Jos kolhii vahingossa toista auto parkkipaikalla niin pitääkö jäädä sateeseen odottamaan kolhitun auton kuskia vai voiko lähteä pois ja odottaa, että kolhitun kuski ottaa yhteyttä?
Kolhaisin kerran yhtä autoa ja odotin ainakin tunnin mutta ketään ei tullut. Kirjoitin sitten lapulle poliisin yhteystiedot ja pahoittelut. Lapun laitoin pyyhkijän alle mutta vieläkään se ei ole ottanut yhteyttä.
Miten toimia kolhiessa?
19
2997
Vastaukset
Ovelaa toki kirjoittaa jonkun muun yhteystiedot. Poliisin yhteystiedoissa on jo ns. vittuilun makua. Me oikeasti rehdit kirjoitamme omamme... Ja jos kolahtaa pahemmin, niin saatammepa jopa yrittää selvittää auton omistajaa/haltijaa trafilta.
- Kurjen Alli
Eipä mullakaan olis mieleen tullu jättää poliisin yhteystietoa :D
Asiallisesti muotoiltuna: jos vahingonkärsinyttä ei tavoiteta, tekijän on tehtävä ilmoitus poliisille tapahtuneesta jolloin vahingonkärsinyt löytää maksajan sitä kautta mikäli kokee aiheelliseksi.
- ytuvbuiuinbuiuoin
juovuksissa jalanko kaaduit auton päälle kun ei järki juokse tuon paremmin...
v1ttu tässä maassa kaikkien moraali on vajonnut jo alhaisemmaksi kuin entisessä neuvostoliitossa... - dokument
Ei ole vaikeaa selvittää auton omistaja/haltija ja soittaa hänelle.
Onko sulla edes ajokorttia kun järjenjuoksu on noin maltillista. - odottele pois
Parasta on vaan odottaa kuskia. Tilannetta voi helpottaa vaikka tarjoamalla pikku ryypyt kuskille ennen kuin tämä huomaa vahingon. Tämä osoittaa kaverillisuutta ja loiventaa kolhitun agressiivista reaktiota.
- Teguri
Eräs naisihminen oli jättänyt autoni tuulilasiin yhteystietonsa, kun oli etuvalon umpioni saanut rikki. Pieni reikä, mut lasin läpi, joten vaihtoon. Sen verran tulin tässä vastaan, että satasien korjaamolaskun sijaan suostuin itse vaihtamaan umpion (puolen tunnin homma) ja vein Motonetin kuitin näytille 40 euroa. Rehellisyys tuli halvaksi tässä tapauksessa, eikä bonukset putoilleet.
- -
Jätät vaan lapun missä lukee isolla ANTEEKSI. Ei kannata jäädä paikan päälle jos ei kukaan nähnyt.
- ddsgdsgsdgsggs
Sitten ootkin isoissa ongelmissa jos joku sattukin näkeen. Tulee meinaan kalliimmaks.
Omaa autoo joskus oli joku kolhinut parkkipaikalla. Ja oli jättänyt asiallisesti lapun pyyhkijän alle.
Otin yhteyttä ja sanoin että naarmu on niin pieni ettei näy vahauksen jälkeen.
En rahaa halunnut tai pyytänyt, mutta kun väkisin tyrkytti niin otin sitten 20e vastaan.
Jos olis lähteny paikalta ja joku olis nähny, niin auto olis saanu mennä mun puolesta korjaamolle ja kolhija tai kolhijan vakuutusyhtiö olis saanu hoitaa laskun.
Eli kyllä noissa jutuissa rehellisyys yleensä kannattaa ddsgdsgsdgsggs kirjoitti:
Sitten ootkin isoissa ongelmissa jos joku sattukin näkeen. Tulee meinaan kalliimmaks.
Omaa autoo joskus oli joku kolhinut parkkipaikalla. Ja oli jättänyt asiallisesti lapun pyyhkijän alle.
Otin yhteyttä ja sanoin että naarmu on niin pieni ettei näy vahauksen jälkeen.
En rahaa halunnut tai pyytänyt, mutta kun väkisin tyrkytti niin otin sitten 20e vastaan.
Jos olis lähteny paikalta ja joku olis nähny, niin auto olis saanu mennä mun puolesta korjaamolle ja kolhija tai kolhijan vakuutusyhtiö olis saanu hoitaa laskun.
Eli kyllä noissa jutuissa rehellisyys yleensä kannattaaItse jätin aikoinani yhteystiedot, kun muksu avasi oven parkkipaikalla sen verran reippaasti, että tuli naapuriauton jo valmiiksi lommoiseen kylkeen uusi koristus.
Omistaja sitten soitti ja ihmetteli, että on vielä näin rehellisiä ihmisiä olemassa. Sovimme korvaushinnaksi vitosen (sen verran näki lommon arvoksi). Ainakin kaksi ihmistä sai hyvän mielen tuosta. Oli sen arvoista.
En silti ole opettanut jälkikasuva kolhimaan naapuriautoja.- kolhun kärsinyt
The_Rat kirjoitti:
Itse jätin aikoinani yhteystiedot, kun muksu avasi oven parkkipaikalla sen verran reippaasti, että tuli naapuriauton jo valmiiksi lommoiseen kylkeen uusi koristus.
Omistaja sitten soitti ja ihmetteli, että on vielä näin rehellisiä ihmisiä olemassa. Sovimme korvaushinnaksi vitosen (sen verran näki lommon arvoksi). Ainakin kaksi ihmistä sai hyvän mielen tuosta. Oli sen arvoista.
En silti ole opettanut jälkikasuva kolhimaan naapuriautoja.Erään entisen vanhan autoni konepeltiin oli kerran kauppareissun aikana ilmaantunut iso lommo, luultavasti ostoskärryllä tehty. Ei mitään yhteystietoja tietenkään missään, kysyin vartijalta olisiko valvontakamera voinut paljastaa tekijän mutta ainakin väitettiin mulle että autoni sattuu juuri olemaan kameran katveessa... kyllä v1tutti!
- Skriiiv
En jätä mitään lappuja monta naarmua ja isompaakin klommoa tullu tehtyä karkuun vaan niin asia jää siihen koskaan ei mitään tullut.
Joskus huvikseni naarmuttelen autoja avaimella, se on mukavaa kun tietää kuinka auton omistajaa vituttaa. xD- kerran viel kärähdät
voisin vähän kolhia tuollaisen ku8ipään aivokoppaa esim. pesäpallomailalla, siinä ei hyvä pilalle menisi.
- afafafedegfed
Jos mun autoa naarmutat huvikses, niin lyön ja kovaa.
- rehti neuvoja
Mutta ethän lyö kasvoihin puppe kultaseni.
- 1+1+1+1+1+1+
hyvä provo!
- käy kirkumaan
Eräs kuriton perhe, kaksi turpeaa aikuista ja kaksi lihavaa lasta pyrkivät asentumaan vieressäni olleeseen autoonsa (varastettu?)
Toinen naskeista paukutti auton ovella autoni kylkeen jolloin riemastuin ja aloin sanomaan asiasta vanhemmille. Seurauksena turpea akka ryhtyi vihaamaan minua ja kirkumisensa lomassa huomautti, ettei lasten kehitystä saa vaarantaa kieltämällä heiltä esim. vieraan auton särkeminen.
Tilanne kävi kuumenemaan joten soitin poliisit paikalle. Lommojen ja naarmujen korjaus sekä maalaus olivat kustannusarvioltaan 1150€ mitä siitä vakuutusyhtiönsä maksoi, sitä en tiedä. Kalliita harrastuksia tuon perheen paksukaisilla. - rehellisyys on hyve
Minä olen ottanut selvää rekkarin avulla omistajasta ja soittanut sitten hänelle,
asia saatiin sovittua. Vakuutus maksoi 1700€. - vakuujatus
Siis eikö perus liikennevakuutus korvaa toisen vahingot, jotka sinä ovellasi aiheutit?
- ei ees kela korvaa
No ei sentään. Sitäpaitsi kyse on useimmiten niin pienestä summasta, ettei kannata pudottaa bonuksiaan moisen vuoksi. Siihen tarvittaisiin myös poliisitutkinta ja tuomio semminkin jos toinen osapuoli kiistäisi asian.
Tilanne nyt vain on se, että autoja on paljon ja kuskeja moneen lähtöön. Parkkiksilla sattuu ja tapahtuu väkisinkin. On parasta muokata omaa asennettaan ja lakata palvomasta ajokkiaan pyhänä lehmänä. Kolhut kuuluvat arkeen nykyään myös suomessa. Auto on liikkumista varten, ei ihastelua ja silittelyä.
Enää puuttuu se, että ihmiset oppisivat ajamaan ja luopuisivat jääräpäisestä asenteestaan "tuli mitä tuli, mulla on etuajooikeus" ihan vaan liikenteen sujuvuuden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2032790Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1652496Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061162- 64951
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait256904Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies107902Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20879Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka307874Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k453778Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22748