LAHTARIKAARTI: SAIRASLOMA PALKATTOMAKSI!

SDP.

Kokoomus aikoo muuttaa työelämässä sairastelevan ensimmäisen sairaslomapäivän palkattomaksi, ja MINKÄ KOKOOMUS AIKOO TEHDÄ, SEN SE MYÖS JYRÄÄ LÄPI!

Kokoomus haluaa sairausloman alusta palkattoman

Kokoomuksen puoluevaltuusto päätti lauantaina tukea aloitetta, jonka mukaan ensimmäinen sairauslomapäivä olisi palkaton ja kaksi seuraavaa viikkoa sairastaja saisi 80 prosenttia palkasta. Malli on jo käytössä Ruotsissa.

Aloitteen mukaan sairauslomakulujen pieneneminen antaisi työnantajalle paremmat mahdollisuudet palkata sijainen.

SDP:n puoluesihteeri Reijo Paananen tyrmää esityksen. Hänen mielestään näin ei saada pidennettyä työuria.

- Tämä oli odotettu jatko kokoomuksen palkansaajia kurittavaan linjaan. Aiempiin esimerkkeihin kuuluu muun muassa ehdotus nuorten työntekijöiden palkka-alesta sekä halu heikentää työeläkkeitä eläkkeen alaikärajan pakkonostolla, Paananen sanoi tiedotteessa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012092916139038_uu.shtml

SDP SIIS VASTUSTAA LAHTARIEN EHDOTUSTA, mutta minkäs sille voit, että SDP on hallituksessa LAHTARIEN renkipojan asemassa ja joutuu tottelemaan kaikkea, mitä KANSALLINEN LAHTARIPUOLUE KÄSKEE!

31

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Perusta oma firma, niin ei tarvitse miettiä, kuka maksaa sinun sairaspäivärahasi. Silloin se on sinä itse.

Mitä täällä itket. Perusta mieluummin oma firma, jossa maksat muiden duunareiden sairaspoissaoloja. Ja useat niistä poissaoloista ovat krapulapäiviä.

Onneksi olkoon vain uudelle yrittäjälle!

• Mene sinä jonkun

toisen töihin tai vie firmasi vaikka afrikkaan jos ei kannata täällä.

• poispoisvaan

niimpä, perusta oma firma, mitäs siinä itket! Jos ei meno maita niin todellakin, muuta vaikka venäjälle firmasi.

• Kokoomus on

pahan valtakunta. Siksi Perussuomalaiset!

• Sieg Heil

PS on Kokoomuksen kyykky puolue. Protesti äänet kommareille.
        Kerros mitä PS on saanut aikaiseksi, mä voin kertoa ei mitään!!!
        Tarvitaan uusi puolue, mutta se ei kerkiä kunnalisvaaleihin, tarvitsemme natsipuolueen.

• Kiveen hakattu fakta

Ruotsissa tämä oli iso ongelma, kun sairaslomaa sai vain ilmoittamalla, että on pää kipeä.
      Ei siinä mitään, varmaan olikin, mutta krapulapäivien määrä räjähti käsiin, eikä oikeasti kaikilla edes ollut krapulaa, vaan töihin meno ei vain huvittanut.

Jokainen ymmärtää, että sellainen meno ei voi jatkua.

Sairastuminen on ikävä nakki, mutta ei sitä voi yksin työnantajan kustannettavaksi tuupata, koska siinä on vaarassa jokaisen työpaikka. Joka päivä joku puulaaki menee nurin koska rahat loppuvat.

Edes rakettitiede liikeideana ei pelasta yritystä, jos sen kilpailijat pystyvät toimimaan halvemmalla.

Jokainen krapulapäivää kinuava yrittää taloudellista joukkoitsemurhaa.

• Been there

Ollut siellä. Tehnyt sitä.

• duunariii

joo kyllä duunarin pitäisi itse maksaa palkkansa, on se vaan niin väärin että joutuu duunarille maksamaan, on se niin väärin, on se niin väärin.

• muuta NYT!!!

Kiinassa on paljon työvoimaa. Yrittäjä - muuta sinne äläkä tule Suomeen ikinä takaisin - teitä ei tänne kaivata!!

• Hui Lai Lee

Meillä on Suomessa lukuisia ammattialoja, joille tuo sopisi mainiosti. Niiden työehtosopimusten mukaan saikulla saa olla nykyisin maks. kolme päivää pelkällä omalla ilmoituksella. Itse alkaisin tehdä kolmi- tai nelipäiväistä viikkoa silloin tällöin. Halpaahan tuo olisi: ota kolme vapaata, maksa vain yhdestä. Suomen työnantajissa on paljon idiootteja ja tuollaiset ehdotukset vain vahvistavat käsitystä.

• UIVELON PUUTARHA

Koskeneeko esim. kokoomuksen poliitikkoja, kun kokoomuspuolueen ministeri viestitteli noille uivelosisaruksille ihan virkakännykällä, vaikka oma akka kotona,naurettavaa, muistatko vielä puutarhajutut, Niin, ministeri lähti sairaslomalle, kun tuli pahasti mokattua ja käry kävi,mahtoiko mennä omaan piikkin, kun sairaudesta varmaan ei ollut kysymys.

• Kansa on tyhmää!

Kansa on tyhmää kun äänestää Sekoomusta eli Kokoomusta, tuota ylpeiden minä minä -ökyporvareiden, riistäjie ja suurkapitalistien puolustajaa. Olen hämmentyneenä seurannut tuttaviani, tavallisista duunariperheistä kotoisin olevia, teknillisen ammattikorkeakoulun tai yliopiston käyneitä perheellisiä, joilla on "kapitaalia" eli isolla velkarahalla lunastettuja omakotitaloja. rivareita ja perhefarmariautoja. Sitä ollaan niin kokoomuslaista, ja niin porvaria, että. Eivät raukat palkansaajat tajua, että kokoomus ei heistä halua muuta kuin äänen ja työpaikalla kaiken mehun.

Kuka loi reilun sadan vuoden aikana työntekijöiden oikeudet? Kuka loi ns hyvinvointivaltion? Kenen ansiota on vaikkapa palkallinen vuosiloma, tai sairasloma, kenen ansiosta on vaikkapa inflaation vaikutusta kompensoivat tes-palkankorotukset? Eivät ainakaan Kokoomuksen ansiota! Nuo edut on aikaansaatu pitkän ajan kuluessa taistelemalla, lakkoilemalla ja vaikuttamalla, ja vaikuttajana on ollut pääosin vasemmisto, SDP etunenässä.

Nyt nämä onnettomat leikkikapitalistit ikään kuin antavat kaiken aikaansaadun hyvän pois äänestämällä riistäjiä eli Kokoomusta. Käsittämätöntä.

• Joillain keinoin on vain Suomen kilpailukykyä parannettava, että kansantalous saataisiin tasapainoon. Kun olemme vapaaehtoisesti omasta valuutasta luopuneet, eli ei "helppoa" korjausliikettä ole käytettävissä vaan joudumme tekemään sisäistä devalvaatiota. Se tarkoittaa eduista luopumista. Suomi on tällä hetkellä Kreikan tiellä pitkällä aikavälillä.

• ????????????????????
        abckissakävelee kirjoitti:

Joillain keinoin on vain Suomen kilpailukykyä parannettava, että kansantalous saataisiin tasapainoon. Kun olemme vapaaehtoisesti omasta valuutasta luopuneet, eli ei "helppoa" korjausliikettä ole käytettävissä vaan joudumme tekemään sisäistä devalvaatiota. Se tarkoittaa eduista luopumista. Suomi on tällä hetkellä Kreikan tiellä pitkällä aikavälillä.

ei suinkaan se tarkoita eduista luopumista, turhaa höinää. Se tarkoittaa vaan sitä että lopputilejä tulee. Jos kansa haluaa mennä kreikan tielle, niin se silloin haluaa, tyydy siihen, tai muuta pois täältä. Ihme valittaja.

• sdp.n aloite

Nyt sdp muka vastustaa mutta painaa empimättä jaa nappia asian tullessa esille. Näin sdp on toiminut aina ja kaikissa asioissa. En ihmettelisi vaikka koko idea olisi sdp.stä lähtöisin, on se niin visvaista ja työläisvastaista sakkia.

• duunari tehtaalla123

Ihan asiallinen homma. Jää krapulapäivät pois.
      Olenkin kyllästyny kattoon juoppojen sluibailuja. Vitummoiset kustannukset tulee noista ja myös työkaverit kärsii noista.

KANNATETAAN!

• Ehei,

eiväthän krapulapäivät pois jää, ne vain siirretään työpaikalle. Ollaan sitten töissä ja muka tekevinämme jotain, mutta tehdään se krapulassa tai jopa laskuhumalassa. Sitäksähaluut?

• maantapa my äässs
        Ehei, kirjoitti:

eiväthän krapulapäivät pois jää, ne vain siirretään työpaikalle. Ollaan sitten töissä ja muka tekevinämme jotain, mutta tehdään se krapulassa tai jopa laskuhumalassa. Sitäksähaluut?

Viinanhuuruiset juopot saa passittaa kotia ja tilalle selväpäisiä, joilla vähemmän alko-ongelmia. Ihan kaikki suomalaiset työläiset eivät ole juoppoja.

• Yksityis Yrittäjä
        maantapa my äässs kirjoitti:

Viinanhuuruiset juopot saa passittaa kotia ja tilalle selväpäisiä, joilla vähemmän alko-ongelmia. Ihan kaikki suomalaiset työläiset eivät ole juoppoja.

Alkoholi-ongelmaiset ja luvatta töistä pois olevat saa onneksi irtisanoa ilman varoitusta joten tämä lakiehdotus on todella tervetullut.

Suomessa työläisten työsuhdeturva on jo aivan liian korkealla tasolla ja se on este työttömyyden parantumisella.

Voitaisiin ottaa kokeiluun luopuminen kokonaan työnantajan velvollisuudesta maksaa palkkaa kun työntekijä on sairas (jatkonhan maksaa Kela) ja nuo muutamat päivät voisi työntekijä itse rahoittaa tarvittaessa vaikka pankkilainalla.

On tosiasia että suomalainen työntekijä tekee lyhintä työaikaa koko Euroopassa ja on kovimpia sairastajia samaan aikaan. Se kertoo työntekijöitten asenneongelmista kun työtä ei enää arvosteta.

Onneksi ulkoistaminen on tullut mahdolliseksi joko Suomessa tai ulkomaille joten on mahdollista päästä eroon laiskuriväestä.

• tuupa-ukko

Kokoomus haluaa nyt toteuttaa näitä 1918 vuoden tapahtumia tappamalla ihnmiset työnsä ääreen, kaatumaan saappaat jalassa, että nekin nappulat jotka jää pienituloiselta sairaalta saamatta voitaisiin jakaa hyvätuloisten tuloverojen alennuksiin myöhemmin.
      Itse olen kokenut mitä on tehdä työtä kun sepelvaltimot sydämessä on 80% tukossa juuri näiden puolueiden lääkäripalvelujen yksityistmisten tähden, jossa lääkärien ammattitaito ei erottanut sydänoireita nivelvaivoista. Eihän panacod tai burana ja muut vastaavat särkylääkkeet ole sydämen toimintaan korjaavasti vaikuttavia vaan koneiden käyttöön ja autonajoon tuhoisasti mahdollisesti vaikuttavia. No sitten löytyi lopulta kunnalliselta puolelta kultajyvä joka oivalsi oireet oikein ja määräsi varjoainekuvaukseen jossa tulos paljastui.
      Tämä näistä kokoomuksen ja renkipuolueiden toiminnasta. Ruotsissahan riittää kun työläinen soittaa työnantajalleen ettei pysty työhön ja se hyväksytään sen kummemmitta lääkärintodistuksitta, mutta mites monta lekurin tokaria täällä täytyy viedä että sairaus todella hyväksytään poissa oloksi taudin takia.

• Silakka on kala

Kohta pääsette kalaan kaikki,kun suomi Oy lyö luukut kiini,katsotaan sitten kuka parhaiten nauraa !

• bäbäähähäähäbäbää

muistatteko iltalehtien jutut työntekijöiden sairauslomista pari kuukautta sitten?
      Krapulaiset sairaslomalla ym. pas-kaa.

Ne jutut oli pohjustusta tähän, aivopesua.
      Ja hyvin näyttää aivopesu toimineen bb-kansaan muutamien kannattavien kommenttien perusteella.

• Tosimies.

Palkka maksetaan tehdystä työstä, sairaslomalla ei töitä tehdä joten palkanmaksu on väärin.

• hagehgeh

myös on väärin käyttää verorahoja väärin, kuten kodinkoneitten laskuihin merkataan sähkökomponentteja, näin yrittäjät kiertää veroja.

• tuleva urasi.

vaihda nimmariksi "kokoomuslaisten pallien nuolija".

• Sano EI

porrrvvvarrripolitiikalle!

• Sairaille kenkää ja

Monessa maassa ei makseta tekemättömästä työstä.

Ala yrittäjäksi niin tiedät miten vtuumaista on kun krapulainen työläinen ei viitsi tulla töihin.

Voitaisiin siityä malliin jossa työläiset maksaisivat itse sairauspäivärahansa liittojensa kautta sen osan mitä työnantaja nyt maksaa (9 päivää).

Siinä näkisi miten solidaarisuus toimii työläisten keskuudessa.

• Heikosti toimeentule

Itse olen työssä jossa palkka 1200 kuussa. vuokra 650 ja kaksi lasta .Olen yksinhuoltaja ja jos en saa sairaslomalta palkkaa on pakko mennä kipeenä töihin. Minulla jää muutenkin palkasta vain 550 ruokaan, vaatteisiin , sähköön, puhelinlaskuihin, hygieniaan ja lasten harrastuksiin. Miten neuvotte minua jotta rahat riittäisivat sairaslomankin sattuessa.

• Tyytyväinen työnanta

Kyllä työnantajan täytyy luottaa lääkäriin tai se on vain huonosti valinnut lääkäripalvelut jos lääkäri kirjoittaa turhia sairaslomia. Eikö se ole peiliin katsomisen paikka työnantajalla. Itse maksan mielelläni työntekijöille sairaslomapalkan koska olen huomannut että se tulee moninkertaisesti takaisin tyytyväisinä työntekijöinä. Sairaslomia ei ole ollut yhtään. Jouluna olen antanut ylimääräisen tilin joka on myös lisännyt hyvinvointia tyässä. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Ole itse luottavainen niin sinuunkin luotetaa.

• yksityisyrittäjä

No no olihan hyvä tarina . Yksi asia vielä :, "maksan mielelläni työntekijöille sairaslomapalkan " , on hauskaa satua koska se ON MAKSETTAVA .

• Siat siat siat

Palkkaa pitäisi maksaa vain tehdystä työstä. Jokainen ottakoot krapulavakuutuksen jos haluaa ilmaista rahaa kotona makaamisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      3052
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2651
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2604
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      105
      2324
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      51
      2163
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      345
      1916
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1566
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      74
      1423
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1258
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1185
    Aihe