Saisikohan seurakunnan diakonilta apua?

Ulriika

Onko kokemusta? Millaisilla perusteilla sieltä voisi saada ruoka- tai rahallista apua?
Uskaltaisiko kokeilla?
Olen opiskelijaäiti, ja tili näyttää tyhjää...

43

10017

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkäaikatyötön

      Ainakin ev.lut. kirkko kuvailee asiaa näin:
      "Diakoniatyöntekijän puoleen voi kääntyä käytännöllisen ja taloudellisen tuen tarpeessa, mutta myös yksinäisyyden, mielenterveysongelmien, päihteiden, ihmissuhdevaikeuksien, elämän kriisien ja muiden ongelmien paineessa - oikeastaan kaikissa elämän vaikeissa asioissa."
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/397185B9DADB18B3C22570270045740E?OpenDocument&lang=FI

      Kai sitä kysyä voi, noin niin kuin lapsen parasta ajatellen. Mitä siinä olisi menetettävää? Kuuleman mukaan ainakin ruokakuponkeja ollut jaossa.

      Itselläni ei ole kokemusta, kun ilmankin olen pärjännyt. Ateistina kynnys on minulla aika suuri lähteä kirkolta mitään kerjäämään.

    • apua saanut

      Minulta kysyttiin tulot ja asumismenot mutta tositteita ei tarvittu. Kerroin tilanteeni ja sain 60 euron arvoisen ruokalapun kauppaan. Olin työtön eikä sossusta kannattanut hakea koska ne olisi peritty takaisin kun eka päiväraha tulee.

    • rerewrewr

      Myös itse opiskelija-statuksella hain aikoinaan ruokaa diakoniatoimistosta, josta n. kerran kuussa sain joko ruokakassin tai ruokalapun kauppaan. ja jos aloittajalla vielä lapsi hoidettavanaan, niin luulisi auttavan asiaa myöskin.

      • Herkkujaaaa

        Saako tolla lapulla ostaa mitä haluaa? kun ei tahdo sossun rahat riittää pihveihin mitä kuitenkin haluaisin pari kertaa kuukaudessa.


      • kuurainen maa
        Herkkujaaaa kirjoitti:

        Saako tolla lapulla ostaa mitä haluaa? kun ei tahdo sossun rahat riittää pihveihin mitä kuitenkin haluaisin pari kertaa kuukaudessa.