Kuolemanjälkeinen elämä, osa V

Kreationistit ovat nyt poistattaneet tästä aiheesta sekä kolme omaa avaustaan että minun tekemäni avauksen. Samalla heilahti koko joukko puolin ja toisin kiinnostaviakin kommentteja roskiin.

Noiden kolmen kretuavauksen kunniaksi teen vielä viidennenkin avauksen, koska asia ilmeisesti on tärkeä. Se että kretuilta loppui järki tämänkin aiheen kohdalla kesken heti kättelyssä ei asiaa muuksi muuta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012101216193851_ul.shtml?utm_source=skk&utm_campaign=uutisboksi
http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288506877830.html

Jos siis otamme tämän kokemuksen sillä tavalla tosissamme kuin kreationistit sen aluksi ottivat, niin sehän todistaa että kaikki pääsevät taivaaseen.

Aloittamassani ketjussa tosin JC totesi että kyse on Saatanan eksytyksestä, mutta minusta kuolemanjälkeisestä eksyttelystä puhuminen alkaa jo haiskahtaa kokonaan omalta uskonopilta.

Kaikki tästä uutisesta seurannut on suoranainen monumentti kretuopin romahdukselle, joten kyllä tätä kelpaa uusia.

30

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mooses Mustaruuti

      Juurikin näin.Jos kaiken maailmallisen takana on hirmuviisas persoonalla varustettu omnipotentti luoja, on perin merkillistä,mikäli hän haluaisi kidutututtaa valtaosaa omista kuvistaan ikuisuuden ajan.
      Tuollainen avointen ovien kuolemanjälkeinen taivas on kyllä ihan jees(us)juttu,jos vastoin kaikkea tutkittua tietoamme kaikki olisikin luotu kertaluontoisella hallinnollisella määräyksellä,vasiten ihmisjärjen kaikki määritteet ylittävästä pää-nupista käsin,sano.

      • >Tuollainen avointen ovien kuolemanjälkeinen taivas on kyllä ihan jees(us)juttu,jos vastoin kaikkea tutkittua tietoamme kaikki olisikin luotu kertaluontoisella hallinnollisella määräyksellä,vasiten ihmisjärjen kaikki määritteet ylittävästä pää-nupista käsin,sano.

        Paitsi että nämät 2 asiaa ei silleen varsinaisesti liity toisiinsa mitenkään, siis mahdollisen luomisen mekanismi ja taivas, sano.


      • Lissäänvielä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tuollainen avointen ovien kuolemanjälkeinen taivas on kyllä ihan jees(us)juttu,jos vastoin kaikkea tutkittua tietoamme kaikki olisikin luotu kertaluontoisella hallinnollisella määräyksellä,vasiten ihmisjärjen kaikki määritteet ylittävästä pää-nupista käsin,sano.

        Paitsi että nämät 2 asiaa ei silleen varsinaisesti liity toisiinsa mitenkään, siis mahdollisen luomisen mekanismi ja taivas, sano.

        Niinpäs eipäs,se on kuitenkin tuo saarnahenkilöin koohotus sekottanut käsitteitä,karvasesta päänupista käsin...
        Vaan olisi se mojova yllätys,paatuneelle ateistille,illistellä älyissään vielä sittenkin kun raato jo kylymenee.
        Sitä ootellessa en kuitenkaan pidätä henkitystä,sano.


      • tieteenharrastaja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tuollainen avointen ovien kuolemanjälkeinen taivas on kyllä ihan jees(us)juttu,jos vastoin kaikkea tutkittua tietoamme kaikki olisikin luotu kertaluontoisella hallinnollisella määräyksellä,vasiten ihmisjärjen kaikki määritteet ylittävästä pää-nupista käsin,sano.

        Paitsi että nämät 2 asiaa ei silleen varsinaisesti liity toisiinsa mitenkään, siis mahdollisen luomisen mekanismi ja taivas, sano.

        On siinä johonkin jonkinlainen linkki:

        "Paitsi että nämät 2 asiaa ei silleen varsinaisesti liity toisiinsa mitenkään, siis mahdollisen luomisen mekanismi ja taivas, sano."

        Tietämämme mukaan aivojen synapsit sammahtavat ja lakavat lahota kohta ruumiillisen kuoleman jälkeen. Jotta taivasnäky ei menisi mukana, on pakko olla synapsitiedon (aika mutkikaskin) varmuuskopio sekä sille kropasta riippumaton ajoalusta, olipa sitten maanulkoinen tai yliluonnollinen.

        Eitaivas nyt sentään ihan ilmassa riipu, vaikka siltä näyttäisikin.


      • Pakstori

        Juurikin näin.Jos kaiken maailmallisen takana on hirmuviisas persoonalla varustettu omnipotentti luoja, on perin merkillistä,mikäli hän haluaisi kidutututtaa valtaosaa omista kuvistaan ikuisuuden ajan.

        Luuletko, ettei Jumalalla itsellään, ole suurempi suru ja kärsimys kuin heillä, kun olivat sellaisen valinnan tehneet?
        Kuitenkaan emme tiedä vielä sitä yhtälöä, mistä voisi kohtalonomaisesti jokaiselle määrätä jonkin kohtalon, tulevissa ajoissa, vaikka astrologit, ja nimistä ennustajat sellaista koettavatkin keksiä....
        Voi olla, että tietyn laissa määrätyn todellisuuden vuoksi, juurikin se 1/3-osa luoduista on niitä SOTASAATTANOITA, eivätkä hekään kokonaan koskaan tuhoudu.... Ihmisistä se prosentti olla Perkeleen perheessä, ei ole noin suuri.....(korkeintaan 1/10-osa)....


      • Sepä Se

        "Juurikin näin.Jos kaiken maailmallisen takana on hirmuviisas persoonalla varustettu omnipotentti luoja, on perin merkillistä,mikäli hän haluaisi kidutututtaa valtaosaa omista kuvistaan ikuisuuden ajan."

        Ei hän halua. Siksi hän lähetti Jeesuksen, jotta jokainen, joka haluaa, voisi saada rauhan hänen kanssaan.


      • Sepä Se kirjoitti:

        "Juurikin näin.Jos kaiken maailmallisen takana on hirmuviisas persoonalla varustettu omnipotentti luoja, on perin merkillistä,mikäli hän haluaisi kidutututtaa valtaosaa omista kuvistaan ikuisuuden ajan."

        Ei hän halua. Siksi hän lähetti Jeesuksen, jotta jokainen, joka haluaa, voisi saada rauhan hänen kanssaan.

        Etkö ymmärrä avauksen pointtia? Jos leikitään, että tämä neurokirurgin taivasmatka todistaa tuonpuoleisesta, kuten te itse ensimmäisessä avauksessa kovasti meuhkasitte, niin sinne pääsyyn ei näköjään tarvita mitään uskoa Jeesukseen tai ylipäätään mihinkään kirjaimelliseen Raamatun tulkintaan.


    • Blaumfeldt

      Kretuliinit kompastuivat omiin jalkoihinsa ja sen huomattuaan painavat apinan raivolla "ilmoita asiaton viesti" namiskuukkelia ettei vaan totuus tulisi esille.

      • Krevo

        Kretuliinit kompastuivat omiin jalkoihinsa ja sen huomattuaan painavat apinan raivolla "ilmoita asiaton viesti" namiskuukkelia ettei vaan totuus tulisi esille.

        Totuus on se, että ylläpito poistaa joko täydellisen asiattomia tai herjaavia tekstejä tai sitten päinvastoin sellaisia, jotka "avaavat äidin kohdun"....
        Eli ne olivat joko liian tärkeitä tai liian turhia viestejä, ylläpidon mielestä....
        (Tai jopa molempia niistä)....


      • Sepä Se

        Heh. No en tiedä mistä tässä on kyse. Itse en ilmoittelisi kenenkään viestejä, ellei meidän kreationistien viestejä poistella. Tälläkin hetkellä lähinnä poistautan vain sen yhden peelomatkijanimimerkin viestejä(koska ateistit eivät omassa tekopyhyydessään tai korkeamoraalisuudessaan sitä tee, huolimatta näiden suuresta satsauksestaan tällä kreationismipalstalla). Niin, yhden solon1 ketjun taisin poistauttaa samasta syystä kerran kun keskustelu oli enemmänkin kristinuskoon kuin kreationismiin kohdistuvaa.


      • Sepä Se kirjoitti:

        Heh. No en tiedä mistä tässä on kyse. Itse en ilmoittelisi kenenkään viestejä, ellei meidän kreationistien viestejä poistella. Tälläkin hetkellä lähinnä poistautan vain sen yhden peelomatkijanimimerkin viestejä(koska ateistit eivät omassa tekopyhyydessään tai korkeamoraalisuudessaan sitä tee, huolimatta näiden suuresta satsauksestaan tällä kreationismipalstalla). Niin, yhden solon1 ketjun taisin poistauttaa samasta syystä kerran kun keskustelu oli enemmänkin kristinuskoon kuin kreationismiin kohdistuvaa.

        "Niin, yhden solon1 ketjun taisin poistauttaa samasta syystä kerran kun keskustelu oli enemmänkin kristinuskoon kuin kreationismiin kohdistuvaa."

        Muistatko yhtään tarkemmin, että mistä siinä puhuttiin? Voisin sitten itsekkin miettiä, että oliko poisto aiheellinen.


      • Sepä Se
        solon1 kirjoitti:

        "Niin, yhden solon1 ketjun taisin poistauttaa samasta syystä kerran kun keskustelu oli enemmänkin kristinuskoon kuin kreationismiin kohdistuvaa."

        Muistatko yhtään tarkemmin, että mistä siinä puhuttiin? Voisin sitten itsekkin miettiä, että oliko poisto aiheellinen.

        "Muistatko yhtään tarkemmin, että mistä siinä puhuttiin? Voisin sitten itsekkin miettiä, että oliko poisto aiheellinen. "

        Kristinuskoon/uskoviin kohdistuvat viestit eivät kuulu palstalle. Niistä voi keskustella tuolla kristinuskon alapalstoilla. Tämä palsta keskittyy ainoastaan tieteelliseen kreationismiin, ja se ei siis todellakaan ole synonyymi "kristinuskon" kanssa, joka on totuus.


      • Sepä Se kirjoitti:

        "Muistatko yhtään tarkemmin, että mistä siinä puhuttiin? Voisin sitten itsekkin miettiä, että oliko poisto aiheellinen. "

        Kristinuskoon/uskoviin kohdistuvat viestit eivät kuulu palstalle. Niistä voi keskustella tuolla kristinuskon alapalstoilla. Tämä palsta keskittyy ainoastaan tieteelliseen kreationismiin, ja se ei siis todellakaan ole synonyymi "kristinuskon" kanssa, joka on totuus.

        >Tämä palsta keskittyy ainoastaan tieteelliseen kreationismiin

        No eipä keskity, vaan tämä on yksi Uskonnot ja uskomukset -alueen palsta. Tieteelliset aiheet löytyvät Tiede-alueelta.

        Saitko tänään syödäksesi? Toivottavasti.


    • Krevo

      Hyvin harva ihminen edes tämän nykyisen elämänsä aikana, elää vain fysikaalisessa maailmassamme, vaan 2. taivas, astraalinen taivas, eli Haades tulee jokaiselle tutuksi unien, harhojen ja ajatusten tyyssijana...
      Taivaita on kymmenen...
      Kymmenes taivas on fysikaalisesti vain maapallon massa, jalkojemme alla, tai jokin muu massa....
      Maailman enemmistöuskonto, koska buddhalaisia ja hinduja taitaa olla lukumäärällisesti enemmistö, uskoo sielunvaellukseen, ja siihen, että olennot siirtävät ektoplasma-aavensa vain jonkin tulevaisuuden ajan perheeseen, kuka nopeammin kuka hitaammin... Länsimainen, ja juutalainen uskonto, siis uskoo tuohon HAADES, TUONELA, vaiheeseen, eli "pimeyden ja sekasorron maahan, jossa valokin on pimeyttä", sinne jokainen on matkalla, ellei tule tuomituksi muualle, sen takia, ettei tuominnut syyttämällä muita....
      Asioilla on erlaisia värähtelytasoja, vain tyhjäksi, atomiavaruutensa puolesta - tehdyt värähtelytasot on näkyvissä, muut ilmenevät esim. ilman tiheytenä tai jonkin meistä irrallisen todellisuuden värähtelyissä, ja kaikkia niitä ei ole "tyhjennetty näkyväksi"....

      • Krevo

        Eli tästä massasta tai tilavuudesta joka "nähdään"...: Jokaisella maailmankaikkeuden pisteellä, on tietty koodi, josta paljastuu, minkä laatuista informaatiota sen läpi tai siihen tallentuen välitetään ja siinä pysyen...
        Jos kaikessa, niin mies ja nainen, on "mother fucker", hän saa kaiken elämässään näkyväksi, ja heidän elämänsä asiat tulevat olemaan maailmalle näkyviä, koska heidän sielunsa ja sanojensa koodaus on tästä maailmasta, ja siksi maailma pystyy heidän unelmansa toteuttamaan.... Jos jollakin on koodausta asioista, jotka eivät ole maailmalle "vielä" tunnettuja, niiden koodaus on näkymättömissä, vaikka henkilö voi tehdä niistä asioita maailmaan, jos kuvittelee niitä asioita aktiivisesti harhoissaan ja unissaan, tavallisesti ihmisten unelmat totuetuu, oli ne mitä tahansa.... Jos jokin koodaus tuossa uudessa näyssä, pelottaa liikaa äitiäsi, se ei tule olemaan koskaan maailmassa oleva asia, näkyvien joukossa, eikä taivaan isä niin tahdokaan kaikista asioista....


    • Krevo

      Jos siis otamme tämän kokemuksen sillä tavalla tosissamme kuin kreationistit sen aluksi ottivat, niin sehän todistaa että kaikki pääsevät taivaaseen.

      Tämä on hyvin kiistelty asia.... Jos Hellvetti on jokin PAIKKA; esim massan sisässä, sen tulisen magmaytimen läheisyydessä, eikö sekin ole paikka Taivaassa?
      Mutta jos haluaa uudelleen, kaltaiseemme paikkaan, uuteen tulevaan galaksiin, kun tämä jo ehkä kohta kosahtaa, niin silloin on täytynyt ottaa jo selvää, uuden paikan vaatimuksista.... Raamattu sanoo, että sielläkään, JÄLLEEN ALUKSI, tule olemaan mitään syntiä ja vääryyttä, mutta sitä ei siis vielä tiedetä, tuleeko sielläkin "Paratiisissa" uusi lankeemus, jotenkin uudella tavalla tehtävä rikkomus, sen jälkeen todelliseksi? Eihän kaikki joudu pois paratiisista, me olemme joutuneet, luontoparatiisista pois, mutta monelle itse tunne on saattanut olla lähelle paratiisissa olemista....
      Ei keskimmäisestä SYÖMINEN enää ole TÄÄLLÄ kielletty, ainoastaan se, että rikkoo asioita, jotenkin liian pöyristyttävällä tavalla....

      • Tämä on helppo tieto

        Ainoastaan Rikun ja Arin kuninkuutta emme saa ymmärtää! Älä riko!


      • Pakstori
        Tämä on helppo tieto kirjoitti:

        Ainoastaan Rikun ja Arin kuninkuutta emme saa ymmärtää! Älä riko!

        Ihan varmoja ei tosin olla vielä siitä, onko Hellvetti todellsuudet ja ne muut taivaassa, jonkun pallin päällä, erillään toisistaan. Jos Taivaassa on vain henget, niin ehkä jokaisella on myös ruumissaan tuolloin jokin tietoisuus Hellvetissä majailevasta "sukulaisielusta", vaikka en kehota uskomaan sitä, että Hellvetissä olisi vain kaikkien ruumiit, ja kaikkien henget olisvat samaan aikaan taivaassa. Se, että jotkut kuitenkin pelastuvat olemassa unessa, koko Hellvetin todellisuuden ajan, koska koko maailma on levossa, paitsi Hellvetissä olijoiden osalta, heidät on sidottu maan magmaytimen läheisyyteen sillioin...


      • mnvb

        Helvetti ei ole paikka vaan olotila. Kukin itse on vaikuttamassa omnaan tulevaisuuteensa. Sehän kuuluu luonnollisesti elämän perusasioihin. Jos luet lääketiedettä päädyt lääketieteen pariin. Jos kaiken voimasi kohdennat johonkin, se on osa sinun persoonallisuuttasi jatkossakin.

        12:18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.

        Jaakobin kirje:
        2:5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?

        20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".


      • Pakstori
        mnvb kirjoitti:

        Helvetti ei ole paikka vaan olotila. Kukin itse on vaikuttamassa omnaan tulevaisuuteensa. Sehän kuuluu luonnollisesti elämän perusasioihin. Jos luet lääketiedettä päädyt lääketieteen pariin. Jos kaiken voimasi kohdennat johonkin, se on osa sinun persoonallisuuttasi jatkossakin.

        12:18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.

        Jaakobin kirje:
        2:5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?

        20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

        Helvetti ei ole paikka vaan olotila. Kukin itse on vaikuttamassa omnaan tulevaisuuteensa. Sehän kuuluu luonnollisesti elämän perusasioihin. Jos luet lääketiedettä päädyt lääketieteen pariin. Jos kaiken voimasi kohdennat johonkin, se on osa sinun persoonallisuuttasi jatkossakin.

        Nyt olet erehtynyt... Tulinen järvi, tarkoittaa tulista olotilaa, ja on aivan varma asia, että se tarkoittaa maapallon ytimen tulijärveä....
        Ei kukaan ole vielä ollut Hellvetissä, Paholainen eksyttää ihmisiä luulemaan, että he olisivat kokeneet jo hellevettiä, ja he eksyvät, koska hellvettinsä oli niin helppoa kestää, ettei se vaikuttanut elämäänsä juuri mitenkään....


      • -.,
        Pakstori kirjoitti:

        Helvetti ei ole paikka vaan olotila. Kukin itse on vaikuttamassa omnaan tulevaisuuteensa. Sehän kuuluu luonnollisesti elämän perusasioihin. Jos luet lääketiedettä päädyt lääketieteen pariin. Jos kaiken voimasi kohdennat johonkin, se on osa sinun persoonallisuuttasi jatkossakin.

        Nyt olet erehtynyt... Tulinen järvi, tarkoittaa tulista olotilaa, ja on aivan varma asia, että se tarkoittaa maapallon ytimen tulijärveä....
        Ei kukaan ole vielä ollut Hellvetissä, Paholainen eksyttää ihmisiä luulemaan, että he olisivat kokeneet jo hellevettiä, ja he eksyvät, koska hellvettinsä oli niin helppoa kestää, ettei se vaikuttanut elämäänsä juuri mitenkään....

        Taivas tai helkutti, ne ovat tietoisuudessamme. llman tietoisuuttamme emme ole olemassa. Jos olisimme tukiveä eihän se haittaisikaan olla kuumassa!

        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
        18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

        Ja ulkopuolella on oleva itku ja hihnojen kiristys....


    • jotakin rotia

      JOKU EVOKKI on ollut poistajana.
      Mitenkään muuten ei ole selitettävissä että meidän tietämättämme poistetaan aloituksiamme sekä vastauksiamme.

      • Mitähän järkeä evokeilla olisi poistattaa kreationismille erittäin kiusallisia aiheita?

        Mieti tätä oi-kein hartaasti.

        Sitten kun tämäkin ketju poistuu (älä huoli, se kyllä korvataan uudella), voit olla varma että asialla on joko a) juuri se taho jolle aihe on kiusallisin tai b) joku yksittäinen mielenterveysongelmainen pöljäke. Itse asiassa olen melko varma että monista selittämättömistä poistoista vastaa juuri b).

        Nimittäin taivaaseen pääsy ilman etukäteistä jeesukseen tutustumista ja uudestisyntymistä olisi tietysti yhtä kuin kretuopin hautaaminen peruskallioon täysin virheellisenä pelotteluroskana.


      • Pakstori
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitähän järkeä evokeilla olisi poistattaa kreationismille erittäin kiusallisia aiheita?

        Mieti tätä oi-kein hartaasti.

        Sitten kun tämäkin ketju poistuu (älä huoli, se kyllä korvataan uudella), voit olla varma että asialla on joko a) juuri se taho jolle aihe on kiusallisin tai b) joku yksittäinen mielenterveysongelmainen pöljäke. Itse asiassa olen melko varma että monista selittämättömistä poistoista vastaa juuri b).

        Nimittäin taivaaseen pääsy ilman etukäteistä jeesukseen tutustumista ja uudestisyntymistä olisi tietysti yhtä kuin kretuopin hautaaminen peruskallioon täysin virheellisenä pelotteluroskana.

        Nimittäin taivaaseen pääsy ilman etukäteistä jeesukseen tutustumista ja uudestisyntymistä olisi tietysti yhtä kuin kretuopin hautaaminen peruskallioon täysin virheellisenä pelotteluroskana.

        Mistä syystä Jumala ei tuota mallia hyväksy? Vastaus, Jeesus ei ollut niin paha ihminen, että hänet saisi ohittaa olankohautuksella tai pitää hänen merkitystään liian pienenä. Jos suhtaudut häneen kuin viholliseesi, Jumala suhtautuu sinuun kuin viholliseensa, ja vihollisia joutuu etupäässä Hellvettiin, ellei vihollisuuksia tarvita laillisissa kamppailuissa taivaallisissakin maailmoissa, varmasti tarvitaan, mutta siksi Jeesukseen suhtautuminen väärin, ei ketään pelasta....


      • mnvb
        Pakstori kirjoitti:

        Nimittäin taivaaseen pääsy ilman etukäteistä jeesukseen tutustumista ja uudestisyntymistä olisi tietysti yhtä kuin kretuopin hautaaminen peruskallioon täysin virheellisenä pelotteluroskana.

        Mistä syystä Jumala ei tuota mallia hyväksy? Vastaus, Jeesus ei ollut niin paha ihminen, että hänet saisi ohittaa olankohautuksella tai pitää hänen merkitystään liian pienenä. Jos suhtaudut häneen kuin viholliseesi, Jumala suhtautuu sinuun kuin viholliseensa, ja vihollisia joutuu etupäässä Hellvettiin, ellei vihollisuuksia tarvita laillisissa kamppailuissa taivaallisissakin maailmoissa, varmasti tarvitaan, mutta siksi Jeesukseen suhtautuminen väärin, ei ketään pelasta....

        Kun noin asiaa arvioi, eipä taivaaseen ole tungosta luvassa.
        Joka lahkollakin uudestisyntyminen näyttää olevan erilaista ja uskovat erilaiseen jumalaan ja vapauttajaankin mikäli heidän juttiujaan seuraa.
        Ja syntikin on miten oppi sattuu nimeämään.
        Lisäksi? Miten se, että hylkää jonkun lahkon saarnaaman tulkinnan olisi uskosta kieltäytymistä?
        Vaikka teoriasi olisi silmissäsi kuinka hyvä, ei se käytännössä tunnu tuottavan juurikaan oikeauskoisia.
        Näillä eväillä on ihan pakko päätyä siihen, että jostain muusta kuin lahkojen opetukset uskomisessa on oltava kyse!


      • liuhtas kuikelious(i
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitähän järkeä evokeilla olisi poistattaa kreationismille erittäin kiusallisia aiheita?

        Mieti tätä oi-kein hartaasti.

        Sitten kun tämäkin ketju poistuu (älä huoli, se kyllä korvataan uudella), voit olla varma että asialla on joko a) juuri se taho jolle aihe on kiusallisin tai b) joku yksittäinen mielenterveysongelmainen pöljäke. Itse asiassa olen melko varma että monista selittämättömistä poistoista vastaa juuri b).

        Nimittäin taivaaseen pääsy ilman etukäteistä jeesukseen tutustumista ja uudestisyntymistä olisi tietysti yhtä kuin kretuopin hautaaminen peruskallioon täysin virheellisenä pelotteluroskana.

        Mitähän järkeä evokeilla olisi poistattaa kreationismille erittäin kiusallisia aiheita?

        Mieti tätä oi-kein hartaasti.

        Sitten kun tämäkin ketju poistuu (älä huoli, se kyllä korvataan uudella), voit olla varma että asialla on joko a) juuri se taho jolle aihe on kiusallisin tai b) joku yksittäinen mielenterveysongelmainen pöljäke. Itse asiassa olen melko varma että monista selittämättömistä poistoista vastaa juuri b).

        Nimittäin taivaaseen pääsy ilman etukäteistä jeesukseen tutustumista ja uudestisyntymistä olisi tietysti yhtä kuin kretuopin hautaaminen peruskallioon täysin virheellisenä pelotteluroskana.>>>///>>>

        Mitä järkeä minun olisi valittaa evokeista jos itse olisin poistojen pyytäjänä?
        Täällä on joku joka kirjoittlee älyttömyysiä kreationistien nikeillä ja poistattaa viestejä. SAMA EVOKKI on kyseessä.


    • mnvb

      Luomiseen uskovat uskovat yhtäaikaa molempien luomiskertomusten sisältävän yhden totuuden.
      Ensimmäisessä luotiin ihminen fyysisesti ja toisessa "tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme" henkisesti kyvykkääksi ja edelleen vaiheittain aina nykyiseen aikaan asti. Mikä estää meitä olettamasta omaa minuuttamme kierrätetyksi monessa eri kehityksen vaiheessa täällä jo aiemminkin?
      Paavalinkin puhe viittaa sellaiseen >> 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

      • Pakstori

        Paavalinkin puhe viittaa sellaiseen >> 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

        Nukkuminen tarkoittaa siis tässä, vanhuuden tai nuoruudenkin sairauteen kuolemista vuoteellaan. Tuskin silti murhatuksi tulemista pahan väkivaltaisen tappelun vuoksi, he ovat menneet "toiseen kuolemaan"?
        Kuitenkaan Jeesus ei juuri kuoleman takia, suosittele joutumista nukkuvien "puolueeseen", vaan niihin, jotka ovat valveilla, edes henkisesti, jos eivät fyysisesti pysty kuin heräämään painajaisistaan... Suuri syytös on niitä kohtaan, jotka ovat jääneet katsomaan painajaisia, ja rakastuneet niihin....
        Se nukkuminen vanhuuteen tuli kuitenkin heillä vain sen vuoksi, ettei Jeesus vielä tullut takaisin, eikä ollut vielä se "viimeinen päivä"; jolloin kuolemaan nukkuneet olisivat nousseet ylös.... Sitä en silti tiedä, onko tuo viimeinen päivä jokaisella sama päivä, en usko, että on....
        Useimmille uusi elämä tarkoittaisi inkarnaatiota takaisin maailmaan, en tiedä, montako elämää samalle sielulle tulee yhdessä elämässä, eli sielulla tarkoitan sitä, että tietty kohta universiumista tulee aistivaksi olioksi, ei välttämättä ihmiseksi tietenkään....


      • -.öä
        Pakstori kirjoitti:

        Paavalinkin puhe viittaa sellaiseen >> 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

        Nukkuminen tarkoittaa siis tässä, vanhuuden tai nuoruudenkin sairauteen kuolemista vuoteellaan. Tuskin silti murhatuksi tulemista pahan väkivaltaisen tappelun vuoksi, he ovat menneet "toiseen kuolemaan"?
        Kuitenkaan Jeesus ei juuri kuoleman takia, suosittele joutumista nukkuvien "puolueeseen", vaan niihin, jotka ovat valveilla, edes henkisesti, jos eivät fyysisesti pysty kuin heräämään painajaisistaan... Suuri syytös on niitä kohtaan, jotka ovat jääneet katsomaan painajaisia, ja rakastuneet niihin....
        Se nukkuminen vanhuuteen tuli kuitenkin heillä vain sen vuoksi, ettei Jeesus vielä tullut takaisin, eikä ollut vielä se "viimeinen päivä"; jolloin kuolemaan nukkuneet olisivat nousseet ylös.... Sitä en silti tiedä, onko tuo viimeinen päivä jokaisella sama päivä, en usko, että on....
        Useimmille uusi elämä tarkoittaisi inkarnaatiota takaisin maailmaan, en tiedä, montako elämää samalle sielulle tulee yhdessä elämässä, eli sielulla tarkoitan sitä, että tietty kohta universiumista tulee aistivaksi olioksi, ei välttämättä ihmiseksi tietenkään....

        Voihan olla niin että syntyy uudestaan johonkin toiseen todellisuuteen.


    • ytjdgvfxdzsxz<z

      Sepä se nyt vaan sattuu olemaan niin että tieteellistä kreationismia ei ole ja siksi tämäkin on uskonnot palstalla..Pitää olla aika tyhmä jos uskoo kreationismin olevan tiedettä..sehän lasketaan pseudotieteeksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4243
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      194
      2235
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      35
      1821
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      16
      1637
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1630
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      142
      1272
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1114
    8. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      911
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      905
    10. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      127
      841
    Aihe