http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kailajarven-puolustaja-jatkaa-luottamuspulasta-huolimatta/607725/
“Sijoitusklubin WinCapitan perustaja Hannu Kailajärvi olisi jälleen halunnut antaa puolustajalleen kenkää.”
Tämä on nyt jo kaksi kertaa poistettu palstalta.
Mikähän tässäkin keskustelusäikeessä taas kalvaa päivystävää kusettajaa? Asia on julkaistu Kalevassa, aihe koskee Suomen suurimpaa talousrikosta mitattuna rikoksen uhrien määrällä, nimet ovat olleet moneen kertaan esillä lehdistössä.
Ja lisää julkisuutta seuraa heti maantaina.
Vai onko niin, että kuvittelette jotenkin selviävänne vähemmällä, kun oikein piileskelette?
Jos vetoatte siihen,että yksityishenkilön nimi kerrotaan pilkallisessa kontekstissa, valittakaa Z. Topeliukselle:
Siel' uipi sorsa suroton ja peuralauma rannal' on,
ja taajat sääskiparvet pimentää auringon.
Ja muuten olen sitä mieltä, että kyseinen yritys puolustusasianajajan vaihtoon viime minuuteilla oli kökköinen yritys pelata aikaa.
Siel' uipi uivelo suroton
97
580
Vastaukset
- KRP.RULEZZZZ
Eikö siknaalijärjestelmä toimi herrain kesken?
KRP RULEZZZZ- Tuomio pipsipussissa
Syyttäjä vaatii petostuomion lisäksi rahankeräys rikoksesta tuomiota, eduskunnan lakivaliokunnan tyhmyyden takia siitä voi vain tuomita henkilön jolla on lupa..
Jos on lupa, niin mistä sitten tuomio..
No syyttäjä yrittää mutta vähän on pipsejä pussissa..
"...lakivaliokunnan tyhmyyden takia siitä voi vain tuomita henkilön jolla on lupa..."
Samalla kun kirjoittelet saunantakuista juristeriaasi, eikö mieltäsi kalva lievä epäily? Onko syytäjä jättänyt lukematta lakikirjansa, poteeko syyttäjä vanhuuden aiheuttamaa heikkoutta vai mistä syystä syyttäjä huitoo lakiin perustumattomalla syytteellä?
Kun rahankeräyssyyte menee läpi, ystäni Capitrolli lupasi laittaa Hesariin ihan maksetun ilmoituksen, jossa hän ylistää minun lakitieteellistä osaamistani. Olen tässä joutessani tehnyt muutaman tiiviin ja lyhytsanaisen tekstiluonnoksen valmiiksi Tröllille. Säästyy palstamillimetrejä eikä tule niin kalliiksi. ;)))- Harley, David & Son
Rautalankakauppias: Kun rahankeräyssyyte menee läpi, ystäni Capitrolli lupasi laittaa Hesariin ihan maksetun ilmoituksen, jossa hän ylistää minun lakitieteellistä osaamistani.
Höpsistä, minä en ole ystäväsi. Sinun lakitieteellistä osaamistasi ylistääkseen tulee ylistäjällä olla strutsin älykkyys ja aviopuolisonsa lupa. Olen pistänyt välillä vaimoni lukemaan kirjoituksiasi lain kirjainta silmällä pitäen, ja hän piti tekstejäsi tyypillisen nettipöyhkeilijän kirjoittamina. Vaimon lupaa lakitieteellisen osaamisesi ylistykselle ei siis ole.
Alla totuus siitä, mitä olen luvannut ylistää.
___C___
Barley, Wheat & Oat: Sinä sen sijaan olet arvostellut tuomareita vääristä päätöksistä, koska olit saarnannut saarnamiehen tavoin rahankeräysrikoksen puolesta.
Rautalankakauppias: Enhän toki. Olen hieman kummeksinut käräjäoikeuden tuomion perusteluja ja ounastellut, että tulkinta rahankeräysrikoksesta saatta vielä muutua hovioikeudessa. Olen vaatimaton mies ja lupaan olla elämöimättä, kun hovioikeus aikanaan asettuu samalle kannalle kuin minä.
Barley, Wheat & Oat: Et sinä ole vaatimaton, olet lähempänä öykkäriä... Jos Hovioikeus asettuu samalla kannalle kuin sinä, lupaan julkaista Rautalankakauppiasta ja tillilihaa ylistävän mainoksen Hesarin paperiversiossa. Pistä tämä muistiin, koska tämä lupaus on todellinen.
___C___
Ilta-Sanomat 7.10.2012: Syyttäjä taas haluaa, että Kailajärven rangaistusta korotetaan viiteen vuoteen ja että mies tuomitaan törkeän petoksen lisäksi rahankeräysrikoksesta.
Rikoslaki törkeästä petoksesta: ...on tuomittava törkeästä petoksesta vankeuteen...enintään neljäksi vuodeksi.
Rikoslaki rahankeräysrikoksesta: ....on tuomittava, JOLLEI teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, rahankeräysrikoksesta... vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Rautalankakauppias: ...poteeko syyttäjä vanhuuden aiheuttamaa heikkoutta?
Rautalankakauppias esittää yllä kysymyksen, johon voi hyvillä mielin yhtyä.
Kannattaa lisäksi pitää mielessä Vantaan KO:n lausunto jäsenten lahjoitustahdosta: "Sijoittajalla ei ole lahjoitustahtoa eikä lahjoittajalla sijoitustahtoa". Harley, David & Son kirjoitti:
Rautalankakauppias: Kun rahankeräyssyyte menee läpi, ystäni Capitrolli lupasi laittaa Hesariin ihan maksetun ilmoituksen, jossa hän ylistää minun lakitieteellistä osaamistani.
Höpsistä, minä en ole ystäväsi. Sinun lakitieteellistä osaamistasi ylistääkseen tulee ylistäjällä olla strutsin älykkyys ja aviopuolisonsa lupa. Olen pistänyt välillä vaimoni lukemaan kirjoituksiasi lain kirjainta silmällä pitäen, ja hän piti tekstejäsi tyypillisen nettipöyhkeilijän kirjoittamina. Vaimon lupaa lakitieteellisen osaamisesi ylistykselle ei siis ole.
Alla totuus siitä, mitä olen luvannut ylistää.
___C___
Barley, Wheat & Oat: Sinä sen sijaan olet arvostellut tuomareita vääristä päätöksistä, koska olit saarnannut saarnamiehen tavoin rahankeräysrikoksen puolesta.
Rautalankakauppias: Enhän toki. Olen hieman kummeksinut käräjäoikeuden tuomion perusteluja ja ounastellut, että tulkinta rahankeräysrikoksesta saatta vielä muutua hovioikeudessa. Olen vaatimaton mies ja lupaan olla elämöimättä, kun hovioikeus aikanaan asettuu samalle kannalle kuin minä.
Barley, Wheat & Oat: Et sinä ole vaatimaton, olet lähempänä öykkäriä... Jos Hovioikeus asettuu samalla kannalle kuin sinä, lupaan julkaista Rautalankakauppiasta ja tillilihaa ylistävän mainoksen Hesarin paperiversiossa. Pistä tämä muistiin, koska tämä lupaus on todellinen.
___C___
Ilta-Sanomat 7.10.2012: Syyttäjä taas haluaa, että Kailajärven rangaistusta korotetaan viiteen vuoteen ja että mies tuomitaan törkeän petoksen lisäksi rahankeräysrikoksesta.
Rikoslaki törkeästä petoksesta: ...on tuomittava törkeästä petoksesta vankeuteen...enintään neljäksi vuodeksi.
Rikoslaki rahankeräysrikoksesta: ....on tuomittava, JOLLEI teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, rahankeräysrikoksesta... vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Rautalankakauppias: ...poteeko syyttäjä vanhuuden aiheuttamaa heikkoutta?
Rautalankakauppias esittää yllä kysymyksen, johon voi hyvillä mielin yhtyä.
Kannattaa lisäksi pitää mielessä Vantaan KO:n lausunto jäsenten lahjoitustahdosta: "Sijoittajalla ei ole lahjoitustahtoa eikä lahjoittajalla sijoitustahtoa".” Jos Hovioikeus asettuu samalla kannalle kuin sinä, lupaan julkaista Rautalankakauppiasta ja tillilihaa ylistävän mainoksen Hesarin paperiversiossa.”
Näinhän se lupaus oli. Tuossa minua koskevassa osuudessa voin hyvin auttaa. Kuten sanoin, olen vaatimaton mies, enkä niin kovin pitkää ylistystä kaipaa. Tillilihaosuuden osaat varmaan itsekin laatia vaimosi avustuksella.
Junahan etenee jo. Uskon kyllä, että päätöskin aikanaan kopsahtaa esille ja kiistamme ratkeaa sitä myöden.
Olen myös luottavainen siitä, että syyttäjällä on riittävä lakitieteellinen koulutus ja työhön tarvittava kokemus. Olen myös ymmärtänyt, että Vantaan tuomiolla ja sen perusteluilla ei ole automaatista painoarvoa hovioikeuden tuomioon. Juuri sitä vartenhan tuomiosta valitettiin, että asia menisi uuteen harkintaan.
Olen hieman hämilläni siitä, että kutsut minua öykkäriksi ja pöyhkeilijäksi. Jos tietämykseni ja yleinen elämänkokemukseni ärsyttää sinua, auttaisiko se, että vast’edes esittäisin väitteeni vaikka yksikön kolmannen persoonan nimissä?- Barley, Wheat & Oat
valuuttakauppias kirjoitti:
” Jos Hovioikeus asettuu samalla kannalle kuin sinä, lupaan julkaista Rautalankakauppiasta ja tillilihaa ylistävän mainoksen Hesarin paperiversiossa.”
Näinhän se lupaus oli. Tuossa minua koskevassa osuudessa voin hyvin auttaa. Kuten sanoin, olen vaatimaton mies, enkä niin kovin pitkää ylistystä kaipaa. Tillilihaosuuden osaat varmaan itsekin laatia vaimosi avustuksella.
Junahan etenee jo. Uskon kyllä, että päätöskin aikanaan kopsahtaa esille ja kiistamme ratkeaa sitä myöden.
Olen myös luottavainen siitä, että syyttäjällä on riittävä lakitieteellinen koulutus ja työhön tarvittava kokemus. Olen myös ymmärtänyt, että Vantaan tuomiolla ja sen perusteluilla ei ole automaatista painoarvoa hovioikeuden tuomioon. Juuri sitä vartenhan tuomiosta valitettiin, että asia menisi uuteen harkintaan.
Olen hieman hämilläni siitä, että kutsut minua öykkäriksi ja pöyhkeilijäksi. Jos tietämykseni ja yleinen elämänkokemukseni ärsyttää sinua, auttaisiko se, että vast’edes esittäisin väitteeni vaikka yksikön kolmannen persoonan nimissä?> Olen hieman hämilläni siitä, että kutsut minua öykkäriksi ja pöyhkeilijäksi.
Höpsistä. Minä kutsun sinua öykkäriksi, vaimoni kutsui sinua termillä "tyypillinen nettipöyhkeilijä" luettuaan tekstejäsi.
> Jos tietämykseni ja yleinen elämänkokemukseni ärsyttää sinua...
No, miten sen nyt ottaa. Tietämättömyytesi kaikkine virheineen kenties ärsyttääkin mutta yleisen elämänkokemuksesi puute mieluumminkin naurattaa. Lopputulema on siis lähellä mitäänsanomatonta.
> ... auttaisiko se, että vast’edes esittäisin väitteeni vaikka yksikön kolmannen persoonan nimissä?
Et sentään esitä, että sinulla olisi Napoleon-kompleksi, ja puhuisit itsestäsi monikon ensimmäisessä persoonassa? Voithan esittää väitteesi jatkossa vaikkapa naapurin kukkalaarin näkökulmasta - lopputulos olisi meidän muiden lukijoiden kannalta aivan sama.
___C___
Valitan, että eilinen avauksesi poistettiin. Siellä oli eräs asiantuntija (muistaakseni nimimerkki Lapanen Sotka), joka väitti, että valtio on WinCapita-jutussa vahingonkärsijä. Vastasin hänelle ja pyysin häneltä lisäperusteluja tuohon täysin kummalliseen väitteeseen... Näkikö kukaan, oliko hän mahdollisuudessa vastata ennen kuin koko ketju poistettiin? Näkikö kukaan Adan perusteluja sille, miksi hän toivoi ja millä perustein WinCapita-jutusta rahankeräysrikosta?
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2011/08/22/wincapita-oikeusjuttu-maksaa-valtiolle-miljoonia/201111696/12 Barley, Wheat & Oat kirjoitti:
> Olen hieman hämilläni siitä, että kutsut minua öykkäriksi ja pöyhkeilijäksi.
Höpsistä. Minä kutsun sinua öykkäriksi, vaimoni kutsui sinua termillä "tyypillinen nettipöyhkeilijä" luettuaan tekstejäsi.
No, miten sen nyt ottaa. Tietämättömyytesi kaikkine virheineen kenties ärsyttääkin mutta yleisen elämänkokemuksesi puute mieluumminkin naurattaa. Lopputulema on siis lähellä mitäänsanomatonta.
> ... auttaisiko se, että vast’edes esittäisin väitteeni vaikka yksikön kolmannen persoonan nimissä?
Et sentään esitä, että sinulla olisi Napoleon-kompleksi, ja puhuisit itsestäsi monikon ensimmäisessä persoonassa? Voithan esittää väitteesi jatkossa vaikkapa naapurin kukkalaarin näkökulmasta - lopputulos olisi meidän muiden lukijoiden kannalta aivan sama.
___C___
Valitan, että eilinen avauksesi poistettiin. Siellä oli eräs asiantuntija (muistaakseni nimimerkki Lapanen Sotka), joka väitti, että valtio on WinCapita-jutussa vahingonkärsijä. Vastasin hänelle ja pyysin häneltä lisäperusteluja tuohon täysin kummalliseen väitteeseen... Näkikö kukaan, oliko hän mahdollisuudessa vastata ennen kuin koko ketju poistettiin? Näkikö kukaan Adan perusteluja sille, miksi hän toivoi ja millä perustein WinCapita-jutusta rahankeräysrikosta?
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2011/08/22/wincapita-oikeusjuttu-maksaa-valtiolle-miljoonia/201111696/12" Näkikö kukaan...".
Tätä asiaa pitää kysellä siltä viestien poistajalta. Kaipa hän tarkisti koko ketjun ennen kuin alkoi niksuttamaan sitä "ilmoita asiaton viesti" namiskukkelia.
"...valtio on WinCapita-jutussa vahingonkärsijä."
Jos tämä ei ole vahinko, miksipä sinä kutsuisi noita miljoonamenoja, joita winkkari valtiolle aiheutti? Oikeuslaitoksen toiminnan tehostaminen vastaista tarvetta varten?- H...
" Näkikö kukaan...".
Tätä asiaa pitää kysellä siltä viestien poistajalta. Kaipa hän tarkisti koko ketjun ennen kuin alkoi niksuttamaan sitä "ilmoita asiaton viesti" namiskukkelia.
"...valtio on WinCapita-jutussa vahingonkärsijä."
Jos tämä ei ole vahinko, miksipä sinä kutsuisi noita miljoonamenoja, joita winkkari valtiolle aiheutti? Oikeuslaitoksen toiminnan tehostaminen vastaista tarvetta varten?> Jos tämä ei ole vahinko, miksipä sinä kutsuisi noita miljoonamenoja, joita winkkari valtiolle aiheutti?
Normaaleiksi poliisi- ja oikeuslaitosmenoiksi.
Yleisellä tasolla vahingonkorvauksella vahingonkärsijä pyritään saattamaan samaan taloudelliseen tilanteeseen, jossa hän olisi ilman vahinkoa. Toisaalta vahingonkärsijä ei saa hyötyä vahingosta. Vahingon korvauksen tarkoituksena on hyvittää vahingon kärsineelle hänen kärsimänsä oikeudenloukkaus.
1. Ensiksikin, millä tavoin valtion voidaan katsoa "ansaitsevan" vahingonkorvaksena esimerkiksi 30-40 miljoonan takavarikkopotin? Lain mukaanhan vahingonkärsijä on saatettava vain samaan tilanteeseen, jossa hän olisi ilman vahinkoa. Ellet tarkoita, että tuo koko potti siirtyisi valtiolle, niin mitä tarkoitat - korvamerkitseekö valtio omat saatavansa ja hakee niitä erikseen petostapauksessa? Naurettavaa.
Niin paljon toivomassasi rahankeräystapauksessa valtio olisi asianomistajana, mutta ei vahingonkärsijänä, josta maksettaisiin vahingonkorvausta.
2. Toiseksi, millä tavoin WinCapita-juttu voidaan liittää oikeudenloukkauksena valtiota vastaan tehdyksi? Mikä olikaan se vahinkoa muodostanut rikollinen teko, jonka WinCapita hallintoineen toteutti valtiota kohtaan? Ymmärrän että WC-hallinto on tehnyt petoksen sijoittajia kohtaan, mutta miten ihmeessä valtiota kohtaan? Oliko valtio sijottajana? Tuskin, vaikka joku ministeri mukana yksityishenkilönä olisikin.
Edes rahankeräysrikos ei sinänsä ole kohdistettu valtiota kohtaan, vaikka valtio onkin rikoksessa asianomistajana.
3. Viimeksi ja tärkeimpänä, yleisellä tasolla valtiolla on monopoliasema poliisiin, esitutkintaan, syyttäjälaitokseen, tuomioistuimiin, tuomareihin ja siten koko poliisi- ja oikeuslaitokseen. Oikeutta ja esitutkintaa ei voi kilpailuttaa, vaan toiminta maksetaan hyvinvointiyhteiskunnissa suurimmaksi osaksi verovaroin.
Oikeuden päätös ei voi eikä saa koskaan olla etukäteen tiedossa. Poliisin ja oikeuden tehtävänä on ollut selvittää se, onko WinCapita ollut rehellistä toimintaa, törkeä petos, rahankeräysrikos vai jotakin muuta. Riippumatta lopputulemasta, tutkinnan tulee aiheuttaa samat kustannukset, koska lopputulos ei saa olla etukäteen tiedossa. Nämä kustannukset maksetaan verovaroin, olipa juttu miten vaikea tai helppo tahansa.
Miten ihmeessä poliisi- ja oikeuslaitokselle kohdistettu yhteiskuntavelvoite, jota hoidetaan monopolina ja jota ei voi kilpailuttaa, voisi langeta epäillyille ja syytetyille maksettavaksi? Nurinkurinen ajatus, että tuota yhteiskuntavelvoitetta maksettaisiin korvamerkityillä vahingonkorvauksilla. Jos näin olisi, hyvinvointiyhteiskunta loppuisi kuin seinään ja diktatuuri alkaisi. - Lapasorsa
Barley, Wheat & Oat kirjoitti:
___C___
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2011/08/22/wincapita-oikeusjuttu-maksaa-valtiolle-miljoonia/201111696/12".....joka väitti, että valtio on WinCapita-jutussa vahingonkärsijä. "
Nimimerkki oli Lapasorsa (Anas clypeata)
No totta kait valtio on vahingonkärsijä. Uskallan olla sitä mieltä, että oikeuslaitoksella ei olisi mitään sitä vastaan, vaikkei koko Wincapitaa koskaan olisi ollut. Kun kyseessä on kuitenkin aika selvä vedätys ( vai mitä ) joka eroaa tuiki tavallisista kioskivarkauksista vain laajuudeltaan. Jos sijoittajilta olisi löytynyt yhtään halua, koko sotku olisi ollut vältettävissä yhtä helposti kuin nakkikioskin ryöstö, kun oltaisiin hetkeksi pysähdytty miettimään tekoa ja siitä automaattisesti aiheutuvia seuraamuksia.
Eli lyhyesti, Wincapita kuormittaa muutenkin tukkoista oikeuslaitosta kohtuuttomasti.
En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä siinä merkityksessä minkä toit ansiokkaasti esiin. Kuitenkin olisi kohtuus, jos kyseiseen juttuun sekaantuneet edes jossain määrin ottaisivat osaa aiheuttamansa sotkun jälkipyykin kustannuksiin. Itse päätekijä on ilmeisen viraton ja varaton, joten häneltä ei tulla mitään rahallisia korvauksia koskaan saamaan. Jäsenten korvausvelvollisuudesta varmaan vielä keskustellaan. - H...
Lapasorsa kirjoitti:
".....joka väitti, että valtio on WinCapita-jutussa vahingonkärsijä. "
Nimimerkki oli Lapasorsa (Anas clypeata)
No totta kait valtio on vahingonkärsijä. Uskallan olla sitä mieltä, että oikeuslaitoksella ei olisi mitään sitä vastaan, vaikkei koko Wincapitaa koskaan olisi ollut. Kun kyseessä on kuitenkin aika selvä vedätys ( vai mitä ) joka eroaa tuiki tavallisista kioskivarkauksista vain laajuudeltaan. Jos sijoittajilta olisi löytynyt yhtään halua, koko sotku olisi ollut vältettävissä yhtä helposti kuin nakkikioskin ryöstö, kun oltaisiin hetkeksi pysähdytty miettimään tekoa ja siitä automaattisesti aiheutuvia seuraamuksia.
Eli lyhyesti, Wincapita kuormittaa muutenkin tukkoista oikeuslaitosta kohtuuttomasti.
En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä siinä merkityksessä minkä toit ansiokkaasti esiin. Kuitenkin olisi kohtuus, jos kyseiseen juttuun sekaantuneet edes jossain määrin ottaisivat osaa aiheuttamansa sotkun jälkipyykin kustannuksiin. Itse päätekijä on ilmeisen viraton ja varaton, joten häneltä ei tulla mitään rahallisia korvauksia koskaan saamaan. Jäsenten korvausvelvollisuudesta varmaan vielä keskustellaan.> En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä...
Asia ymmärretty. H... kirjoitti:
> Jos tämä ei ole vahinko, miksipä sinä kutsuisi noita miljoonamenoja, joita winkkari valtiolle aiheutti?
Normaaleiksi poliisi- ja oikeuslaitosmenoiksi.
Yleisellä tasolla vahingonkorvauksella vahingonkärsijä pyritään saattamaan samaan taloudelliseen tilanteeseen, jossa hän olisi ilman vahinkoa. Toisaalta vahingonkärsijä ei saa hyötyä vahingosta. Vahingon korvauksen tarkoituksena on hyvittää vahingon kärsineelle hänen kärsimänsä oikeudenloukkaus.
1. Ensiksikin, millä tavoin valtion voidaan katsoa "ansaitsevan" vahingonkorvaksena esimerkiksi 30-40 miljoonan takavarikkopotin? Lain mukaanhan vahingonkärsijä on saatettava vain samaan tilanteeseen, jossa hän olisi ilman vahinkoa. Ellet tarkoita, että tuo koko potti siirtyisi valtiolle, niin mitä tarkoitat - korvamerkitseekö valtio omat saatavansa ja hakee niitä erikseen petostapauksessa? Naurettavaa.
Niin paljon toivomassasi rahankeräystapauksessa valtio olisi asianomistajana, mutta ei vahingonkärsijänä, josta maksettaisiin vahingonkorvausta.
2. Toiseksi, millä tavoin WinCapita-juttu voidaan liittää oikeudenloukkauksena valtiota vastaan tehdyksi? Mikä olikaan se vahinkoa muodostanut rikollinen teko, jonka WinCapita hallintoineen toteutti valtiota kohtaan? Ymmärrän että WC-hallinto on tehnyt petoksen sijoittajia kohtaan, mutta miten ihmeessä valtiota kohtaan? Oliko valtio sijottajana? Tuskin, vaikka joku ministeri mukana yksityishenkilönä olisikin.
Edes rahankeräysrikos ei sinänsä ole kohdistettu valtiota kohtaan, vaikka valtio onkin rikoksessa asianomistajana.
3. Viimeksi ja tärkeimpänä, yleisellä tasolla valtiolla on monopoliasema poliisiin, esitutkintaan, syyttäjälaitokseen, tuomioistuimiin, tuomareihin ja siten koko poliisi- ja oikeuslaitokseen. Oikeutta ja esitutkintaa ei voi kilpailuttaa, vaan toiminta maksetaan hyvinvointiyhteiskunnissa suurimmaksi osaksi verovaroin.
Oikeuden päätös ei voi eikä saa koskaan olla etukäteen tiedossa. Poliisin ja oikeuden tehtävänä on ollut selvittää se, onko WinCapita ollut rehellistä toimintaa, törkeä petos, rahankeräysrikos vai jotakin muuta. Riippumatta lopputulemasta, tutkinnan tulee aiheuttaa samat kustannukset, koska lopputulos ei saa olla etukäteen tiedossa. Nämä kustannukset maksetaan verovaroin, olipa juttu miten vaikea tai helppo tahansa.
Miten ihmeessä poliisi- ja oikeuslaitokselle kohdistettu yhteiskuntavelvoite, jota hoidetaan monopolina ja jota ei voi kilpailuttaa, voisi langeta epäillyille ja syytetyille maksettavaksi? Nurinkurinen ajatus, että tuota yhteiskuntavelvoitetta maksettaisiin korvamerkityillä vahingonkorvauksilla. Jos näin olisi, hyvinvointiyhteiskunta loppuisi kuin seinään ja diktatuuri alkaisi.1.Ensiksikin, 2. Toiseksi ja 3. Viimeksi – taisit kipaista numerokaupassa ja sait näin paljon ihkauusia numeroita.;)))
Katselet taas putkinäköisten kaihilasiesi kautta kaunista maailmaa.
Kas oleellistahan on, että valtion tai oikeuslaitoksen tulee estää oikeudenvastainen tila. Tästä syystä rikoshyöty konfiskoidaan ja murtovarkaan sorkkarauta takavarikoidaan. Näyttäisi rumalta, jos varas juoksentelisi vapaalla jalalla ja vielä varastamansa rahat taskussaan. Valtion toimi siis liittyy siihen, että edistetään kansalaisten oikeushyvää.
Se, mitä valtion konfiskoimalle rikoshyödylle sitten tapahtuu, onkin toinen juttu.
Winkkaritorvelot yrittävät esittää, että rahat jakoon ja heti. Varatuomari jopa kipaisi Lonttossa asti asiaa puuhastelemassa. Oikeus ei kuitenkaan voi eikä saa edistää yhden oikeutta toisen kustannuksella. Winkkariin ja sponsseihin kohdistuvia vaateita taitaa olla noin tuhat. Kaikki ne on käsiteltävä ja vasta sitten voidaan pohtia, miten rikoshyötyä voitaisiin jakaa rikoksen uhreille. Aikaahan siinä menee.
Valtio voi kärsiä vahinkoa siinä kuin yksityinen kansalainenkin. Oikeuslaitos rahoitetaan budjettivaroin. Oikeusministeriön vanhempana virkamiehenä pohtisin kyllä sitäkin, aiheuttiko Wincapita oikeusministeriölle poikkeuksellisen ja aivan yllättävän rahoitusvajeen ja olisiko se ollut peräti tahallista.
Älä kuitenkaan revi stay-uppejasi. Sovitaan, että valtio vastakin rahoittaa oikeuslaitoksen. ;))
” Oikeuden päätös ei voi eikä saa koskaan olla etukäteen tiedossa.” Valistunut ja asiaatunteva kansalainen nyt useimmiten päätöksen osaa ennakoida, mutta jatka sinä vaan arpomista.;)))- verhojentakaa
Barley, Wheat & Oat kirjoitti:
___C___
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2011/08/22/wincapita-oikeusjuttu-maksaa-valtiolle-miljoonia/201111696/12"Höpsistä. Minä kutsun sinua öykkäriksi, vaimoni kutsui sinua termillä "tyypillinen nettipöyhkeilijä" luettuaan tekstejäsi."
Älä puhu jaskaa, sinun Thaimaasta ostamasi akka ei osaa sanoa kuin nau nau ja tämä on vahvistettua faktaa. - H...
1.Ensiksikin, 2. Toiseksi ja 3. Viimeksi – taisit kipaista numerokaupassa ja sait näin paljon ihkauusia numeroita.;)))
Katselet taas putkinäköisten kaihilasiesi kautta kaunista maailmaa.
Kas oleellistahan on, että valtion tai oikeuslaitoksen tulee estää oikeudenvastainen tila. Tästä syystä rikoshyöty konfiskoidaan ja murtovarkaan sorkkarauta takavarikoidaan. Näyttäisi rumalta, jos varas juoksentelisi vapaalla jalalla ja vielä varastamansa rahat taskussaan. Valtion toimi siis liittyy siihen, että edistetään kansalaisten oikeushyvää.
Se, mitä valtion konfiskoimalle rikoshyödylle sitten tapahtuu, onkin toinen juttu.
Winkkaritorvelot yrittävät esittää, että rahat jakoon ja heti. Varatuomari jopa kipaisi Lonttossa asti asiaa puuhastelemassa. Oikeus ei kuitenkaan voi eikä saa edistää yhden oikeutta toisen kustannuksella. Winkkariin ja sponsseihin kohdistuvia vaateita taitaa olla noin tuhat. Kaikki ne on käsiteltävä ja vasta sitten voidaan pohtia, miten rikoshyötyä voitaisiin jakaa rikoksen uhreille. Aikaahan siinä menee.
Valtio voi kärsiä vahinkoa siinä kuin yksityinen kansalainenkin. Oikeuslaitos rahoitetaan budjettivaroin. Oikeusministeriön vanhempana virkamiehenä pohtisin kyllä sitäkin, aiheuttiko Wincapita oikeusministeriölle poikkeuksellisen ja aivan yllättävän rahoitusvajeen ja olisiko se ollut peräti tahallista.
Älä kuitenkaan revi stay-uppejasi. Sovitaan, että valtio vastakin rahoittaa oikeuslaitoksen. ;))
” Oikeuden päätös ei voi eikä saa koskaan olla etukäteen tiedossa.” Valistunut ja asiaatunteva kansalainen nyt useimmiten päätöksen osaa ennakoida, mutta jatka sinä vaan arpomista.;)))> Valtio voi kärsiä vahinkoa siinä kuin yksityinen kansalainenkin.
Aivan. Kerron edellä kolmella eri kohdalla, miksi valtio ei ole vahingonkärsijä juuri WinCapita-jutussa, etkä muuta ilmeisesti halua enää edes väittää.
> Valistunut ja asiaatunteva kansalainen nyt useimmiten päätöksen osaa ennakoida, mutta jatka sinä vaan arpomista.
Etköhän meistä kahdesta se ole sinä, joka jatkaa arpomista. Minä pidin Vantaan KO:n päätöstä perusteluineen virheettömänä, mutta sinä solvasit tuomareita ja elättelet henkilökohtaista toivettasi rahankeräysrikoksesta. Jatka sinä vaan toivomistasi. - Takaapatakaa
verhojentakaa kirjoitti:
"Höpsistä. Minä kutsun sinua öykkäriksi, vaimoni kutsui sinua termillä "tyypillinen nettipöyhkeilijä" luettuaan tekstejäsi."
Älä puhu jaskaa, sinun Thaimaasta ostamasi akka ei osaa sanoa kuin nau nau ja tämä on vahvistettua faktaa.Tuo Thaimaasta ostamani akka osoittautui myöhemmin äidiksesi.
- 11+33+22
H... kirjoitti:
> Valtio voi kärsiä vahinkoa siinä kuin yksityinen kansalainenkin.
Aivan. Kerron edellä kolmella eri kohdalla, miksi valtio ei ole vahingonkärsijä juuri WinCapita-jutussa, etkä muuta ilmeisesti halua enää edes väittää.
> Valistunut ja asiaatunteva kansalainen nyt useimmiten päätöksen osaa ennakoida, mutta jatka sinä vaan arpomista.
Etköhän meistä kahdesta se ole sinä, joka jatkaa arpomista. Minä pidin Vantaan KO:n päätöstä perusteluineen virheettömänä, mutta sinä solvasit tuomareita ja elättelet henkilökohtaista toivettasi rahankeräysrikoksesta. Jatka sinä vaan toivomistasi.Hyvä poika, sinähän alat oppia:
"Minä pidin Vantaan KO:n päätöstä perusteluineen virheettömänä"
Kyseessä oli siis sijoittajiin kohdistunut petos ja Pitkäsen horinat voidaan unohtaa. Samoin voimme yhdessä naureskella EOK:n julkilausumille Wincapitasta. Aloitetaanko tuosta:
http://eok.fi/eok/index.php?option=com_content&task=view&id=225&Itemid=64 H... kirjoitti:
> Valtio voi kärsiä vahinkoa siinä kuin yksityinen kansalainenkin.
Etköhän meistä kahdesta se ole sinä, joka jatkaa arpomista. Minä pidin Vantaan KO:n päätöstä perusteluineen virheettömänä, mutta sinä solvasit tuomareita ja elättelet henkilökohtaista toivettasi rahankeräysrikoksesta. Jatka sinä vaan toivomistasi.”… miksi valtio ei ole vahingonkärsijä juuri WinCapita-jutussa, etkä muuta ilmeisesti halua enää edes väittää.”
Jos sinua ei liikaa häiritse, suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa. Aikaahan meillä on. ;)))
”…sinä solvasit tuomareita ja elättelet henkilökohtaista toivettasi rahankeräysrikoksesta.”
Sorruit taas helmasyntiisi: ylidramaattiseen ilmaisuun. Enhän minä nyt tuomareita solvaa, pois se minusta. Lukekaamme taas yhdessä minun kaino toiveeni: ” Olen hieman kummeksinut käräjäoikeuden tuomion perusteluja ja ounastellut, että tulkinta rahankeräysrikoksesta saattaa vielä muuttua hovioikeudessa.”
Tämä on sitä iltapäivälehtien turhaan dramatisointia. Kun Niinistö lakonisesti toteaa jotakin, Iltis kirjoittaa, että Niinistö ärähti.
Kun kerran pidät ” Vantaan KO:n päätöstä perusteluineen virheettömänä”, pitäisikö meidän yhdessä upottaa tuo varatuomarin lisenssipörssiteoria? Minusta näyttää siltä, että Hanski vieläkin yrittää ratsastaa tällä keppihevosella. Surkeahan se on edes keppihevoseksi, mutta kyllä tuo lisenssipörssin huutelu vieläkin sotkee tyhmimpiä päitä.
" Etköhän meistä kahdesta se ole sinä, joka jatkaa arpomista."
Jos vakaa ja asiatietoon perustuva mielipide on arpomista, olkoon niin. ;)))- Sinne se meni
H... kirjoitti:
> En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä...
Asia ymmärretty.Ai jai jai, Capitrolli se ei sitten millään opi, että keskustelukumppanin harvaanjohtavalla lainaamisella ei saa muuta aikaiseksi kuin osoitettua toisille kuinka heikolla pohjalla itse on. Muistin virkistykseksi, laitetaanpa asianomaiset kohdat vielä tähän:
Lapasorsa kirjoitti:
"No totta kait valtio on vahingonkärsijä."
"En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä siinä merkityksessä minkä toit ansiokkaasti esiin."
Capitrolli lainasi:
" En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä...
Asia ymmärretty."
Kuka hyvänsä näkee, että Capitrolli tarkoitushakuisesti vääristelee Lapasorsan viestiä antaakseen vaikutelman, että itse on oikeassa. Vääristelyyn turvautuminen kuitenkin osoittaa päinvastaista. - B...
Sinne se meni kirjoitti:
Ai jai jai, Capitrolli se ei sitten millään opi, että keskustelukumppanin harvaanjohtavalla lainaamisella ei saa muuta aikaiseksi kuin osoitettua toisille kuinka heikolla pohjalla itse on. Muistin virkistykseksi, laitetaanpa asianomaiset kohdat vielä tähän:
Lapasorsa kirjoitti:
"No totta kait valtio on vahingonkärsijä."
"En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä siinä merkityksessä minkä toit ansiokkaasti esiin."
Capitrolli lainasi:
" En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä...
Asia ymmärretty."
Kuka hyvänsä näkee, että Capitrolli tarkoitushakuisesti vääristelee Lapasorsan viestiä antaakseen vaikutelman, että itse on oikeassa. Vääristelyyn turvautuminen kuitenkin osoittaa päinvastaista.Höpsistä, tuo ei pidä paikkaansa, kyse ei ollut tietenkään mistään vääristelystä, lainaus oli tarkoituksettomasti poikkaistu. Kiitos tarkalle lukijalle ja pahoittelut mielipahasta. Otetaanpa uudestaan.
Lapasorsa: En ole väittänyt että valtio olisi vahingonkärsijä siinä merkityksessä minkä toit ansiokkaasti esiin.
Asia ymmärretty. - H...
11+33+22 kirjoitti:
Hyvä poika, sinähän alat oppia:
"Minä pidin Vantaan KO:n päätöstä perusteluineen virheettömänä"
Kyseessä oli siis sijoittajiin kohdistunut petos ja Pitkäsen horinat voidaan unohtaa. Samoin voimme yhdessä naureskella EOK:n julkilausumille Wincapitasta. Aloitetaanko tuosta:
http://eok.fi/eok/index.php?option=com_content&task=view&id=225&Itemid=64Harley, David & Son 2.2.1012: Se on sinun mielipiteesi, johon sinulla on oikeus. Minun mielestäni selvitys oli looginen ja uskottava, mutta Vantaan KO:n perustelut olivat käytettävissä olevan aineiston puolesta virheettömät. Vantaan KO päättää, ei VT Pitkänen.
Olet näköjään uusi foorumille, koska et ole lukenut kirjoittamaani jo helmikuussa tänä vuonna.
> Kyseessä oli siis sijoittajiin kohdistunut petos
Näin Vantaan KO:n päätöksessä todettiin.
> Pitkäsen horinat voidaan unohtaa.
VT Pitkäsen perustelut ja näkemys asiasta olivat erinomaiset ja ymmärrettävät. VT Pitkänen ei kuitenkaan päätä jutussa, oikeus päättää. Oikeuden perustelut olivat virheettömät. - B...
”… miksi valtio ei ole vahingonkärsijä juuri WinCapita-jutussa, etkä muuta ilmeisesti halua enää edes väittää.”
Jos sinua ei liikaa häiritse, suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa. Aikaahan meillä on. ;)))
”…sinä solvasit tuomareita ja elättelet henkilökohtaista toivettasi rahankeräysrikoksesta.”
Sorruit taas helmasyntiisi: ylidramaattiseen ilmaisuun. Enhän minä nyt tuomareita solvaa, pois se minusta. Lukekaamme taas yhdessä minun kaino toiveeni: ” Olen hieman kummeksinut käräjäoikeuden tuomion perusteluja ja ounastellut, että tulkinta rahankeräysrikoksesta saattaa vielä muuttua hovioikeudessa.”
Tämä on sitä iltapäivälehtien turhaan dramatisointia. Kun Niinistö lakonisesti toteaa jotakin, Iltis kirjoittaa, että Niinistö ärähti.
Kun kerran pidät ” Vantaan KO:n päätöstä perusteluineen virheettömänä”, pitäisikö meidän yhdessä upottaa tuo varatuomarin lisenssipörssiteoria? Minusta näyttää siltä, että Hanski vieläkin yrittää ratsastaa tällä keppihevosella. Surkeahan se on edes keppihevoseksi, mutta kyllä tuo lisenssipörssin huutelu vieläkin sotkee tyhmimpiä päitä.
" Etköhän meistä kahdesta se ole sinä, joka jatkaa arpomista."
Jos vakaa ja asiatietoon perustuva mielipide on arpomista, olkoon niin. ;)))> Jos sinua ei liikaa häiritse, suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa.
Totta kai. Kyllä sinä voit omalla kummallisella tavallasi yrittää tehdä valtiosta vahingonkärsijän.
> Enhän minä nyt tuomareita solvaa, pois se minusta.
No, miten sen nyt ottaa. Itkupotkuraivarin sait joka tapauksessa välittömästi, kun rahankeräysrikos ei ollutkaan tuomiolistassa. Asian läpikäytyämme toki rauhoituit - tosin hihnasi jäi edelleen vetämään.
> pitäisikö meidän yhdessä upottaa tuo varatuomarin lisenssipörssiteoria
Vantaan KO:n päätös on virheetön. Varatuomarin raportti on ansiokas ja uskottava. Se ei vaan ota huomioon termiä silmänkääntötemppu - asia jonka Vantaan KO ottaa huomioon. Jäljempänähän tuota asiaa on kuvattu.
___C___
VT Pitkäsen sanoman oleellisin kohta on tämä:
- Valuuttakauppaohjelmaa oltiin kehittämässä robotiksi, mutta ennen sen valmistumista klubi saattoi omista varoistaan maksaa luvatut tuotot. Tarkoituksena on ilmoituksen mukaan ollut siirtyä laajaan valuuttakauppaan robotin valmistuttua. Tuotot on maksettu sen suuruisina kuin on luvattu. Rahojen alkuperä ei kuulu tähän ajatuskuvioon ollenkaan.
Oleellinen asia väitteessä on se, että klubi maksoi tuotot omista varoistaan, eikä alkuperällä ole niinkään merkitystä. Näinhän se tietenkin on, kunhan raha vain on rehellistä alkuperää. Ei tässä sinänsä ole mitään huomautettavaa.
Mikä onkaan Vantaan KO:n päätöksen oleellinen kohta:
- Kubilla ei ollut ulkopuolisia tuloja, vaikka jäsenistölle niin väitettiin. Selitykset, että tuottoja ei maksettu jäsenten sijoituksista, vaan klubin tuloista, ovat siis pelkästään "silmänkääntötemppu". Koska valuuttakauppatuottoja ei oikeasti ollut, oli vain ajan kysymys, milloin klubilta loppuvat rahat. Jos klubin varallisuuteen luetaan mahdollisuus saada jäseniltä lisää ääretön määrä sijoituksia, kyseessä on edelleen silmänkääntötemppu. Jos asiaa kärjistettäisiin, voitaisiin todeta, että rahan loppuessa klubin sääntöjä olisi voitu muuttaa ja luoda myyntiin miljardi kappaletta uusia lisenssejä.
Vantaan KO sanoo yksiselitteisesti, että varat eivät ole peräisin kerrotun mukaisesti valuuttakaupasta, eivätkä ne ole myöskään klubin varoja, vaan silmänkääntötemppu ja peräisin jäseniltä. Tämä pudottaa Pitkäsen lausunnolta pohjan pois. - krp.rulezzzz
B... kirjoitti:
> Jos sinua ei liikaa häiritse, suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa.
Totta kai. Kyllä sinä voit omalla kummallisella tavallasi yrittää tehdä valtiosta vahingonkärsijän.
No, miten sen nyt ottaa. Itkupotkuraivarin sait joka tapauksessa välittömästi, kun rahankeräysrikos ei ollutkaan tuomiolistassa. Asian läpikäytyämme toki rauhoituit - tosin hihnasi jäi edelleen vetämään.
Vantaan KO:n päätös on virheetön. Varatuomarin raportti on ansiokas ja uskottava. Se ei vaan ota huomioon termiä silmänkääntötemppu - asia jonka Vantaan KO ottaa huomioon. Jäljempänähän tuota asiaa on kuvattu.
___C___
- Valuuttakauppaohjelmaa oltiin kehittämässä robotiksi, mutta ennen sen valmistumista klubi saattoi omista varoistaan maksaa luvatut tuotot. Tarkoituksena on ilmoituksen mukaan ollut siirtyä laajaan valuuttakauppaan robotin valmistuttua. Tuotot on maksettu sen suuruisina kuin on luvattu. Rahojen alkuperä ei kuulu tähän ajatuskuvioon ollenkaan.
Oleellinen asia väitteessä on se, että klubi maksoi tuotot omista varoistaan, eikä alkuperällä ole niinkään merkitystä. Näinhän se tietenkin on, kunhan raha vain on rehellistä alkuperää. Ei tässä sinänsä ole mitään huomautettavaa.
- Kubilla ei ollut ulkopuolisia tuloja, vaikka jäsenistölle niin väitettiin. Selitykset, että tuottoja ei maksettu jäsenten sijoituksista, vaan klubin tuloista, ovat siis pelkästään "silmänkääntötemppu". Koska valuuttakauppatuottoja ei oikeasti ollut, oli vain ajan kysymys, milloin klubilta loppuvat rahat. Jos klubin varallisuuteen luetaan mahdollisuus saada jäseniltä lisää ääretön määrä sijoituksia, kyseessä on edelleen silmänkääntötemppu. Jos asiaa kärjistettäisiin, voitaisiin todeta, että rahan loppuessa klubin sääntöjä olisi voitu muuttaa ja luoda myyntiin miljardi kappaletta uusia lisenssejä.
Vantaan KO sanoo yksiselitteisesti, että varat eivät ole peräisin kerrotun mukaisesti valuuttakaupasta, eivätkä ne ole myöskään klubin varoja, vaan silmänkääntötemppu ja peräisin jäseniltä. Tämä pudottaa Pitkäsen lausunnolta pohjan pois.JP Elä jaksa valittaa huijjaus mikä huijjaus
krp RULEZZZZ B... kirjoitti:
___C___
Vantaan KO sanoo yksiselitteisesti, että varat eivät ole peräisin kerrotun mukaisesti valuuttakaupasta, eivätkä ne ole myöskään klubin varoja, vaan silmänkääntötemppu ja peräisin jäseniltä. Tämä pudottaa Pitkäsen lausunnolta pohjan pois.”Itkupotkuraivarin sait joka tapauksessa välittömästi...” Enkös minä juuri kiitellyt sinua ylidramatisoinnista?
” Vantaan KO:n päätös on virheetön. Varatuomarin raportti on ansiokas ja uskottava.”
Trallaa laa ... vainaja oli elossa ja muita järjettömyyksiä taas. Koetappa nyt vaan kiltisti valita tuoli ja istua vain sillä. Kahdella tuolilla ei voi istua yhtäaikaa, kuten varatuomarin housunpersuus hyvin todistaa.;)))
”Rahojen alkuperä ei kuulu tähän ajatuskuvioon ollenkaan.”
Tämä on sanomattoman pösilö toteamus. Kiitos siitä, että jaksat muistuttaa asiasta. Muita kuolemattomia sanontoja samasta laarista on, että jäsenistö kadotti yhteyden rahoihinsa. ;)))
Ilman itkupotkuraivaria, ilman mitään henkilökohtaista ambitiota, ilman muitakaan suuria tunteita ja pelkästään silkkaa uteliaisuuttani odotan, mitä mahtaakaan hovioikeus sanoa Kailajärveen kohdistetusta rahankeräysrikossyytteestä.
Totuus ei pala tulessakaan. Totuus on kaksiteräinen miekka. Totuus tekee ihmisen vapaaksi ja toisaalta saattaa winkkariveljen vankilaan. Totuus on kummallinen asia. ;)))- H...
”Itkupotkuraivarin sait joka tapauksessa välittömästi...” Enkös minä juuri kiitellyt sinua ylidramatisoinnista?
” Vantaan KO:n päätös on virheetön. Varatuomarin raportti on ansiokas ja uskottava.”
Trallaa laa ... vainaja oli elossa ja muita järjettömyyksiä taas. Koetappa nyt vaan kiltisti valita tuoli ja istua vain sillä. Kahdella tuolilla ei voi istua yhtäaikaa, kuten varatuomarin housunpersuus hyvin todistaa.;)))
”Rahojen alkuperä ei kuulu tähän ajatuskuvioon ollenkaan.”
Tämä on sanomattoman pösilö toteamus. Kiitos siitä, että jaksat muistuttaa asiasta. Muita kuolemattomia sanontoja samasta laarista on, että jäsenistö kadotti yhteyden rahoihinsa. ;)))
Ilman itkupotkuraivaria, ilman mitään henkilökohtaista ambitiota, ilman muitakaan suuria tunteita ja pelkästään silkkaa uteliaisuuttani odotan, mitä mahtaakaan hovioikeus sanoa Kailajärveen kohdistetusta rahankeräysrikossyytteestä.
Totuus ei pala tulessakaan. Totuus on kaksiteräinen miekka. Totuus tekee ihmisen vapaaksi ja toisaalta saattaa winkkariveljen vankilaan. Totuus on kummallinen asia. ;)))> Jos sinua ei liikaa häiritse, suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa.
Totta kai. Kyllä sinä voit omalla kummallisella tavallasi yrittää tehdä valtiosta vahingonkärsijän. Ei tahdo onnistua vai - haluaisitko vielä yrittää?
___C___
> Enkös minä juuri kiitellyt sinua ylidramatisoinnista?
Jos muistan oikein, niin sinähän halusit (ymmärtämättäsi) syyttää Vantaan tuomareita virkavirheestä, koska he eivät olleet ottaneet huomioon vahvasti velvoittavia oikeuslähteitä. Onneksi lopultakin ymmärsit, mistä oli kyse, ja lopetit kuvaamasi ylidramatisoinnin.
> Koetappa nyt vaan kiltisti valita tuoli ja istua vain sillä.
OK, valitaan jakkara. Vantaan KO:n perustelut olivat virheettömät. VT Pitkäsen selvitys oli ymmärrettävä ja looginen. KO päättää, ei VT Pitkänen. Helpottiko?
> ”Rahojen alkuperä ei kuulu tähän ajatuskuvioon ollenkaan.”
Näinhän se tietenkin on, kunhan raha vain on rehellistä alkuperää.
> Mitä mahtaakaan hovioikeus sanoa Kailajärveen kohdistetusta rahankeräysrikossyytteestä.
Hovioikeus ei voi ohittaa KO:n päätöstä ja perusteluja olankohautuksella. Jos Vantaan KO:n perustelut ovat virheettömät, kuten uskon, hovioikeus toistaa KO:n tuomion siltä osin. Ei tuomiota, ja pulinat pois.
> Totuus tekee ihmisen vapaaksi ja toisaalta saattaa winkkariveljen vankilaan.
Jo kauan sitten antamani ennustus näyttäisi käyvän toteen. Suurin osa (99,9 %) jäsenistä kävelee vapaina kuin taivaan linnut, kuten oikein onkin. Olethan samaa mieltä? Jos on rötöstellyt, niin kyllähän siitä pitää rangaistus saada. Oikeus on siinä mielessä yksiselitteinen asia, vaikka esitätkin totuuden kaksiteräisenä miekkana. - takutikunau
Takaapatakaa kirjoitti:
Tuo Thaimaasta ostamani akka osoittautui myöhemmin äidiksesi.
Nau nau sanoo thai imuri, jos maksat sille 5 euroa
H... kirjoitti:
Totta kai. Kyllä sinä voit omalla kummallisella tavallasi yrittää tehdä valtiosta vahingonkärsijän. Ei tahdo onnistua vai - haluaisitko vielä yrittää?
___C___
Jos muistan oikein, niin sinähän halusit (ymmärtämättäsi) syyttää Vantaan tuomareita virkavirheestä, koska he eivät olleet ottaneet huomioon vahvasti velvoittavia oikeuslähteitä. Onneksi lopultakin ymmärsit, mistä oli kyse, ja lopetit kuvaamasi ylidramatisoinnin.
OK, valitaan jakkara. Vantaan KO:n perustelut olivat virheettömät. VT Pitkäsen selvitys oli ymmärrettävä ja looginen. KO päättää, ei VT Pitkänen. Helpottiko?
> Mitä mahtaakaan hovioikeus sanoa Kailajärveen kohdistetusta rahankeräysrikossyytteestä.
Hovioikeus ei voi ohittaa KO:n päätöstä ja perusteluja olankohautuksella. Jos Vantaan KO:n perustelut ovat virheettömät, kuten uskon, hovioikeus toistaa KO:n tuomion siltä osin. Ei tuomiota, ja pulinat pois.
Jo kauan sitten antamani ennustus näyttäisi käyvän toteen. Suurin osa (99,9 %) jäsenistä kävelee vapaina kuin taivaan linnut, kuten oikein onkin. Olethan samaa mieltä? Jos on rötöstellyt, niin kyllähän siitä pitää rangaistus saada. Oikeus on siinä mielessä yksiselitteinen asia, vaikka esitätkin totuuden kaksiteräisenä miekkana.http://columbonblogi.blogspot.fi/2010_06_01_archive.html
“Rahojen alkuperä ei kuulu tähän ajatuskuvioon ollenkaan. Jos klubi on tuotot maksanut omista varoistaan, sitoumukset on täytetty.”
Tämä sinun omatekemäsi loppukaneetti kuulosti kovin tutulta: ” kunhan raha vain on rehellistä alkuperää .” Eikös tämä ollut kuulustelekertomuksessa, jossa venkula totesi, että sama se on, mistä rahat tulevat.
”...sinähän halusit (ymmärtämättäsi) syyttää Vantaan tuomareita virkavirheestä...”
Hah, haa, Tröllerö – sinä olet hauska veitikka.
” Hovioikeus ei voi ohittaa KO:n päätöstä ja perusteluja olankohautuksella.”
Eipä tietenkään, ei. Mutta hovíoikeus voi omassa harkinnassaan päätyä vallan muuhun. Syyttäjä ajaa edelleen syytettä myös rajankeräysrikoksesta ja siihen syytteeseen hovioikeus tulee myös ottamaan kantaa, halusitpa sitä tai et. ;)))
Odotan mielenkiinnolla hovioikeuden kantaa, koska se ratkaisee paljolti myös sen, miten maakuntaravit juostaan. Jos hovioikeus päätyy rahankeräysrikoksen kannalle, sponsseja hutkitaan aikanaan samalla syytteellä päähän. Se lienee selvää.
”Jo kauan sitten antamani ennustus näyttäisi käyvän toteen.”
Kovin vähiin sinun ennustuksesi näyttävät kuihtuvan, Trölli parka. Nytkö on jäljellä enään tuo prosenttilasku? Sinähän olet kuin se entinen ukko sääennustuksensa kanssa: Ennustin kyllä oikein, mutta ilmat trillaa.- KRP RULEZZZZZZZZZ
H... kirjoitti:
___C___
Jo kauan sitten antamani ennustus näyttäisi käyvän toteen. Suurin osa (99,9 %) jäsenistä kävelee vapaina kuin taivaan linnut, kuten oikein onkin. Olethan samaa mieltä? Jos on rötöstellyt, niin kyllähän siitä pitää rangaistus saada. Oikeus on siinä mielessä yksiselitteinen asia, vaikka esitätkin totuuden kaksiteräisenä miekkana.hei elä viitti JP jauhaa paskaa
KRP RULEZZZZZZZZZZZ - H...
http://columbonblogi.blogspot.fi/2010_06_01_archive.html
“Rahojen alkuperä ei kuulu tähän ajatuskuvioon ollenkaan. Jos klubi on tuotot maksanut omista varoistaan, sitoumukset on täytetty.”
Tämä sinun omatekemäsi loppukaneetti kuulosti kovin tutulta: ” kunhan raha vain on rehellistä alkuperää .” Eikös tämä ollut kuulustelekertomuksessa, jossa venkula totesi, että sama se on, mistä rahat tulevat.
”...sinähän halusit (ymmärtämättäsi) syyttää Vantaan tuomareita virkavirheestä...”
Hah, haa, Tröllerö – sinä olet hauska veitikka.
” Hovioikeus ei voi ohittaa KO:n päätöstä ja perusteluja olankohautuksella.”
Eipä tietenkään, ei. Mutta hovíoikeus voi omassa harkinnassaan päätyä vallan muuhun. Syyttäjä ajaa edelleen syytettä myös rajankeräysrikoksesta ja siihen syytteeseen hovioikeus tulee myös ottamaan kantaa, halusitpa sitä tai et. ;)))
Odotan mielenkiinnolla hovioikeuden kantaa, koska se ratkaisee paljolti myös sen, miten maakuntaravit juostaan. Jos hovioikeus päätyy rahankeräysrikoksen kannalle, sponsseja hutkitaan aikanaan samalla syytteellä päähän. Se lienee selvää.
”Jo kauan sitten antamani ennustus näyttäisi käyvän toteen.”
Kovin vähiin sinun ennustuksesi näyttävät kuihtuvan, Trölli parka. Nytkö on jäljellä enään tuo prosenttilasku? Sinähän olet kuin se entinen ukko sääennustuksensa kanssa: Ennustin kyllä oikein, mutta ilmat trillaa.> Jos klubi on tuotot maksanut omista varoistaan, sitoumukset on täytetty.
No tuossahan se oli laitettu naulan kantaan. Kiitos muistutuksesta.
> Hah, haa, Tröllerö – sinä olet hauska veitikka.
Noin ystävällisiä sanoja sinun suustasi ei ole kuulunut koskaan, ikinä. Kiitos paljosti!
> Syyttäjä ajaa edelleen syytettä myös rajankeräysrikoksesta ja siihen syytteeseen hovioikeus tulee myös ottamaan kantaa, halusitpa sitä tai et.
Totta mooses tulee ottamaan kantaa, jos syyttäjä näin on vaatinut. Muutenhan kyseeseen tulisi toitottamasi virkarikos ja potkut persuulle.
> Odotan mielenkiinnolla hovioikeuden kantaa, koska se ratkaisee paljolti myös sen, miten maakuntaravit juostaan.
Niinhän se tuppaa olemaan, että oikeus päättää asioista. Kantahan lienee sama kuin Vantaa KO:lla. Odotan sitä meilenkiinnolla.
> Kovin vähiin sinun ennustuksesi näyttävät kuihtuvan, Trölli parka.
Kitkeriä, sanoi kettu. Nim. *Olen onnellinen* (nyk. Valuuttakauppias) oli sentään ennustajana ihan omaa luokkaansa - hänen mukaansa WinCapitassa tullaan jakamaan noin 10.000 rangaistusta. H... kirjoitti:
> Jos klubi on tuotot maksanut omista varoistaan, sitoumukset on täytetty.
No tuossahan se oli laitettu naulan kantaan. Kiitos muistutuksesta.
> Hah, haa, Tröllerö – sinä olet hauska veitikka.
Noin ystävällisiä sanoja sinun suustasi ei ole kuulunut koskaan, ikinä. Kiitos paljosti!
> Syyttäjä ajaa edelleen syytettä myös rajankeräysrikoksesta ja siihen syytteeseen hovioikeus tulee myös ottamaan kantaa, halusitpa sitä tai et.
Totta mooses tulee ottamaan kantaa, jos syyttäjä näin on vaatinut. Muutenhan kyseeseen tulisi toitottamasi virkarikos ja potkut persuulle.
> Odotan mielenkiinnolla hovioikeuden kantaa, koska se ratkaisee paljolti myös sen, miten maakuntaravit juostaan.
Niinhän se tuppaa olemaan, että oikeus päättää asioista. Kantahan lienee sama kuin Vantaa KO:lla. Odotan sitä meilenkiinnolla.
> Kovin vähiin sinun ennustuksesi näyttävät kuihtuvan, Trölli parka.
Kitkeriä, sanoi kettu. Nim. *Olen onnellinen* (nyk. Valuuttakauppias) oli sentään ennustajana ihan omaa luokkaansa - hänen mukaansa WinCapitassa tullaan jakamaan noin 10.000 rangaistusta.Mitäpä minulle olisi tekemistä jonkun onnellisen irtonikin kanssa, niitä tulee ja menee. Kuka niitä kaikkia muistaa. ;)))
SInänsä sinun ajatuksesi 10.000:sta rangaistuksesta pitää kylläkin paikkansa noin moraalisesti tarkastellen. Voitolla olevilta kynsitään voitot pois ja tappiolla olleet jäävät enemmän tai vähemmän tappiolle. Tässä se suurin rangaistus ja opetus taitaa olla.
Kosketa huijarin lompakkoa niin kosket hänen sieluunsa/ Valuuttakauppiaan kootut viisaudet. ;))- on on hulvaton meno
Mitäpä minulle olisi tekemistä jonkun onnellisen irtonikin kanssa, niitä tulee ja menee. Kuka niitä kaikkia muistaa. ;)))
SInänsä sinun ajatuksesi 10.000:sta rangaistuksesta pitää kylläkin paikkansa noin moraalisesti tarkastellen. Voitolla olevilta kynsitään voitot pois ja tappiolla olleet jäävät enemmän tai vähemmän tappiolle. Tässä se suurin rangaistus ja opetus taitaa olla.
Kosketa huijarin lompakkoa niin kosket hänen sieluunsa/ Valuuttakauppiaan kootut viisaudet. ;))Vallu hoksaa mistä tässä on kyse immeisten menetetyyista rahoista ja nyt sitten näistä korvausvaateista.
Ei kukaan piittaa sun ja vänkääjäs välisestä kiistasta, kuinkapäin sanotte, kahto napaas ja nosta housus, mistä te oikein keskustelette, muista taustas, tätä ojennusta vaan, jotta hyvää sinussa on kunhan vain sitä jalostat maastossa pinkoen.
Ystävä on se, joka tietää sinusta kaiken ja silti pitää sinusta. - Vähän mevennystä
Mitäpä minulle olisi tekemistä jonkun onnellisen irtonikin kanssa, niitä tulee ja menee. Kuka niitä kaikkia muistaa. ;)))
Kosketa huijarin lompakkoa niin kosket hänen sieluunsa/ Valuuttakauppiaan kootut viisaudet. ;))Hiljaa jonossa, kaikki saa mutt' komiat ensin.
on on hulvaton meno kirjoitti:
Vallu hoksaa mistä tässä on kyse immeisten menetetyyista rahoista ja nyt sitten näistä korvausvaateista.
Ei kukaan piittaa sun ja vänkääjäs välisestä kiistasta, kuinkapäin sanotte, kahto napaas ja nosta housus, mistä te oikein keskustelette, muista taustas, tätä ojennusta vaan, jotta hyvää sinussa on kunhan vain sitä jalostat maastossa pinkoen.
Ystävä on se, joka tietää sinusta kaiken ja silti pitää sinusta.Ystäviähän nämä capinautit minulle ovat. Eksyneet lammasparat vähän huonoille teille ja minä niitä yritän viisata pitävämmälle maalle.
- yötämyöten kahteltav
Ystäviähän nämä capinautit minulle ovat. Eksyneet lammasparat vähän huonoille teille ja minä niitä yritän viisata pitävämmälle maalle.
LUKIJA OMALLA LÖYTÖRETKELLÄÄN
Kalevala 1999 on avannut ainakin minulle uusia näkökulmia Kalevalaan. Kalevala 1999:ää lukiessa huomioin uusia asioita, joita en ollut Kalevalasta aiemmin löytänyt, jännittäen etsin, löytyvätkö samat vivahteet Kalevala 1849:stäkin, mielestäni ne löytyivät hyvin pitkälti, ehkä jotain siian syömien silmien kaltaisia groteskeja kertauksia lukuun ottamatta, mutta silloinkin Lemminkäisen tila oli jo aiemmin esitetty. Ehkä kielen selkeys oli se, mikä auttoi havaitsemaan turskan, ja kertojan asenteen luonnonsuojeluun, Lönnrotin Kalevalasta olin kohdat kyllä lukenut niitä huomaamatta. Kieleltään Kalevala 1999 poikkeaa lähdekirjastaan kylliksi, jotta sen avulla lukija voi pyrkiä ajattelemaan tuoreella tavalla Kalevalaa, vapaampana ehkä kangistuneista tulkinnoistaan. Kalevala 1999 antaa virikkeitä Kalevalan lukemiseen, voi olla että sen avulla löytää Kalevalasta uusia, kiinnostavia kohtia, silloin Kalevala 1999 toimii ehkä parhaiten rinnan Kalevala 1849:n kanssa. Mutta Kalevala 1999:n voi lukea myös itsenäisenä, sujuvan runollisena, eheänä tarinana. Lukijan tavoitteista riippuu, kumpi hänelle parhaiten sopii.
Myös Adam Korpakin kuvitus vapauttaa lukijaa aiemmista, pitkälti Gallen-Kallelan kuvituksen pohjalta ikonisoituneista mielikuvista. Kuvat rytmittävät tekstiä, valtaavat tilaa ja ujuttautuvat, silti niissä on syvyyttä, myyttistä hurjuutta, leikkisyyttä, arvoituksia. Kuvat herättävät yksilöllisiä mielikuvia, minusta esim. Väinämöinen Vipusen hartioilla vaikuttaa pikkuriikkiseltä ortodoksiselta patriarkalta suunnattoman, tumman ja matalaotsaisen, hurjistuneen luolamiehen karvaisella iholla (Kalevala 1999, s. 88-89). Lemminkäistä Tuonesta harovan äidin puitteet ovat hulppeat: kuperat tummat paadet nousevat pystysuoraan korkeuksiin kahden puolen pikkuruista, pystypäin virtaa haraavaa hahmoa (Kalevala 1999, s. 76-77). Sampoa tavoittavan kotka-Louhen luurankomainen pää tumman, hämärärajaisen lintuhahmon keskellä tuo mieleeni manalan lähettilään (Kalevala 1999, s. 214-215). Kullervon lintujen lennon estäväksi aidaksi s. 164-165 pisteaita on sivun alareunojen nauhaksi sijoitettunakin korkea, mutta aukkoinen. Hukuttautunut Aino on Korpakin maalaamana mustuvan kelmeänäkin kaunis, kuin virta olisi juuri nostamassa vartaloa pintaan (Kalevala 1999, s. 28-29).
Hande haluaa vaan kitkutella ja vetkutella. Mahtaa se olla pettynyt, kun viivytystaktiikka ei tällä kertaa purrutkaan. Kokeilis seuraavaksi kertoa Jyrtsän mukana olosta.
Ja mitaan ette voi...- B...
> Hande haluaa vaan kitkutella ja vetkutella. Mahtaa se olla pettynyt, kun viivytystaktiikka ei tällä kertaa purrutkaan.
En usko tuota, sillä aika ei tuo ratkaisua asiaan. Kyse on varmasti enemmänkin päätösvääristymästä, jossa asianajaja ITSEKIN pitää Vantaan KO:n virheettömiä perusteluja uskottavampana kuin VT Pitkäsen erinomaista (ja Hanskin näkemystä myötäilevää) näkökantaa WInCapitasta.
> Kokeilis seuraavaksi kertoa Jyrtsän mukana olosta.
Handen mielestä kyse on ollut normaalista sijoitustoiminnasta, johon osallistuneet ovat tienneet, että riski on korkea. Kuten joku on sanonut, riski siihen, että yhteys rahoihin katosi, oli lopulta todellinen. Valuuttakauppa ei silti ollut todellista. Jyrtsän ei kuitenkaan pitäisi hävetä tätä korkean riskin normaalia sijoitustoimintaa, vaan omissa nimissään kertoa, katosiko yhteys rahoihin vai oliko suhde lopultakin taloudellisesti antoisa.
Mistä siis häpeä? Ymmärrän Jyrtsän vaitonaisuuden asiassa, sillä myydessään jäsentiedot medialle ja suurelle yleisölle KRP on halunnut tehdä jäsenistöstä kollektiivisen pellen, ahneen ja tyhmän. Jyrtsähän antaisi WinCapitalle toiset kasvot - tai kolmannet jos kenraali ja rallikuski luetaan mukaan. Luuletko, että pääministeri eli entinen valtiovarainministeri saisi pitää kovan talousmiehen maineensa ja mandaattinsa, jos hän kuuluisi tuohon ahneiden ja tyhmien joukkoon? Ei varmasti saisi, joten Handella ja Jyrtsällä lienee jutussa hiljainen sopimus. Ei tuota asiaa muutoin voi perustella, ellei Tiina sitten ole suuren luokan näyttelijä.
- AiroTon
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/hovioikeus-vapautti-sittenkin-kailajarven-puolustajan/608212/?utm_source=article_details_page&utm_medium=attachment_bottom&utm_campaign=article_attachments
"Asianajaja Raine Sorsa ei edusta sittenkään WinCapitan perustajaa Hannu Kailajärveä.
Helsingin hovioikeus on päättänyt, että se peruuttaa Sorsan saaman määräyksen toimia Kailajärven puolustajana."
Huopaa, soutaa, sorsa ui, sorsa soutaa, ei vapauta, vapauttaa...
MOT:ssa kahdeksalta mielenkiintoista asiaa, kerrankin kehutaan Suomen poliisia ja syyttäjälaitosta.
Eikä puhettakaan hyvä veli-kytköksistä virkamiesten ja pääoman välillä.- AiroTon
"mutta jätkä ei edes vaivaudu kuulemaan hovin syytteitä."
Ovathan nuo syytteet olleet kaikkien tiedossa jo vuosikausia, ei kiireinen mies ehdi kaikkiin kissanristiäisiin.
Hovin tuomiokin on jo kaikkien tiedossa, turhaan tuolla aikaa tuhrataan.
No, Sorsa sitten vapautettiin tehtävistään, mutta sirkus ei pysähtynytkään.
Kailajärvi ilmoitti Sorsalle, että heidän välillään ei ole enää luottamusta, pyysi hovia vapauttamaan Sorsan tehtävistään, mutta hovi ei suostunut Kailajärven pyyntöön.
Sorsa koki asemansa vaikeaksi ja pyysi itse vapautusta, jonka hovi sitten hyväksyikin.
Täyttääkö hovin ensimmäinen kielteinen päätös kaikki lain edellyttämät kriteerit, sitäpä aprikoikoot asiantuntijat tulevaisuudessa.
Siinä samalla kun miettivät hovin ratkaisua esitutkintamateriaalin luovutuskiellon suhteen.
Maassa maan tavalla, meillähän maan tapa yhdistetään hyviin veljiin ja korruptioon.
- pimppari
http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/wincapitan-paahaaran-hovioikeudenkaynti-alkaa-asiakirjat-evattiin-kailajarvelta/608147/?utm_source=article_details_page&utm_medium=attachment_bottom&utm_campaign=article_attachments
""""""""ovioikeus oli KRP:n kanssa samoilla linjoilla
Hovioikeus päätti runsas kaksi viikkoa sitten, ettei se suostu Kailajärven asiakirjavaatimuksiin. Sen mukaan Kailajärvi on jo saanut osan hänen vaatimastaan aineistosta. Muilta osin hänellä ja hänen puolustajillaan on ollut tilaisuus ja runsaasti aikaa tutustua aineistoon keskusrikospoliisin tiloissa. Heillä on ollut mahdollisuus yksilöidä ne osat esitutkinta-aineistosta, joilla voi olla merkitystä hänen puolustuksensa kannalta ja jotka hän haluaisi nimetä todisteiksi.
Hovioikeus katsoi, ettei Kailajärvi esittänyt vaatimuksensa tueksi mitään seikkaa, jonka perusteella hänelle vielä esittämättä olevilla yksityishenkilöiden tilitiedoilla voisi olla merkitystä hänen asiassaan todisteena yksityishenkilöiden ja klubin välisestä rahaliikenteestä.
Hovioikeuden mukaan oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin vaatimukset Kailajärven tiedonsaantioikeuden osalta ovat täyttyneet.
Pääkäsittely alkaa kello yhdeksän. Päähaaraa puidaan noin kahden kuukauden ajan kolme päivää viikossa. Tuomio annetaan myöhemmin.""""""- AiroTon
"Hovioikeus katsoi, ettei Kailajärvi esittänyt vaatimuksensa tueksi mitään seikkaa, jonka perusteella hänelle vielä esittämättä olevilla yksityishenkilöiden tilitiedoilla voisi olla merkitystä hänen asiassaan todisteena yksityishenkilöiden ja klubin välisestä rahaliikenteestä."
Hovioikeuskäsittely ei edes ehtinyt alkaa kun hovioikeus oli jo pyytämässä Kailajärveltä perusteita.
Yleensähän ne esitetään oikeudenkäynnin aikana, ei ennen eikä jälkeen.
Ilmeisesti hovioikeus ei halunnut tehdä muutoksia jo valmiiksi kirjoitettuun tuomioon.
"Sen mukaan Kailajärvi on jo saanut osan hänen vaatimastaan aineistosta."
Kailajärvi on saanut juuri sen osan esitutkintamateriaalista, jonka krp ja syyttäjä ovat nähneet tarpeelliseksi antaa.
Vastoin hovioikeuden väittämää, oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin vaatimukset Kailajärven tiedonsaantioikeuden osalta eivät ole täyttyneet.
Hovin jo valmiiksi tehdyn tuomion jälkeen jää edelleen spekuloitavaa, esitutkinta-aineiston salaaminen ei ole tästä maailmasta.
Esityshän jatkuu mitä viihdyttävimmissä merkeissä. Nyt sitten on jo toinenkin puolustusasianajaja saanut kokea katkeran epäluottamuslauseen. Mitenkähän tämä viimeisin osaa luovia Hanskin kanssa? Ja tämä kaikki tietysti yhteiskunnan varoin, kuten hyvään teatteriesitykseen kuuluu.
Ja aineistoakin on hukassa:
”Aineisto sisältää Kailajärven mukaan muun muassa lisenssikaupan volyymia ja kurssivaihteluita osoittavaa aineistoa, joka jäi esittämättä käräjävaiheessa.”
Jospa se varatuomari kipaisisi hakemassa puuttuvan aineiston Lonttosta. Hänhän se esitti sen ansiokkaan lisenssikauppateoriankin.
Täytyy vilpittömästi tunnustaa, että nautin tällaisesta arkipäivän realitysarjasta, kyllä tämä aina fiktion voittaa.
Viihtyisää oikeudenkäyntiä. ;)))- Pelle linnaan
Miten nää pellet jaksaa? Tunnusta, huijasin ihmisiä, 4 vuotta 'vankeutta', kahden vuoden jälkeen vapaa, ja taas pääsisi huijaamaan uutta sukupolvea.
- Muistellaans vähän
Istunut jo vuoden. eli istuu vielä vuoden josta pantavapaudessa 6kk.
Eli vankilaa 6 kuukautta.. miksi ei lähde jo istumaan ?
Niin psygologeilla on pään tutkimisessa sarkaa, vaikea sinne faaraon sisimpään on nähdä.
57 miljoonaa meni uusjakoon omille ja vieraille tilille..
Kaikkihan muistaa euroopan turneen jolloin ympäri eurooppaa tyhjenneltiin tilejä ja sitten kadottiin melkein vuodeksi nottösen mökiin tekemään remonttia ja koodaamaan robluuttia, näin rehellinen valuuttakauppias toimii aina. - fanatikko seuraa
Vallu siinä aivan turhaan menettää hiuksiaan, tään yhen idolsin perässä on aivan riitävästi näitä fanaatikkoja, kumma,oli, kun yhtyivät tämän ketkun aatoksiin, jotta ei näitten aatoksissa mitään sisältöä löydy, pölynä vain ilmaan pölätää nämä läheisten käännöt.
- ketkuttelevat vielä
Ketkun langat on hyvinkin laajalla meinaavat ketkut vallata koko pitäjän on näitä havaintoja
- pysy kaukana näistä
Se ketkun kaltaisuus on tarttuva laji joka sopii hyvinkin silmäätekeviin
- pasina ketkut
Mitä ketkut kaipaa eiköhän sillä tosi ole edessä nimittäin pääketkuille muut menee pasinaksi liekkö huomenna muistetakkaan näitä vietäviä
- rykivää porukkaa
Näinhän se vallu on mitä meikäläisen konstit on näihin käteviin housuisiinsa päästäjiin jottä kierrä kaukaa jottei tauti tartu ovat niin tautista sakkia
- näitä ne on
Meinasin jotten sano mutta piti kumminkin totuus ilmaista
- oolette tosi veitiko
Veetu kun meinaa puu loppa kun pitää veistellä nää köykäset opetuslapset rienaa ja mullekin ovat kirjoitellet tätä kautta, liekö mitä näillekkään käteen jäämässä ette te ole etuasemassa kun sinnemennään vaikka kumitossuissa taplaattekin
- tästäkin selvitään
Sitä vielä jotta surussa minä tätä jälkipyykiä aatelen en suuremmin seuraa miksi aiheutitte tämän
- sakeus suvuittain ri
Näyttä siltä jotta sakiat ei tajua mitä oikeeeen sakiat on tehneet
- haukat kävelyllä
Jojuhan voisi kertoa mitä tässä jutussa oli järkeä osallistuja vaikka käännön puolelta jos altavastaajat haluaapi olla hiijaisena, mikä teitä viehätti, kun tiedossa oli tämä selvitys.
Naapurille veitikat oli kaupanne näitä teijän humuja ja hän oli montakertaa heti kättelyssä torjunut humujen luvut sano jotta pankit pitää täänmukaan laittaa oikeuteen mitä humujen humut kauppas takapihoilla vähän niinkuin sivusta jotta sulle vaan--
Kuikkelot ja kanahaukat on vissiin maasa kun eivät kommentoi. - muuten vallussa teho
Voitankos mää kun kenkään ei kutvahakkaan ja vallu siikaa peilistä jotta onko sitä töyhtöä vielä
- juiperot kiemurtelee
Vinoutuneethan täällä kirjoittelee, viisaat ei kommentoi mitään, tästä on lähettävä, juiperot on muuten omaa rotuaan ja näissä sitä rotua löyttyy, seuratkaa saantojanne.
- tajua pitää olla
Näillä opetuslapsilla on iskostunut tämä puollustus päälie vaikkei siitä ole heille itselle mitään hyötyä ovat näitä orkanisaation höyniä tajuttomia jotka jauhavat samaa tietä mättä mitä tekevät.
- hulvattomat punasina
Mitäs pulterit meinaa mistä käärivät voitot ystäviltä tutuilta miten tähän hihkaistaan nämä on mun, kun tiedetään kuinka homma pelasi ja maneja vain kierrätettiin, kyllä hulvattomat on punaisena naama loistaa.
- tuupia siiraamalla
Itä naapurin tieliikenteestä voisi vähän ottaa mallia siellä tilanteet ratkotaan osaksi paikanpäällä, eikös tätä joskus väläytelty näillä markkinoilla, aivan ihte voi kahtoa millä työkaluilla siellä tienpäälä selviääpi.
Luin suuresti huvittuneena viisi viimeisintä kirjoitusta tässä säikeessä.
Kyllä pulteria viiraa kun itä naapuri vähän latukkaa neuvoo renkasrauvalla ja juiperot vahtoo mania .
Joko olemme todistamassa uuden, lakonisuudessaan riemastuttavan ilmaisutavan syntyä suomalaiseen novellitaiteeseen tai sitten näemme taidokkaan kusetuksen.
Ilmiö on sama kuin nuotioon kuseskeleminen. Liekit sammuvat ja kukaan ei enään halua paistaa makkaraa.
Tehokasta keskustelun tukahduttamista, arvaan ma. ;))))- Vanha tuttumme
Vanha tuttavamme Lehmämieshän se siinä, kulutti koko päivän puhumalla itsekseen. Hienosti koko palsta antoi hän höpöttää, eikä lähtenyt vastailemaan.
- asiasta voi puhella
Vanha tuttumme kirjoitti:
Vanha tuttavamme Lehmämieshän se siinä, kulutti koko päivän puhumalla itsekseen. Hienosti koko palsta antoi hän höpöttää, eikä lähtenyt vastailemaan.
Olen odotellut, koska puollustajat puhuvat todellisista tulevista vaikeuksistaan, koska näitä siellä varmasti on, mutta ainavaan puollustetaan homman oikeallisuutta, näitä on tietysti vain muutama kirjoittelija, mitenkä tästä voi keskustella kun tiedetään mikä homma oli.
Olisin ollut samaa meiltä kanssasi, jollei elämänkokemukseni olisi kuiskinut korvaani muuta. Kas kaikkihan ei ole sitä, miltä ensin näyttää. Tämän voi hyvin oppia Winkkarista. Myöskin kusettajat ovat näppäryydessään melkoisia epeleitä.
Lehmämies on sammutellut keskusteluja täällä jo jokusen vuoden. Tässä säikeessä lehmämies yllättäen spämmää ketjuun kirja-arvostelua. Spämmätyt tekstit on nusaistu täältä:
http://agricola.utu.fi/julkaisut/kirja-arvostelut/index.php?id=239
Olen päätymässä teoriaan, että äänessä ovat olleet sekä aito lehmämies että vasikannahan sisällä piileskelevä kirjopesunkestävä huijari.
O tempora, o mores.;)))- rastaat keimailevat
Ymmärrystähän hommeliin osallistujat tarvitsevat ja jotta miten jaksavat tulevasta yli, täällähän me vain porkutellaan vaikeuksista huolimatta, oikeuslaitoshan on ottanut tuota lievennystä jo aika paljon jos tuota alarajaakin on nostettu mistä on kerrottu ja muutamaa vain syytellään vakavammin, vieläkun kertoisitten niistä vaikeuksistanne täällä, niin saattaisi tuo sävy saada mukavammat piirteet, aluksi kyllä voi olla hakala kertoa niistä.
- keskusteleetaiei
Sen ihan se ja sama mitä Suomi24 talousrikospalstalla ollaan asiasta, tuomiot tulee joillekkin ja lopuilta kusettajilta lähtee kusetetut rahat (jos niitä perseaukisilta saadaan jotain ulosmitattua 20 vuoden aikana)
- Ruotti on yhtenäinen
Ruotsin armeijan oppitunnilla kuultua (15.7.2012)
- Our dear western neighbourn and it's military force -
Vääpeli: Miten vihollista voi hämätä ?
Alokas: Herra vääpeli, esimerkiksi kun panokset loppuvat, niin jatketaan
ampumista, niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Vääpeli: Hyvä, oikein, entä miten estäisitte vihollista käyttämästä
maan rautateitä?
Alokas: Polttaisin kaikki matkaliput, herra vääpeli Tröllykkä tuossa lupaili kirjoittaa tillilihaa ja minua ylistävän maksetun ilmoituksen Hesarin. Tiedän, että asia tulee olemaan katkera Tröllerölle ja miehellä on vielä niin takkuinen ulosantikin. Autetaan nyt miestä mäessä.
Tässä on tilliliha osuus valmiiksi pureskeltuna. Tuon minua ylistävän osion lähetän myöhemmin. ;)))
Vasikanviillokki, tuo tillilihana tunnettu hapanimelä kotiruoka on perinneruokaa parhaimmillaan. Tillilihaa maistaessasi muistat lapsuuden aurinkoiset päivät ja maut, joita teollinen eineskeittiö ei ollut pilannut.
Tillilihassa liha sulaa suussa. Samalla kevyen kesäisen kastikkeen pirteä hapokkuus tanssi tillin kanssa suloista valssia. Voiko ruoka enää parempaa olla.
Tillilihan ystävä ei voi olla paha ihminen, niin hempeää ja herkullista se on.- N, R @ A
Miten sinulle tuottaa tuskaa nykyisin perustella yksinkertaisimmatkin sutkauksesi... Vanhan mallin mukaan puhut asian vierestä aivan puuta ja heinää. N, R @ A kirjoitti:
Miten sinulle tuottaa tuskaa nykyisin perustella yksinkertaisimmatkin sutkauksesi... Vanhan mallin mukaan puhut asian vierestä aivan puuta ja heinää."...puhut asian vierestä aivan puuta ja heinää. "
Taas luit väärin. Kyllä edellinen tekstini oli silkkaa tillilihaa ja vieläpä sinun pyynnöstäsi ja sinua auttaakseni. ;)))
"...suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa."
Eikös tässä ole aika selkeä ehdotus ja vain muutama päivä sitten esitetty. Nyt sinä taas hökellät; aikaahan meillä on ja pohdiskelunikin vaatii oman aikansa.
Muistatkos, kun kerroin sinulle, että sinulla on niin vietävä hätä rakennella niitä omatekoisia olkiukkojasi. Sitten sinä pieksät olkiukkosi luudanvarrella palasiksi ja huutelet, että voitin, olinpas taas oikeassa.
Omituinen höpöttäjä. ;)))- N, R @ A
"...puhut asian vierestä aivan puuta ja heinää. "
Taas luit väärin. Kyllä edellinen tekstini oli silkkaa tillilihaa ja vieläpä sinun pyynnöstäsi ja sinua auttaakseni. ;)))
"...suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa."
Eikös tässä ole aika selkeä ehdotus ja vain muutama päivä sitten esitetty. Nyt sinä taas hökellät; aikaahan meillä on ja pohdiskelunikin vaatii oman aikansa.
Muistatkos, kun kerroin sinulle, että sinulla on niin vietävä hätä rakennella niitä omatekoisia olkiukkojasi. Sitten sinä pieksät olkiukkosi luudanvarrella palasiksi ja huutelet, että voitin, olinpas taas oikeassa.
Omituinen höpöttäjä. ;)))> pohdiskelunikin vaatii oman aikansa.
Eihän sinulla mennyt (aluksi) kuin muutama tunti päättää, että kaikki WinCapitan jäsenet ovat rikollisia - tunkkeineen kaikkineen - ja että koko homma on rahankeräysrikos. Tätä voitiin pitää sinulta nopeana ja napakkana päätöksentekona. Olit toki totaalisen väärässä mutta nopea.
Olihan tuo noloa, ja sen takia on ihan ymmärrettävää, että haluat pohtia pientäkin asiaa viikon verran. Ajatuksesi lienee, luulen, että sinun ei lopulta tarvitsisi perustella esityksiäsi lainkaan.
___ C___
> sinua auttaakseni.
Et sinä ole koskaan ketään auttanut. Sinä olet öykkäri. N, R @ A kirjoitti:
> pohdiskelunikin vaatii oman aikansa.
Eihän sinulla mennyt (aluksi) kuin muutama tunti päättää, että kaikki WinCapitan jäsenet ovat rikollisia - tunkkeineen kaikkineen - ja että koko homma on rahankeräysrikos. Tätä voitiin pitää sinulta nopeana ja napakkana päätöksentekona. Olit toki totaalisen väärässä mutta nopea.
Olihan tuo noloa, ja sen takia on ihan ymmärrettävää, että haluat pohtia pientäkin asiaa viikon verran. Ajatuksesi lienee, luulen, että sinun ei lopulta tarvitsisi perustella esityksiäsi lainkaan.
___ C___
> sinua auttaakseni.
Et sinä ole koskaan ketään auttanut. Sinä olet öykkäri.H, D & S/ 14.5.2012 11:05
” Teen siitä (kieltoerehdys) kohta uuden avauksen, kun vain saan uuden materiaalin kasaan.”
Eikös me tällaista puhuttu taannoin? Minä sitä odottelen kaikessa rauhassa luvattua uutta avausta tässä jo viidettä kuukautta.
Sinulla taas on tällainen maaninen vaihde päällä: ” ...haluat pohtia pientäkin asiaa viikon verran.”. No niinpä haluan, asia kun on hieman kimurantti.
Katsotaan nyt tarkasti keskusteluamme:
_____Tröllin koulutus alkaa___________
Trölli: ” Siellä oli eräs asiantuntija (muistaakseni nimimerkki Lapanen Sotka), joka väitti, että valtio on WinCapita-jutussa vahingonkärsijä.”
Minä: ”Jos tämä ei ole vahinko, miksipä sinä kutsuisi noita miljoonamenoja, joita winkkari valtiolle aiheutti?”
Trölli: ” Miten ihmeessä poliisi- ja oikeuslaitokselle kohdistettu yhteiskuntavelvoite, jota hoidetaan monopolina ja jota ei voi kilpailuttaa, voisi langeta epäillyille ja syytetyille maksettavaksi?”
Minä: ”Älä kuitenkaan revi stay-uppejasi. Sovitaan, että valtio vastakin rahoittaa oikeuslaitoksen. ;))”
Trölli: ”… miksi valtio ei ole vahingonkärsijä juuri WinCapita-jutussa, etkä muuta ilmeisesti halua enää edes väittää.”
Minä: ”Jos sinua ei liikaa häiritse, suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa.”
_______Tröllin koulutus päättyy__________
Keskustelusta ilmenee selvästi, että lupasin pohdiskella sitä, haluanko muuta väittää vai en. En ole tehnyt esitystä enkä näin muodoin ole velvollinen perustelemaankaan mitään.
Minua hieman häiritsee sinun epärehellinen tapasi keskustella. Taas olet niska punaisena väsäämässä olkiukkoasi. Mitä turhaan, rauhoitu nyt ;)))
”Et sinä ole koskaan ketään auttanut. Sinä olet öykkäri.”
Epäkiitollinen autettava, aina vänkyröi vastaan. ;)))- N, R @ A
H, D & S/ 14.5.2012 11:05
” Teen siitä (kieltoerehdys) kohta uuden avauksen, kun vain saan uuden materiaalin kasaan.”
Eikös me tällaista puhuttu taannoin? Minä sitä odottelen kaikessa rauhassa luvattua uutta avausta tässä jo viidettä kuukautta.
Sinulla taas on tällainen maaninen vaihde päällä: ” ...haluat pohtia pientäkin asiaa viikon verran.”. No niinpä haluan, asia kun on hieman kimurantti.
Katsotaan nyt tarkasti keskusteluamme:
_____Tröllin koulutus alkaa___________
Trölli: ” Siellä oli eräs asiantuntija (muistaakseni nimimerkki Lapanen Sotka), joka väitti, että valtio on WinCapita-jutussa vahingonkärsijä.”
Minä: ”Jos tämä ei ole vahinko, miksipä sinä kutsuisi noita miljoonamenoja, joita winkkari valtiolle aiheutti?”
Trölli: ” Miten ihmeessä poliisi- ja oikeuslaitokselle kohdistettu yhteiskuntavelvoite, jota hoidetaan monopolina ja jota ei voi kilpailuttaa, voisi langeta epäillyille ja syytetyille maksettavaksi?”
Minä: ”Älä kuitenkaan revi stay-uppejasi. Sovitaan, että valtio vastakin rahoittaa oikeuslaitoksen. ;))”
Trölli: ”… miksi valtio ei ole vahingonkärsijä juuri WinCapita-jutussa, etkä muuta ilmeisesti halua enää edes väittää.”
Minä: ”Jos sinua ei liikaa häiritse, suot varmaankin, että pohdiskelen hieman asiaa.”
_______Tröllin koulutus päättyy__________
Keskustelusta ilmenee selvästi, että lupasin pohdiskella sitä, haluanko muuta väittää vai en. En ole tehnyt esitystä enkä näin muodoin ole velvollinen perustelemaankaan mitään.
Minua hieman häiritsee sinun epärehellinen tapasi keskustella. Taas olet niska punaisena väsäämässä olkiukkoasi. Mitä turhaan, rauhoitu nyt ;)))
”Et sinä ole koskaan ketään auttanut. Sinä olet öykkäri.”
Epäkiitollinen autettava, aina vänkyröi vastaan. ;)))> "Teen siitä (kieltoerehdys) kohta uuden avauksen, kun vain saan uuden materiaalin kasaan."
Tästä voinee päätellä, että uusi materiaali ei ole kasassa. Jos siitä onkin valmistumassa vaikkapa lehtiartikkeli, pamfletti, kirja, opas, tohtorinväitöskirja tai WC-paperin painatus. En minä ole esittänyt ensinnäkään mitään, toisin kuin sinä esitit vahingonkärsijästä.
Hyvä sinänsä kun muistutit, uusi avaus kieltoerehdyksestä ilmestyy kohta tuohon yläpuolelle. Sinun perustelujasi lienee turha odotella.
> No niinpä haluan, asia kun on hieman kimurantti.
Poistetussa avauksessa esitit valtion olevan paraatipaikalla vahingonkärsijäksi. Lienee sinun onnesi, että tekstisi poistettiin. Ja totta kai asia on kimurantti, koska et pysty asiaasi perustelemaan, vaikka miettisit asiaa maailman tappiin. Muuten olisit perustelusi jo esittänyt.
_____Kuikkahuikelon koulutus alkaa___________
Turhaa... Yläkoulun jälkeen Kuikkahuikelo ei oppinut mitään.
_____Kuikkahuikelon koulutus loppuu___________
> En ole tehnyt esitystä enkä näin muodoin ole velvollinen perustelemaankaan mitään.
Avauksesi poistettiin. Ehkäpä itse halusit avauksesi poistettavaksi, koska se sisälsi kummallisen esityksen alla olevaan tekstiin perustuen.
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2011/08/22/wincapita-oikeusjuttu-maksaa-valtiolle-miljoonia/201111696/12
___C___
> Taas olet niska punaisena väsäämässä olkiukkoasi.
Haluisitko näyttää sen olkiukon myös meille muille?
> aina vänkyröi vastaan.
Olisin todella typerä, jos uskoisin tarinasi. Niin typeräksi en voi ryhtyä ja tuskin kukaan muukaan lukijoista. Paitsi Cluso.
___C___
Kerropa mielipiteesi ihan rohkeasti - ei tarvitse edes perustella, koska se on sinulle niin vaikeaa: onko valtio WinCapita-jutussa vahingonkärsijä sanan varsinaisessa (laki)merkityksessä?
Minä kysymykseen jo vastasin ja perustelinkin moneen otteeseen että ei ole. N, R @ A kirjoitti:
> "Teen siitä (kieltoerehdys) kohta uuden avauksen, kun vain saan uuden materiaalin kasaan."
Tästä voinee päätellä, että uusi materiaali ei ole kasassa. Jos siitä onkin valmistumassa vaikkapa lehtiartikkeli, pamfletti, kirja, opas, tohtorinväitöskirja tai WC-paperin painatus. En minä ole esittänyt ensinnäkään mitään, toisin kuin sinä esitit vahingonkärsijästä.
Hyvä sinänsä kun muistutit, uusi avaus kieltoerehdyksestä ilmestyy kohta tuohon yläpuolelle. Sinun perustelujasi lienee turha odotella.
> No niinpä haluan, asia kun on hieman kimurantti.
Poistetussa avauksessa esitit valtion olevan paraatipaikalla vahingonkärsijäksi. Lienee sinun onnesi, että tekstisi poistettiin. Ja totta kai asia on kimurantti, koska et pysty asiaasi perustelemaan, vaikka miettisit asiaa maailman tappiin. Muuten olisit perustelusi jo esittänyt.
_____Kuikkahuikelon koulutus alkaa___________
Turhaa... Yläkoulun jälkeen Kuikkahuikelo ei oppinut mitään.
_____Kuikkahuikelon koulutus loppuu___________
> En ole tehnyt esitystä enkä näin muodoin ole velvollinen perustelemaankaan mitään.
Avauksesi poistettiin. Ehkäpä itse halusit avauksesi poistettavaksi, koska se sisälsi kummallisen esityksen alla olevaan tekstiin perustuen.
http://www.taloussanomat.fi/uutiset/2011/08/22/wincapita-oikeusjuttu-maksaa-valtiolle-miljoonia/201111696/12
___C___
> Taas olet niska punaisena väsäämässä olkiukkoasi.
Haluisitko näyttää sen olkiukon myös meille muille?
> aina vänkyröi vastaan.
Olisin todella typerä, jos uskoisin tarinasi. Niin typeräksi en voi ryhtyä ja tuskin kukaan muukaan lukijoista. Paitsi Cluso.
___C___
Kerropa mielipiteesi ihan rohkeasti - ei tarvitse edes perustella, koska se on sinulle niin vaikeaa: onko valtio WinCapita-jutussa vahingonkärsijä sanan varsinaisessa (laki)merkityksessä?
Minä kysymykseen jo vastasin ja perustelinkin moneen otteeseen että ei ole.Onhan se luetun ymmärtäminen joskus vaikeaa. Selitetäänpä taas.
”Sinun perustelujasi lienee turha odotella.”
Aika turhaa, uskoisin. Sillä enhän luvannut mitään perustella vaan pohtia, haluasinko muuta väittää. Jos haluan, perustelen kyllä aikanaan myös väitteeni.
”Poistetussa avauksessa esitit...”
Hii, hoo. Kusettajat ensin poistattavat minun tekstejäni ja sitten vielä vetoavat poistettuun tekstiin. Härskejä tyyppejä.
Tein pari avausta Z. Topeliuksen sanoin: Siel’ uipi sorsa suruton. Näissä avauksissa arvostelin lähinnä pikkunäppärää ajanpeluuta, jota uskoin syytetyn harjoittavan. Nämä sorsat rikolliset winkkariveljesi ampuivat upoksiin poistattamalla koko keskustelusäikeen. Nyt näyttää tämä uivelo – kokosukeltaja kun on - sentään pysyvän pinnalla.
Enpä juuri arkistoi tekstejäni ja vaikea minun on muistella, missä kohdassa winkkarivahingosta milloinkin alettiin puhumaan. Lapasorsa sen taisi esille ottaa aiemmissakin versioissa. Pitäydyn omissa väitteissäni vain niin kauan kuin ne vain saavat olla esillä.
”Ehkäpä itse halusit avauksesi poistettavaksi...”
Huokaus – aikaisen tökerö väite. Eikö korvasi jo punota?
”...onko valtio WinCapita-jutussa vahingonkärsijä sanan varsinaisessa (laki)merkityksessä?”
Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Kun oikeusministeriö on joutunut lapioimaan oikeuslaitokseen muutaman kymmenen miljoonaa rahaa lisää, onhan tässä vahinkoa ainakin vahingonkorvaus(laki)merkityksessä.
Vahingonkorvauslaki:
” Joka tahallisesti tai tuottamuksesta aiheuttaa toiselle vahingon, on velvollinen korvaamaan sen....”
Tahallisuus ja tuottamuksellisuus on se kimurantimpi kysymys. Tiedämme kyllä, että capinautit ovat tehneet parhaansa vaikeuttaakseen poliisiparan ja oikeusistuimen toimintaa. On levitetty niitä ”älä kommentoi” kirjeitä, valitettu sinne ja tänne. EOK on parhaan kykynsä mukaan lyönyt sumua silmille. Onko tämä sitten tahallista tai tuottamuksellista vai johtuiko se vilpittömästä lapsenuskosta, sitä minä pohdin.
Vaikutat kovin ärtyneeltä Olisinko öykkäröinyt sinulle liikaa?
Voimmehan me välillä puhua vaikka lapsenpäästöstä.;)))- N, R @ A
Onhan se luetun ymmärtäminen joskus vaikeaa. Selitetäänpä taas.
”Sinun perustelujasi lienee turha odotella.”
Aika turhaa, uskoisin. Sillä enhän luvannut mitään perustella vaan pohtia, haluasinko muuta väittää. Jos haluan, perustelen kyllä aikanaan myös väitteeni.
”Poistetussa avauksessa esitit...”
Hii, hoo. Kusettajat ensin poistattavat minun tekstejäni ja sitten vielä vetoavat poistettuun tekstiin. Härskejä tyyppejä.
Tein pari avausta Z. Topeliuksen sanoin: Siel’ uipi sorsa suruton. Näissä avauksissa arvostelin lähinnä pikkunäppärää ajanpeluuta, jota uskoin syytetyn harjoittavan. Nämä sorsat rikolliset winkkariveljesi ampuivat upoksiin poistattamalla koko keskustelusäikeen. Nyt näyttää tämä uivelo – kokosukeltaja kun on - sentään pysyvän pinnalla.
Enpä juuri arkistoi tekstejäni ja vaikea minun on muistella, missä kohdassa winkkarivahingosta milloinkin alettiin puhumaan. Lapasorsa sen taisi esille ottaa aiemmissakin versioissa. Pitäydyn omissa väitteissäni vain niin kauan kuin ne vain saavat olla esillä.
”Ehkäpä itse halusit avauksesi poistettavaksi...”
Huokaus – aikaisen tökerö väite. Eikö korvasi jo punota?
”...onko valtio WinCapita-jutussa vahingonkärsijä sanan varsinaisessa (laki)merkityksessä?”
Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Kun oikeusministeriö on joutunut lapioimaan oikeuslaitokseen muutaman kymmenen miljoonaa rahaa lisää, onhan tässä vahinkoa ainakin vahingonkorvaus(laki)merkityksessä.
Vahingonkorvauslaki:
” Joka tahallisesti tai tuottamuksesta aiheuttaa toiselle vahingon, on velvollinen korvaamaan sen....”
Tahallisuus ja tuottamuksellisuus on se kimurantimpi kysymys. Tiedämme kyllä, että capinautit ovat tehneet parhaansa vaikeuttaakseen poliisiparan ja oikeusistuimen toimintaa. On levitetty niitä ”älä kommentoi” kirjeitä, valitettu sinne ja tänne. EOK on parhaan kykynsä mukaan lyönyt sumua silmille. Onko tämä sitten tahallista tai tuottamuksellista vai johtuiko se vilpittömästä lapsenuskosta, sitä minä pohdin.
Vaikutat kovin ärtyneeltä Olisinko öykkäröinyt sinulle liikaa?
Voimmehan me välillä puhua vaikka lapsenpäästöstä.;)))Ensimmäiset 20-30 riviä - blaa blaa blaa... kuka jaksaa?
___C___
> Olisinko öykkäröinyt sinulle liikaa?
Mitenkäs sika saparostaan pääsisi: kerran öykkäri, aina öykkäri.
> Tämä on mielenkiintoinen kysymys.
Eikö vain olekin ja aivan yksiselitteinen. Lakimielessä aivan yllä kertomani mukaan. Valtio ei siis varmuudella ole asiassa vahingonkärsijänä, josta se voisi korvauksia keneltäkään hakea. N, R @ A kirjoitti:
Ensimmäiset 20-30 riviä - blaa blaa blaa... kuka jaksaa?
___C___
> Olisinko öykkäröinyt sinulle liikaa?
Mitenkäs sika saparostaan pääsisi: kerran öykkäri, aina öykkäri.
Eikö vain olekin ja aivan yksiselitteinen. Lakimielessä aivan yllä kertomani mukaan. Valtio ei siis varmuudella ole asiassa vahingonkärsijänä, josta se voisi korvauksia keneltäkään hakea.”…kuka jaksaa?”
Sinänsä asiallinen ja aiheellinen kysymys. Ajattelin itse jaksaa seurata Winkkarin seikkailuja ainakin muutaman vuoden. Ainakin siihen asti, että myös keskeisten sponssien oikeusjutut on pyöritetty hovioikeutta myöten.
Onhan tämä eräänlainen harrastus. Testaan samalla oikeustieteellistä tietämystäni käytännön tapausta vastaan.
Miten sinä, kauanko ajattelit jaksaa?
- vallulle iltapuuhett
JOUHEASTI ALKAVAT LUVUT
Toistojen vähentäminen antaa Kalevala 1999:ään napakkuutta, jota näkyy esim. useiden lukujen aluissa. Kun Kalevala 1849:n alussa riimitellyt toistot vievät heti alkuunsa osan lukijan huomiosta, Kalevala 1999:ssä laulaminen alkaa jouheasti ”Veliseni, hyvä ystävä, nyt kun satuimme tapaamaan, tartu käteeni ja ryhdy laulamaan kanssani. Lauletaan yhdessä isiltä perityt laulut, [--]”(Kalevala 1999, s. 5) Aloitus on tiiviimpi kuin Kalevala 1849:ssä, rytmikäs ja oivaltava.
Luvun 26 alussa Nieminen nostaa esiin hauskasti Lemminkäisen tarkkakorvaisuuden. ”Lemminkäinen, Ahti saarella asuja, oli kyntötöissä, kun kuuli, tarkkakorvainen, jylinää kylältä, järinää järvien takaa, jalkojen kopinaa ja rekien ratinaa. ”Juhlivat häitä Pohjolassa”, hänen mieleensä juolahti, ”juhlivat ja juovat salaa minulta!” Hän kiristeli kiukkuisena hampaitaan, jätti kyntämisen sikseen ja hyppäsi ratsaille, karautti kotiinsa.(Kalevala 1999, s. 133)” Myös Lemminkäisen kiukun ilmaisua Nieminen on yksinkertaistanut kertovammaksi ja vähemmän groteskiksi. Kalevala 1849:ssä Lemminkäinen, ”Korvalta ylen korea, kovin tarkka kuulennalta. //Kuulevi jumun kylältä, järyn järvien takoa, /jalan iskun iljeneltä, reen kapinan kankahalta. /Juohtui juoni mielehensä, tuuma aivohon osasi: /häitä Pohjola pitävi, salajoukko juominkia! //Murti suuta, väänti päätä, murti mustoa haventa; /veret vierähti pahaksi poloisilta poskipäiltä.”(Kalevala 1994/1849, s. 156)
Luvun 32 alussa Nieminen korostaa, että irvihampauttaan Ilmarisen emäntä leipoi kiven Kullervon leipään. ”Kullervo, Kalervon poika, kyseli sepän kodissa töitä tehdäkseen. Ilmarisen emäntä pani orjan paimeneksi, suuren karjan kaitsijaksi. Leipoi leivän paimenelle, ja irvihammas kun oli, leipoi kiven leivän sisään.”(Kalevala 1999, s. 167). Kalevala 1849:ssä irvihampaus tulee esiin mutkikkaammin, Kalevala 1999:stä puuttuvaa kuoren kaunistamista kuvataan vielä kaksin lausein: ”Tuopa ilkoinen emäntä, sepän akka irvihammas, /leipoi leivän paimenelle, kakun paksun paistelevi: /kauran alle, vehnän päälle, keskelle kiven kutovi. //Kakun voiti voiheralla, kuoren rasvalla rakenti, ”(Kalevala 1984, s. 194). - ja jattkopalaa eelli
HUUMORI TERÄVÖITYY TIIVISTYESSÄÄN
Toisaalla tiiviyttäminen nasevoittaa tekstiä. Kalevala 1849:ssä Lemminkäisen äiti haraa poikansa jäänteitä Tuonelan joesta, koettaa harsia hänestä ihmistä. Korppi tarttuu heti hänen epäilyynsä, kehottaa luovuttamaan ja työntämään lapsensa jokeen.”Emo tuossa arvelevi, itse itkien sanovi: /"Vieläkö tästä mies tulisi, uros uusi toimeaisi?» /Päätyi korppi kuulemahan. Tuop' on tuohon vastoavi: /»Ei ole miestä mennehessä eikä tuiki tullehessa: /jo silt' on siika silmät syönyt, hauki hartiat halaisnut. /Sie päästä merehen miestä, työnnä Tuonelan jokehen! /Ehkä turskaksi tulisi, valahaksi vahvistuisi.» ”(Kalevala 1994/1849, s. 76); ”Vieläkö tästä mies tulisi”, äiti epäili itkien. Korppi sen kuuli, sanoi ”Ei siitä enää mieheksi. Työnnä takaisin jokeen, ehkä siitä tulisi turska!”(Kalevala 1999, s. 77-78) Kalevala 1999:ssä korppi uskottelee, että veteen heitetystä pojasta voisi saada turskan. Pelkkä turska ilman valas-toistoa saa koomisemman sävyn, se myös erottuu helpommin tekstistä, se ei uppoa alituisten muodonmuutosten groteskiin ketjuun siian syömien silmien ja hauen halkaisemien hartioiden kanssa.
Turskan kanssa hieman samaan tapaan koomiseksi tiiviytyy virokankaalaisen lento Pohjolan häiden edellä. Ukko koettaa Virokankaalta koettaa teurastaa suunnatonta härkää, mutta härkä heilauttaakin hänet sivuun. Kalevala 1849:ssä hän kavahtaa jonnekin sivulle: kuuseen, vitsikkoon, pajun sekaan, mutta Kalevala 1999:ssä lento päätyy kuuseen. ”Läksi ukko iskemähän [suurta härkää Pohjolan häihin], Virokannas koskemahan, /Palvoinen pitelemähän. Härkä päätä häiläytti, /mustat silmänsä mulisti: ukko kuusehen kavahti, /Virokannas vitsikkohon, Palvoinen pajun sekahan!(Kalevala 1994/1849, s. 111); ”Ukko lähti iskemään, mutta kun härkä ravisti päätään, ukko kavahti kuuseen.”(Kalevala 1999, s. 107)
EEPILLINEN KERRONTA
Lappiin juostessaan Lemminkäisen hiihtämä hiiden hirvi kaataa keitokset kodasta ja aiheuttaa sekamelskan: ”Nousi melkoinen meteli Lapin lasten tanterilla: /Lapin koirat haukkumahan, Lapin lapset itkemähän, /Lapin naiset nauramahan, muu väki murajamahan!” (Kalevala 1994/1849, s. 65); ”Niin lähti Hiiden hirvi juoksemaan, porhalsi lappalaisten pihojen halki, kaatoi ohimennessään keittokodassa tulella olleet kattilat niin että lihat lennähtivät tuhkaan ja liemet levisivät lieteen. Siitä nousi melkoinen meteli: koirat alkoivat haukkua, lapset itseä, naiset nauraa ja muu väki möristä.”(Kalevala 1999, s. 68). Niemisen kertojantaidot näyttäytyvät jälleen tapahtumista toisiin soljuvassa tekstissä, hiiden hirvi kaataa kodan miltei tahattomasti. Myös murajamisen käännös möristä on kiinnostava, se muistuttaa myös Kalevala 1849:sta vaikutteita saaneen Aleksis Kiven useissa kohdin käyttämää ilmaisua mörätä
Äänellisistä kohokohdista Väinämöisen soittoa Nieminen kuvaa ” Vanha Väinämöinen soitti. Ei ollut metsässä sitä nelijalkaista joka ei tullut kuuntelemaan: oravat ojentautuivat oksalta oksalle, kärpät asettautuivat aidoille, hirvet hyppivät kankailla, ilvekset pitivät iloa. Susikin heräsi suolta, karhu nousi kankaalta, kapusi petäjään kuuntelemaan. Tapion kaikki kansa kulki kukkulalle soittoa ihastelemaan. [--] //Ilman luonnottaret, ihanat immet, kuuntelivat kanteletta, kuka taivaankaarella, kuka pilven reunalla. Kuutar ja Päivätär olivat kutomassa kultakangasta, mutta kun kuulivat sorean soiton pääsi heiltä sukkula kädestä” (Kalevala 1999, s. 205). Kerronta etenee leppoisan iloisesti, suden ja karhun puuhun kiipeämispuista on jäänyt Kalevala 1849:ään verrattuna tällä kertaa pois kuusi. Soiton tihentyessä hän lainaa miltei suoraan Kalevala 1849:ää, vain hauin hampaiden helähtelyn jälkeiset pari säettä ovat jäänet pois: ”Helähteli hauin hammas, kalan pursto purkaeli, ulvosi upehen jouhet, jouhet ratsun raikkahuivat.”(Kalevala 1994/1849, s. 235); ” Jo kävi ilo ilolle, /riemu riemulle remahti /tuntui soitto soitannalle, /laulu laululle tehosi. /Helähteli hauin hammas, /jouhet ratsun raikkahuivat.”(Kalevala 1999, s. 203). - nilikin nilikki
Pää naploja kaikki jahtaa ja pikkunilkeille hätinä päivää viittii sanoa jotta elekää nosteko niitä päitänne
- Pian kinnaskelit alk
Kaskuja ja sattumuksia
Sukuseuran perustavassa kokouksessa Tampereella 1956 tuli puhetta Tenkasten ulkoisista piirteistä. Varsinkin vaimot olivat sitä mieltä, että komeasta nenästäänhän nuo Tenkaset tuntee. Urkuri-säveltäjä Aaron Tenkanen (synt. 1880), jolla itsellään oli oikein komea, suorastaan aateliselta vaikuttava kyömynenä, kysäisi silloin kokousväeltä:
– Tiedättekös muuten, kuinka pitkä nenä voi oikein olla?
Tunsin kyllä sanaparren, jonka mukaan nenän pitää olla niin suuri, että voi rukkaset kädessä niistää, mutta enimmäispituudesta en tuntenut mitään vastaavaa. Kun kukaan ei osannut vastata, Aaron tokaisi:
– Yksitoista tuumaa; kaksitoista tuumaahan olisi jo jalka! - H...
Kieltoerehdys
Kieltoerehdystä voidaan soveltaa anteeksianto- tai lieventämisperusteena, oikeuden niin halutessa, jos kyseeseen tulee neuvoa kysyvä toiminta mukana olleen poliisin, poliisipäällikön, tuomarin tai vastaavan henkilön kanssa.
___C___
Kuten kaikille on selvinnyt WinCapitan perustunkit ja perussponsorit kävelevät asiassa vapaina kuin taivaan linnut. He eivät tarvitse (tältä osin) lain tiimoilta enempää ohjeita ja hyvä niin. Rikoksesta epäilyinä asiassa on vain 10-20 jäsentä eli luokkaa 0,1 % koko jäsenistöstä.
Haluan antaa tasapuolisuuden nimissä rikoksesta epäillyille ilmaisen vihjeen. Jos olette pyrkineet selvittämään WinCapitan toiminnan laillisuuden mukana olleelta poliisilta, poliisipäälliköltä, lakimieheltä tai tuomarilta, teidän kannattaa vedota ja viitata kieltoerehdykseen syytteen lieventämis- tai anteeksiantoperusteena. On selvää, että jos teille asiaa on suositellut paikallinen Lions-clubin poliisimestari tai tuomari, niin kyllä yleiseen elämänkokemukseen perustuen teidän olisi pitänyt hänen neuvoonsa luottaa (*).
Oikeuden ei tarvitse ehdostustanne toki hyväksyä, mutta asia kannattaa esittää.
(*) Väärät neuvot voivat vapauttaa vastuusta myös, kun neuvon antaneella ei ole ollut virallista asemaa, jos neuvon kysyjän ei ole voinut odottaa olleen tietoinen mahdollisesta toimivallan ylityksestä.Kieltoerehdys – joo ei.
Säälipisteitä ropsahtaa minulta 1 . Risto-Matin sambasta annoin kotiraadissa 2.
On kuitenkin arvostettava sitä, että ylipäätään rohkenit yrittää. Kieltoerehdyksen kannalta nämä kuviosi olivat kyllä surkeita ja rytmissä pysyminenkin oli vain ajoittaista. Nyt vaan sinne Ellan luokse, kipi kipi.;)))- H...
Kieltoerehdys – joo ei.
Säälipisteitä ropsahtaa minulta 1 . Risto-Matin sambasta annoin kotiraadissa 2.
On kuitenkin arvostettava sitä, että ylipäätään rohkenit yrittää. Kieltoerehdyksen kannalta nämä kuviosi olivat kyllä surkeita ja rytmissä pysyminenkin oli vain ajoittaista. Nyt vaan sinne Ellan luokse, kipi kipi.;)))Ymmärrän kantasi täysin. Kieltoerehdys-teksti on vaikeasti avautuva, ja antaa oikeudella runsaasti harkintavaltaa. Hyvä että olemme asiasta samaa mieltä.
- täysi ympyrä ollapit
H... kirjoitti:
Ymmärrän kantasi täysin. Kieltoerehdys-teksti on vaikeasti avautuva, ja antaa oikeudella runsaasti harkintavaltaa. Hyvä että olemme asiasta samaa mieltä.
Voisikos tässä kiertoliitymässä auttaa tämä täysi ympyrä, sehän on nykyisin niin kovin suosittu järjestely liikenteen sumpukohdissakin, mutta sääntöjä siinäkin pitää noudattaa, vallulla noi säännöt joskus tahtovat unohtua rynnii perskeles omavaltaisesti, kun tietysti on kesoilille kiire kahveille.
- vallua vähän kismitt
H... kirjoitti:
Ymmärrän kantasi täysin. Kieltoerehdys-teksti on vaikeasti avautuva, ja antaa oikeudella runsaasti harkintavaltaa. Hyvä että olemme asiasta samaa mieltä.
Vallun hohtimet on kaivossa ja pysyy, näitten ehtissä se aika menee.
- tupella tappelu
Kiitäjillä on toi seuranta ja voihan olla muillakin, mutta kiitäjät sitä käyttävät hyväkseen, niin mitä mun pitikään mainita, jotta tuppehen se touhu toppas, entisaikaan sanottiin, kun miehillä oli toi puukko vyötäisillä, jotta tupeilla on turha tapella.
- vahassa vara parempi
Eei näpi kun ei näpi, mistähän vanhasta lafkasta ottaisi kylkiäiseksi kopiota, oisko 5-V tarpeeksi hapatusto jota kukaan ei muistaisi olisi tätä uutuuen vihätystä siinä vanhoin konstein reororantilla kyllästettynä, onkimaotkin on noita muutaman kerran uitettuja, mutta kyllä ne vielä sukeltaapi.
- lapsen mieli puhas
Vallussa on jo idoniaa kun käyttää tätä nimimerkkiä jota ei tässä touhussa käytetty oli vain tämän kepin päässä syöttinä jä tämä kerenti viitsii ottaa sen johtotähdekseen voisi ottaa tuolta euroopasta vähän oppia mikä oli risti vallu vain veisaa omaa puhtoistaan niinkuin lapsi.
"Kieltoerehdys-teksti on vaikeasti avautuva..."
Joo ei, tällaista tekstiä en availe laisinkaan. Minulla on herkkä vatsa. Vessan lavuaarin vesilukon avaaminen meinaa kääntää mieltä. Sinun tekstisi kyllä on samaa laatuluokkaa kuin vesilukossa limottuneet hiukset.
Lehmämies on aivan oikeassa siinä, että veisatkaamme puhtoisin mielin ja avoimin sydämin; maailman pahuus olkoon meistä kaukana ja Tröllerön tekstit.- N, R @ A
> Sinun tekstisi kyllä on samaa laatuluokkaa kuin vesilukossa limottuneet hiukset.
Jonkun on hoidettava hieman vaikeammatkin asiat. Sinä ilmeisesti makaat kotonasi sohvassa samalla kun parempi puoliskosi tai sukulaisesi putsaavat röörit. Täällä sinä puolestasi tyydyt kirjoittelemaan typeryyksiä ja kehumaan itseäsi samalla kun muut hoitavat foorumin asiapuolen.
> maailman pahuus olkoon meistä kaukana ja Tröllerön tekstit.
Maailman pahuudesta sinä et pääse eroon, koska edustat sitä esimerkillisesti ja pahimmillaan. Minun teksteistäni pääset helposti eroon, kun jätät suoli-foorumin avaamatta. Hus, menetkös siitä!
___C___
Näinhän se on. Valtio ei siis varmuudella ole asiassa vahingonkärsijänä, josta se voisi korvauksia keneltäkään hakea.Lueskelen tässä Dalai Laman kirjaa ”Onnellisuuden taito”. Opin, että myötätunto tekee meistä itsestä onnellisimpia ja samalla se auttaa selvemmin ymmärtämään kanssaihmisen hätää. Niinpä suhtaudun suurella myötätunnolla Trölleröön.
”...parempi puoliskosi tai sukulaisesi putsaavat röörit.” Ei näin, kyllä minun itseni on nämä talonmiehen hommat meillä hoidettava.
”Minun teksteistäni pääset helposti eroon...” Siellä on peukun vieressä namiska ”sulje”. Sitä minä käytän, jos teksti on kovin vastenmielinen luettavaksi.
” Maailman pahuudesta sinä et pääse eroon, koska edustat sitä esimerkillisesti ja pahimmillaan.”
Haluan uskoa, että parut näin pahaa oloasi. Voisinko jotenkin auttaa?
”Hus, menetkös siitä!”
Menisikö Dalai Lama ja jättäisi winkkarivelkojensa kanssa kärvistelevän veljensä yksin? Ei. Minäkin yritän nöyrästi seurata suurta opettajaa ja pysyttele sinnikkäästi täällä.
- Jaa tietämystäsi ja osaamistasi. Se tekee sinut kuolemattomaksi: Dalai Lama.
Parhaani yritän. ;))))- B...
Lueskelen tässä Dalai Laman kirjaa ”Onnellisuuden taito”. Opin, että myötätunto tekee meistä itsestä onnellisimpia ja samalla se auttaa selvemmin ymmärtämään kanssaihmisen hätää. Niinpä suhtaudun suurella myötätunnolla Trölleröön.
”...parempi puoliskosi tai sukulaisesi putsaavat röörit.” Ei näin, kyllä minun itseni on nämä talonmiehen hommat meillä hoidettava.
”Minun teksteistäni pääset helposti eroon...” Siellä on peukun vieressä namiska ”sulje”. Sitä minä käytän, jos teksti on kovin vastenmielinen luettavaksi.
” Maailman pahuudesta sinä et pääse eroon, koska edustat sitä esimerkillisesti ja pahimmillaan.”
Haluan uskoa, että parut näin pahaa oloasi. Voisinko jotenkin auttaa?
”Hus, menetkös siitä!”
Menisikö Dalai Lama ja jättäisi winkkarivelkojensa kanssa kärvistelevän veljensä yksin? Ei. Minäkin yritän nöyrästi seurata suurta opettajaa ja pysyttele sinnikkäästi täällä.
- Jaa tietämystäsi ja osaamistasi. Se tekee sinut kuolemattomaksi: Dalai Lama.
Parhaani yritän. ;))))> myötätunto tekee meistä itsestä onnellisimpia ja samalla se auttaa selvemmin ymmärtämään kanssaihmisen hätää.
Tuo lause on totta. Sana "myötätunto" on kuitenkin sana, joka vain naurattaa sinun kirjoittamanasi. Olet myötätuntoisen ihmisen irvikuva ja haluat kaikille pahaa.
> Parhaani yritän.
Uskon sen. Ei Ladalla kuitenkaan mahdottomia. B... kirjoitti:
> myötätunto tekee meistä itsestä onnellisimpia ja samalla se auttaa selvemmin ymmärtämään kanssaihmisen hätää.
Tuo lause on totta. Sana "myötätunto" on kuitenkin sana, joka vain naurattaa sinun kirjoittamanasi. Olet myötätuntoisen ihmisen irvikuva ja haluat kaikille pahaa.
> Parhaani yritän.
Uskon sen. Ei Ladalla kuitenkaan mahdottomia.Trölli: ”Olet myötätuntoisen ihmisen irvikuva ja haluat kaikille pahaa.”
Dalai Lama: "Kun ihminen, jota olen opettanut hyvin neuvoin ja vilpittömin sydämin, loukkaa minua syvästi ja aiheetta, pidän häntä ylimpänä opettajanani".
Kirjoitit viisaasti, ystäväni Capitrolli. ;)))- B...
Trölli: ”Olet myötätuntoisen ihmisen irvikuva ja haluat kaikille pahaa.”
Dalai Lama: "Kun ihminen, jota olen opettanut hyvin neuvoin ja vilpittömin sydämin, loukkaa minua syvästi ja aiheetta, pidän häntä ylimpänä opettajanani".
Kirjoitit viisaasti, ystäväni Capitrolli. ;)))> Kirjoitit viisaasti.
Miksi sinä et pyrkisi samaan?
___C___
Näinhän se on. Valtio ei siis varmuudella ole asiassa vahingonkärsijänä, josta se voisi korvauksia keneltäkään hakea. Lienet samaa mieltä. B... kirjoitti:
> Kirjoitit viisaasti.
Miksi sinä et pyrkisi samaan?
___C___
Näinhän se on. Valtio ei siis varmuudella ole asiassa vahingonkärsijänä, josta se voisi korvauksia keneltäkään hakea. Lienet samaa mieltä.”Näinhän se on. Valtio ei siis varmuudella ole asiassa vahingonkärsijänä, josta se voisi korvauksia keneltäkään hakea.”
Pohdiskeltuani asiaa olen sitä meiltä, että valtio kylläkin tulee kärsimään useiden kymmenien miljoonien vahingon Wincapitan vuoksi, mutta valtio ei voi laillisesti hakea korvausta Wincapitan jäseniltä. Tästä olemme siis yhtä mietä, valtio maksaa oikeuslaitoksen kulut aina omasta pussistaan.
Mutta pohdiskelin lisää. Valtio olemme me. Minähän nuo Winkkarin extrakulut maksan, viaton sivullinen, jolla ei asian kanssa ole mitään tekemistä.
Mitäpä jos Winkkarin jäsenet maksaisivat vapaaehtoisesti oikeudenkäyntirahaa valtiolle? Pari tonnia per nuppi ja eikös tästä ketterästi kertyisi se kaksikymmentä milliä.
Eikös tämä kuulostaisi reilulta? Se maksaa, joka kulut aiheuttikin.;)))- byujuytv
”Näinhän se on. Valtio ei siis varmuudella ole asiassa vahingonkärsijänä, josta se voisi korvauksia keneltäkään hakea.”
Pohdiskeltuani asiaa olen sitä meiltä, että valtio kylläkin tulee kärsimään useiden kymmenien miljoonien vahingon Wincapitan vuoksi, mutta valtio ei voi laillisesti hakea korvausta Wincapitan jäseniltä. Tästä olemme siis yhtä mietä, valtio maksaa oikeuslaitoksen kulut aina omasta pussistaan.
Mutta pohdiskelin lisää. Valtio olemme me. Minähän nuo Winkkarin extrakulut maksan, viaton sivullinen, jolla ei asian kanssa ole mitään tekemistä.
Mitäpä jos Winkkarin jäsenet maksaisivat vapaaehtoisesti oikeudenkäyntirahaa valtiolle? Pari tonnia per nuppi ja eikös tästä ketterästi kertyisi se kaksikymmentä milliä.
Eikös tämä kuulostaisi reilulta? Se maksaa, joka kulut aiheuttikin.;)))Kuulostaa rahankeräysrikokseen houkuttelulta.
Sijoitustoimintaa tuo ei ainakaan ole eikä lahjoitustahtoakaan taida piinatuilta isommin löytyä.
60-70 miljoonaa taitaa olla oikeampi arvio kaikesta tähänastisesta sähläilystä, summahan voi toki tuosta vielä kumuloitua. byujuytv kirjoitti:
Kuulostaa rahankeräysrikokseen houkuttelulta.
Sijoitustoimintaa tuo ei ainakaan ole eikä lahjoitustahtoakaan taida piinatuilta isommin löytyä.
60-70 miljoonaa taitaa olla oikeampi arvio kaikesta tähänastisesta sähläilystä, summahan voi toki tuosta vielä kumuloitua.Voisihan valtio myydä vaikka kahden tonnin lisenssejä. Yhdellä lisenssillä saisi pykälää lievemmän tuomion. Kukin ostaisi niitä sitten tarpeensa mukaan, päätekijät enemmän ja pikkurosvot vähemmän. Varatuomari kyllä tekisi teorian, jossa lisenssikaupan laillisuus tulisi perustelluksi.
Selkeä vastike toisi koko viritelmän pois rahankeräyslain ulottuvilta.;)))
- 3+15 vainaa
Nämä on varsinaisia teloittajia hymyssä suin, liipasinta painetaan omaksi huviksi.
- vääränledan jutut jo
Jo kylä kunnissa sanotaa, jotta se on sen ja sen juttuja ja täällä tämä sanonta vain vahvistuu,,,, joo en olisi uskonut jos en olsi kokenut.
- homottelu erikseen
Minäkin ymmärrän jollanlailla kaikea tässä juketsissa mutta en näitä homottelijoita jotka näkyvästi tiskille putoavat hyvästä parresta, ovat näitä ohuen korren kavereita.
- nerojen paratiisi
SEse on kumma kun tähän kummitukseen kaikke ns. nerot on ottanut osaa, mistä lie ovat näitä löytäneetkään
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1545354
- 1125308
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464982Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa302893Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252457- 432114
- 422049
- 231778
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na141544Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta101486