Koukkupaino yli 3000 kg ?

Haagis Amanda

Ehdotuksia (maasto)autoista, joilla saa vetää yli 3 tonnia.
Pajeroilla saa vetää ilmeisesti 3300 kg?
Oli joku Land Cruiser 95 (-07) liikkeessä ja paperissa luki vain 2800 kg ??

Akselien lukot olis kivä ylläri!

27

4732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenkkipeli

      No Jeepit, tietenkin, eipä noihin pajeroihin ja cruisereihin välttämättä uskaltaisi sellaista taakkaa laittaakaan.

      Eli yksi ylitse muiden, Jeep Grand Cherokee, ja kyllä jos vielä Hummerin jostain niin se myös.

      • Matti-

        Meni kyllä höpölinjalle tämä, totuushan on, että se paljonko jollakin uskaltaa vetää korreloi hyvin vahvasti sen kanssa, paljonko vetoauto painaa, mitä painavampi, sen enempi auto vie kärryä, eikä päinvastoin.

        Jeepin Grand Cherokee, ainakin aiempi malli, on keveämpi auto, mitä perus Land Cruiser tai Pajero, joten pikemminkin asia on päinvastoin, jeepillä ei uskalla vetää yhtä paljoa.

        Mutta sitten asiallien vastaus aloittajan kysymykseen;

        Land Roverit järjestään 3500 kg.
        Land Cruiserin isomat mallit eli 60, 80, 100, 200, niissä yleensä 3500kg
        Pajero, yleensä 3300kg, uusimmissa 3500kg ja joissakin ykköskoppaisissa sama..
        Mersulta taitaa ML:llä saada ihan kivasti vetää, mallista riippuen 3000 - 3500 kg.
        Jeep Grand Cherokee 3300kg
        Land Cruiserin pienemmät mallit eli 95 / 120, niissä yleensä 2800kg.


      • Matti-
        Matti- kirjoitti:

        Meni kyllä höpölinjalle tämä, totuushan on, että se paljonko jollakin uskaltaa vetää korreloi hyvin vahvasti sen kanssa, paljonko vetoauto painaa, mitä painavampi, sen enempi auto vie kärryä, eikä päinvastoin.

        Jeepin Grand Cherokee, ainakin aiempi malli, on keveämpi auto, mitä perus Land Cruiser tai Pajero, joten pikemminkin asia on päinvastoin, jeepillä ei uskalla vetää yhtä paljoa.

        Mutta sitten asiallien vastaus aloittajan kysymykseen;

        Land Roverit järjestään 3500 kg.
        Land Cruiserin isomat mallit eli 60, 80, 100, 200, niissä yleensä 3500kg
        Pajero, yleensä 3300kg, uusimmissa 3500kg ja joissakin ykköskoppaisissa sama..
        Mersulta taitaa ML:llä saada ihan kivasti vetää, mallista riippuen 3000 - 3500 kg.
        Jeep Grand Cherokee 3300kg
        Land Cruiserin pienemmät mallit eli 95 / 120, niissä yleensä 2800kg.

        Niin ja lukoista vielä. Uudemmissa, perinteistä etulukkoa ei ole käytännössä missään.

        Akselien lukkoja, löytyy edellä mainituista nykyään vain joistakin Land Rovereista takaa, mutta niissä tietokoneen ohjaama.

        Kytkettävä oikea lukko löytyy takaa Pajerosta.

        Jeepissä, jos auto on QD nelivetosysteemillä, niin siinä on eräänlaiset automaattilukot, jotka ovat varsin pätevät. Mutta uusimmassa, tälläinen lukko on enää takana, jos tuo syteemi on ollenkaan.

        Sitten Toyotan 60 ja 80 sarjalaisissa, Suomiautoissa, kytkettävät edessä ja takana.

        Mutta nykyautoissa on tuo elektroniikkapuoli hoidettu aika hyvin, esim luistonestojärjestelmä. Sen vuoksi, uudempi Toyotakin menee kyllä melkein kaikialle sinne minne vanhempikin. Luistonesto löytyy nykyään kaikista ns. oikeista maastureista.


      • O|||||||O
        Matti- kirjoitti:

        Meni kyllä höpölinjalle tämä, totuushan on, että se paljonko jollakin uskaltaa vetää korreloi hyvin vahvasti sen kanssa, paljonko vetoauto painaa, mitä painavampi, sen enempi auto vie kärryä, eikä päinvastoin.

        Jeepin Grand Cherokee, ainakin aiempi malli, on keveämpi auto, mitä perus Land Cruiser tai Pajero, joten pikemminkin asia on päinvastoin, jeepillä ei uskalla vetää yhtä paljoa.

        Mutta sitten asiallien vastaus aloittajan kysymykseen;

        Land Roverit järjestään 3500 kg.
        Land Cruiserin isomat mallit eli 60, 80, 100, 200, niissä yleensä 3500kg
        Pajero, yleensä 3300kg, uusimmissa 3500kg ja joissakin ykköskoppaisissa sama..
        Mersulta taitaa ML:llä saada ihan kivasti vetää, mallista riippuen 3000 - 3500 kg.
        Jeep Grand Cherokee 3300kg
        Land Cruiserin pienemmät mallit eli 95 / 120, niissä yleensä 2800kg.

        Väärin. Grand Cherokee 3500kg. Eikä se, että land cruiser on tolkuttoman ylipainoinen rohjo, tee siitä todellakaan yhtään sen parempaa veturia. Päin vastoin, moottori sitä kuormaa liikuttaa ja noissa rohjoissa ne moottoritkin on ennätyksellisen munattomia lähes kautta linjan.

        land cruiserin turboahdettussa 4.2:ssa huikeat 129 heppaa!! siis mitä v****a??! ;)
        ...ja rekisteriotteessa ei todellakaan lue 3500kg.


      • O|||||||O
        Matti- kirjoitti:

        Niin ja lukoista vielä. Uudemmissa, perinteistä etulukkoa ei ole käytännössä missään.

        Akselien lukkoja, löytyy edellä mainituista nykyään vain joistakin Land Rovereista takaa, mutta niissä tietokoneen ohjaama.

        Kytkettävä oikea lukko löytyy takaa Pajerosta.

        Jeepissä, jos auto on QD nelivetosysteemillä, niin siinä on eräänlaiset automaattilukot, jotka ovat varsin pätevät. Mutta uusimmassa, tälläinen lukko on enää takana, jos tuo syteemi on ollenkaan.

        Sitten Toyotan 60 ja 80 sarjalaisissa, Suomiautoissa, kytkettävät edessä ja takana.

        Mutta nykyautoissa on tuo elektroniikkapuoli hoidettu aika hyvin, esim luistonestojärjestelmä. Sen vuoksi, uudempi Toyotakin menee kyllä melkein kaikialle sinne minne vanhempikin. Luistonesto löytyy nykyään kaikista ns. oikeista maastureista.

        Ja taas väärin :) Wrangler Rubiconissa on manuaalinen lukko myös edessä.


      • Ei matti
        Matti- kirjoitti:

        Meni kyllä höpölinjalle tämä, totuushan on, että se paljonko jollakin uskaltaa vetää korreloi hyvin vahvasti sen kanssa, paljonko vetoauto painaa, mitä painavampi, sen enempi auto vie kärryä, eikä päinvastoin.

        Jeepin Grand Cherokee, ainakin aiempi malli, on keveämpi auto, mitä perus Land Cruiser tai Pajero, joten pikemminkin asia on päinvastoin, jeepillä ei uskalla vetää yhtä paljoa.

        Mutta sitten asiallien vastaus aloittajan kysymykseen;

        Land Roverit järjestään 3500 kg.
        Land Cruiserin isomat mallit eli 60, 80, 100, 200, niissä yleensä 3500kg
        Pajero, yleensä 3300kg, uusimmissa 3500kg ja joissakin ykköskoppaisissa sama..
        Mersulta taitaa ML:llä saada ihan kivasti vetää, mallista riippuen 3000 - 3500 kg.
        Jeep Grand Cherokee 3300kg
        Land Cruiserin pienemmät mallit eli 95 / 120, niissä yleensä 2800kg.

        Minun Gc:n rekisteriotteessa lukee: Perävaunumassa jarruin 3500.


        Menikös Matti nyt vähän höpölinjalle.


      • Matti-
        O|||||||O kirjoitti:

        Väärin. Grand Cherokee 3500kg. Eikä se, että land cruiser on tolkuttoman ylipainoinen rohjo, tee siitä todellakaan yhtään sen parempaa veturia. Päin vastoin, moottori sitä kuormaa liikuttaa ja noissa rohjoissa ne moottoritkin on ennätyksellisen munattomia lähes kautta linjan.

        land cruiserin turboahdettussa 4.2:ssa huikeat 129 heppaa!! siis mitä v****a??! ;)
        ...ja rekisteriotteessa ei todellakaan lue 3500kg.

        Miten tämä keskustelun taso on näin lapsellista? Tarkoitus ei liene kinastella siitä mikä on paras ja mikä ei, vaan pikemminkin siitä, mikä täyttää kriteerit.

        Tottakai, mitä painavampi vetoauto, sitä vakaampi se on, erityisesti talvella huomaat tämän.

        Jotta oikeasti ollaan hyödyksi ketjun aloittajalle; kerro tarkka malli Grand Cherokeestasi, mikä vuosimalli, korimalli ja kone. Niin saadaan sekin listaan täydennykseksi.

        Ja totta Wranlger Rubiconissa on edessä lukko, mutta jos vetoautoa haen, en ostaisi wrangleria. Wrangler sen sijaan on erinomainen maastoauto tai offroad auton aihio.

        Land Cruiserin koneesta en ala kinaamaan. Niitä on niin montaa dieseliäkin aina V8 tuplaturbodieseliin asti, ettei ole järkeä käydä jokaista yksitellen läpi. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Vetohommissa kuitenkin, se on harhaluulo, että iso moottori on pääasia. Vanha 61 sarjalainen Land Cruiser on varmasti vakaampi veturi, mitä uusi henkilöauto 200 heppaisella dieselillään. Ja taas samat perusteet, vetoauton massa, neliveto, järeä rakenne.


      • 3500kg
        Matti- kirjoitti:

        Miten tämä keskustelun taso on näin lapsellista? Tarkoitus ei liene kinastella siitä mikä on paras ja mikä ei, vaan pikemminkin siitä, mikä täyttää kriteerit.

        Tottakai, mitä painavampi vetoauto, sitä vakaampi se on, erityisesti talvella huomaat tämän.

        Jotta oikeasti ollaan hyödyksi ketjun aloittajalle; kerro tarkka malli Grand Cherokeestasi, mikä vuosimalli, korimalli ja kone. Niin saadaan sekin listaan täydennykseksi.

        Ja totta Wranlger Rubiconissa on edessä lukko, mutta jos vetoautoa haen, en ostaisi wrangleria. Wrangler sen sijaan on erinomainen maastoauto tai offroad auton aihio.

        Land Cruiserin koneesta en ala kinaamaan. Niitä on niin montaa dieseliäkin aina V8 tuplaturbodieseliin asti, ettei ole järkeä käydä jokaista yksitellen läpi. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Vetohommissa kuitenkin, se on harhaluulo, että iso moottori on pääasia. Vanha 61 sarjalainen Land Cruiser on varmasti vakaampi veturi, mitä uusi henkilöauto 200 heppaisella dieselillään. Ja taas samat perusteet, vetoauton massa, neliveto, järeä rakenne.

        En nyt kaikkia viitsi etsiä mutta tuossa esim

        http://media.autotalli.com/images/used_cars2/greyhen/294/CIJ-129/1345726533390/jeep-grand-cherokee-2000_00_normal_535x401.jpg

        mielestäni siellä on kirjoitettu jotta 3500kg.


      • O|||||||O
        Matti- kirjoitti:

        Miten tämä keskustelun taso on näin lapsellista? Tarkoitus ei liene kinastella siitä mikä on paras ja mikä ei, vaan pikemminkin siitä, mikä täyttää kriteerit.

        Tottakai, mitä painavampi vetoauto, sitä vakaampi se on, erityisesti talvella huomaat tämän.

        Jotta oikeasti ollaan hyödyksi ketjun aloittajalle; kerro tarkka malli Grand Cherokeestasi, mikä vuosimalli, korimalli ja kone. Niin saadaan sekin listaan täydennykseksi.

        Ja totta Wranlger Rubiconissa on edessä lukko, mutta jos vetoautoa haen, en ostaisi wrangleria. Wrangler sen sijaan on erinomainen maastoauto tai offroad auton aihio.

        Land Cruiserin koneesta en ala kinaamaan. Niitä on niin montaa dieseliäkin aina V8 tuplaturbodieseliin asti, ettei ole järkeä käydä jokaista yksitellen läpi. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Vetohommissa kuitenkin, se on harhaluulo, että iso moottori on pääasia. Vanha 61 sarjalainen Land Cruiser on varmasti vakaampi veturi, mitä uusi henkilöauto 200 heppaisella dieselillään. Ja taas samat perusteet, vetoauton massa, neliveto, järeä rakenne.

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudellaan.

        Esim. jokaisella WJ ja WK korin Grand Cherokeella (1999-2011) saa vetää sen 3500kg.

        Kerroppa nyt kuinka vanhaan Land Cruiseriin on päädyttävä, jos haluaa etuakselia myöten lukitun Suomiauton? Ei taida olla kuin muutama vuosimalli 90-luvulta?

        WK:n Quadra Drive 2 nelivedon automaattisesti kytkeytyvät akselilukot on vetohommissa ja yleensäkin normaaliliikenteessä ajettaessa paljon käytännöllisempiä kuin perinteiset manuaaliset lukot. QD2:n etu- ja taka-akseleilla olevat 100% lukot on mukana joka tilanteessa, eikä kuljettajan tarvitse tehdä mitään. Lyömätön etu vetohommissa varsinkin talvella. Kukaan ei rupea kytkemään manuaalisia lukkoja jokaisesta liikennevalosta lähdettäessä jne, mutta automaattinen lukko jakaa niissäkin tilanteissa vetoa pitävälle puolelle.


      • Matti-
        O|||||||O kirjoitti:

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudellaan.

        Esim. jokaisella WJ ja WK korin Grand Cherokeella (1999-2011) saa vetää sen 3500kg.

        Kerroppa nyt kuinka vanhaan Land Cruiseriin on päädyttävä, jos haluaa etuakselia myöten lukitun Suomiauton? Ei taida olla kuin muutama vuosimalli 90-luvulta?

        WK:n Quadra Drive 2 nelivedon automaattisesti kytkeytyvät akselilukot on vetohommissa ja yleensäkin normaaliliikenteessä ajettaessa paljon käytännöllisempiä kuin perinteiset manuaaliset lukot. QD2:n etu- ja taka-akseleilla olevat 100% lukot on mukana joka tilanteessa, eikä kuljettajan tarvitse tehdä mitään. Lyömätön etu vetohommissa varsinkin talvella. Kukaan ei rupea kytkemään manuaalisia lukkoja jokaisesta liikennevalosta lähdettäessä jne, mutta automaattinen lukko jakaa niissäkin tilanteissa vetoa pitävälle puolelle.

        Lopeta nyt hyvä mies se provoilu ja trollaus. Ei tässä niin vakavista asioista ole kyse. =)

        Kyllä minä uskon, että GC:llä saa vetää 3500kg ja ystävällisesti pyysin asiaa tähdentämään mallien osalta, koska jo noin 5 vuotta ainakin paino on ollut 3300kg. Ei siitä ole syytä ottaa nokkiinsa, eikä liene tarve ottaa noin agressiivista asennetta kun vastaa näihin keskusteuihin. Päinvastoin, laitetaan kaikki asiallinen tieto jakoon jolloin siitä on ehkä jollekkin hyötyäkin.

        Jeep on varmasti loistava auto ja yksi vaihtoehto myös. Muitakin hyviä autoja kuitenkin on ja annetaan aloittajalle vapaus päättää minkä hän rankkaa sopivimmaksi.

        Aloittajalle vielä: suosittelen käymään koeajolla erilaisilla autoilla, saa varmasti enempi näkemystä siihen millaisesta itse pitää. Esimerkiksi ajettavuudessahan näiden välillä on suuria eroja.


      • Seliseli.
        Matti- kirjoitti:

        Lopeta nyt hyvä mies se provoilu ja trollaus. Ei tässä niin vakavista asioista ole kyse. =)

        Kyllä minä uskon, että GC:llä saa vetää 3500kg ja ystävällisesti pyysin asiaa tähdentämään mallien osalta, koska jo noin 5 vuotta ainakin paino on ollut 3300kg. Ei siitä ole syytä ottaa nokkiinsa, eikä liene tarve ottaa noin agressiivista asennetta kun vastaa näihin keskusteuihin. Päinvastoin, laitetaan kaikki asiallinen tieto jakoon jolloin siitä on ehkä jollekkin hyötyäkin.

        Jeep on varmasti loistava auto ja yksi vaihtoehto myös. Muitakin hyviä autoja kuitenkin on ja annetaan aloittajalle vapaus päättää minkä hän rankkaa sopivimmaksi.

        Aloittajalle vielä: suosittelen käymään koeajolla erilaisilla autoilla, saa varmasti enempi näkemystä siihen millaisesta itse pitää. Esimerkiksi ajettavuudessahan näiden välillä on suuria eroja.

        Gc vm. 2008. 3.0crd. Perävaunumassa jarruin 3500 kg.


    • xfgnfnnn

      Ford Ranger (uusi) 3350 kg
      Isuzu Dmax 3000 kg

      Nuo ainakin avolavasista tulivat ekana mieleen

    • jenkkipeli

      On syytä korjata tieto

      Jeep Grand Cherokee 3300kg, on kylläkin 3500kg.

      Uusi GC on noin 300 kg painavampi luin LC.

      Joten vaaka ainakin minulla kallistuu GC:n hyväksi.

    • Japsit luotettavia

      Täytyy tähän todeta että noi Jeepit tuntuu viihtyvän korjaamolla aika paljon, mitä noihin vikatilastoihin on uskomista. Toyotat ja muutkin japsit on sitten kärkipäässä luotettavuudessa.

      • O|||||||O

        No, ei pelkkiä katsastustilastoja saakkaan tuijottaa. Viimeiset katsastustilastotkin antavat täysin virheellistä viestiä Jeepin Compasin ja Patriotin osalta. Poikkeukselliset hylkyprosentit eivät johtuneet muusta kuin katsastusviranomaisten systemaattisesta virheestä. Hylkäykset tehtiin tukivarren välyksen perusteella ilman parempaa tietoa siitä, mitä raja-arvoja kyseisiin autoihin on sovellettava...

        http://www.trafi.fi/filebank/a/1330006701/f3349cb19741fa0a700a20190cc99245/9321-Autofennica_Oy_tiedottaa_katsastusviranomaisia.pdf


      • Jimny Man 1.3 POWER
        O|||||||O kirjoitti:

        No, ei pelkkiä katsastustilastoja saakkaan tuijottaa. Viimeiset katsastustilastotkin antavat täysin virheellistä viestiä Jeepin Compasin ja Patriotin osalta. Poikkeukselliset hylkyprosentit eivät johtuneet muusta kuin katsastusviranomaisten systemaattisesta virheestä. Hylkäykset tehtiin tukivarren välyksen perusteella ilman parempaa tietoa siitä, mitä raja-arvoja kyseisiin autoihin on sovellettava...

        http://www.trafi.fi/filebank/a/1330006701/f3349cb19741fa0a700a20190cc99245/9321-Autofennica_Oy_tiedottaa_katsastusviranomaisia.pdf

        Kyllä taas näkee että citymaasturikuljettajalla on mennyt puurot ja vellit sekaisin kun on Prisman parkkipaikalta lähtenyt sotaan soittelemaan.

        Noinhan se menee jos kuljettajan tärkeimmät ajovarusteet on Lacosten tarralenkkarit ja hinttipussi. Ne kun vaihdetaan taittopyörään ja maastotunkkiin niin ollaan lähtöasetelmissa ja leikkikalut voi unohtaa tyystin.

        Silmä näkee missä jorpakko alkaa, silloin laitetaan lukot kiinni ja ajetaan sopivalla vaihteella yli niin että kuvio ei mene tukkoon. Eikä lampeen mennä taivastelemaan kuinka jarruissa on enemmän keramiikkaa kuin saviruukkutehtaalla.

        Eipä tarvinnut kauaa olla poissa palstoilta niin taas on tuo kukko hypännyt pöydälle…


      • jenkkipeli
        Jimny Man 1.3 POWER kirjoitti:

        Kyllä taas näkee että citymaasturikuljettajalla on mennyt puurot ja vellit sekaisin kun on Prisman parkkipaikalta lähtenyt sotaan soittelemaan.

        Noinhan se menee jos kuljettajan tärkeimmät ajovarusteet on Lacosten tarralenkkarit ja hinttipussi. Ne kun vaihdetaan taittopyörään ja maastotunkkiin niin ollaan lähtöasetelmissa ja leikkikalut voi unohtaa tyystin.

        Silmä näkee missä jorpakko alkaa, silloin laitetaan lukot kiinni ja ajetaan sopivalla vaihteella yli niin että kuvio ei mene tukkoon. Eikä lampeen mennä taivastelemaan kuinka jarruissa on enemmän keramiikkaa kuin saviruukkutehtaalla.

        Eipä tarvinnut kauaa olla poissa palstoilta niin taas on tuo kukko hypännyt pöydälle…

        "Eipä tarvinnut kauaa olla poissa palstoilta niin taas on tuo kukko hypännyt pöydälle… "

        Sinäkös sitä kukkoa olet aiemmin leikkinyt sillä leikkimaasturin kanssa, ei siitä sussusta tositarpeisiin kyllä ole.

        Tuolla taas aiemmin oli väärää tietoa, edelleen GC:n vetopaino on 3500kg. Uusienkin. Mikälie "Matti-" harhoissaan kirjoittaa skeidaa.


    • maasturisti77

      Itselläni on 89 mallin hj61 ja otteessa jarrulisen kärryn max painot 3500kg.Auton etu ja taka-akselissa mekaaniset 100%lukot ja tarkennuksena hj60 ei vakiona ole lukkoja lainkaan. jälkiasennettuja toki löytyy. Omalla hj:llä on kuskattu trailerilla esim fordson major:ia jonka omapaino n.2200kg eikä tuo tuottanut autolle tuskaa vaikka nyt onkin ehkä "aliviritetty" mutta tämä viritysaste tuo kestävyyttä huomattavasti lisää.. Se mitä tuollainen 4litrainen ahdettu kutonen ei jaksa vetää perässään siirretään jo kuorma-autolla koska ei ole sellaisia taakoja enää turvallista siirtää maastoautolla.

    • mts-

      Itse olen vetänyt 3500kg kärryä sekä neliveto- että takavetotransitilla paljon (2800kg vaunumassa), että Nissanin maasturilla (3000kg). Nyt hommasin vetohommiin Lantikan (3500kg).

      Kaikki nuo kyllä kirkkaasti vetää tuota laitetta, nelivedot myös talvella. Toki talviaikaan on tullut jyrkissä mäissä sitä ongelmaa ihan liikenteessäkin, että kun ei saa kunnolla vauhtia, jossain vaiheessa meno ryytyy ja muutaman kerran on lähdetty taaksepäinkin. Useimmiten eteenpäin kynsimällä neliveto päällä tosin niin hiljaisesti, että no pysähtynyt linkkuun mentyään. Kerran pari on joutunut ihan ohjailemaankin pakille, että on saanut paketin jonnekin sihdattua siten, ettei osu muihin autoihin/ihmisiin. Massa ja kunnon renkaat auttaa kyllä paljon. En minä millään hiluxilla vetäisi kolmen ja puolen tonnin kärryä, kuin kaupunkiajossa ja kesällä.

    • juu...

      "O|||||||O
      9.10.2012 08:56
      0
      Sulje
      Väärin. Grand Cherokee 3500kg. Eikä se, että land cruiser on tolkuttoman ylipainoinen rohjo, tee siitä todellakaan yhtään sen parempaa veturia. Päin vastoin, moottori sitä kuormaa liikuttaa ja noissa rohjoissa ne moottoritkin on ennätyksellisen munattomia lähes kautta linjan.

      land cruiserin turboahdettussa 4.2:ssa huikeat 129 heppaa!! siis mitä v****a??! ;)
      ...ja rekisteriotteessa ei todellakaan lue 3500kg"



      tojotassa on 125kW ja rekisteriotteessa lukee 3500 perävaunumassa jarruin

      • naurataahiukan

        Mistä jallusta oot tietos lukenu?


      • joopajoo.
        naurataahiukan kirjoitti:

        Mistä jallusta oot tietos lukenu?

        Tämä tehovertailu on ihan lapsellista, mutta vastataan nyt samalla tasolla.

        Land Cruiserin 4.2:sta on tehty hyvin monen erin tehoista ja monen erilaisen cruiserin nokalle pitkän aikaa aina pitkälle 2000 luvulle asti.

        Siksi, kysymykseen paljonko siinä on voimaa, ei ole olemassa yksiselitteistä vastausta, se on täysin malli kohtaista.

        Sen sijaan uskallan väittää, että luotettavuudessa se ainakin rankkaa ihan kärkikastiin jos moottoreita verrataan. Mersulla yhtä lujia koneita on myös, mutta ne ovat 80 luvulta suurimmaksi osaksi.

        Jos tehokkaamman Toyotan haluat, kannattaa suosia 200 sarjalaista, aivan eri luokan autoja kuin juuri mikään muu mainituista. Tosin niin valitettavasti on hintakin.

        Loppuun vielä aiheeseen liittyvä vitsikäs video 70 sarjalaisesta vetoautona:
        http://youtu.be/wk6KJXeOM0k


      • pomppeli pomp
        joopajoo. kirjoitti:

        Tämä tehovertailu on ihan lapsellista, mutta vastataan nyt samalla tasolla.

        Land Cruiserin 4.2:sta on tehty hyvin monen erin tehoista ja monen erilaisen cruiserin nokalle pitkän aikaa aina pitkälle 2000 luvulle asti.

        Siksi, kysymykseen paljonko siinä on voimaa, ei ole olemassa yksiselitteistä vastausta, se on täysin malli kohtaista.

        Sen sijaan uskallan väittää, että luotettavuudessa se ainakin rankkaa ihan kärkikastiin jos moottoreita verrataan. Mersulla yhtä lujia koneita on myös, mutta ne ovat 80 luvulta suurimmaksi osaksi.

        Jos tehokkaamman Toyotan haluat, kannattaa suosia 200 sarjalaista, aivan eri luokan autoja kuin juuri mikään muu mainituista. Tosin niin valitettavasti on hintakin.

        Loppuun vielä aiheeseen liittyvä vitsikäs video 70 sarjalaisesta vetoautona:
        http://youtu.be/wk6KJXeOM0k

        tarkastakaa moottori jarrutus jyrkassa alamaessa


      • pimpeli pim
        pomppeli pomp kirjoitti:

        tarkastakaa moottori jarrutus jyrkassa alamaessa

        Jos viittaat tuohon LC200:een mistä ilmeisesti puhuit toisessa ketjussa, niin ihan normaalia automaattivaihteiselle maasturille.

        Mutta nykyäänhän niisä on alamäkihidastin, joka kyllä on pätevä systeemi kun sen vain saa laitettua päälle.


      • jumputus
        pimpeli pim kirjoitti:

        Jos viittaat tuohon LC200:een mistä ilmeisesti puhuit toisessa ketjussa, niin ihan normaalia automaattivaihteiselle maasturille.

        Mutta nykyäänhän niisä on alamäkihidastin, joka kyllä on pätevä systeemi kun sen vain saa laitettua päälle.

        Nissan Patrol ja vanhat Land Cruiserit niissa on vain peraveto


    • epätietoinen vetopai

      Paljonko gand cherokeella saa vetää?

      • O|||||||O

        3500kg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe