Kokemuksia SMF-Auto Vaasa

JosNytYmmärrätteMitä

Millaisia kokemuksia porukoilla kyseistä liikkestä?
Hyviä ja huonoja, kuulisin mielelläni. Täällä on paljon kirjoiteltu asiasta.
Nostetaan nyt pintaa vielä ja kysytään tuoreimmat päivitykset.

89

16225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemustaoooon

      En todellakaan suosittele!!!!!!!

      • JosNytYmmärrätteMitä

        Mitä sinulle on käynyt heidän kanssaan?


      • Anonyymi

        Jussi rasku on homo joka ei naamatusten sano mitää


    • Entinenostaja

      Erikoinen paikka tuo SMF-auto. Olen useita päiviä vaihtanut heidän työntekijänsä kanssa sähköpostia. Yrittänyt kysyä maksuehdoista. Käsiraha ja maksuerät löytyvät heidän sivultaan. Kysyin korkoa sekä muita kuluja. Sain vastauksen, että "tosi ostaja soittaa ja kysyy" Koska en ole tosiostaja niin en saa lähettää postia heille enää!

      Olin tosiostaja vielä lauantaina, mutta en enää. Vähintää hämärää hämärää, ettei sitä voi sähköpostissa kertoa. Kuluttajalaki käskee kertoa markkinoinnissa kaikki tiedot. Heiltä niitä ei kirjallisesti saa.

      Kierrän tämän paikan kaukaa.

    • Turhaa itkua

      Mikä siinä soittamisessa on niin vaikeaa?

      • Puhelinlaskumaksettu

        vaikee soittaa jos on saldot loppu luurista...


      • Entinenostaja
        Puhelinlaskumaksettu kirjoitti:

        vaikee soittaa jos on saldot loppu luurista...

        On vain asioita jotka pitää saada kirjallisesti. Tämäkin osoittaa, että on aikaa puhua kaikkea muuta sekä kirjoitella tänne. Aikaa ja halua vastata suoraan kysymykseen, josta mahdolliselle ostajalle jäisi kirjallista faktaa.

        Itse en ole tämän kaupan kanssa missään tekemissä.

        Jos ei laki kieltäsi, niin laittaisin koko kirjeenvaihdon tänne.
        Oli sen verran säälittävää tekstiä tältä kauppalta.

        Oli makeat naurut tästä töissä kavereiden kanssa !!! :D

        "puhelinlaskumaksettu" sama kauppias. Taitaa olla muumit muualla kuin muumilaaksossa.


      • lyly1
        Puhelinlaskumaksettu kirjoitti:

        vaikee soittaa jos on saldot loppu luurista...

        Aahhahaaa! Ei oo vara ostaa saldoa luuriin ja haaveilee autosta!? Ei kai maksuehdoilla niin väliä kin jää kuitenkin maksamatta :D


    • Entinenostaja

      Mikä siinä kirjoittamisessa on niin vaikeaa? Onko se salaista? Jokatapauksessa se pitää kertoa? Miksi sitä ei voisi kertoa kun kysytään? Muuttuuko se siitä?
      Enkä itke. Taitaa kauppias itse itkeä siellä.

    • Aikarosvoille

      Paljon kauppaa tekeviin liikkeisiin tulee useita kymmeniä kyselyjä sähköpostilla joka päivä. Niihin kaikkiin vastaamiseen menisi jopa tunteja kerrallaan. Harvalla liikkeellä on aikaa alkaa kirjeenvaihtoon kaikkien kanssa. Samat asiat voi selvittää asiakkaille puhelimessa murto-osassa tuosta ajasta. Jos liike pyytää sinua soittamaan, niin miksi et voi sitä toivetta noudattaa?

    • Entinenostaja

      Aika erikoista paskaa tuommoinen. Ehdit kuitenkin krijoittaa paljon tekstiä ja kertoa, että en saa enää lähettää viestejä. Ei hyvä isä mitä paskaa! Nytkin olette tänne kirjoittanut. Silti ei ole aikaa kirjoittaa asiaa kun kysytään.

    • Aikarosvoille

      En liity SMF-autoon mitenkään. Vapaa-ajalla voin vastailla täällä ja yrittää valaista asioita omalta osaltani.

      Vähintään 90 prosenttia sähköpostilla tulleista kyselyistä ei johda kauppaan nyt eikä myöhemmin. Monesti sama kyselijä pommittaa yhtä liikettä lukemattomilla sähköposteilla, eli liikkeen pitäisi olla hänen kanssaan kirjeenvaihdossa. Jos asiakkaalla ei ole varaa soittaa yhtä puhelua, niin ei häneltä todennäköisesti löydy edes minimikäsirahaa.

    • Entinenostaja

      Tuo on varmasti totta. Itsekkin olen kokenut tuon Internetin kirouksen.
      Tältä kyseiseltä kauppiaalta todellakin kysyin useita kertoja eikä vastannut. Aikaa oli kirjoittaa vaikka kuinka ja paljon. Tännekkin ehti vastata, mutta ei noita kysymiäni lukuja.
      Olen pahoillani sinulle vastauksestani, mutta luulin sinun Aikarosvoille olevan sama kaveri. Toisaalta kysely on tämän ajan trendi ja senkin mukaan on mentävä.

    • Ihmettelenvain

      Ei yhtään hyvää sanottavaa kenelläkään? Onko maine siis totta?

      • raurau1

        On.


    • melko kallista...

      Ensinnäkin pari asiaa:

      Karusti ylihintaiset autot, päälle vielä järjetön 800euron toimitusmaksu ja ilmoituksessa vatipää-tyyliin vielä erikseen joku stanan "vaihtohinta".
      Tuo erikseen "vaihtohinnan" ilmoittelu kuuluu lähinnä lökäpöksy-lippisosastolle, ei autoliikkeen ilmoitteluun.

      Ilmoittelussa lukee; "omarahoitus".

      Se tarkoittaa lähes poikkeuksetta sitä, että varsinaisia toimitus-korko ja muita kuluja on mahdoton etukäteen kertoa; ne kun "omarahoitus"-tapauksissa laitellaan usein ihan vaan ostajan pärstäkertoimen ja ostettavan kohteen halutun katteen mukaisesti tapaus kerrallaan papereita tehdessä.

      PIKAISELLA VILKAISULLA siistihköt autot, yhtäkään järkevän hintaista en löytänyt. En yhtäkään.
      Lieneekö vaikuttaa osaltaan se, että Pohjanmaalla on todistettavastikin aina ollut koko Suomen ylihintaisimmat autot?

      Toisekseen jos liikkeellä on pääsääntöisesti asiakkaina "omarahoitus"-asiakkaita, pitää hinnoissa ollakin takaisinhakujen ja maksamatta jättämisten varalle pirustikin ylihintaa.
      Silloin tosin normaalisti asiansa hoitava ei oikein voi liikkeessä asioida, koska sama ylihinta jokaiselle; vai tippuuko 20000euron pyyntihinnasta puolet pois, jos sanoo olevansa rehellinen asiansahoitava, eikä hamppi?

    • Mävaanihmettelen

      Miksi tälläiset puodit sitten oikein toimivat? Aivan käsittämätöntä. Edes omistaja ei käy kehumassa täällä itseään. Erikoista. Ehkä tämän puodin taru on sitten loppumassa ja hanskat on lyöty tiskiin jo?

    • Tietäjä

      Todellinenkorko 19-27% välillä. Jäännöserä 24kk jälkeen 30%. Yksi esimerkki ko. koroista. Ainakin jossain virmoissa.

    • Lakiin luottaen

      Miten tuo korko voi olla eri ostajalla eri? Eikö laissa ole jotain määrityksiä asialle?

      • PRRRRRRRRRRRRKELE!

        Mikä vtun laki, jos myydään OMALLA VASTUULLA OMARAHOITTAEN!?!?!
        PERSAUKISILLE JO LUOTTOTIETONSA MENETTÄNEILLE HAMPEILLE!?

        ...vttu siinä mitään lakeja noudateta ja tasan pärstäkertoimilla joko luottoa annetaan tai ei anneta ja autot HAETAAN KYSYMÄTTÄ POIS, jos maksut ei hoidu.


    • ???????????

      Kyseinen yritys myy myös firmoille, ainakin markkinoi....mitäs sitten jos esim.yritys ja yksi maksu myöhästyy, hakeeko liike auton pois ja yritys toiminta päättyy kun ei autoa? Kai se nyt joku laki on tähänkin?

    • Kelestana

      Vieläkö tämä putiikki oikeasti toimii? Kaikenlaista kulkijaa tääll liikkuukin!
      En ostaisi tuolta yhtään mitään !!!

    • Volvo V70

      No yässä jotain positiivistä kyseisestä liikkeestä,itse epätoivoisesti kaupittelimme ympäri suomen sellasta paskakasaa jolla ei uskaltanut lähteä niin kauas kotoa että autotallin valot olisi hävinnyt näkö piiristä,tarjoukset autosta vaihteli 3000-5500€ euron välissä,SMF auto hyvitti tuosta kuitenkin n.8000€.Tosin vaihdokin hinnassa oli yli hintaa,oli vuotta vanhempi ja kolaroitu ym.rahoitus vaikeuksista huolimatta järjestyi
      vaivatta tosin kulut oli kovat ja maksuaikataulu tiukka,varsin hyvin on siis ymmärettävää että jos ei kykene hoitamaan maksuja ajallaan,ei myöskään autosta pidetä huolta ja kyllä ainakin itse hakisin auton viipymättä,ei se todellakaan lainas parane,ja sehän on lainas niin kauan kun se on maksettu.Tokihan se vituttaa kun autokuumeessa saa solmittua sellaset kaupat mistä ei pysty suoriutumaan normaalilla vetkuttelulla.Itse kyllä voin käydä uudestaankin auto kaupoilla vaasassa
      ja sieltä ostettu auto on edelleen ajossa ja katsastettu 2kertaa huomautuksitta.

      • Tyhmiä huijataan

        "tarjoukset autosta vaihteli 3000-5500€ euron välissä,SMF auto hyvitti tuosta kuitenkin n.8000€.Tosin vaihdokin hinnassa oli yli hintaa,oli vuotta vanhempi ja kolaroitu"

        Eli annoit uudemman ja kolaroimattoman autosi ja maksoit välirahaa jotta sait vanhemman ja kolaroidun auton.

        Minäkin tekisin koska vain sellaisen kaupan että antaisin maksuaikaa välirahalle jos vaihdossa tuleva auto olisi arvokkaampi kuin omani. Harmi että vain harva ihminen suostuu noin typerään kauppaan.

        Onhan se helppoa hyvittää PAPERILLA enemmän kuin muut kun pyytää oikeasti 5000 euron arvoisesta autosta 11000 euroa.


    • Jotain näistä tie...

      Vältä kyseistä liikettä, se AAA luottoluokitus ei perustu mitenkään asiakkaita kohtaan....

    • Autokauppaiaita näht

      Vastaus yleensä "usko puolet mitä näet, elä mitään mitä kuulet" tässä tapauksessa kumpainenkin pitää paikkansa.

    • Tyytyväinen asiakas

      En näe tässä keskustelussa mitään järkeä. Suurimmalla osalla teistä on vain pahaa sanottavaa ihan toimivasta ja hyvästä autoliikkeestä. Miten voi olla mahdollista että itse tunnen useita henkilöitä jotka ovat auton kyseisestä liikkeestä ostaneet (mukaan lukien minä itse) ja olleet tyytyväisiä ostoonsa. Joten esitän teille kysymyksen. Onkohan teillä ollut ongelmia kyseisen liikkeen kanssa vain siksi ettette ole hoitanut OMAA osuuttanne kaupasta kunnolla!

      • ksl1

        Liike ilmoittaa että myönnetään ksl 6 kuukauttaa takuu, eli tarkoittaa että kuluttajasuonlain mukainen ja joka koskee ainoistaan yksityishenkilöa ja jota ei
        erikseen myönnetä vaan se tulee automaattisesti kun auto ostetaan liikkeestä...
        Johan tämäkin kertoo jotain kyseisen liikkeen toimintatavoista!!


      • Niiiin?
        ksl1 kirjoitti:

        Liike ilmoittaa että myönnetään ksl 6 kuukauttaa takuu, eli tarkoittaa että kuluttajasuonlain mukainen ja joka koskee ainoistaan yksityishenkilöa ja jota ei
        erikseen myönnetä vaan se tulee automaattisesti kun auto ostetaan liikkeestä...
        Johan tämäkin kertoo jotain kyseisen liikkeen toimintatavoista!!

        Mitä se kertoo`Hyvää vai pahaa? Nyt en ymmärtänyt pointtiasi.


    • abcarse

      Nöy

    • Audi A6

      Asioin joku aika sitten kyseisessä liikkeessä. Minulla ei olemitään negatiivista sanottavaa ei autoista kuin ei yrittäjästäkään.Palvelu oli todella hyvää ja ystävällistä autoissa hinta-laatu kohdallaan. Tein myös autokaupat tässä liikkeessä Audi A6:sta. Minulla on luottotiedoissa merkintä, mutta rahoitus järjestyi. Ja varmasti tulen jatkossakin tekemään kaupat, kunhan Audi on maksettu ja vaihto tulee ajankohtaiseksi.

      • Passat Sportline

        Eilen ostettiin SMF:ltä 9:s auto samaan vanhoista luottohäiriöistä kärsivään maksukykyiseen perheeseen osamaksulla ja 10:s tulee sekin varmasti ajallaan kun Passat makseltu.


      • didiid

        Hyvä mainos. Kyseisestä liikkeestä ei saa mitään halpaa ja hyvää. Muutenkin kannattaa ottaa selvää ostamasi auton historiasta. En väitä mitään, mutta itse tekisin niin..ja äkkiä. Katsoitkos korkoa ja ehtoja vai laitoitko vain nimen paperiin?


    • Kuulostelijapuheita

      Kuulopuheisiin ei voi luottaa. Täällä palstoilla on monta tosikirjoitusta henkilölle itselleen tapahtuneesta ongelmasta jonkun autoliikkeen kanssa, mutta tämän ketjun puljusta ei yhtään. Vain jotakin roskaa s.postiin vastaamisesta.

      Kovahintaisia autoja kyllä ovat, mutta jotkut nähtävästi ostavat, koska aikaisemmin on tehnyt kohtuullista tulostakin.

      Audinkin ostanut oli tyytyväinen, vaikkakin ymmärtääkin oletettavasti, että maksaa roimaa ylihintaa autostansa.

    • minä vaan

      Asiallinen myyntivarasto, hinnat näyttäisivät tosiaan olevan vähän korkeita.

      Joskus tuli yhtä mersun katiskaa katsottua sieltä, nettiautossa sellasten hinnat oli 1000-2000 euroa, tuolla 7500 euroa. Alla oli loppuuunajetut kesärenkaat, niin eipä sillä koeajoelle helmikuussa päässyt. Ovelta kauppias vielä huuteli perään, että viidellä kilolla saisi viedä pois.

      Ei tullut kauppoja.

      • Garffi

        Onko nyt niin, että totuus on katsojan silmissä eli Savolaisittain; ..kuulijan korvissa ?! ; )


      • Cash buyer

        Urpo on sit ajellu ostaa 7500 ekellä parin tonnin rotiskoa? Ja vielä sileillä renkailla ois halunnu ajellaki? Nimimerkkiki on yksinkertaisesti minä vaan. Mistä näitä Urpoja tulee


    • Autonostaja

      Kun tuota keskusteluketjua lukee, niin 90% kirjoituksista tulee henkilöiltä, kenellä ei ole mitään kokemusta liikkeestä, kunhan pitää äänessä olla. En ole vielä heiltä sutoa ostanut, mutta tähän saakka saamassani palvelussa ei ole ollut mitään huomautettavaa. Arvostelkaa hyvät älämölöt vasta sitten, kun on mutumieltä parempaa tietoa. Nämä samat älämölöt sohlaa jokaisessa keskustelussa ja aina vain negatiivista sanottavaa, oli myyjä mikä tahansa. Voi luoja noita pipo päässä kasvaneita.

      • didiidi

        Voin sanoa, että on kokemusta jota en olisi tahtonut...90% tietää mistä puhuu loput on lähipiiristä


      • yö unet meni
        didiidi kirjoitti:

        Voin sanoa, että on kokemusta jota en olisi tahtonut...90% tietää mistä puhuu loput on lähipiiristä

        Totuuden sanoja... Kuin myös omakohtainen kokemus kyseessä olevasta liikkeestä. Perustuu täysin ku......een


    • Audimies

      "Hyvää" asiakaspalvelua, kun pistin kyselyn A4-allroadista 3.0tdi v6 vm.-11, 176kW:
      Minä: Ettei vaan olisi tiptronic kyseessä, joka on kyllä ihan eri juttu kuin stronic.

      smf-auto: Ihan sama kai kun et kumminkaan pysyty ostamaan

      Minä: Jaa-a, tämäkö on hyvää, asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua? Tästähän saa hyvän nettikeskustelun autopalstoille aikaiseksi. Itsellä sattuu olemaan A4 allroad -11 alla, joten siinäkin herran asiantuntemus meni pieleen ja kaksoiskytkinvaihteisto on aivan eri juttu kuin tiptronic, myös hinnassa!

      smf-auto: Pienenä yrityksenä on ollut pakko suunnata ajan käyttö tehokkaasti siten että tosiostajia palvellaan hyvin. Kaltaisesi nettipoliisi jolla on aikaa kaikenlaiseen turhaan yhteydenottoon joka ei kuten arvasin johda kauppaan jää sitten vähemmälle huomiolle mutta sen verran sinusta jo tiedän että olet vaikea kaveri, mukavia kirjoitushetkiä...
      =====
      Ja kaikki lähti siitä, että halusin varmistaa, että kyseessä on tosiaan s-tronic eikä tiptronic. Minusta on kuluttajan harhaanjohtamista kaupitella väärillä tiedoilla autoa, mutta jos kyseessä olisi ollut s-tronic, niin olisi voinut vain varmistaa, että tälläinen 176kw vm.-11 harvinaisuus on kyseessä...

      Vetäköön kukin johtopäätöksensä tästä liikkeestä.

    • Halpaa

      Toimitusmaksu 800€ !!??!

      • hintavertailua

        Edullisin toimitustarjous Hampurista Stadiin Bemu 530 550eur eli kannattaa kilpailuttaa


    • ville3

      Missään nimessä ei kannata tehdä kauppaa kyseisen yrityksen kanssa.

      Koko touhu haisee kilometrin päähän. Itse kiinnostuin uudehkosta farmaribemarista. Kyselin tietoja autosta, kummastelin, kun hinta oli noin 15000e halvempi kuin muilla myyjillä. Kysyin mm. onko kyseessä tuontiauto tai onko autossa jotakin vikaa. Sain vastaukseksi hyvin tylyn viestin. Kyseessä olikin tuontiauto, sitä ei kuitenkaan ilmoituksessa kerrottu. Lisäksi mainostettiin kovasti sitä, että maksuhäriömerkintäisellekin löytyy kyllä luottoa. Tylyssä sähköpostissa todettiin: "ei suurempia vikoja" ja "no ostatko heti?" Totesin, etten osta 56000e bemaria koeajamatta tai näkemättä. Tähän samainen autokauppias lähetti uudelleen viestiä ja ilmoitti etten ollut todellinen ostaja.

      Mitä ihmettä?! Olin tosissani kiinnostunut autosta, mutten enää. Mutta että autokauppias itse ilmoittaa, etten ole varteen otettava ostaja. No en enää olekaan. Tämä ilmoituksen auto lienee todellisuudessa korjattu kolariauto tms, tuollaista autoa kun ei Saksastakaan olisi voinut tuoda alle 65000e Suomeen.

      Firmassa on jotakin mätää. Samankaltaisia kokemuksia SMF-autosta voi lukea monilta keskustelupalstoilta.

      • Tosimyyjä vastaa

        Kuulehan nyt Ville Peltonen Suomen Turusta. Tiedustelemasi auton hinta on 65.700 euroa ja sinulle kerrottiin kyseessä olleen näppäilyvirheen mutta auto luvattiin reilusti myydä sinulle tuon virheen vuoksi10.000 euroa halvemmalla, ehdoksi luonnollisesti laitettiin että ostat heti jos haluat virheemme rahastaa. Auto on ehdottomasti kolaroimaton ja erittäin siisti kuten vain 39tkm ajetun auton tulee ollakin. Se että ajalet 1000 euron Neonilla ja kyselet tuollasta M-Sporttia saa varmasti muitakin myyjiä epäilemään miten tosissasi olet ostamassa? Viestejä tulee toimivaan autokauppaan siksi paljon että nämä selkeästi turhat koitetaan minimoida. Lupaan sinulle vielä tässä julkisesti saman kuin s-postissani eli 2000,00 eur puhtaana käteen kun tulet ennen Vappua esittelemään ostamasi vastaavan auton, reilua eikö totta... jos siis olet ostamassa ;) Lisäksi pyysin sinua tarkastamaan yritykseni y-tunnuksella ja jos vielä tarkastuksen jälkeen kehtaat kirjoittaa tänne epäileväsi että myyjässä on jotain mätää vain sillä perusteella että autoja myydään edullisesti tai myönnetään omarahoitusta joka monelle on tarpeeseen niin olet kyllä ilkeä kaveri. Kirjoitat edellä olleesi tosissasi kiinnostunut tuollaisesta autosta mutta minä epäilen sinun väittämääsi mutta seurataan tilannetta julkisesti tällä palstalla, tänä vuonna muuten vain 2,7% yrityksistä saavutti saman luokituksen kuin oma yritykseni. Ystävällisesti Jussi Rasku


      • kin
        Tosimyyjä vastaa kirjoitti:

        Kuulehan nyt Ville Peltonen Suomen Turusta. Tiedustelemasi auton hinta on 65.700 euroa ja sinulle kerrottiin kyseessä olleen näppäilyvirheen mutta auto luvattiin reilusti myydä sinulle tuon virheen vuoksi10.000 euroa halvemmalla, ehdoksi luonnollisesti laitettiin että ostat heti jos haluat virheemme rahastaa. Auto on ehdottomasti kolaroimaton ja erittäin siisti kuten vain 39tkm ajetun auton tulee ollakin. Se että ajalet 1000 euron Neonilla ja kyselet tuollasta M-Sporttia saa varmasti muitakin myyjiä epäilemään miten tosissasi olet ostamassa? Viestejä tulee toimivaan autokauppaan siksi paljon että nämä selkeästi turhat koitetaan minimoida. Lupaan sinulle vielä tässä julkisesti saman kuin s-postissani eli 2000,00 eur puhtaana käteen kun tulet ennen Vappua esittelemään ostamasi vastaavan auton, reilua eikö totta... jos siis olet ostamassa ;) Lisäksi pyysin sinua tarkastamaan yritykseni y-tunnuksella ja jos vielä tarkastuksen jälkeen kehtaat kirjoittaa tänne epäileväsi että myyjässä on jotain mätää vain sillä perusteella että autoja myydään edullisesti tai myönnetään omarahoitusta joka monelle on tarpeeseen niin olet kyllä ilkeä kaveri. Kirjoitat edellä olleesi tosissasi kiinnostunut tuollaisesta autosta mutta minä epäilen sinun väittämääsi mutta seurataan tilannetta julkisesti tällä palstalla, tänä vuonna muuten vain 2,7% yrityksistä saavutti saman luokituksen kuin oma yritykseni. Ystävällisesti Jussi Rasku

        HATUNNOSTO J.Raskulle asiallisesta, julkisesta vastineesta pöhkön lässytykseen.


      • joku joka tietää

        No kyllä pitää sinun ville olla hölmö jätkä jos et kuvista näe joissa lukee autohaus royal että auto on tuontitavaraa


    • jobbarithaisee

      Millä tämä ns auto-jobbari aistii onko asiakas kiinnostunut vai ei? Onko sinulla yliluonnollisia kykyjä? Eikö kannattaisi siinä tapauksessa ryhtyä ennustajaksi?
      Vai joko sinulla on kristallipallo? Mites kaupankaäynti? Taitaa tökkiä kun on aikaa netissä roikkua.

      • reilusti nimellä

        Aaiani osaavana ammattilaisena aistin tosiaan nopeasti kuka on tosiostaja ja kuka ei. Minulla ei ole yliluonnollisia kykyjä eikä kristallipalloakaan enkä usko että tienaisin ennustajana saman kuin autokauppiaana. Kauppa käy hyvin ja voit itsekin tarkastaa tilanteeni helposti kirjoittamalla vaikka googleen menestyjät ranking ja sitten valitset maakunnaksi Pohjanmaa niin sieltä Auto-Rasku Oy löytyy kohtuu nopeasti. Laitathan reilusti nimesi alle kun seuraavan kerran kirjoittelet, t. Jussi Rasku


      • Autonostajako?
        reilusti nimellä kirjoitti:

        Aaiani osaavana ammattilaisena aistin tosiaan nopeasti kuka on tosiostaja ja kuka ei. Minulla ei ole yliluonnollisia kykyjä eikä kristallipalloakaan enkä usko että tienaisin ennustajana saman kuin autokauppiaana. Kauppa käy hyvin ja voit itsekin tarkastaa tilanteeni helposti kirjoittamalla vaikka googleen menestyjät ranking ja sitten valitset maakunnaksi Pohjanmaa niin sieltä Auto-Rasku Oy löytyy kohtuu nopeasti. Laitathan reilusti nimesi alle kun seuraavan kerran kirjoittelet, t. Jussi Rasku

        Aaiani osaavana?
        Minkä alan ammattilainen puhuu asiakkaistaan vähättelevästi? Tuskin minkään alan ellei nyt ole ihan pissaa päässä tai täysin omahyväinen. En toki onneksi ole autokauppias.
        Rangin ei kerro mitään autokaupan laadusta tai autoistasi vai kertooko?

        Miten ennustajan homma ja autokauppiian homma eroavat toisistaan?
        Eikö kummassakin myydä mielikuvia ja joskus totuutta tai sitten ei vai miten se nyt menikään?

        Onneksi ei tarvitse asioida kaikkien kanssa.


    • - Toni -

      Soitin kyseiseen liikeeseen ja kysyin voisiko heidän myymäänsä autoa käydä katsomassa johonkin sovittuun aikaan tai päivään.
      Vastaus oli, että he pelkästään luovuttavat autot, eikä siten autoja ole mahdollista nähdä. Myyjä tosin kertoi, että heidän myymänsä autot ovat loistavassa kunnossa jne jne.. Tosin myyjän tehtävänä on myydä vaikka pirulle sarvet päähän, eikä niitäkään varmaan mainosteta paskana ostoksena. Olikohan tässä nyt sitte kyseessä se Suomen ainoa rehellinen autokauppias?

      Oli miten oli, niin en osta "sikaa säkissä" enkä ala neuvottelemaan siitä, saanko nähdä auton ennen ostamista vai en. Jos olisin itse todennut auton olevan kuvauksen mukainen, olis kaupat lyöty lukkoon ja raha & auto vaihtanu omistajaa. Auto itsessään vaikutti hyvältä ja kieltämättä vähän jäi harmittamaan.. mutta tuo auto ei vaan selvästikkään ollu tarkotettu meille :)

    • Autonostajako?

      Kannattaa ehdottomasti googlata tuota auto-liikettä ja vaikka kysyä paikallisesta käräjäoikeudesta millaista autokauppaa siellä tehdään. Kukaanhan ei koskaan tiedä.
      Sen selventävän keskustelun jälkeen jokainen voi tehdä johtopäätksensä miten se luokitus on tullut ja kuinka pitkäikäinen se on.

      On muuten aika kummallista, että luottoluokituksen voi saada kuka tahansa ja miten tahansa...vertaamatta historiaa ja nykytapahtumia.

      Todellakin kaikenlaista postia varmaan tulee ja niistä on pakko yrittäjänkin etsiä ne todelliset "ostaja". Kukin ostaa tietenkin autonsa kuten halua ja keneltä haluaa.

      Yllä olevat ovat ihan yleisneuvoja, jotka olen itse kantapään kautta oppinut näiden pienten jobbareiden kanssa toimiessa.

      Rohkeaa ellei jopa tyhmää lupailla 2000€ täällä jollekkin ja vielä vähätellä asiakasta. Suoranainen markkinateko josta pitäisi saada hattu. Mtiä tulee hatun nostoon kannattaa nostaa varovasti sillä se todennäköisesti voi sisältää haisevan yllätyksen.

      • BlueLagoon

        Sitä googlettelua kai itse yrittäjäkin täällä toivoo, mutta mun mielestäni kanssa aika erikoista markkinointia ja muutenkin naivistista täällä lupailla jotain 2000e mahd. Muualla tehdyistä autokaupoista. Tää on vaan mun mielipiteeni... Voin olla väärässäkin...


    • nounounou3

      Heh :) Sivuilta löytyy Petroli käyttöinen Porsche Cayenne Turbo ja näytti olevan moni muukin Petrooli käyttöisiä autoja. Varmaan suomen suurin Petroolikäyttöisten myyjä?

      • Kiälimiäs

        Mää ny kerron että Petrol on ulkomaaan kiältä ja tarkoottaa bensakäyttööstä kulkinetta, opittii tuo koulussa jo aijat sitte, Porsche näköjää o myity ku ei ollu sivuulla


    • ruubertti1

      Osoitus vain siitä, ettei ole niin väliä kun vaan Copu Paste toimii. Osoitus siitä ammattitaidosta. Petrooli on petrooli ja bensiini on bensiini suomen kielessä. Opittiin koulussa toi täällä meillä päin :)

    • ihmetellen

      Kävin itsekkin sivuja katsomassa kun auton osto edessä mutta aika huikeat on nuo luottonperustamismaksu kun 200€/kk. Muilla liikkeillä se on tuon 200€ tai allekkin koko kustannus luotosta!?? Tilitoimisto vissiin Afrikassa, postitus on kallista nyklyään!

      • kesäauto

        Varasin avo-auton tuosta liikkeestä tiistaina ja puhelimessa selvisi kun myyjä tarkasti että on jokin heistä riippumattoman operaattorin virhe tuo 200€ kk ja vain kertamaksu menee minulta kuin Kamuxillakin olisi mennyt. lisäksi menee vielä 8€ kk maksu, koron sain 4,90%


    • Pörinä

      Vai operaattorin virhe kun itse päivittää selkeästi sivustonsa. Anna mun kaikki kestää. Voi morjens mitä soopaa.
      Missähän se hatunnoston arvoinen kauppias on nyt kun loppu puheet jonkun vihjatessa, että kannattaa soitella paikalliseen käräjäoikeuteen? Olipas mielenkiintoinen puhelu nimittäin.
      Todellista asiakaspalvelua uhkailla asiakasta !

    • jeibee

      Itse kyselin heiltä että paljon heidän toimitusmaksunsa on ja paljon tiettyyn autoon tulisi maksamaan verot jos toisi ulkomailta, sain vastaukseksi "2000" ja päätin sitten itse tarkistaa asian niin pelkkä vero oli 8500€ nii siinä kysymys että vievätköhe rahasi vain vai mitä täh häh?!

      • KUHA KAHTELEN

        Sie se alat fiksulta vesseliltä vaikutteleen


    • Aikkuska

      Olipa erikoista. Olisin ollut kiinnostunut yhdestä autosta Vaasassa, mutta olisi pitänyt maksaa autosta varausmaksu, että saa ajaa??!! Kysyin, että pitääkö auto ostaa sikana säkissä, niin kuulemma pitää....

    • TepiKasi

      :D Omistajan poika Jani taitaa täällä olla "tyytyväinen asiakas".

      • Kateus vie kalatkin

        Hesan jobbari taitaa täällä olla muiden herjaaja.


    • Liike vs. jobbari

      Jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö.

    • Nuppi ja Nahka

      Soittelin tähän putiikkin ja kyselin reilu 33.000€ CLS ja autoa ei saanut nähdä eikä koe ajaa ennen kuin sen oli maksanut !
      Tämä kauppias oli kyllä syönyt jotain muuta kuin kaurapuuroa. Myyjä oli suorastaan raivoissaan, että autoista kysellään tai jopa tahdon koeajaa ennen ostoa!

      En voi suositella ! Pysyn kaukana tästä "autokaupasta"

    • jestas sentään

      Tiedän tämän veijarin jo 30v takaa, enpä ole mitään positiivista kuullut tämän tekemisistä....vielä

    • Rallicross Bemari

      Sinulle joka ei ole positiivista kuullut vielä.. Ostin Jussilta rallicross bemarin
      90 luvulla, ja olin kauppaan ja autoon tyytyväinen.. Maksoin auton Jussin tilille
      näkemättä autoa ja hain useita viikkoja myöhemmin, sitten kun ehdin. Joten
      olin tosiostaja. Auto oli sellainen kuin sovittiin ja kahvitkin tarjottiin.
      Kyllä bemarissa voimaa oli !!

      T. Mika

    • lähteenmäki

      Homma kyseisessä liikkeessä vois toimia jos itse toimisitte sanojenne ja lupaustenne mukaan...tiedän mistä puhun. Terveisin petri lähteenmäki.

      • akemakeperajamä

        Mites tuo etunimi kirjoitetaan pienellä, ootko talossa oppinut ?


    • kirveleekö

      Somessa vaan kunnon jatkuva mollaus päälle. Se on kuin suolaa trokarin haavoihin heittäisi.

    • Autonostaja

      Itselläni kaupat sujuivat ongelmitta, ja ensin otin @postitse yhteyttä, ja sitten soitin, ja sovittiin asiat, Käsiraha 6000e loput 1200e/kk.. Siis maksoin käsirahan vaikkei olisikaan tarvinnut, mutta minulle se oli luottamuksen arvoinentoimi. Erittäin tyytyväinen olen.

    • Tulis

      vaa vastaa sopival nurkal.

    • Pieniä_on_silakat

      Mikroautokauppa. Ei mitään sinun laajalle perseellesi.

    • Nettipolisi

      Ajatele näin että sinä itse myyt jotain ihan sama onko se läppäri telkkari kuulokkeet tabletti kaiuttimet.

      Tietekin haluat että joku soitta sinulle koska saa tulla hakeman ja tuoda rahat.

      Et sinä halua satoja sähköposti viestejän missä kysellään tekinisiä tietoja mitä ostajat voi tarkista esim google.

      Ja sitten ainutakan näistä ei teitekän osta sittä mitä sinulla on myytävänä vaa joitakin netti poliiseja jotka kysyvät tekniset tiedot.

      Ja tarkistavat Googlesta pitäkö paikkansa ja jos eivät pidä niin ne titetenkin vetävät sellaiset johto päätökset että jotain on mätä.

      Ja kirjoittavat suomi24 trollamalla että olet huijari.

      Tietekin haluat jonkun joka tule hakeman sinun läppäri ja otta rahat muukan ja ehkä kokeile 5 min että läppäri toimi.

      Ja sitten jos joku pyttä lähettämän niin toi kumpiin posti maksu on ylutsepäsemätön ongelma.

      Et sinä halua keskustella ostajan kanssa jos ei ostaja halua otta kympin riskin.

      Todenäköisesti ostaja on netti polisi eli myyjänkö pitä otta sata prossa koko riski.

      Eli ostaja esim pyytä myyjän lähettämän ja myyjä lähetyä tuotten fonectasta löytyvän osoitesen kun osta sano että hän ei ehdi laitta osoitetta mutta hän on kinnostunut ostaman.

      Ja ostaja sano myöhemmin myyjälle että myyjän olisi pitänyt ymmärrä että hän ei ole ostaja kun hän ei laittanut osoitetta.

      Huomiotta sitä että ostaja sano että on kinnostunut ostaman mutta hän ei ole ehtinnyt laitta osoitetta.

      Miksi hän ei voi heti sanoa rehellisesti etyä ei ole kinnostunut ostaman.

      Mutta kun ostaja joka ei ole ostaja pitä pomitta myyjän kysymyksillä sen takia etyä hän halua tarkista onko mykästä jotain mätä.

      Niin hän ei voi heti sanoa että hän ei ole ostaja mutta myyjän ei tarvitsen närhin tuhlata aika.

      Eli se minun ostaja joka ei ollut ostaja halusi tarkista myynkö minä vahvistimen satkulla oli pytännyt pari satkua.

      Suotuin mutta myyjän ei halunut osta se satkulla mutta haluisi kyllä tarkista lähtekö satkulla.

      Ja myyjä on tietekin joku netti polisi joka todenäköisesti vetä joku typerä johto päätös että vahvistin on varastettu kun lähte myös satkulla.

      Tietekin ostaja ei voi sanoa rehellisesti että hän ei osta sityä koska se pahasta että hän on netti polisi.

      Jase pahasti joka tapauksessa koska hän lähettä sen minulle samana päivänä takasin ha kun pyydän häntä korvaman minulle aiheutuneet kuulut hän vasta että lähtäjällä on vastu.

      Varman johtuen sittä että netti polisilla ei ole budjetti osta tavroitta mutta kysellä pitä etyäsaa tarkista onko jotain mätä.

      Eli kyllä se on myyjälle puhelu ja nopea kauppa joka on se oikea tapa.

      Ei kellän myyjällä ole aika vastata netti polisin sähkö postehin.

    • Tyytyväinenasiakas

      ostin Raskulta avo bemarin 2012 ja voin sanoa että sain todella asianmukaista, joustavaa ja kohteliasta palvelua kunnes itse ryssin sen ja jouduin autosta luopumaan. Silloin oltiin ihan syystäkin pahalla päällä Raskun puolelta. Mutta niin pitkään kun hoidin asiani niinkuin sovittiin niin todella hyvin toimi kaikki ja kauppias oli ja on varmasti vieläkin todella mukava. Itse voin suositella ja jos luottamus kauppiaaseen yhä olisi niin tekisin uudenkin kaupan (:

      T. Joonas

    • Luxury.col

      Myyntitili autoja kaikki. Rekisterikilvet paikalleen myynti-ilmoitukseen niin voi siltä auton oikealta omistajalta kysellä missä kunnossa kyseinen auto on.

    • Anonyymi

      Ja nyt vuosi 2021 ja mitä nyt on myynnissä.

    • Anonyymi

      Kokemus huono en sekaantuisi.

    • Anonyymi

      Aika ihme liike kyllä. Ei vaikuta ihan lailliselta toiminta.

    • Anonyymi

      Hyvä ja rehellinen liike ja kauppiaat, suosittelen ostamaan aina ja kaiken auton ostoon ja myyntiin liittyvän heiltä, lämmin suositus.

    • Anonyymi

      Älkää ikinä sekaantuko kyseiseen henkilöön.

    • Anonyymi

      Mikä seuraavista kolmesta vaihto ehdoista on Jussi Raskun kiinalainen nimi?
      A.) AjeLee B.) UhkaiLee C.) KäveLee

    • Anonyymi

      B UHKAI LEE

    Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe