Onko kenellekään kokemusta Tolvon- lääkityksestä? Mieheni on käyttänyt ko. lääkettä kesäkuusta lähtien diagnoosi keskivaikea masennus. Hän valitti ettei saa nukuttua ja tämä lääke määrättiin sen jälkeen kun hän oli ensin kokeillut paria muuta(en muista nimeä) valmistetta. Hän pitää lääkkeen oton salassa minulta eikä ole kertonut onko lääkitys kuinka pitkäkestoinen ja miksi se on määrätty. Unta tuntuu riittävän jopa 11-12 tuntia. Aiheuttaako lääke riippuvuutta ja voiko sen lopettaa ilman vieroitusta. Alkoholia ei suositella käytettäväksi sen kanssa tosin hän on ottanut joskus muutaman siiderin ei sen enempää..Kertokaa kokemuksia.
Kokemuksia Tolvonista
5
2113
Vastaukset
- toinen vaimo
Mieheni käyttää Tolvon masennuslääkkeitä. Itse hän sanoo niiden auttavan, mutta minä en ole huomannut mitään. Hän ottaa yhden tabletin illalla Imovane-unilääkkeen kanssa ja ei minusta sen kummemmin nuku kuin ennenkään. Tolvon on ns. pitkävaikutteinen lääke. elikkäs se alkaa vaikuttaan vasta noin viikon käyttämisen jälkeen. Itse kokeilin kerran kun mua ei nukuttanut. otin yhden Tolvon tabun ja ei se mua nukuttanut, mutta jotenkin se väänti mun naamaa ja seuraana päivänä oli tosi kumma olo. Ehkä se joillekin sopii, mutta mulle se yksikin oli liikaa. Että älä vain pelleile sen lääkkeen kanssa, jos miehesi tarvitsee sitä niin anna olla sen rauhassa ja mitä varten se ottaa sen salassa. Kyttäätkö sä sitä ...
- Vaimo
Kyse ei ole kyttäämisestä vaan siitä että hän ei tunnu itse myöntävän, että kärsii mielenterveysongelmista, joihin on määrätty lääkehoito. Käynnit ovat psykiatrilla olleen hänen mukaansa vain siksi, että työterveyslääkäriä on hänet sinne määrännyt.
- Tiger Lily
Olen käyttänyt Tolvonia jonkin aikaa unettomuuteen. Minut lääke teki kamalan tokkuraiseksi, mutta unta en sen avulla saanut. Se myös lisäsi ruokahalua minkä seurauksena lihoin jonkin verran. Tulin myös kamalan vihaiseksi - suorastaan raivopäiseksi tolvonin aikana. Lopetin lääkkeen kuin seinään, eikä mitään vieroitusoireita tullut.
Millä annoksella miehesi lääkettä syö?- Vaimo
Päiväannos on 60 mg iltaisin ja uskoisin sen tekevän hänet myös jotenkin tokkuraiseksi kun joskus vessassa yöllä käydessään tuntuu törmäilevän huonekaluihin ja liikkuvan epänormaalin kömpelösti
- Tiger Lily
Vaimo kirjoitti:
Päiväannos on 60 mg iltaisin ja uskoisin sen tekevän hänet myös jotenkin tokkuraiseksi kun joskus vessassa yöllä käydessään tuntuu törmäilevän huonekaluihin ja liikkuvan epänormaalin kömpelösti
Jos miehesi on tokkurainen vielä päivälläkin, voi lääkkeen vaihto olla tarpeen. Pienemmällä annoksella tolvon ei oikein tehoa masennukseen. Jos tällä annoksella ei tunnu olevan tehoa, voi rinnalle lisätä jonkin toisen masennuslääkkeen.
Kannattaa keskustella lääkärin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552533Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482367Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64891
- 65819
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648