itse olen himo voimailulajien fani, bodaus, voiman-nosto ja myös muut urheilulajit. Itse bodannut, joskus enemmän. Huomattua kovat raskaat nostot, ja kyllä sarjapainotkin ovat rääkkiä pumpulle, kovaa sellaista. kyykky kovin, muut ei niin, mutta kyllä pystypunnerrus, tempaisu, työntö ovat kovia liikkeita kun taakkaa on tarpeeksi.
Kyykky, esim 150kg 10x on hyvä suoritus, mutta helevetin kova rääkki pumpulle. Sitten yli 200kg painot taas vielä kovempi. Kun jaloilla (kropan suurimmilla lihaksilla) kyykätään yli 100kg, lisäksi jos iso oma paino tekee se liikkeesta todella raskaan fyysiseltä osalta. Sydämen pumppaus teho on hetkellisesti valtava, kuten sarjatempaisuissakin on, kesto pitempi vaan.
Voimailulajit on terveitä lajia, mutta pitää tietää oma kunto, kestävyys ja sairaudet. Sekä ylipaino ja muut riskitekijät..
Voimailu on kiinnostavaa, mutta ei todellakan sovellu kaikille, ei ainakaan jos taakat ovat suuria. Itsellä aikoinaan kyykkyä tehdässä iho meni kalpeeksi, ja yksinkertaisesti puhti riittänyt vaikkka lihaksia olikin.
Kyllähän sen tietää, kun taakka on lisänä suorituksissa miten se rääkkää kroppaa, etenkin pumppua. Helppoahan on tuolla lenkillä hölkätä t-paita päällä ilman painoja, mennä kuin hiiri pyörässään :D
mutta kun niskan takana rupeaa olemaan painoa, eipä enää happi ja pumppu riitäkkään tehostamaan suoritusta. Kyllä VOIMAILU, VARSINKIN MM-VAHVIN MIES JA VOIMAN NOSTO. on kovimpia lajia, ja on bodauskin ,jos ei nyt ihan kukkakeppi tasossa mennä :D
voimailu = kovaa rääkkiä pumpulle
fsetertyey
0
177
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879