Olemmeko synnittömiä ja täydellisiä?

greeeeen

Palstalla rehottaa taas paljon valheita. Kerta toisensa jälkeen saa lukea väitteitä siitä, miten 'asiastakyse, greeeeen ja samanmieliset väittävät olevansa täydellisiä ja täydellisen synnittömässä tilassa, jossa voi vain rauhassa oleskella ilman huolenhäivää'.

Luetaanpa siis yhdessä, mitä nykyisin asiastakyse-nimimerkillä kirjoittava (aikaisemmin mm. Tänäänkin, ei nimmaria ja HUUTAVAN ÄÄNI -nimimerkeillä kirjoittanut) henkilö aiheesta oikeasti sanoo, ja katsotaan, mikä on se sanoma, jonka minäkin allekirjoitan. ->

>>Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen. Saan elää vapaudessa ja se on suurinta mitä ihmiselle voi tapahtua.>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.>Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja on Lähde syntiä vastaan. Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Hän valvoo ja havaitsee ajatustasolla jo houkuttavan synnin ja koska ei halua tehdä sitä, saa voiman Jumalalta vastustaa sitä. Näin Jeesuksen ystävä pysyy todellisessa vapaudessa. Vapaus on siis ihan todellista.

192

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottakaa opiksi

      Kiitoksia Geeeen ihan niinkuin kirjoitit.

    • piirinpyörijä

      jahas ja piiripieni alkaa taas pyöriä eikä mikään ole muuttunut.

    • ml213.

      >>Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.

      • greeeeen

        Ml213, jos sinä jatkuvasti teet syntiä, et voi olla Hengen vallassa. Silloin lihasi vallitsee sinua, eikä ole ristiinnaulittuna, siis valllasta syrjäytettynä, niin kuin se Kristuksen omilla on.


      • ml213.
        greeeeen kirjoitti:

        Ml213, jos sinä jatkuvasti teet syntiä, et voi olla Hengen vallassa. Silloin lihasi vallitsee sinua, eikä ole ristiinnaulittuna, siis valllasta syrjäytettynä, niin kuin se Kristuksen omilla on.

        Enhän minä edes mahdollistu jatuvaan synnintekoon.


      • greeeeen
        ml213. kirjoitti:

        Enhän minä edes mahdollistu jatuvaan synnintekoon.

        Näin sanoit juuri äsken:

        >>Nyt kun istun tässä koneen äärellä, niin voin hyvin vakuuttaa etten tee syntiä, mutta arvaappa kun menee tunti, vuorokausi, viikko jne... niin tilanteita tarkkailemalla ja olla rehellinen, niin huomaan langenneeni syntiin. Pätenee myös kaikkiin ihnmisiin,- koska en ole tavannut vielä synnitöntä ihmisitä.>Synnittömän ihmisestä tekee Jeesuksen sovitus.


      • ml213.
        greeeeen kirjoitti:

        Näin sanoit juuri äsken:

        >>Nyt kun istun tässä koneen äärellä, niin voin hyvin vakuuttaa etten tee syntiä, mutta arvaappa kun menee tunti, vuorokausi, viikko jne... niin tilanteita tarkkailemalla ja olla rehellinen, niin huomaan langenneeni syntiin. Pätenee myös kaikkiin ihnmisiin,- koska en ole tavannut vielä synnitöntä ihmisitä.>Synnittömän ihmisestä tekee Jeesuksen sovitus.

        Tarkoitin siis tilanteita, joita syntyy tai ohjaantuu arjessa ja joissain tilanteissa siis teen syntiä,- en siis aina kaikissa tilanteissa.

        Esim. monasti puhun sanoja, joita joudun katumaan,- mutta taas en aina.

        No, jokainen ymmärtää ja uskoo, miten sinäkin teet syntiä joissain tilanteissa. Niin, jos tutkit itseäsi.


      • ml213.
        greeeeen kirjoitti:

        Näin sanoit juuri äsken:

        >>Nyt kun istun tässä koneen äärellä, niin voin hyvin vakuuttaa etten tee syntiä, mutta arvaappa kun menee tunti, vuorokausi, viikko jne... niin tilanteita tarkkailemalla ja olla rehellinen, niin huomaan langenneeni syntiin. Pätenee myös kaikkiin ihnmisiin,- koska en ole tavannut vielä synnitöntä ihmisitä.>Synnittömän ihmisestä tekee Jeesuksen sovitus.

        """Mikä sitten on mielestäsi jatkuvaa synnin tekemistä, jos ei tuo?""

        Jatkuvaa synnintekemistä on aika kun esim. ihminen suunnittelee ja varastelee tai aika kun hän suunnittelee ja antaa väärän todistuksen lähimmäisestään.

        """>>Synnittömän ihmisestä tekee Jeesuksen sovitus.


      • hillitkää itsenne
        ml213. kirjoitti:

        Tarkoitin siis tilanteita, joita syntyy tai ohjaantuu arjessa ja joissain tilanteissa siis teen syntiä,- en siis aina kaikissa tilanteissa.

        Esim. monasti puhun sanoja, joita joudun katumaan,- mutta taas en aina.

        No, jokainen ymmärtää ja uskoo, miten sinäkin teet syntiä joissain tilanteissa. Niin, jos tutkit itseäsi.

        Miksi puhut sanoja, joita joudut KATUMAAN.? Onkohan nyt niin, että uskolla ja uskolla on suuri ero.


      • kieli hillintään
        hillitkää itsenne kirjoitti:

        Miksi puhut sanoja, joita joudut KATUMAAN.? Onkohan nyt niin, että uskolla ja uskolla on suuri ero.

        Hengen johtamana ei puhuta sanoja joita joutuu katumaan.


      • greeeeen
        hillitkää itsenne kirjoitti:

        Miksi puhut sanoja, joita joudut KATUMAAN.? Onkohan nyt niin, että uskolla ja uskolla on suuri ero.

        Kieli on se, joka paljastaa parhaiten sisimpämme tilan. Kieltä ei yksikään ihminen itse kesytä, mutta Hänen yhteydessään sekin talttuu.

        8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

        9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;

        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.

        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.

        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.

        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.

        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.

        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

        (Jaak. 3:8-18)


      • greeeeen
        ml213. kirjoitti:

        """Mikä sitten on mielestäsi jatkuvaa synnin tekemistä, jos ei tuo?""

        Jatkuvaa synnintekemistä on aika kun esim. ihminen suunnittelee ja varastelee tai aika kun hän suunnittelee ja antaa väärän todistuksen lähimmäisestään.

        """>>Synnittömän ihmisestä tekee Jeesuksen sovitus.

        Itsessämme emme mitään ole emmekä voi, Hänen yhteydessään taas kaikki on toisin.


      • kyselevä kyselijä
        greeeeen kirjoitti:

        Näin sanoit juuri äsken:

        >>Nyt kun istun tässä koneen äärellä, niin voin hyvin vakuuttaa etten tee syntiä, mutta arvaappa kun menee tunti, vuorokausi, viikko jne... niin tilanteita tarkkailemalla ja olla rehellinen, niin huomaan langenneeni syntiin. Pätenee myös kaikkiin ihnmisiin,- koska en ole tavannut vielä synnitöntä ihmisitä.>Synnittömän ihmisestä tekee Jeesuksen sovitus.

        ml 213, puhuu oikein. Synnittömän ihmisestä tekee Jeesuksen sovitus. Mutta sinä kannat lisäksi siihen mitä palastukseen yksin armosta Jeesuksen sovitustyön kautta, myös omat " hurskaat "tekosi. Eihän se silloin mitään armoa ole ? Eikö meidän tekomme ole kuitenkin aika vajavaista ? vaikka rakkaudesta Jeesukseen niitä teemmekin ? mutta silti. Eihän Jumala noteerannut viimeisellä tuomiollakaan,"ihan hyviä tekoja ", emmekö sinun nimessäsi , parantaneet, tehneet voimallisia tekoja,jne. Mutta ei auttanut ? toiset eivät pelastustaan NIIHIN tekoihin, sitoneet, ja niin heille sanotaan ,tulkaa isäni siunatut .....Eivät edes tienneet, että olisivat tehneet jotain merkillistä.


      • greeeeen
        kyselevä kyselijä kirjoitti:

        ml 213, puhuu oikein. Synnittömän ihmisestä tekee Jeesuksen sovitus. Mutta sinä kannat lisäksi siihen mitä palastukseen yksin armosta Jeesuksen sovitustyön kautta, myös omat " hurskaat "tekosi. Eihän se silloin mitään armoa ole ? Eikö meidän tekomme ole kuitenkin aika vajavaista ? vaikka rakkaudesta Jeesukseen niitä teemmekin ? mutta silti. Eihän Jumala noteerannut viimeisellä tuomiollakaan,"ihan hyviä tekoja ", emmekö sinun nimessäsi , parantaneet, tehneet voimallisia tekoja,jne. Mutta ei auttanut ? toiset eivät pelastustaan NIIHIN tekoihin, sitoneet, ja niin heille sanotaan ,tulkaa isäni siunatut .....Eivät edes tienneet, että olisivat tehneet jotain merkillistä.

        27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. (Matt. 16:27)
        _______

        "Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

        Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

        Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        (Matt. 25:31-46)


      • hillitkää itsenne kirjoitti:

        Miksi puhut sanoja, joita joudut KATUMAAN.? Onkohan nyt niin, että uskolla ja uskolla on suuri ero.

        ""Miksi puhut sanoja, joita joudut KATUMAAN.? Onkohan nyt niin, että uskolla ja uskolla on suuri ero. """

        Katumiseni johtunee sydämentilastani eli en tahdo/suo toiselle pahaa,- jota aiheutin.
        Niin, aikoinaan kun kärsin vaikeasta änkytyksestä, niin häpesin puhumistani ja sanojen muodostaminen oli vaikeaa. Koskaan en hävennyt sitä,mitä puhuin.

        Kun vapauduin änkytyksestä, niin kuvittelin miten nyt se ura urkeni. Koskaan silloin en edes osannut kuvitella, että tulen häpeämään sanoja /sisältöä. Monasti olen joutunut pyytämään anteeksi käyttäytymistäni.

        Mutta,- iloitsen suuresti ja olen kiitollinen, miten vanhurskasten valtakunnassa voi olla ja elää tällaiset kaltaiseni syntiin lankeavat reppanat.


      • ml213:lle
        ml213 kirjoitti:

        ""Miksi puhut sanoja, joita joudut KATUMAAN.? Onkohan nyt niin, että uskolla ja uskolla on suuri ero. """

        Katumiseni johtunee sydämentilastani eli en tahdo/suo toiselle pahaa,- jota aiheutin.
        Niin, aikoinaan kun kärsin vaikeasta änkytyksestä, niin häpesin puhumistani ja sanojen muodostaminen oli vaikeaa. Koskaan en hävennyt sitä,mitä puhuin.

        Kun vapauduin änkytyksestä, niin kuvittelin miten nyt se ura urkeni. Koskaan silloin en edes osannut kuvitella, että tulen häpeämään sanoja /sisältöä. Monasti olen joutunut pyytämään anteeksi käyttäytymistäni.

        Mutta,- iloitsen suuresti ja olen kiitollinen, miten vanhurskasten valtakunnassa voi olla ja elää tällaiset kaltaiseni syntiin lankeavat reppanat.

        Sulle kävi lankeemus, kun sait oppia puhumaan virheettömästi. Jeesus sanoo parantamilleen, että ÄLÄ ENÄÄ SYNTIÄ TEE. Jumalan lapset eivät ole reppanoita. Tarkoitatko sinä, että pyhät, papillista ja kuninkaallista sukua olevat ovat reppanoita?


      • ml213.
        ml213:lle kirjoitti:

        Sulle kävi lankeemus, kun sait oppia puhumaan virheettömästi. Jeesus sanoo parantamilleen, että ÄLÄ ENÄÄ SYNTIÄ TEE. Jumalan lapset eivät ole reppanoita. Tarkoitatko sinä, että pyhät, papillista ja kuninkaallista sukua olevat ovat reppanoita?

        Mutta, kuvitteletko todella ettei uudestisyntynyt ihminen koskaan elämänsä aikana pahoita toisen ihmisen mieltä. Syyttä suotta.

        Mitä olen keskustellut toisaalla tästä kielen synneistä, niin JOKAINEN vanhempi / puoliso kertoo miten on tehnyt väärin lapsiaan kohtaan kasvattaesaan heitä ja samoin eläessään parisuhteessa.

        Niin, arvostan erikoisesti ihmistä. Vanhempaa /puolisoa, joka näkee ja tunnustaa vajavaisuutensa /kasvamattomuutensa. Suorastaan pirullisessa tilassa on ihminen, joka ei tunne vajavaisuuttaan ja luo todella hankalan asetelman ongelmien selvittelyyn. Niin, ihminen,- joka ei myönnä mitään ja siksi asioiden selvittäminen on mahdotonta. Merkittävin tekijä mm parisuhde ongelmissa,- joka monasti johtaa/kin avioeroon.

        Mutta, jos kuvittelet /elät mielikuvamaailmassa olevasi täydellinen /synnitön, niin onnea matkaan. Itse joudun tekemään parannusta lankeemuksistani /synnin tekemisistä joka päivä /viikko.


      • Uskon hedelmää?
        ml213. kirjoitti:

        Mutta, kuvitteletko todella ettei uudestisyntynyt ihminen koskaan elämänsä aikana pahoita toisen ihmisen mieltä. Syyttä suotta.

        Mitä olen keskustellut toisaalla tästä kielen synneistä, niin JOKAINEN vanhempi / puoliso kertoo miten on tehnyt väärin lapsiaan kohtaan kasvattaesaan heitä ja samoin eläessään parisuhteessa.

        Niin, arvostan erikoisesti ihmistä. Vanhempaa /puolisoa, joka näkee ja tunnustaa vajavaisuutensa /kasvamattomuutensa. Suorastaan pirullisessa tilassa on ihminen, joka ei tunne vajavaisuuttaan ja luo todella hankalan asetelman ongelmien selvittelyyn. Niin, ihminen,- joka ei myönnä mitään ja siksi asioiden selvittäminen on mahdotonta. Merkittävin tekijä mm parisuhde ongelmissa,- joka monasti johtaa/kin avioeroon.

        Mutta, jos kuvittelet /elät mielikuvamaailmassa olevasi täydellinen /synnitön, niin onnea matkaan. Itse joudun tekemään parannusta lankeemuksistani /synnin tekemisistä joka päivä /viikko.

        ml213 mikä on se usko, jota täällä edustat?


      • ml213.
        Uskon hedelmää? kirjoitti:

        ml213 mikä on se usko, jota täällä edustat?

        Usko Jeesukseen. Jeesus on Tie TOTUUS ja tästä tuleva elämä.

        Ihminen ei saavuta muuttumista tai hyvää mieltä, jos laittaa pään pensaaseen ja elää siten kuvitellussa maailmassaan. Ihminen kasvaa ja vahvistuu mitä laajemmin hän näkee todellisuuden itsestään ja ympäristöstään. Juuri tuohon liityy MAHTAVA JUMALAN ilmoitus,- jonka ITSE OLEN LÄPI KÄYNYT ja kokenut. Jesaja 32:4

        Itse olen erittäin innokas (vieläkin) pohtimaan ihmisen olemuiksesta ja sen muuttumisesta eli alueet, joissa ihminen elää arjen keskellään.

        Niin, tänä aikana ihmiseltä on erikoisesti kadoksissa käsite. TOTUUS. Vain totuuden löytäminen (vaatii rohkeutta) ja siinä eläminen on JUMALAN tahto.

        Monelle uskovalle ihmiselle olisi hyödyksi katsoa elokua: Kellokosken prinsessa.
        Se keroo ja näyttää miten ihminen pakenee todellisuutta haavemaailmaan ja alkaa itse uskomaan tähän. Tämä elämä ei ole todellista ja on haurasta ajatellen pitkäkestoisuutta. Totuudessa /todellisuudessa pysyen ihminen on lujalla kalliolla.


      • ml213. kirjoitti:

        Mutta, kuvitteletko todella ettei uudestisyntynyt ihminen koskaan elämänsä aikana pahoita toisen ihmisen mieltä. Syyttä suotta.

        Mitä olen keskustellut toisaalla tästä kielen synneistä, niin JOKAINEN vanhempi / puoliso kertoo miten on tehnyt väärin lapsiaan kohtaan kasvattaesaan heitä ja samoin eläessään parisuhteessa.

        Niin, arvostan erikoisesti ihmistä. Vanhempaa /puolisoa, joka näkee ja tunnustaa vajavaisuutensa /kasvamattomuutensa. Suorastaan pirullisessa tilassa on ihminen, joka ei tunne vajavaisuuttaan ja luo todella hankalan asetelman ongelmien selvittelyyn. Niin, ihminen,- joka ei myönnä mitään ja siksi asioiden selvittäminen on mahdotonta. Merkittävin tekijä mm parisuhde ongelmissa,- joka monasti johtaa/kin avioeroon.

        Mutta, jos kuvittelet /elät mielikuvamaailmassa olevasi täydellinen /synnitön, niin onnea matkaan. Itse joudun tekemään parannusta lankeemuksistani /synnin tekemisistä joka päivä /viikko.

        Sinussa ei Pyhä Henki ole saanut ottaa niskalenkkiä syntitottumuksistasi, kun valittelet yhtenään lankeavasi syntiin!

        Etkö näe mitä vahinkoa tulee aina jos tulee touhuttua lihassa, eli langenneessa luonnossa?

        Anna Hengen hallita itseäsi, niin saat voiton syntitottumuksistasi.

        Kyllä tiedetään ettei sinusta, eikä kestäkään luodusta täydellistä tule, mutta Hengessä
        vaeltaessasi on mahdollista päästä siihen, että Jeesus kutsuu sinua täydelliseksi.


      • 00:00
        ml213. kirjoitti:

        Usko Jeesukseen. Jeesus on Tie TOTUUS ja tästä tuleva elämä.

        Ihminen ei saavuta muuttumista tai hyvää mieltä, jos laittaa pään pensaaseen ja elää siten kuvitellussa maailmassaan. Ihminen kasvaa ja vahvistuu mitä laajemmin hän näkee todellisuuden itsestään ja ympäristöstään. Juuri tuohon liityy MAHTAVA JUMALAN ilmoitus,- jonka ITSE OLEN LÄPI KÄYNYT ja kokenut. Jesaja 32:4

        Itse olen erittäin innokas (vieläkin) pohtimaan ihmisen olemuiksesta ja sen muuttumisesta eli alueet, joissa ihminen elää arjen keskellään.

        Niin, tänä aikana ihmiseltä on erikoisesti kadoksissa käsite. TOTUUS. Vain totuuden löytäminen (vaatii rohkeutta) ja siinä eläminen on JUMALAN tahto.

        Monelle uskovalle ihmiselle olisi hyödyksi katsoa elokua: Kellokosken prinsessa.
        Se keroo ja näyttää miten ihminen pakenee todellisuutta haavemaailmaan ja alkaa itse uskomaan tähän. Tämä elämä ei ole todellista ja on haurasta ajatellen pitkäkestoisuutta. Totuudessa /todellisuudessa pysyen ihminen on lujalla kalliolla.

        Oikein ml213. kirjoitit.

        Totuudesta Herra puhuu, ja totuutta Herra julistaa.

        Totuuden Herran piiriin ei teeskentelyä ( = ulkokultaisuutta ) mahdu koskaan.


    • käsitän tuon

      Liekko tällä palsalla ketään, joka käsittäisi noita vakuutteluja. Kiitos Jumalalle, minä käsitän. Ei ole kyse ihmisen synnittömyydestä. Ei alkuunkaan.

      • ml213.

        Jos kysymys ei ole ihmisen synnitttömyydestä, niin miksdi tätä asiaa ei voida kertoa /kirjoittaa seleko kielellä.

        Kaikki uudestisyntyneet ihmiset tietävät jsa uskovat,- ettei se uusiluomus /Hengellinen ihminen tee syntiä. Mutta, kun ongelma on se kun ihminen joputuu elämään myös lihallisen ruumiinsa kanssa ja taas tämä tekee ne synnit.

        Siis vanhurskaskin ihminen lankeaa syntiin ja nouysee jälleen.Synnintekemisestä on siis kysymys,- ei synnittömyydestä.

        Niin, asia on vain siksi tärkeä ymmärtää. Kun /jos ihminen on ollut vähän aikaa uskossa ja hän on rehellinen itselleen ja luonnollisesti hän huomaa itsessään myös syntikäyttäytymistä, niin tämä ihminen ahdistuu vääränlaisesti kunn pyrkii näillä opetuksilla tilaan,- jota ihminen ei voi edes saavuttaa.

        Aivan sama asia kun helluntaipuolueen oppiin kuuluu miten Hengen täyteyden merkki on kielillä puhuminen. Taas JUMALA on aivoittanut kuka saa tämän kielillä puhumisen armolahjan ja siten kaikki eivät puhu kielillä /saa tätä armolahjaa. Ajatteleppa jos ihminen ei ymmärrä tätä asiaa, ja JUMALA ei ole aivoittanut hänelle kielilläpuhumista, niin koko uskonelämä vaikeutuu ja odottavan aika käy todella pitkäksi.

        Siis TODELLISUUDESSA / TOTUUDESSA on ihmisen paras elämä.


      • kuulen tuulen
        ml213. kirjoitti:

        Jos kysymys ei ole ihmisen synnitttömyydestä, niin miksdi tätä asiaa ei voida kertoa /kirjoittaa seleko kielellä.

        Kaikki uudestisyntyneet ihmiset tietävät jsa uskovat,- ettei se uusiluomus /Hengellinen ihminen tee syntiä. Mutta, kun ongelma on se kun ihminen joputuu elämään myös lihallisen ruumiinsa kanssa ja taas tämä tekee ne synnit.

        Siis vanhurskaskin ihminen lankeaa syntiin ja nouysee jälleen.Synnintekemisestä on siis kysymys,- ei synnittömyydestä.

        Niin, asia on vain siksi tärkeä ymmärtää. Kun /jos ihminen on ollut vähän aikaa uskossa ja hän on rehellinen itselleen ja luonnollisesti hän huomaa itsessään myös syntikäyttäytymistä, niin tämä ihminen ahdistuu vääränlaisesti kunn pyrkii näillä opetuksilla tilaan,- jota ihminen ei voi edes saavuttaa.

        Aivan sama asia kun helluntaipuolueen oppiin kuuluu miten Hengen täyteyden merkki on kielillä puhuminen. Taas JUMALA on aivoittanut kuka saa tämän kielillä puhumisen armolahjan ja siten kaikki eivät puhu kielillä /saa tätä armolahjaa. Ajatteleppa jos ihminen ei ymmärrä tätä asiaa, ja JUMALA ei ole aivoittanut hänelle kielilläpuhumista, niin koko uskonelämä vaikeutuu ja odottavan aika käy todella pitkäksi.

        Siis TODELLISUUDESSA / TOTUUDESSA on ihmisen paras elämä.

        Kyllä tuossa on selvästi kyseesä Jumalan synnittömyys, josta ihminen saa osansa.


      • greeeeen
        kuulen tuulen kirjoitti:

        Kyllä tuossa on selvästi kyseesä Jumalan synnittömyys, josta ihminen saa osansa.

        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.

        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        (Joh. 15:3-5)


      • ml213.
        greeeeen kirjoitti:

        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.

        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        (Joh. 15:3-5)

        Niimpä. Kuten puutarhuritkin tietävät, niin hedelmien kasvu tarvitsee ajan. Sama pätee uskovan ihmisen hedelmiin ja tuohon liittyy, miten JUMALAN armo tulee arvoon arvaamattomaan. Ilman armoa,- ei synny hedelmiä.


      • Ottakaa oppia
        ml213. kirjoitti:

        Niimpä. Kuten puutarhuritkin tietävät, niin hedelmien kasvu tarvitsee ajan. Sama pätee uskovan ihmisen hedelmiin ja tuohon liittyy, miten JUMALAN armo tulee arvoon arvaamattomaan. Ilman armoa,- ei synny hedelmiä.

        Meihin tulee voima vatustaa syntiä tahtosi ei ole taipunut ml213 koska sanot syntyneesi ylhäältä uudesti.
        Missä on sinun saama VOIMA KRISTUKSESSA? Silloin voin sanoa sinä et kuule Pyhän Hengen ääntä, etkä ole oppinut taistelemaan omaa lihaasi vataan.
        Minä en halua tehdä syntiä mutta teen sitä ajatuksissani mutta, kun olen valveilla ja valvon itseäni saan Voiman vastustaa syntiä.
        Tee parannus että tahtosi taipuisi lihasi taltuisi ja Kristus kasvaisi sinussa.


      • greeeeen
        Ottakaa oppia kirjoitti:

        Meihin tulee voima vatustaa syntiä tahtosi ei ole taipunut ml213 koska sanot syntyneesi ylhäältä uudesti.
        Missä on sinun saama VOIMA KRISTUKSESSA? Silloin voin sanoa sinä et kuule Pyhän Hengen ääntä, etkä ole oppinut taistelemaan omaa lihaasi vataan.
        Minä en halua tehdä syntiä mutta teen sitä ajatuksissani mutta, kun olen valveilla ja valvon itseäni saan Voiman vastustaa syntiä.
        Tee parannus että tahtosi taipuisi lihasi taltuisi ja Kristus kasvaisi sinussa.

        Niin juuri, Hänen yhteydessään ihminen tekee Hengen, EI LIHAN hedelmiä.


      • kyselevä kyselijä
        greeeeen kirjoitti:

        3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.

        4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        (Joh. 15:3-5)

        Mutta eikö Jeesus tuonu synnin vielä vakavammin esiin, sanoen jossain jo ajatuksentasolla olevia asioita synniksi ?


      • asiastakyse
        kyselevä kyselijä kirjoitti:

        Mutta eikö Jeesus tuonu synnin vielä vakavammin esiin, sanoen jossain jo ajatuksentasolla olevia asioita synniksi ?

        Kaikki paha saa alkunsa ajatuksista ja jos pahaa ei siinä vaiheessa kykene karkoittamaan luotaan, niin syntyy SYNTI. Jeesuksessa ihmisellä on voima kieltäytyä pahasta heti, kun sitä ajatustasolle ilmaantuu. Se on todellista vapautta.
        Markus 7
        20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."


      • ristinpuu
        asiastakyse kirjoitti:

        Kaikki paha saa alkunsa ajatuksista ja jos pahaa ei siinä vaiheessa kykene karkoittamaan luotaan, niin syntyy SYNTI. Jeesuksessa ihmisellä on voima kieltäytyä pahasta heti, kun sitä ajatustasolle ilmaantuu. Se on todellista vapautta.
        Markus 7
        20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

        Mistä se paha ajatus tuli, kun liha jäi sinne ristille ulkopuolelle ?


      • asiastakyse
        ristinpuu kirjoitti:

        Mistä se paha ajatus tuli, kun liha jäi sinne ristille ulkopuolelle ?

        Meinasinkin kirjoittaa, että pahoja ajatuksia ei juuri tule, mutta se taitaisi olla teille aivan liikaa. Me elämme vielä lihanruumiissa ja toisinaan saattaa käydä houkutus sanoa toiselle, jotakin, joka on tarpeetonta, mutta sen saa hyljätä. Sitä on Jumalan Pojan uskossa eläminen. Uskovainen harjaantuu uskossa ja sydänpäivän kirkkaus tuo valon.

        "Sen, minkä elän vielä lihassa, sen ELÄN JUMALAN POJAN USKOSSA." Noin Paavalikin julisti, vaikka kertoikin lihassa elävien elävän synnissä ja kehoitti kaikkia tavoittelemaan Hengessä elämistä.


      • väärästä oikeaan
        ristinpuu kirjoitti:

        Mistä se paha ajatus tuli, kun liha jäi sinne ristille ulkopuolelle ?

        Lihan kuolema ja sen ristille jääminen ovat tietysti kuvainnollisia tapoja kertoa muutoksesta joka tapahtuu Jumalan sanan vaikutuksesta.

        Nuo kuvaavat sitä kuinka lihan hallinnoima ihminen on siirtynyt Hengen hallittavaksi.

        Hän on siis muuttunut synnin tekijästä Jumalan palvelijaksi.

        Vanha pahaa tahtova ja syntiä tekevä ihminen on kuvainnollisesti kuollut ja tilalle on tullut oikeamielinen Jumalan palvelija.


      • asiastakyse
        väärästä oikeaan kirjoitti:

        Lihan kuolema ja sen ristille jääminen ovat tietysti kuvainnollisia tapoja kertoa muutoksesta joka tapahtuu Jumalan sanan vaikutuksesta.

        Nuo kuvaavat sitä kuinka lihan hallinnoima ihminen on siirtynyt Hengen hallittavaksi.

        Hän on siis muuttunut synnin tekijästä Jumalan palvelijaksi.

        Vanha pahaa tahtova ja syntiä tekevä ihminen on kuvainnollisesti kuollut ja tilalle on tullut oikeamielinen Jumalan palvelija.

        väärästä oikeaan, oikein hyvinkin kirjoitit. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ainakin minulle toteutui se, että synti kertakaikkiaan kuoli. En ole enää ollenkaan samanlainen, mitä olin ennen vuotta 1985. Sitä muutosta ei lakkaa koskaan ihmettelemästä. Ei niin kauaan, kuin täällä elää, on se niin suuri muutos. Hallintavallan muutos on valkankumouksellinen muutos ja se jää iäksi mieleen ja sen Hedelmää saa ihmetellen seurata. En tiedä saavatko kaikki kokea sen niin voimakkaasti, mitä itse sain, mutta sen tiedän, että en ollut sen syntisempi kuin muutkaan ihmiset. Olenhan niin kauan kuin muistan ollut uskossa Jumalaan. Tunsin käskyt ja pyrin pitämään käskyt rikkomattomana. Jumalan Pojan usko vasta muutti kaiken. Vasta sen kasvatuksen jälkeen, minkä laki antoi ja sain tulla Kristukseen, sain nähdä lain nousevan ilman minun ponnistuksiani pidetyksi.


      • aglius
        asiastakyse kirjoitti:

        Meinasinkin kirjoittaa, että pahoja ajatuksia ei juuri tule, mutta se taitaisi olla teille aivan liikaa. Me elämme vielä lihanruumiissa ja toisinaan saattaa käydä houkutus sanoa toiselle, jotakin, joka on tarpeetonta, mutta sen saa hyljätä. Sitä on Jumalan Pojan uskossa eläminen. Uskovainen harjaantuu uskossa ja sydänpäivän kirkkaus tuo valon.

        "Sen, minkä elän vielä lihassa, sen ELÄN JUMALAN POJAN USKOSSA." Noin Paavalikin julisti, vaikka kertoikin lihassa elävien elävän synnissä ja kehoitti kaikkia tavoittelemaan Hengessä elämistä.

        Niin sitähän tässä on yritetty jankuttaa monta aikaa, että uskova harjaantuu, mutta kun koko kiista johtuu siitä, että joku teistä sanoi, että liha ei tule uudestisyntyneen mukana ristin toiselle puolelle !

        Ja tämä oppi on suurta harhaa.

        Älkää olko niin ylpeitä että että se sokeuttaa kokonaan toisen kirjoituksen sisällölle.

        kuten tuossakin sanot pöyhkeästi, että se taitaisi olla liikaa teille, ketä ne lienevätkään ne "te " sitten.

        otatko huomioon, että täällä voipi kirjoittaa luultavasti paljon teitä pidemmälle edistyneet uskovat.

        Itse olen jo neljkymmentä vuotta sitten lukenut Raamatustani Paavalin ohjeen m; PITÄKÄÄ itsenne synnille kuolleina... eikö se ole yksinkertainen totuus siitä, että Paavalnkin piti pitää samoin loppuun asti. Jos olisi lakannut PITÄMÄSTÄ, synti joka väijyy ovella, olisi heti ollut hänen kimpussaan. Ja niin se on minun ja jokaisen.


      • greeeeen
        aglius kirjoitti:

        Niin sitähän tässä on yritetty jankuttaa monta aikaa, että uskova harjaantuu, mutta kun koko kiista johtuu siitä, että joku teistä sanoi, että liha ei tule uudestisyntyneen mukana ristin toiselle puolelle !

        Ja tämä oppi on suurta harhaa.

        Älkää olko niin ylpeitä että että se sokeuttaa kokonaan toisen kirjoituksen sisällölle.

        kuten tuossakin sanot pöyhkeästi, että se taitaisi olla liikaa teille, ketä ne lienevätkään ne "te " sitten.

        otatko huomioon, että täällä voipi kirjoittaa luultavasti paljon teitä pidemmälle edistyneet uskovat.

        Itse olen jo neljkymmentä vuotta sitten lukenut Raamatustani Paavalin ohjeen m; PITÄKÄÄ itsenne synnille kuolleina... eikö se ole yksinkertainen totuus siitä, että Paavalnkin piti pitää samoin loppuun asti. Jos olisi lakannut PITÄMÄSTÄ, synti joka väijyy ovella, olisi heti ollut hänen kimpussaan. Ja niin se on minun ja jokaisen.

        Aglius, tästä lienee ollut kyse ->

        >>Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaan.>Vanha risti symboloi kuolemaa. Se edustaa ihmisen äkillistä, väkivaltaista loppua. Ihminen, joka Rooman vallan aikana otti ristinsä ja lähti vaeltamaan ristiään kantaen, oli jo sanonut hyvästit ystävilleen. Hän ei palaisi koskaan takaisin. Hän oli matkalla tiensä päähän. Risti ei tehnyt mitään kompromissia, se ei sovitellut mitään eikä säästänyt mitään; se löi koko ihmisen kuoliaaksi, täydellisesti ja lopullisesti. Se ei yrittänyt pysyä hyvissä väleissä uhrinsa kanssa. Se löi julmasti ja kovaa, ja kun se oli suorittanut työnsä loppuun, ei sitä ihmistä enää ollut olemassa.

        Aatamin rotu on saanut kuolemantuomion. Sitä ei voida mitenkään sovitella eikä siitä ole pakotietä. Jumala ei voi hyväksyä mitään synnin hedelmää, miten viattomalta tai kauniilta se sitten ihmisten silmissä näyttääkin. Jumala pelastaa yksilön hävittämällä hänet ja nostamalla hänet sen jälkeen uuteen elämään.

        Sellainen evankeliointi, jossa rinnastetaan leppoisaan tyyliin Jumalan tiet ja ihmisten tiet, on Raamatulle vierasta ja julmaa sen kuulijoille. Kristuksen usko ei ole rinnastettavissa maailmaan, sillä se vetää siihen ristiviilloksen. Kun me tulemme Kristuksen luo, me emme kohota vanhaa elämäämme korkeammalle tasolle; me jätämme sen ristille. Vehnänjyvän on pudottava maahan ja kuoltava.

        Meidän evankeliumia saarnaavien ei pidä ajatella itseämme PR-tehtävissä toimivina, joiden tehtävänä on saada aikaan hyvä tahto Kristuksen ja maailman välille. Meidän ei pidä kuvitella, että meidän tehtävämme on tehdä Kristuksesta bisnesmaailman, lehdistön, urheilumaailman tai kasvatusalan hyväksymä. Me emme ole diplomaatteja, vaan profeettoja ja meidän sanomamme ei ole kompromissi, vaan ultimaatumi.

        Jumala tarjoaa elämää, mutta ei parempaa painosta vanhasta elämästä. Se elämä, jota Jumala tarjoaa, on kuolemasta syntyvää uutta elämää. Se on aina ristin toisella puolella. Kaikkien niiden, jotka sitä haluavat, on kuljettava sauvan alitse. Heidän on kiellettävä itsensä ja suostuttava Jumalan heitä vastaan lausumaan tuomioon.


    • tasan tarkkaan

      Juman ylistykseltä nuo näyttävät. Eivät ihmisen ylistykseltä.

    • selväks tuliko

      No niin nythän siis asia on selvä ! Todellinen uskova ei siis sano ei puhu ei ajattele eikä siis syntiä tee.

      mitäs nyt sitten ? mikää on seuraava vaihe, saako Jumala mennä nukkumaan kun ei Häntä enää tarvita mihinkään.

      • Jumalan lapsi

        Taitais ihminen hukkua syntiin, jos Jumala menee nukkumaan. Käsittääkseni nuo, jotka ovat löytäneet rauhan kertovat elävänsä tiiviisti Jumalan kanssa.


      • greeeeen

        Ystävä hyvä, kaikki VÄÄRYYS on syntiä, eivät kaikki tunteet ja ajatukset. Kristuksen omat, Hänestä syntyneet, eivät ole väärämielisiä.

        17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.

        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

        (1. Joh. 5:17-18)
        _______

        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

        (Ef. 4:26-27)


    • tavallinen

      Olipa mukava välillä lukea tällaista oikeaa keskustelua. Tällaista on keskustelu, jossa ei ketään rievota riekaleiksi. Toivottavasti greeen jaksaa kirjoitella ja te muut vastata asiallisesti. Synnitön ei ole kukaan ja kun ihminen oikeasti syntyy ylhäältä greeenin selittämällä tavalla, niin ihminen tosiaankin ymmärtää muuttuneensa sisältä käsin, vaikkei edelleenkään ole synnitön.

      • pihvinuijaako

        kyllä on sekavaa. völillä ollaan synnittömiöä ja sitten taas ei olla. ja syntiä voi olal mielessä mutta sitten ei olekkaan kunhan laitan sen pois Jumalan avulla.

        ELI ONKO SE LIHA ELOSSA VAI EIKÖ SE OLE SIINÄ USKOVASSA, ettekö saa suomeksi sitä sanottua.


      • asiastakyse
        pihvinuijaako kirjoitti:

        kyllä on sekavaa. völillä ollaan synnittömiöä ja sitten taas ei olla. ja syntiä voi olal mielessä mutta sitten ei olekkaan kunhan laitan sen pois Jumalan avulla.

        ELI ONKO SE LIHA ELOSSA VAI EIKÖ SE OLE SIINÄ USKOVASSA, ettekö saa suomeksi sitä sanottua.

        pihvinuijaako, ei ole sekavaa. Ihminen ei itsessään ole koskaan synnitön. Siitä saat nyt mietiettävää missä tilanteessa ihminen on synnitön.


      • sekosekoa

        Nythän on aivan toiset tekstit kuin joskus aiemmin !?

        No nyt jo päästetään lihaakin metrin päähän, kun se alussa jäi sinne portin pieleen oven ulkopuolelle !

        Mitens se nyt onkin sisällä ja aiheuttaa toimenpiteitä, eli täsmälleen sitä samaa mitä moni on yrittänyt tuoda aiheeseen.

        ja teillä on ollut selitys, että ei olla edes uudestisynytyneitä sellaiset joilla on poispantavaa edelleen matkan varrella.

        mitä tämä on ?


      • ?
        sekosekoa kirjoitti:

        Nythän on aivan toiset tekstit kuin joskus aiemmin !?

        No nyt jo päästetään lihaakin metrin päähän, kun se alussa jäi sinne portin pieleen oven ulkopuolelle !

        Mitens se nyt onkin sisällä ja aiheuttaa toimenpiteitä, eli täsmälleen sitä samaa mitä moni on yrittänyt tuoda aiheeseen.

        ja teillä on ollut selitys, että ei olla edes uudestisynytyneitä sellaiset joilla on poispantavaa edelleen matkan varrella.

        mitä tämä on ?

        tuotko tähän luettavaksi tuollaiset kirjoitukset.


      • totuus
        sekosekoa kirjoitti:

        Nythän on aivan toiset tekstit kuin joskus aiemmin !?

        No nyt jo päästetään lihaakin metrin päähän, kun se alussa jäi sinne portin pieleen oven ulkopuolelle !

        Mitens se nyt onkin sisällä ja aiheuttaa toimenpiteitä, eli täsmälleen sitä samaa mitä moni on yrittänyt tuoda aiheeseen.

        ja teillä on ollut selitys, että ei olla edes uudestisynytyneitä sellaiset joilla on poispantavaa edelleen matkan varrella.

        mitä tämä on ?

        Nuo tekstit vaan sattuu olemaan pidemmältä ajalta.


      • Raamattu kertoo
        pihvinuijaako kirjoitti:

        kyllä on sekavaa. völillä ollaan synnittömiöä ja sitten taas ei olla. ja syntiä voi olal mielessä mutta sitten ei olekkaan kunhan laitan sen pois Jumalan avulla.

        ELI ONKO SE LIHA ELOSSA VAI EIKÖ SE OLE SIINÄ USKOVASSA, ettekö saa suomeksi sitä sanottua.

        2. Kor. 5

        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.


      • k.kiusaantunut
        totuus kirjoitti:

        Nuo tekstit vaan sattuu olemaan pidemmältä ajalta.

        Hmm... minultakin pyydettiin vaikka mitä kirjoitusta mutta kun niitä ei kannata tuoda siksikään,kun kyse on selvästinähtävästä asenteesta. Ja omia tekstejä ei ole kun kaikki on kopiota toisten teksteistä, joita aloittaja arvioi.

        Nimmari"sekoasekoa", mä huomasin saman että tekstit on muuttuneet nyt paljon siitä "opista" mitä Greeeeenillä aiemmin oli !


      • asiastakyse
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Hmm... minultakin pyydettiin vaikka mitä kirjoitusta mutta kun niitä ei kannata tuoda siksikään,kun kyse on selvästinähtävästä asenteesta. Ja omia tekstejä ei ole kun kaikki on kopiota toisten teksteistä, joita aloittaja arvioi.

        Nimmari"sekoasekoa", mä huomasin saman että tekstit on muuttuneet nyt paljon siitä "opista" mitä Greeeeenillä aiemmin oli !

        Olen seurannut greeeenin kirjoituksia mielenkiinnolla. Hän puolustaa kaikkia, jotka jostakin syystä ovat joutuneet toisten hampaisiin. Hän kirjoittaa kaiken aikaa samaa. Esim. minulta hän silloin tällöin ottaa kopioita ja tuo niitä tänne luettavaksi, jotta ihmiset saavat arvioida mitä olen kirjoittanut. Olenhan ollut syytettyjen penkissä kaiken aikaa ja kirjoituksiani on vääristelty, tai niitä ei ole käsitetty.

        Edelleenkin kerron sitä samaa, mitä olen täällä silloin tällöin noin seitsemän vuotta kertonut. Jumalan Sana kasvattaa ihmisen. Ihminen, joka on kuuliainen Jumalan Sanalle, saa syntyä uudeksi vedestä ja Hengestä. Silloin tapahtuu vallan vaihdos ja liha/synti jää portin ulkopuolle, sille ristille, jolle Jeesus naulattiin.
        Sen jälkeen Jumalan lapsi valvoo itseään ja se on helppoa, sillä synti ei saa hänestä otetta enää. Syntiä voi ilmaantua ajatuksiin, mutta Jumalan lapsi ei sitä ota vastaan ja se poistuu. Mistä tuo synti tulee, kun liha on ristiin naulittu. Se tulee meille muistoista, tai lähimmäisten innostamana, sillä elämmehän vielä lihanruumiissa, mutta se vain käväisee ja poistuu. Toki jokaisella on valta valita tekeekö syntiä, vai kieltäytyykö siitä. Joka on kuoleman tien kulkenut, ei halua enää tehdä syntiä. Jokainen sen tien kulkenut muistaa entisen elämän, eikä halua siihen palata. Tarkoitan lähimäisen syntiin innostamisella juuri noita valheellisia syytöksiä ja katkeria valheita. Minua yritetään rusikoida, mutta usko Jeesuksen pitää minut turvassa, eikä minun tarvitse pahaan pahalla vastata.

        Alkujaan jopa kielstin greeeenia rasittamasta itseään minun puolustamisella, mutta nyt olen siitä iloinen. Greeeen näyttää puolustavan kaikkia, joiden kirjoituksia halvennetaan, tai ei muuten käsitetä. Pidän häntä arvokkaana työtoverina jonka Jumala on tänne lähettänyt.

        Usko on rauhan ja rakkauden ilmentymä meidän elämässämme. Saamme rauhassa kasvaa Jumalan antamaa kasvua, jos emme itse vastusta. Kukaan muu ei voi meiltä kasvua estää, vain me itse. Toki sitä yritetään estää monin tavoin, mutta saamme turvata Jeesukseen ja saamme kasvaa uskon kautta vapauteen.
        Jeesus karkoittaa kaiken pelon ja antaa rauhan ja rakkauden. Sen on kokenut jokainen täysi-ikäiseksi kasvanut Jumalan lapsi ja siitä he kertovat. Mutta jokainen on kulkenut myös monen ahdistuksen kautta tuohon. Ei usko ole halpa asia, vaan se on kallein aarre. Jumalan kasvatus tuottaa myös Hänen kurituksensa, mutta sen kun kestää saa nähdä Hedelmän syntymisen.


      • k.kiusaantunut
        asiastakyse kirjoitti:

        Olen seurannut greeeenin kirjoituksia mielenkiinnolla. Hän puolustaa kaikkia, jotka jostakin syystä ovat joutuneet toisten hampaisiin. Hän kirjoittaa kaiken aikaa samaa. Esim. minulta hän silloin tällöin ottaa kopioita ja tuo niitä tänne luettavaksi, jotta ihmiset saavat arvioida mitä olen kirjoittanut. Olenhan ollut syytettyjen penkissä kaiken aikaa ja kirjoituksiani on vääristelty, tai niitä ei ole käsitetty.

        Edelleenkin kerron sitä samaa, mitä olen täällä silloin tällöin noin seitsemän vuotta kertonut. Jumalan Sana kasvattaa ihmisen. Ihminen, joka on kuuliainen Jumalan Sanalle, saa syntyä uudeksi vedestä ja Hengestä. Silloin tapahtuu vallan vaihdos ja liha/synti jää portin ulkopuolle, sille ristille, jolle Jeesus naulattiin.
        Sen jälkeen Jumalan lapsi valvoo itseään ja se on helppoa, sillä synti ei saa hänestä otetta enää. Syntiä voi ilmaantua ajatuksiin, mutta Jumalan lapsi ei sitä ota vastaan ja se poistuu. Mistä tuo synti tulee, kun liha on ristiin naulittu. Se tulee meille muistoista, tai lähimmäisten innostamana, sillä elämmehän vielä lihanruumiissa, mutta se vain käväisee ja poistuu. Toki jokaisella on valta valita tekeekö syntiä, vai kieltäytyykö siitä. Joka on kuoleman tien kulkenut, ei halua enää tehdä syntiä. Jokainen sen tien kulkenut muistaa entisen elämän, eikä halua siihen palata. Tarkoitan lähimäisen syntiin innostamisella juuri noita valheellisia syytöksiä ja katkeria valheita. Minua yritetään rusikoida, mutta usko Jeesuksen pitää minut turvassa, eikä minun tarvitse pahaan pahalla vastata.

        Alkujaan jopa kielstin greeeenia rasittamasta itseään minun puolustamisella, mutta nyt olen siitä iloinen. Greeeen näyttää puolustavan kaikkia, joiden kirjoituksia halvennetaan, tai ei muuten käsitetä. Pidän häntä arvokkaana työtoverina jonka Jumala on tänne lähettänyt.

        Usko on rauhan ja rakkauden ilmentymä meidän elämässämme. Saamme rauhassa kasvaa Jumalan antamaa kasvua, jos emme itse vastusta. Kukaan muu ei voi meiltä kasvua estää, vain me itse. Toki sitä yritetään estää monin tavoin, mutta saamme turvata Jeesukseen ja saamme kasvaa uskon kautta vapauteen.
        Jeesus karkoittaa kaiken pelon ja antaa rauhan ja rakkauden. Sen on kokenut jokainen täysi-ikäiseksi kasvanut Jumalan lapsi ja siitä he kertovat. Mutta jokainen on kulkenut myös monen ahdistuksen kautta tuohon. Ei usko ole halpa asia, vaan se on kallein aarre. Jumalan kasvatus tuottaa myös Hänen kurituksensa, mutta sen kun kestää saa nähdä Hedelmän syntymisen.

        Leahimn...


      • greeeeen
        asiastakyse kirjoitti:

        Olen seurannut greeeenin kirjoituksia mielenkiinnolla. Hän puolustaa kaikkia, jotka jostakin syystä ovat joutuneet toisten hampaisiin. Hän kirjoittaa kaiken aikaa samaa. Esim. minulta hän silloin tällöin ottaa kopioita ja tuo niitä tänne luettavaksi, jotta ihmiset saavat arvioida mitä olen kirjoittanut. Olenhan ollut syytettyjen penkissä kaiken aikaa ja kirjoituksiani on vääristelty, tai niitä ei ole käsitetty.

        Edelleenkin kerron sitä samaa, mitä olen täällä silloin tällöin noin seitsemän vuotta kertonut. Jumalan Sana kasvattaa ihmisen. Ihminen, joka on kuuliainen Jumalan Sanalle, saa syntyä uudeksi vedestä ja Hengestä. Silloin tapahtuu vallan vaihdos ja liha/synti jää portin ulkopuolle, sille ristille, jolle Jeesus naulattiin.
        Sen jälkeen Jumalan lapsi valvoo itseään ja se on helppoa, sillä synti ei saa hänestä otetta enää. Syntiä voi ilmaantua ajatuksiin, mutta Jumalan lapsi ei sitä ota vastaan ja se poistuu. Mistä tuo synti tulee, kun liha on ristiin naulittu. Se tulee meille muistoista, tai lähimmäisten innostamana, sillä elämmehän vielä lihanruumiissa, mutta se vain käväisee ja poistuu. Toki jokaisella on valta valita tekeekö syntiä, vai kieltäytyykö siitä. Joka on kuoleman tien kulkenut, ei halua enää tehdä syntiä. Jokainen sen tien kulkenut muistaa entisen elämän, eikä halua siihen palata. Tarkoitan lähimäisen syntiin innostamisella juuri noita valheellisia syytöksiä ja katkeria valheita. Minua yritetään rusikoida, mutta usko Jeesuksen pitää minut turvassa, eikä minun tarvitse pahaan pahalla vastata.

        Alkujaan jopa kielstin greeeenia rasittamasta itseään minun puolustamisella, mutta nyt olen siitä iloinen. Greeeen näyttää puolustavan kaikkia, joiden kirjoituksia halvennetaan, tai ei muuten käsitetä. Pidän häntä arvokkaana työtoverina jonka Jumala on tänne lähettänyt.

        Usko on rauhan ja rakkauden ilmentymä meidän elämässämme. Saamme rauhassa kasvaa Jumalan antamaa kasvua, jos emme itse vastusta. Kukaan muu ei voi meiltä kasvua estää, vain me itse. Toki sitä yritetään estää monin tavoin, mutta saamme turvata Jeesukseen ja saamme kasvaa uskon kautta vapauteen.
        Jeesus karkoittaa kaiken pelon ja antaa rauhan ja rakkauden. Sen on kokenut jokainen täysi-ikäiseksi kasvanut Jumalan lapsi ja siitä he kertovat. Mutta jokainen on kulkenut myös monen ahdistuksen kautta tuohon. Ei usko ole halpa asia, vaan se on kallein aarre. Jumalan kasvatus tuottaa myös Hänen kurituksensa, mutta sen kun kestää saa nähdä Hedelmän syntymisen.

        Niin, vanha ihminen on poissa ja liha ristillä ovat kuvauksia siitä, miten ihminen on muuttunut Jumalan Sanan voimasta. Ja kyse ei olekaan mistään pienestä suunnanmuutoksesta, vaan siitä, että ennen lihan tahtoon taipuvainen ihminen on tullut kuuliaiseksi Itse Jumalalle ja on kykenevä toteuttamaan Hänen tahtoaan, hyljäten synnin. Tämä uusi ihminen on luotu elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää, eikä Jumalan käskyjen pitäminen ole hänelle enää raskasta.

        Täysin käsittämätöntä on opetus, jonka mukaan uskova joutuu käymään maallisen matkansa loppuun saakka rajua taistelua syntiä vastaan ja on jatkuvasti pahojen himojensa kiusattavissa ja tahtomassa pahaa. Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä. Herra Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa.


      • greeeeen
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Hmm... minultakin pyydettiin vaikka mitä kirjoitusta mutta kun niitä ei kannata tuoda siksikään,kun kyse on selvästinähtävästä asenteesta. Ja omia tekstejä ei ole kun kaikki on kopiota toisten teksteistä, joita aloittaja arvioi.

        Nimmari"sekoasekoa", mä huomasin saman että tekstit on muuttuneet nyt paljon siitä "opista" mitä Greeeeenillä aiemmin oli !

        >>Nimmari"sekoasekoa", mä huomasin saman että tekstit on muuttuneet nyt paljon siitä "opista" mitä Greeeeenillä aiemmin oli !


      • ml213.
        greeeeen kirjoitti:

        Niin, vanha ihminen on poissa ja liha ristillä ovat kuvauksia siitä, miten ihminen on muuttunut Jumalan Sanan voimasta. Ja kyse ei olekaan mistään pienestä suunnanmuutoksesta, vaan siitä, että ennen lihan tahtoon taipuvainen ihminen on tullut kuuliaiseksi Itse Jumalalle ja on kykenevä toteuttamaan Hänen tahtoaan, hyljäten synnin. Tämä uusi ihminen on luotu elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää, eikä Jumalan käskyjen pitäminen ole hänelle enää raskasta.

        Täysin käsittämätöntä on opetus, jonka mukaan uskova joutuu käymään maallisen matkansa loppuun saakka rajua taistelua syntiä vastaan ja on jatkuvasti pahojen himojensa kiusattavissa ja tahtomassa pahaa. Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä. Herra Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa.

        """Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä. Herra Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa."""

        Muuten oletko koskaan joutunut tilanteeseen, jossa olet loukannut toisen ihisen mieltä ja pyytänyt tätä synnintekemistä anteeksi? Tai oletko koskaan rikkonut liikennesääntöjä liikenteessä?

        Niin, punainen lanka onkin mitä synti on ja missä laajuudessaan se ilmentyy ihmisen olemuksessa ja tiedostaako ihmiknen edes tämäm. Ihminen voi todella mennä sellaiseen tilaan,- kuten Laudekian srk , ettei edes näe syntikäyttäyutymistään ja näin tuntien ei huomaa väärää käyttäytmistään.

        PS.
        Ihmettelen kauhiast´jos joku ihminen mahdollistuu aina joka tilanteessa hillitsemään kielensä ja siten koko elämänsä aikana ei ole anteeksi pyytämisen tarvetta.


      • soon tosi
        ml213. kirjoitti:

        """Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä. Herra Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa."""

        Muuten oletko koskaan joutunut tilanteeseen, jossa olet loukannut toisen ihisen mieltä ja pyytänyt tätä synnintekemistä anteeksi? Tai oletko koskaan rikkonut liikennesääntöjä liikenteessä?

        Niin, punainen lanka onkin mitä synti on ja missä laajuudessaan se ilmentyy ihmisen olemuksessa ja tiedostaako ihmiknen edes tämäm. Ihminen voi todella mennä sellaiseen tilaan,- kuten Laudekian srk , ettei edes näe syntikäyttäyutymistään ja näin tuntien ei huomaa väärää käyttäytmistään.

        PS.
        Ihmettelen kauhiast´jos joku ihminen mahdollistuu aina joka tilanteessa hillitsemään kielensä ja siten koko elämänsä aikana ei ole anteeksi pyytämisen tarvetta.

        Ihmetteleks sitäkin, että Jeesus mahdollistuu joka tilanteessa hillitsemään kielensä. Kai oot nähäny, että Jeesuksest tääll puhutaan. Jeesusta tääll korotetaan. Jotenkii tairat ny olla ulkona keskusteluist. No, oletha sie varmaan viell sen verran nuori, että saatat oppii.


      • ml213.
        soon tosi kirjoitti:

        Ihmetteleks sitäkin, että Jeesus mahdollistuu joka tilanteessa hillitsemään kielensä. Kai oot nähäny, että Jeesuksest tääll puhutaan. Jeesusta tääll korotetaan. Jotenkii tairat ny olla ulkona keskusteluist. No, oletha sie varmaan viell sen verran nuori, että saatat oppii.

        Miksi jätit vastaamatta mitä kysäisin. Pohdinnan aihehan on. Tekeekö uudestisyntynyt ihminen enää koskaan syntiä? Greeen ymmärtää, ettei koskaan, jos olen ymmärtänyt oikein.

        Jeesus ei todella tehnyt syntiä, koska hän oli puhdas uhri meidän synneistämme. Ymmärrtkö eron? Hän näytti tien,- joka täyttää JUMALAN lain.

        PS.
        Muutenn oletko todella koskaan antanut aihetta anteeksipyytämiseen eli tehnyt syntiä. Liikenne ja esivalta huomioiden,- jotka liittyvät läheisesti JUMALAN ilmoituksiin.
        Ongelma taitaa olla se kun ette etsi edes totuutta ja halua tutustua itseenne /käyttäytymiseenne.


      • armon matkalainen
        asiastakyse kirjoitti:

        Olen seurannut greeeenin kirjoituksia mielenkiinnolla. Hän puolustaa kaikkia, jotka jostakin syystä ovat joutuneet toisten hampaisiin. Hän kirjoittaa kaiken aikaa samaa. Esim. minulta hän silloin tällöin ottaa kopioita ja tuo niitä tänne luettavaksi, jotta ihmiset saavat arvioida mitä olen kirjoittanut. Olenhan ollut syytettyjen penkissä kaiken aikaa ja kirjoituksiani on vääristelty, tai niitä ei ole käsitetty.

        Edelleenkin kerron sitä samaa, mitä olen täällä silloin tällöin noin seitsemän vuotta kertonut. Jumalan Sana kasvattaa ihmisen. Ihminen, joka on kuuliainen Jumalan Sanalle, saa syntyä uudeksi vedestä ja Hengestä. Silloin tapahtuu vallan vaihdos ja liha/synti jää portin ulkopuolle, sille ristille, jolle Jeesus naulattiin.
        Sen jälkeen Jumalan lapsi valvoo itseään ja se on helppoa, sillä synti ei saa hänestä otetta enää. Syntiä voi ilmaantua ajatuksiin, mutta Jumalan lapsi ei sitä ota vastaan ja se poistuu. Mistä tuo synti tulee, kun liha on ristiin naulittu. Se tulee meille muistoista, tai lähimmäisten innostamana, sillä elämmehän vielä lihanruumiissa, mutta se vain käväisee ja poistuu. Toki jokaisella on valta valita tekeekö syntiä, vai kieltäytyykö siitä. Joka on kuoleman tien kulkenut, ei halua enää tehdä syntiä. Jokainen sen tien kulkenut muistaa entisen elämän, eikä halua siihen palata. Tarkoitan lähimäisen syntiin innostamisella juuri noita valheellisia syytöksiä ja katkeria valheita. Minua yritetään rusikoida, mutta usko Jeesuksen pitää minut turvassa, eikä minun tarvitse pahaan pahalla vastata.

        Alkujaan jopa kielstin greeeenia rasittamasta itseään minun puolustamisella, mutta nyt olen siitä iloinen. Greeeen näyttää puolustavan kaikkia, joiden kirjoituksia halvennetaan, tai ei muuten käsitetä. Pidän häntä arvokkaana työtoverina jonka Jumala on tänne lähettänyt.

        Usko on rauhan ja rakkauden ilmentymä meidän elämässämme. Saamme rauhassa kasvaa Jumalan antamaa kasvua, jos emme itse vastusta. Kukaan muu ei voi meiltä kasvua estää, vain me itse. Toki sitä yritetään estää monin tavoin, mutta saamme turvata Jeesukseen ja saamme kasvaa uskon kautta vapauteen.
        Jeesus karkoittaa kaiken pelon ja antaa rauhan ja rakkauden. Sen on kokenut jokainen täysi-ikäiseksi kasvanut Jumalan lapsi ja siitä he kertovat. Mutta jokainen on kulkenut myös monen ahdistuksen kautta tuohon. Ei usko ole halpa asia, vaan se on kallein aarre. Jumalan kasvatus tuottaa myös Hänen kurituksensa, mutta sen kun kestää saa nähdä Hedelmän syntymisen.

        Mutta, asiastakyse eikö synti ole ajatuksen tasollakin jo syntiä ? näinhän Jeesuskin jo opetti, joka ajatteleekin jo sydämessään..... Eikö koko evankeliumin ydin ole Jeesus syntiemme sovittaja, saamme elää yksin armosta. Ei tarvitse katsoa ,emmekä saa katsoa edes omia hyviä tekojamme. Fariseushan teki niin, ei ne ole meidän ylistyksemme. Vähän outoa on valitettavasti kun te niin kerskutte omasta "hyvyydestä" . Onhan niitä asioita mikä toiselle on syntiä toiselle ei. En tiedä missä rima itsekullakin menee. Mutta olkoon meidän kaikkien kerskaus vain SIINÄ mitä HERRA JEESUS on, Hän Vapahtajamme ja syntiemme sovittaja.


      • armon matkalainen kirjoitti:

        Mutta, asiastakyse eikö synti ole ajatuksen tasollakin jo syntiä ? näinhän Jeesuskin jo opetti, joka ajatteleekin jo sydämessään..... Eikö koko evankeliumin ydin ole Jeesus syntiemme sovittaja, saamme elää yksin armosta. Ei tarvitse katsoa ,emmekä saa katsoa edes omia hyviä tekojamme. Fariseushan teki niin, ei ne ole meidän ylistyksemme. Vähän outoa on valitettavasti kun te niin kerskutte omasta "hyvyydestä" . Onhan niitä asioita mikä toiselle on syntiä toiselle ei. En tiedä missä rima itsekullakin menee. Mutta olkoon meidän kaikkien kerskaus vain SIINÄ mitä HERRA JEESUS on, Hän Vapahtajamme ja syntiemme sovittaja.

        Juuri niinkuin sanoitkin ”armon matkalainen”.

        Ajatuksen tasolla oleva, ja vain ajatuksen tasolle jääväkin synti, on syntiä.
        Ei se ajatussyntiä miksikään muuta, jos pystyy sen siirtämään syrjään ennenkuin se muuttuu teoksi.
        Niinkuin jotkut sen selittävät. Synti kuin synti.

        Mar 7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat a-j-a-t-u-k-s-e-t, ….

        Ja joku sitten kumoaa nämä sydämestään lähteneet pahat ajatukset, Jumalan voimalla. Etteivät ne muutu teoiksi. Ja on sen jälkeen synnitön.

        Höpö, höpö. Synti on jo tapahtunut , kun sitä edes ajattelee. Se vain tuntuu monelle armoa tarvitsettomalle käsittämättömältä.

        Että voisimme tehdä syntiä ajatuksissamme, vaikka olemme uudestisyntyneitä.
        Vaikuttaa siltä, että se on mahdoton ajatus monelle, varsinkin niille, jotka tuntevat itsensä täydellisiksi.
        Ja luulevat saaneensa kaikki mahdolliset armolahjat. Ja jopa luulevat saaneensa yhtä paljon kuin Paavalikin.

        Mutta minäpä sanon, että Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Ja samaa sanon taivaallisen Jerusalemin portillakin.


      • asiastakyse
        armon matkalainen kirjoitti:

        Mutta, asiastakyse eikö synti ole ajatuksen tasollakin jo syntiä ? näinhän Jeesuskin jo opetti, joka ajatteleekin jo sydämessään..... Eikö koko evankeliumin ydin ole Jeesus syntiemme sovittaja, saamme elää yksin armosta. Ei tarvitse katsoa ,emmekä saa katsoa edes omia hyviä tekojamme. Fariseushan teki niin, ei ne ole meidän ylistyksemme. Vähän outoa on valitettavasti kun te niin kerskutte omasta "hyvyydestä" . Onhan niitä asioita mikä toiselle on syntiä toiselle ei. En tiedä missä rima itsekullakin menee. Mutta olkoon meidän kaikkien kerskaus vain SIINÄ mitä HERRA JEESUS on, Hän Vapahtajamme ja syntiemme sovittaja.

        armon matkalainen, minä en ole vielä koskaan kerskannut omalla hyvyydelläni. Olen aina painottanut sitä, että minä en ole mitään, mutta Kristus minussa on väkevä voima. Tunnen itseni ja muistan entisen elämäni. En kerkaa itsestäni ikinä.

        Ajatustasolla voi jokaisella väärin kohdellulla vilahtaa halu vastata pahalle samalla mitalla, mutta ihmeellinen voima poistaa sen ja näin EI MUODOSTU SYNTITEKOA. Opettaahan Raamattukin sen, että kun himo tulee tarpeeksi raskaaksi, se synnyttää synnin niille, joilla ei ole Jeesuksen joka hetkistä veren vihmontaa.


      • greeeeen
        Jonah kirjoitti:

        Juuri niinkuin sanoitkin ”armon matkalainen”.

        Ajatuksen tasolla oleva, ja vain ajatuksen tasolle jääväkin synti, on syntiä.
        Ei se ajatussyntiä miksikään muuta, jos pystyy sen siirtämään syrjään ennenkuin se muuttuu teoksi.
        Niinkuin jotkut sen selittävät. Synti kuin synti.

        Mar 7:21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat a-j-a-t-u-k-s-e-t, ….

        Ja joku sitten kumoaa nämä sydämestään lähteneet pahat ajatukset, Jumalan voimalla. Etteivät ne muutu teoiksi. Ja on sen jälkeen synnitön.

        Höpö, höpö. Synti on jo tapahtunut , kun sitä edes ajattelee. Se vain tuntuu monelle armoa tarvitsettomalle käsittämättömältä.

        Että voisimme tehdä syntiä ajatuksissamme, vaikka olemme uudestisyntyneitä.
        Vaikuttaa siltä, että se on mahdoton ajatus monelle, varsinkin niille, jotka tuntevat itsensä täydellisiksi.
        Ja luulevat saaneensa kaikki mahdolliset armolahjat. Ja jopa luulevat saaneensa yhtä paljon kuin Paavalikin.

        Mutta minäpä sanon, että Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Ja samaa sanon taivaallisen Jerusalemin portillakin.

        9 Mielettömän ajatukset täyttää synti, herjaajaa jokainen kammoksuu. (Sananl. 24:9)
        _______

        18 Viisaus on parempi kuin sota-aseet, mutta yksi ainoa syntinen saattaa hukkaan paljon hyvää. (Saarn. 9:18)
        _______

        21 Syntisiä vainoaa onnettomuus, mutta vanhurskaat saavat onnen palkakseen. (Sananl. 13:21)
        _______

        31 Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee. (Joh. 9:31)


      • greeeeen
        armon matkalainen kirjoitti:

        Mutta, asiastakyse eikö synti ole ajatuksen tasollakin jo syntiä ? näinhän Jeesuskin jo opetti, joka ajatteleekin jo sydämessään..... Eikö koko evankeliumin ydin ole Jeesus syntiemme sovittaja, saamme elää yksin armosta. Ei tarvitse katsoa ,emmekä saa katsoa edes omia hyviä tekojamme. Fariseushan teki niin, ei ne ole meidän ylistyksemme. Vähän outoa on valitettavasti kun te niin kerskutte omasta "hyvyydestä" . Onhan niitä asioita mikä toiselle on syntiä toiselle ei. En tiedä missä rima itsekullakin menee. Mutta olkoon meidän kaikkien kerskaus vain SIINÄ mitä HERRA JEESUS on, Hän Vapahtajamme ja syntiemme sovittaja.

        Ystävä hyvä, armon matkalainen, luetko vaikkapa ihan aluksi nuo aloituksen lainaukset ja mietitkö, kerskuuko kukaan täällä omasta hyvyydestään.


      • asiastakyse kirjoitti:

        armon matkalainen, minä en ole vielä koskaan kerskannut omalla hyvyydelläni. Olen aina painottanut sitä, että minä en ole mitään, mutta Kristus minussa on väkevä voima. Tunnen itseni ja muistan entisen elämäni. En kerkaa itsestäni ikinä.

        Ajatustasolla voi jokaisella väärin kohdellulla vilahtaa halu vastata pahalle samalla mitalla, mutta ihmeellinen voima poistaa sen ja näin EI MUODOSTU SYNTITEKOA. Opettaahan Raamattukin sen, että kun himo tulee tarpeeksi raskaaksi, se synnyttää synnin niille, joilla ei ole Jeesuksen joka hetkistä veren vihmontaa.

        >>>Ajatustasolla voi jokaisella väärin kohdellulla vilahtaa halu vastata pahalle samalla mitalla, mutta ihmeellinen voima poistaa sen ja näin EI MUODOSTU SYNTITEKOA.


      • greeeeen kirjoitti:

        Ystävä hyvä, armon matkalainen, luetko vaikkapa ihan aluksi nuo aloituksen lainaukset ja mietitkö, kerskuuko kukaan täällä omasta hyvyydestään.

        No ainakin "asiastakyse" kehuu saaneensa kaikki mahdolliset armolahjat.

        Eikö se ole kehua omasta hyvyydestään?


      • greeeeen kirjoitti:

        9 Mielettömän ajatukset täyttää synti, herjaajaa jokainen kammoksuu. (Sananl. 24:9)
        _______

        18 Viisaus on parempi kuin sota-aseet, mutta yksi ainoa syntinen saattaa hukkaan paljon hyvää. (Saarn. 9:18)
        _______

        21 Syntisiä vainoaa onnettomuus, mutta vanhurskaat saavat onnen palkakseen. (Sananl. 13:21)
        _______

        31 Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee. (Joh. 9:31)

        Joko olet uudestisyntynyt, Green?

        Vai puhdisteletko vielä astiaasi?


      • greeeeen
        armon matkalainen kirjoitti:

        Mutta, asiastakyse eikö synti ole ajatuksen tasollakin jo syntiä ? näinhän Jeesuskin jo opetti, joka ajatteleekin jo sydämessään..... Eikö koko evankeliumin ydin ole Jeesus syntiemme sovittaja, saamme elää yksin armosta. Ei tarvitse katsoa ,emmekä saa katsoa edes omia hyviä tekojamme. Fariseushan teki niin, ei ne ole meidän ylistyksemme. Vähän outoa on valitettavasti kun te niin kerskutte omasta "hyvyydestä" . Onhan niitä asioita mikä toiselle on syntiä toiselle ei. En tiedä missä rima itsekullakin menee. Mutta olkoon meidän kaikkien kerskaus vain SIINÄ mitä HERRA JEESUS on, Hän Vapahtajamme ja syntiemme sovittaja.

        18 Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

        19 Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.

        (Matt. 15:18-19)
        _______

        43 "Yksikään hyvä puu ei tee kelvotonta hedelmää eikä yksikään kelvoton puu hyvää hedelmää.

        44 Hedelmästään jokainen puu tunnetaan. Eihän orjantappuroista koota viikunoita eikä piikkipensaasta poimita rypäleitä.

        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

        (Luuk. 6:43-45)


      • asiastakyse
        Jonah kirjoitti:

        Joko olet uudestisyntynyt, Green?

        Vai puhdisteletko vielä astiaasi?

        Miten jaksat jatkaa tuolla ivan ja pahantiellä? Minä en tuohon kykenisi.


      • greeeeen
        Jonah kirjoitti:

        No ainakin "asiastakyse" kehuu saaneensa kaikki mahdolliset armolahjat.

        Eikö se ole kehua omasta hyvyydestään?

        MISTÄ ja KENELTÄ kaikki tulee, sinne kuuluu kunniakin. Itsessämme emme ole mitään, mutta Kristuksen yhteydessä on toisin.
        _________

        7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.

        8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        (Matt. 10:7-8)
        _______

        17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

        18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

        (Mark. 16:17-18)
        __________

        12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.

        13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

        (Fil. 4:12-13)
        _______

        4 Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot,

        5 ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen.

        6 Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,

        7 totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi.

        (2. Kor. 6:4-7)


      • asiastakyse kirjoitti:

        Miten jaksat jatkaa tuolla ivan ja pahantiellä? Minä en tuohon kykenisi.

        En kysynyt sinulta mitään, kysyin Greeniltä.

        Mitä ivaa on siinä, että kysyn, onko hän jo uudestisyntynyt?


      • k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

        >>Nimmari"sekoasekoa", mä huomasin saman että tekstit on muuttuneet nyt paljon siitä "opista" mitä Greeeeenillä aiemmin oli !

        Meitä nyt sattuu olemaan täällä kaksi jotka ollaan huomattu se. Tässä tuli myös samalla kommenttia siitä miksi ei tahdota antaa linkkiä, luehan uudestaan, perusteluja löytyy.

        Sinä kopsaat toisten tekstejä, mutta löytyy myös toisenlainen tapa keskustella, vain sinun tapasi ei ole oikea.

        - Asiasta viidenteen: olet useassa viestissäsi kirjoittanut ettei synnin kanssa kuulu käydä rajua kamppailua. Muistan joskus jonkun uskovaisen sanoneen minulle että raamatusta löytyy kohta jossa kehoitetaan juuri siihen. Se menee jotenkin näin "Ette ole vielä verille asti kamppaileet syntiä vastaan."

        Se on siellä, mutta en tiedä tarkemmin muuta kuin Paavalin sanomisista on kyse. Minullekin vain kerrottiin tuosta kohdasta.

        Toisaalta siellä on myös toisenlaista tekstiä, kuten että synti ei hallitse uudestisyntynyttä kuten olet useasti antanut minun teksteistäsi lukea.


      • siljakalevi
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Meitä nyt sattuu olemaan täällä kaksi jotka ollaan huomattu se. Tässä tuli myös samalla kommenttia siitä miksi ei tahdota antaa linkkiä, luehan uudestaan, perusteluja löytyy.

        Sinä kopsaat toisten tekstejä, mutta löytyy myös toisenlainen tapa keskustella, vain sinun tapasi ei ole oikea.

        - Asiasta viidenteen: olet useassa viestissäsi kirjoittanut ettei synnin kanssa kuulu käydä rajua kamppailua. Muistan joskus jonkun uskovaisen sanoneen minulle että raamatusta löytyy kohta jossa kehoitetaan juuri siihen. Se menee jotenkin näin "Ette ole vielä verille asti kamppaileet syntiä vastaan."

        Se on siellä, mutta en tiedä tarkemmin muuta kuin Paavalin sanomisista on kyse. Minullekin vain kerrottiin tuosta kohdasta.

        Toisaalta siellä on myös toisenlaista tekstiä, kuten että synti ei hallitse uudestisyntynyttä kuten olet useasti antanut minun teksteistäsi lukea.

        Voi olla kiusaantunut siitä varma, että ennen uudestisyntymistä joutuu kamppailemaan synnin kanssa. Jos ei ihan verille asti, niin melkein, mutta kun sen on kärsinyt kaikki muuttuu.


      • täh?
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Leahimn...

        Mitä leahimnista?


      • läpi näkyy
        Jonah kirjoitti:

        Joko olet uudestisyntynyt, Green?

        Vai puhdisteletko vielä astiaasi?

        Jonah sanoo olevansa syntinen ja Raamattu kertoo mitä syntiselle tapahtuu ja millainen syntinen on. Jonah ohittaa asian ja alkaa kirjoittamaan toisesta kirjoittajasta...........


      • k.kiusaantunut
        täh? kirjoitti:

        Mitä leahimnista?

        Hänkään ei oikein pidä greeeeenistä. Hmm..


      • o O o
        Jonah kirjoitti:

        En kysynyt sinulta mitään, kysyin Greeniltä.

        Mitä ivaa on siinä, että kysyn, onko hän jo uudestisyntynyt?

        Jonah.

        Olet sisäistänyt Kristuksen sisäisen tuntemisen, syntejä anteeksi pyytävänä, aralla tunnolla, joka päivä, viimeiseen hengenvetoon saakka - on syytä peljätä ja kunnioittaa Herraa Jumalaa.


      • kiusako
        siljakalevi kirjoitti:

        Voi olla kiusaantunut siitä varma, että ennen uudestisyntymistä joutuu kamppailemaan synnin kanssa. Jos ei ihan verille asti, niin melkein, mutta kun sen on kärsinyt kaikki muuttuu.

        Juu sillä kertaa, mutta ei lopullisesti.

        Paavalin kirjeet on kaikki uskoville osoitettuja.

        Sielunvihollinenkin kiusasi Jeesusta, ja luemme että se poistui ajaksi !
        ei lopullisesti.


      • k.kiusaantunut
        kiusako kirjoitti:

        Juu sillä kertaa, mutta ei lopullisesti.

        Paavalin kirjeet on kaikki uskoville osoitettuja.

        Sielunvihollinenkin kiusasi Jeesusta, ja luemme että se poistui ajaksi !
        ei lopullisesti.

        Nimmari kiusako.

        Kyllä jos lakkaa tekemästä synnille vastarintaa ajatellen ettei synti hallitse enään, niin se on ajatuksena synonyymi sille että ajattelee olevansa synnitön.

        Raamatussa on hyvä neuvo ettei saa antaa itse todistusta itsestään vaan se kelpuutetaan vain lähimmäiseltä.

        Itse voi kokea ettei synti enään hallitse, mutta onko se lähimmäinen siinä vierellä samaa mieltä että toinen on täydelliseksi tullut. Eli että synti ei enään hallitse.

        Armoa pitäisi enemmän korostaa, näissä syntikeskusteluissa. Ettei mene siksi mihin näissä keskusteluissa menee eli tehdään synti-käsitteestä helposti ase toista vastaan. Se ei liene tarkoitus.


      • greeeeen
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Nimmari kiusako.

        Kyllä jos lakkaa tekemästä synnille vastarintaa ajatellen ettei synti hallitse enään, niin se on ajatuksena synonyymi sille että ajattelee olevansa synnitön.

        Raamatussa on hyvä neuvo ettei saa antaa itse todistusta itsestään vaan se kelpuutetaan vain lähimmäiseltä.

        Itse voi kokea ettei synti enään hallitse, mutta onko se lähimmäinen siinä vierellä samaa mieltä että toinen on täydelliseksi tullut. Eli että synti ei enään hallitse.

        Armoa pitäisi enemmän korostaa, näissä syntikeskusteluissa. Ettei mene siksi mihin näissä keskusteluissa menee eli tehdään synti-käsitteestä helposti ase toista vastaan. Se ei liene tarkoitus.

        Totta, kiusaantunut, aina pitää valvoa itseään ja olla valmis VASTUSTAMAAN synninhoukutusta -> http://keskustelu.suomi24.fi/node/10468086#comment-53784177
        ___________

        Pyysit aikaisemmin Semperiltä raamatunkohtaa, jossa puhutaan tuosta verille asti taistelemisesta. Tässä alla lainausta siitä ->

        4 Vielä te ette ole joutuneet vuodattamaan vertanne taistelussa syntiä vastaan.

        5 Te olette unohtaneet tämän sanan, joka rohkaisee teitä kuin isä poikiaan: -- Älä väheksy, poikani, Herran kuritusta, älä masennu, kun hän ojentaa sinua

        6 jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa, hän lyö jokaista, jonka pojakseen ottaa.

        7 Teidän kärsimyksenne on kasvatusta: Jumala kohtelee teitä omina poikinaan. Onko sellaista poikaa, jota isä ei kurittaisi?

        8 Jos te siis olette jääneet vaille kuritusta, josta kaikki muut ovat osansa saaneet, te olette äpäriä, ette laillisia lapsia.

        9 Kun maalliset isämme kurittivat meitä, me emme tohtineet vastustaa. Vielä paljon suurempi syy meillä on alistua taivaallisen Isämme tahtoon, sillä se takaa meille elämän.

        10 Isämme kurittivat meitä vain lyhyttä aikaa varten ja niin kuin heistä näytti hyvältä, mutta Jumalan kuritus koituu meidän todelliseksi parhaaksemme: me pääsemme osallisiksi hänen pyhyydestään.

        11 Vaikka kuritus ei sitä vastaan otettaessa koskaan tunnu iloiselta vaan ikävältä asialta, se lopulta antaa näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden.

        (Hepr. 12:4-11)

        ->

        11 Now no chastening for the present seemeth to be joyous, but grievous: nevertheless afterward it yieldeth the peaceable fruit of righteousness unto them which are exercised thereby. (King James)
        _________________

        8 Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

        9 Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.

        10 Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät.

        (1. Piet. 5:8-10)


      • k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

        Totta, kiusaantunut, aina pitää valvoa itseään ja olla valmis VASTUSTAMAAN synninhoukutusta -> http://keskustelu.suomi24.fi/node/10468086#comment-53784177
        ___________

        Pyysit aikaisemmin Semperiltä raamatunkohtaa, jossa puhutaan tuosta verille asti taistelemisesta. Tässä alla lainausta siitä ->

        4 Vielä te ette ole joutuneet vuodattamaan vertanne taistelussa syntiä vastaan.

        5 Te olette unohtaneet tämän sanan, joka rohkaisee teitä kuin isä poikiaan: -- Älä väheksy, poikani, Herran kuritusta, älä masennu, kun hän ojentaa sinua

        6 jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa, hän lyö jokaista, jonka pojakseen ottaa.

        7 Teidän kärsimyksenne on kasvatusta: Jumala kohtelee teitä omina poikinaan. Onko sellaista poikaa, jota isä ei kurittaisi?

        8 Jos te siis olette jääneet vaille kuritusta, josta kaikki muut ovat osansa saaneet, te olette äpäriä, ette laillisia lapsia.

        9 Kun maalliset isämme kurittivat meitä, me emme tohtineet vastustaa. Vielä paljon suurempi syy meillä on alistua taivaallisen Isämme tahtoon, sillä se takaa meille elämän.

        10 Isämme kurittivat meitä vain lyhyttä aikaa varten ja niin kuin heistä näytti hyvältä, mutta Jumalan kuritus koituu meidän todelliseksi parhaaksemme: me pääsemme osallisiksi hänen pyhyydestään.

        11 Vaikka kuritus ei sitä vastaan otettaessa koskaan tunnu iloiselta vaan ikävältä asialta, se lopulta antaa näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden.

        (Hepr. 12:4-11)

        ->

        11 Now no chastening for the present seemeth to be joyous, but grievous: nevertheless afterward it yieldeth the peaceable fruit of righteousness unto them which are exercised thereby. (King James)
        _________________

        8 Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

        9 Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.

        10 Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät.

        (1. Piet. 5:8-10)

        Kiitos paljon, greeeeen. Juuri tuota raamatunkohtaa kaipasin. Kiitos vain myös linkistä, ryhdynkin tästä nyt lukemaan sitä.


      • greeeeen
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Kiitos paljon, greeeeen. Juuri tuota raamatunkohtaa kaipasin. Kiitos vain myös linkistä, ryhdynkin tästä nyt lukemaan sitä.

        Kiusaantunut, olen iloinen siitä, että sinuun on tullut sanannälkä. :) Minuunkin se iski joitakin aikoja sitten tällä palstalla. Jumalan Pyhä Sana luo uutta.


      • greeeeen
        siljakalevi kirjoitti:

        Voi olla kiusaantunut siitä varma, että ennen uudestisyntymistä joutuu kamppailemaan synnin kanssa. Jos ei ihan verille asti, niin melkein, mutta kun sen on kärsinyt kaikki muuttuu.

        Juuri näin.

        8 Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

        9 Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.

        10 Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät.

        (1. Piet. 5:8-10)
        _______

        10 Isämme kurittivat meitä vain lyhyttä aikaa varten ja niin kuin heistä näytti hyvältä, mutta Jumalan kuritus koituu meidän todelliseksi parhaaksemme: me pääsemme osallisiksi hänen pyhyydestään.

        11 Vaikka kuritus ei sitä vastaan otettaessa koskaan tunnu iloiselta vaan ikävältä asialta, se lopulta antaa näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden.

        (Hepr. 12:10-11)


      • greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

        Juuri näin.

        8 Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

        9 Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.

        10 Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät.

        (1. Piet. 5:8-10)
        _______

        10 Isämme kurittivat meitä vain lyhyttä aikaa varten ja niin kuin heistä näytti hyvältä, mutta Jumalan kuritus koituu meidän todelliseksi parhaaksemme: me pääsemme osallisiksi hänen pyhyydestään.

        11 Vaikka kuritus ei sitä vastaan otettaessa koskaan tunnu iloiselta vaan ikävältä asialta, se lopulta antaa näin valmennetuille hedelmänsä: rauhan ja vanhurskauden.

        (Hepr. 12:10-11)

        Tämä edellinen siis vastauksena viestiin: siljakalevi
        13.10.2012 13:41


      • greeeeen
        Jonah kirjoitti:

        >>>Ajatustasolla voi jokaisella väärin kohdellulla vilahtaa halu vastata pahalle samalla mitalla, mutta ihmeellinen voima poistaa sen ja näin EI MUODOSTU SYNTITEKOA.

        Miksi sinulla, Jonah, on pahoja ajatuksia? Siis pa-ho-ja.

        Vihastuakin voi syntiä tekemättä, mutta pahuus lähimmäsiään kohtaan on aina syntiä. Tulee kyetä erottamaan negatiivissävyiset ajatukset pahoista (κακος, evil) ajatuksista.

        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;

        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.

        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        (Luuk. 6:43-45)


    • tukin ja ihmettelen

      En pahallakaan tahdolla löydä arvostelun kohteesta synnittömyys kerskausta. Hyvällä tahdolla näen ihmisen nöyrtyneen ja saaneen uskon vaikuttavat voimat. Mitä se Paavali siitä tutkimisesta sanoi? Oliko jotenkin niin, että otan selvää noiden voimasta?

      Minusta on kovin kummallista, että tuollaisia kirjoituksiä pitää arvostella niin väärin, että niistä saadan aikaiseksi aivan päinvastainen tulos, mitä kirjoittaja tarkoittaa. Tuo taitaa lähennellä pahaa syntiä, tai jo on sitä.

      "Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi."

      • asiastakyse

        Jotku eivät käsitä kirjoitettua, jotku vihaavat kirjoitettua ja jotku vääristelevät sitä tahallaan.


      • greeeeen

        Niin, on outoa, miten nuo kirjoitukset vääntyvä joidenkin mielessä ihan toisiksi. Niistä käy täysin selväksi se, että itsessään ihminen ei ole mitään, ja ettei täällä ole yhtään synnitöntä ihmistä. Mutta kun liha on ristiinnaulittuna kaikkine himoineen ja haluineen, ei se vallitse ihmistä. Se vanha ihminen, joka eli lihansa mukaan, on poissa, ja tilalle on tullut uusi luomus, ihminen, joka on luotu elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.


      • KESKUSTELKAA
        greeeeen kirjoitti:

        Niin, on outoa, miten nuo kirjoitukset vääntyvä joidenkin mielessä ihan toisiksi. Niistä käy täysin selväksi se, että itsessään ihminen ei ole mitään, ja ettei täällä ole yhtään synnitöntä ihmistä. Mutta kun liha on ristiinnaulittuna kaikkine himoineen ja haluineen, ei se vallitse ihmistä. Se vanha ihminen, joka eli lihansa mukaan, on poissa, ja tilalle on tullut uusi luomus, ihminen, joka on luotu elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

        Vääntäjät eivät ole saaneet Jumalan kuritusta. Miksi? Jumalan sanotaan kurittavan kaikki huomaansa ottaneet. Raamattu kertoo, että Jumalan pyhyydestä pääsee osalliseksi vain kuritetut. Siten se sitten menee, että ihminen ensin kuritetaan, ennen kuin tämä on uudeksi luomukseksi saanut tulla. Niin se vain menee.
        KURISTA PITÄÄ PUHUA JA KESKUTELLA.

        Heprealaiskirje 12
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.


    • tavallinen

      Asia on juuri kuten edellinen kirjoitti. Greeenin kirjoittamat kirjoitukset väännetään vääriksi, kuin olisi jokin oikeudenkäynti menossa, jossa on etukäteen päätetty tuomita syylliseksi tutkimatta syytetyn näkökulmasta ollenkaan asiaa.

      Tässä jotenkin tulee mieleen koko Jeesuksen ristiinnaulitsemista edeltäneet tapahtumat. Hänet päätettiin tappaa, vaikkei Hän ollut tehnyt mitään väärää. Ja vain sen takia, ettei ihmisten oma lihan tahto ja ihmiskunnia tulisi loukatuksi. Ettei vain ketään alennettaisi Jumalan pojan tähden.

      Joidenkin kirjoittajien on ihan pakko olla erimieltä, kun he nyt ovat niin päättäneet. Kyllä Jumalan Sana kestää asian tutkimisen, niin että se lopulta eteenne avautuu kokonaisuudessaan.

      Esimerkiksi tämä pihvinuijaako nimimerkin kirjoitus kuvastaa tarkalleen sitä tyyliä mikä ihmisiä on vaivannut jo ennen kuin Jeesus ristiinnaulittiin. Syytetään joukon mukana, ettei vain kukaan huomaisi, että joku osaa ajatella omillakin aivoilla ja huomaa vahingossa raamatun Sanaa tutkiessaan, että asia voi olla juuri niin, kuten greeen ja muut sen ovat teille esittäneet. Siis kuten raamattu asian kirjoituksissaan todentaa.

      Te joudutte lopulta myöntämään, että Sana on oikeassa. Te ette voi oikeaa asiaa vääräksi vääntää. Siitä tulee vain itsellenne huono olo. Tutkikaa itse asia, koska nyt tilanne on tämänkaltainen. Kaksi ihmistä riitelee ja tulee kolmas ja neljäs ja vielä viides paikalle. Kukaan heistä viimeisistä ei tiedä mistä on kyse, mutta he ovat toisen riitelevän ihmisen kavereita ja pitäähän kaveria puolustaa, joten ollaan sitten samaa mieltä, vaikkei tiedetä mistä edes riidellään. Näinhän se ihmisoikeus ihmisen pienessä mielessä toimii ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Tutkikaa itse asia, eikä nimimerkkiä, niin kuin jotkut tekevät. Antakaa kunnia Jeesukselle eli Hänelle kenelle se kuuluu. Jeesus oli oikeassa, vaikkei Hänenkään asiaa uskottu. Hän vain ei suostunut riitelemään kenenkään kanssa, vaan Hän todisti kuolemallaan kaikkien väitteet vääriksi. Antakaa siis Sanan puhua puolestaan!

      Miettikää mitä Herodes teki, ettei hänen kunniaansa vietäisi ihmisten silmissä. Hän antoi katkaista Johannes kastajan pään. Haluatteko te olla Jeesukselle uskollisia vai ihmisille?

      • greeeeen

        Totta kirjoitat, tavallinen. Minulle on eri ketjuissa tultu väittämään minun(kin) sanoneen yhtä ja toista sellaista, jota en ole koskaan sanonut, yhtenä esimerkkinä juuri tämä aloituksen asia. Täällä harrastetaan myöskin valheiden levittämistä 'selän takana'... Myös minusta henkilönä kirjoitetaan perättömiä, mutta niihin en juurikaan puutu, sillä en ole täällä kirjoittamassa itsestäni, enkä aio lisätä vettä siihen myllyyn, jota pyörittämällä halutaan viedä huomio pois asiasta, Jumalan Sanasta.


      • laskuoppiaikäkaikki
        greeeeen kirjoitti:

        Totta kirjoitat, tavallinen. Minulle on eri ketjuissa tultu väittämään minun(kin) sanoneen yhtä ja toista sellaista, jota en ole koskaan sanonut, yhtenä esimerkkinä juuri tämä aloituksen asia. Täällä harrastetaan myöskin valheiden levittämistä 'selän takana'... Myös minusta henkilönä kirjoitetaan perättömiä, mutta niihin en juurikaan puutu, sillä en ole täällä kirjoittamassa itsestäni, enkä aio lisätä vettä siihen myllyyn, jota pyörittämällä halutaan viedä huomio pois asiasta, Jumalan Sanasta.

        hyvin te painelete noita nappeja toisillenne, ei juurikaan tule laskuvirhettä, j a vaikka itse Jumala kysyisi jotain ihan oikein, tulee miinusta tai nollaa muualle!

        siinä sitä on synnittömyyden mallia.


    • aglius

      Siis edelleen on avoinna kysymys; KUOLIKO LIHANNE KERTALAAKISTA JA JÄI SINNE PORTIN PIELEEN, vai onko tehtävä samoin kuin Paavali kirjoittaa mm; PITÄKÄÄ itsenne synnolle kuolleina...jne!

      Minun on pitänyt pitää jo nelisenkymmentä vuotta Paavalin ohjeesta kiinni, ja pidän edelleenkin.

      Eli sellainen oppi, että liha jää pois laskuista kokonaan uudestisyntymässä, on suurta harhaa ja väärä opetusta.

      liha ei jää yhtään minnekkään, vaan se pidetään joka joka hetki ja päivä sielllä mihin Paavali sen ohjaa, eli PITÄKÄÄ itsenne synnille kuolleena jne.

      siinä on terve raitis oppi, ja sitä oppia olen tänne tarjonnut alusta asti.

      • greeeeen

        Room. 6:11 ->

        11 Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa. (Raamattu 1992)

        11 Niin myös te siksi teitänne pitäkäät, että te olette kuolleet synnille, mutta elätte Jumalalle, Jesuksen Kristuksen meidän Herran kautta. (Biblia 1776)

        11 Even so reckon ye also yourselves to be dead unto sin, but alive unto God in Christ Jesus. (American standard)

        11 Likewise reckon ye also yourselves to be dead indeed unto sin, but alive unto God through Jesus Christ our Lord. (King James)

        11 Så skall också ni se på er själva: ni är döda från synden och lever för Gud i Kristus Jesus. (Folkbibeln)

        11 Also auch ihr, haltet euch dafür, daß ihr der Sünde gestorben seid und lebet Gott in Christo Jesu, unserm HERRN. (Luther 1545)


    • Vastausta kysymykseesi ei näytä sinulle tulevan, aglius.
      Ylempänä 'asiastakyse' kommentoi kiitollisena greeenin kirjoituksia ja toistaa samalla (viesti 11.10.2012 klo 20:59) oppinsa kulmakiviä:

      >>Silloin (siis uudestisyntymässä) tapahtuu vallan vaihdos ja liha/synti jää portin ulkopuolle, sille ristille, jolle Jeesus naulattiin.>Mistä tuo synti tulee, kun liha on ristiin naulittu. Se tulee meille muistoista, tai lähimmäisten innostamana, sillä elämmehän vielä lihanruumiissa, mutta se vain käväisee ja poistuu.

    • Kun lueskelee tätäkin sivustoa, niin monelta kirjoittajalta on kokonaan kadonnut ajatus miten Jeesukseen uskominen antaa todellisen elämän arkeen. Rauhan ja levon.

      Nyt tämä sivu ja lähes koko foorumi on täynnä viisastelua ja oppirakennelmien /riitojen kyhäämistä.

      Niin, kun ihminen tulee uskoon, niiin tämä tekijä vaikuttaa ihisen arkeen ja erikooisesti mielialaan positiivisesti. Miksi? Siksi kun ihminen näin mahdollistuu tuntemaan itseään laajemmin ja syvemmin eli tiedostamaan synnin vaikutuksen,- joilla on yhteys ongelmiin.

      Jos ihminen todella ollisi synnitön käyttäytymiseltään, niin tämä tila merkitsisi ongelmatonta elämää. Ei kertakaikkiaan mitään murhetta. Mutta,- jos olemme oikein rehellisiä ja totuutta etsiviä salatuimpaan saakka, niin koko ihmisen elämä on pieniä ja suurempien ongelmien ja murheiden kyllästämä, johon littyy synti.

      Kun ihminen valvoo itseään, niin tämä tila merkitsee ihmisessä sitä, että hän mahdollistuu armossa kasvamaan pois synnistä. Siis jostain yksittäisestä JUMALAN tahdon vastaisesta asiasta, jolla on vaikutus häneen kielteisesti. Mutta, samalla on huomioitava, miten vielä repullinen, jos kaksikin jää muita syntejä jäljelle.

      Eli koko ihmisen elämä on parannuksen tekemistä erilaisista synneistä ja tietenkin samalla laajentaa ymmärrystään.

      " Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".

      • greeeeen

        Ml213, kaikki vääryys on syntiä, ja tosiaankin on niin, että jos teemme vääryyttä, elämämme on takuulla ongelmallista.

        31 Hurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen. (Sananl. 11:31)


      • asiastakyse
        greeeeen kirjoitti:

        Ml213, kaikki vääryys on syntiä, ja tosiaankin on niin, että jos teemme vääryyttä, elämämme on takuulla ongelmallista.

        31 Hurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen. (Sananl. 11:31)

        Pitäisikö minun nyt kerskata:). Kerskaan sen, että Raamattu pitää täydellisesti paikkansa ja lupaukset toteutuvat. Raamattu sanoo, että hurskaalta ei puutu mitään ja totisesti minulta ei puutu mitään, eikä puutu minun lapsenlapsiltanikaan, kuten Raamattu ilmoittaa. Kerskasinko nyt lihassa, vai Hengessä?

        Senpä tähden minä täällä kerronkin Jeesuksesta. Toivon jokaisen saavuttavan täydellisyyden, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.


      • aglius
        greeeeen kirjoitti:

        Ml213, kaikki vääryys on syntiä, ja tosiaankin on niin, että jos teemme vääryyttä, elämämme on takuulla ongelmallista.

        31 Hurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen. (Sananl. 11:31)

        Apostolithan kysyivät Jeesukselta, minkä palkan me tästä saamme ?

        Onko se kelvollista lainata Jeesuksen sanoja tähän kohtaan.

        Miksi pitää mennä Sananlaskuihin, jossa on paljon sellaista joka vaatii nähdä missä milentilassa ja miksi ne on ulos lausuttu.

        Jos ne ovat Salomonin sanomia, niin ei hänellä ollut joka asiassa Jumalan mieleinen näkemys. Jos Salomoni olisi täällä, joku heti kysyisi, miksi olet rikkonut juuri niitä asioita kohtaan joista Jumala kielsi aikoinaan.


      • asiastakyse
        aglius kirjoitti:

        Apostolithan kysyivät Jeesukselta, minkä palkan me tästä saamme ?

        Onko se kelvollista lainata Jeesuksen sanoja tähän kohtaan.

        Miksi pitää mennä Sananlaskuihin, jossa on paljon sellaista joka vaatii nähdä missä milentilassa ja miksi ne on ulos lausuttu.

        Jos ne ovat Salomonin sanomia, niin ei hänellä ollut joka asiassa Jumalan mieleinen näkemys. Jos Salomoni olisi täällä, joku heti kysyisi, miksi olet rikkonut juuri niitä asioita kohtaan joista Jumala kielsi aikoinaan.

        Älä hiuksia halo. Jos et pahempaa minusta löydä kuin sen, että ylistän Jumalaa vanhan liiton aikalaisen sanoilla, niin älä minua arvostele. Parempi olisi, kun olisimme ystäviä ja ottaisimme toisiltamme sen hyvän, mitä meillä on toisillemme antaa. Jos joku asia vaikuttaisi huonolta niin jättäisimme sen Jumalan kirkastettavaksi. Jos sitten on todella huonoa, niin silloin tietenkin saamme hylätä sen. Jokaisella Jumalan kouluttamalla on paljon annettavaa. Aarrearkku on täynnä, eikä se vajene, vaan päinvastoin täydentyy aina kun siitä toisille jakaa.

        Jaakobin kirje 1

        15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
        16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
        17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
        18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
        19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
        20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
        21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
        22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
        23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
        24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
        25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
        26 Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
        27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.


      • asiastakyse kirjoitti:

        Pitäisikö minun nyt kerskata:). Kerskaan sen, että Raamattu pitää täydellisesti paikkansa ja lupaukset toteutuvat. Raamattu sanoo, että hurskaalta ei puutu mitään ja totisesti minulta ei puutu mitään, eikä puutu minun lapsenlapsiltanikaan, kuten Raamattu ilmoittaa. Kerskasinko nyt lihassa, vai Hengessä?

        Senpä tähden minä täällä kerronkin Jeesuksesta. Toivon jokaisen saavuttavan täydellisyyden, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

        >>>Toivon jokaisen saavuttavan täydellisyyden, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä


      • greeeeen
        Jonah kirjoitti:

        >>>Toivon jokaisen saavuttavan täydellisyyden, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä

        Jonah, olet hyvin piikikäs ja pisteliäs, mutta ymmärrä, että teet tuon omaksi häviöksesi!

        Edelleenkään 'asiastakyse' ei sanonut itseään täydelliseksi.


      • asiastakyse
        Jonah kirjoitti:

        >>>Toivon jokaisen saavuttavan täydellisyyden, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä

        En ole koskaan käsittänyt mikä sai sinut minua vihaamaan silloin, kun aloit keksiä minusta pahoja valheita. Minä en sinua vihaa ja siksi toivon sinullekkin parempaa elämää, joka on meidän jokaisen saavutettavissa uskon kautta jeesukseen, Uskon nimittäin, että tällä palstalla kirjoittavat etivät kukanenkin jotain. Jopa he, jotka pahoin sanoin käyvät toisiaan vastaan.

        Tekikö se, että kerroin Jeesuksen olevan Jumala sen, että et voi minua sietää?

        Mielestäni sinä tarvitset Jumalan apua vapautuaksesi tuosta ja saadaksesi täydellisyyden, jota me tosin täällä katsomme ikään kuin peilin kautta, mutta silti VAIKUTTAVA VOIMA ON TODELLINEN. Jonah, yritä edes keskutella ja jätä nuo syyttämiset jo pois. Eivät ne sinulle anna rauhaa.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        En ole koskaan käsittänyt mikä sai sinut minua vihaamaan silloin, kun aloit keksiä minusta pahoja valheita. Minä en sinua vihaa ja siksi toivon sinullekkin parempaa elämää, joka on meidän jokaisen saavutettavissa uskon kautta jeesukseen, Uskon nimittäin, että tällä palstalla kirjoittavat etivät kukanenkin jotain. Jopa he, jotka pahoin sanoin käyvät toisiaan vastaan.

        Tekikö se, että kerroin Jeesuksen olevan Jumala sen, että et voi minua sietää?

        Mielestäni sinä tarvitset Jumalan apua vapautuaksesi tuosta ja saadaksesi täydellisyyden, jota me tosin täällä katsomme ikään kuin peilin kautta, mutta silti VAIKUTTAVA VOIMA ON TODELLINEN. Jonah, yritä edes keskutella ja jätä nuo syyttämiset jo pois. Eivät ne sinulle anna rauhaa.

        Jeesus sana tuli pienellä ja se on heti korjattava. Jeesus on Jumalan Sana, Jumalan ainoa Poika, Jonah, sinunkin Herrasi jos tahdot.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Älä hiuksia halo. Jos et pahempaa minusta löydä kuin sen, että ylistän Jumalaa vanhan liiton aikalaisen sanoilla, niin älä minua arvostele. Parempi olisi, kun olisimme ystäviä ja ottaisimme toisiltamme sen hyvän, mitä meillä on toisillemme antaa. Jos joku asia vaikuttaisi huonolta niin jättäisimme sen Jumalan kirkastettavaksi. Jos sitten on todella huonoa, niin silloin tietenkin saamme hylätä sen. Jokaisella Jumalan kouluttamalla on paljon annettavaa. Aarrearkku on täynnä, eikä se vajene, vaan päinvastoin täydentyy aina kun siitä toisille jakaa.

        Jaakobin kirje 1

        15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
        16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
        17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
        18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
        19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
        20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
        21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
        22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
        23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
        24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
        25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
        26 Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
        27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

        Poistun täältä nyt. Toisten iloksi ja toisten suruksi, mutta ehkä palaan joskus. Rukoilen teidän kaikkien puolesta. Herralla on minulle työtehtävät toisaalla.


      • ml213.
        greeeeen kirjoitti:

        Ml213, kaikki vääryys on syntiä, ja tosiaankin on niin, että jos teemme vääryyttä, elämämme on takuulla ongelmallista.

        31 Hurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen. (Sananl. 11:31)

        """Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä. Herra Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa. ""

        Haluan ymmärtää sinua greeen tarkemmin ja siksi kysäisen. Oletko koskaan pahjoittanut toisen ihmisen mieltä eli tehnyt syntiä. Oletko kasvattanut lapsesi (jos sinulla on) ilman synnintekemistä? Oletko elänyt parisuhteessa (jos olet naimisissa) ilman syntiä tekemättä?

        Siis oletko koskaan pahoittanut mieltäsi /tullut murheeliseksi oman käyttäytymisen tähden eli tehnyt syntiä?
        (Kysäisen ihan vakavasti). Annat itsestäsi vahvan kuvan, miten vierasta sinulle on synti,- käyttäytymisessäsi.


      • asiastakyse kirjoitti:

        Jeesus sana tuli pienellä ja se on heti korjattava. Jeesus on Jumalan Sana, Jumalan ainoa Poika, Jonah, sinunkin Herrasi jos tahdot.

        No niin tuli pienellä. Sellaista sattuu, kun on harhateillä.


      • aglius
        asiastakyse kirjoitti:

        Älä hiuksia halo. Jos et pahempaa minusta löydä kuin sen, että ylistän Jumalaa vanhan liiton aikalaisen sanoilla, niin älä minua arvostele. Parempi olisi, kun olisimme ystäviä ja ottaisimme toisiltamme sen hyvän, mitä meillä on toisillemme antaa. Jos joku asia vaikuttaisi huonolta niin jättäisimme sen Jumalan kirkastettavaksi. Jos sitten on todella huonoa, niin silloin tietenkin saamme hylätä sen. Jokaisella Jumalan kouluttamalla on paljon annettavaa. Aarrearkku on täynnä, eikä se vajene, vaan päinvastoin täydentyy aina kun siitä toisille jakaa.

        Jaakobin kirje 1

        15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
        16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
        17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
        18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
        19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
        20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.
        21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
        22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
        23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
        24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
        25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
        26 Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
        27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

        en ole sinua kommentoinut mitenkään tässä !

        kysyin greenin viestiin mit kysyin.


      • greeeeen kirjoitti:

        Jonah, olet hyvin piikikäs ja pisteliäs, mutta ymmärrä, että teet tuon omaksi häviöksesi!

        Edelleenkään 'asiastakyse' ei sanonut itseään täydelliseksi.

        Mikä oli piikikästä, Green?

        Oletko jo uudestisyntynyt? Vai onko kysymykseni piikikäs?


      • samako.
        aglius kirjoitti:

        en ole sinua kommentoinut mitenkään tässä !

        kysyin greenin viestiin mit kysyin.

        Jospa näiden nimimerkkien takana on yksi ja sama henkilö? Innokkuus vastata kielii samasta henkilöstä.


      • asiastakyse kirjoitti:

        Poistun täältä nyt. Toisten iloksi ja toisten suruksi, mutta ehkä palaan joskus. Rukoilen teidän kaikkien puolesta. Herralla on minulle työtehtävät toisaalla.

        No, ehkäpä "asiastakyse" palaat taas uudella nimimerkillä.
        Ja jatkat tarinoitasi, kun nimimerkkisi on nyt tällä kertaa taas "häväisty".

        Sinuunhan ei jalopeura iske, kuin muiden ihmisten kautta.


      • lukija
        ml213. kirjoitti:

        """Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä. Herra Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa. ""

        Haluan ymmärtää sinua greeen tarkemmin ja siksi kysäisen. Oletko koskaan pahjoittanut toisen ihmisen mieltä eli tehnyt syntiä. Oletko kasvattanut lapsesi (jos sinulla on) ilman synnintekemistä? Oletko elänyt parisuhteessa (jos olet naimisissa) ilman syntiä tekemättä?

        Siis oletko koskaan pahoittanut mieltäsi /tullut murheeliseksi oman käyttäytymisen tähden eli tehnyt syntiä?
        (Kysäisen ihan vakavasti). Annat itsestäsi vahvan kuvan, miten vierasta sinulle on synti,- käyttäytymisessäsi.

        Olisipa kiva nähdä greeeenin vastaus. Vai murentaako se hänen täydellistä egoaan?


      • mikäs moka nyt tuli?
        asiastakyse kirjoitti:

        Poistun täältä nyt. Toisten iloksi ja toisten suruksi, mutta ehkä palaan joskus. Rukoilen teidän kaikkien puolesta. Herralla on minulle työtehtävät toisaalla.

        Tuliko tahtivirhe greeeeenin kanssa, vastasit hänelle tehtyyn kysymykseen. Vahinkoja sattuu, vaan mistähän tämä vahinko kertoo kun poistua pitää heti perään?


      • Sherlock Holmes
        samako. kirjoitti:

        Jospa näiden nimimerkkien takana on yksi ja sama henkilö? Innokkuus vastata kielii samasta henkilöstä.

        Hmm, yksinkertaista, rakas Watson!


      • Totuus / Rakkaus
        lukija kirjoitti:

        Olisipa kiva nähdä greeeenin vastaus. Vai murentaako se hänen täydellistä egoaan?

        "Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai ei edes saata tehdä syntiä"

        Kyllä tulee ihan paha olo, lukiessa tuollaista tekstiä. Ihan niinkuin ei saisi olla rehellisesti syntinen, asioita ja elämää ja kaikkea ihmisyydessä olevaa haluava ja himoitseva? Niinkuin pitäisi puoliväkisin yrittää olla parempi kuin on, ja hylätä totuus omasta itsestään ja ihmisyydestään?

        Ei tule kauppoja.

        Totuus, jonka jälkeen vasta Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa vuodatetaan kunnon tosi-uskiksen sydämeen, vapauttaa vasta Pyhän Hengen tulen. Kaikki muu pyristely ja teeskentely totuutta vastaan vie vain valheen tielle.

        Edellinen Aloittajalle.


      • virhe/päivä
        asiastakyse kirjoitti:

        Jeesus sana tuli pienellä ja se on heti korjattava. Jeesus on Jumalan Sana, Jumalan ainoa Poika, Jonah, sinunkin Herrasi jos tahdot.

        "Jeesus sana tuli pienellä"

        So what.

        Eihän tuollaiset pikku virheet ratkaise taivaaseen menemistä, kaikkihan me virheitä teemme.

        Menestysteologiaa ilmassa...?...


      • greeeeen
        lukija kirjoitti:

        Olisipa kiva nähdä greeeenin vastaus. Vai murentaako se hänen täydellistä egoaan?

        Miksi toistat samaa valhetta, josta juuri kirjoitin aloituksessa?


      • greeeeen
        Jonah kirjoitti:

        No niin tuli pienellä. Sellaista sattuu, kun on harhateillä.

        Jonahille.

        Ja sinä siis juuri kysyit, mikä oli piikikästä... Tuota, mitä teet ihan koko ajan, kuvaamaan on maailmassa eräs v-alkuinen ruma sana.

        Tiedätkö, minäkin osaisin, mutta olen onnellinen siitä, että minun ei TARVITSE tuohon enää ryhtyä. Joku vuosi sitten olisit saanut minulta saavillisen niskaasi, mutta nyt olen vain harmissani puolestasi.


      • greeeeeen
        virhe/päivä kirjoitti:

        "Jeesus sana tuli pienellä"

        So what.

        Eihän tuollaiset pikku virheet ratkaise taivaaseen menemistä, kaikkihan me virheitä teemme.

        Menestysteologiaa ilmassa...?...

        Kyllä minäkin korjaan yleensä kirjoitusvirheeni Jumalaan viittavissa sanoissa, ihan vain Hänen kunniakseen.


      • virhe/päivä
        greeeeeen kirjoitti:

        Kyllä minäkin korjaan yleensä kirjoitusvirheeni Jumalaan viittavissa sanoissa, ihan vain Hänen kunniakseen.

        Ääh.

        Siis tarkoitatko että seuraat pari päivää aikaisempiakin tekstejäsi ja riennät korjailemaan niitä niiden perässä?

        Kuule se mikä on kirjoitettu niin se on kirjoitettu ja sillä sipuli, menet vielä kaikkialle muualle kuin taivaaseen jos alat korjailemaan ja paikkailemaan kirjoitusvirheitäsi ja yleensäkin virheitäsi elämässä, elämä on tehty sen takia että me voisimme virheidemme takia oppia sitä, ei sen takia että olisimme siinä ja siellä täydellisiä, vain sitten kun kuolemme ja pääsemme pois tästä langeenneesta ruumiistamme taivaaseen, siellä, vasta siellä kaikki muuttuu täydelliseksi, älä vain kuule systeri/veli hairahdu tielläsi menestymisen teologiaan, nyt pahasti siltä näyttää!!!


      • . . .
        greeeeen kirjoitti:

        Miksi toistat samaa valhetta, josta juuri kirjoitin aloituksessa?

        Et ole rehellinen.

        Jos green väität ettet muka himoitse tehdä, välillä, syntiä, olet harhassa. Korjaa nyt itsesi ihmisten ilmoille äläkä yritä olla parempi kuin sinä, juuri se, mikä sinä itse juuri olet. Kaikki muu, jokaisen uskovan kohdalla on teeskentelyä ja vie lopulta koko uskonelämän harhaan.


      • ml213.
        . . . kirjoitti:

        Et ole rehellinen.

        Jos green väität ettet muka himoitse tehdä, välillä, syntiä, olet harhassa. Korjaa nyt itsesi ihmisten ilmoille äläkä yritä olla parempi kuin sinä, juuri se, mikä sinä itse juuri olet. Kaikki muu, jokaisen uskovan kohdalla on teeskentelyä ja vie lopulta koko uskonelämän harhaan.

        Niimpä.Vaakava asia tässä on, miten ihminen tekee JUMALAN tietämyksen ja koko ihisen pelastamisen turhaksi.

        Jos ihminen ei koe ja näe itsessään synti käyttäytymistä, niin mitä pelastettavaa tässä on. Mutta, todellisuus on, miten jokaisessa ihmisessä on pelastettavaa /syntikäyttäytymistä ja tämän tiedostaen ihminen tarvitsee JUMALAN aivoittaman pelastuksen ja erikoisesti siihen liittyvän ARMON.

        Suoraan sanoen en ymmärrä greeeniä, miksi hän ei ole rehellinen ja avoin tunnusta avoimesti tarvitsevansa armoa joka päivä. (Syntikäyttäytymiseensä) KUKAAN ihminen ei voi täyttää JUMALAN lakia ja siksi Jeesuksen sovitustyö on avain synnittömyyteen,- JUMALAN silmin katsottuna. JUMALA ei näe syntiä ihmisessä, joka uskoo Jeesuksen sovitustyöhön syntiensä sovittajana. Niin, taas sovitettavaa riittää meillä jokaisella.


      • . . .
        ml213. kirjoitti:

        Niimpä.Vaakava asia tässä on, miten ihminen tekee JUMALAN tietämyksen ja koko ihisen pelastamisen turhaksi.

        Jos ihminen ei koe ja näe itsessään synti käyttäytymistä, niin mitä pelastettavaa tässä on. Mutta, todellisuus on, miten jokaisessa ihmisessä on pelastettavaa /syntikäyttäytymistä ja tämän tiedostaen ihminen tarvitsee JUMALAN aivoittaman pelastuksen ja erikoisesti siihen liittyvän ARMON.

        Suoraan sanoen en ymmärrä greeeniä, miksi hän ei ole rehellinen ja avoin tunnusta avoimesti tarvitsevansa armoa joka päivä. (Syntikäyttäytymiseensä) KUKAAN ihminen ei voi täyttää JUMALAN lakia ja siksi Jeesuksen sovitustyö on avain synnittömyyteen,- JUMALAN silmin katsottuna. JUMALA ei näe syntiä ihmisessä, joka uskoo Jeesuksen sovitustyöhön syntiensä sovittajana. Niin, taas sovitettavaa riittää meillä jokaisella.

        Me tarvitaan Jeesusta joka päivä ja joka hetki, antamaan syntimme anteeksi.

        Mä itse näen mun syntini syvyyden koko ajan edessäni, se ei minusta, mun lihasta pois lähde kulumallakaan. Vasta kun tämän lihallisen puolen rehellisesti tunnustaa olevan olemassa, voi hengellinen kasvu lähteä käyntiin, oikealta pohjalta.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        . . . kirjoitti:

        Me tarvitaan Jeesusta joka päivä ja joka hetki, antamaan syntimme anteeksi.

        Mä itse näen mun syntini syvyyden koko ajan edessäni, se ei minusta, mun lihasta pois lähde kulumallakaan. Vasta kun tämän lihallisen puolen rehellisesti tunnustaa olevan olemassa, voi hengellinen kasvu lähteä käyntiin, oikealta pohjalta.

        Entäpä, jos täällä onkin pidemmälle kasvaneita mitä sinä olet? Jos on heitä, jotka ovat saaneet armon päästä lihantadosta, kuten raamattu selvästi vaatii? Entä jos täällä pikataankin noita pyhiksi raamatussa sanottuja? Jeesus tuli ottamaan synnin pois ja se tapahtuu tässä ajassa, eikä rajan toidella puolella.


      • aglius
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Entäpä, jos täällä onkin pidemmälle kasvaneita mitä sinä olet? Jos on heitä, jotka ovat saaneet armon päästä lihantadosta, kuten raamattu selvästi vaatii? Entä jos täällä pikataankin noita pyhiksi raamatussa sanottuja? Jeesus tuli ottamaan synnin pois ja se tapahtuu tässä ajassa, eikä rajan toidella puolella.

        Jokainen uudestisyntynyt on pyhä, eikä se perustu siihen kuinka pitkälle olemme edenneet kasvun tiellä, viis minuuttia sitten pelastunut kuuluu pyhien joukkoon siinä kuin viiskymmentä vuotta uskossa kilvoitellut.

        pyhyys perustaa JUmalan asumiseen Pyhän henkensä kautta ihmissydämessä, ei siihen, kuinka viimeisn päälle olemme saaneet lihamme ristille,joskin siihen on voimakas kehoitus, ja se kuuluu ehdottomasti kilvoitukseen. Miten muuten voimme olla kunniaksi Herrallemme, kuin toteutttamalla Raamatun ohjetta; Te olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis kristus ruumiissanne. Sitä sanootaan elämänvanhurskaudeksi.

        laitetaan vähän Raamattua tähän asiaa selventämään, eli ensin Paavalin alkutervehdystä Roomassa asuville pyhille, mm;

        7. kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

        Sana "pyhät" ei tarkoita jotakin erityistä seurakunnassa olevaa ryhmää, joka on muita korkeammalla hengellisellä tasolla, vaan kaikkia niitä, jotka ovat panneet toivonsa Herraan ja uskovat häneen. (Novum, ja vain siksi että ei tarvinnut itse kirjoittaa (miten lihallista)).

        Toinen kohta edelleen samaa asiaa,

        26. Sillä Makedonia ja Akaia ovat halunneet kerätä yhteisen lahjan niille Jerusalemin pyhille, jotka ovat köyhyydessä.

        tässä näemme kuinka ensinnäkin tämä "pyhyys" ei ole minkään ajallisen siunauksen takuu, kuten täälläkin annetaan ymmärtää, että uskova saa palkkansa, ja jumalaton saa palkkansa, joka tietyissä piireissä kovasti on ajalliseen vaurauteen ja sen kaltaiseeen siunaukseen liitttyvä.

        Eli "pyhät" olivat siellä köyhiä ja kurjasti eläviä uudestisyntyneitä uskovia, joille kerättiin avustusta että selvisivät eteenpäin.

        tässäkin näemme, kuinka lyhytaikaista oli se alun voimakas yhteys kaikessa, kuinka siellä myytiin maaatiloja ja rahat annettiin jaettavaksi kaikille. Se vaihe oli jo kaiketi liki kokonaan ohitse, ja tilanne oli se, että toiset elivät köyhyydessä ja toiset varakkuudessa ihan kuin tänäänkin.

        tällaista asiaa "pyhistä" uskovista.


      • greeeeen
        . . . kirjoitti:

        Et ole rehellinen.

        Jos green väität ettet muka himoitse tehdä, välillä, syntiä, olet harhassa. Korjaa nyt itsesi ihmisten ilmoille äläkä yritä olla parempi kuin sinä, juuri se, mikä sinä itse juuri olet. Kaikki muu, jokaisen uskovan kohdalla on teeskentelyä ja vie lopulta koko uskonelämän harhaan.

        Hänen yhteydessään syntiä on helppo vastustaa.

        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

        (1. Joh. 5:3-4)


      • greeeeen
        mikäs moka nyt tuli? kirjoitti:

        Tuliko tahtivirhe greeeeenin kanssa, vastasit hänelle tehtyyn kysymykseen. Vahinkoja sattuu, vaan mistähän tämä vahinko kertoo kun poistua pitää heti perään?

        Jokaisella, joka lausuu perättömiä lähimmäisestään, on tahtivirhe suhteessa Jumalaan.


    • aglius

      Samaa olen ajanut takaa koko aihepiirissä, että kun julistamme jotain, miksi emme pysy totuudessa joka minulla on nykyhetkessä, vaan piiloudumme Raamatun totuuksien taakse, antamalla sen kuvan, ett MINÄ olen tässä nyt päässyt tähän pisteeseen.

      En ymmärrä sellaista, mitä sellainen auttaa ja ketä ja mihin ?

      Minusta on rehellsitä sanoa, että Raamattu kehoittaa täydellisyyteen, mutta minä olen vielä kaukana siitä, mutta, pyrin siihen kaiken aikaa, ja kuoletan lihaani monin tavoin vain sitä asiaa varten.

      nyt kun näin kirjoitan, niin kohta on joku kimpussa ja sanoo että solvaan jotain, ja julistan vastoin Sanaa ja mitä muuta haukumista vielä.

      Ja nämä samat arvioijat sitten kiivailevat Sanan puolesta olevinaan.

      En ymmärrä mitä tässä ajetan takaa.

      vai onko kyse näistä uskonsanalaista, joiden mukaan ei sa edes ajatella mitään realista, se on heti epäuskoa. Olen tavannut sellaista opetusta. Ei saa tunnustaa suullaan sairautta utsessään, se on epäuskon julistamista, jne..

    • """Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä. Herra Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa. ""

      Haluan ymmärtää sinua greeen tarkemmin ja siksi kysäisen. Oletko koskaan pahjoittanut toisen ihmisen mieltä eli tehnyt syntiä. Oletko kasvattanut lapsesi (jos sinulla on) ilman synnintekemistä? Oletko elänyt parisuhteessa (jos olet naimisissa) ilman syntiä tekemättä?

      Siis oletko koskaan pahoittanut mieltäsi /tullut murheeliseksi oman käyttäytymisen tähden eli tehnyt syntiä?
      (Kysäisen ihan vakavasti). Annat itsestäsi vahvan kuvan, miten vierasta sinulle on synti,- käyttäytymisessäsi.

      • Greeen. Kun pohdit noita kysymyksiäni,- joita toivon läpikäyvän oikein kunnolla itseäs tutkiskellen, niin muistanet ja huomioinet, miten valehtelukin on syntiä eli anna rehellinen vastaus kysymyksiini.


    • missä synnittömät ki

      Mites tämä keskustelu tyssäsi kuin seinään?

      • mikä vastaus???

        Odotan greeeenin kommenttia hänelle esitettyihin kysymyksiin.


    • Asiastakyseen - tavallisen - greeeenin välisiin askelmerkkeihin tuli joku häiriö. Siihen suuntaan keskustelun tyssäys antaa viitteitä.

      Jokaiselle meistä tekee hyvää vetäytyä rauhaan miettimään oman pelastuksensa ja todistuksensa perusteita Jumalan sanan valossa.

      En ole poikkeus siinä suhteessa.

      • aikuinen nainen

        "Siihen suuntaan keskustelun tyssäys antaa viitteitä."

        Sokeako olet? Greeeeenillä on yli sadan viestin ketju, sinulla taas alle kahdenkymmenen.

        Sinun keskustelut ts.riiteleminen on jäänyt vähiin, toisin on Greeeenillä.

        Turhaan yrität kieltää todellisuuden.


      • aikuinen nainen kirjoitti:

        "Siihen suuntaan keskustelun tyssäys antaa viitteitä."

        Sokeako olet? Greeeeenillä on yli sadan viestin ketju, sinulla taas alle kahdenkymmenen.

        Sinun keskustelut ts.riiteleminen on jäänyt vähiin, toisin on Greeeenillä.

        Turhaan yrität kieltää todellisuuden.

        Heh, epäilen vahvasti aikuisuuttasi, hengellisessä mielessä.

        En ole sokea, vaan näen kirkkaasti, miten ns. kolmen koplan farisealainen kilpalaulanta tyssäsi äkillisesti kuin kanan lento.

        Turha sinun sitä on kieltää. Sitähän me kumpikaan emme voi tietää, milloin ja miten kilpakoplan laulu ja lento jatkuu.

        Olemmehan me sentään samaa mieltä siitä, että laulu- ja lentoharjoituksia kannattaa jatkaa vasta kun nuotit ja realiteetit on tarkistettu kohdalleen, Elämän Sanan mukaisesti.


      • k.kiusaantunut
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Heh, epäilen vahvasti aikuisuuttasi, hengellisessä mielessä.

        En ole sokea, vaan näen kirkkaasti, miten ns. kolmen koplan farisealainen kilpalaulanta tyssäsi äkillisesti kuin kanan lento.

        Turha sinun sitä on kieltää. Sitähän me kumpikaan emme voi tietää, milloin ja miten kilpakoplan laulu ja lento jatkuu.

        Olemmehan me sentään samaa mieltä siitä, että laulu- ja lentoharjoituksia kannattaa jatkaa vasta kun nuotit ja realiteetit on tarkistettu kohdalleen, Elämän Sanan mukaisesti.

        Vastaan aikuisen naisen puolesta.

        Me emme olekaan aiemmin keskustelleet, Semper. Jonkun viestin sain sinulta leahimnin ketjussa, ja se käsitteli syntiä.

        Jotkut neuvoivat siinä, ja omassa ketjussani lukemaan evankeliumeja. Erityisesti Johannesta.

        Siellä sanotaan aiheesta synti näin: "Jeesus vastasi:"Jos te olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä."

        Haukut asiastakysettä ja greeeeeniä farisealaisuudesta, hieno sana, mutta merkitys ei ole kovin hieno. Fariseuksista oli viattomuus kaukana, jos olen oikein ymmärtänyt. He olivat lain osaajia, ja tuo Joh.9:41 kuvaa juuri heitä.

        Olen keskustellut vain asiastakyseen kanssa, ja hän ei vaikuta fariseukselta...

        Te riitelette kaiken aikaa, kauheita syytöksiä koko ajan. En ole ateistien nähnyt yhtä lailla riitelevän.

        ps. Semper, veliseni, tiedätkö mistä löytyy se raamatun kohta jossa sanotaan"Ette ole vielä verille asti vastustaneet syntiä"?tms.

        Se löytyy raamatusta, vaikka greeenin mielestä synnin kanssa ei kuulu rajusti kamppailla. Sillekin tosin löytyy tukea raamatusta. Tilanteen mukaan kaiketi kuuluu mennä.

        Tässä pohdintoja vastauskoon tulleelta loukatulle semperille.


      • k.kiusaantunut kirjoitti:

        Vastaan aikuisen naisen puolesta.

        Me emme olekaan aiemmin keskustelleet, Semper. Jonkun viestin sain sinulta leahimnin ketjussa, ja se käsitteli syntiä.

        Jotkut neuvoivat siinä, ja omassa ketjussani lukemaan evankeliumeja. Erityisesti Johannesta.

        Siellä sanotaan aiheesta synti näin: "Jeesus vastasi:"Jos te olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä."

        Haukut asiastakysettä ja greeeeeniä farisealaisuudesta, hieno sana, mutta merkitys ei ole kovin hieno. Fariseuksista oli viattomuus kaukana, jos olen oikein ymmärtänyt. He olivat lain osaajia, ja tuo Joh.9:41 kuvaa juuri heitä.

        Olen keskustellut vain asiastakyseen kanssa, ja hän ei vaikuta fariseukselta...

        Te riitelette kaiken aikaa, kauheita syytöksiä koko ajan. En ole ateistien nähnyt yhtä lailla riitelevän.

        ps. Semper, veliseni, tiedätkö mistä löytyy se raamatun kohta jossa sanotaan"Ette ole vielä verille asti vastustaneet syntiä"?tms.

        Se löytyy raamatusta, vaikka greeenin mielestä synnin kanssa ei kuulu rajusti kamppailla. Sillekin tosin löytyy tukea raamatusta. Tilanteen mukaan kaiketi kuuluu mennä.

        Tässä pohdintoja vastauskoon tulleelta loukatulle semperille.

        Kiitos sanoistasi, siskoseni, nimim. k.kiusaantunut!

        Ei tässä mitään haukkua tai riitelyä ole, siis oikeasti.

        Ainakin minä olen mitä hyväntuulisimmalla päällä;).

        Siunausta sinulle ja paljon kestäväisyyttä uskon tiellä!

        Heb.10:36 "Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on."


      • ei tee syntiä
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Vastaan aikuisen naisen puolesta.

        Me emme olekaan aiemmin keskustelleet, Semper. Jonkun viestin sain sinulta leahimnin ketjussa, ja se käsitteli syntiä.

        Jotkut neuvoivat siinä, ja omassa ketjussani lukemaan evankeliumeja. Erityisesti Johannesta.

        Siellä sanotaan aiheesta synti näin: "Jeesus vastasi:"Jos te olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä."

        Haukut asiastakysettä ja greeeeeniä farisealaisuudesta, hieno sana, mutta merkitys ei ole kovin hieno. Fariseuksista oli viattomuus kaukana, jos olen oikein ymmärtänyt. He olivat lain osaajia, ja tuo Joh.9:41 kuvaa juuri heitä.

        Olen keskustellut vain asiastakyseen kanssa, ja hän ei vaikuta fariseukselta...

        Te riitelette kaiken aikaa, kauheita syytöksiä koko ajan. En ole ateistien nähnyt yhtä lailla riitelevän.

        ps. Semper, veliseni, tiedätkö mistä löytyy se raamatun kohta jossa sanotaan"Ette ole vielä verille asti vastustaneet syntiä"?tms.

        Se löytyy raamatusta, vaikka greeenin mielestä synnin kanssa ei kuulu rajusti kamppailla. Sillekin tosin löytyy tukea raamatusta. Tilanteen mukaan kaiketi kuuluu mennä.

        Tässä pohdintoja vastauskoon tulleelta loukatulle semperille.

        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

        1. Joh. 5:18

        Mielelläni näkisin semperin selityksen tälle. Raamattuhan sanoo asian ihan selvästi.


      • ei tee syntiä kirjoitti:

        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

        1. Joh. 5:18

        Mielelläni näkisin semperin selityksen tälle. Raamattuhan sanoo asian ihan selvästi.

        Ymmärrän asian niin, että Johannes tarkoittaa tuossa jakeessa synnin harjoittamista; siis toistuvaa synnin tekemistä niin, ettei tehdä välitöntä tosi parannusta, jos/kun synti hetkeksi pettää.

        "Tee syntiä" teonsana on ko. jakeessa preesens-aikamuodossa, joka tarkoittaa jatkuvaa asiantilaa eikä yksittäistä tapahtumaa.

        Novum-teosta lainaan harvoin, mutta tässä kohdassa se antaa hyvän ja selkeän selityksen:

        >>Verbin preesensmuoto puhuu jatkuvuudesta, tottumuksesta, jostakin pysyvästä. Oikea kristitty ei elä synnissä. Uudestisyntyminen johtaa uuteen elämäntapaan


      • armon matkalainen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Ymmärrän asian niin, että Johannes tarkoittaa tuossa jakeessa synnin harjoittamista; siis toistuvaa synnin tekemistä niin, ettei tehdä välitöntä tosi parannusta, jos/kun synti hetkeksi pettää.

        "Tee syntiä" teonsana on ko. jakeessa preesens-aikamuodossa, joka tarkoittaa jatkuvaa asiantilaa eikä yksittäistä tapahtumaa.

        Novum-teosta lainaan harvoin, mutta tässä kohdassa se antaa hyvän ja selkeän selityksen:

        >>Verbin preesensmuoto puhuu jatkuvuudesta, tottumuksesta, jostakin pysyvästä. Oikea kristitty ei elä synnissä. Uudestisyntyminen johtaa uuteen elämäntapaan

        Niinhän se on niinkuin Semper sanot.En vain ole ennen vielä tavannut ihmisiä,jotka niinpaljon ylistävät omaa erinomaista uskoaan,muita väheksyen.Ei sellainen tapa tuo toisia lähemmäs Jeesusta. Valitettavasti aika väsyttävää elämää,Ihan toista on elämä armon vaikutuspiirissä,armokeskeisessä julistuksessa jossa heikko syntinsä tunteva saa kokea armoa ja anteeksi antamista.Ei epätoivoa.


      • greeeeen

        Turhaan riemuitset, Semper. Mitään häiriötä ei ole, en vain edelleenkään asu tällä palstalla.


      • asiat ja asiat
        armon matkalainen kirjoitti:

        Niinhän se on niinkuin Semper sanot.En vain ole ennen vielä tavannut ihmisiä,jotka niinpaljon ylistävät omaa erinomaista uskoaan,muita väheksyen.Ei sellainen tapa tuo toisia lähemmäs Jeesusta. Valitettavasti aika väsyttävää elämää,Ihan toista on elämä armon vaikutuspiirissä,armokeskeisessä julistuksessa jossa heikko syntinsä tunteva saa kokea armoa ja anteeksi antamista.Ei epätoivoa.

        Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää..... ei täällä kukaan omaa erinomaisuuttaan ylistä vaan sitä mitä Herra tekee omilleen.


    • tavallinen

      Paavalin kirje Tiitukselle 2:11

      Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille

      12. ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,

      13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajan Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
      14. hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät KAIKESTA LAITTOMUUDESTA ja PUHDISTAAKSEEN itselleen omaisuudeksi kansan, JOKA HYVIÄ TEKOJA AHKEROITSEE.

      sinulle ml213, kyselit greeeniltä kysymyksiä. Tässä sinulle:

      15. Kaikki on PUHDASTA PUHTAILLE; mutta SAASTAISILLE ja USKOTTOMILLE ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on SAASTAINEN.

      16. He väittävät TUNTEVANSA JUMALAN, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.

      Te ette vieläkään ymmärrä itse asiakokonaisuutta, koska se käsittää koko Kristuksen elämän salaisuuden. Itse olin ennen samanlainen kuin te. Kuljin valoaläpäisemättömät lasit silmilläni todella kauan. Luulin tekeväni oikein. Tutkikaa asiaa, älkää greeeniä. Ei ole mitään syytä solvata ketään nimimerkkiä. En halua mennä taivaaseen, kun kirjat avataan, kuulemaan miten olen pahoittanut Jeesuksen tahdon puhumalla toisista pahaa. Antakaa ihmisten olla rauhassa ja keskittykää itse asiaan eli Jeesukseen ja Hänen tahtonsa tekemiseen kaikkien lähimmäistenne kohdalla.

      Meidän läheisiämme ovat kaikki ihmiset maanpäällä, niitä ei voi valita. Kaikki ovat Jumalalle rakkaita. Sekä sinä, että nimimerkki greeeen ja kaikki muutkin. Sellainen, joka on hengessä vapaa, ei taivu arvostelemaan tuolla tavoin rumasti pilkaten. Jeesus on meitä kaikkia varten!

      • ihmetellen luen

        montako henkeä siihen "me" piiriin kuuluu, ja ketä ne ovat ne "te" ja kenties "ne "?


      • ml213.

        """Sellainen, joka on hengessä vapaa, ei taivu arvostelemaan tuolla tavoin rumasti pilkaten.""

        Jos tuolla minua tarkoitat, niin ihmetelen missä viestissäni olen pilkannut tai ivannut ketään,- edes greeniä. Jos toinen ei ymmärrä, jotain asiaa, niin viisainta on kysäistä,- että tulisi ymmärtäväiseksi ja näin ei anna väärää todistusta lähimmäisestään.

        Samaa kyselytuntiahan greenkin pitää täällä ja mitä väärää tässä olisi. Nyt tuli vain pattitilanne ja pysähdys ja siksi tämä asia olisi hyvä selkeyttää, että jatkaisimme asian käsittelyä laajemmin. (Vai oletko green ja oliko viestisi sisältö vastauksena kysymyksiini.)


    • tavallinen

      Mitä siinä on ihmettelemistä. Jeesukseen uskovat me, te, he ,ne piiriin kuuluvat. Ei kai Jeesus tarvitse mitään yksittäisiä piirejä vai tarviiko sinusta?

      • vielä ihmettelevä

        mutta näyttäisi siltä että mainostat me piiriä johon itse kuulut ja "te" olette sen piirin ulkopuolella !

        mitä tämä tarkoittaa kyselee ihmettelijä


    • """Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä. Herra Itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa omansa. ""

      Haluan ymmärtää sinua greeen tarkemmin ja siksi kysäisen. Oletko koskaan pahoittanut toisen ihmisen mieltä eli tehnyt syntiä. Oletko kasvattanut lapsesi (jos sinulla on) ilman synnintekemistä? Oletko elänyt parisuhteessa (jos olet naimisissa) ilman tekemättä syntiä?

      Siis oletko koskaan pahoittanut mieltäsi /tullut murheelliseksi oman käyttäytymisesi tähden eli synnin tekemisen tähden?
      (Kysäisen ihan vakavasti). Annat itsestäsi vahvan kuvan, miten vierasta sinulle on synti,- käyttäytymisessäsi.

      Vastaus ei vaatine muuta kuin rehellisyyttä ja avoimuutta.

      • greeeeen

        Ml213, miksi ihmeessä tekisimme vääryyttä? Miksi ihmeessä teksimme vääryyttä omia lapsiamme kohtaan? Teetkö sinä?

        Minkälaista vääryyttä teet parisuhteessa?

        En ole missään sanonut, että uudestisyntynyt ei voisi erehtyä koskaan, vaan tässä on kyse siitä, että jotkut väittävät olevansa uudestisyntyneitä ja kumpuavansa silti sisältäkäsin päivittäin pahaa. He uskottelevat, että asiantila on noin kaikkien uskovien/uudestisyntyneiden kohdalla.

        Esimerkiksi Semper sanoo vievänsä päivittäin tuota sisäistä pahuuttaan ristille ja tekevänsä näin aina parannuksen jostakin yksittäisestä synnistä. Hänen uskossa olonsa aika lasketaan käsittääkseni vuosikymmenissä. Kysynpä siis erään televisiomainoksen sävyssä teiltä:

        Mistä näitä syntejä oikein tulee?

        Mistä sitä pahuutta siis oikein riittää?
        __________

        Raamattu kertoo asiasta näin:

        7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

        8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

        (Jaak. 4:7-8)
        _______

        18 Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

        19 Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.

        (Matt. 15:18-19)
        _______

        43 "Yksikään hyvä puu ei tee kelvotonta hedelmää eikä yksikään kelvoton puu hyvää hedelmää.

        44 Hedelmästään jokainen puu tunnetaan. Eihän orjantappuroista koota viikunoita eikä piikkipensaasta poimita rypäleitä.

        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

        (Luuk. 6:43-45)


      • ml213.
        greeeeen kirjoitti:

        Ml213, miksi ihmeessä tekisimme vääryyttä? Miksi ihmeessä teksimme vääryyttä omia lapsiamme kohtaan? Teetkö sinä?

        Minkälaista vääryyttä teet parisuhteessa?

        En ole missään sanonut, että uudestisyntynyt ei voisi erehtyä koskaan, vaan tässä on kyse siitä, että jotkut väittävät olevansa uudestisyntyneitä ja kumpuavansa silti sisältäkäsin päivittäin pahaa. He uskottelevat, että asiantila on noin kaikkien uskovien/uudestisyntyneiden kohdalla.

        Esimerkiksi Semper sanoo vievänsä päivittäin tuota sisäistä pahuuttaan ristille ja tekevänsä näin aina parannuksen jostakin yksittäisestä synnistä. Hänen uskossa olonsa aika lasketaan käsittääkseni vuosikymmenissä. Kysynpä siis erään televisiomainoksen sävyssä teiltä:

        Mistä näitä syntejä oikein tulee?

        Mistä sitä pahuutta siis oikein riittää?
        __________

        Raamattu kertoo asiasta näin:

        7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

        8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

        (Jaak. 4:7-8)
        _______

        18 Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

        19 Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.

        (Matt. 15:18-19)
        _______

        43 "Yksikään hyvä puu ei tee kelvotonta hedelmää eikä yksikään kelvoton puu hyvää hedelmää.

        44 Hedelmästään jokainen puu tunnetaan. Eihän orjantappuroista koota viikunoita eikä piikkipensaasta poimita rypäleitä.

        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

        (Luuk. 6:43-45)

        """Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä"".

        Kerrohan viimein tämän hetkinen tilasi ja selkeästi eli onko sinussa syntikäyttäytymistä eli teetkö syntiä kuin muutkin uudestisyntyneet ihmiset?

        Eli allekirjoitatko Paavalin totyeamuksen ihmisestä eli sitä mitä en tahdo, niin sitä teen ja lopputuloksena Paavali vaikeroi ; Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista. (Huom. Pelastaa,- ei muuta).

        PS.
        Siis lankeiletko syntiin arjen keskellä ja siten ainoastaan JUMALAN armo ja siihen turvautuminen on se pelastava käsite.


      • greeeeen
        ml213. kirjoitti:

        """Todellisuudessa Jumalasta syntynyt ei halua tai edes saata tehdä syntiä. Kun liha on ristillä, ei se hallinnoi ihmistä"".

        Kerrohan viimein tämän hetkinen tilasi ja selkeästi eli onko sinussa syntikäyttäytymistä eli teetkö syntiä kuin muutkin uudestisyntyneet ihmiset?

        Eli allekirjoitatko Paavalin totyeamuksen ihmisestä eli sitä mitä en tahdo, niin sitä teen ja lopputuloksena Paavali vaikeroi ; Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista. (Huom. Pelastaa,- ei muuta).

        PS.
        Siis lankeiletko syntiin arjen keskellä ja siten ainoastaan JUMALAN armo ja siihen turvautuminen on se pelastava käsite.

        Ml213, emmeköhän ole jo molemmat nähneet, mitä tällä palstalla aiheuttaa omasta elämästään kertominen, jos kirjoittaja ei julista olevansa täynnä pahuutta ja syntisyyttä. Kaikki huomio siirretään henkilöön ja alkaa hirveä syytöstulva. Sellainen keskustelu (jos sitä voi edes keskusteluksi nimittää) on täysin turhaa, joten edelleenkin pitäydyn _täällä_ asioiden tarkastelussa Raamatun sanan valossa.

        Paavali kysyi, kuka pelastaa hänet tästä kuoleman ruumiista, mutta kyllä hän oli jo pelastuksensa löytänyt. ->

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        (Room. 8:1-9)
        _______

        Onko sinulla, ml213, lihan vaiko Hengen mieli? (en pyydä vastaamaan tässä)


      • k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

        Ml213, miksi ihmeessä tekisimme vääryyttä? Miksi ihmeessä teksimme vääryyttä omia lapsiamme kohtaan? Teetkö sinä?

        Minkälaista vääryyttä teet parisuhteessa?

        En ole missään sanonut, että uudestisyntynyt ei voisi erehtyä koskaan, vaan tässä on kyse siitä, että jotkut väittävät olevansa uudestisyntyneitä ja kumpuavansa silti sisältäkäsin päivittäin pahaa. He uskottelevat, että asiantila on noin kaikkien uskovien/uudestisyntyneiden kohdalla.

        Esimerkiksi Semper sanoo vievänsä päivittäin tuota sisäistä pahuuttaan ristille ja tekevänsä näin aina parannuksen jostakin yksittäisestä synnistä. Hänen uskossa olonsa aika lasketaan käsittääkseni vuosikymmenissä. Kysynpä siis erään televisiomainoksen sävyssä teiltä:

        Mistä näitä syntejä oikein tulee?

        Mistä sitä pahuutta siis oikein riittää?
        __________

        Raamattu kertoo asiasta näin:

        7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

        8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

        (Jaak. 4:7-8)
        _______

        18 Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

        19 Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.

        (Matt. 15:18-19)
        _______

        43 "Yksikään hyvä puu ei tee kelvotonta hedelmää eikä yksikään kelvoton puu hyvää hedelmää.

        44 Hedelmästään jokainen puu tunnetaan. Eihän orjantappuroista koota viikunoita eikä piikkipensaasta poimita rypäleitä.

        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

        (Luuk. 6:43-45)

        "Esimerkiksi Semper--" Miksi taaas esimerkkinä Semper?

        Hän kritisoi palstalla kirjoittavia ystäviäsi. sekö oikeuttaa sinua riepottelemaan veljeäsi noin?

        Täällä monet kritisoivat samoja tyyppejä, yksi sanoi jaikalia puoskariksi, miksi et ota heistä esimerkkiä itsellesi?

        Jaikal auttoi minua kun tulin uskoon, en pidä häntä puoskarina. Mutta myös Semper on veljeni.

        Semper on myös sinun veljesi, ei ole varmasti Jumalan tahto että vihaat häntä noin paljon.

        "Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastoista esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastoista pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu."

        Sinun sydän on täynnä vihaa veljeasi kohtaan. Mitä Raamattu siitä sanoo?

        "Sovi ensin veljesi kanssa ja vasta sen jälkeen tuo uhrilahjasi alttarille."

        Mooseksen kirja.


      • greeeeen
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        "Esimerkiksi Semper--" Miksi taaas esimerkkinä Semper?

        Hän kritisoi palstalla kirjoittavia ystäviäsi. sekö oikeuttaa sinua riepottelemaan veljeäsi noin?

        Täällä monet kritisoivat samoja tyyppejä, yksi sanoi jaikalia puoskariksi, miksi et ota heistä esimerkkiä itsellesi?

        Jaikal auttoi minua kun tulin uskoon, en pidä häntä puoskarina. Mutta myös Semper on veljeni.

        Semper on myös sinun veljesi, ei ole varmasti Jumalan tahto että vihaat häntä noin paljon.

        "Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastoista esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastoista pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu."

        Sinun sydän on täynnä vihaa veljeasi kohtaan. Mitä Raamattu siitä sanoo?

        "Sovi ensin veljesi kanssa ja vasta sen jälkeen tuo uhrilahjasi alttarille."

        Mooseksen kirja.

        Semper on esimerkkinä siksi, että hän on jatkuvasti itse tässä asiassa ja siitä kirjoittavissa kiinni.

        Jaikalissa on nähtävillä paljon hyvää, mutta mm. näin on Semper valitettavasti häntä kohdellut ->

        Semper.Fidelis:

        >>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen
        petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä
        korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.


      • k.kiusaantunut
        greeeeen kirjoitti:

        Semper on esimerkkinä siksi, että hän on jatkuvasti itse tässä asiassa ja siitä kirjoittavissa kiinni.

        Jaikalissa on nähtävillä paljon hyvää, mutta mm. näin on Semper valitettavasti häntä kohdellut ->

        Semper.Fidelis:

        >>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen
        petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä
        korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.

        Hmm.. en ymmärrä mikä on syynä kritiikkiin, tuota jaikalia kohtaan.

        Hän on täysin vaaraton. Tiedän ettei uskovaisempaa miestä saa hakea kuin tuo jaikal. Luotin häneen, eikä hän pettänyt luottamustani.


      • koitapa kysyä
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Hmm.. en ymmärrä mikä on syynä kritiikkiin, tuota jaikalia kohtaan.

        Hän on täysin vaaraton. Tiedän ettei uskovaisempaa miestä saa hakea kuin tuo jaikal. Luotin häneen, eikä hän pettänyt luottamustani.

        Kysyppäs semperiltä. Hän vihaa jaikalia ja on kateellinen niin, että kaikki muuttuu mustaksi hänen ajatuksissaan.


      • ml213.
        greeeeen kirjoitti:

        Ml213, emmeköhän ole jo molemmat nähneet, mitä tällä palstalla aiheuttaa omasta elämästään kertominen, jos kirjoittaja ei julista olevansa täynnä pahuutta ja syntisyyttä. Kaikki huomio siirretään henkilöön ja alkaa hirveä syytöstulva. Sellainen keskustelu (jos sitä voi edes keskusteluksi nimittää) on täysin turhaa, joten edelleenkin pitäydyn _täällä_ asioiden tarkastelussa Raamatun sanan valossa.

        Paavali kysyi, kuka pelastaa hänet tästä kuoleman ruumiista, mutta kyllä hän oli jo pelastuksensa löytänyt. ->

        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        (Room. 8:1-9)
        _______

        Onko sinulla, ml213, lihan vaiko Hengen mieli? (en pyydä vastaamaan tässä)

        No, voitanee päätellä tämän aiheen pohdinta, mutta edelleen jäin ihmettelemään miten vaikeaa sinun on antaa selkeää ja rehelölistä vastausta uskokstasi / itsestäsi.

        En kysynyt ilkeyttäni tms,- vaanihan juuri siitä syystä, että tuntisin sinua laajemmin ja erikoisesti mahdollistuisin antamaan sinusta todistuksen,- joka olisi JUMALAN mielen mukainen. Siis avoin ja rehellinen ja valkeudessa vaeltava ihminen.

        Niin, enhän ole edes kysynyt henkilökohtaisia asioita /tapahtumia,- vaan ihan yleisellä tasolla olevia.

        Kun toisaalla mainitsin lasten kasvattamisen ja parisuhteen, niin tiedän, miten näillä alueilla ihmiset yleensä tekevät eniten syntiä,- myös uudestisyntyneet. Monasti se alitajunnassa oleva paha olo siirretään lähimmäiseen ja kuka se muu olisi kuin puoliso ja lapset. TÄMÄN TODELLISUUDEN ovat myöntäneet minulle kaikki VALKEUDESSA varltavat ja itsensä tuntevat ihmiset.

        Eli se punainen lanka todella on, miten arvaamattoman arvokas asia on ymmärtää ja uskoa JUMALAN armo ja armahtavasisuus ja erikosesti Jeesuksen sovutuksesta tulevana.


      • greeeeen
        ml213. kirjoitti:

        No, voitanee päätellä tämän aiheen pohdinta, mutta edelleen jäin ihmettelemään miten vaikeaa sinun on antaa selkeää ja rehelölistä vastausta uskokstasi / itsestäsi.

        En kysynyt ilkeyttäni tms,- vaanihan juuri siitä syystä, että tuntisin sinua laajemmin ja erikoisesti mahdollistuisin antamaan sinusta todistuksen,- joka olisi JUMALAN mielen mukainen. Siis avoin ja rehellinen ja valkeudessa vaeltava ihminen.

        Niin, enhän ole edes kysynyt henkilökohtaisia asioita /tapahtumia,- vaan ihan yleisellä tasolla olevia.

        Kun toisaalla mainitsin lasten kasvattamisen ja parisuhteen, niin tiedän, miten näillä alueilla ihmiset yleensä tekevät eniten syntiä,- myös uudestisyntyneet. Monasti se alitajunnassa oleva paha olo siirretään lähimmäiseen ja kuka se muu olisi kuin puoliso ja lapset. TÄMÄN TODELLISUUDEN ovat myöntäneet minulle kaikki VALKEUDESSA varltavat ja itsensä tuntevat ihmiset.

        Eli se punainen lanka todella on, miten arvaamattoman arvokas asia on ymmärtää ja uskoa JUMALAN armo ja armahtavasisuus ja erikosesti Jeesuksen sovutuksesta tulevana.

        Jos meillä on jostakin syystä paha olo, tulee meidän kääntyä Jeesuksen puoleen. Meillä ei ole oikeutta eikä tarvetta siirtää pahaa oloamme muihin ihmisiin. Jos teemme vääryyttä lähimmäisillemme siksi, että itsellä ei ole hyvä olla, teemme todella väärin, emmekä ole valvoneet itseämme.

        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. (1. Joh. 5:18)

        Edelleenkään en sano, etteikö Kristuksen omakin voisi erehtyä joskus, mutta uskova, joka löytää jatkuvasti pahuutta itsestään, ei ole puhdistanut sydäntään, eikä ristiinnaulinnut lihaansa himoineen ja haluineen.


      • auttakaa lasta
        koitapa kysyä kirjoitti:

        Kysyppäs semperiltä. Hän vihaa jaikalia ja on kateellinen niin, että kaikki muuttuu mustaksi hänen ajatuksissaan.

        k-kiusaantunut ei vielä osaa välttää vaaraa. Hän on vasta uskosta kiinni ottamassa ja nyt häntä pitää auttaa välttämään vaaraa. Kuuntele nimimerkki jaikalin opetuksia k-kiusaantunut. Täällä on monta eksyttäjää, jotka osaavat kyllä puhua kauniisti ja käyttävät raamattua apunaan. Ei kauniit puheet ole tarpeellisia ilman totuutta, vain TOTUUS on tarpeellinen.


      • k.kiusaantunut
        auttakaa lasta kirjoitti:

        k-kiusaantunut ei vielä osaa välttää vaaraa. Hän on vasta uskosta kiinni ottamassa ja nyt häntä pitää auttaa välttämään vaaraa. Kuuntele nimimerkki jaikalin opetuksia k-kiusaantunut. Täällä on monta eksyttäjää, jotka osaavat kyllä puhua kauniisti ja käyttävät raamattua apunaan. Ei kauniit puheet ole tarpeellisia ilman totuutta, vain TOTUUS on tarpeellinen.

        Kiitos neuvosta.


    • Olemmeko synnittömiä ja täydellisiä?

      emme ole ! vielä-

      • greeeeen

        Emme niin, kuten aloituskin kertoo. :)


      • kyselijäkysyy
        greeeeen kirjoitti:

        Emme niin, kuten aloituskin kertoo. :)

        mitä te sitten olette, ja miten se suhteutuu kirjoittamiinne, ja miksi niihn on tartuttu jos ei syystä ?

        se on helppoa testata itsensä kysymällä itseltään vaikkapa, onko minussa, siis MINUSSA enää yhtään jälellä vanhaa aatua elossa ?

        eikö ole helppo kysymys ja siihen kun vastaa että on, niin kaikki kina loppuu heti siihen paikkaan aiheesta.

        jos vastaa, ei ole, niin se kertoo jotain, ja saattaa aiheuttaa kinalle jatkuvuutta.


      • greeeeen
        kyselijäkysyy kirjoitti:

        mitä te sitten olette, ja miten se suhteutuu kirjoittamiinne, ja miksi niihn on tartuttu jos ei syystä ?

        se on helppoa testata itsensä kysymällä itseltään vaikkapa, onko minussa, siis MINUSSA enää yhtään jälellä vanhaa aatua elossa ?

        eikö ole helppo kysymys ja siihen kun vastaa että on, niin kaikki kina loppuu heti siihen paikkaan aiheesta.

        jos vastaa, ei ole, niin se kertoo jotain, ja saattaa aiheuttaa kinalle jatkuvuutta.

        Vanha aatu, siis se ihminen, joka toteutti Jumalan tahdon sijasta oman lihansa himoja ja haluja, on kuollut.


      • kyselijälisääihmet
        greeeeen kirjoitti:

        Vanha aatu, siis se ihminen, joka toteutti Jumalan tahdon sijasta oman lihansa himoja ja haluja, on kuollut.

        Eli mikä on tämä vempulaation tarve, josta ei saa selvää vaikka pinseteillä yrittäis !

        Mikä ihmeen tarve se on piilotella fraasien takana, mutta suoraa vastausta ei saa ei sitten millään.

        Miksi et saa sanottua kun kysyn, onko siis SINUN elämäsi staprosenttisesti lihavapaata sen jokaisena hetkenä, ja jos ei ole, miksi tekeydyt kuin olisi jo.

        Ei minulle JUmalan sanomia tarvitse lainata, omistan oman Raamatun, kysymys on siitä missä kohtaa tässä kokonaisuudessa MINÄ seison nyt tällä hetkellä !

        Jos ei selvää ja alakoululaisen ymmärrettävää vastausta tähän saa, jälelle ei jää muuta kuin että pidänteitä omavanhurskaina kerskailijoina ja kierrän kaukaa sellaiset.


      • greeeeen
        kyselijälisääihmet kirjoitti:

        Eli mikä on tämä vempulaation tarve, josta ei saa selvää vaikka pinseteillä yrittäis !

        Mikä ihmeen tarve se on piilotella fraasien takana, mutta suoraa vastausta ei saa ei sitten millään.

        Miksi et saa sanottua kun kysyn, onko siis SINUN elämäsi staprosenttisesti lihavapaata sen jokaisena hetkenä, ja jos ei ole, miksi tekeydyt kuin olisi jo.

        Ei minulle JUmalan sanomia tarvitse lainata, omistan oman Raamatun, kysymys on siitä missä kohtaa tässä kokonaisuudessa MINÄ seison nyt tällä hetkellä !

        Jos ei selvää ja alakoululaisen ymmärrettävää vastausta tähän saa, jälelle ei jää muuta kuin että pidänteitä omavanhurskaina kerskailijoina ja kierrän kaukaa sellaiset.

        Ymmärrätkö asian vastauksestani 14.10.2012 11:37?

        Sinullakin on joko lihan tai Hengen mieli.


    • Selkeyttä

      Jotenkin tulee sellainen olo tuosta kirjoittamastasi, niinkuin väittäisit olevasi synnitön ?

      Oletko aloittaja, ihan tosissasi Kristuksen armon alla, ja ymmärrätkö sinussa, sinun lihassasi olevan ja vallitsevan syntisyytesi syvyyden, siis todellakin ?

      Että synti pysyy sinussa, ja joka päivä, hautaan saakka ?

      Jos, ja vasta, kun tämän sisimpääsi ja sydämeesi hyväksyt ja sisäistät joka päivä, ja joka hetki - niin silloin ymmärrät että armo peittää kaiken synnin.

      Mutta jokin rassaa tuossa aloituksessasi.

      Jollakin tavalla et ole nyt rehellinen varsinkaan itseäsi kohtaan, ja yritätkö kuitenkin mennä oman lihan lakisi ja syntisyytesi(joka jatkuu aina hautaan saakka) ohi lillumaan jollekin kokonaisesta ihmisyydestä irroitetulle saarekkeelle, jossa omaa syntisyyttä ei olisi enää olemassa ? ? ?

      • greeeeen

        Mitenköhän sinulle tuollainen olo tuli? Toivon, että luet aloituksen uudelleen.

        Armo ei peittele kaikkea syntiä. Synnin tekeminen on lopetettava, ja sen pystyy lopettamaan. Eikä Hänen yhteydessään, Jumalasta syntyneenä synnin vastustaminen ole edes vaikeaa. Hänen yhteydessään ihminen on uusi luomus - luotu elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.


      • kyselijäihmettelee
        greeeeen kirjoitti:

        Mitenköhän sinulle tuollainen olo tuli? Toivon, että luet aloituksen uudelleen.

        Armo ei peittele kaikkea syntiä. Synnin tekeminen on lopetettava, ja sen pystyy lopettamaan. Eikä Hänen yhteydessään, Jumalasta syntyneenä synnin vastustaminen ole edes vaikeaa. Hänen yhteydessään ihminen on uusi luomus - luotu elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

        Niin, mistähän se voisi tulla muusta kuin luetuista teksteistä sellainen olo !

        Eihän täällä muuta ole luettavana kuin muutaman täydellisyyteen yltäneen tekstejä aiheesta.

        Jumalan Sanasta kerskaaminen ei ole väärin, kunhan muistaa oman NYT-hetken tilansa siinä samalla. Muuten lukijalle jää se kuva, että tosiaan keskuudessamme elää muutamia jioden lihalla ei ole enää mitään osuutta elämän millään osa-alueella, ja se on suuri harha ja itsepetos.


      • ET OSAA LUKEA
        kyselijäihmettelee kirjoitti:

        Niin, mistähän se voisi tulla muusta kuin luetuista teksteistä sellainen olo !

        Eihän täällä muuta ole luettavana kuin muutaman täydellisyyteen yltäneen tekstejä aiheesta.

        Jumalan Sanasta kerskaaminen ei ole väärin, kunhan muistaa oman NYT-hetken tilansa siinä samalla. Muuten lukijalle jää se kuva, että tosiaan keskuudessamme elää muutamia jioden lihalla ei ole enää mitään osuutta elämän millään osa-alueella, ja se on suuri harha ja itsepetos.

        Etpä näy osaavan lukea. Lue vaikka nyt tuo aloitus ja katso kerskaako ihminen synnittömyydellä, vai pelastuksella. Antaako kunniaa itselleen, vai pelastajalleen. Eivät kaikki näe. Toiset jäävät sokeiksi.

        kyselijihmettelee on yksi näistä tämän palstan SOKEISTA.


      • kysselijäihmettelijä
        ET OSAA LUKEA kirjoitti:

        Etpä näy osaavan lukea. Lue vaikka nyt tuo aloitus ja katso kerskaako ihminen synnittömyydellä, vai pelastuksella. Antaako kunniaa itselleen, vai pelastajalleen. Eivät kaikki näe. Toiset jäävät sokeiksi.

        kyselijihmettelee on yksi näistä tämän palstan SOKEISTA.

        Itse olet sokea, kun et näe missä on tekstini PAINOPISTE !

        ja kun et tietenkään viitsi sitä etsiä, kerron sen vielä kerran, eli lukijalle ei saa jäädä epäselvää, mikä ITSE olen tässä kaikessa hengellisessä avaruudessa suhteessa ulosantiini.

        Ja se just puuttuu, vai mistä luuelet johtuvan pitkät kinat ellei juuri siitä, että kirjoittaja jättää lukijan siihen käsitukseen että MINÄ olen se joka on päässyt jo tähän satatilaan.

        Ja kun kukaan ei ole päässyt siihen, vai onko sinunkin lihasi täysin kuolleessa tilassa joka ikisessä elämän hetkessä ja intervallissa kunnes hauta on kiinni luotu, vai eikö ole.

        TULIKO SELVÄKS !


      • greeeeen
        kyselijäihmettelee kirjoitti:

        Niin, mistähän se voisi tulla muusta kuin luetuista teksteistä sellainen olo !

        Eihän täällä muuta ole luettavana kuin muutaman täydellisyyteen yltäneen tekstejä aiheesta.

        Jumalan Sanasta kerskaaminen ei ole väärin, kunhan muistaa oman NYT-hetken tilansa siinä samalla. Muuten lukijalle jää se kuva, että tosiaan keskuudessamme elää muutamia jioden lihalla ei ole enää mitään osuutta elämän millään osa-alueella, ja se on suuri harha ja itsepetos.

        Ystäväinen, sinä kyselijä, siellä aloituksen lainauksissa(kin) painotetaan sitä, että kukaan, siis yksikään ihminen, ei ole täydellinen!


      • greeeeen
        kysselijäihmettelijä kirjoitti:

        Itse olet sokea, kun et näe missä on tekstini PAINOPISTE !

        ja kun et tietenkään viitsi sitä etsiä, kerron sen vielä kerran, eli lukijalle ei saa jäädä epäselvää, mikä ITSE olen tässä kaikessa hengellisessä avaruudessa suhteessa ulosantiini.

        Ja se just puuttuu, vai mistä luuelet johtuvan pitkät kinat ellei juuri siitä, että kirjoittaja jättää lukijan siihen käsitukseen että MINÄ olen se joka on päässyt jo tähän satatilaan.

        Ja kun kukaan ei ole päässyt siihen, vai onko sinunkin lihasi täysin kuolleessa tilassa joka ikisessä elämän hetkessä ja intervallissa kunnes hauta on kiinni luotu, vai eikö ole.

        TULIKO SELVÄKS !

        *Minä itse* on tässä se subjekti, joka saa vastustaa syntiä Hänen yhteydessään/voimassaan.


      • loputon kyselijä
        greeeeen kirjoitti:

        Ystäväinen, sinä kyselijä, siellä aloituksen lainauksissa(kin) painotetaan sitä, että kukaan, siis yksikään ihminen, ei ole täydellinen!

        Ei ole siitäkäänkyse, ollaanko täydellsiä, vaan siitä onko lihasi kokonaan poissa pelistä elämäsi jokaisena hetkenä, eli synnin tekemisestä.

        tässä on polttopiste.

        Täydellisyyden puute on kokonaan eri asia.

        minun lihani ei ole läheskään kuollut, eikä kuolekkaan, vaan ihan varmasti murehdutan Jumalan Henkeä tulevina päivinä ainakin ihan vähän, jos sattuu, että herpaannun jonain hetkenä niin vanha aatu livahtaa heti ristiltä alas, ja jos ei muuta, niin se ehtii sanooa pari tiukkaa sanaa vaikkapa lapsilleni, tai hankalalle asiakkaalle, taikka vastaavaa.

        kyse ei ole täydellisyyden puutteesta, vaan lihalle hetkeksi annetusta vallasta,jolloin se jo ehtii tehdä tekojaan.


      • greeeeen
        loputon kyselijä kirjoitti:

        Ei ole siitäkäänkyse, ollaanko täydellsiä, vaan siitä onko lihasi kokonaan poissa pelistä elämäsi jokaisena hetkenä, eli synnin tekemisestä.

        tässä on polttopiste.

        Täydellisyyden puute on kokonaan eri asia.

        minun lihani ei ole läheskään kuollut, eikä kuolekkaan, vaan ihan varmasti murehdutan Jumalan Henkeä tulevina päivinä ainakin ihan vähän, jos sattuu, että herpaannun jonain hetkenä niin vanha aatu livahtaa heti ristiltä alas, ja jos ei muuta, niin se ehtii sanooa pari tiukkaa sanaa vaikkapa lapsilleni, tai hankalalle asiakkaalle, taikka vastaavaa.

        kyse ei ole täydellisyyden puutteesta, vaan lihalle hetkeksi annetusta vallasta,jolloin se jo ehtii tehdä tekojaan.

        Kyselijä, näin sinä juuri äsken sanoit:

        >>Eihän täällä muuta ole luettavana kuin muutaman täydellisyyteen yltäneen tekstejä aiheesta.


      • greeeeen
        loputon kyselijä kirjoitti:

        Ei ole siitäkäänkyse, ollaanko täydellsiä, vaan siitä onko lihasi kokonaan poissa pelistä elämäsi jokaisena hetkenä, eli synnin tekemisestä.

        tässä on polttopiste.

        Täydellisyyden puute on kokonaan eri asia.

        minun lihani ei ole läheskään kuollut, eikä kuolekkaan, vaan ihan varmasti murehdutan Jumalan Henkeä tulevina päivinä ainakin ihan vähän, jos sattuu, että herpaannun jonain hetkenä niin vanha aatu livahtaa heti ristiltä alas, ja jos ei muuta, niin se ehtii sanooa pari tiukkaa sanaa vaikkapa lapsilleni, tai hankalalle asiakkaalle, taikka vastaavaa.

        kyse ei ole täydellisyyden puutteesta, vaan lihalle hetkeksi annetusta vallasta,jolloin se jo ehtii tehdä tekojaan.

        >>minun lihani ei ole läheskään kuollut, eikä kuolekkaan, vaan ihan varmasti murehdutan Jumalan Henkeä tulevina päivinä ainakin ihan vähän, jos sattuu, että herpaannun jonain hetkenä niin vanha aatu livahtaa heti ristiltä alas, ja jos ei muuta, niin se ehtii sanooa pari tiukkaa sanaa vaikkapa lapsilleni, tai hankalalle asiakkaalle, taikka vastaavaa.


      • greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

        >>minun lihani ei ole läheskään kuollut, eikä kuolekkaan, vaan ihan varmasti murehdutan Jumalan Henkeä tulevina päivinä ainakin ihan vähän, jos sattuu, että herpaannun jonain hetkenä niin vanha aatu livahtaa heti ristiltä alas, ja jos ei muuta, niin se ehtii sanooa pari tiukkaa sanaa vaikkapa lapsilleni, tai hankalalle asiakkaalle, taikka vastaavaa.

        Ef. 4:29-30:

        29 Let no corrupt communication proceed out of your mouth, but that which is good to the use of edifying, that it may minister grace unto the hearers.

        30 And grieve not the holy Spirit of God, whereby ye are sealed unto the day of redemption.

        (King James)
        _______

        29 Älköön yksikään rietas puhe teidän suustanne lähtekö, vaan mitä sovelias on parannuksen tarpeeksi, että se kelvollinen kuulla olis.

        30 Ja älkäät Jumalan Pyhää Henkeä murheelliseksi saattako, jossa te lunastuksen päivään asti kiinnitetyt olette. (Biblia 1776)


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        loputon kyselijä kirjoitti:

        Ei ole siitäkäänkyse, ollaanko täydellsiä, vaan siitä onko lihasi kokonaan poissa pelistä elämäsi jokaisena hetkenä, eli synnin tekemisestä.

        tässä on polttopiste.

        Täydellisyyden puute on kokonaan eri asia.

        minun lihani ei ole läheskään kuollut, eikä kuolekkaan, vaan ihan varmasti murehdutan Jumalan Henkeä tulevina päivinä ainakin ihan vähän, jos sattuu, että herpaannun jonain hetkenä niin vanha aatu livahtaa heti ristiltä alas, ja jos ei muuta, niin se ehtii sanooa pari tiukkaa sanaa vaikkapa lapsilleni, tai hankalalle asiakkaalle, taikka vastaavaa.

        kyse ei ole täydellisyyden puutteesta, vaan lihalle hetkeksi annetusta vallasta,jolloin se jo ehtii tehdä tekojaan.

        Sinä kuolet synteihisi, kun et usko pelastukseen, etkä sitä käsitä!!!!!!!!!!


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Sinä kuolet synteihisi, kun et usko pelastukseen, etkä sitä käsitä!!!!!!!!!!

        Kyselijälle tuo. Sinä greeeen käsität pelastuksen. Sinulle pelkästään onnittelut siitä, että kykenet käsitämään Jumalan salatutkin asiat. Sinulle ne avataan entistä täydellisempänä. Kyselijä menettää entisenkin ymmärryksen ripauksen.
        Tämäkin löytyy raamatusta ja on totta.


      • lisäävaanihmetystä
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Kyselijälle tuo. Sinä greeeen käsität pelastuksen. Sinulle pelkästään onnittelut siitä, että kykenet käsitämään Jumalan salatutkin asiat. Sinulle ne avataan entistä täydellisempänä. Kyselijä menettää entisenkin ymmärryksen ripauksen.
        Tämäkin löytyy raamatusta ja on totta.

        Voi raukkaa.... kun tässä ei ole mitään puhetta pelastuksesta, ei sinne päinkään.

        Raamatusta löytyy mitat ja painotkin rahat ja punnukset, mutta ne ovat ihan omilla sivuillaan ja ihan omista syistään siellä.


      • Selkeyttä
        greeeeen kirjoitti:

        *Minä itse* on tässä se subjekti, joka saa vastustaa syntiä Hänen yhteydessään/voimassaan.

        Vastaatko greeeeen yhteen kysymykseen, lyhyesti :

        Myönnätkö olevasi syntinen, siis ihan sellainen normi-surkimus välillä, siis joka hikoilee ja hengästyy ja ahdistuu ja väsyy ja polttaa hihat ja repii pelihousut, silleen aina välillä, mä haluaisin kuulla ja nähdä sun kirjoituksissa tällaisen inhimillisen oman lihallisuuden tunnustuksen?

        Myönnatkö olevasi siis syntinen, ja hautaan saakka?


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Selkeyttä kirjoitti:

        Vastaatko greeeeen yhteen kysymykseen, lyhyesti :

        Myönnätkö olevasi syntinen, siis ihan sellainen normi-surkimus välillä, siis joka hikoilee ja hengästyy ja ahdistuu ja väsyy ja polttaa hihat ja repii pelihousut, silleen aina välillä, mä haluaisin kuulla ja nähdä sun kirjoituksissa tällaisen inhimillisen oman lihallisuuden tunnustuksen?

        Myönnatkö olevasi siis syntinen, ja hautaan saakka?

        Yritätkö pakottaa Jumalan kasvattamaa ylistämään saatanaa? Kamala teko. Jos et itse ole uskovainen, niin älä puuttu uskovaisten asioihin. Uskovaiset ylistävät pelastajaa, koska ovat kokeneet pelastuksen todeksi. Jeesus tuli ottamaan synnin pois ja se tapahtuu täällä maanpäällä, ei rajan toisella puolella, kuten te yritätte valheellisesti väittää.


      • Selkeyttä
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Yritätkö pakottaa Jumalan kasvattamaa ylistämään saatanaa? Kamala teko. Jos et itse ole uskovainen, niin älä puuttu uskovaisten asioihin. Uskovaiset ylistävät pelastajaa, koska ovat kokeneet pelastuksen todeksi. Jeesus tuli ottamaan synnin pois ja se tapahtuu täällä maanpäällä, ei rajan toisella puolella, kuten te yritätte valheellisesti väittää.

        Ei nyt ole kyse mistään ylistämisestä ja varsinkaan vihtahousua kohtaan, vaan tunnustuksesta.

        Mistä keksitkin moisen ???

        Haluan nähdä vaan, tunnustaako greeeeen olevansa syntinen, ja hautaan saakka.


      • Selkeyttä
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ei nyt ole kyse mistään ylistämisestä ja varsinkaan vihtahousua kohtaan, vaan tunnustuksesta.

        Mistä keksitkin moisen ???

        Haluan nähdä vaan, tunnustaako greeeeen olevansa syntinen, ja hautaan saakka.

        Ja vastausta edelleen odotellessa...


      • greeeeen
        Selkeyttä kirjoitti:

        Vastaatko greeeeen yhteen kysymykseen, lyhyesti :

        Myönnätkö olevasi syntinen, siis ihan sellainen normi-surkimus välillä, siis joka hikoilee ja hengästyy ja ahdistuu ja väsyy ja polttaa hihat ja repii pelihousut, silleen aina välillä, mä haluaisin kuulla ja nähdä sun kirjoituksissa tällaisen inhimillisen oman lihallisuuden tunnustuksen?

        Myönnatkö olevasi siis syntinen, ja hautaan saakka?

        31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

        32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

        (Luuk. 5:31-32)
        _______

        Kyllä minullakin tunteet on, mutta ->

        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

        (Ef. 4:26-27)


      • greeeenille
        greeeeen kirjoitti:

        31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

        32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

        (Luuk. 5:31-32)
        _______

        Kyllä minullakin tunteet on, mutta ->

        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

        (Ef. 4:26-27)

        Tälle palstalle on pesiytynyt muutama, joka kieltää kaiken tuon raamatusta, minkä greeeen toit. Muuttelevat oppiaan tilanteen mukaan, sillä pohjaa heillä ei ole. He eivät ole tehnteet parannusta ja liekö kykenevät enää siihen.


    • Tässä nähdään taas miten paljon liha taistelee omasta ja olemisesta raivokkaasti Pyhä Henki vastaan,,, joka haluaa kuoletta lihan kokonaan, kertaheittolla ja päästä ihminen vapaaxi synnistä lihasta pahuudesta ja perceleestä.

      • aglius

        Niin, oletkos jo siis vapaa siitä sodasta ihan sata prosenttisesti, ja jos et ole, niin miksi esität sellaista ?

        mikset sano, että kyllä minunkin lihani pyrkii esiin, mutta vastustan sitä, sodin sitä vastaan, ja enimmäkseen Henki on voitolla, mutta sota ei ole ohi.

        niin, mikset pysy totuudessa, vaan leijut ilmassa ja sieltä ammuskelet maassa olevia.


      • greeeeen
        aglius kirjoitti:

        Niin, oletkos jo siis vapaa siitä sodasta ihan sata prosenttisesti, ja jos et ole, niin miksi esität sellaista ?

        mikset sano, että kyllä minunkin lihani pyrkii esiin, mutta vastustan sitä, sodin sitä vastaan, ja enimmäkseen Henki on voitolla, mutta sota ei ole ohi.

        niin, mikset pysy totuudessa, vaan leijut ilmassa ja sieltä ammuskelet maassa olevia.

        22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.

        (Matt. 13:22)
        _______

        1 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!

        2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        (Luuk. 17:1-2)
        _______

        27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

        (Jaak. 1:27)
        _______

        Kukaan ei kellu missään ' ei huolenhäivää synnin suhteen' -tilassa, vaan ihmisen tulee valvoa itsensä siltä, ettei maailma saastuta. Se mikä joidenkin opissa menee pahasti pieleen, on väite siitä, että uudestisyntynyt on itse sisältä yhtä pahaa ja saastaa, jota puhdistellaan joka päivä. Todellisuudessa Kristuksen omat ovat puhdistautuneet totuudelle kuuliaisina, ja valvovat itsensä maailman saastutukselta.

        Jeesus sanoi FARISEUKSILLE, että he näyttävät ulkoapäin kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kaikkea saastaa. Sen todistuksen täällä antaa itsestään aika moni, niin sanoissaan kuin teoissaankin.


    • Siis saivartelet ja et tahdo olla tottelevainen Jumalalle .. siis olet ihan ulkopuolella eikä pyydä edes siitä anteexi kait ???????????????

      • Tämä tietysti oli vastaus agliuxelle !!


    • Muistakaa mitä Jeesus vaati meiltä ---> Matt. 5:48
      Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

    • tavallinen

      Onko nyt käynyt näin, että greeen opettaa Jumalan Sanan salaisuuksia ja te luulette hänen puhuvan omalla suullaan aramean, espanjan tai sian saksan kieltä. Teille tarjotaan VAPAUTTA KRISTUKSESSA, MUTTA TE KÄÄNNÄTTE SELKÄNNE Jumalan Sanalle, miksi ihmeessä?

      Paav. kirje gal. 2:21

      En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavilla lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

      Kun luin teidän eri nimimerkkien kirjoituksia, niin niistä näkee, ettette te vieläkään käsitä itse asiaa. Te hyökkäilette summittain milloin kenenkin kimppuun ja tästäkin raamattu varoittaa meitä kaikkia:

      Paav. kirje gal. 5:15

      Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

      Jeesus ei tehnyt syntiä, hän jätti ne ristinjuurelle ja kuoli meidän puolestamme ja myös kantoi MEIDÄNKIN SYNNIT SINNE RISTIN JUURELLE, siten myöskään uudestisyntynyt ei tee enää syntiä, vaan hänenkin synnit Jeesus vei ja jätti ristille. Ja tässä on itse se asia, jota te ette jostain syystä kykene käsittämään. Tämän asian ymmärtäminen ei ole teiltä pois ja se on teillekin portti vapauteen ahtaan portin kautta. Miksette te tahdo olla Jeesuksessa vapaat?

      Jeesus ei tehnyt syntiä, siis mekään emme saa tehdä syntiä. Ja pilkkuja on sitten turha teidänkään halkoa vastauksiinne. Keskittykää itse asiaan, sillä sehän kuitenkin teitä kiinnostaa, kun aina greeenille vastaatte riemumielin.

      Joh ensimmäinen kirje 3:14

      Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.

      En näe teidän kirjoituksissanne sitä rakkautta millä Jeesus tahtoo meidän muita rakastavan eli te siis vielä pysytte lihan vallassa kuolemassa, mutta hengessä elävät, elävät elämäänsä vapaudessa naulattuaan ne syntimme sinne ristille. Pystyttekö te tätä käsittämään?

    • otetaan vakavasti

      Siitänähden JEESUS kehoitti valvomaan, MIKSI ? mitä meidän enää pitäs valvoa ?

      • piste

        Aglius.


      • Ottakaa oppia

        Miksi pitäisi valvoa siksi ettei synti sydämeen pesi!
        Jos ihminen ei itseään valvo ihminen paatuu ja silloin ei ymmärrä tekevänsä syntiä.
        Näitä täydellisiä uskovaisia on ympärillämme, jotka eivät tiedä mikä on syntiä.
        Moni ei konrolloi ollenkaan sitä mitä puhuu ja mitä kirjoittaa.
        Esimerkkinä jos kiroilet kutsut koko ajan vastavoimaa avuksesi.
        Moni muukin pinttynyt tapa, joka ei kuu Raamtun mukaan ihmiselle tapa ja tottunus on syntiä.
        Siksi valvo pidä lamppusi palamassa sillä et tiedä milloin Herramme palaa.


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Nyt tämän aika on. Juuri nyt toteutuu tämä ilmoitus ja lupaus:
      Sakarja 13
      1 Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
      2 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois.
      3 Ja jos joku vielä ennustaa, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, hänelle: "Sinä et saa elää, koska olet puhunut valhetta Herran nimeen". Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen ennustamisensa tähden.
      4 Sinä päivänä häpeävät profeetat itsekukin näkyään, kun he ennustavat, eivätkä he valhetellakseen pue yllensä karvaista vaippaa.
      5 Hän sanoo: "En ole profeetta, vaan peltomies, sillä eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani".
      6 Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän: "Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".
      7 Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden.
      8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
      9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe