Triptylin haittavaikutukset

Plussat ja miinukset

Onko kokemuksia Triptylin (minulle määrätty fibromyalgiaan) haittavaikutuksista?? Mua on hikoiluttanut muutaman vuoden ja nyt hikoilu on HIRVEESTI lisääntynyt. Koko ajan vesi juoksee. Elämä on yhtä helvettiä kun ei voi edes hiuksiaan laittaa kun vesi juoksee pitkin päätä koko ajan. Nyt en tiedä johtuuko tää Triptylistä vai vaihdevuosista (olen n. 50 v)? Pitäisikö lopettaa Triptyl ja kuinka se lopetetaan? Toisaalta ei ole nyt kipuja eikä unettomuutta.

16

35511

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fibro myös

Ainekaan mulla ei ole ko. haittavaikutuksia. Tosin hikoiluttaa kyllä, mutta se alkoi jo ennen triptyliä. tiesitkö että hikoilu kuuluu myös yhtenä oireena fibroon?

Sinuna en lopettaisi Triptyliä tuon takia jos muuten auttaa kipuihin ja nukkumiseen. Kannattaa jutella lääkärin kanssa tuosta hikoilusta. Veikkaan et kyseessä on enemmänkin ikään liittyvät oireet:)

• anna

Millaisella annoksella Triptyliä fibromyalgiaan?

Itselläni masennukseen 200mg/päivässä. Haittavaikutuksina ajoittainen suun kuivuminen, ummetus ja väsymys (

• Plussat ja miinukset

Mä olen ottanut 2x25 mg iltaisin. Mun lääkäri sanoi, että triptyl aiheuttaa hikoilua ja olen yrittänyt vähentää yhteen. Mutta kun ei tule uni tai sitten heräilen aamuyöstä. Muita sivuvaikutuksia en ole huomannut. Fibromyalgiaan se on aivan ok lääke. Luulenkin että hikoilu tulee vaihdevuosista ja lihavuudesta.

• soili

Kuulostaa tutulta. Gynekologini ja Triptyliä määrännyt lääkäri neuvottelivat keskenään ja tuumivat, että vaihdevuosioireista on kysymys. Nyt mietitään hormonilääkitystä. Triptyliä ei kuulemma kannata jättää, jos se hyvin toimii normaaleilla annoksilla. Lääkitystä voi tulla lisää, mutta se kannattaa yrittää kestää.

• entinen käyttäjä

Joo, käytin vuonna 2000 puolen vuoden ajan. Hikoilu oli ihan järjetöntä ja paino nousi 5 kg...

• Pirjo

Minä olen saanut Triptyliä kipu kynnyksen nostamiseen otan iltaisin yhden 90mg tabletin ja kohta minua mukavasti nukuttaa. Paino ei ole noussut eikä ole hikoiluttanut.

• raimaisei7554

Triptyl on Tappo lääke paino nousi 4kk:ssa 8 kg,silmät särkee ja on ruti kuivat ym. oireet,sairaala reissuhan siitä tuli luulin noutajan saapuvan.Lopetin lääkkeen oton,nyt olo on normaali.Muuten ne vieroitus oireet kestää ja PITKÄÄN.......

• tyyt.

Oli aikoinaan kolme vuotta käytössä, pääindikaatio oli nimenomaan fibro. Paino laski tuona aikana useita kiloja, mitään sivuvaikutuksia ei tullut. Nykyisin käytän Lyricaa fibrokipuiluuni.

Vieroitusoireita ei tullut minkäänlaisia, lopetin lääkkeen toki asteittain kuten kaikki antidepr. kuuluu loppettaakin.

Silmät saattavat kuivua monen lääkkeen käytön yhteydessä, onneksi apteekista löytyy mm. "keinokyyneliä", kostutustippaa ym.

Lääkkeethän vaikuttava aina yksilöllisesti.

• Onhikiki

Määrättiin pari viikkoa sitten tuo triptyl fibroon, 30mg ja asteittaan 70mg. Jo parin illan jälkeen tuli hemmetinmoiset yöhikoilut. Peti ihan hiestä märkä, hiukset märkänä tyynyä vasten. Olen 60v. ja menkat ohi jo parikymmentä vuotta sitten. Ennen ei ollut moista hikoilua.
      Päivisin taas kylmää julmetusti, että pitää olla päällä vaatetta kuin pahemmilla pakkasilla.
      Kyllä yhdistän tämän vaan tuohon lääkkeeseen.

• Anonyymi

Voiko tryptiliä ja klo tryptilä ottaa molempia

• Anonyymi

Piti ollat triptyliä kirjoitin väärin🤔

• Anonyymi

Nykyään on uusi hoito hikoiluun. Kysykää sitä. Englantiin tuli tänä vuonna.

• Anonyymi

Minkä nimistä?Jos pyydän lääkäriltäni.

• Anonyymi

minulla triptyl 10 mg tekee verenpaineen nousua ja pulssin nousua lopetan en ole käyttänyt onneksi kuin vähän aikaa

• Anonyymi

Kokeilin Triptyliä kivun hoitoon, alkoi masentaa, en jatkanut lääkitystä. Masennus katosi saman tien.

• Anonyymi

Vaihdevuodet vissiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe