Missä valtioissa ja kaupungeissa on koottu seuraavat ajoneuvot:
1, Volgswagen up!
2. Seat Mii
3, Skoda Citigo
Varmasti naurettavan helppo kysymys noille itä-autouskovaisille.
Trivial Pursuit
85
337
Vastaukset
- Citigo
Vastaus: noita valmistetaan Slovakian Bratislavassa ihan siinä samassa tehtaassa, toki noista jotkut muuttuvat "länsiautoiksi" sen mukaan mikä merkki siihen säleikköön lätkäistään, vai kuinka!
- citigou
Vastatkaa vain siihen, mitkä noista merkeistä ovat itä- ja länsiautoja, ja mielellään perustellusti.
- älä pelelleile
citigou kirjoitti:
Vastatkaa vain siihen, mitkä noista merkeistä ovat itä- ja länsiautoja, ja mielellään perustellusti.
No tiedät toki itsekin ihan varmasti mikä noista merkeistä on itäautomerkki. En usko että olet niin nuori, ettet ole kuullut mitkä ovat itäautomerkkejä.
- tarpeeksi iäkäs
älä pelelleile kirjoitti:
No tiedät toki itsekin ihan varmasti mikä noista merkeistä on itäautomerkki. En usko että olet niin nuori, ettet ole kuullut mitkä ovat itäautomerkkejä.
Miisä ne perustelut?
- älä pelleile
tarpeeksi iäkäs kirjoitti:
Miisä ne perustelut?
Mitkä ihmeen perustelut tarvitset?
Jos nimimerkkisi mukaan olet 'tarpeeksi iäkäs' niin olet elänyt ja nähnyt autoja 60- ja 70 -luvuilla ja vielä 80-luvullakin. Jos muistisi toimii, niin muistelepas... - tarvitsen totuuksia
älä pelleile kirjoitti:
Mitkä ihmeen perustelut tarvitset?
Jos nimimerkkisi mukaan olet 'tarpeeksi iäkäs' niin olet elänyt ja nähnyt autoja 60- ja 70 -luvuilla ja vielä 80-luvullakin. Jos muistisi toimii, niin muistelepas...No kerro muistelija miten ne -60, -70- 80 autot kuuluvat 2000-luvulle?
muistini toimii varsin hyvin, Sinun muististasi en olisi niinkään varma!
Kerroppa esim. miten ne -50 --60 ITÄAUTOT toimivat Suomen kieltämättä, varsin rajoitetussa autokannassa? Tuskimpa Sinulla Lapsiparalla on mitään tietoa tuon ajan mahdollisuuksista ja olosuhteista, Tuskinpa Sinulla on mitään tosiasiallista tietoa noista ajoista.
Tuohon tarvitsisin perustelun, tosin, ethän sinä Lapsiparka sitä osaa esittää,kun et noista itäautoajan jutuista mitään tiedä. - SEV auto
tarvitsen totuuksia kirjoitti:
No kerro muistelija miten ne -60, -70- 80 autot kuuluvat 2000-luvulle?
muistini toimii varsin hyvin, Sinun muististasi en olisi niinkään varma!
Kerroppa esim. miten ne -50 --60 ITÄAUTOT toimivat Suomen kieltämättä, varsin rajoitetussa autokannassa? Tuskimpa Sinulla Lapsiparalla on mitään tietoa tuon ajan mahdollisuuksista ja olosuhteista, Tuskinpa Sinulla on mitään tosiasiallista tietoa noista ajoista.
Tuohon tarvitsisin perustelun, tosin, ethän sinä Lapsiparka sitä osaa esittää,kun et noista itäautoajan jutuista mitään tiedä.En nuista muista tiedä mutta skoda on ainakin iän ikuinen itäauto vieläkin.
- tarpeeksi iäkäs
SEV auto kirjoitti:
En nuista muista tiedä mutta skoda on ainakin iän ikuinen itäauto vieläkin.
No siinäpä tuli tosi hyvin perusteltu mielipide, kukaanhan noin viisasta kannanottoa ja täydellisesti perusteltua mielipidettä ei voi kertakaikkiaan pitää kuin täysin teräksenlujana faktana, vai mitä?
- älä pelleile
tarvitsen totuuksia kirjoitti:
No kerro muistelija miten ne -60, -70- 80 autot kuuluvat 2000-luvulle?
muistini toimii varsin hyvin, Sinun muististasi en olisi niinkään varma!
Kerroppa esim. miten ne -50 --60 ITÄAUTOT toimivat Suomen kieltämättä, varsin rajoitetussa autokannassa? Tuskimpa Sinulla Lapsiparalla on mitään tietoa tuon ajan mahdollisuuksista ja olosuhteista, Tuskinpa Sinulla on mitään tosiasiallista tietoa noista ajoista.
Tuohon tarvitsisin perustelun, tosin, ethän sinä Lapsiparka sitä osaa esittää,kun et noista itäautoajan jutuista mitään tiedä.Minähän kirjoitin autoMERKEISTÄ. Aivan varmasti sullekin on selvää, että skoda luetaan itäautomerkkeinin. Ihan toinen juttu on nykyiset autot, niistähän en kirjoittanut mitään.
Vähän tarkkuutta ja sisällön ymmärtämistä, niin säästyy monta murhetta mielialan kanssa - pellellele
älä pelleile kirjoitti:
Minähän kirjoitin autoMERKEISTÄ. Aivan varmasti sullekin on selvää, että skoda luetaan itäautomerkkeinin. Ihan toinen juttu on nykyiset autot, niistähän en kirjoittanut mitään.
Vähän tarkkuutta ja sisällön ymmärtämistä, niin säästyy monta murhetta mielialan kanssaTietenkään kenellekkään ei ole itsestään selvää, miksi Skoda luettaisiin itäautomerkiksi?
Oliko se silloin kun merkin valmistus aloitettiin?
Onko se sitä tänäpäivänä?
Vähän tarkkutta sisällön ymmärtämiseen. - äly ohoi pelle
pellellele kirjoitti:
Tietenkään kenellekkään ei ole itsestään selvää, miksi Skoda luettaisiin itäautomerkiksi?
Oliko se silloin kun merkin valmistus aloitettiin?
Onko se sitä tänäpäivänä?
Vähän tarkkutta sisällön ymmärtämiseen.Mutta nyt ollaan itäautopalstalla ja puhutaan itäautoista, Skodahan on ollut tunnettu itäauto jo vaikka kuinka kauan, asia jossa ei ole mitään epäselvää.
- pellellelle
äly ohoi pelle kirjoitti:
Mutta nyt ollaan itäautopalstalla ja puhutaan itäautoista, Skodahan on ollut tunnettu itäauto jo vaikka kuinka kauan, asia jossa ei ole mitään epäselvää.
Et sitten, pelle, osannut vastata edes noin yksinkertaiseen kusymykseen:Oliko Skoda itäautomerkki silloin kun sen valmistus aloitettiin? Onko se sitä tänapäivänä?
Tottakai ollaan itäautopalstalla, mutta koko määritelmä mitä sillä tarkoitetaan on karannut sinulta ja muilta kaltaisiltasi pelleiltä jo kauan sitten, eivät sinun henkilökohtaiset mielipiteesi "itäautoja" määritä, kyllä silloin aikoinaan valtion kauppapolitiikka määritteli, mitkä olivat itäautoja ja minkä takia.
Skoda oli joskus vähän aikaa tunnettu itäauto, ei valmistuksen alussa, eikä edes tänäpäivänä.
Äly hoi pelle! - Skoda
pellellelle kirjoitti:
Et sitten, pelle, osannut vastata edes noin yksinkertaiseen kusymykseen:Oliko Skoda itäautomerkki silloin kun sen valmistus aloitettiin? Onko se sitä tänapäivänä?
Tottakai ollaan itäautopalstalla, mutta koko määritelmä mitä sillä tarkoitetaan on karannut sinulta ja muilta kaltaisiltasi pelleiltä jo kauan sitten, eivät sinun henkilökohtaiset mielipiteesi "itäautoja" määritä, kyllä silloin aikoinaan valtion kauppapolitiikka määritteli, mitkä olivat itäautoja ja minkä takia.
Skoda oli joskus vähän aikaa tunnettu itäauto, ei valmistuksen alussa, eikä edes tänäpäivänä.
Äly hoi pelle!Skoda on itäauto.
- Onko elämä raskasta?
pellellelle kirjoitti:
Et sitten, pelle, osannut vastata edes noin yksinkertaiseen kusymykseen:Oliko Skoda itäautomerkki silloin kun sen valmistus aloitettiin? Onko se sitä tänapäivänä?
Tottakai ollaan itäautopalstalla, mutta koko määritelmä mitä sillä tarkoitetaan on karannut sinulta ja muilta kaltaisiltasi pelleiltä jo kauan sitten, eivät sinun henkilökohtaiset mielipiteesi "itäautoja" määritä, kyllä silloin aikoinaan valtion kauppapolitiikka määritteli, mitkä olivat itäautoja ja minkä takia.
Skoda oli joskus vähän aikaa tunnettu itäauto, ei valmistuksen alussa, eikä edes tänäpäivänä.
Äly hoi pelle!..että jaksat jatkuvasti jankuttaa noita määrityksiäsi. Mihin ihmeeseen niitä tarvitset?
- Mr Smith
pellellelle kirjoitti:
Et sitten, pelle, osannut vastata edes noin yksinkertaiseen kusymykseen:Oliko Skoda itäautomerkki silloin kun sen valmistus aloitettiin? Onko se sitä tänapäivänä?
Tottakai ollaan itäautopalstalla, mutta koko määritelmä mitä sillä tarkoitetaan on karannut sinulta ja muilta kaltaisiltasi pelleiltä jo kauan sitten, eivät sinun henkilökohtaiset mielipiteesi "itäautoja" määritä, kyllä silloin aikoinaan valtion kauppapolitiikka määritteli, mitkä olivat itäautoja ja minkä takia.
Skoda oli joskus vähän aikaa tunnettu itäauto, ei valmistuksen alussa, eikä edes tänäpäivänä.
Äly hoi pelle!Mistä sä poika voisit tietää valmistuksen alun tapahtumista kun et ollut silloin vielä olemassakaan, täällä mesoat joutessas puutaheinää itäautomerkistä. Skoda on ollut minunkin elinikäni ajan itäauto ja on sitä vieläkin.
- onko elämäs raskasta
Mr Smith kirjoitti:
Mistä sä poika voisit tietää valmistuksen alun tapahtumista kun et ollut silloin vielä olemassakaan, täällä mesoat joutessas puutaheinää itäautomerkistä. Skoda on ollut minunkin elinikäni ajan itäauto ja on sitä vieläkin.
Tiedätkö, Mr Smith, että maailma oli jo olemassa ennen sinun syntymääsi, jää jäljelle kuolemasi jälkeen, sinun elinikäsi kattaa häviävän pienen osan jopa nykyhistoriaa. Onneksi siitä on tallennettu paljon todenmukaista kirjallista tietoa, johon toivoisin sinunkin tutustuvan, ettei tarvitsisi mesoa joutessas....
- ihan iisiä
Onko elämä raskasta? kirjoitti:
..että jaksat jatkuvasti jankuttaa noita määrityksiäsi. Mihin ihmeeseen niitä tarvitset?
MiIksei saisi kertoa totuutta tumpeloille?
Mihin sinä tarvitset tuota tietämättömyyttäsi? - onko elämä raskasta?
ihan iisiä kirjoitti:
MiIksei saisi kertoa totuutta tumpeloille?
Mihin sinä tarvitset tuota tietämättömyyttäsi?Miten elämäsi paranee, kun yrität tuputtaa mielipiteitäsi toisille tumpeloille. Varsinkin, kun niistä hyvin harva on samaa mieltä kanssasi.
Mielipiteesi on tullut selväksi, sinulla on niihin oikeus. Älä silti väitä niitä totuuksiksi sitä ei kukaan ota tosissaan. Etkä pysty kääntämään yhtään ketään uskoosi.
Toisaalta jankuttaminen ja ikuinen vääntäminen voi olla kivaa leikkiä, kun muuta tekemistä ei ole, mutta ota se vaan leikkinä.
Joku näemmä tykästyi nimimerkkiini, sama hemmo on näemmä taasen liikkeellä. Ole hyvä vain, kun itse et keksi omaasi. - onko elämäs raskasta
onko elämä raskasta? kirjoitti:
Miten elämäsi paranee, kun yrität tuputtaa mielipiteitäsi toisille tumpeloille. Varsinkin, kun niistä hyvin harva on samaa mieltä kanssasi.
Mielipiteesi on tullut selväksi, sinulla on niihin oikeus. Älä silti väitä niitä totuuksiksi sitä ei kukaan ota tosissaan. Etkä pysty kääntämään yhtään ketään uskoosi.
Toisaalta jankuttaminen ja ikuinen vääntäminen voi olla kivaa leikkiä, kun muuta tekemistä ei ole, mutta ota se vaan leikkinä.
Joku näemmä tykästyi nimimerkkiini, sama hemmo on näemmä taasen liikkeellä. Ole hyvä vain, kun itse et keksi omaasi.Siis mihin tarvitset tuota tietämättömyyttäsi? En ole kirjoittanut mitään mielipiteitä vaan tosiasioita, joita et sinä eikä kukaan kaltaisesi tumpelo ole osannut kumota.
- ette näy tajuavan
Ryssä on ryssä vaikka voissa paistais ja Skôda on itäauto vaikka Detroitissa kasattais.
- tajutaan
Etkö sinä tajuton uskalla kirjoittaa sanaa RYSSÄ, sitähän varmaan tarkoitit vaikka noita tähtiäkin tulikin liikkaa.
Kertoisitko vielä miten Neuvostoliitto tai nykyinen Venäjä liittyy saksalaiseen autonvalmistajaan?
Ei se Putin tule sinua puukottamaan vaikka kirjoittaisitkin sanan RYSSÄ! - tajutaan
tajutaan kirjoitti:
Etkö sinä tajuton uskalla kirjoittaa sanaa RYSSÄ, sitähän varmaan tarkoitit vaikka noita tähtiäkin tulikin liikkaa.
Kertoisitko vielä miten Neuvostoliitto tai nykyinen Venäjä liittyy saksalaiseen autonvalmistajaan?
Ei se Putin tule sinua puukottamaan vaikka kirjoittaisitkin sanan RYSSÄ!Hämmästyin itsekin kun tänne ei saa kirjottaa sanaa RYSSÄ
- ette näy tajuavan
tajutaan kirjoitti:
Hämmästyin itsekin kun tänne ei saa kirjottaa sanaa RYSSÄ
Kyllä mää osaan ja uskallan rуssä kirjottaa jos tarvis tulee. Skôdahan on hyvin tunnettu merkki itäautojen keskuudessa, ja vaikka se sattuukin käyttämään volkkarin osia ei se ole saksalainen automerkki alkuunkaan. Esimerkiksi Ladaa tuskin väität ranskalaiseksi vaikka Renaultin osia jotkut mallit käyttääkin. Dacia harvoin taas mielletään Japanilaiseksi vaikka Dusterin neliveto onkin lähes 1:1 Nissanin kanssa, eikä Nissanista tee Renaultin koneiden käyttö Ranskalaista. Eniten ihmetyttää tämä haloo mikä nousee aina kun Skôdaa sanotaan itäautoksi, eikös omistajien luonto kestä kuulla totuutta? Onko muka se todella NIIN suuri HÄPEÄN aiheuttaja, että on pakko keskittää kaikki voimansa mustan väittämiseen valkeaksi?
Jos todella olette nuin pikkusieluista ja turhamaista sakkia, olisi ehkä kannattanut pistää pari tonnia ekstraa niin ois saanutkin sen volkkarin. - tajutaan
ette näy tajuavan kirjoitti:
Kyllä mää osaan ja uskallan rуssä kirjottaa jos tarvis tulee. Skôdahan on hyvin tunnettu merkki itäautojen keskuudessa, ja vaikka se sattuukin käyttämään volkkarin osia ei se ole saksalainen automerkki alkuunkaan. Esimerkiksi Ladaa tuskin väität ranskalaiseksi vaikka Renaultin osia jotkut mallit käyttääkin. Dacia harvoin taas mielletään Japanilaiseksi vaikka Dusterin neliveto onkin lähes 1:1 Nissanin kanssa, eikä Nissanista tee Renaultin koneiden käyttö Ranskalaista. Eniten ihmetyttää tämä haloo mikä nousee aina kun Skôdaa sanotaan itäautoksi, eikös omistajien luonto kestä kuulla totuutta? Onko muka se todella NIIN suuri HÄPEÄN aiheuttaja, että on pakko keskittää kaikki voimansa mustan väittämiseen valkeaksi?
Jos todella olette nuin pikkusieluista ja turhamaista sakkia, olisi ehkä kannattanut pistää pari tonnia ekstraa niin ois saanutkin sen volkkarin.Etkö víeläkään lapsikulta tajua,että Volkswagenia valmistaa saksalainen autonvalmistaja, jolla on tehtaita Saksassa, Tsekeissä, Slovakiassa, Puolassa, Unkarissa, Meksikossa, Espanjassa ym muualla.
Oletko todella noin typerä, että sanot Skodasa itäautoksi, vaikka et itsekkään ymmäärrä itä- ja länsiautojen eroja joita oli vuosikymmeniä sitten?
Haloo nousee ainoastaan siitä syystä etteivät SINUNKALTAISESI haluisvat väittäää mustaa valkeaksi tai päinvastoin, ettehän te ressukat edes ymmärrä noin yksinkertaista asiaa kuin "itä-ja "länsiauto"jakoa. - ""typerä"
tajutaan kirjoitti:
Etkö víeläkään lapsikulta tajua,että Volkswagenia valmistaa saksalainen autonvalmistaja, jolla on tehtaita Saksassa, Tsekeissä, Slovakiassa, Puolassa, Unkarissa, Meksikossa, Espanjassa ym muualla.
Oletko todella noin typerä, että sanot Skodasa itäautoksi, vaikka et itsekkään ymmäärrä itä- ja länsiautojen eroja joita oli vuosikymmeniä sitten?
Haloo nousee ainoastaan siitä syystä etteivät SINUNKALTAISESI haluisvat väittäää mustaa valkeaksi tai päinvastoin, ettehän te ressukat edes ymmärrä noin yksinkertaista asiaa kuin "itä-ja "länsiauto"jakoa.Hah haa, taas tuo typeräksi nimittelevä toveri heräsi, hänen jos kenenkään luonto ei kyllä kestä kuulla totuutta että itäauto se skoda vaan on. Varmasti hävettää ajaa itäautona tunnetulla skodalla.
- ette näy tajuavan
tajutaan kirjoitti:
Etkö víeläkään lapsikulta tajua,että Volkswagenia valmistaa saksalainen autonvalmistaja, jolla on tehtaita Saksassa, Tsekeissä, Slovakiassa, Puolassa, Unkarissa, Meksikossa, Espanjassa ym muualla.
Oletko todella noin typerä, että sanot Skodasa itäautoksi, vaikka et itsekkään ymmäärrä itä- ja länsiautojen eroja joita oli vuosikymmeniä sitten?
Haloo nousee ainoastaan siitä syystä etteivät SINUNKALTAISESI haluisvat väittäää mustaa valkeaksi tai päinvastoin, ettehän te ressukat edes ymmärrä noin yksinkertaista asiaa kuin "itä-ja "länsiauto"jakoa.Onkos ameriikassa valmistettu volkkari jenkkiauto? Sinun logiikan mukaan on. Skôda on itäauto merkki, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Sinun tulee vain hyväksyä se, että itäautot ei ole enää samanlaisessa alennustilassa mitä ne olivat pari vuosikymmentä sitten.
Volkkarin osien käyttö ei tee MISTÄÄN autosta saksalaista, vai väitätkö esimerkiksi Teijo-autoja saksalaisiksi?
Sinä se taidat suurin idiootti olla kun huutelet Suomi24 opittuja argumenttejä, mutta et osaa niitä perustella. - tajutaan
ette näy tajuavan kirjoitti:
Onkos ameriikassa valmistettu volkkari jenkkiauto? Sinun logiikan mukaan on. Skôda on itäauto merkki, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Sinun tulee vain hyväksyä se, että itäautot ei ole enää samanlaisessa alennustilassa mitä ne olivat pari vuosikymmentä sitten.
Volkkarin osien käyttö ei tee MISTÄÄN autosta saksalaista, vai väitätkö esimerkiksi Teijo-autoja saksalaisiksi?
Sinä se taidat suurin idiootti olla kun huutelet Suomi24 opittuja argumenttejä, mutta et osaa niitä perustella.Minun logiikkani mukaan kaikki Volkkarit ovat saksalaisia, valmistetaan ne sitten Meksikossa, Puolassa, Saksassa tai Tsekissä.
Ei ne Teijo-autotkaan kovinkaan suomalaisia olleet, kuten ne heinolalaiset VW kuplatkaan
.
Minun logiikkani mukaan "itä"- ja "länsiauto" jako on loppunut sosialismin romahdukseen, eihän missään Euroopassa enää ole valtion (kansan) omistamia autotehtaita, joitten tuotoksilla on Suomen kauppapolitiikassa poikkeava asema
muun maailman tuotteiden suhtaeen, vai voitko väittää tätä tosiasiaa vastaan?
Nyt vain perustelemaan mielipiteitäsi oikeiksi ja todistamaan perusteluni vääräkiksi.
ps.Ymmärsin tuon edesmenneen itä-länsijaon perusteet vuosikymmeniä ennen kuin Suomi24:stä mitään tiedettiinkään - ite oot
""typerä" kirjoitti:
Hah haa, taas tuo typeräksi nimittelevä toveri heräsi, hänen jos kenenkään luonto ei kyllä kestä kuulla totuutta että itäauto se skoda vaan on. Varmasti hävettää ajaa itäautona tunnetulla skodalla.
Koska en koskaan ole äänestänyt konmmunisteja tai vasemmistoliittoa, nimittämiseni TOVERKSI on harhaanjohtavaa, Sinuna keskittyisin ennemminkin miettimään, mikä hinku Sinulla on käytää tuota menneeseen maailmaan kuuluvaa "itä-länsi" jakoa.
Skodalla en ole ikinä ajanut, eikä ole koskaan minkään auton ratissa hävettänyt, ei edes niiden OIKEIDEN itäautojen. - ette näy tajuavan
tajutaan kirjoitti:
Minun logiikkani mukaan kaikki Volkkarit ovat saksalaisia, valmistetaan ne sitten Meksikossa, Puolassa, Saksassa tai Tsekissä.
Ei ne Teijo-autotkaan kovinkaan suomalaisia olleet, kuten ne heinolalaiset VW kuplatkaan
.
Minun logiikkani mukaan "itä"- ja "länsiauto" jako on loppunut sosialismin romahdukseen, eihän missään Euroopassa enää ole valtion (kansan) omistamia autotehtaita, joitten tuotoksilla on Suomen kauppapolitiikassa poikkeava asema
muun maailman tuotteiden suhtaeen, vai voitko väittää tätä tosiasiaa vastaan?
Nyt vain perustelemaan mielipiteitäsi oikeiksi ja todistamaan perusteluni vääräkiksi.
ps.Ymmärsin tuon edesmenneen itä-länsijaon perusteet vuosikymmeniä ennen kuin Suomi24:stä mitään tiedettiinkäänVolkkarit on saksalaisia mutta Skodat ei ole volkkareita. Skodat on Skodia ja Skoda on itäauto siinä missä esimerkiksi Ladakin on. Jaottelu ei tietenkään enää ole niin selkeää kuin ennen koska globalisaatio jne. Mutta todellisuudessa Skoda on suunnattu nimenomaan itäisen euroopan markkinoille ja tämmöisiin "autoilun kehitysmaihin" kuin Suomi.
Eikös vastikään Skodien varusteluakin pitänyt karsia kun se rupesi uhkaamaan volkkarien myyntiä? Se kertoo jo aika paljon Skodan asemasta konsernissa. Skoda on se auton "halpamalli" ja tältäkin osin jatkaa itäautoilun kunniakasta perinnettä. Vieläkään en näe mitään syytä siihen, että miksi Skodan paikkaa itäautona ei voi hyväksyä. - tajuan, mikset ite
ette näy tajuavan kirjoitti:
Volkkarit on saksalaisia mutta Skodat ei ole volkkareita. Skodat on Skodia ja Skoda on itäauto siinä missä esimerkiksi Ladakin on. Jaottelu ei tietenkään enää ole niin selkeää kuin ennen koska globalisaatio jne. Mutta todellisuudessa Skoda on suunnattu nimenomaan itäisen euroopan markkinoille ja tämmöisiin "autoilun kehitysmaihin" kuin Suomi.
Eikös vastikään Skodien varusteluakin pitänyt karsia kun se rupesi uhkaamaan volkkarien myyntiä? Se kertoo jo aika paljon Skodan asemasta konsernissa. Skoda on se auton "halpamalli" ja tältäkin osin jatkaa itäautoilun kunniakasta perinnettä. Vieläkään en näe mitään syytä siihen, että miksi Skodan paikkaa itäautona ei voi hyväksyä.Sinulle on satoja kertoja todistettu mitkä aikoinaan olivat itäautoja ja miksi ne olivat itäautoja.
Myös se on kiistattomasti todistettu (et ainakaan ole kyennyt sitä kiistämään) ettei itä- ja länsiautojakoa kertakaikkiaan nykymaailmassa ole ja voikkaan olla olemassa. Aikoinaan jako oli hyvinkin selkeä ja vaikutti esim. kauppapolitiikkaan,mutta jokainen ymmärtävä ihminen tajuaa miten asiat 2000-luvulla ovat.
Jos vielä jatkat noiden harhojesi esiintuomista, minä en ainakaan enää jaksa Sinua valistaa kun yksinkertaisempikaan juttu ei mene jakeluun. Senhän todisti jo se ettet osannut vastata kirjoitukseni faktoihin vaan vaihdoit puheenaihetta omien harhaluulojesi mukaiseksi kuten täällä muutkin itäautouskovaiset jotka eivät osaa perustella mielipiteitään. - ette näy tajuavan
tajuan, mikset ite kirjoitti:
Sinulle on satoja kertoja todistettu mitkä aikoinaan olivat itäautoja ja miksi ne olivat itäautoja.
Myös se on kiistattomasti todistettu (et ainakaan ole kyennyt sitä kiistämään) ettei itä- ja länsiautojakoa kertakaikkiaan nykymaailmassa ole ja voikkaan olla olemassa. Aikoinaan jako oli hyvinkin selkeä ja vaikutti esim. kauppapolitiikkaan,mutta jokainen ymmärtävä ihminen tajuaa miten asiat 2000-luvulla ovat.
Jos vielä jatkat noiden harhojesi esiintuomista, minä en ainakaan enää jaksa Sinua valistaa kun yksinkertaisempikaan juttu ei mene jakeluun. Senhän todisti jo se ettet osannut vastata kirjoitukseni faktoihin vaan vaihdoit puheenaihetta omien harhaluulojesi mukaiseksi kuten täällä muutkin itäautouskovaiset jotka eivät osaa perustella mielipiteitään.Voe poika kun sulla tuo maailma on mustavalkonen. Ei itäautoilu todellakaan loppunut Berliinin muurin sortumiseen tai Neuvostoliiton romahtamiseen. Muotoaan se toki on muuttanut, mutta ethän sinä sitä näy käsittävän. Huutelet vain "aukottomia totuuksiasi" siitä kuinka itä/länsijako on historiaa mutta osaat hyvin olla ottamatta kantaa itse aiheeseen.
Sinähän se olet koittanut puhetta kammeta jatkuvasti aiheen sivuun. Sinusta voisi tulla hyvä poliitikkokin, sillä minusta on ihailtavaa huomata kuinka joku ihminen haluaa ajaa asiaansa niin paljon, että ei huomaa vasta-argumentteja ensinkään.
Sen voin myöntää, että aikanaan jaottelu oli selkeämpi, ehkäpä tarpeeksi selkeä jotta myös sinun kaltaisesi "putkiaivo" sen tajusi. Lueppa huviksesi noita sinun vanhempia viestejäsi. Toteat kyllä volkkarin saksalaiseksi, mutta et juurikaan muuta. Fakta silti on se, että Skoda on itäautomerkki. piste.
Siitähän tässä on ollut kysymys koko ajan. Sitä ei sinun harhaiset kuvitelmat tule muuttamaan. Ja sitten kun "kyyti kovenee" heität jotakin yleistä "itäautouskovaisista" ja viskaat pyyhkeen kehään.
Nyt voitkin sitten esittää perustelut sille, miksi Skodaa ei tulisi lukea itäautoihin eikä taas ruveta mesuamaan saksalaisita autonvalmistajista.
Eli joo, taisit itsekkin juuri todistaa, että et osaa vastata kirjoitukseni faktoihin, eli et taida olla pekkaa pahempi... - vaikeatajuinen
tajuan, mikset ite kirjoitti:
Sinulle on satoja kertoja todistettu mitkä aikoinaan olivat itäautoja ja miksi ne olivat itäautoja.
Myös se on kiistattomasti todistettu (et ainakaan ole kyennyt sitä kiistämään) ettei itä- ja länsiautojakoa kertakaikkiaan nykymaailmassa ole ja voikkaan olla olemassa. Aikoinaan jako oli hyvinkin selkeä ja vaikutti esim. kauppapolitiikkaan,mutta jokainen ymmärtävä ihminen tajuaa miten asiat 2000-luvulla ovat.
Jos vielä jatkat noiden harhojesi esiintuomista, minä en ainakaan enää jaksa Sinua valistaa kun yksinkertaisempikaan juttu ei mene jakeluun. Senhän todisti jo se ettet osannut vastata kirjoitukseni faktoihin vaan vaihdoit puheenaihetta omien harhaluulojesi mukaiseksi kuten täällä muutkin itäautouskovaiset jotka eivät osaa perustella mielipiteitään.Kyllä tuo toveri jaksaa vaahdota, kun ei kärsi itäauto nimitystä skodasta. Mielestäni kaikkia skoda kuljettajia voi hyvin sanoa tovereiksi, skoda on tunnettu itäauto jo SEV ja Varsovan liiton ajoilta jolloin se tuli suomessakin tutuksi ajopeliksi. Nykyäänkin se mielletään yleisesti itäautoksi, mitä väliä sillä sitten on. Ajettiin täällä ennenkin itäautoilla kuten Ladalla ja Mossellakin.
- Automies
vaikeatajuinen kirjoitti:
Kyllä tuo toveri jaksaa vaahdota, kun ei kärsi itäauto nimitystä skodasta. Mielestäni kaikkia skoda kuljettajia voi hyvin sanoa tovereiksi, skoda on tunnettu itäauto jo SEV ja Varsovan liiton ajoilta jolloin se tuli suomessakin tutuksi ajopeliksi. Nykyäänkin se mielletään yleisesti itäautoksi, mitä väliä sillä sitten on. Ajettiin täällä ennenkin itäautoilla kuten Ladalla ja Mossellakin.
Yeah, totuus sattuu.
- tajuan, mikset ite
ette näy tajuavan kirjoitti:
Voe poika kun sulla tuo maailma on mustavalkonen. Ei itäautoilu todellakaan loppunut Berliinin muurin sortumiseen tai Neuvostoliiton romahtamiseen. Muotoaan se toki on muuttanut, mutta ethän sinä sitä näy käsittävän. Huutelet vain "aukottomia totuuksiasi" siitä kuinka itä/länsijako on historiaa mutta osaat hyvin olla ottamatta kantaa itse aiheeseen.
Sinähän se olet koittanut puhetta kammeta jatkuvasti aiheen sivuun. Sinusta voisi tulla hyvä poliitikkokin, sillä minusta on ihailtavaa huomata kuinka joku ihminen haluaa ajaa asiaansa niin paljon, että ei huomaa vasta-argumentteja ensinkään.
Sen voin myöntää, että aikanaan jaottelu oli selkeämpi, ehkäpä tarpeeksi selkeä jotta myös sinun kaltaisesi "putkiaivo" sen tajusi. Lueppa huviksesi noita sinun vanhempia viestejäsi. Toteat kyllä volkkarin saksalaiseksi, mutta et juurikaan muuta. Fakta silti on se, että Skoda on itäautomerkki. piste.
Siitähän tässä on ollut kysymys koko ajan. Sitä ei sinun harhaiset kuvitelmat tule muuttamaan. Ja sitten kun "kyyti kovenee" heität jotakin yleistä "itäautouskovaisista" ja viskaat pyyhkeen kehään.
Nyt voitkin sitten esittää perustelut sille, miksi Skodaa ei tulisi lukea itäautoihin eikä taas ruveta mesuamaan saksalaisita autonvalmistajista.
Eli joo, taisit itsekkin juuri todistaa, että et osaa vastata kirjoitukseni faktoihin, eli et taida olla pekkaa pahempi...No vastataan sitten, huoh, viimeisen kerran.
Skoda yhtiö perustetiin Itävata- Unkarin keisarikunnassa noin 1859.
Sitten se I-maailmansodan jälkeen jatkoi Tsekkoslovakialaisena, keskieurooppalaisena teollisuusyrityksenä aina II-maailmansotaan asti.
Siitä alkoi noin neljänkymmenen vuoden ajanjakso, jota Sinä ja muut sinunkaltaisesi hörhöt pitävät koko Skoda-yhtiön historiana, mutta tuo sosialismin ajanjakso ei toki tuon merkin historiaa pilaa, muistatko esim mallit 1200, 1201, Oktavia, ym -50- -60 luvuilta? Jos et asiasta mitään tiedä, miksi sitten tulet tänne jänkäämään ja todistamaan tietämättömyyttäsi.
Jos kirjoitutuksesi sisälsi jotain faktoja, ne olivat tosi hyvin piiloitettuja, tuossa edellä on JÄLLEEN KERRAN tullut todistetuksi tuo itä- länsijako on historiaa ja siellä pysyy piste - automies
tajuan, mikset ite kirjoitti:
No vastataan sitten, huoh, viimeisen kerran.
Skoda yhtiö perustetiin Itävata- Unkarin keisarikunnassa noin 1859.
Sitten se I-maailmansodan jälkeen jatkoi Tsekkoslovakialaisena, keskieurooppalaisena teollisuusyrityksenä aina II-maailmansotaan asti.
Siitä alkoi noin neljänkymmenen vuoden ajanjakso, jota Sinä ja muut sinunkaltaisesi hörhöt pitävät koko Skoda-yhtiön historiana, mutta tuo sosialismin ajanjakso ei toki tuon merkin historiaa pilaa, muistatko esim mallit 1200, 1201, Oktavia, ym -50- -60 luvuilta? Jos et asiasta mitään tiedä, miksi sitten tulet tänne jänkäämään ja todistamaan tietämättömyyttäsi.
Jos kirjoitutuksesi sisälsi jotain faktoja, ne olivat tosi hyvin piiloitettuja, tuossa edellä on JÄLLEEN KERRAN tullut todistetuksi tuo itä- länsijako on historiaa ja siellä pysyy pisteOot sää Hessu kyllä sekasin. Kaikki tietää skodan olevan itäauto.
- tajutaan!
ette näy tajuavan kirjoitti:
Kyllä mää osaan ja uskallan rуssä kirjottaa jos tarvis tulee. Skôdahan on hyvin tunnettu merkki itäautojen keskuudessa, ja vaikka se sattuukin käyttämään volkkarin osia ei se ole saksalainen automerkki alkuunkaan. Esimerkiksi Ladaa tuskin väität ranskalaiseksi vaikka Renaultin osia jotkut mallit käyttääkin. Dacia harvoin taas mielletään Japanilaiseksi vaikka Dusterin neliveto onkin lähes 1:1 Nissanin kanssa, eikä Nissanista tee Renaultin koneiden käyttö Ranskalaista. Eniten ihmetyttää tämä haloo mikä nousee aina kun Skôdaa sanotaan itäautoksi, eikös omistajien luonto kestä kuulla totuutta? Onko muka se todella NIIN suuri HÄPEÄN aiheuttaja, että on pakko keskittää kaikki voimansa mustan väittämiseen valkeaksi?
Jos todella olette nuin pikkusieluista ja turhamaista sakkia, olisi ehkä kannattanut pistää pari tonnia ekstraa niin ois saanutkin sen volkkarin.Kiinnostaisi, miten olet nyt saanut kiirjoitettua tänne sanan: ryssä vaikka aikaisemmin kirosanafiltteri sen poisti?
Muilta osin hengentuoteesi on täyttä huuhaata eikä ketään täysijärkistä kiinnosta. - tajutaan!
ette näy tajuavan kirjoitti:
Kyllä mää osaan ja uskallan rуssä kirjottaa jos tarvis tulee. Skôdahan on hyvin tunnettu merkki itäautojen keskuudessa, ja vaikka se sattuukin käyttämään volkkarin osia ei se ole saksalainen automerkki alkuunkaan. Esimerkiksi Ladaa tuskin väität ranskalaiseksi vaikka Renaultin osia jotkut mallit käyttääkin. Dacia harvoin taas mielletään Japanilaiseksi vaikka Dusterin neliveto onkin lähes 1:1 Nissanin kanssa, eikä Nissanista tee Renaultin koneiden käyttö Ranskalaista. Eniten ihmetyttää tämä haloo mikä nousee aina kun Skôdaa sanotaan itäautoksi, eikös omistajien luonto kestä kuulla totuutta? Onko muka se todella NIIN suuri HÄPEÄN aiheuttaja, että on pakko keskittää kaikki voimansa mustan väittämiseen valkeaksi?
Jos todella olette nuin pikkusieluista ja turhamaista sakkia, olisi ehkä kannattanut pistää pari tonnia ekstraa niin ois saanutkin sen volkkarin.Skoda ei satu käyttämään volkkarin osia vaan on Volgswagen-yhtiön tehdas, jonka kokoonpanotehtaista OSA sattuu sijaitsemaan Tsekin tasavallassa (Ei siis Tsekkoslovakiassa joita Sinäkin virheellisesti haukut ryssiksi).
Ainoastaan SINÄ täällä keskityt valheelliseen kerrontaan, eihän ne "itäautotkaan" aikoinaan mitään häpeää kellekkään aiheuttaneet, jos joku -60 luvulla onnistui saamaan Oktavian hänellä oli tosiaan syytä ylpeyteen, oli se niin paljon parempi ajoneuvo Mosseen verrattuna, Mossekuskeja taas kadehtivat ne, jotka sen ajan olosuhteissa saaneet minkäänlaista autoa.
Tuossa oli lyhyesti "itäautojen" tarinaa,tajusitko siitä mitään? - kiroilija
tajutaan! kirjoitti:
Kiinnostaisi, miten olet nyt saanut kiirjoitettua tänne sanan: ryssä vaikka aikaisemmin kirosanafiltteri sen poisti?
Muilta osin hengentuoteesi on täyttä huuhaata eikä ketään täysijärkistä kiinnosta.Samalla tavalla kun kirjotetaan esimerkiksi nееkeri, рillu, реrsе, sааtanа ja vaikkapa рerkеle.
- tarkennus
tajutaan! kirjoitti:
Skoda ei satu käyttämään volkkarin osia vaan on Volgswagen-yhtiön tehdas, jonka kokoonpanotehtaista OSA sattuu sijaitsemaan Tsekin tasavallassa (Ei siis Tsekkoslovakiassa joita Sinäkin virheellisesti haukut ryssiksi).
Ainoastaan SINÄ täällä keskityt valheelliseen kerrontaan, eihän ne "itäautotkaan" aikoinaan mitään häpeää kellekkään aiheuttaneet, jos joku -60 luvulla onnistui saamaan Oktavian hänellä oli tosiaan syytä ylpeyteen, oli se niin paljon parempi ajoneuvo Mosseen verrattuna, Mossekuskeja taas kadehtivat ne, jotka sen ajan olosuhteissa saaneet minkäänlaista autoa.
Tuossa oli lyhyesti "itäautojen" tarinaa,tajusitko siitä mitään?Volkswagen yhtiön tehdas? Ainoastaan VW omistaa skoda tehtaan ja kerää voitot pois slaaveilta. Se ei ole Volkswagen tehdas. Volkswagen valmistetaan saksalaisella täsmällisyydellä mitä skodasta ei löydy. Skodat kootaan pelkällä toverihengellä vanhassa itäblokin maassa.
- Itäauto autisti
tarkennus kirjoitti:
Volkswagen yhtiön tehdas? Ainoastaan VW omistaa skoda tehtaan ja kerää voitot pois slaaveilta. Se ei ole Volkswagen tehdas. Volkswagen valmistetaan saksalaisella täsmällisyydellä mitä skodasta ei löydy. Skodat kootaan pelkällä toverihengellä vanhassa itäblokin maassa.
Jep, VW on lainannut vaan vanhaan neuvostotehtaaseen oman laadunvalvonta järjestelmän.
- ah tung
Itäauto autisti kirjoitti:
Jep, VW on lainannut vaan vanhaan neuvostotehtaaseen oman laadunvalvonta järjestelmän.
Jep, ja sekin laadunvalvonta ontuu pahasti jos vertaa aitoon saksalaiseen laatuun.
- tarkennuksentarkennu
tarkennus kirjoitti:
Volkswagen yhtiön tehdas? Ainoastaan VW omistaa skoda tehtaan ja kerää voitot pois slaaveilta. Se ei ole Volkswagen tehdas. Volkswagen valmistetaan saksalaisella täsmällisyydellä mitä skodasta ei löydy. Skodat kootaan pelkällä toverihengellä vanhassa itäblokin maassa.
Mitä oikein sekoilet? Kerran VW omistaa entisen Skodan tehtaan, se tietysti on Volgswagen yhtiön tehdas eikä kenenkään muun.
Sinun tai minun omistama omaisuus kuuluu Sinulle tai minulle, ei slaaveille, ei ryssille.
Herää natsi tähän päivään, ei se natsihenki noin suurta vouhotusta ansaitse. - ei autisti
Itäauto autisti kirjoitti:
Jep, VW on lainannut vaan vanhaan neuvostotehtaaseen oman laadunvalvonta järjestelmän.
VW-yhtiön omistama Skodan tehdas toimii mm. Tsekin tasavallassa tai Slovakiassa, niissä tehdään muitakin Volkkarin tuotteita, Neuvostoliittoon nuo maat eivät tietystikään ole kuuluneet koskaan.
Jällen kerran nimimerkki vastasi kirjoituksen sisältöä! - tajutaan?
kiroilija kirjoitti:
Samalla tavalla kun kirjotetaan esimerkiksi nееkeri, рillu, реrsе, sааtanа ja vaikkapa рerkеle.
Mutta miten se kirosanafiltteri ohitetaan jota normaalit pitävät päällä ettei tarvitsisi tuhlata aikaa epäasiallisen kielenkäytön lukemiseen?
Minun kirjoittamina ryssä sensuroitiin, sinun kirjoittamanasi se tuli läpi? - ,selvitys.
tarkennuksentarkennu kirjoitti:
Mitä oikein sekoilet? Kerran VW omistaa entisen Skodan tehtaan, se tietysti on Volgswagen yhtiön tehdas eikä kenenkään muun.
Sinun tai minun omistama omaisuus kuuluu Sinulle tai minulle, ei slaaveille, ei ryssille.
Herää natsi tähän päivään, ei se natsihenki noin suurta vouhotusta ansaitse.Se ei ole Volkswagen tehdas vaan groupin tytäryhtiö eli Skoda-tehdas. Volkswagen Group kerää vain voitot kaikilta tytäryhtiöiltään myös Seatilta ja Audilta ja sen kun porskuttaa. Tosin Skodan suunnalta ei niin kovin suurta tulosta tule, itäauto kun on mutta Audi ja VW ovat tuottoisia merkkejä.
- selvitä ittelles vaa
,selvitys. kirjoitti:
Se ei ole Volkswagen tehdas vaan groupin tytäryhtiö eli Skoda-tehdas. Volkswagen Group kerää vain voitot kaikilta tytäryhtiöiltään myös Seatilta ja Audilta ja sen kun porskuttaa. Tosin Skodan suunnalta ei niin kovin suurta tulosta tule, itäauto kun on mutta Audi ja VW ovat tuottoisia merkkejä.
Kuten osasit varsin hyvin vastata, kyseessä on Volkwagen-groupin omistama tehdas, eli aito, oikea volkkaritehdas.
Kaikki tuo muu huuhaasekoilu jutussasi on juuri sitä itseään, kukaan ei ainakaan tajunnut, mitä ajoit takaa. - väännetään
selvitä ittelles vaa kirjoitti:
Kuten osasit varsin hyvin vastata, kyseessä on Volkwagen-groupin omistama tehdas, eli aito, oikea volkkaritehdas.
Kaikki tuo muu huuhaasekoilu jutussasi on juuri sitä itseään, kukaan ei ainakaan tajunnut, mitä ajoit takaa.Sulla on selvä vaikeus luetun ymmärtämisessä. Volkkaritehtaassa tehdään Volkswagenia. Skoda tehtaassa tehdään Skodaa. Tulikohan nyt tarpeeksi selvästi jotta ymmärtäisit, kaikki muut kyllä ovat ymmärtäneet jo aikoja sitten. Tämä Skoda-tehdas sijaitsee tsekissä (itäblokissa) ja siksi se ei ole aito, eikä oikea volkkaritehdas.
- VAG pääjohtaja
väännetään kirjoitti:
Sulla on selvä vaikeus luetun ymmärtämisessä. Volkkaritehtaassa tehdään Volkswagenia. Skoda tehtaassa tehdään Skodaa. Tulikohan nyt tarpeeksi selvästi jotta ymmärtäisit, kaikki muut kyllä ovat ymmärtäneet jo aikoja sitten. Tämä Skoda-tehdas sijaitsee tsekissä (itäblokissa) ja siksi se ei ole aito, eikä oikea volkkaritehdas.
Itäautotehtaassa tehdään itäautoja, länsiautotehtaassa länsiautoja. Ja kohta se yks hеlvetin vatipää tulee selittämään siitä kuuluisasta "itä/länsi jaosta" ja volkkareista.
Alkaa pojulla vissiin argumentit loppua. - aarrrrggguuummm
VAG pääjohtaja kirjoitti:
Itäautotehtaassa tehdään itäautoja, länsiautotehtaassa länsiautoja. Ja kohta se yks hеlvetin vatipää tulee selittämään siitä kuuluisasta "itä/länsi jaosta" ja volkkareista.
Alkaa pojulla vissiin argumentit loppua.Siltähän tuo vastauksesi kuulosti, ei olisi enää tarvinnut mainostaa, että argumenttisi ovat aikoja sitten loppuneet.
- tajutaan
tarkennus kirjoitti:
Volkswagen yhtiön tehdas? Ainoastaan VW omistaa skoda tehtaan ja kerää voitot pois slaaveilta. Se ei ole Volkswagen tehdas. Volkswagen valmistetaan saksalaisella täsmällisyydellä mitä skodasta ei löydy. Skodat kootaan pelkällä toverihengellä vanhassa itäblokin maassa.
Et sitten tajunnut sanaakaan tuosta "itäautojen tarinasta",Ovatko argumenttisi loppuneet tyystin vai miksi vastauksissasi ei ole mitään tämänpäivän autonvalmistukseen liittyvää tosiasiaa?
Kun Volkkari omistaa jonkin tehtaan, siellä tietysti käytetään Volkkarin laatuvaatimuksia, miten tuo on noin vaikeaa? - vituttaako burgeri?
tajutaan kirjoitti:
Et sitten tajunnut sanaakaan tuosta "itäautojen tarinasta",Ovatko argumenttisi loppuneet tyystin vai miksi vastauksissasi ei ole mitään tämänpäivän autonvalmistukseen liittyvää tosiasiaa?
Kun Volkkari omistaa jonkin tehtaan, siellä tietysti käytetään Volkkarin laatuvaatimuksia, miten tuo on noin vaikeaa?Oot sää hessu pihalla...
Skoda on itäauto, ja Skodia valmistava tehdas sijaitsee entisiessä itäblokin maassa. Volkkarin omistus ei asiaa muuta. Kyllä se sinun isäsi auto on ehta itäauto joten nyt voit lopettaa tuon päättömän valehtelun ja saman asian inttämisen.
Sinä implikoit koko ajan että Skoda=VW, joten sekin kertonee aika paljon älystäsi (tai ennemmin sen puutteesta). - sekosekosekosekoseko
ette näy tajuavan kirjoitti:
Volkkarit on saksalaisia mutta Skodat ei ole volkkareita. Skodat on Skodia ja Skoda on itäauto siinä missä esimerkiksi Ladakin on. Jaottelu ei tietenkään enää ole niin selkeää kuin ennen koska globalisaatio jne. Mutta todellisuudessa Skoda on suunnattu nimenomaan itäisen euroopan markkinoille ja tämmöisiin "autoilun kehitysmaihin" kuin Suomi.
Eikös vastikään Skodien varusteluakin pitänyt karsia kun se rupesi uhkaamaan volkkarien myyntiä? Se kertoo jo aika paljon Skodan asemasta konsernissa. Skoda on se auton "halpamalli" ja tältäkin osin jatkaa itäautoilun kunniakasta perinnettä. Vieläkään en näe mitään syytä siihen, että miksi Skodan paikkaa itäautona ei voi hyväksyä.Mikä hiton "halpamalli"?
Kyllähän jokainen VW-groupin tuote Suomessa maksaa ihan täyden hinnan, vai onko sinulla jotain salaista hinnastoa, kelle ja missä niitä myydään "halvalla"? - antinatsi
,selvitys. kirjoitti:
Se ei ole Volkswagen tehdas vaan groupin tytäryhtiö eli Skoda-tehdas. Volkswagen Group kerää vain voitot kaikilta tytäryhtiöiltään myös Seatilta ja Audilta ja sen kun porskuttaa. Tosin Skodan suunnalta ei niin kovin suurta tulosta tule, itäauto kun on mutta Audi ja VW ovat tuottoisia merkkejä.
Oletko natsi? Et ainakaan sitä kiistänyt!
- aurinko nousee idäst
sekosekosekosekoseko kirjoitti:
Mikä hiton "halpamalli"?
Kyllähän jokainen VW-groupin tuote Suomessa maksaa ihan täyden hinnan, vai onko sinulla jotain salaista hinnastoa, kelle ja missä niitä myydään "halvalla"?Otappa se pää pensaasta ja tarkastele hinnastoja. Esimerkiksi Golf variantin hinnat alkaa tällähetkellä noin 21 900 eurosta ja Octavia combin noin 21 640. Dieselmallien hinnat alkaen malleissa eroa oli noin 750 euroa Skodan hyväksi.
Itäauto Skodan hinta on pienempi, vaikka Golf on tiloiltaan selvästi pienempi auto. Alusta ja moottori ovat lähes identtiset. Konsernin sisäisen hinnoittelupolitiikan mukaan Skodahan on se halvin ja sitten vw/seat ja lopulta suuri ja mahtava audi.
Volkkarin johtajienhan piti tosiaan karsia skodan vakiovarustelua ja nostaa lisävarusteiden hintoja, jotta skodan myynti ei veisi asiakkaita liikaa vw:ltä, tästä syystä volkkarin lisävarusteet on halvempia kuin skodan ja huippuvarusteltu skoda ei jää hinnasta enää kauas huippuvarustellusta volkkarista. Ei nääs volkkarilla voitu sietää sitä, että itäauto vetää edelle vieden samalla ne "paremmat" asiakkaat jotka varustelee autonsa. Skodan paikkahan on olla se pappojen suosima karvalakki malli.
Mutta kyllä tuommonen "Bang for the buck" hinnoittelu on HYVIN tyypillistä nimenomaan itäautoille ja osin selittää itäautojen suosion meidän pienessä punaisessa maassamme.
Ja nuo hinnastot ei tosiaankaa ole salaisia, vaan esimerkiksi internetistä hyvin helposti saatavissa. - pääpensaasta
aurinko nousee idäst kirjoitti:
Otappa se pää pensaasta ja tarkastele hinnastoja. Esimerkiksi Golf variantin hinnat alkaa tällähetkellä noin 21 900 eurosta ja Octavia combin noin 21 640. Dieselmallien hinnat alkaen malleissa eroa oli noin 750 euroa Skodan hyväksi.
Itäauto Skodan hinta on pienempi, vaikka Golf on tiloiltaan selvästi pienempi auto. Alusta ja moottori ovat lähes identtiset. Konsernin sisäisen hinnoittelupolitiikan mukaan Skodahan on se halvin ja sitten vw/seat ja lopulta suuri ja mahtava audi.
Volkkarin johtajienhan piti tosiaan karsia skodan vakiovarustelua ja nostaa lisävarusteiden hintoja, jotta skodan myynti ei veisi asiakkaita liikaa vw:ltä, tästä syystä volkkarin lisävarusteet on halvempia kuin skodan ja huippuvarusteltu skoda ei jää hinnasta enää kauas huippuvarustellusta volkkarista. Ei nääs volkkarilla voitu sietää sitä, että itäauto vetää edelle vieden samalla ne "paremmat" asiakkaat jotka varustelee autonsa. Skodan paikkahan on olla se pappojen suosima karvalakki malli.
Mutta kyllä tuommonen "Bang for the buck" hinnoittelu on HYVIN tyypillistä nimenomaan itäautoille ja osin selittää itäautojen suosion meidän pienessä punaisessa maassamme.
Ja nuo hinnastot ei tosiaankaa ole salaisia, vaan esimerkiksi internetistä hyvin helposti saatavissa.Nuo muutaman satasen hintaerot muka kiinnosteisi ostajaa, jolla on varaa uuteen, kymmenientuhansien autoon? Kyllä se valinta siinä vaiheessa tehdään ihan eri kriteerein.
Et sitten edes ymmärrä mitä itäautot olivat? Kovin pitkä kirjoitus sanomatta mitään järkevää, oletko kenties poliitikko? - poliitikko
pääpensaasta kirjoitti:
Nuo muutaman satasen hintaerot muka kiinnosteisi ostajaa, jolla on varaa uuteen, kymmenientuhansien autoon? Kyllä se valinta siinä vaiheessa tehdään ihan eri kriteerein.
Et sitten edes ymmärrä mitä itäautot olivat? Kovin pitkä kirjoitus sanomatta mitään järkevää, oletko kenties poliitikko?Onneksi olkoon!
Onnistuis missaamaan yhden tärkeän pointtini! Hintaero jää kyllä muutamiin satasiin hinnatalkaen malleissa. Eri moottoreilla hintakuilu kasvaa. Tärkein hoksattava oli kuitenkin tuo KOKOERO, farkku golffi ja farkku octavia on näet eri "kokoluokkien" autoja. Eli karkeasti verraten saat kolmion kaksion hinnalla ja vielä jää muutama satanen muuhun käyttöön.
Sinulla on selvästi luetunymmärtämisen kanssa ongelmia joten väännän kirjoitukseni pääkohdat rautalangasta:
*Skoda on tilavampi kuin Golf
*Octavian ja Golffin tekniikka on lähes identtistä
*Skoda on kuitenkin hinnaltaa halvempi
*Skodan lisävarustelu on kuitekin kalliimpaa kuin volkkarin (vaikka samat palikat sopii Ocuun ja Golffiin)
*Skodassa saa parhaimman vastineen rahalle ostamalla perusmallin (näin tietysti on kaikilla autoilla, mutta Skodan varusteleminen on suhteessa kalliimpaa kuin vw:n, eli ymmärrätte varmaan pointin)
Hintahan on ollut aina itäautojen valtti.
Octavia varmasti houkuttaa niitä alemman keskiluokan auton ostajia, joilla rahaa on käytössä vaikka määrä X (esimerkiksi. 26k€), sillä kohtuullisella rahalla saa "ison" auton. Miksi maksaa enemmän pienemmästä autosta?
Sinua ei tietysti "muutaman satasen" säästöt hetkauta, mutta me täysjärkiset ymmärrämme rahan arvon. Perustappa perhe ja pyöräytä pari kolme nälkäistä mukulaa, niin huomaat kyllä että sitä rahaa harvoin on liikaa. - poliiitikolle
poliitikko kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Onnistuis missaamaan yhden tärkeän pointtini! Hintaero jää kyllä muutamiin satasiin hinnatalkaen malleissa. Eri moottoreilla hintakuilu kasvaa. Tärkein hoksattava oli kuitenkin tuo KOKOERO, farkku golffi ja farkku octavia on näet eri "kokoluokkien" autoja. Eli karkeasti verraten saat kolmion kaksion hinnalla ja vielä jää muutama satanen muuhun käyttöön.
Sinulla on selvästi luetunymmärtämisen kanssa ongelmia joten väännän kirjoitukseni pääkohdat rautalangasta:
*Skoda on tilavampi kuin Golf
*Octavian ja Golffin tekniikka on lähes identtistä
*Skoda on kuitenkin hinnaltaa halvempi
*Skodan lisävarustelu on kuitekin kalliimpaa kuin volkkarin (vaikka samat palikat sopii Ocuun ja Golffiin)
*Skodassa saa parhaimman vastineen rahalle ostamalla perusmallin (näin tietysti on kaikilla autoilla, mutta Skodan varusteleminen on suhteessa kalliimpaa kuin vw:n, eli ymmärrätte varmaan pointin)
Hintahan on ollut aina itäautojen valtti.
Octavia varmasti houkuttaa niitä alemman keskiluokan auton ostajia, joilla rahaa on käytössä vaikka määrä X (esimerkiksi. 26k€), sillä kohtuullisella rahalla saa "ison" auton. Miksi maksaa enemmän pienemmästä autosta?
Sinua ei tietysti "muutaman satasen" säästöt hetkauta, mutta me täysjärkiset ymmärrämme rahan arvon. Perustappa perhe ja pyöräytä pari kolme nälkäistä mukulaa, niin huomaat kyllä että sitä rahaa harvoin on liikaa.Luin kirjoituksesi huolella, valitettavasti siinä ei ollut ainoatakaan Tärkeää Pointtia.
Minkä ihmeen takia vertailit, kuten itsekin kerroit, vertailukelvottomia malleja?
Miksi yleensäkin Sinulla on vielä himo jaoitella autoja "itä- ja länsi"autoihin, tosi hoksaava ihminen tajuaisi sen historiaksi ja sinne kuuluvaksi.
Hinta, mutta myös saatavuus oli aikanaan itäautojen valtti, tänä päivänä ei ole autojen tuontisäännöstelyä, eihän?
Viimeinen kappaleesi oli kaikessa typeryydessäkin mielenkiintoisin, mistä ihmeestä keksitkin, että minulla oli perhe ja kolme nälkäistä "mukulaa"? Nyt nämä"mukulat" ovat jo aikuisia ja yhteiskunnan tuottavia jäseniä, siitäkin huolimatta, että heistä jokainen oli laitokselta tuotu kotiin itäautolla.
Silloinkun noita itäautoja hankin käytettyinä, se oli vahävaraisen ainoa mahdollisuus saada oman auton kyytiä, valitettavasti vieläkään en voi hankkia uutta autoa, ankä varsinkaan WV-groupin tuotetta, koska heillä ei ole yhtäkään halpamallia. - kummallista
poliiitikolle kirjoitti:
Luin kirjoituksesi huolella, valitettavasti siinä ei ollut ainoatakaan Tärkeää Pointtia.
Minkä ihmeen takia vertailit, kuten itsekin kerroit, vertailukelvottomia malleja?
Miksi yleensäkin Sinulla on vielä himo jaoitella autoja "itä- ja länsi"autoihin, tosi hoksaava ihminen tajuaisi sen historiaksi ja sinne kuuluvaksi.
Hinta, mutta myös saatavuus oli aikanaan itäautojen valtti, tänä päivänä ei ole autojen tuontisäännöstelyä, eihän?
Viimeinen kappaleesi oli kaikessa typeryydessäkin mielenkiintoisin, mistä ihmeestä keksitkin, että minulla oli perhe ja kolme nälkäistä "mukulaa"? Nyt nämä"mukulat" ovat jo aikuisia ja yhteiskunnan tuottavia jäseniä, siitäkin huolimatta, että heistä jokainen oli laitokselta tuotu kotiin itäautolla.
Silloinkun noita itäautoja hankin käytettyinä, se oli vahävaraisen ainoa mahdollisuus saada oman auton kyytiä, valitettavasti vieläkään en voi hankkia uutta autoa, ankä varsinkaan WV-groupin tuotetta, koska heillä ei ole yhtäkään halpamallia.Kyllä autoja saa jaotella itä- ja länsiautoihin, miksei saisi? Ja skoda nyt ainakin kuullostaa itäautolta.
- äläsekoile
kummallista kirjoitti:
Kyllä autoja saa jaotella itä- ja länsiautoihin, miksei saisi? Ja skoda nyt ainakin kuullostaa itäautolta.
No, kerro sitten perustellusti, miksi autoja jaoitellaan "itä- "länsiautoihin"?
"Kuuloistamisellahan" ei tietenkään voi mitään todistaa, kuten jokainen täysijärkinen ymmärtää, sehän on jokaisen subjektiivinen "mielipide".
Miksi Sinä tai kukaan Sinun kaltaisesin eivät vieläkään osannneet määritellä "itä- länsijakoa? - mielenterveyspotilas
äläsekoile kirjoitti:
No, kerro sitten perustellusti, miksi autoja jaoitellaan "itä- "länsiautoihin"?
"Kuuloistamisellahan" ei tietenkään voi mitään todistaa, kuten jokainen täysijärkinen ymmärtää, sehän on jokaisen subjektiivinen "mielipide".
Miksi Sinä tai kukaan Sinun kaltaisesin eivät vieläkään osannneet määritellä "itä- länsijakoa?No huhhuh.
Ei tämä avohoito-malli toimi sitten pätkääkään. - et näy tajuavan
ette näy tajuavan kirjoitti:
Volkkarit on saksalaisia mutta Skodat ei ole volkkareita. Skodat on Skodia ja Skoda on itäauto siinä missä esimerkiksi Ladakin on. Jaottelu ei tietenkään enää ole niin selkeää kuin ennen koska globalisaatio jne. Mutta todellisuudessa Skoda on suunnattu nimenomaan itäisen euroopan markkinoille ja tämmöisiin "autoilun kehitysmaihin" kuin Suomi.
Eikös vastikään Skodien varusteluakin pitänyt karsia kun se rupesi uhkaamaan volkkarien myyntiä? Se kertoo jo aika paljon Skodan asemasta konsernissa. Skoda on se auton "halpamalli" ja tältäkin osin jatkaa itäautoilun kunniakasta perinnettä. Vieläkään en näe mitään syytä siihen, että miksi Skodan paikkaa itäautona ei voi hyväksyä.Miten sitten selität sen tosiasian, että Volgswagen up. ja Skoda Citigo rullaavat ulos ihan siitä samalta valmistuslinjalta? samasta tehtaasta? samoista palikoista kasattu?
- väännä ittelles
väännetään kirjoitti:
Sulla on selvä vaikeus luetun ymmärtämisessä. Volkkaritehtaassa tehdään Volkswagenia. Skoda tehtaassa tehdään Skodaa. Tulikohan nyt tarpeeksi selvästi jotta ymmärtäisit, kaikki muut kyllä ovat ymmärtäneet jo aikoja sitten. Tämä Skoda-tehdas sijaitsee tsekissä (itäblokissa) ja siksi se ei ole aito, eikä oikea volkkaritehdas.
Mitähän merkkejä tehdään Slovakian Bratislavassa sijaitsevassa volkkaritehtaassa?
- leonid 0
Audi Q7 on länsiauto vaikka samassa maassa ja kaupungissa valmistuu !!!!!!!!!
- leonittt
Etko Sinä Idiootti vieläkään tajua että itä-länsijako on loppunut yli KAKSIKYMMENTÄvuotta sitten
ps. leonid oli venäläinen eikä tsekki. - sitigou
leonittt kirjoitti:
Etko Sinä Idiootti vieläkään tajua että itä-länsijako on loppunut yli KAKSIKYMMENTÄvuotta sitten
ps. leonid oli venäläinen eikä tsekki.et urpo itse tajua, että nyt puhutaan itäautoista, eikä mistään italänsi-jaosta
- eiurpo
sitigou kirjoitti:
et urpo itse tajua, että nyt puhutaan itäautoista, eikä mistään italänsi-jaosta
Nimeni ei ole Urpo, ja tajuan varsin hyvin sen tosiasian, että itäautoista puhuminen loppui itä- länsijaon päättymiseen. Ainakin kaikkien asioita ymmärtävien mielestä.
- urposkoda
eiurpo kirjoitti:
Nimeni ei ole Urpo, ja tajuan varsin hyvin sen tosiasian, että itäautoista puhuminen loppui itä- länsijaon päättymiseen. Ainakin kaikkien asioita ymmärtävien mielestä.
Itä-länsijako ei liity autoihin mitenkään, se on ihan toinen asia.
Skoda on jokatapauksessa itäauto. - samaasia
urposkoda kirjoitti:
Itä-länsijako ei liity autoihin mitenkään, se on ihan toinen asia.
Skoda on jokatapauksessa itäauto.No,perustele sitten kaikkea tietoa ja tervettä järkeä pilkkaava mielipitesi?
Jos nuoruudessasi on jotain itä-autoihin littyviä traumoja kehottaisin Sinun ihan Sinun itsesi takia hakemaan apua mielenterveyden ammattilaiselta, et sinä Lapsikulta mitään apua saa täällä huutelemalla noita harhaisia mielipiteitäsi. - kats.peiliin
samaasia kirjoitti:
No,perustele sitten kaikkea tietoa ja tervettä järkeä pilkkaava mielipitesi?
Jos nuoruudessasi on jotain itä-autoihin littyviä traumoja kehottaisin Sinun ihan Sinun itsesi takia hakemaan apua mielenterveyden ammattilaiselta, et sinä Lapsikulta mitään apua saa täällä huutelemalla noita harhaisia mielipiteitäsi.Sinä ainakin tarvitsisit kallonkutistajaa kun väität ettei skoda ole itäauto.
- katoite
kats.peiliin kirjoitti:
Sinä ainakin tarvitsisit kallonkutistajaa kun väität ettei skoda ole itäauto.
Enhän minä mitään kallonkutistajaa tarvitse, vain todisteet miksi olisit oikeassa?
Miksiköhän niitä ei ole? - todiste,
katoite kirjoitti:
Enhän minä mitään kallonkutistajaa tarvitse, vain todisteet miksi olisit oikeassa?
Miksiköhän niitä ei ole?Sinun kannattaa liittyä vaikka jehovan todistajiin kun niin paljon kaikkia todisteita kaipaat. siellä saat todistella niin paljon kuin haluat. varmasti saat todisteet skodan itäauto pitoisuudestakin.
- todiste?????
todiste, kirjoitti:
Sinun kannattaa liittyä vaikka jehovan todistajiin kun niin paljon kaikkia todisteita kaipaat. siellä saat todistella niin paljon kuin haluat. varmasti saat todisteet skodan itäauto pitoisuudestakin.
Ei niitä siellä saa sen enempää kuin täälläkään. täälläkin kerrotaan vain, tunnepitoisia, perustelemattomia "mielipiteitä".
- berlin,
Skoda on pääasiallisesti tarkoitettu myytäväksi itä-euroopan (itäblokin ja varsovanliiton) maihin. Skoda on ennestään tuttu merkki näissä SEV-maissa ja täyttää VW groupin itäautopuolen paikan.
- tällä vuosituhannell
Oletko kenties Volgswagen yhtiön myyntijohtaja, vai mistä tuo varmuus kauppapolitiikasta oikein kumpuaa?
Itäblokkia ja Varsovanliittoa ei enää ole.
- Leonid Urpo
Onko Audi Q7 itäauto kun sitä valmistetaan Slovakiassa?
- skooda-jore
ei ole, mutta skooda on itäauto, myös huomenna, bua-haa-aa-aaa
- jury
skooda-jore kirjoitti:
ei ole, mutta skooda on itäauto, myös huomenna, bua-haa-aa-aaa
No mikä jorea harmittaa? Nyppiikö "itäauton" myyntikäyrät, vai mistä kivistää, kivistääkö joren jore jollain lailla?
- Tyytyväinen
En tiedä,mitä tekemistä on sillä,missä hyvä auto on valmistettu.Minä pöröttelen 09 Oktavialla(en millään vialla)Vikoja ei varmaan ole ollut sen enempää kuin kalleimmissakaan autoissa.50000 ajettu ja seuraavakin auto on Oktavia.
- Ou JEA:.!1%#++
.
"Mutta mikä oli pointtisi??????"
.- prole:
Vaalin aatetta ja siksi ajan skodalla.
- Se on hienoa:.!1%#++
prole: kirjoitti:
Vaalin aatetta ja siksi ajan skodalla.
.
Skoda ei onneksi tee eroa poliittisen mieltymyksen mukaan vaan toimii laadukkaasti kaikilla poliittisilla suunnilla
. - .punakone
Se on hienoa:.!1%#++ kirjoitti:
.
Skoda ei onneksi tee eroa poliittisen mieltymyksen mukaan vaan toimii laadukkaasti kaikilla poliittisilla suunnilla
.Niin, ajavat niillä piilopunikitkin.
- Phantom
.punakone kirjoitti:
Niin, ajavat niillä piilopunikitkin.
Juu ja poroporvarit, kuten minä.
- näin
1.saksa
2.epsanja
3.itäbloki "todiste". Täytyy sanoa, että olit laittanut positiivisen kommentin Jehovan todistajuudesta. Hienoa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984