Lohja ei voi hyljätä Siuntiota LOST-yhteistyöstä, koskapa valtioneuvosto voi pakottaa kunnat yhteistyöhön.
"Valtiovarainministeriö
Sosiaali- ja terveysministeriö
28.6.2012 12.44
Hallitus voi velvoittaa kunnat pysymään yhteistoiminnassa peruspalvelujen turvaamiseksi
Paras-puitelain mukaan valtioneuvostolla on oikeus velvoittaa kunta yhteistoimintaan vuoden 2014 loppuun saakka, jos kunta poikkeaa aiemmin ilmoittamastaan yhteistoiminnasta sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämisessä. Hallitus linjasi iltakoulussaan 5.6.2012, että se käyttää tarvittaessa puitelain mukaista toimivaltaansa.
Jotkut kunnat ovat ryhtyneet purkamaan Paras-puitelain mukaisia yhteistoiminta-alueita. Puitelain mukaan lain yhteistoimintavelvoitteet ovat voimassa kuitenkin vuoden 2014 loppuun saakka. Osassa kunnissa yhteistoiminta-alueiden purkaminen voi vaarantaa sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämisen.
Valtiovarainministeriö ja sosiaali- ja terveysministeriö aloittavat syksyllä 2012 neuvottelut niiden kuntien ja yhteistoiminta-alueiden kanssa, joissa kunnan irtaantuminen yhteistoiminnasta vaarantaa palvelujen järjestämisen.
Lisätietoja: Hallitusneuvos Auli Valli-Lintu, VM, puh. 02955 30079 ja neuvotteleva virkamies Kari Haavisto, STM, puh. 02951 63342."
Lohja ei siis millään ilveellä pääse eroon LOST-yhteistyöstä Siuntion kanssa, koska valtioneuvosto voi tarvittaessa pakottaa kunnat tekemään yhteistyötä, niin epämieluisaa kuin se Lohjan kannalta olisikin.
Lohja ei pääse eroon Siuntiosta?
ero ei onnistu???
0
72
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973