e-pillerit ja yhdyntäkivut

aloitin e-pillereiden syönnin aika nuorena ja söin niitä noin 3 vuotta. Minulla oli tosi kovia yhdyntäkipuja, kunnes tajusin että ne johtuvat pillereistä jolloin myös lopetin niiden syönnin ja sain tilalle ehkäisyrenkaan. no rengas aiheutti samanlaisia kipuja, ehkä hieman lievempiä, mutta silti sattui paljon. kokeilin renkaan jälkeen minipillereitä jotka aiheuttivat myös kovia kipuja. näiden kaikkien jälkeen kokeilin hormonikierukan, joka on minulla tälläkin hetkellä ja kivut hävisivät kokonaan , myös hiivatulehdukset hävisivät ! ensimmäistä kertaa pystyin nauttimaan seksistä. mutta nyt puolen vuoden käytön jälkeen ihoni on melko huonossa kunnossa ja menossa pahempaan suuntaan koko ajan. haluaisin kokeilla uudestaan pillereitä ja katsoa tuleeko kipuja enään.
voikohan tunnepuoli vaikuttaa tähän asiaan, koska pillereiden aikaan minulla ei ollut niinkään rakkaussuhteita, mutta nyt minulla on onnellinen parisuhde? mitä olette mieltä kannattaako kokeilla pillereitä uudelleen? ongelmanani on juuri hauraat limakalvot pillereiden aikana, joten olisiko mahdollista hoitaa limakalvoja huolellisesti ja syödä pillereitä?ja olen kokeillut monia pillerimerkkejä ja varmaan pahimpia olivat yasminellet ja mercilonit ( eikö mercilon pitänyt juurikin olla se vähähormoonisin?)
olen lukenut myös diane novasta ja joku mainitsi, että yhdyntäkivut hävisivät kun vaihtoi juuri tähän merkkiin , voiko pitää paikkaansa?
1433
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

No tuskin kannattaa hormonikierukkaa pois ottaa vain huonon ihon takia, jos muuten on sopiva keino. Aknen voi yrittää hävittää lopullisesti vaikka Roaccutan-kuurilla, jos kyse on pahasta ongelmasta (vain ihotautilääkäri voi määrätä).

Joillekin pillerit tekevät ohuet limakalvot; ei siihen sitten oikein mitään hoitoa ole kuin pillereiden lopettaminen.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


veer11 kirjoitti:

aloitin e-pillereiden syönnin aika nuorena ja söin niitä noin 3 vuotta. Minulla oli tosi kovia yhdyntäkipuja, kunnes tajusin että ne johtuvat pillereistä jolloin myös lopetin niiden syönnin ja sain tilalle ehkäisyrenkaan. no rengas aiheutti samanlaisia kipuja, ehkä hieman lievempiä, mutta silti sattui paljon. kokeilin renkaan jälkeen minipillereitä jotka aiheuttivat myös kovia kipuja. näiden kaikkien jälkeen kokeilin hormonikierukan, joka on minulla tälläkin hetkellä ja kivut hävisivät kokonaan , myös hiivatulehdukset hävisivät ! ensimmäistä kertaa pystyin nauttimaan seksistä. mutta nyt puolen vuoden käytön jälkeen ihoni on melko huonossa kunnossa ja menossa pahempaan suuntaan koko ajan. haluaisin kokeilla uudestaan pillereitä ja katsoa tuleeko kipuja enään.
voikohan tunnepuoli vaikuttaa tähän asiaan, koska pillereiden aikaan minulla ei ollut niinkään rakkaussuhteita, mutta nyt minulla on onnellinen parisuhde? mitä olette mieltä kannattaako kokeilla pillereitä uudelleen? ongelmanani on juuri hauraat limakalvot pillereiden aikana, joten olisiko mahdollista hoitaa limakalvoja huolellisesti ja syödä pillereitä?ja olen kokeillut monia pillerimerkkejä ja varmaan pahimpia olivat yasminellet ja mercilonit ( eikö mercilon pitänyt juurikin olla se vähähormoonisin?)
olen lukenut myös diane novasta ja joku mainitsi, että yhdyntäkivut hävisivät kun vaihtoi juuri tähän merkkiin , voiko pitää paikkaansa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu