Nelivetoinen on vaarallinen

etuveto on paras

koska antaa liukkaalla pettävän turvallisuuden tunteteen ja sitten kun tulee mutka tai etsitään jarruja ?

12

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutuluuloa

      Kun mutka tulee, niin nelivedolla etsitäänkin kaasua ja auto tottelee kiltisti. Kyllä ne on ihan muun vetoiset autot talviliukkailla penkoissa ja ojan pohjilla.
      Kuskin osaamattomuutta ei mikään vetotapa tietysti korjaa, sen sinä jo tiedätkin kokemuksesta.

    • zetorin kuski

      Nelivedolla päsee paikkoihin, johon hinurilla ei pääse perässä. Traktorilla pitää hakea...

    • Katainen

      nelivetoinen kuluttaa enemmän renkaita ja bensaa

      • "nelivetoinen kuluttaa enemmän renkaita ja bensaa "
        Bensan tai dieselin kulutus riippuu huomattavastienmmän auton muista ominaisuuksista kuten renkaiden kuluminenkin. Jatkuva neliveto kuluttaa tasaisemmi renkaita kuin pelkkä etu- tai takaveto, täm on käytännöössä todettu.


      • ????????

        Onko joku pyytänyt sua maksamaan?


    • Neliveto antaa liukkaalla kelillä paremman pidon niin mäkeä noustessa kuin liikeellelähdettäessä. Kyseessä ei ole pelkkä tunne vaan tosiasia.
      Kyllä nelivedonkin saa metsään niin kuin kaikki ajoneuvot tunnarin käsissä, jos ylittää fysiikan lait.
      Neljän pyörän pito on kuitenkin liukkaalla jotain muuta kuin kahden vaika sitä kuinka vääristelisi.

      • Komeaa kolinaa

        > Neljän pyörän pito on kuitenkin liukkaalla jotain muuta kuin kahden vaika sitä kuinka vääristelisi.

        Niin on kiihdytysvaiheessa, mutta kaksivetoinenkin jarruttaa neljällä pyörällä.


    • Kaksplusviisteest

      Sun pitää vaihtaa sitten toieblaiseen vetotapaan jos koet nelivedon vaaralliseksi.

    • ihansamaamieltä

      Pelastusliivit ovat vaaralliset. jos tietää kännissä soutuveneessä laidan yli kustessansa, että liivit pitävät pinnalla, alkaavat kaikki kusta laidan yli. Silloin joku unohtaa laittaa liivit kiinni ja putoaa veteen, ja hukkuu. Niin. Neliveto on liukkaalla vaarallinen.

    • viisas neuvo

      No,laita telaketjut alle niin ei mene metsään..

    • 87k

      koska antaa liukkaalla pettävän turvallisuuden tunteteen ja sitten kun tulee mutka tai etsitään jarruja ?

      Hmm, eiksö nelivetoautossa olekaan niin että kaikki neljä pyörää myös jarruttaa?

    • i awd

      Nelivetojen toteutustapojakin on monenlaisia. On kiinteää, ja elektronisesti valvottua, on jatkuvaa nelivetoa, ja "tarvittaessa" nelivetoa yms. Itellä sellainen versio, että normaalisti etuveto, ja "tarvittaessa" sitten neliveto, jos eturenkaista pito loppuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1080
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      733
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      125
      511
    Aihe