Mökki "ostettiin" nokkani edestä.

jaikal.fi

Minulle kävi kerran näin.

Olin kiinnostunut kesämökeistä ja etsin sopivaa kohdetta mahdollisesti ostaakseni sen. Lehdessä oli kiinteistönvälittäjän ilmoitus myytävästä kesämökistä. Kohde tuntui olevan minulle sopiva.

Minä soitin kiinteistönvälittäjäfirmaan. Sovimme tapaamisen mökillä. Ajoin mökille sovittuun aikaan. Kiinteistönvälittäjä oli jo siellä odottamassa minua. Hän oli vanhemman puoleinen mies. Minä olin nuori mies. Hän alkoi esittelemään minulle mökkiä jonka totesin heti alkuun arvottomaksi röttelöksi. Siis laho purkumökki lyhyesti ja rehellisesti sanottuna. Tontti ja tontin sijainti oli myös kyseenalainen. Petyin valtavasti.

Kiinteistönvälittäjä alkoi kertomaan minulle surkuteltavaa tapausta mökin omistavasta vanhasta uskovasta mummosta. Mummo oli joutunut rahavaikeuksiin tultuaan pahojen ihmisten pettämäksi. Rehellinen uskova mummo oli päättänyt myydä rakastamansa kesäpaikan saadakseen rahaa velkojensa maksuun. Mummo joutui nyt luopumaan mökistään noiden pahojen ihmisten tähden. Nyyh,.... kovin ikävä ja hellyyttävä tapaus, täytyy myöntää....

Jonkun ajan kuluttua mökkiä esitellyt kiinteistönvälittäjä alkoi hermostuneena vilkuilemaan tielle ja mökin pihalle. Minä ihmettelin sitä. Näytti siltä että hän odotti jotakin. Aivan oikein! Viimein pihalle ajaa paukautti kovalla vauhdilla auto. Autosta nousi keski-ikäinen kovin innoissaan oleva mies. Minua mitenkään huomioimatta ja tervehtimättä hän alkoi heti puhumaan kiinteistönvälittäjälle. Hän kertoi että hän oli yrittänyt saada häntä kiinni puhelimella ilman tulosta. Sitten hän oli päättänyt ajaa mökille arvellen kiinteistönvälittäjän olevan mökillä. Hän totesi iloisena että olipa hyvä että sinä olet täällä sillä, minä olen kovin kiinnostunut tästä mahtavasta paikasta. Nyt välittäjäkin jätti minut huomiotta. Hän keskittyi nyt tuohon uuteen "ostajaehdokkaaseen". Hän alkoi keskustelemaan mökistä "kovasti kiinnostuneen" miehen kanssa. Näytti siltä että mökki menee minun nokkani edestä. Nyt olisi kiire tehdä ostopäätös. Mutta mutta......

Minä huomasin heti missä mennään. Mitään sanomatta jätin molemmat miehet kehumaan "hienoa ja halpaa" mökkiä. Juoksin autolleni ja ajoin pois. Näin kuinka miehet seisoivat portailla ja katsoivat hämmästyneenä perääni. Miehet olivat sen näköisiä niin kuin heiltä olisi suuri lohi päässyt karkuun. Minä en uinutkaan heidän heittämäänsä verkkoon. Heiltä kun puuttuivat näyttelijän lahjat totaalisesti.

1

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ◘ ◘ ◘ ◘ ◘ ◘ ◘

      Tämän innokas ostaja, olikohan sitten kirittäjä, mutta välittäjä taisi olla vähän sekopää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe