Itsemurha - Katoaminen

Hyödytön

Hei olen 18 vuotias poika opiskelija ja olen jo kauan tuntenut että haluaisin tappaa itseni haluaisin tietää miten voisin suorittaa sen niin ettei minua muisteta enää parin viikon tai kuukauden päästä, olen niin kauan joutunut kestämään omaa hitauttani ja osaamattomuuttani missään ja koko ikäni kestänyttä koulukiusaamisen kohteena olemista että minun on pakko pistää stoppi tälle en kestä enää mikään ei auta tässä vaiheessa, neuvoja miten voisin "kadota" pois tästä maailmasta

10

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulehan nyt kaveri,tuo ajatus että katoaisit eikä kukaan muistaisi sua koskaan,on jotain sellaista mitä ei tapahdu. Sulla on varmasti perhe ja uskoakseni edes yksi ystävä joten unohda tuollaiset mietteet kokonaan.
      Olet nyt 18 joten eikö sun koulukiusaamiset ole jo loppuneet? Vai oletko vielä jossain ala-aste ikäisten seurassa jotka kiusaa toisiaan? Tulee kaikille noita päiviä jolloin tuntee olevansa riittämätön,tyhmä, osaamaton,myös meille työssä oleville.
      Jos sinulla on tunne ettet riitä,et osaa ja luulen että tämä johtuu nyt myös jostain masennuksesta niin ota ihmeessä yhteyttä vaikka nuorten auttavaan puhelimeen ja soita terveyskeskukseen. Kerro noista tuntemuksista vaikka koululla terveydenhoitajalle ja luokanvalvojalle. Ja toivon oikeesti että saat apua ongelmiin. Tuo että haluaisit kadota ei todellakaan ole ratkaisu ongelmiin.

    • Ketjun aloittaja

      Ei kai tässä saakeli auta mikään kun en ole ikinä pystynyt kenellekään puhumaan ongelmista enkä varmaan tulisi ikinä pystymäänkään, en vaan jaksa tätä paskaa maailmaa enää kun en ole iloa tuntenut moneen vuoteen

    • saman kokenut

      Älä tee sitä.
      Muuten ne kiusaajat ovat voittaneet ja lannistaneet sinut.
      Jos koulu ei kiinnosta niin pidä välivuosi tai kaksi. Mieti mitä muuta haluaisit tehdä kuin koulu, jos haluat vain olla, niin tee niin.
      Ei sinun tarvi elää niinkuin muuta haluaa, elä niinkuin itse tahdot.
      Ja jos et osaa puhua, niin kirjoita vaikka tänne, aina näitä täällä luetaan ja vastaillaan.

    • Sureva

      Ymmärrän tuskasi ja turhaantuneisuutesi. Aina kun on elämää on myös toivoa. Suosittelen vielä yrittämään sillä elämä on lahja!!!Jokainen meistä tänne luotu on todella tärkeä ja merkityksellinen. Olen itse ollut myös koulukiusattuna ja se jättää todella suuren aukon itsearvostukseen, mutta mikään ei ole lopullista!!! Minun ja sinun kaltaisia ihmisiä on paljon ja meidän keskinäinen kokemusten jakaminen auttaa jaksamaan eteenpäin. Olen itse saanut apua siitä kun en enää jaksanut, niin kuin et sinäkään nyt. Oli mahdollisuus päättää elämä tai hakea apua, johonkin oli jäänyt vielä se pieni toivo joten kävelin eräänä päivänä psykiatriseen päivystykseen ja kerroin etten enää jaksa ja aloin itkeä...en voinut muuta kuin itkeä...ja koin että siellä ymmärrettiin...voita itsesi ja lähde hakemaan apua, huomaat että siellä on todella monenlaisista elämäntilanteista ihmisiä, et ole yksin, vertaistuki ja ammattilaisten apu auttavat sinua varmasti...tie on pitkä mutta toivoa ja parempaa elämää on varmasti tiedossa...HYVÄ, tsemiä sulle!!!

    • Surullinen tyttö

      Hei! Täällä kirjoittelee 19 vuotias nuori nainen. Menin peruskoulun jälkeen lukioon opiskelemaan ja olin siellä vain noin puolivuotta. Sairastuin vakavaan masennukseen joten lopetin opiskelut. En pysty tänäpäivänäkään opiskelemaan masennuksen takia. Menin puhumaan lukion terkkarille ja sieltä päin hankittiin ammattiapua ja pääsin säännölliseen hoitoon. Kävin puhumassa vuoden ajan psykiatrisessa mutta se ei kuitenkaan helpottanut tilannetta, päinvastoin. Olin itsemurhan partaalla monia kertoja ja kirjoitin viestitkin jo valmiiksi, kerran oli oikeasti tosi kyseessä. Jos junarata vain olisi ollut lähempänä en olisi tässä... Juoksin ja itkin samaan aikaan ja toivoin että pääsisin poissa ja että ei enää tarvitsisi kylpeä siinä ahdistuksen ja surun määrässä mitä jouduin kestämään. Kuitenkin juokseminen rauhoitti minut ja olin tullut järkiini juuri ennen tapahtumapaikalle pääsyä.
      Vuoden psykiatrisessa käymisen jälkeen hain muuta apua, tällä kertaa musiikkiterapiaa. Musiikkiterapeuttini on todella mukava ja ymmärtäväinen, hyvä ollut työskennellä hänen kanssaan. :) Musiikkiterapiassa olen ollut nytten kaksi vuotta ja jatkan vielä jonkun aikaa.
      Minulla on ollut myös hyvin hankala lapsuus alkoholistiperheessä ja yhdeksän vuoden piinaava ystävyys joka ei ollut tasapuolinen. Jouduin alistetuksi ja koska en omaa tempperamenttista luonnetta en osannut pistää vastaan. Siitä olen saanut traumat ja muiden ihmisten kanssa kommunikoiminen pelottaa ja ahdistaa enkä uskalla tai halua tutustua keneenkään siinä pelossa että joudun taas alistetuksi. Ainoastaan netin välityksellä olen pitänyt joihinkin henkilöihin yhteyttä mutta kasvotusten puhuminen hirvittää. Olen saanut siihenkin apua. Käyn nykyään sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville nuorille ja nuorille aikuisille tarkoitetussa ryhmässä.

      Mulla on edelleen hankalaa ja itsemurha asiat pyörii päässä ajoittain. En halua neuvoa sua tekemään mitään itsellesi, se vain tuntuu väärältä. :( Mutta kerroin omasta tilanteestani jotta huomaisit että kyllä täälläkin samojen ongelmien kanssa ollaan painittu ja painitaan vielä tulevaisuudessakin.

      Toivon sulle kaikkea hyvää ja jaksamisia! Jos kaipaat vertaistukea olen valmis juttelemaan, kunhan vain keksisin keinon antaa mese osotteeni ettei muut näkisi sitä. Jos sattuisit sellaisen omistamaan. :) Puhuminen tekee hyvää mullekin. :)

      Haleja sinnepäin!

    • Keissa

      Voi mitä nuo typerät koulukiusajat saavat monen kohdalla aikaan. Nujertavat lopulta toisen itsetunnon, että itsekkin alkaa uskomaan tuon harhan itsetään ja sen peli on pelattu ja ei ole enää mitään arvoa. Sinusta tuntuu tunnetasolla oikeasti noin, mutta asia ei ole mitenkään sellainen. Se on vain vääristynyt vuosien kuluessa. Ajattele nyt, onko tuollaiset sitten milestään ja sinunkin mielestä nopeat ja pystyvät parempia ja fiksumpia ihmisiä. Tyypit jotka pystyvät käytöksellään nujertamaan toisen ihmisarvon ja elämisen halun oikeita jatkamaan elämään ja jatkamaan tapaansa kohdella muita ja sinä sitten vapaaehtoisesti poistuisit näyttämöltä moisten tyrannien vuoksi.
      Jos totta puhutaan niin sinulla on paljon enemmän ihmisyyttä ja jaloutta ja lahjota joita olet joutunut kätkemään ja elämäsi ei ole päässyt kukkaansa. Kiusaajat ovat usein itse rikkinäisiä ja epävarmoja ihmisiä. Heidän vahjuus on juuri noissa peroonallisuuden piireissä joilla he voivat alistaa ja nuujertaa toisia.
      Ehkä ajattet että sinut voidaan unohtaa: no nuo kiusaajat eivät varmaan sinua kaipaa, ei heillä ole empatiaa ja kostonakaan itsemurha ei kannata. Läheisillesi ja omaisille kuolemasi olisi koko elämää invalidisoiva tapahtuma, joten heidänkään elämän ja mielenerveyden kannalta ei kannata sitä harkita. Olet tilanteeseesi täsyin kyllsätynyt ja väsynyt ja koet että nyt on pakko tehdä jotain.
      Kenenkään ei tarvitse jäädä menneisyyden vangiksi. Me ei kaikki olla nopeita ja vilkkaita, koska peroonallisuudeltaan neitä on erilaisia: Ei ole missään sanottu että vilkkaat ja nopeat ovat parempia ja lahjakkampiaa. Sinulla on erilaisia kykyjä ja taitoja ja myös sinunlasia ihmisiä tarvitaan ihmiskunnassa. Sinä voit löytää oman arvokkaan paikkasi ja oppia iloitsemaan elämästä ja olemassaolostasi. Itsetunto voi kasvaa, mutta jos pitää alkaa alusta niin ei se hetkessä tapahdu.
      Sinä olet joutunut kätkemään paljon vihaa, pettymystä, nöyryytystä sisimpääsi. Ja kun et ole voinut sitä purkaa todelliseen kohteeseen tai puhumalla tai toimimalla käännät se itseesi: inhoat, vihaat ja häpeät itseäsi. Paljon auttaa jos voit ensin puhua jonkun kanssa mitä olet joutut sisimpääsi kätkemään. Voi olla että jopa pelkäät alitaujuisesti jotain, että en minä seliviä elämässä tai kuvittelt olevasi paha ja jopa asaitsevasi tuon alamittsien kohtelun. Todellisuudessa olet aivan kaikkea muuta kuin tunnet ja koet. Tottakai tunteet ja oma käsitys itsestä saa toteuttamaan samankaltaista hedelmää.
      Onko sinulla jokin hyvä oma harrastus jota voit alkaa kehittelemään ja jossa koet onnistuvasi ja jopa sen kautta sada uutta uskoa ja luottamusta, että olet ihan hyvä tyyppi.
      Kuolemiseen et saanut valitettavasti nyt neuvoa, mutta kyllä sekin istten ajallansa tulee. Siitä ei tarvitse kantaa edes huolta. Kirjoittële täällä lisää.

    • help

      LAPSI KULLAT.älkää tehkö mitään typerää.MUISTAKAA,ETTÄ AINA TEITÄ JÄÄ JOKU KAIPAAMAAN,ÄITI,ISÄ,SISARET YM.ITSE OLEN LÖYTÄNYT ISOVELJENI ITSEMURHAN TEHNEENÄ,ENKÄ VARMASTI UNOHDA SITÄ KOSKAAN.PUHUKAA JOLLEKIN.ITSEMURHA EI OLE MIKÄÄN RATKAISU PAHAAN OLOON,VAAN JOS SEN TEETTE TUSKA SIIRTYY LÄHEISILLENNE.HAKEKAA APUA!!!!!!!!!!!!!!!

    • jk

      ninkö

    • Kukaan meistä ei ole hyödytön...jokaisella on tarkoitus
      Olet rakentanut tänne hyvän keskustelun
      Mitäpäs jos keskustelisit myös valtakunnallisen kriisipuhelimen kanssa

      tässä tiedot:
      puhelin 010 195 202
      Kriisipuhelimeen voit soittaa nimettömänä ja luottamuksellisesti
      arkisin 9-06, la 15-06, su 15-22.

      kaikkea hyvää

      SOS-kriisikeskus / vapaaehtoinen Markku

      • Anonyymi

        Hyppää kaivoon. Tympäisee tuollaiset "vielä on toivoa, keskustellaan" idiootit.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3301
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1810
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1633
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1107
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      995
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      974
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      886
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      881
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      814
    Aihe