Viestilainasta(suomen viestilaina oy, herttoniemi, helsinki) tuli lasku; maksettava
14.11-12 , 255,0e.
Olimme hakeneet lainaa 27.12 2011.
Laina "aktivoitui" 25.4.2012.Olimme saaneet tietämättämme tilillemme 200 euroa.
Nyt tuli lasku, jossa eräpäivänä 14.11.2012
Soitin ja kysyin asiasta; heillä oli ollut tietokone vika ja hakemuksemme oli aktivoitunut huhtikuussa ja he eivät olleet perineet laskua..
Onko tämä laillista?
Pikavippi firma voi siis laskuttaa kuukausia vanhaa hakemusta, koska se olikin "aktivoitunut" huhtikuussa. Emme siis asiasta olleet tietoisiakaan.
Kehoitan ihmisiä välttämään koko pikavippi yhtiöitä, tällainen on vastuutonta ja omasta mielestä rikollista touhua.
Teemme valituksen asiasta kuluttaja asianmiehelle. Asianjaja neuvoi helsingissä: pakko maksaa, jollei löydy dokumenttia maksamisesta!...
viestilaina perii 11 kk vanhaa lainaa nyt!........
22
517
Vastaukset
- KKHS
Tottakai ne saavat laskuttaa sitä. Omien sanojesi mukaan sait sieltä 200€ joten kyllä se takaisin pitää maksaa. Ei ole vippifirman vika ettet seuraa talouttasi sitä vähää että moinen jää huomaamatta. Jos jotain myöhästymiskuluja peritään firman oman vian vuoksi, voi ja kannattaa siitä toki valittaa. Mutta et sinä mitään ilmaista rahaa saa vain koska se käsiteltiin myöhässä.
Tästä opimme että huolehdi taloudestasi äläkä ota vippiä. Ihan hyviä elämänohjeita kenelle tahansa - Uskottavaa, juu
Aika vaikea uskoa että ihminen, joka marraskuussa 2011 on niin surkeassa jamassa että joutuu hakemaan 200 euron pikavippiä, onkin sitten viisi kuukautta myöhemmin niin hyvissä rahavaroissa että ei edes huomaa kun hänen tililleen ilmestyy 200 euroa rahaa aivan tyhjästä.
Olet saanut rahat; nyt ne pyydetään maksamaan takaisin. Mikä tässä on ongelma? - tyhmyydestä sakot...
..siis se, että velkaa peritään nyt, rahat tuli "pyytämättä" viime huhtikuussa, 5 kuukautta aiemmin pyydetylle lainalle!
Olisivat ihmeessä jättäneet lainaamatta.
Totta kai velat maksetaan. Olen hakenut joskus kansallisosakepankista lainaa, 1978 muistaakseni..toivottavasti eivät ryhdy perimään sitä, koska en pirullakaan muista olenko ,maksanut ,hakenut jne. ko.lainaa..rikollista touhua...
erinomaisen hyvä asia, että pikaluotot lopetetaan lainsäädännöllä. En tiedä minkälainen luuseri sakki näitä firmoja pyörittelee...- Uskottavaa, juu
Ikävä kyllä maailma eikä varsinkaan tekniikka ole täydellistä. Virheitä voi sattua kun tietokoneiden kanssa puljataan.
Tässä eniten ihmetyttää se, miksi et ottanut firmaan yhteyttä huhtikuussa kun tuo ylimääräinen 200 euroa tupsahti tiille täysin yllättäen ja pyytämättä. 100 % varmasti et olisi joutunut maksamaan senttiäkään korkoja; olisit vain samantien maksanut summan heille takaisin.
Vai kävikö tässä niin että tottakai huomasit tuon 200 euroa jota ei tilillä pitänyt olla, ja täysin tietoisesti olit hissukseen, ajatellen että firma on jotenkin mokannut eikä tule koskaan tuota rahaa perimään? - keskustelua seurannut
Uskottavaa, juu kirjoitti:
Ikävä kyllä maailma eikä varsinkaan tekniikka ole täydellistä. Virheitä voi sattua kun tietokoneiden kanssa puljataan.
Tässä eniten ihmetyttää se, miksi et ottanut firmaan yhteyttä huhtikuussa kun tuo ylimääräinen 200 euroa tupsahti tiille täysin yllättäen ja pyytämättä. 100 % varmasti et olisi joutunut maksamaan senttiäkään korkoja; olisit vain samantien maksanut summan heille takaisin.
Vai kävikö tässä niin että tottakai huomasit tuon 200 euroa jota ei tilillä pitänyt olla, ja täysin tietoisesti olit hissukseen, ajatellen että firma on jotenkin mokannut eikä tule koskaan tuota rahaa perimään?just.boikottiin kaikki vippipaikat.
rahastusta koko touhu.
kun kukaan ei lainaa tulee myös hinnat alas.
tosi on.
- 1+6
Ala on jo niin kilpailtu että jos hinnoissa olisi tinkivaraa niin ne varmasti olisivat jo tulleet alas. Aloittajan kaltaisten luusereiden takia me muut joudumme maksamaan muidenkin vastaavien takia noin suuria korkoja. Jos kaikki maksaisi takaisin eräpäivänä, ei noi vipit maksaisi kun varmaan viidesosan nykyisestä.
- 1500% korolla...
..kyllä se ei ole oikein, että yhtä-äkkiä annetaan laina jota olet lähes puolivuotta sitten hakenut. Ja peritään takaisin puolen vuoden päästä. Kysymyksessä ei ole lainkaan se, että olisin saanut tililleni rahaa jota minun pitää ryhtyä maksamaan.
Kysymyksessä on yrityksen oma vika. En ole siis päivääkään ollut maksamatta mitään.
Olen täysin vakuuttunut, että olen maksanut tuon lainan aiemmin, mutta en pysty sitä toteen näyttämään.
Tuo toteamus, että "tuon kaltaisetn luusereiden takia, joudumme maksamaan korkoja" hehehe, taitaa itse luuseri kirjoitella. Ikävää, että tuli otettua näitä vippiejä talousongelmissa, en ole aiemmin kriminaaliean kanssa toiminutkaan. Totuus on ilman muuta se, että kukaan ei tarvitse näitä vippejä, missään oloissa......- Uskottavaa, juu
"Olimme saaneet tietämättämme tilillemme 200 euroa"
"Emme siis asiasta olleet tietoisiakaan"
mutta
"Olen täysin vakuuttunut, että olen maksanut tuon lainan aiemmin, mutta en pysty sitä toteen näyttämään."
Et ole ollut tietoinen että olet huhtikuussa saanut täysin odottamatta ylimääräistä rahaa 200 euroa, mutta siitä huolimatta olet nyt täysin vakuuttunut siitä että olet älynnyt maksaa tuon saamasi rahan takaisin???? Miten ihmeessä olet osannut maksaa takaisin lainan jota et edes ole huomannut saaneesi???
Siis kumpi tässä nyt on oikein, kun puhut itsesi kanssa täysin ristiin:
a) olet huhtikuussa 2012 huomannut että olet saanut lainaa 200 euroa jo marraskuussa 2011 jätetyn hakemuksen perusteella; olet maksanut lainan takaisin
b) et ole huomannut saaneesi mitään lainaa, ja sinulle tuli tämä lokakuussa 2012 tullut kirje, jossa pyydetään maksamaan laina takaisin, täysin yllätyksenä.
- kumma juttu...
..ei, en ole huomannut saaneeni yhtään mitään huhtikuussa. Nyt saatuani laskun, joka oli päivätty huhtikuulle, katsoin pankista, että olimme todella saaneet 200 euroa tuolloin. On todella törkeää, että firma voi myöntää lainan puolivuotta vanhan hakemuksen perusteella. Yleensä pikavippi firmoilla on 3-6 tuntia vastausaika puhelimessa, jonka aikana on vastattava lainan antajalle tekstiviestillä. Nyt , noin vain, kun heillä olikin koneet mukamas" rikki" he lähettelevät lainoja ja maksumuistutus puolivuotta myöhässä.
Se on ongelma, siis se, että näin ei voi saada tehdä!
Mutta nyt taitaa olla luuserit itse asialla ja ymmärtämässä...- ilmainen laina
No, Sait lainan ja maksat sen takaisin , tosin riittänee että maksat sen 200 euroa ilman mitään lisäkuluja ?
- Uskottavaa, juu
"Nyt saatuani laskun, joka oli päivätty huhtikuulle, katsoin pankista, että olimme todella saaneet 200 euroa tuolloin."
"Olen täysin vakuuttunut, että olen maksanut tuon lainan aiemmin, mutta en pysty sitä toteen näyttämään."
Kysyn uudelleen: jos olet vasta nyt huomannut saaneesi tuon 200 euroa, miten olet osannut maksaa sen takaisin?
- 9+6
"siis se, että näin ei voi saada tehdä"
Mikä sen estää? - vinoilua vaan...
..Laskuja kun tulee, niitä maksellaan eikä katsota sen kummenmin, kunhan ne on maksettu.
Niin, eihän kait mikään estä. Nämä pikaluottofirmat ovat vailla vastuuta ja velvollisuuksia, toimita hämärää. Tässä mainio esimerkki siitä.
Ehdottomasti lakkautettava, lainaustoimintaa tai minkäänlaista pankkitoimintaa ei saa tehdä tällä tyylillä...
surkeaa on tuo vaastaan vatvominenkin, no kaikkiahan sen näkee...- Uskottavaa, juu
"Laskuja kun tulee, niitä maksellaan eikä katsota sen kummenmin, kunhan ne on maksettu"
Heh heh. No eipä ihme että olet joulukuussa 2011 ollut niin paskassa jamassa että on ollut pakko turvautua pikavippiin, kun taloudenpitosi ja raha-asioiden hoitosi on niin täydellisen holtitonta että tuosta vain makselet 200 euron laskun ilman että yhtään ihmettelet mistä tuon lasku mahtaa olla peräisin ja onko se aiheellinen.
Hommaa edunvalvoja, on selvää että itse et kykene asioitasi hoitamaan.
- maksutiedot
Jos oot tuon laskun aiemmin jo maksanut niin kai nyt pankkitililtä näkyy, että oot sen maksanut? Ilmoitat maksutiedot tuonne pikavippifirmaan ja ne tarkistaa, että maksu on tullut perille.
Aina kannattaa tarkistaa laskut mitä on maksamassa. Katsoa edes suurin piirtein, että on tuttuja firmoja eikä vaan maksella vaikka naapurin laskut jos ne luukusta sattuu tipahtamaan. - järjetöntä törkeyttä
..on törkeää, että pikavippi firmat voivat tehdänäin. Lainan haualla on oltava joku sääntö, puoli vuotta myöhemmin tipahtaa raha ja lasku vielä puolivuotta myöhemmin. Yksinkertausesti rikollista touhua...selityksenä;"meillä nyt sattu jotakin ja asiat on pielessä"..hei! kävin alepassa vuosi sitten, halusit ostaa karkkilaatikon, no nyt kauppias sujauttin sen taskuusi, seuraavalla kerralla sitten maksut...
- kammottavaa...
Kyllä huomasin ne rahat tililläni silloin keväällä, mutta ajattelin olla hiljaa, koska en ollut hakenut silloin lainaa ja ajattelin tuhlata ne 200 euroa salaa. Olin yllättynyt, että puolen vuoden päästä sitten vasta perivät lainaani pois. Ostin sillä kahella sataa kaikkea kivaa itelleni, mm kävin syömässä hyvin ja kalliisti, ostin alkosta herkku juomaa ja nautin todellakin elämäöstäni, kun sain ylimääräisen rahan tililleni. Kyllä tekin käyttäisitte hyväksi, jos saisitte tilillenne ylimääräistä rahaa. Otte vaan perkeleet niin kateellisia, kun mä vähän nautin elämästäni ja NAUTIN siitä. On pakko sanoa vielä, että AAH! Joo, en halua maksaa lainaa takasin, koska olen jo nauttinut sen summan, enkä nauti laskun maksusta. Sä siellä oot tosi mulkero, jos et ymmärrä sitä asiaa, että on tärkeää että mä nautin ja saan tuhlata rahaa niin paljon kuin lystään.
- kammottavaa...
Kammottavaa ! ME , minä ja minun toinen skitsofreeninen persoonallisuuteni otiMME lainaa ! Todella KAMMOTTAVAA !
- kammottavaa.
Nyt laitoin sormeni pillun reikään ja hyvää tekee. Kyllä se on törkeetä kun pitää laina maksaa pois, kun rahat in jo tuhlattu. Nyt nuuuhkin sormia ja ne tuoksuu silakalle..
- peukaloinen4
Hommahan menee sillee, et pääoman olet velvollinen maksamaan, mut mitään kuluja sun ei tartte maksaa.
Soitas sinne ja sovi ne asiat! - kammottavaa...
Ime sä vitun peukaloinen vaan sitä omaa prinssinakkiasi, taiat olla vielä homsumaattikin. Onko mää kysynyt sulta jotain?. Kerroin vain, että nauti, oikein nautin kun sain itse törsätä koko summan ja aaaah nautin joka eurosta, kun ostin kaikkea hyvää itselleni. aaaaahh!
Vielä kerran aaahhhh!
Kolmannen kerran aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh!
En vain halua maksaa lainaa takaisin, ei muusta ole kyse.
Eikö ole kammottavaa kun laina pitää maksaa takaisin?
Kammottavaa!!!!!!!! - Euron vekseli
Tähän voikin jatko kyssäriksi pistää omasta tilanteestani esimerkin.
Vippejä tule vippailtua 07- 10 aikalailla ja tuon jälkeen kierre on ollut poikki ja homma hallussa eli maksussa.
Tuossa viime viikolla sain sähköpostiin vajaan 500€:n laskun vipistä joka oli kuulemma otettu kesäkuussa 2009, silloin summa ollut 200€.
Nyt ovat ostaneet lainan silloiselta firmalta ja karhuavat siis viittä hunttia väittäen että lasku on edelleen auki.
En oikein niele kyseistä väitettä. Toki olin aika solmussa näiden kanssa kun aloin niitä maksamaan, mutta nyt tilanne pitäisi olla parilla pitkä kestoisella maksusopimuksella plakkarissa ja onkin ollut sitä jo pari vuotta.
Ensinnäkin, tuntuu oudolta, että entinen firma ei olisi jo haasteella uhkaillut kun aikaa on jo 3 vuotta kulunut, aika persoja ovat rahansa perään. Ja toinen, että laskusta ei kuulu vuosiin mitään ja nyt se ilmestää sähköpostin kautta (kotiin ei ole tullut mitään kirjettä). Tämä juttu haisee minun mielestä.
Onko jollain vastaavia kokemuksia,miten kannattaa menetellä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.555978Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461806
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341692Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181650- 1021457
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281450Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163