme asuvaa syntiä vastaan Hengen voimassa ja Jeesuksen kuolemaa alati ruumiissamme kantaen. Täydelliseen puhtauteen lihan vaikutuksista emme pääse. Kaiken tietoisen synnin saamme voittaa, KYLLÄ. Mutta lihassa asuu ja sieltä nousee esiin koko ajan pahaa ja poispantavaa. Vrt. Rm. 7.

        Oppisi on toista evankeliumia, joka sisältää valheen ainekset.
        Siksi se on vakava asia sinulle ja niille, jotka sinun laillasi lopullista lihan puhtautta julistavat. Armoa ja rauhaa sinulle Kristuksessa.

        SF

        Näin upeaa opetusta, joka on täysin yhtenevää Raamatun Sanan ja asiastakyse-nimimerkillä kirjoittavan henkilön sanoman kanssa, toi jukka.finland tänään palstalle:

        >>Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen.


      • greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Tuot jälleen kerran esiin tuon uskonnollisen kehityspolkusi, joka ehkä kuulostaa Jeesuksen opetuksen mukaiselta. Sitä se kuitenkaan ei ole.

        En löydä Raamatustani sellaisia kohtia, jotka todistaisivat sinun oppisi kaikilta osin oikeaksi. Opinpolkusi etenee tähän tapaan:

        1) mielenmuutos eli parannus,
        2) Herran opetusten kuuntelu ristinjuurella vaieten,
        3) kärsimys uskon takia ennen uudestisyntymistä,
        4) lihalle samankaltainen kuolema kuin Jeesus koki,
        5) ahtaan portin läpipääsy ja uudestisyntyminen,
        6) voiman kaste = uudestisyntymisen merkki,
        7) uusi elämä, ei mitään jäljellä vanhasta ihmisestä.

        Ylläolevat kohdat löytyvät uudesta viestistäsi ja monista aiemmista
        viesteistäsi. Korjaa, jos näet virheitä 'polussa'. Olen todennut ennenkin, että opissasi on paljon raamatullisia piirteitä. Uskon monelta osin samalla tavalla.

        Mutta pahin ja kohtalokkain vääristymä sinun opissasi on se, että luulet ihmisen työn tulevan täytetyksi yhtä täydellisesti kuin mitä Jeesus sai aikaan omassa vaelluksessaan ja sen päättämisessä.

        Hän, Herra Jeesus, sai todella kaiken täytettyä. Lihassa asuva synti sai tuomionsa ja rangaistuksensa Hänen kauttaan ristillä.
        Mutta meidän, sinun ja minun ja jokaisen uskovan, taistelu jatkuu läpi koko elämän. Me EMME TULE lihassamme asuvasta synnistä niin läpikotaisin puhtaaksi kuin mitä Jeesus tuli käytyään loppuun sen taistelun, jonka päätteeksi Hän huusi "Se on täytetty!"

        Meissä on syntiä, sen todistaa Jumalan Sana. Mutta meidän on päivittäin taisteltava lihassamme asuvaa syntiä vastaan Hengen voimassa ja Jeesuksen kuolemaa alati ruumiissamme kantaen. Täydelliseen puhtauteen lihan vaikutuksista emme pääse. Kaiken tietoisen synnin saamme voittaa, KYLLÄ. Mutta lihassa asuu ja sieltä nousee esiin koko ajan pahaa ja poispantavaa. Vrt. Rm. 7.

        Oppisi on toista evankeliumia, joka sisältää valheen ainekset.
        Siksi se on vakava asia sinulle ja niille, jotka sinun laillasi lopullista lihan puhtautta julistavat. Armoa ja rauhaa sinulle Kristuksessa.

        SF

        Tässäpä Semperin jorinoiden vastapainoksi asiastakyse-nimimerkillä kirjoittavan (aikaisemmin mm. Tänäänkin, ei nimmaria ja HUUTAVAN ÄÄNI -nimimerkeillä kirjoittaneen) henkilön OMAA sanomaa ->

        >>Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

        Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

        Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.


      • greeeeen
        . . . kirjoitti:

        Onneksi kerkesin kirjoittaa väliin ( : kiitos S-F iskusta, näytän nyt siis esimerkkiä ja kilttinä poikana kannan toisen kanssapalvelijani sivalluksen toiselle tässä välissä : ) omassa ruumiissani.

        Toivottavasti otatte opiksenne molemmat, ja jätätte turhanpäiväiset opilliset riitelyt pois, ne ei kertakaikkisesti vain kuulu kristityn osaan.

        Kuinka moni muuten on kyllästynyt näillä sivuilla jonninjoutaviin opillisiin väittelyihin ? Tiedoksi : nämä tämäntyyppiset viestit juuri sitovat Herran hengen, Suomen osalta.

        Jonninjoutavinta on Semperin harjoittama tiettyjen henkilöiden vainoaminen ja näiden sanoman vääristely. Suoranaisen henkilöihin käyvän herjaamisen hän sentään näyttäisi jo VIHDOINKIN jättäneen vähemmälle.

        Oletko huomannut, kolmipiste, ettei asiastakyse-nimimerkillä kirjoittava edes vastaa Semperille enää?! Olen nähnyt vierestä asioiden kulun, ja voin kertoa, että useampaan kertaan em. kirjoittaja ryhtyi keskusteluun Semperin kanssa, tämän esittäessä aina uudelleen olevansa 'nyt halukas asialliseen keskusteluun ilman harjoittamaansa pilkkaamista', mutta joka kerta sama järkyttävä pilkanteko alkoi vain uudelleen.

        Nyt sitten viime viikolla Semper teki oikein oman ketjun 'oman arvonsa tuntevien opettajien pyhästä vihastumisesta niihin, jotka haluavat ottaa selvää heidän oppinsa perusteista'. Todellisuudessa tämä Semperin 'selvänotto oppien perusteista' on ollut tuota järkyttävää pilkantekoa, joka on kohdistunut pääasiassa Jaikaliin ja asiastakyse-nimimerkillä (tällä hetkellä) kirjoittavaan henkilöön, sekä jossain määrin myös kalamokseen!

        Tässä hieman näytettä:

        >>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen
        petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin iltasadut
        Hellitä nyt jo tältä päivältä, satu-seppona et tee itseäsi uskottavaksi.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä
        korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.>Yritä nyt kestää minun kritiikkini, mutta oletko harkinnut pyhimyksen titteliä? :). Tuntuu kaikki menneen niin nappiin, niin nappiin. Ja nythän sinä olet jo läpitte synnitön ns. valmis tapaus, eikö totta? :)).>Eli kaikki pelittää ja workkii oikein hyvin ;) HUUTAVA ÄÄNI.

        Hienoa, ehkäpä ne voimalliset teotkin vielä sieltä irtoaa!

        Rauhallista illan jatkoa sinulle - ihan hiljaa, huutamatta,

        toivoo SF>HUUTAVA on aikamme uskonnollinen 'Batman', kaikilla kyvyillä ja varustuksilla varustettu aikamme super-Goljat. Ihan kenen tahansa ei kannata lähteä moiselle sankarille vastaan panemaan.>Tosiasiassa olet itseäsi petkuttava narri, joka on oppinut fraasikokoelmansa niin hyvin, että asioihin perehtymätön
        saattaa jopa uskoa sinun farisealaiseen ulkokultaisuuteesi.


      • greeeeen
        . . . kirjoitti:

        Kaikki meidät jotka olemme uudestisyntyneet on kutsuttu ottamaan vastaan lyöntejä ja iskuja. Tästä meidät tunnistaa, me emme lyö takaisin, olemme avuliaita, kohteliaita, huomaavaisia ja ystävällisiä, Herran kelpo palvelijoita siis.

        Lähden ulos ja liikkeelle jälleen tänään, enkä odota naapureideni edelleenkään tervehtivän minua, mutta kuitenkin sanon reippaasti heippa tai moikka tai terve, mikä sillä hetkellä parhaalta siihen hetkeen tuntuu. Jos kaikki suomalaiset ottaisivat tämän saman asenteen edes yhden viikon ajaksi, niin tiedättekö mitä silloin tapahtuisi? Hyvä alkaisi kiertämään siinä määrin että se alkaisi näkymään kaikilla yhteiskunnan eri sektoreilla : pelkästään yleinen pahoinvointi vähenisi ensimmäiseksi kun pelko kanssaihmisten tylystä käyttäytymisestä ei sulkisi ihmisiä asuntojensa sisälle yksinäisyyteen murehtimaan, kuinka paljon energiaa jo pelkästään tällaisella käyttäytymisellä vapautuisikaan ! Voisi sanoa että taivasten valtakunta on laskeutunut maan päälle, ihmettelisimme todellakin toistemme käytöstä, että mitä on oikein tapahtunut?

        Jatkan siis töitä, otan läheisten ihmisten iskut ja pahan olon edelleenkin kannettavaksi, kuten Herranikin otti minun syntini kannettavakseen. Hän sisälläni hymyilee ja iloitsee onnellisena, eikä mikään voi tätä iloa sammuttaa, koska hän on tulossa, pian.

        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        (Matt. 7:16-20)


      • aglius
        . . . kirjoitti:

        Onneksi kerkesin kirjoittaa väliin ( : kiitos S-F iskusta, näytän nyt siis esimerkkiä ja kilttinä poikana kannan toisen kanssapalvelijani sivalluksen toiselle tässä välissä : ) omassa ruumiissani.

        Toivottavasti otatte opiksenne molemmat, ja jätätte turhanpäiväiset opilliset riitelyt pois, ne ei kertakaikkisesti vain kuulu kristityn osaan.

        Kuinka moni muuten on kyllästynyt näillä sivuilla jonninjoutaviin opillisiin väittelyihin ? Tiedoksi : nämä tämäntyyppiset viestit juuri sitovat Herran hengen, Suomen osalta.

        Eihän tuossa semperin tekstissä ole mitään iskua, vaan Raamatunmukaista tekstiä !

        Toisekseen mitä sanoo paavali opin ja sen oikeellisuuden tarpeesta ?

        gal 1:9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        eli jos joku turhanpäiväisiksi oppiriitojakin, tai niiden selvityspyrkimyksiä, valittakoon Paavalille ja perustelkoon hyvin jos meinaa saaha sen läpi.


      • greeeeen
        aglius kirjoitti:

        Eihän tuossa semperin tekstissä ole mitään iskua, vaan Raamatunmukaista tekstiä !

        Toisekseen mitä sanoo paavali opin ja sen oikeellisuuden tarpeesta ?

        gal 1:9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        eli jos joku turhanpäiväisiksi oppiriitojakin, tai niiden selvityspyrkimyksiä, valittakoon Paavalille ja perustelkoon hyvin jos meinaa saaha sen läpi.

        Aglius, ethän ole tosissasi!? Jos löydät todella noista Semperin herjoista Raamatun mukaista tekstiä, sinun täytyy omistaa varsin kummallinen Raamattu tai sitten olla täysin ymmärryskyvytön...

        Todellisuudessa Semperin tekstit ovat kaikkea muuta kuin väittämäänsä 'selvänottoa oppien perusteista', eikä niissä todellakaan ole häivääkään Raamatun Sanasta tai Hengen hedelmästä!

        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

        23 Sellaista vastaan ei ole laki.

        (Gal. 5:22-23)
        __________

        Minusta sinä tulit nyt pilkanneeksi Pyhää Sanaa, aglius...


      • greeeeen

        Asiaa kirjoitat, tavallinen, ihan kaikessa.

        Juuri tänään mietin tuota Semperin harjoittamaa pilkkaa ja sitä, että hän kertoo olevansa täällä tutkailemassa harhaopettajien pyydyksiä. Siis mietitäänpä: pyy-dyk-siä...

        Valitettavasti minun täytyy sanoa, että ei tuo ihan tasapainoiselta kuulosta epäillä täällä muita uskovia pyydysten asettajiksi... Esimerkiksi minä en allekirjoittaisi ihan kaikkia asioita, joita Semperin jahtaamat Jaikal ja kalamos täällä kirjoittavat, mutta en minä myöskään koskaan voisi sanoa heidän asettelevan täällä pyydyksiä... Minä näen, kuten sinä tavallinen sanoit, että meillä on sama Jumala. Se, että meillä on kuitenkin samalla eri käsitys joistakin Raamatun Sanomaan liittyvistä asioista, EI OLE peruste kenenkään vainoamiselle tai parjaamiselle ja jatkuvalle riidanhaastamiselle, jota Semper harjoittaa.
        __________

        Semper, 23.3.2012:

        >>Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.


      • kauhistuttavaa!!!
        aglius kirjoitti:

        Eihän tuossa semperin tekstissä ole mitään iskua, vaan Raamatunmukaista tekstiä !

        Toisekseen mitä sanoo paavali opin ja sen oikeellisuuden tarpeesta ?

        gal 1:9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        eli jos joku turhanpäiväisiksi oppiriitojakin, tai niiden selvityspyrkimyksiä, valittakoon Paavalille ja perustelkoon hyvin jos meinaa saaha sen läpi.

        Tuopa nyt näyttääkin mistä hengestä aglius puhuu. Suoranaista herjaa ja Jumalan Sanan halventamista on rienauksia väittää raamatunmukaisiksi.


      • . . .
        greeeeen kirjoitti:

        Asiaa kirjoitat, tavallinen, ihan kaikessa.

        Juuri tänään mietin tuota Semperin harjoittamaa pilkkaa ja sitä, että hän kertoo olevansa täällä tutkailemassa harhaopettajien pyydyksiä. Siis mietitäänpä: pyy-dyk-siä...

        Valitettavasti minun täytyy sanoa, että ei tuo ihan tasapainoiselta kuulosta epäillä täällä muita uskovia pyydysten asettajiksi... Esimerkiksi minä en allekirjoittaisi ihan kaikkia asioita, joita Semperin jahtaamat Jaikal ja kalamos täällä kirjoittavat, mutta en minä myöskään koskaan voisi sanoa heidän asettelevan täällä pyydyksiä... Minä näen, kuten sinä tavallinen sanoit, että meillä on sama Jumala. Se, että meillä on kuitenkin samalla eri käsitys joistakin Raamatun Sanomaan liittyvistä asioista, EI OLE peruste kenenkään vainoamiselle tai parjaamiselle ja jatkuvalle riidanhaastamiselle, jota Semper harjoittaa.
        __________

        Semper, 23.3.2012:

        >>Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.

        Mä olen huomannut Kalamoksen kirjoituksissa vallitsevan rauhan hengen ja aikaisemmin ihmettelin miksi semper ja joku toinen, aivan vartavasten hyökkäilivät jatkuvasti häntä kohtaan, siinä oli jotain ilkeää, ja tällainen semperin linja ei täytä hengen hedelmää todellakaan, hän Herran opin puolesta näyttäisi olevan Ok, mutta esimerkiksi kalamoksen aloitusten jatkuvaa pilkkaamista en ole hyvällä seurannut.

        Moni ihminen TIETÄÄ Kristuksen puhtaan opin, mutta ei ole vielä kasvanut Greeeeen esimerkiksi mainitsemassasi Hengen Hedelmässä täyteen Kristuksen mittaan. Ojentukaamme siihen täysin, varsinkin hyväntahtoisuudessa ja lempeydessä, älkäämme kostako pahaa pahalla. Tässä vika, tälläkin palstalla, syyttä suotta, liian monesti.


      • . . .
        greeeeen kirjoitti:

        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

        (Matt. 7:16-20)

        Näin on.


      • aglius
        kauhistuttavaa!!! kirjoitti:

        Tuopa nyt näyttääkin mistä hengestä aglius puhuu. Suoranaista herjaa ja Jumalan Sanan halventamista on rienauksia väittää raamatunmukaisiksi.

        Olen sanonut monta kertaa, että oppini on paavalin oppi, ja olen sitä oppia julistanut kymmeniä vuosia helluntain seurakunnassa, eli se siitä teidän arviostanne.

        tutkikaa ensin edes mihin otatte kantaa, ennekuin alatte riehua.


      • Ota opiksi
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Tuot jälleen kerran esiin tuon uskonnollisen kehityspolkusi, joka ehkä kuulostaa Jeesuksen opetuksen mukaiselta. Sitä se kuitenkaan ei ole.

        En löydä Raamatustani sellaisia kohtia, jotka todistaisivat sinun oppisi kaikilta osin oikeaksi. Opinpolkusi etenee tähän tapaan:

        1) mielenmuutos eli parannus,
        2) Herran opetusten kuuntelu ristinjuurella vaieten,
        3) kärsimys uskon takia ennen uudestisyntymistä,
        4) lihalle samankaltainen kuolema kuin Jeesus koki,
        5) ahtaan portin läpipääsy ja uudestisyntyminen,
        6) voiman kaste = uudestisyntymisen merkki,
        7) uusi elämä, ei mitään jäljellä vanhasta ihmisestä.

        Ylläolevat kohdat löytyvät uudesta viestistäsi ja monista aiemmista
        viesteistäsi. Korjaa, jos näet virheitä 'polussa'. Olen todennut ennenkin, että opissasi on paljon raamatullisia piirteitä. Uskon monelta osin samalla tavalla.

        Mutta pahin ja kohtalokkain vääristymä sinun opissasi on se, että luulet ihmisen työn tulevan täytetyksi yhtä täydellisesti kuin mitä Jeesus sai aikaan omassa vaelluksessaan ja sen päättämisessä.

        Hän, Herra Jeesus, sai todella kaiken täytettyä. Lihassa asuva synti sai tuomionsa ja rangaistuksensa Hänen kauttaan ristillä.
        Mutta meidän, sinun ja minun ja jokaisen uskovan, taistelu jatkuu läpi koko elämän. Me EMME TULE lihassamme asuvasta synnistä niin läpikotaisin puhtaaksi kuin mitä Jeesus tuli käytyään loppuun sen taistelun, jonka päätteeksi Hän huusi "Se on täytetty!"

        Meissä on syntiä, sen todistaa Jumalan Sana. Mutta meidän on päivittäin taisteltava lihassamme asuvaa syntiä vastaan Hengen voimassa ja Jeesuksen kuolemaa alati ruumiissamme kantaen. Täydelliseen puhtauteen lihan vaikutuksista emme pääse. Kaiken tietoisen synnin saamme voittaa, KYLLÄ. Mutta lihassa asuu ja sieltä nousee esiin koko ajan pahaa ja poispantavaa. Vrt. Rm. 7.

        Oppisi on toista evankeliumia, joka sisältää valheen ainekset.
        Siksi se on vakava asia sinulle ja niille, jotka sinun laillasi lopullista lihan puhtautta julistavat. Armoa ja rauhaa sinulle Kristuksessa.

        SF

        Semperi
        Sinun sydämen huoneesi on saastunut sinä sanot syntyneesi Uudesti yläältä?
        Sinä et ole naulannut ristiin tekojasi ja pahoja sanojasi ristin juureen ulkopuolella ollen.
        Et ymmärrä, saastaisena ei voi mennä kapeasta portista sisäpuolelle.
        Uudesti synntyä Kristus ei tule vanhan Aadamiin taloon.
        Vain sellaiseen puhdistettuun sytädämeen hän tulee asumaan, joka on saanut ravinnon Raamatun Sanasta ja sydän taipui naulaaman ristiin puuhun synnit ulkopuolella ollen vanha Aadamin itsessä nähden.
        Silloin, kun ihminen tulee uskoon on hänessä siemen. siemenen täytyy kuolla ennenkuin kasvu alkaa.
        Sinä katsot olevasi syntynyt heti uudesti miten voit syntyä uudesti ilman Krituksen tuntemista.
        Kapea tie on itsensä kieltämistä ja syntien todellista näkemistä itsessään ja niistä todellista parannuksen tekoa.
        Sinun armon aikasi lopuu pian.
        Silloin on näkyvissä hyvät teotkin MISSÄ SINUN HYVÄT TEKOSI NÄKYVÄT?


      • asiastakyse
        greeeeen kirjoitti:

        Näin upeaa opetusta, joka on täysin yhtenevää Raamatun Sanan ja asiastakyse-nimimerkillä kirjoittavan henkilön sanoman kanssa, toi jukka.finland tänään palstalle:

        >>Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen.

        greeeen tuomassasi opetuksessa on kirkas ristinsanoma. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen.


        Nyt on vain käynyt niin, että ihmiset on saatu verhottua valkeuden valheverkkoon. Harva käsittää enää ristinsanomaa. Ei tiedetä, että ihmisen pitää itse naulata liha, joka vastustaa Jumalan lakia, sille ristille, jolle Jeesus naulattiin.
        Muuten ristinsanoma ei tule todeksi. He, jotka ovat naulannet Jumalaa vastustavan lihantahdon ristille, ovat pääseet uuteen elämään. Siinä elämässä eletään Jumalan Hengessä joka hetki itseä valvoen. Jos synnin houkutus ilmenee ajatustasolle, sen saa laittaa pois, eikä siihen tarvitse tarttua. Sen voiman antaa Jumala heille, jotka on siirretty elämään Jumalan Hengen vaikutukseen.

        Tästä asiasta eivät käsitä mitään he, jotka eivät sitä ole itse kokeneet. Eivät edes he, jotka totisella sydämellä etivät Jumalaa, voi sitä vielä etsivinä käsittää. Heitä estää tuon käsittämisestä se, että on todellisen ristinvastustajia, jotka silittävät heitä päästä ja valehtelevat näiden syntyneen uudeksi lihallisina. Kertovat, että sitä lihaa naulataan koko elämän ajan ristille. Nuo, jotka eivät ole itse menneet ahtaasta portista, estävät muitakin menemästä.

        Risti on portin ULKOPUOLELLA.


      • asiastakyse
        . . . kirjoitti:

        Mä olen huomannut Kalamoksen kirjoituksissa vallitsevan rauhan hengen ja aikaisemmin ihmettelin miksi semper ja joku toinen, aivan vartavasten hyökkäilivät jatkuvasti häntä kohtaan, siinä oli jotain ilkeää, ja tällainen semperin linja ei täytä hengen hedelmää todellakaan, hän Herran opin puolesta näyttäisi olevan Ok, mutta esimerkiksi kalamoksen aloitusten jatkuvaa pilkkaamista en ole hyvällä seurannut.

        Moni ihminen TIETÄÄ Kristuksen puhtaan opin, mutta ei ole vielä kasvanut Greeeeen esimerkiksi mainitsemassasi Hengen Hedelmässä täyteen Kristuksen mittaan. Ojentukaamme siihen täysin, varsinkin hyväntahtoisuudessa ja lempeydessä, älkäämme kostako pahaa pahalla. Tässä vika, tälläkin palstalla, syyttä suotta, liian monesti.

        ...ei ihminen ole opin puolesta ok, jos hänen hedelmänsä ovat huonot. Täällä opetetaan noiden huonojen hedelmien kantajien toimesta väärää ristinsanomaa. Siksi, että he eivät ole itse sisälle menneet, pyrkivät he estämään muitakin menemästä.
        Seuraa ketä nuo huononhedelmän kantajat pilkaavat ja mieti miksi sitä tekevät.


      • asiastakyse
        aglius kirjoitti:

        Olen sanonut monta kertaa, että oppini on paavalin oppi, ja olen sitä oppia julistanut kymmeniä vuosia helluntain seurakunnassa, eli se siitä teidän arviostanne.

        tutkikaa ensin edes mihin otatte kantaa, ennekuin alatte riehua.

        aglius, tuhannet Suomessakin julistavat Paavalin oppia, mutta eivät käsitä Paavalia, kun eivät tunne Herraa.


      • aglius
        asiastakyse kirjoitti:

        greeeen tuomassasi opetuksessa on kirkas ristinsanoma. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen.


        Nyt on vain käynyt niin, että ihmiset on saatu verhottua valkeuden valheverkkoon. Harva käsittää enää ristinsanomaa. Ei tiedetä, että ihmisen pitää itse naulata liha, joka vastustaa Jumalan lakia, sille ristille, jolle Jeesus naulattiin.
        Muuten ristinsanoma ei tule todeksi. He, jotka ovat naulannet Jumalaa vastustavan lihantahdon ristille, ovat pääseet uuteen elämään. Siinä elämässä eletään Jumalan Hengessä joka hetki itseä valvoen. Jos synnin houkutus ilmenee ajatustasolle, sen saa laittaa pois, eikä siihen tarvitse tarttua. Sen voiman antaa Jumala heille, jotka on siirretty elämään Jumalan Hengen vaikutukseen.

        Tästä asiasta eivät käsitä mitään he, jotka eivät sitä ole itse kokeneet. Eivät edes he, jotka totisella sydämellä etivät Jumalaa, voi sitä vielä etsivinä käsittää. Heitä estää tuon käsittämisestä se, että on todellisen ristinvastustajia, jotka silittävät heitä päästä ja valehtelevat näiden syntyneen uudeksi lihallisina. Kertovat, että sitä lihaa naulataan koko elämän ajan ristille. Nuo, jotka eivät ole itse menneet ahtaasta portista, estävät muitakin menemästä.

        Risti on portin ULKOPUOLELLA.

        Luulis aikuisen uskovaksi itseään tituleeraavan käsittävän, ettei kenenkäään liha lakkaa olemasta vaikka olis sata vuotta ollut uudestisyntyneenä !

        jos sinussakin havaitaan muutakin kuin kävelevä henkiolento, olet edelleen lihan ympäröivä, eli kannat kaiken aikaa mukanasi täydellsitä turmelusta.

        Kuoliko sinun lihasi mukamas uudestisyntymisen hetkellä, vai tuliko siitä kuoeltettava kohde sille hengelle jonka Jumala istutti sydämeesi !?

        Asian teologia ja reaali ovat kaksi eri asiaa, eikä niissä ole mitään ristiriitaa siitä huolimatta.
        Paavalikin sanoo vaelluksensa ollessa jo pitkällä, että kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista ! ja edelleen jatkaa, että kiitos Herran, minä siis tällaisena palvelen mielellä Hengen lakia, mutta lihalla synnin lakia...

        miksi Paavali tuommoista kirjoittaa jos liha olisi lakannut olemasta ja vaikuttamasta silloin kun tuli uskovaksi ?

        Sikis koska Paavali ei ollut haihattelija, vaan eli reaalitodellisuudessa, ja sen kautta ymmärsi, että jos liha saa vallita, silloin hän palveleekin synnin lakia, mutta jos liha vaiennetaan, on vallala hengen laki ja sen palvelus.

        joka pävä kohtaamme uskovinakin monia kertoja asioita joissa on aina valinta joko hengelle tai lihalle, jajoka muuta väittää, se on joko ihan pihalla taikak sitten tietoisesti valehtelee.

        en ole yhtään varma esm siitä, kumpi on valittu, kun täällä kirjoittelemme ja vänkäämme mitä milloinkin, mutta epäilen, että Jeesus ei täällä kirjoittaisi sanaakaan. Tai Hän ehkä ilmoittaisi yksinkertaisen totuuden ja menisi pois.

        tässä valossa tuleekin jo mielenkiintoinen näjkökulma niille, jotka kertovat lihnsa kuolleen sillooin kunmentiin ovesta sisälle !


      • ei hyvä
        aglius kirjoitti:

        Luulis aikuisen uskovaksi itseään tituleeraavan käsittävän, ettei kenenkäään liha lakkaa olemasta vaikka olis sata vuotta ollut uudestisyntyneenä !

        jos sinussakin havaitaan muutakin kuin kävelevä henkiolento, olet edelleen lihan ympäröivä, eli kannat kaiken aikaa mukanasi täydellsitä turmelusta.

        Kuoliko sinun lihasi mukamas uudestisyntymisen hetkellä, vai tuliko siitä kuoeltettava kohde sille hengelle jonka Jumala istutti sydämeesi !?

        Asian teologia ja reaali ovat kaksi eri asiaa, eikä niissä ole mitään ristiriitaa siitä huolimatta.
        Paavalikin sanoo vaelluksensa ollessa jo pitkällä, että kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista ! ja edelleen jatkaa, että kiitos Herran, minä siis tällaisena palvelen mielellä Hengen lakia, mutta lihalla synnin lakia...

        miksi Paavali tuommoista kirjoittaa jos liha olisi lakannut olemasta ja vaikuttamasta silloin kun tuli uskovaksi ?

        Sikis koska Paavali ei ollut haihattelija, vaan eli reaalitodellisuudessa, ja sen kautta ymmärsi, että jos liha saa vallita, silloin hän palveleekin synnin lakia, mutta jos liha vaiennetaan, on vallala hengen laki ja sen palvelus.

        joka pävä kohtaamme uskovinakin monia kertoja asioita joissa on aina valinta joko hengelle tai lihalle, jajoka muuta väittää, se on joko ihan pihalla taikak sitten tietoisesti valehtelee.

        en ole yhtään varma esm siitä, kumpi on valittu, kun täällä kirjoittelemme ja vänkäämme mitä milloinkin, mutta epäilen, että Jeesus ei täällä kirjoittaisi sanaakaan. Tai Hän ehkä ilmoittaisi yksinkertaisen totuuden ja menisi pois.

        tässä valossa tuleekin jo mielenkiintoinen näjkökulma niille, jotka kertovat lihnsa kuolleen sillooin kunmentiin ovesta sisälle !

        Ei tuo kuulosta edes siltä mitä Paavali opetti. Paavali kertoi elävänsä Hengessä, ei lihassa. Surkeaa sepustusta ihmiseltä, jonka olen nähnyt kerskaavan vuosikymmenin helluntalaisten joukossa olemisella ja kaiken lisäksi vastuun kannollaan. Minkälainen on yhteisö, jossa vastuunkantaja opettaa raamatunvastaisesti?


      • aglius
        ei hyvä kirjoitti:

        Ei tuo kuulosta edes siltä mitä Paavali opetti. Paavali kertoi elävänsä Hengessä, ei lihassa. Surkeaa sepustusta ihmiseltä, jonka olen nähnyt kerskaavan vuosikymmenin helluntalaisten joukossa olemisella ja kaiken lisäksi vastuun kannollaan. Minkälainen on yhteisö, jossa vastuunkantaja opettaa raamatunvastaisesti?

        Tämänkin vastauksesi kirjoitit täysin lihallisessa mielessä !

        ensinnäkin siinä ei ole totuutta lainkaan.

        En ole missään sanonut että Paavali olisi elänyt lihassa ! Sanoin, että Paavali ei haihattele, vaan kertoo asiat niinkuinne ovat. Se, missä hän its eeli, on täysin eri asia.
        Edelleen annat väärän todistuksen työstäni, josta sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä, mutta jonka ovat arvioineet sadat toiset uskovat ympäri laajasti ilman moitteen sanaa.

        mitä siis jääkäteen kerskaamisestasi ?


      • ei hyvä kirjoitti:

        Ei tuo kuulosta edes siltä mitä Paavali opetti. Paavali kertoi elävänsä Hengessä, ei lihassa. Surkeaa sepustusta ihmiseltä, jonka olen nähnyt kerskaavan vuosikymmenin helluntalaisten joukossa olemisella ja kaiken lisäksi vastuun kannollaan. Minkälainen on yhteisö, jossa vastuunkantaja opettaa raamatunvastaisesti?

        Paavali kyllä vaelsi Hengessä, se on aivan totta. Hänellähän oli Kristuksen mieli, jossa hän jatkuvasti vastusti ja torjui kaiken synnin ja kaiken pahan.

        Mutta lihastaan Paavali EI löytänyt mitään hyvää. Senhän apostoli mahdollisimman selkein sanoin ilmaisee Room.7.luvussa. Tuo tosiasia lienee sinullekin selvä, jos olet vähänkään rehellinen itsellesi.

        Kenenkään liha, ja nyt tarkoitetaan lihaa hengellisessä merkityksessä, ei kuole tämän maallisen vaelluksen kestäessä.

        "Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte." Gal.5:17

        Tässäkin sanassa meille on opittavaa. Kuten huomaat lihan vaikutus ei niin vain lopu. Kyllä se sinustakin löytyy. Kysymys on vain siitä, mitä teet tuolle lihan voimalle itsessäsi.


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Paavali kyllä vaelsi Hengessä, se on aivan totta. Hänellähän oli Kristuksen mieli, jossa hän jatkuvasti vastusti ja torjui kaiken synnin ja kaiken pahan.

        Mutta lihastaan Paavali EI löytänyt mitään hyvää. Senhän apostoli mahdollisimman selkein sanoin ilmaisee Room.7.luvussa. Tuo tosiasia lienee sinullekin selvä, jos olet vähänkään rehellinen itsellesi.

        Kenenkään liha, ja nyt tarkoitetaan lihaa hengellisessä merkityksessä, ei kuole tämän maallisen vaelluksen kestäessä.

        "Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte." Gal.5:17

        Tässäkin sanassa meille on opittavaa. Kuten huomaat lihan vaikutus ei niin vain lopu. Kyllä se sinustakin löytyy. Kysymys on vain siitä, mitä teet tuolle lihan voimalle itsessäsi.

        Tarkennan vielä: uskollisen kilvoittelun myötä lihassa asuva paha toki joutuu yhä enemmän väistymään, koska uusi luomus kasvaa sisimmässämme.

        Pyhitys on juuri tuota hengellisen elämän, uuden ihmisen ja uuden luomuksen jatkuvaa vahvistumista meissä.

        "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka." Sananl.4:18

        Taistelu ja kilvoitus ei siis ole turhaa. Paavali kehottaa meitä, että me olisimme tuolla samalla tiellä, pyhityksen ja kilvoituksen tiellä:

        "Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!" Fil.3:16


      • greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Paavali kyllä vaelsi Hengessä, se on aivan totta. Hänellähän oli Kristuksen mieli, jossa hän jatkuvasti vastusti ja torjui kaiken synnin ja kaiken pahan.

        Mutta lihastaan Paavali EI löytänyt mitään hyvää. Senhän apostoli mahdollisimman selkein sanoin ilmaisee Room.7.luvussa. Tuo tosiasia lienee sinullekin selvä, jos olet vähänkään rehellinen itsellesi.

        Kenenkään liha, ja nyt tarkoitetaan lihaa hengellisessä merkityksessä, ei kuole tämän maallisen vaelluksen kestäessä.

        "Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte." Gal.5:17

        Tässäkin sanassa meille on opittavaa. Kuten huomaat lihan vaikutus ei niin vain lopu. Kyllä se sinustakin löytyy. Kysymys on vain siitä, mitä teet tuolle lihan voimalle itsessäsi.

        Semper, miksi ihmeessä kukaan edes etsisi hyvää lihastaan l. vanhasta turmeltuneesta luonnostaan!?

        Ja tämä sille lihalle l. vanhalle turmeltuneelle luonnolle tapahtuu, kun ihminen yhdistetään Kristukseen:

        11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. (Raamattu 1992, Kol. 2:11)

        11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: (Raamattu 1933/38, Kol. 2:11)


      • greeeeen
        aglius kirjoitti:

        Olen sanonut monta kertaa, että oppini on paavalin oppi, ja olen sitä oppia julistanut kymmeniä vuosia helluntain seurakunnassa, eli se siitä teidän arviostanne.

        tutkikaa ensin edes mihin otatte kantaa, ennekuin alatte riehua.

        Etköhän sinä, aglius, kertonut meille jo tuossa yllä hyvin selkeästi sen, että olet valmis hyväksymään 'Raamatun sanaksi' ihan mitä vain, joka tuntuu itsessäsi hyvältä. Siis jopa räikeän pilkan ja herjan. Se on harmillista, jopa rietasta Jumalan Pyhän Sanan pilkkaa sinulta...


      • aglius
        greeeeen kirjoitti:

        Etköhän sinä, aglius, kertonut meille jo tuossa yllä hyvin selkeästi sen, että olet valmis hyväksymään 'Raamatun sanaksi' ihan mitä vain, joka tuntuu itsessäsi hyvältä. Siis jopa räikeän pilkan ja herjan. Se on harmillista, jopa rietasta Jumalan Pyhän Sanan pilkkaa sinulta...

        No ihan miten vaan haluat asian nähdä, mutta en näe logiikkaa pilkata Elämän antajaa.


      • greeeeen
        aglius kirjoitti:

        No ihan miten vaan haluat asian nähdä, mutta en näe logiikkaa pilkata Elämän antajaa.

        Aglius, toin esille Semperin toisiin uskoviin kohdistamaa pilkkaa/herjaa, ja näin sinä sanoit:

        >>Eihän tuossa semperin tekstissä ole mitään iskua, vaan Raamatunmukaista tekstiä !


      • . . .
        asiastakyse kirjoitti:

        ...ei ihminen ole opin puolesta ok, jos hänen hedelmänsä ovat huonot. Täällä opetetaan noiden huonojen hedelmien kantajien toimesta väärää ristinsanomaa. Siksi, että he eivät ole itse sisälle menneet, pyrkivät he estämään muitakin menemästä.
        Seuraa ketä nuo huononhedelmän kantajat pilkaavat ja mieti miksi sitä tekevät.

        Kyllä oppi voi olla ihan ok mutta vain teorian tasolla, moni voi kulkea jeesustellen menemään vaikka koko läpi elämänsä muttei tajua antaa lämmintä hymyä lähimmäiselleen, Herra sanoo näistä luupäistä osuvasti : minun oli nälkä ja jano ja olin alaston ja köyhä, mutta te vaan lässytitte ja lässytitte minulle sitä jonninjoutavaa 'sanaanne' vaan, joten minä kuolin, teidän edessänne alastomuuteen ja kurjuuteen ja köyhyyteen ja nälkään.

        Tällainen on ihmisluonne. Läpeensä mätä. Jos joku ei tätä piirrettä itsessään tunnusta, niin silloin hän ei pysy totuudessa eikä siten tätä kautta rakkaudessakaan. Se joka on ylösnousemuksen lapsi ymmärtää tämän raadollisuutensa langenneessa olemuksessaan, aina tarvittaessa.


      • Velkani on maksettu
        . . . kirjoitti:

        Kyllä oppi voi olla ihan ok mutta vain teorian tasolla, moni voi kulkea jeesustellen menemään vaikka koko läpi elämänsä muttei tajua antaa lämmintä hymyä lähimmäiselleen, Herra sanoo näistä luupäistä osuvasti : minun oli nälkä ja jano ja olin alaston ja köyhä, mutta te vaan lässytitte ja lässytitte minulle sitä jonninjoutavaa 'sanaanne' vaan, joten minä kuolin, teidän edessänne alastomuuteen ja kurjuuteen ja köyhyyteen ja nälkään.

        Tällainen on ihmisluonne. Läpeensä mätä. Jos joku ei tätä piirrettä itsessään tunnusta, niin silloin hän ei pysy totuudessa eikä siten tätä kautta rakkaudessakaan. Se joka on ylösnousemuksen lapsi ymmärtää tämän raadollisuutensa langenneessa olemuksessaan, aina tarvittaessa.

        Minusta ainakin tuntuu, että antaisin kaikkeni kärsivälle ihmiselle. Odotan lottovoittoa, että saan maksaa köyhien velat. Olenko omituinen? Minun velkani on jo anteeksi annetut. En tarvitse itselleni enää mitään. Olen saanut kultaa ja silmävoidetta ja parempaa en voisi kenelekään toivoa.

        Velkani, on anteeksi annettu. En ikinä halua loukata Häntä, joka maksoi velkani.


      • . . .
        greeeeen kirjoitti:

        Aglius, toin esille Semperin toisiin uskoviin kohdistamaa pilkkaa/herjaa, ja näin sinä sanoit:

        >>Eihän tuossa semperin tekstissä ole mitään iskua, vaan Raamatunmukaista tekstiä !

        Kun väittely lähtee liikkeelle sellaiselta tasolta että tietää vastaväittelijänsä olevan kristityllä tavalla luotettava, niin silloin väittely on iloista ja lempeää ja rauhallista ja kaikella tavalla positiivista ja rakentavaa. Tätä tarkoitan jonninjoutavilla ja henkeä sitovilla väittelyillä, nämä pidättävät Herran hengen, toivottavasti semperin nickiä ei tarvitse enää näissä merkeissä mainita.

        Tämä ylläolevaan lisäyksenä, vielä.


      • . . .
        Velkani on maksettu kirjoitti:

        Minusta ainakin tuntuu, että antaisin kaikkeni kärsivälle ihmiselle. Odotan lottovoittoa, että saan maksaa köyhien velat. Olenko omituinen? Minun velkani on jo anteeksi annetut. En tarvitse itselleni enää mitään. Olen saanut kultaa ja silmävoidetta ja parempaa en voisi kenelekään toivoa.

        Velkani, on anteeksi annettu. En ikinä halua loukata Häntä, joka maksoi velkani.

        Et ole omituinen.

        Sähän olet mahtava ihminen. Kristus puhuu sun kauttasi, ihanalla tavalla.


      • melkein itken
        . . . kirjoitti:

        Kyllä oppi voi olla ihan ok mutta vain teorian tasolla, moni voi kulkea jeesustellen menemään vaikka koko läpi elämänsä muttei tajua antaa lämmintä hymyä lähimmäiselleen, Herra sanoo näistä luupäistä osuvasti : minun oli nälkä ja jano ja olin alaston ja köyhä, mutta te vaan lässytitte ja lässytitte minulle sitä jonninjoutavaa 'sanaanne' vaan, joten minä kuolin, teidän edessänne alastomuuteen ja kurjuuteen ja köyhyyteen ja nälkään.

        Tällainen on ihmisluonne. Läpeensä mätä. Jos joku ei tätä piirrettä itsessään tunnusta, niin silloin hän ei pysy totuudessa eikä siten tätä kautta rakkaudessakaan. Se joka on ylösnousemuksen lapsi ymmärtää tämän raadollisuutensa langenneessa olemuksessaan, aina tarvittaessa.

        Minusta tuntuu kauhistuttavalle tuon läpeensä mädän lihan puolesta kirjoittaminen. Ikään kuin Jeesus ei pelastaisikaan. Kuin kaikki olisi Raamatussa pelkkää valhetta. Kuin pitäisi hyljätä kaikki Jumalan lupaukset terveeksi tulemisesta ja vapaudesta. Mikä tänään vaivaa ns. uskovaisia?

        Miksi vain muutamat kertovat ilosanomaa siitä, että ovat saaneet tulla Jumalan lupauksista osalliseksi? Vain aivan muutama siitä kertoo.


      • Onko kyse opista?
        melkein itken kirjoitti:

        Minusta tuntuu kauhistuttavalle tuon läpeensä mädän lihan puolesta kirjoittaminen. Ikään kuin Jeesus ei pelastaisikaan. Kuin kaikki olisi Raamatussa pelkkää valhetta. Kuin pitäisi hyljätä kaikki Jumalan lupaukset terveeksi tulemisesta ja vapaudesta. Mikä tänään vaivaa ns. uskovaisia?

        Miksi vain muutamat kertovat ilosanomaa siitä, että ovat saaneet tulla Jumalan lupauksista osalliseksi? Vain aivan muutama siitä kertoo.

        Läpeensä pahan lihan puolesta kirjoittaa moni. Moni ei kerro sitä, että juuri tuosta läpeensä pahasta lihasta, Jeesus tuli omansa vapauttamaan. Eivätkö tiedä sitä ja jos eivät tiedä, ovatko he uskovaisia? Vai onko heidän oppinsa niin väärä, että eivät käsitä Jeesuksen tulleen pelastamaan synniltä. Herra armahda heitä, joita väärin johdatetaan.

        Jeesus tuli, että ihminen saisi pelastua synniltä, joka kietoo heitä, jotka eivät tunne Jeesusta. Synti tuo tullessaan sanomattoman paljon pahaa.


      • aglius
        Onko kyse opista? kirjoitti:

        Läpeensä pahan lihan puolesta kirjoittaa moni. Moni ei kerro sitä, että juuri tuosta läpeensä pahasta lihasta, Jeesus tuli omansa vapauttamaan. Eivätkö tiedä sitä ja jos eivät tiedä, ovatko he uskovaisia? Vai onko heidän oppinsa niin väärä, että eivät käsitä Jeesuksen tulleen pelastamaan synniltä. Herra armahda heitä, joita väärin johdatetaan.

        Jeesus tuli, että ihminen saisi pelastua synniltä, joka kietoo heitä, jotka eivät tunne Jeesusta. Synti tuo tullessaan sanomattoman paljon pahaa.

        Ei kukaan kirjita lihan puolesta, ei ollenkaan siitä ole kysmys.

        pitää lukea tarkemmin ja miettiä hiukan ennekuin antaa lausuntoja.


      • . . .
        Onko kyse opista? kirjoitti:

        Läpeensä pahan lihan puolesta kirjoittaa moni. Moni ei kerro sitä, että juuri tuosta läpeensä pahasta lihasta, Jeesus tuli omansa vapauttamaan. Eivätkö tiedä sitä ja jos eivät tiedä, ovatko he uskovaisia? Vai onko heidän oppinsa niin väärä, että eivät käsitä Jeesuksen tulleen pelastamaan synniltä. Herra armahda heitä, joita väärin johdatetaan.

        Jeesus tuli, että ihminen saisi pelastua synniltä, joka kietoo heitä, jotka eivät tunne Jeesusta. Synti tuo tullessaan sanomattoman paljon pahaa.

        Tottakai Herra Jeesus pelastaa läpimädän ihmisyytemme ja kaiken siinä, olet 'melkein itken' ilmeisesti sen verran nuori ettet ole käynyt vielä omalta osaltasi kuoleman kauhuja läpi, kuten Paavali ja David ja Apostolit ja kaikki Herran tosi omat, kaikki aikuisen mittoihin kasvaneet Herran palvelijat ymmärtävät että vain ylösnousu voittaa kuoleman pelot, kaiken sen mitä kuolema sisällään pitää. Voit lohduttautua 'melkein itken' aina rakastavan Herran läheisyydessä, hän auttaa, hän lohduttaa, hän rakastaa, Hän on läpimädän kuoleman voittanut, Hän on tosi Herra.


    • tillanderi

      Hei Tavallinen :))

      • ( :

        : )


    • tavallinen

      Agliukselle!
      Meidän tulee kuolettaa liha eli synti Pyhän Hengen avustuksella. Henki itse ilmaisee ihmiselle asian, josta hänen tulee tehdä parannus ja yleensä synti ehtii ensin vain ajatusmaailmaan. Siitä se on vielä helppo kitkeä pois, ettei se tekojen kautta lähtisi kasvattamaan mätää pitkää juurta, joka saastuttaa monet. Näin tulee jokaisen olla "varpaillaan" itsensä kanssa. Omatunto on jokaisella, mutta kaikki eivät sitä kuuntele, vaan tekevät mitä omat tunteet milloinkin kehoittavat. Pyhä Henkikin on yleensä uskovaisen käyttöön laskettu, mutta silti liha eli synti haluaa tehdä eri tavoin kuin Herran Henki ilmaisee. Ihminen voi olla omasta mielestä hyvinkin viisas ja oppinut, mutta me emme ole kuin Herran palvelijoita kaikki ja siten samanarvoisia astioita Hänen käytössään. Joka tahtoo suureksi tulla, olkoon kaikkien palvelija. Ihmisen tulee olla aralla tunnolla Herran kasvojen edessä. Olitkin aika piikikkäitä kommentteja väliin kirjoitellut. Oletko varma, että Jumala tahtoo rakastaa lähimmäistään piikeillä?

      • aglius

        No tähän voin yhtyä ihan kokonaisesti tällaiseen tekstiin !

        et saata arvata mitä kaikkea olen joutunut kuolettamaan senkin lisäksi että monet olen kirjaimellisesti viereltäni haudannut, ja saatan asetta melko teräviä sanoja silloin, kun henkeni ei voi yhtyä esilletulleeseen, mutta sekään ei ole niinkään henkilöön suunnattua vaan mielestäni väärään evankelimiin.

        sanoi Jeesuskin joskus melko painavasti samoin kuin Paavali sanoi painavasti, mm sen, kun hän kirjoittaa tulevansa pian luoksenne, ja kysyy, haluatteko että tulen vitsa kädessä, vaiko jotenkin muuten, ja toidsessa kohtaa, että kun tulen, en ol elihaa säästävä.

        no, paavaliu oli paavali, ja hänbellä oli opettaja-oppilas-suhde, joka oikeutti enempään, kylläkin.


      • Armoa, vai piikkejä
        aglius kirjoitti:

        No tähän voin yhtyä ihan kokonaisesti tällaiseen tekstiin !

        et saata arvata mitä kaikkea olen joutunut kuolettamaan senkin lisäksi että monet olen kirjaimellisesti viereltäni haudannut, ja saatan asetta melko teräviä sanoja silloin, kun henkeni ei voi yhtyä esilletulleeseen, mutta sekään ei ole niinkään henkilöön suunnattua vaan mielestäni väärään evankelimiin.

        sanoi Jeesuskin joskus melko painavasti samoin kuin Paavali sanoi painavasti, mm sen, kun hän kirjoittaa tulevansa pian luoksenne, ja kysyy, haluatteko että tulen vitsa kädessä, vaiko jotenkin muuten, ja toidsessa kohtaa, että kun tulen, en ol elihaa säästävä.

        no, paavaliu oli paavali, ja hänbellä oli opettaja-oppilas-suhde, joka oikeutti enempään, kylläkin.

        Entä,jos tapahtuukin niin, että sanot painavia sanoja oikeaan evankeliumiin. Itse en ole koskaan sanonut ihmisten painavia sanoja mihinkään uskonasiaan, vaan olen aina pyrkinyt keskustelemaan. Olisi kamalaa, jos kävisikin Jumalan lähettämiä vastaan. Eikö silloin ole jo vaarallisella polulla. En tiedä missään niin pajon pahoja sanoja kuin mitä tällä palstalla on. En käsitä, että vanhuksetkin piikittelevät. Luulenpa, että tällä palstalla on suuri synti se, että täällä ei anneta keskustella rauhassa, vaan tullaan jatkuvasti väittämään ihmisen tuovan väärää evankeliumia. Pidän tuota vakavana asiana ja tiedän, että Jumalan koulut käyneet lapset eivät tuota tee ikinä. Jos täytyy puhua väärästä evankeliumista, niin se on siellä, missä piikillä pistetään ja ihmiskunnia on kokonaan kadotettu.


      • EI PIIKKEJÄ
        Armoa, vai piikkejä kirjoitti:

        Entä,jos tapahtuukin niin, että sanot painavia sanoja oikeaan evankeliumiin. Itse en ole koskaan sanonut ihmisten painavia sanoja mihinkään uskonasiaan, vaan olen aina pyrkinyt keskustelemaan. Olisi kamalaa, jos kävisikin Jumalan lähettämiä vastaan. Eikö silloin ole jo vaarallisella polulla. En tiedä missään niin pajon pahoja sanoja kuin mitä tällä palstalla on. En käsitä, että vanhuksetkin piikittelevät. Luulenpa, että tällä palstalla on suuri synti se, että täällä ei anneta keskustella rauhassa, vaan tullaan jatkuvasti väittämään ihmisen tuovan väärää evankeliumia. Pidän tuota vakavana asiana ja tiedän, että Jumalan koulut käyneet lapset eivät tuota tee ikinä. Jos täytyy puhua väärästä evankeliumista, niin se on siellä, missä piikillä pistetään ja ihmiskunnia on kokonaan kadotettu.

        Jumalan vanhukset unia uneksuvat, eivätkä piikittele ketään. Eivä ketään. Muut vanhukset sen sijaan iloisevat antamistaan piikeistä, mutta ne piikit vahingoittavat heitä itseään.

        Apostolien teot 2

        17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
        18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
        19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
        20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
        25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
        26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
        27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe