Sairaala KL, Asko Salmi, kokemuksia

LiNNea

Hei!

Olen parhaillaan varaamassa Asko Salmelle konsultaatio aikaa rintojen suurennuksesta.

Tiedän ettei tämä palsta ole paras mahdollinen saada rehellisiä vastauksia mutta yritetään silti.. :)

Jos olet ollut Asko Salmella rintojen suurennuksessa niin olisin kiitollinen jos kertoisit kokemuksistasi. Kuinka leikkaus kokonaisuudessa meni? Miten paraneminen sujui? Minkälaiset arvet jäi ja ovatko parantuneet hyvin? jne.. Mitä vain koko operaatioon liittyen.

Tai jos jollain muulla sama tilanne että menossa kyseiseen paikkaan leikkaukseen, ajatuksia olisi kiva vaihtaa.

142

16518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liarliar.

      Asko Salmen omassa rehellisyydessä on ilmennyt puutteita.

      • 11+14

        Tarkoittaa mitä?


      • Harmistunut75
        11+14 kirjoitti:

        Tarkoittaa mitä?

        Olen tehnyt tänään A.S toiminnasta valituksen. En kerro asiasta enempää täällä ainakaan vielä, etten menetä neuvotteluvalttiani. Eipä ole tämäkään herra täydellinen.


      • Kukkanen
        Harmistunut75 kirjoitti:

        Olen tehnyt tänään A.S toiminnasta valituksen. En kerro asiasta enempää täällä ainakaan vielä, etten menetä neuvotteluvalttiani. Eipä ole tämäkään herra täydellinen.

        Kaverini kävi Asko Salmella laittamassa aikoinaan implantit. Jostain syystä toinen rikkoutui. Merkkiä en satu muistamaan. Käytiin yhdessä tämän jälkeen Laatukirurgiassa leikkauksessa. Sama kaverini vaihtoi implantit rikkoutumisen vuoksi ja itselleni kokonaan uudet. Kummallakaan ei ongelmia sen jälkeen. Itselle pisaranmalliset ja kaveri halusi vaihdossa pyöreät aiemman pisaranmallisen tilalle. Hyvää kevättä kaikille.


    • Liarliar..

      Puhua shittiä muista kirurgeista vaikka hyvin tietää totuudenkin.

    • tissit21

      Minä olen kanssa menossa ihan pian konsultaatioon leikkaus on myöskin aika pian. Kaikki kokemukset ja vinkit tietysti kiinnostaisi minuakin.

    • kjaljfoijanaö

      Hyvän "työmiehen" ei tarvitse missään tilanteessa moittia kollegoja.

      • assi asiakas

        Minä kävin alkukesästä askolla ja suoraanhan hän puhuu, mitään kaunistelematta. Mutta en mä sellaista odottanutkaan kun tiesin imetyksen jättämät jäljet. Anyway..oon ollut niin tyytyväinen ja Askon kahdesta ehdottamasta koosta olin loppuun asti ottamassa pienemmän mut leikkaus aamuna vaihdettiin ja huh onneksi! Hänkin oli tyytyväinen lopputulokseen. Arvetparani suht nopeasti mutta aristaa vielä vähän..vaaleat sievät rintojen alla. Ainoo ongelma mikä minua vaivaa on implantin muljuaminen..treenaan säänöllisesti ja ennen leikkausta alla pitkä aika rankkaa rintatreeniä..kireyttä oli monta viikkoa koska implantti on iso ja lihas kireä...nyt oottelen muljuumisen rauhottumista koska lihaksen päälle ei mulla voitu laittaa kun oli niin rasvaton rintakehä jo valmiiks. Suosittelen kuitenkin askoa ja olet hyvissä käsissä vaikka suoraan puhuukin:D


      • kkk
        assi asiakas kirjoitti:

        Minä kävin alkukesästä askolla ja suoraanhan hän puhuu, mitään kaunistelematta. Mutta en mä sellaista odottanutkaan kun tiesin imetyksen jättämät jäljet. Anyway..oon ollut niin tyytyväinen ja Askon kahdesta ehdottamasta koosta olin loppuun asti ottamassa pienemmän mut leikkaus aamuna vaihdettiin ja huh onneksi! Hänkin oli tyytyväinen lopputulokseen. Arvetparani suht nopeasti mutta aristaa vielä vähän..vaaleat sievät rintojen alla. Ainoo ongelma mikä minua vaivaa on implantin muljuaminen..treenaan säänöllisesti ja ennen leikkausta alla pitkä aika rankkaa rintatreeniä..kireyttä oli monta viikkoa koska implantti on iso ja lihas kireä...nyt oottelen muljuumisen rauhottumista koska lihaksen päälle ei mulla voitu laittaa kun oli niin rasvaton rintakehä jo valmiiks. Suosittelen kuitenkin askoa ja olet hyvissä käsissä vaikka suoraan puhuukin:D

        Asko Salmen konsultaatiossa meni ajasta 20% kollegojen haukkumiseen ja selkeisiin valheisiin. Minä äänestin jaloillani.


      • neito__________
        kkk kirjoitti:

        Asko Salmen konsultaatiossa meni ajasta 20% kollegojen haukkumiseen ja selkeisiin valheisiin. Minä äänestin jaloillani.

        Tein samoin...


      • Zumpelo

        Olen samaa mieltä. Ei ole ammattimaista käytöstä, jos pitää paikkansa. Sinänsä Askon tekemät rinnat ainakin kuvissa kauniita.


    • eima63

      todella siistiä jälkeä, erittäin mukava ja rehellinen sekä mainio huumorintaju

    • Lalllu

      Olin myös pari viikkoa sitten konsultaatiossa, ja leikkausaika on nyt varattuna joulukuulle. Parissa konsultaatiossa olin käynyt ennen Askoa, ja pakko kyllä sanoa, että herätti paljon enemmän luottamusta kuin nämä toiset firmat (tallinnan paikkoja). Konsultaatio oli rento, ja Askolla oli mielestäni loistava huumorintaju! Olin jo saanut muissakin konsultaatioissa kuulla siitä miten leikkaustapahtuu, komplikaatioista jne jne. joten ehdittiin keskustella sitten siitä psykologisesta puolestakin rintojen ottamisessa, ja jopa mieheni suhtautumisesta leikkaukseen. :D Itse pidin hänen reippaasta suorasanaisuudestaan. Hän on myös muutamia vuosia sitten leikannut tuttuni rinnat, jolla ei ole vielä ikinä ollut niiden kanssa kuulemma mitään ongelmia.

      Menipäs nyt ylistämiseksi. Mutta olen kuitenkin hyvin luottavaisin mielin menossa! Ja tuosta kilpailijoiden haukkumisesta vielä sen verran, että minulle hän ei arvostellut lyhyesti kuin yhtä viron yleiskirurgia (lukekaa rivien välistä kuka). Ja sekin puheenaihe lähti liikkeelle ihan omasta aloitteestani, kun kerroin käyneeni aikaisemmin kyseisen firman konsultaatiossa.

    • LiNNea

      Kiitos vastauksista!
      Assi asiakas: Kiva kuulla että olet tyytyväinen lopputulokseen! Minulle tulisi myös rintalihaksen alle koska omaa rasvakudosta ei juurikaan ole. Minkä kokoisiin implantteihin päädyit? Olitko kauan kipeä leikkauksen jälkeen? Toivotaan että tuo muljuminen loppuu pian:)

      Jos AS puhuu suoraan, se ei minua haittaa. Pääasia minulle on onnistunut leikkaus johon olen tyytyväinen.

      • assi asiakas

        Minulle laitettiin anatominen 450cc ja isommatkin olisi saanut olla. Olen hoikka, mutta leveäharteinen ylävartalosta, joten tuo koko upposi oikein kivasti sinne kroppaan eikä kukaan ole huomannut että ois implantit. Särkylääkkeitä söin 3vkoa ja ekat kaksi viikkoa olin TODELLA kipeä. Nyt kun leikkauksesta on vajaa 4kk niin välillä tuntuu pieniä vihlontoja vuoronperään kummassakin rinnassa, mutta muutoin niin ekan kuukauden jälkeen olin aika voimissani. Salille pääsin pyöräilemään jo 2vkoa leikkauksen jälkeen ja alakroppaa aloinkin sitten tekemään varovasti n.3vkon jälkeen.. Rintaa en vieläkään voi tehdä :D mutta siis pakko vielä mainita, että minulle hän ei sanallakaan puhunut muista kirurgeista, ehkä juuri siksi että en edes ottanut puheeksi, koska tiesin sinne mennessäni että tulen hankkimaan rinnat häneltä. Ihmisiä on erilaisia, eikä kaikki tule toimeen kaikkien kanssa. Jos suurennan vielä tästä joskus omia rintojani, niin aivan varmasti valitsen hänet.


    • LiNNea

      Lalllu: Kiitos myös sulle vastauksesta. Kiva kuulla että olet luottavaisin mielin menossa :) Kauanko konsultaatio kesti? Itse haluaisin rauhassa keskustella ja varata vaikka pidemmmän ajan jos mahdollista. Miten muuten leikkauksen maksun kanssa, Kun varasit ajan leikkaukseen niin jouduitko maksamaan heti vai tuleeko lasku lähempänä leikkausta?

    • Lalllu

      Konsultaatio kesti suurinpiirtein yhden tunnin. Siinä ehtii ihan hyvin käymään kaiken tarpeellisen läpi, ja voihan sitä vielä soitella perään jos jotain tulee jälkikäteen mieleen :) Se tosiaan maksoi 130€, ja se pitää maksaa konsultaation jälkeen paikan päällä. Sitten jos leikkausaika varataan heti, niin n. viikon päästä tulee postissa 500€ varausmaksu, jonka maksaessa on varmistanut leikkausaikansa. Muutamia viikkoja ennen leikkausta tulee sitten lasku, josta tuo 500€ on jo vähennetty. Sen mukana tulee myös kuulemma muut ohjeet ja tiedot, mitä täytyy tietää. En muista oliko se niin, että 1-2 viikkoa ennen leikkausta piti olla koko summa maksettuna.

      Kannattaa muuten kuluttaa kaikista eniten aikaa siihen implanttikoon valintaan. Itse menin sinne aika varmana siitä että minkä haluan, mutta nyt jälkeenpäin on tullut epäilyksiä, että kumman kahdesta valitsen. Jos ei päätöstä synny tässä muutamien viikkojen sisällä, niin pitää varmaan soittaa paniikkipuhelu ja kysyä, että löytyykö sieltä molempia kokoja, jos osais sitten AS kanssa yhdessä uudestaan miettiä kumpi olisi parempi. :)

      • assi asiakas

        suosittelen ottamaan sen isomman, oikeasti. Yleensä kirurgien antamat vaihtoehdot ovat silti alakanttiin ja heidän silmä kyllä näkee mikä on sopusuhtainen ja mikä ei. Ja mitä olen askon asiakkaita kuullut, hän ei edes suostu laittamaan sellasia "teinityttöjen rintoja" jotka eivät näytä luonnolliselta tai miellytä hänen silmää.


      • JustiinaDD
        assi asiakas kirjoitti:

        suosittelen ottamaan sen isomman, oikeasti. Yleensä kirurgien antamat vaihtoehdot ovat silti alakanttiin ja heidän silmä kyllä näkee mikä on sopusuhtainen ja mikä ei. Ja mitä olen askon asiakkaita kuullut, hän ei edes suostu laittamaan sellasia "teinityttöjen rintoja" jotka eivät näytä luonnolliselta tai miellytä hänen silmää.

        Millaisia on teinityttöjen rinnat? Minusta on vaan typerää että kirurgi laittaisi omat esteettiset näkemyksensä potilaan esteettisten näkemysten edelle, sillä potilashan huvin maksaa ja hän myös haluaa tietyn esteettisen näkemyksen. Joka on toki kaikilla erilainen. Tärkeintä se on että tulos miellyttää asiakkaan silmää!!! Itselläni on tosi pysty rinnat jo luonnostaan ja saatuani rintaimplantit ne vasta upeat ja terhakkaat ja aika isot onkin!! (suhteessa kroppaan). ja lisää meinaan haluta. En itse menisi kirurgille joka tyrkyttää omia esteettisiä ihanteitaan minulle, minulla on omat ihanteet joista pidän kiinni ja joista MAKSAN.

        Asko salmen konsultaatiossa olin viime vuonna liittyen toiseen operaatioon ja hän sanoi minulle suoraan, etten tarvitse kyseistä operaatiota ja se olisi pitkälti rahan hukkaa. Olen iloinen että hän oli rehellinen sillä tarkemmin ajateltuna leikkauksen hyödyt olisivat olleet minimaaliset... En huomannut että hän olisi muuten haukkunut kolleegoja tai muutakaan, mukava ja suorapuheinen hän oli.


      • kohtuutonta1

        Konsultaatio 130€ ! Ei huh huh, siinä ei ole enään varaa mennä muualla, vaan tyytyä Salmeen, jotta saisi sen 130€ takaisin.


    • Hxj

      Salmen lausunnot ja puheet ovat asiallisia kunnes tulee puhe kollegoista. Käsittämätön tyyppi.

    • rinnat up up

      Kokemusta klinikka KL.stä.
      Valitsin sen TOISEN, todella miellyttävän lääkärin sieltä.
      En ole katunut. Todella tyytyväinen.

    • Lallli

      assi asiakas: Totta, olenkin vähän siellä sun täällä kysellyt keskustelupalstoilla tuosta koon valitsemisesta ja olen kallistumassa siihen isompaan (vaikka koko ajan pieni ajatus päässä jyskyttääkin että tuleeko liian isot). Harmi vaan, että pitää jaksaa odottaa vielä päälle 2kk, että oikeasti pääsee leikkaukseen.

      Itsekin ennen konsultaatiota vähän epäilin, että millainen ihminen AS on, kun hän on ollut niin paljon esillä juuri noiden viron klinikoiden kritisoinnin takia. Mutta arvelisin kaikkien muidenkin Suomalaisten kirurgien olevan hänen kanssaan samaa mieltä... AS on vain sellainen joka antaa mielipiteensä kuulua. :D Itse pidin hänestä konsultaation perusteella. Katsotaan sitten parin kuukauden päästä miten itse leikkaus menee!

    • kjkjk

      Itselläni huono kokemus.. Oli konsultaatiossa kiireinen eikä tuntunut keskittyvän ollenkaan. lisäksi laittoi reilusti pienemmät implantit mistä oli etukäteen sovittu.

      • pieni,pienempipip

        Miten se on mahdollista?
        Jos proteesi ei ole sitä, mistä sovittu, sehän on jo kanteen paikka !
        Ainakin seuraavsta leikkauksesta, vaihdosta saa antaa reilun alennuksen.


    • luomimollukka

      Olen käynyt Askolla vuosi sitten luomen poistossa kasvoista. Ihana mahtava lääkäri, luottasin häneen täysin jos olisin ottamassa implantteja...

      • Säälittävää

        Luottamus mennyt kyseiseen herraan. Raha ja asiakasmäärät ratkaisevat.


    • meri0.

      Itsekin suunnittelemassa leikkausta kys. klinikalle. Onko teille tulossa pyöreät vai anatomiset?

    • AS on

      Täysin ammattitaidoton!

      • ??????????????

        Jospa perustelisit kommenttisi. Minkälaisessa leikkauksessa ja missä tilanteessa? Itse olen ihan tyytyväinen hänen tekemäänsä yläluomileikkaukseen.

        Haiskahtaakohan kilpailijan kommentille.


      • Tosiasiakas
        ?????????????? kirjoitti:

        Jospa perustelisit kommenttisi. Minkälaisessa leikkauksessa ja missä tilanteessa? Itse olen ihan tyytyväinen hänen tekemäänsä yläluomileikkaukseen.

        Haiskahtaakohan kilpailijan kommentille.

        En ole tuo edellinen nimimerkki enkä kilpailija. Olen kuitenkin käynyt Askolla laittamassa rintaproteesit v. 2009. Vasen rinta jäi tuplarinnaksi. Asko ei noteerannut asiaa mitenkään jälkitarkastuksessa. Kun huomautin asiasta niin hän sanoi, että kaikilla on pientä epäsymmetriaa. Säästän rahaa 3 vuotta ja leikkautin rintani uudestaan kirurgilla, jota AS oli aiemmin haukkunut hammaslääkäriksi, mutta Valviran mukaan hän on plastiikkakirurgi. Muutenkin AS on mielestäni ylimielinen, tyly ja epäsiisti pitkähköine hiuksineen. Toki olen lukenut täältä myös päinvastaisia kommentteja, joten ehkä kyse on myös henkilökemioista. Itse ihmettelen miksi jotkut täällä suhtautuvat niin kielteisesti siihen, että meitäkin on, jotka olemme aidosti AS asiakkaita ja tyytymättömiä häneen.


      • Nmlk
        Tosiasiakas kirjoitti:

        En ole tuo edellinen nimimerkki enkä kilpailija. Olen kuitenkin käynyt Askolla laittamassa rintaproteesit v. 2009. Vasen rinta jäi tuplarinnaksi. Asko ei noteerannut asiaa mitenkään jälkitarkastuksessa. Kun huomautin asiasta niin hän sanoi, että kaikilla on pientä epäsymmetriaa. Säästän rahaa 3 vuotta ja leikkautin rintani uudestaan kirurgilla, jota AS oli aiemmin haukkunut hammaslääkäriksi, mutta Valviran mukaan hän on plastiikkakirurgi. Muutenkin AS on mielestäni ylimielinen, tyly ja epäsiisti pitkähköine hiuksineen. Toki olen lukenut täältä myös päinvastaisia kommentteja, joten ehkä kyse on myös henkilökemioista. Itse ihmettelen miksi jotkut täällä suhtautuvat niin kielteisesti siihen, että meitäkin on, jotka olemme aidosti AS asiakkaita ja tyytymättömiä häneen.

        Kuka Suomessa on hammaslääkäri ja plastiikkakirurgi?


      • kuultu on
        Nmlk kirjoitti:

        Kuka Suomessa on hammaslääkäri ja plastiikkakirurgi?

        Höh, no ei varmaan ketään, Salmella on vain tapana vähätellä kollegoita. Tyyliin : "ai sehän nyt ei ole mikään kunnon kirurgi, ja se, ja se on sitä ja tätä" Ihan uskomattomia solvauksia päästelee suustaan tämä Salmi.


      • Anonyymi

        Olet Miljoonia kertoja oikeassa! Salmi on huijari! Perus hoitaja osa paljon enemmän kuin tämä "lääkäri". Harmillista että Suomessa on tommonen tekijä.


    • don na

      Laittoi ystävälleni silikonit, jotka ovat aivan eri korkeudella! Myös arvet ovat isot, ja rumat. Joten en näkemäni perusteella voi ainanaan suositella!

    • Lalllu

      Olin sairaala KL:ssa leikkauksessa kaksi viikkoa sitten, ja toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. AS oli kyllä kiireinen, mutta enpä niissä kivuissa osannut häntä kaivatakaan. Hoitajat olivat todella todella mukavia ja pitivät potilaista hyvää huolta.

      Kipuja leikkauksen jälkeen oli todella vähän, eikä näkyviä mustelmia ole tullut ollenkaan. Vasen rinta on laskenut nopeammin kuin oikea, mutta se on toistaiseksi ihan normaalia. Ajan kanssa ne laskevat samalle tasolle, ja jos eivät niin uskoisin että kirurgi on valmis korjaamaan siinä tapauksessa virheensä.

      En keksi mitään suurempaa valitettavaa sairaala KL:stä. Jäi kaikin puolin positiivinen kokemus. Omaa lopputulosta nyt ei voi vielä nähdä kahden viikon jälkeen, joten siitä en osaa sanoa. Tuttuni kävi seitsemän vuotta sitten AS:lla myös, ja tämän lopputulos on ainakin todella hyvä. :)

    • meri--1

      Minulla ei ainakaan ole Salmesta sanaakaan pahaa sanottavaa. Päinvastoin suosittelen lämpimästi, itse ainakin tykkäsin hänen hyvinkin huumorintajuisesta käytöksestä mutta kuitenkin ammattitaidosta mikä huokui hänestä. Kaikesta huomasi miten helposti hän huomaa mikä on kellekin oikeankokoinen implantti. Minulle laitettiin Natrellen pyöreät, reilu 3dl implantit ja oon niin rakastunut näihin jo nyt! Ja arvetkin on niin pienet ja siistit ettei uskoisi että leikkauksesta ole vielä kuukauttakaan.

      Myös leikkauksen jälkee AS kävi katsomassa huoneessa että kaikki oli hyvin ja tarkasti rinnat, kiireestä huolimatta.

      KL-sairaalaan menen uudestaankin jos ja kun tarvetta tulee!

      • Gsksjejdjdj

        Kaupparekisteriin mukaan suomalaisten plastiikkakirurgien liikevaihto sukeltaa. Ei ihmekään, että Asko Salmi ja Rolf Nordström ovat kunnostautuneet virolaisklinikoiden haukkumisessa. Jos Nortin sairaalan liikevaihto on sen hinnoilla 2 millii ja Lookin on yli puolet halvemmilla hinnoilla 3 millii, niin miettikää kuinka vähän suomalaiset kirurgit tekee leikkauksii verrattuna virolaisiin. Eivät taida saada paljonkaan harjoitusta. Asko taitaa olla erityisen katkera taloudellisesti.


    • ???

      Mistä moinen tieto? Lookin liikevaihto yhteensä kahdelta viime vuodelta on ollut alle 500 000 e eli alle 10% noiden firmojen toiminnasta.

      • Tarkennus

        Siis yhteensä kahdelta vuodelta...


      • Lieslieslies
        Tarkennus kirjoitti:

        Siis yhteensä kahdelta vuodelta...

        TJ väitti jossain haastattelussa The Lookin tehneen 800 rintojen suurennusta vuonna 2011. Viron Valviran mukaan heidän leikkauksensa suorittava yleiskirurgi on tehnyt reilu 400 rintojen suurennusta vuonna 2011. Siihen tulee varmaan lisää jotain muitakin leikkauksia. Jos leikkauksia olisi ollut 400 ja Lookin hinta taitaa olla noin 3500 e, niin liikevaihto olisi 1,4 milj. Mikäli liikevaihto on pienempi, niin kysymys kuluu minne rahat ovat menneet? Maksavatko suomalaiset tietoisesti tai tietämättään rahansa ulkomaalaisille tileille? Onko kuluttajansuojaa, jos rahoja ei makseta Suomeen?


      • Eräs laskenta
        Lieslieslies kirjoitti:

        TJ väitti jossain haastattelussa The Lookin tehneen 800 rintojen suurennusta vuonna 2011. Viron Valviran mukaan heidän leikkauksensa suorittava yleiskirurgi on tehnyt reilu 400 rintojen suurennusta vuonna 2011. Siihen tulee varmaan lisää jotain muitakin leikkauksia. Jos leikkauksia olisi ollut 400 ja Lookin hinta taitaa olla noin 3500 e, niin liikevaihto olisi 1,4 milj. Mikäli liikevaihto on pienempi, niin kysymys kuluu minne rahat ovat menneet? Maksavatko suomalaiset tietoisesti tai tietämättään rahansa ulkomaalaisille tileille? Onko kuluttajansuojaa, jos rahoja ei makseta Suomeen?

        Ehkäpä TJ laski tilastoonsa rintojen suurennoksen kappaleittain, yksi leikkaushan on 2 kpl.

        Liikevaihto ei jää 100 prosenttisesti Lookin tilille. Asiakkaalta veloitettavasta summasta vähennetään kirurgin lääkärinpalkkio, sairaalan veloitus leikkauksesta ja hoitopäivistä, implanttien hinta, matkakulut ja tietenkin Lookin henkilökunta- ja muut yleiskulut. Jotain katettahan siitä jää mutta sen tarkka määrä ei selviä mistään.


      • Näinkö123
        Eräs laskenta kirjoitti:

        Ehkäpä TJ laski tilastoonsa rintojen suurennoksen kappaleittain, yksi leikkaushan on 2 kpl.

        Liikevaihto ei jää 100 prosenttisesti Lookin tilille. Asiakkaalta veloitettavasta summasta vähennetään kirurgin lääkärinpalkkio, sairaalan veloitus leikkauksesta ja hoitopäivistä, implanttien hinta, matkakulut ja tietenkin Lookin henkilökunta- ja muut yleiskulut. Jotain katettahan siitä jää mutta sen tarkka määrä ei selviä mistään.

        Liikevaihto on se mitä asiakkaat maksaa muut tulot. Ei se mitä jää kuljen jälkeen eli liikevoitto.... Eli jos vuositasolla liikevaihto 200 000 ja tää sisältää muutkin tulot niin Lookin kautta tehty korkeintaan 50 leikkausta vuodessa....


      • Maa?
        Näinkö123 kirjoitti:

        Liikevaihto on se mitä asiakkaat maksaa muut tulot. Ei se mitä jää kuljen jälkeen eli liikevoitto.... Eli jos vuositasolla liikevaihto 200 000 ja tää sisältää muutkin tulot niin Lookin kautta tehty korkeintaan 50 leikkausta vuodessa....

        Onko Look suomalinen vai virolainen yritys?


    • velmu

      Positiivinen kokemus,

    • Leikattu

      Asko Salmi on huippu. Ei mulla muuta :)

    • Leikattu toisaalla

      Asko Salmi on kiero. Ei mulla muuta

    • Pula-ajan missi

      Täällä myös yksi Askon asiakas. Olen pääsääntöisesti tyytyväinen kaikkeen toimintaan. Ensiksikin kyllä hän tietää mikä on paras koko just sulle ja ehdottomasti ota suurin mitä suosittelee!!!!! miljoona huutomerkkiä! Minä olin liian varovainen- inttämisen jälkeen annoin periksi ja otin koon siltä väliltä ja toden totta se isompi olisi saanut olla. Ja sitä ei helposti uskota ja sitä ei usko itsekään kun leikkauksen jälkeen katsoo eka kertaa niitä hirveitä töröttimiä jotka ovat turvoksissa, mutta usko meitä viisaampia. Täällä "vanhat" lukijat muistaa kun minä kävin itkemässä niitä hirveitä hinkkejä pari päivää leikkauksen jälkeen, mutta eivätpä enää ole kuin ihan tavalliset.

      Siitä annan miinusta, kun tuo toinen ei tullut samanlailla ja samaan asentoon ja paikkaan kuin toinen ja kun valitin siitä(tietysti olisin toivonut korjausta samaan hintaan) niin Asko suhtautui ylimielisesti ja väitti ettei ole leikkauksessa vikaa vaan että alkuperäisetkin ovat niin eripaikoissa tms liibalaabaa. Eikä muuten vastannut kaikkiin sähköposteihin asian tiimoilta. Juu ymmärrän kyllä että pintä virhettä ei kannata ruveta korjaamaan ja tissiä sen takia aukomaan ettei mene bakteereja yms, mutta olisin kaivannut parempaa reilumpaa asennetta.

      Mutta kokoasioissa ja muoto asioissa voit luottaa häneen. Luulen että ensi kerralla jos/kun tarvitsen plastiikkakirurgisia palveluita niin mietin toistakin klinikkaa.

    • moni kakku

      Kyllä jokainen esteettistä simää omaava kokenut kirurgi osaa määritellä oikean koon. Ihmettelen ettei Salmi kyennyt korjaamaan epäsymmetriaa. Todella monellahan on eroavaisuuksia koossa tai muussa. Leikkauksessa pitäisi pyrkiä aina mahdollisimamn hyvään symmetriaan. Ei ole salaisuus että Asko Salmi osaa olla mielinkielin ennen leikkausta ja tietää kenelle puhua mitäkin, mutta todellisuudessa henkilö on hyvin häikäilemätön.

    • justinha

      Mä kävin laittaan askolla tissit tossa 4päivää sitte, toinen tissi on jo nyt isompi ku toinen, tokihan on turvotukset päällä ja ei oo ees laskeutunu, mutta saa nähä jääks eripari tissit. vittu sanon minä jos jää!!

      • Seuraa rauhassa

        Odota ainakin muutama kuukausi. Puolen vuoden kuluttua voit älähtää jos ovat edelleen eriparia.


    • uudelleen leikeltävä

      Olin Asko Salmella rintojensuurennosleikkauksessa puoli vuotta sitten. Valitettavasti kummatkaan rinnat eivät ole laskeutuneet tarpeeksi (toinen vähän enemmän kuin toinen). Joudun siis parin kuukauden päästä uudelleen leikkauspöydälle! =( Asko tekee korjauksen ilmaiseksi mutta joudun maksamaan anestesialääkärin palkkion... Eli en ole täysin tyytyväinen Askoon. Tosin arvet mulla on tosi siistit ja muuten kaikki meni hyvin.

      • Hämmästelen

        Paljonko anestesialääkärin palkkio on? Miksei Asko Salmi kustanna sitä itse jos on epäonnistuneen leikkauksenkin tehnyt? Kannattaisi ottaa potilasvahinkoon yhteyttä. En ymmärrä miksi sinun pitäisi maksaa.


      • Luullaan liikoja
        Hämmästelen kirjoitti:

        Paljonko anestesialääkärin palkkio on? Miksei Asko Salmi kustanna sitä itse jos on epäonnistuneen leikkauksenkin tehnyt? Kannattaisi ottaa potilasvahinkoon yhteyttä. En ymmärrä miksi sinun pitäisi maksaa.

        Tuollainen kosmeettinen virhe (rinnat laskeuneet eri tavalla) ei mene läpi potilasvahinkona koska paraneminen on tapahtunut muuten hyvin. AS on tullut hyvin vastaan kun on luvannut korjata työnsä. Parempi sekin että joutuu maksamaan anestesialääkärin palkkion (ehkäpä siitä saa jopa kelakorvauksenkin) kuin että jotuisi maksamaan koko remontin itse.


      • hieno homma
        Luullaan liikoja kirjoitti:

        Tuollainen kosmeettinen virhe (rinnat laskeuneet eri tavalla) ei mene läpi potilasvahinkona koska paraneminen on tapahtunut muuten hyvin. AS on tullut hyvin vastaan kun on luvannut korjata työnsä. Parempi sekin että joutuu maksamaan anestesialääkärin palkkion (ehkäpä siitä saa jopa kelakorvauksenkin) kuin että jotuisi maksamaan koko remontin itse.

        Eli Asko Salmen kanssa saa varautua siihen että kun hän mokaa niin laskua vaan lisää...great


      • Luullaan liikoja
        hieno homma kirjoitti:

        Eli Asko Salmen kanssa saa varautua siihen että kun hän mokaa niin laskua vaan lisää...great

        Muilla lääkäreillä tulee täysi lasku vaikka olisivat itse mokanneet.


      • ihanko totta
        Luullaan liikoja kirjoitti:

        Muilla lääkäreillä tulee täysi lasku vaikka olisivat itse mokanneet.

        Menikö herne nenään Asko..


      • Päivän naurut :D
        ihanko totta kirjoitti:

        Menikö herne nenään Asko..

        Luuletko että lääkärit viitsii lukea tällaista huuhaapalstaa. Luulet liikoja.

        Mutta vähän asiastakin. Täällä on valitettu paljon useammin siitä että lääkärit rokottavat täyden hinnan korjausleikkauksesta. Oletkoha sinä sitten näitä muita lähellä olevista piireistä joita harmittaa kun AS tekee korjauksetkin laskuttamatta uutta palkkiotaan. Sehän on hintojen polkemista.


      • asiakasta ei naurata
        Päivän naurut :D kirjoitti:

        Luuletko että lääkärit viitsii lukea tällaista huuhaapalstaa. Luulet liikoja.

        Mutta vähän asiastakin. Täällä on valitettu paljon useammin siitä että lääkärit rokottavat täyden hinnan korjausleikkauksesta. Oletkoha sinä sitten näitä muita lähellä olevista piireistä joita harmittaa kun AS tekee korjauksetkin laskuttamatta uutta palkkiotaan. Sehän on hintojen polkemista.

        Salmella sitä korjattavaa omissa töissään tuntuu riittävän


      • .......
        asiakasta ei naurata kirjoitti:

        Salmella sitä korjattavaa omissa töissään tuntuu riittävän

        Vielä vähemmän naurattaa niitä jotka joutuu maksamaan koko leikkauksen itse ja vaihtaa lääkäriä kun ei enää luota alkuperäiseen.


    • justinha

      onneks sun ei tartte koko hela hoitoo maksaa uuestaan niinku joku on joutunu, tosin kävi eri kirurgilla korjauttaa. mut siis ei menny takuuseen eikä mitää.

    • Puoliksi tyytyväinen

      uudelleen leikeltävä,

      kuinka paljon anestesialääkärin palkkio maksaa?

      Askossa on tosiaan se hyvä puoli, että hän ainakin korjaa virheensä jos niitä sattuu tulemaan! Kaikki eivät sitä tee... Joudun nimittäin myös itse ehkä uudestaan veitsen alle, sillä toinen implanttini ei ilmeisesti ole kiinnittynyt/implanttitasku on liian iso, sillä rinta on valahtanut paljon alemmas kuin toinen.

      Sairaala KL:ssä oli kyllä todella ihanat hoitajat, ja kaikki pelasi muuten oikein hyvin. Joten tavallaan olen todella tyytyväinen, ja se "parempi" rinta näyttää aivan täydelliseltä, mutta toisen kanssa nyt vain on ongelmia. Saa nähdä miten käy.

      • uudelleen leikeltävä

        Asko ei osannut sanoa ihan tarkkaa anestesialääkärin ottamaa hintaa, mutta muutama sata euroa kuulemma. Harmittaa kyllä aika paljon!! =/ Kyllä tuo toinen rinta vielä menisi mutta toinen on jäänyt aivan liian ylhäälle =(


      • eri summa
        uudelleen leikeltävä kirjoitti:

        Asko ei osannut sanoa ihan tarkkaa anestesialääkärin ottamaa hintaa, mutta muutama sata euroa kuulemma. Harmittaa kyllä aika paljon!! =/ Kyllä tuo toinen rinta vielä menisi mutta toinen on jäänyt aivan liian ylhäälle =(

        Minun tutulleni Asko Salmi taas sanoi anestesialääkärin ja leikkaussalin tulevan maksamaan n. 1600€


      • uudelleen leikeltävä
        eri summa kirjoitti:

        Minun tutulleni Asko Salmi taas sanoi anestesialääkärin ja leikkaussalin tulevan maksamaan n. 1600€

        No herranjestas, toivottavasti ei noin kalliiksi tule!!! =O Kyllä hän minulle puhui muutamasta satasesta vain, Oliko tutullasi siis sama tilanne kuin minulla, että hänenkin implanttejaan jouduttiin "vetämään alas"? Jos hänellä olikin esim. pidempää nukutusta vaativa leikkaus jolloin hinta korkeampi? Minä ymmärsin, että oma leikkaukseni ei kovin kauaa veisi ja on aika simppeli toimenpide.


      • jhgkfld
        uudelleen leikeltävä kirjoitti:

        No herranjestas, toivottavasti ei noin kalliiksi tule!!! =O Kyllä hän minulle puhui muutamasta satasesta vain, Oliko tutullasi siis sama tilanne kuin minulla, että hänenkin implanttejaan jouduttiin "vetämään alas"? Jos hänellä olikin esim. pidempää nukutusta vaativa leikkaus jolloin hinta korkeampi? Minä ymmärsin, että oma leikkaukseni ei kovin kauaa veisi ja on aika simppeli toimenpide.

        Kyllä anestesialääkärit arvonsa tietää. Lähinnä olettaisin lähempänä .tonnista olevan kyse. Jos tarvitaan vain normaalia lääkitystä, rauhoitusta ja paikallispuudutusta niin silloinhan selviää satasilla. Sen kun voi tehdä jo leikkaava lääkäri itse.


    • Huonokokemus

      Se, että sinulla korjataan ei tarkoita että muillakin korjataan. Salmen charmi karsiutui ennätyksellisen nopeasti kun piti korjata selkeä epäsymmetrisyys. Opin kantapään kautta miten tilanteet muuttuvat kun on rahasta kyse.

      • Järkyttynyt

        Löysin netistä järkyttävän lopputuloksen. Tekee pahaa sanoa näin, koska tämä on nuoren naisen blogi, enkä tahtoisi pahoittaa hänen mieltään.

        http://tissitvaihtoon.blogspot.fi/search?updated-min=2013-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2014-01-01T00:00:00-08:00&max-results=18

        - nännit ovat väärässä paikkaa -aivan liian alhaalla
        - rinnat on ihmeellisen malliset - onko tippamallinen implantti mennyt väärinpäin, pullea puoli ylös?
        - Arvet on tooosi pitkät, kehittymässä keloidiarviksi
        - kiitorata rintojen välissä

        Vaikuttaisi tekstistä päätellen että hän on itse tyytyväinen. Toivottavasti ei lue tätä kirjoitusta...
        Asko Salmen maine ja todellisuus eivät nyt mene ihan käsi kädessä. Minun silmiini tulos on järkyttävä. Kaikki sojottaa epäluonnollisesti ties mihin.


      • voijuma123
        Järkyttynyt kirjoitti:

        Löysin netistä järkyttävän lopputuloksen. Tekee pahaa sanoa näin, koska tämä on nuoren naisen blogi, enkä tahtoisi pahoittaa hänen mieltään.

        http://tissitvaihtoon.blogspot.fi/search?updated-min=2013-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2014-01-01T00:00:00-08:00&max-results=18

        - nännit ovat väärässä paikkaa -aivan liian alhaalla
        - rinnat on ihmeellisen malliset - onko tippamallinen implantti mennyt väärinpäin, pullea puoli ylös?
        - Arvet on tooosi pitkät, kehittymässä keloidiarviksi
        - kiitorata rintojen välissä

        Vaikuttaisi tekstistä päätellen että hän on itse tyytyväinen. Toivottavasti ei lue tätä kirjoitusta...
        Asko Salmen maine ja todellisuus eivät nyt mene ihan käsi kädessä. Minun silmiini tulos on järkyttävä. Kaikki sojottaa epäluonnollisesti ties mihin.

        Minulla on lievää keloidiarpitaipumusta, ja tiedoksi vain, nuo arvet eivät ole keloideja nähneetkään! En ole muutenkaan kanssasi samaa mieltä yhdestäkään listaamastasi asiasta. Nännit ovat lähtötilanteeseen nähden tosi kivassa kohdassa ja rinnat ovat hyvän malliset kun ottaa huomioon, että omaa rintaa ei alunperin ollut paljoakaan. Pahempaa kiitorataakaan en huomaa.

        Eniten henkilökohtaisesti harmittaa kuitenkin se, että väität arpia keloidiarviksi. Ihan sama kenen leikkaustuloksia inhoat, mutta keloidiarvista et tiedä mitään.


      • etäällä ja oudot
        voijuma123 kirjoitti:

        Minulla on lievää keloidiarpitaipumusta, ja tiedoksi vain, nuo arvet eivät ole keloideja nähneetkään! En ole muutenkaan kanssasi samaa mieltä yhdestäkään listaamastasi asiasta. Nännit ovat lähtötilanteeseen nähden tosi kivassa kohdassa ja rinnat ovat hyvän malliset kun ottaa huomioon, että omaa rintaa ei alunperin ollut paljoakaan. Pahempaa kiitorataakaan en huomaa.

        Eniten henkilökohtaisesti harmittaa kuitenkin se, että väität arpia keloidiarviksi. Ihan sama kenen leikkaustuloksia inhoat, mutta keloidiarvista et tiedä mitään.

        Et nähtävästi tiedä miten hyvät rinnat noista olisi saanut. Mutta pitää tyytyä siihen mihin Salmi pystyy.


      • voijuma123
        etäällä ja oudot kirjoitti:

        Et nähtävästi tiedä miten hyvät rinnat noista olisi saanut. Mutta pitää tyytyä siihen mihin Salmi pystyy.

        Uskon tietäväni paremmin kuin sinä tai kirjoittaja kenen tekstiä kommentoin, pelkästään jo ammattini puolesta. Naurettavaa.


      • Mitähän takana
        etäällä ja oudot kirjoitti:

        Et nähtävästi tiedä miten hyvät rinnat noista olisi saanut. Mutta pitää tyytyä siihen mihin Salmi pystyy.

        Mikähän arvostelija sinäkin oikein olet (kipailija?). Tuossa blogissa olevien kuvien ja oman leikkaukseni (toisen lääkärin tekemän) perusteella voin sanoa että tässä on muutama edellinen arvosteleva kommentti täysin asiaton.

        Ensinnäkin kuvan arvet ovat aivan normaalit ja hyvää vauhtia paranemassa. Sijoitustapakin tyypillinen. Rinnat ovat todellakin yläosasta hieman pulleat ja nännit "katsovat" hieman alas, mutta kummatkin korjaantuvat ajan kanssa kun rinnat laskeutuvat normaalisti turvotuksen hävittyä lopullisesti. Blogiin olisi syytä laittaa vertailevat kuvat joskus 2-3 vuoden kuluttua leikkauksesta niin vasta sitten voitaisiin olla melko lähellä lopullista tulosta.

        Blogikuvissa ei ole kiitorataa vaan aivan normaali rintojen väli. Jos implantteja yritetään asentaa siten ettei rintojen väliin jäisi yhtään rakoa, vaarana olisi implanttitaskujen yhtyminen ja yksi leveä rinta keskellä.

        Implanttirintoja yritetään virheellisesti verrata isoihin läskitisseihin joista saa helposti valtava tissivaon. Yleensä implanteilla pyritään saamaan olemattomiin rintoihin lisää volyymia ja silloin läskiä ei löydy ja rinnat tulevat kiinteiksi eikä niitä voi "leipoa" vapaasti kuten samankokoisia luomurintoja joissa on runsaasti löysää rasvaa.

        Mikähän AS:n haukkumisbuumi on nyt vallalla. Onkohan hän astunut "liian suurille" varpaille. Aiemmin hänen leikkaamiaan rintoja kehuttiin ja kuinka hänellä silmää esteettiselle tulokselle. Mutta ainahan löytyy kaikkien lääkärien haukkujia, kukaan ei ole saanut yksinomaan kiittäviä lausuntoja.


    • justinha

      mun toinen tissi näyttää kans tolta, siis tommonen "porkkana" et puuttuu se pyöreys sielt alapuolelta. jos ei muutu puolen vuojen aikana niin sit en kyl tiä mitä tehhä, ei oo kyl fyffeekää tehä enää mitää...tuskinpa alkaa korjaileenkaan. mutta kyllä se ois pitäny mainita jo konsultaatiossa että toinen tissi jää eripariksi. huoh.

    • marikki11

      Siis noihan on ihan normaalit musta. Tolta ne näyttää leikkauksen jälkeen varsinkin kun omaa rintaa ei oo juur yhtään. Ja tuossa näkyy et kuukaudessa on muutosta parempaan tullut ja varmasti tulee vielä pari kk eteenpäinkin. Ja noista arvista...musta nekin näyttää ihan hyviltä, ei mitenkään liian isoilta viilloilta ja ihan hyvin parantuneilta. Aikaahan ei ole tuossa tosiaankaan mennyt kuin se 6vko.
      En tiä muitten mielipiteitä, mut musta ihan ok kaikin puolin. Jos ne tuollaiseksi jäisivät niin sitten toki hieman epäonnistunut lopputulos, mutta uskon vielä muuttuvan.

      • 1,5kk

        Aivan kamalat


    • jane18

      Lähtötilanne on ollut hyvä ja tuollaista sutta saatu aikaan! Korjausleikkauksen paikka ehdottomasti. Arvet ovat isot, varsinkin huomioonottaen minkä kokoinen implantti on laitettu sisään.

    • Hyi teitä

      Leikkauksesta on vasta 6 viikkoa, noillahan on vielä kuukausia aikaa laskeutua ja muotoutua.. Mun omat näytti ihan samalta tossa kohtaa, nyt on mennyt 3kk ja tisseistä on tullut mukavan pyöreät. Ehkä vähän parempi tissivako olis voinu tulla, mutta sitten olis pitäny valita vielä isommat implantit (mun nännit on niin sivuissa että implantit piti sijoittaa niiden mukaan, muuten tulos olisi ollut ihan älytön).

      TOSIN, Kävin myös the lookin ja fin-estin konsuissa ja siellä mulle oltais laitettu 50cc pienemmät, sanoivat ettei sen suurempia kannattaisi edes laittaa. Joten parempi näin :D

    • Jäätelö

      Noin 2 kk kuluttua leikkauksesta rinnat näyttää siltä miltä tulevat näyttämään. 2 viikkoa aikaa muuttua dramaattisesti. Toivottavasti muuttuvat, mutta epäilen suuresti.

      • Aikaa kuluu

        Minulla 6 kk kuluttua lopputarkastuksessa sanottiin että rinnoissa oli vielä turvotusta, vaikka omasta mielestäni ei enää ollut. Nyt muutama vuosi myöhemmin olen samaa mieltä, loppu pieni turvotus laski vasta pidemmän ajan kuluessa. Alussa suurimman turvotuksen poistuessa muutos on selvästi havaittava. Sen huomasi parhaiten kun kuvasin rinnat säännöllisin välein niin kuvissa eron huomasi (vastaan jo ennakkoon etten laita kuviani esiin).


    • sähäkkä

      Siis varmasi suurin muutos tapahtuu ekan (ja ehkä vielä tokan) kuukauden aikana, mutta kyllä rinnat laskeutuvat vielä senkin jälkeen. Ja se on niin yksilöllistä miten kelläkin menee. TUossa kun on kyseessä nuori lapseton nainen niin laskeutuminen tapahtuu varmasti hitaammin kun imettäneillä naisilla joilla omakin rinta hieman roikkuu. Katsotaan miltä blogissa näyttää kuukauden päästä.

    • Ei Asko Salmelle

      Asko Salmi tekee järkyttävän huonoa työtä. Itse tein virheen mennä hänelle ja toivon ettei kukaan enää menisi hänelle ulkonäköään pilaamaan. Suomesta löytyy varmasti myös oikeasti hyvia plastiikkakirurgeja!

      • ????

        Kuka? Kaikkia on haukuttu vuorotellen.


    • Hazel- kirjoittaja
      • oihgds

        Tossa lähtötilanne on ollut se, että nännit on toisistaan etäällä eikä omaa rintaa ole, niin ei siinä implanteilla ihmeitä voi tehdä. Sitä paitsi noi tulee tosta vielä asettumaan ainaki jossain määrin luonnollisemmiksi. Ei se ole kirurgin syy, lähtötilanne on ollut haastava. Ja tärkeintähän on, että implanttien ottaja on itse tyytyväinen, eikö?

        Kirurgin mustamaalausta tää on. Bloggaajan täytyy kyllä kestää myös ne muutkin kommentit kuin ne että onpas ihanat ja kauniit ja luonnolliset -mieluiten kuitenkin asialliset- kun on tieten niitä kuviaan julkaissut. Haukkumislinjalle ei pidä kuitenkaan lähteä!


    • hyvä Asko!

      Suomessa ei ole montaa plastiikkakirurgia, joka leikkaa paljon rintoja ja niistä jokainen on vuoron perään mollattu.
      Kukakohan mollaa, ärsyyntyneet kilpailijatko, vai oikeat asiakkaat, sitä voi jokainen tykönään meittiä :)

    • ASmafia

      Minusta tuo leikkaus ei ole onnistunut. Nännit liian alhaalla ja sojottavat eri suuntiin. Palstalla ei kuitenkaan saa kritisoida Salmea, joten se siitä keskustelusta.

      • Oletko asiantuntija?

        Kun kerran olet noin pätevä arvostelemaan, osaat varmaankin kertoa miten nännit saadaan "oikeaan" suuntaan, kirurgiallako siirtämällä nännejä keskemmälle. "Liian alhaalla" olevat nännit korjaantuu kun implantti laskeutuu turvotuksen hävitessä. Bloggaaja teki itselleen karhunpalveluksen kun meni laittamaan kuvat nettiin liian aikaisin. Vuoden kuluttua leikkauksesta tilanne on jo erilainen.


      • menee kummalliseksi
        Oletko asiantuntija? kirjoitti:

        Kun kerran olet noin pätevä arvostelemaan, osaat varmaankin kertoa miten nännit saadaan "oikeaan" suuntaan, kirurgiallako siirtämällä nännejä keskemmälle. "Liian alhaalla" olevat nännit korjaantuu kun implantti laskeutuu turvotuksen hävitessä. Bloggaaja teki itselleen karhunpalveluksen kun meni laittamaan kuvat nettiin liian aikaisin. Vuoden kuluttua leikkauksesta tilanne on jo erilainen.

        Tällä keskustelupalstalla ei siis saa arvostella , ellei itse ole plastiikkakirurgi.


      • Mieti ite
        menee kummalliseksi kirjoitti:

        Tällä keskustelupalstalla ei siis saa arvostella , ellei itse ole plastiikkakirurgi.

        Saa arvostella mutta siihen pitää olla järkevät perusteet.


    • katso peiliin

      Askoa saa kuitenkin kehua ilman perusteita, koska Asko-mafia sallii sen. Riittää kun kutsuu häntä parhaaksi, niin veisuu alkaa. Halleluja, ilman perusteita ja vääräuskoiset seinän eteen riviin. Kuka uskalsi kritisoida suurta johtajaamme ?
      Meno on kuin Pohjois-Koreassa.

      • 325cc

        Kaikista rinnoista ei saa hyviä, ja jos lähtötilanne on olematon niin ei se lopputulos voi niin ihmeellinen olla, kun siinä on sitten suoraan silikonia ihon alla. Ei lopputulos voi silloin olla kauhean luonnollinen. Katsokaa huvikseen ennen-jälkeen-kuvia ja laittakaa linkki luonnollisista silikonirinnoista jos lähtötilanne on olematon. Niinpä, ei löydy.


      • Mainos on valttia
        325cc kirjoitti:

        Kaikista rinnoista ei saa hyviä, ja jos lähtötilanne on olematon niin ei se lopputulos voi niin ihmeellinen olla, kun siinä on sitten suoraan silikonia ihon alla. Ei lopputulos voi silloin olla kauhean luonnollinen. Katsokaa huvikseen ennen-jälkeen-kuvia ja laittakaa linkki luonnollisista silikonirinnoista jos lähtötilanne on olematon. Niinpä, ei löydy.

        Ei löydy koska sellaiset kuvat eivät ole "myyviä", jälkeen kuvat näyttää normaaleilta rinnoilta eikä kukaan välitä sellaisista. Firmojen ennen-jälkeen kuvat ovat niistä tyypillisistä pallorinnoista jotka tunnistetaan helposti silikonitisseiksi, mutta juuri niitä halutaan. Täälläkin muistutetaan aina että ottakaa se isompi vaihtoehto.


    • eihelvata

      Jos ei ole kuin ihoa, niin implantti laitetaan lihaksen alle/osittain alle. Hanki edes perustiedot kiitos.

      • 325cc

        No tietenkin lihas on päällä myös, älä saivartele. Tarkoitin ettei siinä päällä ole sitä rasvaa, joka pehmentää ja tekee näkymän ja tuntuman luonnolliseksi.
        Enkä puhu vain firmojen kuvista, vaan kaikista kuvista. Monissa on laitettu pienetkin implantit ja pyritty luonnollisuuteen, mutta niin se vaan on että jos hoikalle ja pieni/olematonrintaiselle laitetaan implantit niin aika harvoin tulos on niin kummoinen. Lihavat erikseen.


    • jus7

      ei laihoille saa kyllä mitenkään luonnollisen näkösiä tissejä implanteilla, lihaville ja normaalivartalioisille kylläkin. sehän on tosiasia..mutta kai ne laihatki tietoisia asiasta jotka niitä on laittamassa.

    • mutuilija

      325cc, et tajua näistä asioista mitään joten älä jaa väärää tietoa.

    • JustNiin100

      ÄLÄ MENE SINNE! ERÄÄLLE MAKSOI ERÄS LEIKKAUS RINNOISTA 10000e ja sitten korauksesta otti vielä 1000.Otti vaan rahat. Pilasi rinnat ja sanoi, että eihän sitä kukaan näe kun paita päällä! Ota joku toinen nuoriempi ka parempi plast. kir.Mehiläisestä!

      • Gutenberg

        Voi luoja, uskooko kukaan oikeasti näitä juttuja? Taitaa olla teinit aikaa kuluttamassa tälläkin palstalla, ainakin kielenkäytöstä päätellen..


    • irmafacelif

      Asko on lääkäri paikallaan,mutta potilaan kanssa kommunikointi ei ole parhaasta päästä.Hän on asiantuntija ja potilas jää pelkäksi tapaukseksi.En menisi enää Askolle toista kertaa.

    • Ensuosittele

      En suosittele. Nimim kokemusta on

    • TMJ81

      Asko pilasi rintani jo vuonna 2008 ja olen joutunut sen jälkeen käymään useassa korjauksessa. Harmi että meitä "uhreja" on tullut lisää. En todellakaan suosittele. Rahanahne p***a.

    • fdfolil

      Käydään kai sitä esimerkiksi Nordströmillä edelleen ihan sujuvasti, joten eiköhän liene täysin OK.

    • Expl

      Näin kollegana voin kertoa, että Asko Salmi tekee pitkällä kokemuksella kaikenlaisia rintaleikkauksia. Erityisesti rintojen suurennusleikkauksissa hän on kehittänyt leikkaus- ja jälkihoitotekniikan, jonka avulla kapsellimuodostumien määrä on saatu pienenemään. Toisen intohimonsa valokuvauksen myötä hänellä on myös poikkeuksellisen hyvä muototaju.

      • Miksi_ei_Asko

        Hei Expl, miksi ystäväsi Asko ei ole esteettisten plastiikkakirurgien yhdistyksen listoilla, sieltähän piti löytää oikeat?


    • Emmmilyn

      Olisin mennyt silmäluomileikkaukseen KL:lle, mutta puhelimeen vastasi joku kyllästyneen oloinen nainen ja ihmetteli, mihin tarvitsen silmäluomileikkausta kun olen alle kolmekymppinen. No ehkäpä synnynäisesti raskaiden luomien korjaamiseen? Jäin miettimään asiaa sillä minulle jäi epävarma kuva puhelinkonsultaation jälkeen. Myöhemmin kun otin sähköpostitse yhteyttä vapaista leikkausajoista, en saanut minkäänlaista vastausta. Ilmeisesti eivät tarvitse uusia asiakkaita. Ollessani yhteydessä toiselle klinikalle sain saman tien innokasta, asiantuntevaa palvelua ja tunteen että asiastani ollaan kiinnostuneita ja halutaan tarjota hyvin hoidettu toimenpide. Ei varmaan tarvitse miettiä, kumpaan klinikkaan päädyin.

      • Nirppanokkako

        Olisiko tällä toisella klinikalla ollut lähinnä mielessä asiakkaan rahat. Ehkäpä Sairaala KL:n vastaanottohenkilö ajatteli etuasi eikä ollut heti tyrkyttämässä mahdollisesti tarpeetonta leikkausta.
        Yleensä jos noin nuorella on todellakin niin raskaat luomet että tarvitaan leikkausta, se voi täyttää julkisenkin puolen kriteerit ja pääsee leikkaukseen sinne paljon pienemmällä hinnalla.


      • Emmmilyn

        Huomasitko, että me olemme tässä palstalla "plastiikkakirurgia". Täällä jutellaan mm. uusista tisseistä sekä nenistä. Jos hakemalla haetaan yhdestäkään näistä leikkauksista mitään "tarpeellista tai tarpeetonta" (99% tapauksista ovat esimerkiksi aivan muuta kuin vaikkapa onnettomuuden jälkien korjaamista) niin eiköhän lähempänä liippaa kuitenkin tämä silmäluomileikkaus. ;)
        Kyllä minä tiedän saavani leikkauksesta todennäköisesti kelakorvauksen päänsärkyjen vuoksi, mutta ei kävisi kyllä mielessäkään mennä yksityisen, plastiikkakirurgiaan erikoistuneen klinikan sijaan julkiselle puolelle. Kävin siellä poistamassa taannoin noin puolen sentin levyisen luomen leuastani, yhtä lailla kelakorvauksen piikkiin. Leuassani mollottaa vielä tänäkin päivänä erittäin epäesteettinen, sentin mittainen syvä arpi. Joten ei kiitos :)


      • ytfdhgfdhfhg
        Emmmilyn kirjoitti:

        Huomasitko, että me olemme tässä palstalla "plastiikkakirurgia". Täällä jutellaan mm. uusista tisseistä sekä nenistä. Jos hakemalla haetaan yhdestäkään näistä leikkauksista mitään "tarpeellista tai tarpeetonta" (99% tapauksista ovat esimerkiksi aivan muuta kuin vaikkapa onnettomuuden jälkien korjaamista) niin eiköhän lähempänä liippaa kuitenkin tämä silmäluomileikkaus. ;)
        Kyllä minä tiedän saavani leikkauksesta todennäköisesti kelakorvauksen päänsärkyjen vuoksi, mutta ei kävisi kyllä mielessäkään mennä yksityisen, plastiikkakirurgiaan erikoistuneen klinikan sijaan julkiselle puolelle. Kävin siellä poistamassa taannoin noin puolen sentin levyisen luomen leuastani, yhtä lailla kelakorvauksen piikkiin. Leuassani mollottaa vielä tänäkin päivänä erittäin epäesteettinen, sentin mittainen syvä arpi. Joten ei kiitos :)

        Miten silmäluomien roikkuminen aiheuttaisi päänsärkyjä?

        Vilkaisin pikaisesti Kelan taksoja ja ilmeisesti näiden yläluomileikkauksten taksa olisi 55,50 euroa, joten aika pieni tuo kelakorvaus olisi leikkauksen kokonaishintaan nähden yksityispuolella.


    • kobolts

      Suomi täynnä Asko-lekureita,keski-ikäisiä elämäänsä kyllästyneitä ukkoja. Aliarvioivat asiakasta,joka heille kuitenkin rahaa kantaa niska vääränä. Kerran Askolla riitti mulle. Kiirettä piti ja käytös ylimielistä,jota toiset sanovat hänen persoonalliseksi huumorikseen...hoh,hoijaa !

    • koppelo17

      Ei Asko ole kiireinen. Kun hoitajat valmistelee tai viimeistelee potilasta, Asko istuu lepotuolissa katsomassa telkkaria :) Olin nimittäin leikkauksen jälkeen niin sekaisin, että lähden vahingossa kävelemään väärään suuntaan pois leikkaussalista...

    • Nuup

      Tuoreita ja täysin samanlaisia kokemuksia Kl:n jkl:n toimipaikasta. Vastaanoton hoitaja todella tympeä ja sähköposteihin ei ole vastattu vieläkään, vaikka aikaa on mennyt useampi kuukausi.
      Asko tympääntyneen oloinen - ja ei ollut kiinnostuneen oloinen asiastani - ilmeisesti pientoimenpiteet ei niin kiinnosta.
      Asiakkaat asioivat hoitajan kanssa lasikopissa mistä kaikki puhe kuuluu lävitse. Askokin alkoi jo puhumaan käytävällä toimenpiteestä - muiden asiakkaiden kuullen mikä oli todella noloa.

    • Expl

      Alkuun ihmettelin, ketä tällainen "vihapuheen" ryöpytys auttaa, mutta olen kanssanne samaa mieltä, että huonosta palvelusta pitää reklamoida. Se on myös palveluyrityksen etu, laatuvalvontaa. Uskon, että Asko Salmen klinikassakin luetaan nämä tekstit tarkkaan. Silti molempien kannalta paras tapa hoitaa asia on suora palaute klinikkaan. Se antaa myös mahdollisuuden heti korjata tai hyvittää tapahtunut törppöily. Kyllähän pelkällä käytöksellä voi pilata hyvän ammattitaidon.
      Mitkään asiat eivät ole täysin mustia tai valkoisia.

    • Expl

      Alkuun ihmettelin, ketä tällainen "vihapuheen" ryöpytys auttaa, mutta olen kanssanne samaa mieltä, että huonosta palvelusta pitää reklamoida. Se on myös palveluyrityksen etu, laatuvalvontaa. Uskon, että Asko Salmen klinikassakin luetaan nämä tekstit tarkkaan. Silti molempien kannalta paras tapa hoitaa asia on suora palaute klinikkaan. Se antaa myös mahdollisuuden heti korjata tai hyvittää tapahtunut törppöily. Kyllähän pelkällä käytöksellä voi pilata hyvän ammattitaidon.
      Mitkään asiat eivät ole täysin mustia tai valkoisia.

    • Expl

      Alkuun ihmettelin ketä tällainen " vihapuheen" ryöpytys auttaa, mutta olen kanssanne samaa mieltä, huonosta palvelusta pitää reklamoida. Se on myös palveluyrityksen etu, laadun valvontaa. Usko, että Asko Salmen klinikassakin luetaan nämä tekstit tarkkaan. Silti molempien osapuolien kannalta paras tapa hoitaa asia on suora palaute klinikkaan. Se antaa myös mahdollisuuden heti korjata tai hyvittää tapahtunut törttöily. Kyllähän pelkällä käytöksellä voi pilata hyvän ammattitaidon.
      Mitkään asiat eivät ole täysin mustia tai valkoisia.

    • EiValitettavaa

      Kaksi vuotta sitten suurennutin rinnat ja teetin abdominoplastian Askolla, eikä mitään moitittavaa! Suorasanainenhan hän on, mutta minusta se on vain hyvä asia. Implantit otin suuremmat hänen ehdotuksestaan ja kannatti. Pienemmät eivät olisi riittäneet täyttämään tyhjentyneitä pussukoitani. Paraneminen oli nopeaa; toimenpide tehtiin touko-kesäkuun vaihteessa ja kesäkuun lopussa palasin lomaltani fyysiseen työhöni.

    • Puoskarointi

      Sairaala KL:ssa ei ole minkäänlaista äänieristystä, hyvin kuulee muiden asiakkaiden keskustelut vastaanotosta, kurjaa. Äänestin jaloillani ja siirryin Hilkka Peltoniemen asiakkaaksi ja olen siitä päätöksestä todella iloinen. Sydämellinen ja ammattitaitoinen kirurgi, yksityisyys on taattu. Lisäksi välineet on Hilkalla viimeisen päälle. KL:ssa kohtelu oli lisäksi yllimielistä ja töykeää.

    • Expl

      Meillä on Suomessa ihania plastiikkakirurgeja jokaisen makuun. Jos ei vastaanotolla pääse hyvään kontaktiin ja yhteisymmärrykseen, kannattaa äänestää jaloilla. Vaikka näyttää siltä, emme kilpaile keskenämme. Tunnemme toistemme käden jäljen.

      • Anonyymi

        Asko Salmella, toisin kuin monella muulla plastiikkakirurgilla, ei vaan ole sitä suunnittelukäyntiä. Tulet suoraan leikkaukseen, jota ennen hän juttelee (lue: kertoo huonoja ja loukkaavia 2vitsejä"). Riskeistä ei kerrota, toipumisprosessista ei myöskään. Mulle lyötiin kouraan antibiootit ilman mitään ohjeita miten ne otetaan (!).
        Se, että 6 kuukauteen leikkauksen jälkeen lääkäri ei ota vastaan, kerrottiin vasta leikkauksen jälkeen.


    • Poiy

      Näinhän se on! Itselläni leikattiin silmäluomet. Uusien kuvien jälkeen lopputulos oli se, että ennen ja jälkeen kuvat olivat täysin samanlaiset. Ainut mikä keveni oli kukkaro. Asko sanoi ettei leikkaus oli väärä (itse ehdotti ja itse leikkasi) että oikea leikkaus otsankohotus. Tässä vaiheessa tosiaan äänestin jaloilla.

    • Turbolihava

      Aika hurjaa luettavaa nämä arvostelut. Onneksi on mahdollisuus käyttää Laser Tilkan palveluja.

      • Ehjikkll

        Ja mikähän Tilkan mainos tämäkin oli


    • ToisteEnMene

      Minulla myös huonoja kokemuksia Askon tekemästä leikkauksesta ja en kyllä ymmärrä puheita ystävällisestä ilmapiiristäkään. Hoitaja oli todella tyly. Kokemukset tältä kesältä

      • Anonyymi

        Sama täällä. Tyly ja jopa agressiivinen hoitaja osui kohdalleni.


    • ecpl1

      Suosittelen näissä kaikissa rintoihin liittyvissä asioissa Orton dosentti Susanna Kauhasta. Hän on ehdottomasti alansa huippu!

    • Ghbkkk

      Samaa mieltä ToisteEnMene -nimimerkin kanssa

    • Ujhggjlllll

      Joku kyseli yläluomileikkauksista, tässä pitkä ketju asiasta

    • Apuamastektomiasta

      Itselläni ja kumppanillani on kertynyt vain hyviä kokemuksia Sairaala KL:n Helsingin klinikasta ja Askosta myös :)

      Olemme kumpikin transihmisiä ja julkisen puolen pitkällisen prosessin takia kävimme kuluneen syksyn/talven aikana omakustanteisessa mastektomiassa eli rintakehän maskultaatioleikkauksessa, jossa poistetaan lähes kaikki kudos rinnasta säilyttäen kuitenkin nännit ja muuttaen rintakehää maskuliinisemmaksi. Leikkaustulokset ovat muihin näkemiini mastektomiajälkiin verrattuna aivan omaa luokkaansa. Koko klinikka on transmyönteinen ja Askon kanta on, että jokaisella ihmisellä tulisi olla oikeus omaan kehoonsa, jonka takia Suomen nykyinen translaki rikkoo ihmisoikeuksia, mikä on aivan totta. Itselle oli helpottavaa, että kirurgi on tässä samalla linjalla.

      Erityisesti klinikan hoitajat olivat aivan ihania, kohtasivat aina hymyillen ja ystävällisesti ja vastasivat keskellä yötäkin puhelimeen, kun jokin huoli pääsi hiipimään mieleen toipilasaikana. Meillä tuntui lisäksi kolahtavan henkilökemiat yksiin klinikan väen kanssa ja tuntui kuin meidän leikkausrumban aikana oltaisiin ikään kuin "kaverustuttu" heidän kanssaan, niin huumorintajuista ja lämmintä kohtelua saimme kumpikin osaksemme. Asko taas on ehkä jokseenkin omaperäinen ja suorapuheinen persoona, mutta raudanluja ammattilainen, jonka kehittämä mastektomian leikkaustekniikka on edistyksellinen ja aiheuttaa vähemmän komplikaatioita. Toisin kuin mastektomiassa yleensä, KL:ssä ei myöskään käytetä lainkaan dreenejä, mikä on toipumisen kannalta todella mukavaa!

      Muista leikkauksista en tiedä, mutta mastektomian osalta suosittelisin KL:ää todella lämpimästi. Olen todella kiitollinen siitä, että saan olla nyt enemmän oma itseni :)

      • Anonyymi

        Onkohan kellään kokemuksia mastektomiasta Atte Mannisen tekemänä?


    • Anonyymi

      Kävin Salmen asiakkaana tammikuussa 2019 ja olen hyvin tyytyväinen. Vuosia pohdin leikkausta, rintojen kohotusta ja suurennusta. Jos olisin tiennyt miten kauniit rinnat tulen saamaan olisin mennyt jo aiemmin. Itse pidän siitä että lääkäri puhuu suoraan. Tulimme erinomaisesti juttuun. Koko henkilökunta oli hyvin ammattitaitoista ja ystävällistä. Minusta todella pidettiin huolta, se välittyi. Anestesialääkäri oli huippu. Toivuin hyvin vaikkakin olin hyvin kipeä monta viikkoa. Jälkitarkastuksessa kävin ja menen vielä kerran. Rintani olivat aika erilaiset ja kokoiset ennen leikkausta ja olivat vielä hieman erilaiset leikkauksen jälkeenkin. No nyt kun turvotus on lähtenyt melkein kokonaan ja implantit laskeutuneet, näyttää todella hyvälle. Vaikkakin välillä hermostutti että tälläiseksikö nämä jäävät. Otin yhteyttä ja AS sanoi että vielä laskeutuu ja turvotus tasoittuu ja niin kävikin. Ei ole tullut mieleenkään huudella somessa kesken parantumisen. Jos haluaa upeat rinnat niin Askolle asiakkaaksi. Lämpimät suosittelut. Itsellä 400 motivat ja kukaan muu kuin mieheni ei ole tajunnut suurennusta, niin luonnollisen kauniit ovat!

      • Anonyymi

        Kuka oli huippu anestesialääkäri?


    • Anonyymi

      Minulle tehtiin yläluomien kohotus n 10 v sitten. Asko S. leikkasi ja kaikki meni täydellisesti.

    • Anonyymi

      En todellakaan suosittele. Kadun loppuelämäni, että erehdyin hänen operoitavakseen. Salmen vastaanoton pöydällä oli teos hänen ottamistaan valokuvista. Ne olivat luokattomia. Niin oli myös hänen kätensä jälki työssään.

      • Anonyymi

        Valitettavasti allekirjoitan tuon myös, oma kokemukseni tästä lääkäristä on painajainen. Klinikalla olivat asiallisia juuri siihen asti, kun maksu oli maksettu. Sen jälkeen kaikki muuttui painajaiseksi, kun ilmeni komplikaatioita, kukaan ei vastannut puhelimeen, ketään "ei saanut kiinni". Tein kantelun.


    • Anonyymi

      Kävin kuukausi sitten yläluomileikkauksessa, leikkaavana lääkärinä Asko Salmi.
      Kohtelu aivan järkyttävää, haukkuu niin toisia lääkäreitä kuin omia potilaitakin.
      Leikkauksesta jäi toiseen silmään pitkä ja näkyvä arpi, silmät aivan eriparia.
      Todella traumaattinen kokemus. Toivon vielä ihmettä että tämä paranisi ja muuttuisi, mutta nyt kaduttaa oikein paljon.

    • Anonyymi

      Kaveri on aikamoinen läppä-machine ja hänen kanssaan on todella helppo tulla toimeen. Olemalla "hyvä jätkä", saa ihmisten luottamuksen puolelleen. Veikkaan että myös taitoa olisi mikäli antaisi 100% kun itse leikkauspäivä koittaa. Valitettavasti ei sitten omalla kohdallani tapahtunut näin. Hän tunki implantit liian pieniin taskuihin, joten niiden yläosa jäi törröttämään omituisesti pystyyn. Otin heti yhteyttä ja tietty tuli normi selitykset että ne laskeutuu ja plaaplaa. Hieroin niitä ohjeiden mukaisesti ja muutenkin hoidin itseäni mallikkaasti. No EIVÄT LASKEUTUNEET minnekkään!!!! Siinä saikulla ollessani ja häläreiden soidessa niin olin toki Googlannut muiden kokemuksia AS:n tekemistä leikkauksista ja löysin Hämmästyttävän määrän kohtalotovereita joilla juurikin tämä Sama ongelma! Kaikille oli tarjottu korjausleikkausta aavistuksen halvemmalla, laskun kuitenkin ollessa n. 2000€! Aikamoinen Businesmies tämä ukkeli!
      Myös minulle tarjottiin ylläolevaa, mutta menin muualle ja tänä päivänä I love my boobs!
      Siispä Lykkyä jos Askolle menette, toivon että hänellä on hyvä & kiireetön päivä kun juuri Sinun leikkauksesi koittaa....

      • Anonyymi

        Kävin hänellä arpikorjauksen konsultaatiossa, kiireisen oloinen. Enpä taida hänelle mennä. HIustensiirrotkin tehdään vanhalla tekniikalla mistä tulee arvet, ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin hänellä arpikorjauksen konsultaatiossa, kiireisen oloinen. Enpä taida hänelle mennä. HIustensiirrotkin tehdään vanhalla tekniikalla mistä tulee arvet, ei kiitos.

        Voi unohtaa hiustyylin jossa niska on lyhyehksi tai lyhyehköksi ajeltu, sillä leveä arpi paistaa läpi. Ja arpi on leveä jotta saadaa tarpeeksi materiaalia. Aikansa elänyt tyyli. 10 vuotta leikkauksesta ja arpi näkyy, enkä ole tyyppiä jolla arvet "kasvavat" tai parantuvat huonosti. En suosittele KL klinikkaa muutenkaan. Asko on kova puhumaan mutta toteutus on toinen juttu. Aikoinaan Rolf Nordström piti tyyppiä lahjattomana kirurgina ilman esteettistä silmää.


    • Anonyymi

      Hei,

      Kävin Toukokuussa rintojen suurennusleikkauksessa Askon luona. Erittäin ystävällinen palvelu Sairaala KL:ssä ja todellakin tyytyväinen lopputulokseen, täydelliset!
      Suosittelen!

    • Anonyymi

      Onko tuoreista kokemuksia?

      • Anonyymi

        Minut on leikattu KL klinikalla tämän vuoden toukokuussa, leikkaajana Tatu Tarkka, yläkasvojen kohotus. Leikkaus ja toipuminen meni hyvin, hoitajat olivat ihania ja kasvoilta lähti 10 vuotta. Asko on leikannut rintani aikaisemmin ja lopputulos myös silloin loistava. Lähtötilanteessa olin täysin rinnaton imetyksien jäljiltä.


    • Anonyymi

      Asko Salmen binesmalli: Leikkaa puudutuksessa. Hällä väliä vaikka kudokset turpoavat joten koko leikkausalue on epäsymmetrinen ja vähän sinnepäin. Lisäyö sairaalassa kun nostaa hintaa. Sitä Asko setä ei halua, koska on vaikeampi kilpailla virolaisten kanssa. Mutta Asko sedällä on tähänkin ratkaisu, hän haukkuu palstoilla ja konsultaatioissa kilpailijansa, levittää huhuja ja pelottelee. Nerokasta. Hän on eettisesti ja taidollisesti ylivertainen!! Tosin hän lähettää asiakkaan kotiin juuri kun komplikaatioriski on korkeimmillaan. Mutta ei sillä ole väliä, koska se lisäyön hinta.....

      • Anonyymi

        Itse ainakin olin yön KL klinikalla ja rintojen suurennuksen hinta jäi silti halvemmaksi kuin monella kilpailijalla. Oletko itse ollut leikattavana KL klinikalla, vai muuten vaan haukut?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe