Enkeleitä näkevät työelämässä?

Aikuisten Satuleikit

Olen seurannut keskustelua tällä palstalla suuren ihmetyksen vallassa. Vaikuttaa siltä, että huolimatta hyvätasoisesta peruskoulutuksesta, meillä on Suomessa aikuisia jotka todella uskovat näkevänsä enkeleitä ja jopa puhuvan niiden kanssa.

En oikein maallikkona osaa sanoa mihin kategoriaan tuollainen enkelien näkeminen menee. Onko kyse vain väärin tulkitusta valokuvan haijastumasta vai onko kyseessä aidon tuntuinen harhakokemus jonkin vieraan olennon läsnäolosta luultavasti vaihtelee henkilöstä toiseen. Olen tästä syystä kuitenkin herännyt pohtimaan mm. sitä, miten soveltuvia enkeleitä näkevät ihmiset ovat toimimaan erilaisissa ammateissa.

Itse en esimerkiksi toivoisi koskaan olevani sellaisen lentokoneen kyydissä, jonka kapteeni kuvittelisi näkevänsä enkeleitä, kenties pahimmassa tapauksessa keskustelisi niiden kanssa lennon aikana. Samaa ajatusketjua jatkamalla tulee äkkiä mieleen kaikelainen raskas liikenne ja työkoneet, joilla harhoissa elävä voi saada paljon vahinkoa aikaiseksi.

Mitä mieltä palstan muut lukijat ovat tästä? Miksi enkelien näkeminen olisi jotenkin enemmän ok kuin vaikka lohikäärmeiden tai keijukaisten näkeminen? Jos itse "uskot" enkeleihin niin menisitkö sellaisen lentokoneen kyytiin jonka kapteeni uskoisi näkevänsä hattivatteja ja kyselisi niiltä neuvoja elämäänsä?

5

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikuisten Satuleikit

      Voiko tästä hiljaisuudesta tehdä sen päätelmän, että enkeleitä näkevät eivät pääsääntöisesti ole työelämässä?

      ...en olisi yllättynyt... lähinnä helpottunut....

      • Olon helpottaja

        Joo me ollaan suljetulla osastolla. Ehkä tämä helpottaa oloasi?


    • Doku Matti

      Miksi en saa olla kännissä 24/7! Hä?

    • 100%angel xD

      mun sisko näkee enkeleitä, ja ennemmin istuisin sen kyydissä kuin itse autoa ajaisin tai jonkun täysin normaalin kyydissä, joka kuitenkin säikkyy jokaista ohiajavaa autoa ja keittää hermostuksissaan kahvit joka risteyksessä. ei koulutuksella kai ole paljoakaan tekemistä sen kanssa, mihin ihminen alkaa uskoa ja näkeekö enkeleitä yms vai ei, pärjäsin uskonnossa paremmin kuin monet kaverini, jotka uskoivat, ja oikeastaan inhosin kaikkea jeesuslöpinää. en ole paljoa oppivelvollisuuden jälkeen opiskellut, enkä oikein usko mihinkään, vaikka jotenkin tiedän, että tässä maailmassa on paljon sellaista, mitä me ei voida nähdä. mutta antaa olla, jos on, sille on syynsä miksi se pysyy ihmissilmältä näkymättömissä.

      toivottavasti ykskään lentokapteeni ei ohjaa konetta enkeleiden seassa, ei siinä mitään, jos ne enkelit ei sen keskittymistä häiritse, ja pääsee ajallaan ja turvallisesti perille. kaikki uskomukset on jotenkin surullisia, jumalaan turvataan kun ei ole ketään, kelle uskoutua, eikä siinä mitään pahaa ole niin kauan kuin se jumala on ja pysyy taivaassa tai missä nyt onkaan, eikä tule kaveriksi maanpinnalle. nuorempana etsin itselleni jotain omaa mihin uskoa, ja uskoinhan mä kaikenlaiseen, näin keijuja lumisateessa ja menninkäisen. selitin noita juttuja koulussa, eikä mulla sen jälkeen paljon kavereita ollut.... samaa kohtaa tää mun sisko, eikä mua oikeastaan kiinnostaisi kuunnella miten joku on enkeli ja miten se on taas kuvaillut enkelipalloja. sama se oikeastaan mitä muut ajattelee eikä toisen erilaisuutta saisi kieroon katsoa, mutta voisi sekin ajatella vähän muita, loukkaa pikkasen kun sen mielestä enkeleiden näkeminen ja muu hengellisyys tekee ihmisestä muita fiksumman, paremman ja kalliimman, ne muut vaan kulkee laput silmillä. joku herkkä voi lähteä mukaan noihin juttuihin, ja joku surullinen päivä sillä ei muuta seuraa olekaan kuin ne enkelit.

      ei tosiaan ollut yllätys, että enkelinnäkijöitä on muitakin. siskon jutuilta putoaa pohja, kun jostain keskustelupalstalta löytyy ne samat jutut, mitä se pitää elämän suurina totuuksina. parempi kuitenkin, ettei se itse keksi kaikkia uskomuksiaan, mutta on se jotain tyhjyyden täyttämistä, kun pitää etsimällä etsiä jotain mihin uskoa ja kun löytää jonkun siistin jutun, lukee vaikka miten meditoimalla löytää henkioppaansa, uppoutuu sitten siihen, ja kaikki ketkä ei samaan usko ovat vähempiarvoisia.

      "Mitä mieltä palstan muut lukijat ovat tästä? Miksi enkelien näkeminen olisi jotenkin enemmän ok kuin vaikka lohikäärmeiden tai keijukaisten näkeminen? Jos itse "uskot" enkeleihin niin menisitkö sellaisen lentokoneen kyytiin jonka kapteeni uskoisi näkevänsä hattivatteja ja kyselisi niiltä neuvoja elämäänsä?"

      lohikäärmeiden näkeminen olisi enemmän ok, jos se olisi muotia. ihan varmasti joku keksii "todisteita" näkymättömien lohikäärmeiden olemassaololle, niitä näkevät ihmiset on kosketuksissa maailmankaikkeuteen, suureen aarteeseen ja salaisuuksiin, jotka kerrotaan vain harvoille valituille. lohikäärmeen kyydissä nää tyypit pääsee näkemään sen aarteen, jonka avulla pääsee menneeseen sotkemaan sen raivostuttavan naapurinlehmän vanhempien välit, ettei se muija ikinä syntynytkään - siitä tietysti seuraa tapahtumaketju, joka vaikuttaa monenmonen ihmisen elämään - ja tulevaan, jossa voi nähdä oman jälkikasvunsa ja itsensä uudesti syntyneenä.

      jokainen saa uskoa mihin haluaa, kunhan se uskomus ei ala ohjailla elämää. jumala on hyvä siinä, että sitä voi rukoilla, ja jotkut saa varmaan turvan, kun tietävät jonkun katselevan sieltä ylhäältä tai jostain. mutta jos siitä jumalasta pitää alkaa paasata muille ja pakottaa muut uskomaan samaan ja uhkailla helvettiin joutumisella tai on olevinaan joku kanava, joka lähettää tietoa jumalalta ihmiskunnalle, se jumala on kääntynyt uskojaansa vastaan.

      en usko enkeleihin, vaikka vuosia sitten kun masennus mylläsi pahasti, näin unta pojasta, jonka nimen hain netistä ja sillä nimellä sattui olemaan merkitys. jotain aasinsiltaa pitkin löysin enkelit, siitä unen pojasta tuli mun enkeli ja turva, ja oli aika surullista kun tiesin, ettei se ollut todellinen. ystävää mä olin vailla, ja siihen ei mielikuvitus toimi korvikkeena, vaan tuntuu entistä yksinäisemmälle. joo, menee vähän ohi aiheen:)..... jotain tässä maailmassa on, mitä me ei nähdä, ei edes ne "näkijät", ja sillä jollain on syynsä pysyä näkymättömissä. se on kuin puu metsässä, merkityksellinen, muttei kaipaa huomiota.

    • -X-

      Eivät ne enkelit häiritse sitä lentäjää sen enempää kuin ihmisetkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe