Suur-Helsingin srk

Hyvä srk pilattu?

Kertokaa "sisäpiiriläiset" missä on srk mennyt vikaan? Miksi kokouksia ei enää järjestetä kuin yhtenä päivänä vikossa? Miksi? Kenen toimesta? Kysyn vaan, kun olen ihmetellyt. Eiks oma tila anna mahdollisuutta käyttää srk:aa kokouksia varten vaikka joka päivä, eikä maksa enempää? Enne kokouksia oli 3-4 kertaa viikossa, nyt 1. Solumalli tappaa seurakunnat, se on kuolinisku täällä luterilaisessa maassa. Totuus jota ei haluta nähdä. Onko jäsenet paenneet muihin seurakuntiin? Kertokaa kun olen ihmetellyt.

10

1992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • solu ei toimi?

      En tiedä SuHen hommista oikein mitään, mutta aikoinaan myös City-seurakunta (Hki) kutistui, lieko tuossa soluteoriassa perää?

    • Kävin siellä 90-l...

      ....alussa

      Ei ole menestymisen edellytyksiä näillä yhden perheen srk:lla. Appi pastorina, vävy apulaisena.

      Lähtökohtakin srk:n perustamiselle huono: pastori K. on alkujaan lähtenyt loukkaantuneena hellareista, perusti SYKR:n, kunnes tuli trendiksi perustaa (omia) seurakuntia. Se lähinnä huomioitteni mukaan uskon liikkeen myötä.

      Kokkolaahan mainittiin silloin 90-luvulla jopa apostoliksi, eli srk:tien perustajaksi. Olin itse paikalla tilaisuudessa, jossa amer. naisprofeetta näin väitti Jlan hänelle Raunosta sanoneen. Lisäksi srk:laisten puheissa häntä sellaisenakin pidettiin.
      Hänellä piti olla profetioitten mukaan tulossa suuri ja vaikuttava tehtävä Baltian maissa.

      Parikymmentä vuotta on mennyt eikä ole noista mitään kuulunut. Päinvastoin, väki on vähentynyt ja paljolti vaihtuvaa nuorten ja opiskelijoitten porukkaa, kuulemma.

      • edeltävä

        Muistuipa tässä mieleeni, että olin läsnä, kun Ulf Ekman oli profetoimassa SuHelle valtaavia jäsenmääriä ja suurta seurakunnallista tulevaisuutta.

        Oli mm. suureellinen telakka -projekti, joka jo sijaintinsa puolesta oli alkujaan epäonnistunut suunnitelma.
        Oli Kiinan lähetystyötä, josta ei tainnut tulla mitään. Kokkolat reissasivat siellä työtä aloittamassa, innostuneesti uutisia suurista mahdollisuuksista hehkuttaen, kuten tyyliin noissa srk:issa kuuluu. Lähettipari palasi Suomeen jonkun vuoden kuluttua ns. häntä koipien välissä.

        Paljon tyhjiin rauenneita suuria suunnitelmia, paljon vääriä profeettoja petoksiksi osoittautuneine profetioineen, paljon suuria puheita tyhjästä.

        Kannattaa srk:taa valitessa tutustua sen historiaan, taustoihin ja työn hedelmiin.
        "Heidän hedelmistään te tunnette heidät".


      • S.A.
        edeltävä kirjoitti:

        Muistuipa tässä mieleeni, että olin läsnä, kun Ulf Ekman oli profetoimassa SuHelle valtaavia jäsenmääriä ja suurta seurakunnallista tulevaisuutta.

        Oli mm. suureellinen telakka -projekti, joka jo sijaintinsa puolesta oli alkujaan epäonnistunut suunnitelma.
        Oli Kiinan lähetystyötä, josta ei tainnut tulla mitään. Kokkolat reissasivat siellä työtä aloittamassa, innostuneesti uutisia suurista mahdollisuuksista hehkuttaen, kuten tyyliin noissa srk:issa kuuluu. Lähettipari palasi Suomeen jonkun vuoden kuluttua ns. häntä koipien välissä.

        Paljon tyhjiin rauenneita suuria suunnitelmia, paljon vääriä profeettoja petoksiksi osoittautuneine profetioineen, paljon suuria puheita tyhjästä.

        Kannattaa srk:taa valitessa tutustua sen historiaan, taustoihin ja työn hedelmiin.
        "Heidän hedelmistään te tunnette heidät".

        En tiedä SUHEsta kovinkaan paljoa, enkä noista profetioista yhtään mitään.

        MUTTA: Profetioissa pitää muistaa se, että eivät kaikki profetiat toteudu itsestään. Voidaan vaatia "ojentautumista" profetian mukaan ja varmasti vaaditaan oikean asenteen säilyttämistä, jotta jotkut profetiat toteutuvat.

        Tämä oli tällaisena yleisenä kommenttina eikä SUHEen liittyvänä. Eikä tämä ollut edes pohjustuksena siihen, että "missä SUHE olisi tämän suhteen mennyt vikaan", koska luulen niin, että:
        - ne jotka haluavat repostella tällaisia asioita netin keskustelupalstoilla ovat henkilöitä, joiden elämä on ajautunut sivuun Jumalan tahdosta. Sen verran, että kenties he ovat ajautumassa sivuun siitä, mitä Jumala on heille joskus saattanut luvata.


      • Prostata maximal
        S.A. kirjoitti:

        En tiedä SUHEsta kovinkaan paljoa, enkä noista profetioista yhtään mitään.

        MUTTA: Profetioissa pitää muistaa se, että eivät kaikki profetiat toteudu itsestään. Voidaan vaatia "ojentautumista" profetian mukaan ja varmasti vaaditaan oikean asenteen säilyttämistä, jotta jotkut profetiat toteutuvat.

        Tämä oli tällaisena yleisenä kommenttina eikä SUHEen liittyvänä. Eikä tämä ollut edes pohjustuksena siihen, että "missä SUHE olisi tämän suhteen mennyt vikaan", koska luulen niin, että:
        - ne jotka haluavat repostella tällaisia asioita netin keskustelupalstoilla ovat henkilöitä, joiden elämä on ajautunut sivuun Jumalan tahdosta. Sen verran, että kenties he ovat ajautumassa sivuun siitä, mitä Jumala on heille joskus saattanut luvata.

        Jos joku sanoo olevansa profeetta ja puhuvansa Jumalan nimessä "profetian ihmisen elämään", niin 100% tarkkuutta vaaditaan. Jos taas ollaan pelkällä "minä jotenkin koen, että.." tuumailulla liikenteessä, niin ei senkään mukaan pidä lähteä ojentautumaan. Jotenkin nyt vaikea ymmärtää, että profetia, jonka oletetaan olevan Jumalan suora "ennustus/ilmoitus" ihmisen elämään, vaatisi toteutuakseen toimintaa sen mukaan??

        Eikö profetia puhtaimmillaan ole julistettua Jumalan (kertakaikkisesti ilmoitettua Raamatun) Sanaa oikealla hetkellä, Hengen johtamana oikealle ihmiselle?

        Ei mitään: "Dippadappa, skappadappa, katso lapseni... Lähde bussi nro. 13 etelään!" jonka toteutuakseen kaverin pitää ostaa bussilippu ja hypätä ekaan 13 bussiin, mikä matkaa etelään?

        Prefetiat ei toteudu itsestään.. Voi jestas. Ihmisten kuvtelmat ei toteudu itsestään.


    • rehellisiä kysymyksi

      jos KYSYY asiallisen, oleellisen kysymyksen, olen siis "uskosta sivuun ajautunut"?? Itseasiassa asiahan on täysin päin vastoin. Ei kokous yhtenä päivänä viikossa tee vahvaa uskovaa, vaan useita kertoja viikosa pitäisi päästä rukoilemaan jne. Nyt joku joutuu etsimään toisen täyden palvelun seurakunnan, jossa kokouksia on useamminkin kuin sunnuntaisin. Esim. Saalem, katsoppas kuinka monta tilaisuutta on joka viikko, ehkä 2/ päivä. Siion, joka päivä tapahtuu, samoin Esy:ssä, jne. Kysyä ei saa? Osoita minulle missä tein synnin kun KYSYIN srk:n toiminnasta kysymyksen? Jos en tee syntiä, miksi minule suutut? Tuokaa kaikki salaisuudet valoon. Maksatko osa-aika seurakunnasta täydet kymmenykset? Missä menee raja, että seurakunta ei enää täytä UT:n seurakunnan ehtoja, he kokoontuivat JOKA päivä rukoilemaan ja murtamaan leipää. Kysyn rehellisen, avoimen kysymyksen. Jos kesällä ei toimintaa, kenelle kuuluu kymmenytkset kesän "loma-ajasta"? Ei uskosta ole lupa ottaa lomaa, ei Raamatussa apostolit tehneet niin.

      • S.A.

        Vastaukseni ei ollut oikeastaan tarkoitettu aloitusviestiin, vaan aloitusviestiä seuranneisiin pohdintoihin. Ja vielä enemmän turhiin pohdintoihin, joita tällä palstalla helposti alettaisiin esittää. Tarkoitan sitä loanheittoa, joksi nämä keskustelut helposti menevät. Aloitusviestissäsi ei ollut sellaista.

        Joo, olen samaa mieltä siitä, että uskovien pitää voida kokoontua useampana päivänä viikossa.


      • JUIPELI

        Ei ainakaan sinulle jos olen ymmärtänyt oikein raamattua, eikä myöskään minulle.
        Taidat pitää ne omanasi vaikka raamattu sanoo että kaikki mitä olet saanut on Jumalalta ja Jumalan =) Tee mitä tahdot, ei srk:n toiminta ole sinusta kiinni vaan Jumalasta. Se että uskomme sanaan ja ojentaudumme sen mukaan pitää meidät kalliolla, mitä minulle ja sinulle kuuluu muiden tekemiset? Minua, sinua ja meitä kaikkia koskee lopuksi vain se olemmeko itse taipuvaisia sanaan vaiko tappelemmeko vastaan.
        Kyse taitaa olla kivusta minkä käännät veljiäsi ja sisariasi vastaan, olen tehnyt samaa ikävä kyllä. Jeesus meitä auttakoon=)


    • apllll

      kenelle kuuluu kymmenykset jos joudun srk:n loma-aikoina ja muina viikonpäivinä hakemaan hengellisen tuen/avun/ sielunhoidon/rukousavun TOISESTA seurakunnasta? Eikö kukaan vastaa? 10% kaikista tuloistani haluttaisiin nyt, aina ja koko loppuelämäni, mutta saanko itselleni sen mitä myös Raamattu vaatii pastoreilta ja seurakunnan toiminnalta?
      Ei riitä.

      • omantunnon asia

        Ehkä tuo toinen seurakunta olisikin silloin sinun todellinen yhteytesi/yhteisösi?

        Sitä kannattaa miettiä itsekseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe