Seisontavakuutus

manki

Autolleni ei ole tullut kesän aikana paljoakaan ajoa. Nättejä päiviä on piisannut, eli töihin on päässyt polkupyörällä. Okei, nyt sataa, mutta olihan tuota paistetta jo riittämiin.

Kysympä siis, että kuinka lyhyeksi ajaksi voi auton laittaa seisontavakuutukseen? Kelpaako viikko, vai pitääkö olla kaksi? Vakuutusyhtiön nettisivuilta ei tähän kysymykseen ole löytynyt vastausta. Ei vissiin ole kannattavaa toimintaa kertoa asiakkaille säästövinkkejä :)

14

34306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen

kannattaa laittaa sesontaan muutamaksi kk:si ennenkuin siitä on rahallista hyötyä

• aika

on 1kk. Jos luulet, ettei silloin maksa mitään, olet väärässä. Perusmaksu menee aina ja bonulsia kertyy vain, jos (muistaakseni) on vakuutuksessa 7kk vuodessa.
      Kannattaisko harkita koko autopn myyntiä, jos on noin tiukkaa?

• manki

Enhän minä autostani luovu, vaikka leipä ei ole leveä. Joissain leipäni leventämishommissa auto on ollut korvaamaton apu. Maalla auto maksaa myös itseään takaisin pitkillä joukkoliikennettömillä taipaleilla.

Innostuin seisontavakuutusjutusta, kun luin vakuutusyhtiön sivuilta, että maksavat seisonta-ajan vakuutuksen takaisin päivien mukaan. Jos siis muutama viikko ei käy, niin pitäköön rahansa!

• Strawman

"Perusmaksu menee aina --"

Mikä ihmeen perusmaksu?

Minulla on toinen autoistani seisonnassa, enkä tietääkseni maksa sen vakuutuksista mitään. Myös vakuutusyhtiön täti oli samaa mieltä kanssani.

• se on
        Strawman kirjoitti:

"Perusmaksu menee aina --"

Mikä ihmeen perusmaksu?

Minulla on toinen autoistani seisonnassa, enkä tietääkseni maksa sen vakuutuksista mitään. Myös vakuutusyhtiön täti oli samaa mieltä kanssani.

ei oomitään perusmaksua,jotain on uunotettu niin maar perusteellisesti.

• noinn
        se on kirjoitti:

ei oomitään perusmaksua,jotain on uunotettu niin maar perusteellisesti.

Oon ainaki käsittäny näin että jotku vakuutus yhtiöt perii jonku vähimmäis maksun kun taas jotku ei peri siitä mitään... Saa nähä nyt et tuleeko mitään maksua omasta autosta :)

• Tinde55
        noinn kirjoitti:

Oon ainaki käsittäny näin että jotku vakuutus yhtiöt perii jonku vähimmäis maksun kun taas jotku ei peri siitä mitään... Saa nähä nyt et tuleeko mitään maksua omasta autosta :)

Onko liikennekäytöstäpoisto sama kun seisontavakuutus? Jos näin on niin AKE rahastaa 10 euroa per tapahtuma. Eli joka jakso tulee maksamaan 20 euroa, riippumatta seisontajakson pituudesta. Kertokaa jos olen väärässä (toivottavasti olen).

• Uuno

Pidä koko vuosi seisonnassa ja aja silti. Säästyy paljon rahaa kun kattoo ettei tee vahinkoja!

• Minun

Vehkeelleni. Onko kannattavaa? Olen lähdössä Ruotsiin, olen tavannut ihanan miehen, olen homoseksuaali, ja haluaisin, että en joutuisi pettymään vehkeeseeni. Haluaisiko joku ryhmää?

• /c-aukinen

Harkinnassa myös josko loma-aikana ottaisi 2.auton pois vakuutuksista (tarvitsen 2. autoa vain työaikana). Tunnetustihan 2.auton vakuutukset on täysin kohtuuttomia, joten kuukauden seisonta-aika jo toisi useamman kympin säästön.

• VonMixa

Vakuutusyhtöiden kovan loppauksen tuloksena saatiin aikaan laki, että enää ei voi puhelimella laittaa autoa seisontaan, vaan pitää tehdä rekisteristä poisto. Rahalla on valtaa jopa lainsäätäjään asti. Eli asia saatiin sen verran hankalaksi, että ihmiset ei viitsi vaivautua muutaman kympin tai satasen takia.

• Anonyymi

Ainakin LÄHITTAPIOLASSA AUTON POISTO VÄLIAIKAISESTI ESIM PARIN VIIKON LOMAN AJAKSI.EI MITÄÄN HYÖTYÄ NS KUUKAUDEN SÄÄNTÖ.ELI JOS OTTAA KÄYTTÖÖN ALLE 30 SEISONTA PÄIVÄÄ VAKUUTUS MAKSUT
      JATKUVAT NORMAALINA

• Anonyymi

jos on aamulla telttapystyssä sängyssä ja keppi menee veltoksi ,niin korvaako seisontavakuutus.

• Anonyymi

hah hah hah :-)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      104
      7517
    2. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      235
      7391
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      144
      5115
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      140
      4809
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      42
      4570
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      87
      4269
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      115
      4082
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      164
      1777
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      9
      1579
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      254
      1435
    Aihe