JT ALKU ON ABELISTA - RAAMATUN JHWH, Jehova Jumalassa!!!
Ihmismaailma, jolla on ylösnousemustoivo (Hepr 11-12 -luku) kertoo I. -todistajan, joka kuoltuaankin puhuu, olevan marttyyri Abel, jonka Kain tappoi. Abel oli I. Jt-ystävä, uskova.
Kainilla ei ole ylösnousemusta, koska kieltäytyi kuuntelemasta Jumalan varoitusta. (Juudaan kirje kertoo lisää aiheesta...)
Meidän aikana I. Jt-ystävä oli Russel, joka oli ensiksi adventistien kokouksessa, ja hän sai siitä jotakin rohkaisua - sittemmin perusti Barbourin kanssa lehden, jäi myöhemmin pois.
Barbour ei hyväksynyt Jeesuksen maksamaa lunnaita, lunastusuhria (veri ja liha sovituksena ihmiskunnan puolesta).
Joitain muitakin syitä oli, mutta tärkein oli lunastus. Barbour kielsi sen jyrkästi, jolloin Russel katkaisi yhteyden häneen, keskustelujen jälkeen!
Russel myös hylkäsi ns. "Helvetin", että Jumala sadistisesti grillaisi syntisiä jopa ikuisesti!
Helvetti ei ole sama kuin tulijävi, joka hävittää mm. kuoleman (Helvetin, Tuonelan) ja sitten Saatanankin suljetaan syvyyen tyrmään!
Russel siis alkoi itse julkaista lehteä, joita nykyisinkin julkaistaan (eri nimellä) Herätkää ja Vartiotorni.
Russel lahjoitti omaisuutensa VT-RT-seuralle, joka julkaisee kirjallisuutta ja Raamattuja, erikielillä jopa 235 eri maassa on opetusta.
KR 92 Raamattu kääntää monet kohdat samoilla nykykielen sanoilla. Pahin virhe KR 92 on se, kun Jumalan NIMI, JHWH, Tetragrammi käännetään alle 10- kohdassa Jahve -nimellä. Alkutekstissä on JHVH (NIMI), joka olisi pitänyt kääntää n. 7000 kertaa Jehova t. Jahve nimellä!
Jehovan todistajat nimi on meidän aikana 1931 alkuisin. Siihen menenssä todistajat olivat kysyneet kristikunnassa:
"Kuka haluaa palvoa Jehovaa"?
Kristikunta kieltäytyi, koska halusivat palvoa kolminaisuutta t. kolmiyhteistä Jumalaa!
HUOM. sanaa kolminaisuus yms. ole Raamatussa!
Lisäksi kirkot halusivat pelotella "Helvetillä"!
Väitätkö kolminaisuuden puolesta?
Sinulla on velvollisuus etsiä sana kolminaisuus ym., todistaa: miten Isä Poika Pyhä Henki on YKSI JUMALA? (1 1 1=3, EI YKSI). Raamattu sanoo:
"JUMALA ON YKSI" (HERRA = JAHVE, JEHOVA).
Jehovan todistajat julistavat nyt Jeesuksen Kristuksen johtamaa Jumalan Valtakuntaa!
Mikä on Jt-ystävien kertoma "hyvä uutinen"? (Matt 24:14; 28:18-20; 6:9-13; Ilm 20-21 luku.)
PIAN JUMALAN VALTAKUNTA TUO RAUHAN MAAN PÄÄLLE!
(Ihmiskunta saa pian vapauden Paholaisestakin!)
JT ON RAAMATUN AABELISTA JA ...
2
231
Vastaukset
- Rasvattu jämä
>>Russel lahjoitti omaisuutensa VT-RT-seuralle, joka julkaisee kirjallisuutta ja Raamattuja, erikielillä jopa 235 eri maassa on opetusta.
Nykyiset raamatuntutkijat eivät hyväksy ajatusta, että Russell olisi koskaan ollut jehovantodistaja. Se käy hyvin ilmi heidän kotisivuiltaan.
Siinä kun kävi niin, että jehovantodistajina tunnetun liikkeen omaisuus luotiin kaappaamalla Vartiotorniseuran omaisuus raamatuntutkijoilta. Tämän lainvastaisen teon suoritti juoppo tuomari Rutherford.
>>HUOM. sanaa kolminaisuus yms. ole Raamatussa!
Niinmuodoin ei ole "Jehovan todistajat", tai verensiirto termejäkään.
>>Lisäksi kirkot halusivat pelotella "Helvetillä"!
Kukin hallitsee tyylillään. Vartiotorniseura pelottelee mätänemisellä jos henkilö ei liity heidän poppooseensa. Eikä edes tuo liittyminen takaa jatkuvaa tuoreutta, on yllettävä tavoitteisiin saarnaamisessa sekä muutenkin kohennettava hengellisyyttä aika ajoin. Etenkin aina ennen tulevia Harmagedoneja. 1914, 1925 ja 1975 ovat jääneet historiaan ryhdistäytymisen merkkipaaluina. - pun
http://www.dannyhaszard.com/pyramids/pyramid.htm
1874: "3416 inches, symbolizing 3416 years .. This calculation shows A.D. 1874 as marking the beginning of the period of trouble" {TKIC 1897 ed 342}
eiku...
1914: "We find it to be 3457 inches, symbolizing 3457 years .. Thus the Pyramid witnesses that the close of 1914 will be the beginning of the time of trouble .." {TKIC 1916 ed}"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181