Pariviikkoa sitten oli lehdessä juttu kun eräät kusipäät olivat sotkeneet koulukadulla sijaitsevan kiinteistön seinän graffiteilla. Tänään ajoin autolla siipipyöränkatua ja voin sanoa että kyllä pisti todella vihaiseksi kun näki että erään taloyhtiön autokatoksien takaseiniä oli sotkettu spreymaalilla noin 50 metrin matkalta. Pitäis varmaan spreijata tälläisten sotkuntekijöiden tekijäöiden naama mustaksi kun suorittaa kansalais pidätyksen.
Seinäjoen graffitti teinit vastuuseen!
23
2228
Vastaukset
- suttua suttua
Toivottavasti tuhrijat saadaan kiinni. Kalliiksi tulee. Yhdestä tapauksestahan Seinäjoella joutuivat tuhrijat maksamaan sen 20 000 e korvauksia. Vanhemmat varmaan kiitollisia.
- Kenen vastuu??
Seinäjoen pahimmat töhrijät löytyvät sieltä kaupungintalon suunnalta. Siellä ne ovat vuosien kuluessa töhrineet kokonaisen kaupungin Suomenkin mittakaavassa rumimpaan kastiin. Kansa vaan on niin tyhmää, että he eivät näe kuin muutaman töhrityn betoniseinän itse siltä betoniseinältä, joka on useimmin ruma jo silleen, väärässä paikassa ja väärän kokoinen, sen lisäksi rapautumassa ja huonostihoidettu.
- Anonyymi
No xoi hitsin hitsi! Otan osaa.
- ...
Ei Seinäjoelle ole tehty vielä sellaista aluetta, jossa on tauluja/seinää varta vasten sprayjaajia varten? Jossain kaupungeissahan on sellaisia. Ne voitaisiin aina sitten kerran vuodessa maalata valkoisella yli, niin sitten on taas tilaa maalata uudelleen uusilla, sekä vanhoilla tulokkailla. Jännityksen lisäämiseksi voisi alueelle laittaa rekvisiitaksi metalliaidat ja valvontakameran, niin sprayaajat pääsevät tunnelmaan.
Mitä sprayaamiseen tulee, niin itse en pitäisi sitä niin pahana, jos sprayaajilla olisi edes jotain taiteellista silmää. Harmi vain, että ainakin Seinäjoella sitä puuttuu vakavasti. Olisihan se hienoa nähdä oikeasti taiteellisia tuotoksia tylsällä seinällä. Itse en kuitenkaan muista nähneeni kuin jotain tylsiä, alkeellisia teoksia, tyyliin nimiä ja kirjaimia, tai viivaa, spiraalia. Kivikaudellakin pystyttiin jo parempaan. - Pappa maksaa
Kusipää teineille voisi pitää tapakoulutusen myös siitä että mihinkä roskat pitää viedään. Vituttu! Kyllä! Tänään kyllä vitutti niin kuin pientä orava. Varsinkin kun näki liikennevaloissa että eräät juppi teinit nakkasivat city-maasturista kaikki hamppari roskat keskelle suojatietä punaisten palaessa.
- sdff1
hyvä hyvä maalia seiniin!! graffiti 4 ever :D
- norppa100
Nyt se turpa kiinni. Graffitit on taidetta täällä suomessa. Ei pidä verrata niihin amerikan ja amsterdamin töhrijöihin. Suurin osa suomalaisista graffitin maalajista on hyvää kansaa ja jos ne graffitit niin paljon häiritsee niin teettäkää jotenkin lalillinen graffiti seinä sinne seinäjoelle ja muihin isompiin kaupunkeihin HUOM selllaiseen paikkaan jossa ihmiset näkevät että kyllä nuoretkin jotakin osaa!.
)VAKUUTAN(- maalausta...
"teettäkää jotenkin lalillinen graffiti seinä sinne seinäjoelle"
Koristelkaa oman asuntonne seinät graffiteilla, ei siihen mitään yhteiskunnan kustantamia erillisseiniä tarvita. Jos ne kerran ovat taidettakin.
- Maalailija
Missäs olet yhtään hyvää graffitia nähnyt Seinäjoella?
Pari vuotta sitten kun olin Tokiossa, siellä näkyi uskomattomia teoksia joissa oli oikeesti nähty vaivaa. Niistä on tehty dokumentti elokuvakin, mutta olen harmillisesti hukannut sen koneelta enkä muista enää sen nimeä :/ - me ja ne muut
Eihän nyt eteläpohjanmaalla kukaan ilmianna toisiaan kun melkein kaikki ovat toisilleen jotain sukua tai ainakin lähituttuja. Olen nähnyt rattijuoppoa hyssyteltävän ei saanut ilmoittaa vaikka oli törkiä melkein 60 vuotias jonka lähipiiri tietää joskus ajavan kännissä nuoresta pitäen. Ei kai vanhemmatkaan omaa kakaraansa ilmianna vaikka kotona näkisivät spray pullot huoneessa. Tärkeintä eteläpohjanmaalla on se että tietää juorut ennen kuin muut. Silloin on hyvä tyyppi. Sen luona kannattaa käydä kaffilla kun kuulee aina ne parhaat juorut. Jos on ulkomainen tai etelästä muuttannu se voidaan ilmiantaa ne muut.
- norppa100
Ei saatana toi oli raju halkesin ;D
- its not a crime
En kyl ite tajuu miks joillaki on noin suuri inho graffiteja kohtaan? kaikki on varmaan vaan niin vanhoollisia ja tynnyris eläneitä...Ite oon sitä mieltä ollu, oon ja tuun olemaa et graffitit kuuluu katukuvaan, ja pienestä pojasta asti oon saanu kotona niitä tehä ja kuljin kouluun aina sellasia reittejä missä ENNEN oli näitä hienoja teoksia!
Ketä se oikeesti haittaa, et joissaki siltojen/ alikulkujen alla on graffiteja? Tuohan se hienompaa katukuvaa kun pelkät harmaat ja rumat seinät.. Ja jos porukka rupeis sallimaan niitten maalausta eri paikkkoihin ni alkais tulemaan niitä hienompiakin teoksia! Ja siinä samalla häviäis noi "rumat töhryt"! Harjoitelu tekee mestarin! Ja onhan seinäjoella yks graffitiseinä! mut monetkaan ei varmaa ees tiiä missä se sijaitsee..Mutta lisää semmosia, niin saa mummelitki rauhas nukkuu yönsä, eikä tartte yleisönosastolle kirjotella paskaa päivätpitkät! Peace! - eineooedeshienoja
Taas näitä teinejä on ollut liikkeellä.
Niin ne arvot muuttuu...
http://www.seinajoki.fi/ajankohtaista/tiedotteet/2016/05/RBepodUa3.html.stx
Mihin on kadonnut se terminaattori-grafiitti pohjan valtatien sillasta joskus 90-luvulla? Se oli hieno.- mahtavaaaaa
voi vittu..olipa hiano kyllä!!hah ha
- popefa
Ei tääloo ku junttikersojen tekemiä räpellyksiä. Ne voi jättää omaan arvoonsa. Käykää kiertelemäs vähän maailmaa, niin opitte notta Suomes on ainoastaan 1 oikea kaupunki, muut on maalaaskuntia tai taajamia.
- Anonyymi
Jurva!
- Anonyymi
Lättyskii💀💀💀
- Anonyymi
Kamerat on näitä luupäitä varten.
- Anonyymi
Jos saan kiinni meinaan vetää paljaalla ja lujaa
- Anonyymi
Kuvitavat koko seinäjoen ällöksi, näin seinäjoesta tehään suurkaupunki, vaikos mites päin se menee.
- Anonyymi
Megahuutikset tälle. Viikonloppuna taas seiniin maalia.
- Anonyymi
Kun syödään roskaruokaa, se vaikuttaa heikentävästi aivotoimintaan. Jos poikien vastuuntunto keskimäärin kehittyy vasta 25v, roskaruuan ansiosta se ei kaikilla kehity ollenkaan. Tässä miehinen ratkaisu sotkijoille.
https://www.viikonloppu.com/syotko-liikaa-herkkuja-ja-pikaruokaa-tassa-laite-joka-voi-ratkaista-miljoonien-ihmisten-ongelman/ - Anonyymi
Ilmainen neuvo töhrijöitä vastaan,jos halutaan että muuntajia tai muita seiniä ei töhritä niin voisi kokeilla ,että tervataan ne seinät niin ehkä se spräy maalaus into vähän helpottaa kun maali ei oiken ota siihen tervattuun pintaan .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908596Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424748Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414421Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit462633Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.991510- 401306
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441256Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641162Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391160Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671100