Kuopiossa tapahtunutta liikennekoulutusta. Ajoin tänään keskustasta moottoritielle. Moottoritien liittymässä mateli edessäni uudehko Mazda ajellen noin 70 km/h. Arvelin, että parempi mennä ohi heti kun on mahdollista ja siirryin suoraan moottoritien vasemmalle kaistalle. (Tiedän ettei näin saa tehdä, mutta kovin vaikeaa liittyä liikennevirtaan kyseisellä nopeudella, varsinkin kun huomasin, että moottoritietä lähestyy reipasta vauhtia autoja, kuitenkin sen verran kauempana, että en mielestäni aiheuttanut vaaraa tilanteessa kenellekään. Toki on myönnettävä, että yleensäkin harmittaa ja ihmetyttää miksi autosta ei saa sen vertaa irti liittymäkaistalla, että olisi nopeus suurinpiirteen sama kuin muilla moottoritiellä olevilla.) No, takanani jo liittymässä ollut Volvo-kuski arveli ilmeisesti kouluttaa minua, ja kun vaihdoin muutaman kilometrin päässä oikealle kaistalle, ajoi kuski viereen ja katseli pitkään minua, jonka jälkeen kiilasi aivan edestäni ohitseni suoraan poistuvalle kaistalle, eli siis kahden kaistan yli ja ilman vilkkua jarrutellen vielä vähän edessäni. Näin Kuopiossa.
Koulutusta...
Shadow
1
181
Vastaukset
- sama
Niin, ajoin tasaisesti mittarin mukaan nopeutta 115 km/h, eikä kyseisellä Volvo-kuskilla ollut tarvetta ohittaa, ei ajanut ihan kiinni puskurissa. Takaisin oikealle kaistalle menin parin kilometrin päästä siksi, että siinä oli sopiva väli ja olin itsekin poistumassa parin rampin päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3976871Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483966Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa01600Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava431558Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä
Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t941403Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard621343Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2531330- 991138
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue221066- 631062