Miten laitetaan Toyota-myyjä kiemurtelemaan? Kysymällä milloin Toyotaan saadaan turbomoottorit. Vaivautunut tunnelma on sen jälkeen käsin kosketeltavaa.
Oikea vastaus on muuten: tuskin koskaan. Toyota on jäänyt aivan täydellisesti kelkasta.
Miten laitetaan Toyota-myyjä kiemurtelemaan?
167
2223
Vastaukset
- Kiala Viulu
Voi meiltä mennä hermotkin kun jokainen kysyy samaa.
- Kiala Viulu
Voi tietysti feikki viululta hermot mennäkin, kun joutuu lukemaan Toyotan oikeita palstalta
- saanko nauraa
Toyotaliikkeessä kauppa käy, vaikka ihmiset kyselisivät mitä. Nuo pienet bensaturbotha on vanhan ajan keksintö, jotka syö polttoainetta enempi kuin isommat moottorit. Vw 1.4 tsi bensturbo syö yli 8l vaihtelevassa kaupunkiajossa, kun taas toyotan nykytekniikan 1.8 ruiskumoottori huomattavasti vähemman, tehot tsi 118hv, toyotassa 150hv. Citroenin 1.6 bensaturbo kuluttaa yli 10L. Mikäs siinä bensaturbossa viehättikään ihmisiä? Kokenut autoilija ja tekniikasta älyävä tietää, että bensankoneen turbot on tarkoitettu lähinna kilpa-ajoneuvoihin, ja normliikenteessä turboahtimet on sopii vain nykypäivän dsl-moottoreihin, jotka jo tänä päivänä menneet ohi monessakin mielessä bensiiniautoista.
- ei uskalla
On aika herkkä paikka tojota-liikkeessä toi bensaturbo.
- paosidufygfudjsikaol
Kautta koko maailman Toyota on myös kaikkien hinaus- ja tiepalveluiden parhain työllistäjä mitä tulee tiellejättäneistä vioista johtuvien avunpyyntöjen määrään. Jos ei tarvitse autoa muuhun kuin käydäkseen katsastuksessa kerran vuodessa on Toyota varma valinta. Tosin mikä tahansa muukin auto pärjää katsastuksessa jos se seisoo koko muun ajan vuodesta tallissa. Mutta jos autoa on tarkoitus käyttää muuhunkin kuin katsastukseen, on parempi valita mikä tahansa muu kuin Toyota
- Kiala Viulu
Näin tapaähtui vain
saksassa, kun jostain
syystä saksaan
myytävissä Toyotissa oli
huno akku ja Toyota
autoa jäi runsaasti tielle.
Ilman akkuvikoja Toyota
olisi ollut ykkönen ADAC
tilastossakin ja vain
akkuviat pudotti Toyotan
tilastossa alemmaksi.
ADAC ei löytänytkään
Toyota autoista muita
vikoja ja akkuvika oli
ainoa, joka pudotti
sijoitusta.
Ilmeisesti saksaan
myydyissä autoissa oli
Toyotan alihakkijalta
tullut virheellistä tavaraa
ulos linjalta, koska
muualta maailmasta ei ole
raportoitu samaa.
Toyotalla on useita
akkujen valmistajia
maakohtaisesti ja nyt vain
saksaan oli päässyt
virheellinen erä.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-karkisijat-saksalaisille/66907 - Kia-Pete
Kiala Viulu kirjoitti:
Näin tapaähtui vain
saksassa, kun jostain
syystä saksaan
myytävissä Toyotissa oli
huno akku ja Toyota
autoa jäi runsaasti tielle.
Ilman akkuvikoja Toyota
olisi ollut ykkönen ADAC
tilastossakin ja vain
akkuviat pudotti Toyotan
tilastossa alemmaksi.
ADAC ei löytänytkään
Toyota autoista muita
vikoja ja akkuvika oli
ainoa, joka pudotti
sijoitusta.
Ilmeisesti saksaan
myydyissä autoissa oli
Toyotan alihakkijalta
tullut virheellistä tavaraa
ulos linjalta, koska
muualta maailmasta ei ole
raportoitu samaa.
Toyotalla on useita
akkujen valmistajia
maakohtaisesti ja nyt vain
saksaan oli päässyt
virheellinen erä.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-karkisijat-saksalaisille/66907Ja laaduntarkkailua/-valvontaa ei ilmeisesti ollut.
- 19+16
Toyota tekee turbomoottorit, kun katsoo sen tarpeelliseksi.
Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että maailman suurimman autonvalmistajan osaaminen ja resurssit eivät tähän riittäisi.- Kiala Viulu
Tojotalla on niin suuria laatu- ja luotettavuusongelmia että mitään nykypäivän tekniikkaa ei uskalleta lanseerata vuosikausiin.
- Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Tojotalla on niin suuria laatu- ja luotettavuusongelmia että mitään nykypäivän tekniikkaa ei uskalleta lanseerata vuosikausiin.
Toyotalla juuri on vähiten ongelmia ja sehän pelottaa muita, kun Toyota on kaikessa edellä laadun ja kestävän tekniikan kanssa.
www.autobild.fi/artikkeli/1780/tuv-raportti-2011-katsastustilastojen-parhaat-ja-huonoimmat/ - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyotalla juuri on vähiten ongelmia ja sehän pelottaa muita, kun Toyota on kaikessa edellä laadun ja kestävän tekniikan kanssa.
www.autobild.fi/artikkeli/1780/tuv-raportti-2011-katsastustilastojen-parhaat-ja-huonoimmat/Tässä osoitus Tojotan "laadusta".
http://www.iltalehti.fi/autot/2012101016184382_au.shtml - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Tässä osoitus Tojotan "laadusta".
http://www.iltalehti.fi/autot/2012101016184382_au.shtmlVika on erittäin pieni ja nopeasti korjattavaissa. Sähköinen ovikytkin vain takertelee eikä edes aiheuta tulipalovaaraa, ellei ole voideltu jollain sopimattomalla aineella.
Ainuttakaan tulipaloa ei ole tullut missääe päin maailmaa, eikä Suomessa.
Linkistä selviää kaikki oleellinen ja vaaratttomuus
Http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_suomessa_lahes_26_000_autoa_korjattavaksi_-_syyna_tulipalovaara/6329015
- Viulisti-tojoilija
Ei ole ainoa tapa. Kysypä miksi Toyotalla ei ole mitään tarjota kunnollista vaihtoehtoa Chevroletin Cruze turbolle. On ollut aika arka aihe Toyota-myyjälle viime päivinä.
- 20+23
Pelkkä Cruze-sana saa tojomyyjän naaman punottamaan kiukusta.
- Kiala Viulu
Chovroletin runsas heikkous ja vikamäärä saa omistajilla tunteet pintaan. Toyota kun tilaston kakkonen, vain huomattavasti kalliimmalle hävinneenä ja Chevrolet hännänhuippu runsaine vikoineen.
Ei ihme ettei kauppa käy "ryytylän romppeella"
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288476203688.html - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Chovroletin runsas heikkous ja vikamäärä saa omistajilla tunteet pintaan. Toyota kun tilaston kakkonen, vain huomattavasti kalliimmalle hävinneenä ja Chevrolet hännänhuippu runsaine vikoineen.
Ei ihme ettei kauppa käy "ryytylän romppeella"
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288476203688.htmlSen sijaan Toyota porskuttaa kaikissa tilastoissa ylhäisessä yksinäisyydessä voittajana.
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Sen sijaan Toyota porskuttaa kaikissa tilastoissa ylhäisessä yksinäisyydessä voittajana.
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.htmlTässä osoitus Tojotan "laadusta".
http://www.iltalehti.fi/autot/2012101016184382_au.shtml - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Tässä osoitus Tojotan "laadusta".
http://www.iltalehti.fi/autot/2012101016184382_au.shtmlVika on erittäin pieni ja nopeasti korjattavaissa. Sähköinen ovikytkin vain takertelee eikä edes aiheuta tulipalovaaraa, ellei ole voideltu jollain sopimattomalla aineella.
Ainuttakaan tulipaloa ei ole tullut missääe päin maailmaa, eikä Suomessa.
Linkistä selviää kaikki oleellinen ja vaaratttomuus
Http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_suomessa_lahes_26_000_autoa_korjattavaksi_-_syyna_tulipalovaara/6329015 - runpu1
Kiala Viulu kirjoitti:
Vika on erittäin pieni ja nopeasti korjattavaissa. Sähköinen ovikytkin vain takertelee eikä edes aiheuta tulipalovaaraa, ellei ole voideltu jollain sopimattomalla aineella.
Ainuttakaan tulipaloa ei ole tullut missääe päin maailmaa, eikä Suomessa.
Linkistä selviää kaikki oleellinen ja vaaratttomuus
Http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_suomessa_lahes_26_000_autoa_korjattavaksi_-_syyna_tulipalovaara/6329015Tiedätkö Viulu ketään joka olisi voidellut sähköakkunan käyttökytkimen?
Ettei tämä sähkökatkaisimen voitelu vaan olisi Tojotan keskimä Cover-story? - Kiala Viulu
runpu1 kirjoitti:
Tiedätkö Viulu ketään joka olisi voidellut sähköakkunan käyttökytkimen?
Ettei tämä sähkökatkaisimen voitelu vaan olisi Tojotan keskimä Cover-story?Ainahan Toyotista on laadukkaassa huollossa rasvattu ikkunaveivit, miksei sähköisiä katkaisijoita muka voideltaisi?
- Kiala Viulu
runpu1 kirjoitti:
Tiedätkö Viulu ketään joka olisi voidellut sähköakkunan käyttökytkimen?
Ettei tämä sähkökatkaisimen voitelu vaan olisi Tojotan keskimä Cover-story?Miksei tuota vaseliinia saattaisi jonnekin ikkunakatkaisijaankin luiskahtaa, kyllä sitä on hassummistakin paikoista löytynyt Teroille järjestämieni "poikien iltojen" jäljiltä...
Nythän Toyotan korjaamolta saa jokainen Toyotaa huoltoon tuova Laadukkaan ja hyvän Hinta-Laatu- suhteen omaavan Toyota- vaseliinipurkin, ja kyllä niille onkin käyttöä "poikien illoissa", joihin ei naisia päästetä. - Epätietoinen 47
Kiala Viulu kirjoitti:
Ainahan Toyotista on laadukkaassa huollossa rasvattu ikkunaveivit, miksei sähköisiä katkaisijoita muka voideltaisi?
Kuka niitä akkunapainikkeita rasvaa kun sähkökytkimien rasvaus ei kuulu huolto-ohjelmaan?
- Kiala Viulu
Epätietoinen 47 kirjoitti:
Kuka niitä akkunapainikkeita rasvaa kun sähkökytkimien rasvaus ei kuulu huolto-ohjelmaan?
Toyotissa korjataan aina 15000 km välein tapahtuvassa määräaikaishuollossa paljon selllaisiakin kohtia, joista ei edes julkisuuteen kerrota että niissä olisi vikaa. Nämä ikkunanpainikkeiden rasvaamiset nyt ovat yksi sellainen. Tiedän sen koska veljeni työpaikan edessä on korjaamo jossa veljeni on nähnyt kuinka huoltomiehet mm. rasvaavat ikkunapainikkeita runsaalla vaseliinilla.
- aika hyvä
Mutta totta on se, että turbottoman bensa-auton myyminen on nykyään yhtä helppoa kuin käärmeen tunkeminen puliukon anukseen.
- petterittöihin
Käytetyn turbo-vokkelon myyminen on mission impossible muille kuin vokkelopettereille. Nuo maailman tyhmimmät älypäät tykkäävät ravata korjaamolla työkseen ihmettelemässä"mikä siinä nyt on?"
- Kiala Viulu
Mutta onneksi Afrikassa edelleen on kysyntää kestäville ja luotettaville Toyotille, ja niiden runsaille varaosille:
http://creeper.naurunappula.com/org/fe/f0/fef030e1014d5eaf/0/984709.gif- Hiiala Hiiala
Näkyy lantikka varaosia tarvitsevankin...
- Kiala Viulu
Pelkästään yksi Suomalainen yritys vie lähes yksinomaan n. 1000 Toyotaa kehitysmaihin vuodessa ja yrityksiä on lähes 100 Suomessa. Moni luuleekin että lähes kaikki vanhat Toyotat on viety romuttamolle kun ei näy liikenteessä. Todellisuudessa Toyotan vanhempi kalusto viedään Afrikkaan, jossa niillä ajetaan vielä yli 22 v vanhoinakin.
Afrikkaan kun ei muut merkit tahdo kelvata heikon kestävyyden vuoksi ja siksi Toyota on jäänyt ainoaksi kestäväksi kokemuksen perusteella
www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/autotalli/vanhat-toyotat-menevat-suomesta-afrikkaan/1028009 - A'la viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Pelkästään yksi Suomalainen yritys vie lähes yksinomaan n. 1000 Toyotaa kehitysmaihin vuodessa ja yrityksiä on lähes 100 Suomessa. Moni luuleekin että lähes kaikki vanhat Toyotat on viety romuttamolle kun ei näy liikenteessä. Todellisuudessa Toyotan vanhempi kalusto viedään Afrikkaan, jossa niillä ajetaan vielä yli 22 v vanhoinakin.
Afrikkaan kun ei muut merkit tahdo kelvata heikon kestävyyden vuoksi ja siksi Toyota on jäänyt ainoaksi kestäväksi kokemuksen perusteella
www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/autotalli/vanhat-toyotat-menevat-suomesta-afrikkaan/1028009Tämän sanomalla sait Tojopalstan provopetterit kiemurtelemaan vaivautuneesti. Tunnelma on käsin kosketeltavaa.
Saksanseisojat paaliksi, laatuautot Afrikkaan.
- Jos ei osaa niin...
Onneksi Toyota on niellyt osaamattomuutensa ja ostaa diesel osaamista / tekniikkaa BMW:tä ja pakettiauto saamista PSA:lta.
- Kiala Viulu
Pienten Euroopan markkinoiden johdosta Toyota luopui omasta p-a, koska sai PSA:n tekemään sen kaikista edullisemmin tarjousten perusteella rahan puutteessa. PSA Tekee nytkin tappiota yli 700 milj. eur/kk ja on joutunut sanomaan irti yli 8000 henkilöä, kun kauppa ei käy heikon laadun vuoksi.
Toyota olisi voinut jatkaa entisen Hiacen tekemistä ja ottaa päästönormit kirkkaasti täyttävän 2,5 l koneen Hilux mallista, jota harkitsi kauan. PSA teki niin edullisen tarjouksen, ettei kannattanut jatkaa omaa tuotantoa eurooppaan.
Vanhaa Hiacea tehdään edelleen ja viedään sellaisiin maihin joissa päästönormit sen kärsivät.
Bemarilta ei tule kuin kahta pienintä diesel mallia Toyotaan 2014. Avenssa ja muissa maastureissa pyörii edelleen Toyotan omat koneet.
Bemari alkoi ensin huutelemaan Toyotan eristyksillesin hybridi tekniikan perään, koska ei kyennyt sellaista tekemään ja kehittämään itse!
Näihin Bemarin heikkoihin diesel moottoreihin tehdään huomattavia parannuksia, ennekuin kelpaa Toyotalle 2014.
Toyotalla on paras hybridi- ja vetytekniikka, jota kaikki inisee pellinsä alle.
Toyotalta tulee myös 2014 ensimmäinen sarjatuotanto vetyauto parhaalla tekniikalla, josta muusta vain uneksii ja kuseksii. - älä taaas valehtele!
Kiala Viulu kirjoitti:
Pienten Euroopan markkinoiden johdosta Toyota luopui omasta p-a, koska sai PSA:n tekemään sen kaikista edullisemmin tarjousten perusteella rahan puutteessa. PSA Tekee nytkin tappiota yli 700 milj. eur/kk ja on joutunut sanomaan irti yli 8000 henkilöä, kun kauppa ei käy heikon laadun vuoksi.
Toyota olisi voinut jatkaa entisen Hiacen tekemistä ja ottaa päästönormit kirkkaasti täyttävän 2,5 l koneen Hilux mallista, jota harkitsi kauan. PSA teki niin edullisen tarjouksen, ettei kannattanut jatkaa omaa tuotantoa eurooppaan.
Vanhaa Hiacea tehdään edelleen ja viedään sellaisiin maihin joissa päästönormit sen kärsivät.
Bemarilta ei tule kuin kahta pienintä diesel mallia Toyotaan 2014. Avenssa ja muissa maastureissa pyörii edelleen Toyotan omat koneet.
Bemari alkoi ensin huutelemaan Toyotan eristyksillesin hybridi tekniikan perään, koska ei kyennyt sellaista tekemään ja kehittämään itse!
Näihin Bemarin heikkoihin diesel moottoreihin tehdään huomattavia parannuksia, ennekuin kelpaa Toyotalle 2014.
Toyotalla on paras hybridi- ja vetytekniikka, jota kaikki inisee pellinsä alle.
Toyotalta tulee myös 2014 ensimmäinen sarjatuotanto vetyauto parhaalla tekniikalla, josta muusta vain uneksii ja kuseksii.Patologinen valehtelija Kiala taas vauhdissa. Höpöttää kuin olisi ollut osallisena neuvotteluissa!
"Bemari alkoi ensin huutelemaan Toyotan eristyksillesin hybridi tekniikan perään, koska ei kyennyt sellaista tekemään ja kehittämään itse!"
BMW ei saa saa eikä tarvitsekaan Toyotan hybriditekniikkaa kokonaisuudessaan vaan pelkästään akkutekniikasta on kyse. BMW:n dieselit tulevat Toytotien keulalle sellaisenaan. - Kiala Viulu
älä taaas valehtele! kirjoitti:
Patologinen valehtelija Kiala taas vauhdissa. Höpöttää kuin olisi ollut osallisena neuvotteluissa!
"Bemari alkoi ensin huutelemaan Toyotan eristyksillesin hybridi tekniikan perään, koska ei kyennyt sellaista tekemään ja kehittämään itse!"
BMW ei saa saa eikä tarvitsekaan Toyotan hybriditekniikkaa kokonaisuudessaan vaan pelkästään akkutekniikasta on kyse. BMW:n dieselit tulevat Toytotien keulalle sellaisenaan.Bemari otti ensimmåisenä yhteyttå yhteistyön aloittamisesta hybridien ja dieselien osalta. Toyota otti haasteen vastaan ja paperit allekirtoitettiin aika nopeasti pienen harkinnan jålkeen.
Sopimus kun oli kirjoitettu, heti perään Bemari sanoi yhteistyösopimuksen irti Peugeotin kanssa. Tämå on totuus!
Siitähän on myös kirjoitus ja linkki olemassa Peugeotin ja Bemarin yhteistyön loppumisesta - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Bemari otti ensimmåisenä yhteyttå yhteistyön aloittamisesta hybridien ja dieselien osalta. Toyota otti haasteen vastaan ja paperit allekirtoitettiin aika nopeasti pienen harkinnan jålkeen.
Sopimus kun oli kirjoitettu, heti perään Bemari sanoi yhteistyösopimuksen irti Peugeotin kanssa. Tämå on totuus!
Siitähän on myös kirjoitus ja linkki olemassa Peugeotin ja Bemarin yhteistyön loppumisestaTuossa uusin linkki yhteistyön loppumisesta(jutun loppuosa)
www.tuulilasi.fi/artikkelit/gm-ja-peugeot-aikovat-kehittaa-yhteistyossa-nelja-uutta-automallia - 13+1
Kiala Viulu kirjoitti:
Tuossa uusin linkki yhteistyön loppumisesta(jutun loppuosa)
www.tuulilasi.fi/artikkelit/gm-ja-peugeot-aikovat-kehittaa-yhteistyossa-nelja-uutta-automalliaBMW-PSA-yhteistyö päättyy, mutta sillä ei ole mitään tekemistä PSA-Toyota.yhteistyön kanssa. Psa ja Toyota ovat tehneet yhteistyötä jo kauan ja hybridejä PSA on kehittänyt myös kauan, mutta aivan eri konseptilla kuin Toyota.
"Sopimus kun oli kirjoitettu, heti perään Bemari sanoi yhteistyösopimuksen irti Peugeotin kanssa. Tämå on totuus!"
BMW-Toyota-yhteistyösopimuksen kirjoittamisen ja BMW-PSA-allianssin purkautumisen yhteys on vain sinun sairaassa mielessäsi.
Toyota tarvitsi kunnollista dieseltekniikkaa jonka hinnaksi BMW määräsi Toyotan käyttämän akkutekniikan saamisen BMW: käyttöön. Sinua lainatakseni: "Tämå on totuus!" - Kiala Viulu
13+1 kirjoitti:
BMW-PSA-yhteistyö päättyy, mutta sillä ei ole mitään tekemistä PSA-Toyota.yhteistyön kanssa. Psa ja Toyota ovat tehneet yhteistyötä jo kauan ja hybridejä PSA on kehittänyt myös kauan, mutta aivan eri konseptilla kuin Toyota.
"Sopimus kun oli kirjoitettu, heti perään Bemari sanoi yhteistyösopimuksen irti Peugeotin kanssa. Tämå on totuus!"
BMW-Toyota-yhteistyösopimuksen kirjoittamisen ja BMW-PSA-allianssin purkautumisen yhteys on vain sinun sairaassa mielessäsi.
Toyota tarvitsi kunnollista dieseltekniikkaa jonka hinnaksi BMW määräsi Toyotan käyttämän akkutekniikan saamisen BMW: käyttöön. Sinua lainatakseni: "Tämå on totuus!"Bemari otti ensin yhteyttä saadakseen parasta laatua olevaa hybridi tekniikkaa Toyotalta, kun ei itse kyennyt tekemään samaa.
Bemarin kaksi pienintä dieseliä tulee vasta 2014 Toyotan käyttöön, kun niiden kestävyyteen saadaan huomattavia parannuksia yhteistyöllä Toyotan vaatimana. Nehän ovat aiheuttaneet 20 000 € vahinkoja omistajille erittäin heikkoina koneina.
Kyllä siimä meni sukset ristiin Bemarilla ja PSA konsernilla, kun Bemari ei saanutkaan PSA:n kehittämää diesel hybridi tekniikkaa kayttöönsä vaikka oli yhteistyö sopimus. Bemari purki sopimuksen ja saa nyt Toyotan parasta laatua olevaa hybridi tekniikkaa yhteistyösopimuksen mukaisesti.
Kaikkia asioita ei vain päästetä julkisuuteen, mutta tiedämpä vain... - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Bemari otti ensin yhteyttä saadakseen parasta laatua olevaa hybridi tekniikkaa Toyotalta, kun ei itse kyennyt tekemään samaa.
Bemarin kaksi pienintä dieseliä tulee vasta 2014 Toyotan käyttöön, kun niiden kestävyyteen saadaan huomattavia parannuksia yhteistyöllä Toyotan vaatimana. Nehän ovat aiheuttaneet 20 000 € vahinkoja omistajille erittäin heikkoina koneina.
Kyllä siimä meni sukset ristiin Bemarilla ja PSA konsernilla, kun Bemari ei saanutkaan PSA:n kehittämää diesel hybridi tekniikkaa kayttöönsä vaikka oli yhteistyö sopimus. Bemari purki sopimuksen ja saa nyt Toyotan parasta laatua olevaa hybridi tekniikkaa yhteistyösopimuksen mukaisesti.
Kaikkia asioita ei vain päästetä julkisuuteen, mutta tiedämpä vain...Tuossa linkki Bemarin surkeisiin dieseleihin, jotka tekee omistajille 20 000 loven kukkaroon
Http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2635 - tööttt
Kiala Viulu kirjoitti:
Tuossa linkki Bemarin surkeisiin dieseleihin, jotka tekee omistajille 20 000 loven kukkaroon
Http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/26358- vuotta vanhoja, 6-sylinterisiä... Ei mitään tekemistä tojoon tuleviin...
- ikävä kyllä
älä taaas valehtele! kirjoitti:
Patologinen valehtelija Kiala taas vauhdissa. Höpöttää kuin olisi ollut osallisena neuvotteluissa!
"Bemari alkoi ensin huutelemaan Toyotan eristyksillesin hybridi tekniikan perään, koska ei kyennyt sellaista tekemään ja kehittämään itse!"
BMW ei saa saa eikä tarvitsekaan Toyotan hybriditekniikkaa kokonaisuudessaan vaan pelkästään akkutekniikasta on kyse. BMW:n dieselit tulevat Toytotien keulalle sellaisenaan.Toyotan luotettavuus ja hyvä maine kestävyys alkaa murenemaan, kun bemarilta jo moottorit tuodaan. Kehitys siinä mielessä laskusuuntaista Toyotallakin.
- kakkapetterit haisee
yäääkk
- Kiala Viulu
Toyotan myynti vetää maailman joka kolkassa, koska on laadullisesti paras ja vähävikaisin.
Kansa kiittää ja kauppa käy myyjien kiemurrellessa, luonnollisesti !
www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208426
www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi
www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208719
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota korjasi potin yhdysvalloissa/201210276383 - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyotan myynti vetää maailman joka kolkassa, koska on laadullisesti paras ja vähävikaisin.
Kansa kiittää ja kauppa käy myyjien kiemurrellessa, luonnollisesti !
www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208426
www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi
www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208719
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota korjasi potin yhdysvalloissa/201210276383Tässä osoitus Tojotan "laadusta".
http://www.iltalehti.fi/autot/2012101016184382_au.shtml - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Tässä osoitus Tojotan "laadusta".
http://www.iltalehti.fi/autot/2012101016184382_au.shtmlVika erittäin pieni ja nopeasti korjattavissa
. Sähköinen ovikytkin vain takertelee, eikä edes aiheuta tulipalo vaaraa ellei ole voideltu jollain sopimattomalla aineella.
Ainuttakaan tulipaloa ei ole tullut missään päin maailmaa, eikä myöskään Suomessa.
Linkistä kyllä selviiää kaikki oleellinen.
Http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_suomessa_lahes_26_000_autoa_korjattavaksi_-_syyna_tulipalovaara/6329015 - paosidufygfudjsikaol
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyotan myynti vetää maailman joka kolkassa, koska on laadullisesti paras ja vähävikaisin.
Kansa kiittää ja kauppa käy myyjien kiemurrellessa, luonnollisesti !
www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208426
www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi
www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208719
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota korjasi potin yhdysvalloissa/201210276383Kautta koko maailman Toyota on myös kaikkien hinaus- ja tiepalveluiden parhain työllistäjä mitä tulee tiellejättäneistä vioista johtuvien avunpyyntöjen määrään. Jos ei tarvitse autoa muuhun kuin käydäkseen katsastuksessa kerran vuodessa on Toyota varma valinta. Tosin mikä tahansa muukin auto pärjää katsastuksessa jos se seisoo koko muun ajan vuodesta tallissa. Mutta jos autoa on tarkoitus käyttää muuhunkin kuin katsastukseen, on parempi valita mikä tahansa muu kuin Toyota
- Kiala Viulu
Ei Toyota aijokkaan laittaa turbomottoreita autoihinsa, koska heikentää paljon kestävyyttä.
Näkeehän sen kilpailijoiden merkeistä, kun aina hajalla ja turbon korjaaminen on todella kallista.
Näitä ongelmia ei ole Toyotalla ja laatu on huomattavasti paremmalla tasolla kilpailijoita. Myös Toyotan oikea huoltoväli pitää kokonaisuuden kunnossa.- vollero
Pöljä! Itellä Volvo V40 T4 -98 mittarilukema 256 tkm ja turbossa ei mitään ongelmaa. Mihin oikein pyrit pässi????
- saanko nauraa
vollero kirjoitti:
Pöljä! Itellä Volvo V40 T4 -98 mittarilukema 256 tkm ja turbossa ei mitään ongelmaa. Mihin oikein pyrit pässi????
Volvon sota-ajan turbomoottorin kulutus ja päästölukemat huimia, että vastaa venäläisvalmisteiste armeijakaluston lukemia. Ei niillä ruhmuilla nykypäivän vaatimuksiin päästä lähellekkää, vaikka ovatkin kestävämpiä. Vaan edullisesti saa volvoturbon, jos sitä hakee.
- 18+8
Eli kun tojoon ei saa bensaturboa, on se tojoapinan mielestä osoitus laadusta?
- Äimän käki.
En ymmärrä lainkaan miksi jonkin automerkln myyjät pitäisi laittaa kiemurtelemaan. Tuohan on ihan sairasta.
- onnetonta sätkimistä
Täällähän aivan muut kiemurtelee pahasti sekaisin toyotan erinomaisuuden vuoksi ja joutuvat nim. K-V henkisiksi uhreiksi osoittaessaan typeryytensä pahasti alakanttiin lipsuvilla kirjoituksilla
- Zetor 4wd
onnetonta sätkimistä kirjoitti:
Täällähän aivan muut kiemurtelee pahasti sekaisin toyotan erinomaisuuden vuoksi ja joutuvat nim. K-V henkisiksi uhreiksi osoittaessaan typeryytensä pahasti alakanttiin lipsuvilla kirjoituksilla
Kiala Viulu on pahasti jälkeenjäänyt maalaisteini pellon reunalta.
- Kiala...............
Zetor 4wd kirjoitti:
Kiala Viulu on pahasti jälkeenjäänyt maalaisteini pellon reunalta.
viulu on jalat tukevasti maassa oleva totuuksien linkittäjä
joka pistää kaikenmaailman krutsekauppiaat ja vikanaattorihemmot
polvilleen
- Tänään katsomaan
Mepä käydään porukalla nauramassa Tojoliikkeessä ensin matkalla Chevroletille Cruzen koeajoon.
- Onko...........29
amiksessa vapaatunti että ihan porukalla ollaan menossa koeajolle
nauramaan! - Tänään katsomaan
Onko...........29 kirjoitti:
amiksessa vapaatunti että ihan porukalla ollaan menossa koeajolle
nauramaan!On. Meitä opettajia lähtee Cruzen koeajolle 13.
- Tänään katsomaan
Onko...........29 kirjoitti:
amiksessa vapaatunti että ihan porukalla ollaan menossa koeajolle
nauramaan!On. Meitä opettajia lähtee Cruzea katsomaan 13.
- ei hätää
Tojon ostoa aikova pappa tai mummo ei turboja kysele, ne haluaa tietää paljonko 30000 euroa maksava auto kuluttaa. Ajomäärä on alle 10 tkm vuodessa.
- AutoPelle
Väännön suhteen saman asian saa aikaan hybridillä, sillä erolla että hybridillä saadaan pienempi kulutus ja reilusti parempi luotettavuus. Voihan tietysti olla että hybridi ei ole luotettavampi kuin Tojon tekemänä.
Käyppä kokelemassa GS450H. Itse en ymmärrä miksi tuossa pitäisi olla turbo?
Jos oikeasti halutaan turboviive, se voidaan toki ohjelmoida hybridin ohjausjärjestelmään. Itse en kyllä turboviiveestä välitä.- turbo viive
Vai turboviive. Mitä vuosituhatta mahdat elää.
- saanko nauraa
turbo viive kirjoitti:
Vai turboviive. Mitä vuosituhatta mahdat elää.
Vw-autoilla turboviive on 0,5min, siinä kerkee 80-luvun Tojota ohitse mennä.
- toyntapaqas voj8pak7
poljapetterit kateeliset runlkuomo
- Eurootti
Kuinka saadaan euro kauppiaan naana mutrulle.
No kysytään siltä koska tulee 20-25ke hintaluokan hybridi tarjolle?
Eurospede ei osaa edes rakentaa hybridiä. Paitsi jos se tehdään kaavalla: Otetaan yksi kappale V8 moottoreita ja laitetaan siihen sähkömoottori kylkeen.
Hintaa 70ke ja polttoaineen säästö tasoa 2dl/100km
Ei tiedä pitäisi tälläiselle osaamiselle itkeä vai nauraa? Turbon pulttaminen autoon kiinni on helppoa. Se että se saadaan kestämään yli 300tkm on sitten huomattavasti haastavampaa. aTSIii vaan..- Viulu Kiala
Et sitten senkään vertaa tiedä, että euromerkeillä on ollut hybridit jo pitkään. Niiden myynti on kuitenkin marginaalista, joten kaikki keskittyvät turboihin. Ne ovat osoittaneet luotettavuutensa jo vuosia sitten.
Turbon pulttaaminen onkin helppoa. Sen sijaan turbomoottorin rakentaminen alusta loppuun on niin vaativaa, ettei se ole Toyotalta vieläkään onnistunut. Pelinhän Toyota on jo menettänyt. - Älä jauha paskaa
Viulu Kiala kirjoitti:
Et sitten senkään vertaa tiedä, että euromerkeillä on ollut hybridit jo pitkään. Niiden myynti on kuitenkin marginaalista, joten kaikki keskittyvät turboihin. Ne ovat osoittaneet luotettavuutensa jo vuosia sitten.
Turbon pulttaaminen onkin helppoa. Sen sijaan turbomoottorin rakentaminen alusta loppuun on niin vaativaa, ettei se ole Toyotalta vieläkään onnistunut. Pelinhän Toyota on jo menettänyt.Samaa paskaa suollat joka päivä. Hommaa ittelles töitä luuseri.
- Kiala Viulu
Viulu Kiala kirjoitti:
Et sitten senkään vertaa tiedä, että euromerkeillä on ollut hybridit jo pitkään. Niiden myynti on kuitenkin marginaalista, joten kaikki keskittyvät turboihin. Ne ovat osoittaneet luotettavuutensa jo vuosia sitten.
Turbon pulttaaminen onkin helppoa. Sen sijaan turbomoottorin rakentaminen alusta loppuun on niin vaativaa, ettei se ole Toyotalta vieläkään onnistunut. Pelinhän Toyota on jo menettänyt.Ainoastaan Toyota osaa rakentaa ja suunnitella toimivan hybridin koska sillä on paras tekniikka käytössä, jonka on Toyotan omat insinorit suunnitelleet. Toyota on myös patententoinut suurimm osan kehityksistään vain omaan käyttöön, ellei joku halua ostaa tekniikkaa. Bemarin hybrideihin ainakin tulee 2014 vuoden alusta Toyotan hybridi tekniikka yhteistyön merkeissä.
Yhä paraneva moottori-, hybridi- ja akkutekniikka tulee pienentämään päästöjä entisestään hybridieissä ja myös hinnat tulee alaspäin.
Toyotan Hybridien myynti tulee kiihtymään entisestään, kun Toyotasta saa lähes joka mallista vähäpäästöisen hybridin.
Pelkästään jo polttoaineiden hurja hinnan nousu nostaa hybridien menekkiä rajusti, jonka Toyota on aavistanut ensimmäisenä ja siksi panostaa hybrideihin rajusti.
www.tekniikkatalous.fi/autot/priukselle seuraa ndash toyotalta tulossa 21 uutta hybridimallia/a841920 - hymyä huuleen
Viulu Kiala kirjoitti:
Et sitten senkään vertaa tiedä, että euromerkeillä on ollut hybridit jo pitkään. Niiden myynti on kuitenkin marginaalista, joten kaikki keskittyvät turboihin. Ne ovat osoittaneet luotettavuutensa jo vuosia sitten.
Turbon pulttaaminen onkin helppoa. Sen sijaan turbomoottorin rakentaminen alusta loppuun on niin vaativaa, ettei se ole Toyotalta vieläkään onnistunut. Pelinhän Toyota on jo menettänyt.Jaksaa viulu viulut vääntää mopopoikien kaa asiasta, josta etenkää mopopojat ei ymmärrä mitään. Toine provosakki o bemaripojat, jolla 15v vanha bemari ajokkina, joka savuuttaa, ja kuskin penkissä nyrkin mentävä reikä, sekä takapenkki spermamällejä täynnä. Ajetaan me viulu viulun kans vaa arvokkaast uudella Toyotalla, jos nykytekniikka yhdistyy, puhumattakaa toimintavarmuudesta , joka on taattu.
- Kiala Viulu
Toyota on myös ilmoittanut selkeästi, ettei v 2020 - 2025 jälkeen valmista enää normaaleja bensiini koneita ja kaikki tulevaisuuden mallit pyöpdrii hybridi-, vety-. diesel- ja kaasuautojen ympärillä.
- tukehdun nauruun
Kun Vw-konserni alkaa rakentamaan kaasuautoja, räjähtääköhän ne liikennevaloissa, jotta takapyörät vaa jää tielle.
- Kiala Viulu
Tässä vielä osoitus Tojotan "laadusta".
http://www.iltalehti.fi/autot/2012101016184382_au.shtml- .arkunkantaja
Eipä näköjään feikki osaa tehdä itselleen omaa nimimerkkiä. Hae vaikka alkoholisoitunut äitisi vanhainkodin rauhattomien osastolta avuksi ja suunnitelkaa sitten yhdessä
- paljastuit!
.arkunkantaja kirjoitti:
Eipä näköjään feikki osaa tehdä itselleen omaa nimimerkkiä. Hae vaikka alkoholisoitunut äitisi vanhainkodin rauhattomien osastolta avuksi ja suunnitelkaa sitten yhdessä
Pysy sinäkin vaan tutussa Kiala Viulu nimimerkissäsi!
- Ehjä kuuppa
Tässä vielä osoitus vw "laadusta ".
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/varo tata kaytettya laatuautoa ndash taysi pommi/a800521 - Kiala Viulu
Vika on erittäin pieni ja nopeasti korjattavaissa. Sähköinen ovikytkin vain takertelee eikä edes aiheuta tulipalovaaraa, ellei ole voideltu jollain sopimattomalla aineella.
Ainuttakaan tulipaloa ei ole tullut missääe päin maailmaa, eikä Suomessa.
Linkistä selviää kaikki oleellinen ja vaaratttomuus
Http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_suomessa_lahes_26_000_autoa_korjattavaksi_-_syyna_tulipalovaara/6329015- Minkä takia?
No miksi sitten tuli takaisinkutsu? Mitä on se sopimaton voiteluaine, mikä aiheuttaa tulipalovaaran? Ei kai kukaan bensiinillä voitele? Homma haiskahtaa isomman ongelman peittelyltä. Ilman tätä selittelyä ja vähättelyä tuskin asiaan olisi edes kiinnitetty huomiota. Kiala Viulun mukaan Toyota tekee vähän väliä takaisinkutsuja ilman oikeaa syytä. Joko peittelyä tai rahastusta, alkaa näyttää.
- Kuinka.......
Minkä takia? kirjoitti:
No miksi sitten tuli takaisinkutsu? Mitä on se sopimaton voiteluaine, mikä aiheuttaa tulipalovaaran? Ei kai kukaan bensiinillä voitele? Homma haiskahtaa isomman ongelman peittelyltä. Ilman tätä selittelyä ja vähättelyä tuskin asiaan olisi edes kiinnitetty huomiota. Kiala Viulun mukaan Toyota tekee vähän väliä takaisinkutsuja ilman oikeaa syytä. Joko peittelyä tai rahastusta, alkaa näyttää.
takaisinkutsu voi olla rahastusta tai peittelyä? Volkkareitakaan
ei kutsuta vaan rahastetaan kun isotkin viat paljastuu !!!
Takaisinkutsu nimenomaan on viimeinen laadun varmistus
valmistajalta. Vikojen peittely on paljastunut ihan muilla merkeillä. - Minkä takia?
Kuinka....... kirjoitti:
takaisinkutsu voi olla rahastusta tai peittelyä? Volkkareitakaan
ei kutsuta vaan rahastetaan kun isotkin viat paljastuu !!!
Takaisinkutsu nimenomaan on viimeinen laadun varmistus
valmistajalta. Vikojen peittely on paljastunut ihan muilla merkeillä.Rahastusta sillä lailla, että joku maksaa aina "asiakkaalle veloituksettoman" takaisikutsunkin. Jossain vaiheessa se kuluttajan hinnassa näkyy. Peittelyä sillä lailla, että takaisinkutsu on aiheellinen, mutta oikeaa syytä ei kerrota kokonaan. Vikojen peittelyä on ollut muillakin merkeillä, mutta puhutaan nyt Toyotasta. Volkkarista voi puhua sen omalla palstalla.
Mutta kysyn uudestaan: mikä voitelu saa tulipalon syttymään (tosin eihän niitä edes ole syttynyt, eikö niin)? - tai päinvastoin
Minkä takia? kirjoitti:
Rahastusta sillä lailla, että joku maksaa aina "asiakkaalle veloituksettoman" takaisikutsunkin. Jossain vaiheessa se kuluttajan hinnassa näkyy. Peittelyä sillä lailla, että takaisinkutsu on aiheellinen, mutta oikeaa syytä ei kerrota kokonaan. Vikojen peittelyä on ollut muillakin merkeillä, mutta puhutaan nyt Toyotasta. Volkkarista voi puhua sen omalla palstalla.
Mutta kysyn uudestaan: mikä voitelu saa tulipalon syttymään (tosin eihän niitä edes ole syttynyt, eikö niin)?kun hintaa ei voi enää näissä kilpailutilanteissa nostaa, kostautuvat takaisinkutsujen aiheuttamat kustannukset yhä huonompana laatuna, niinkuin Tojon tapauksessa on käynyt.
- Kiala Viulu
Minkä takia? kirjoitti:
Rahastusta sillä lailla, että joku maksaa aina "asiakkaalle veloituksettoman" takaisikutsunkin. Jossain vaiheessa se kuluttajan hinnassa näkyy. Peittelyä sillä lailla, että takaisinkutsu on aiheellinen, mutta oikeaa syytä ei kerrota kokonaan. Vikojen peittelyä on ollut muillakin merkeillä, mutta puhutaan nyt Toyotasta. Volkkarista voi puhua sen omalla palstalla.
Mutta kysyn uudestaan: mikä voitelu saa tulipalon syttymään (tosin eihän niitä edes ole syttynyt, eikö niin)?"Toyotan Suomen
tiedotuspäällikkö Kalle
Kalaja huomauttaa, että
palovaara on olemassa
vain, jos kytkinyksikköä
on voideltu
sopimattomalla,
esimerkiksi pesevällä
voiteluaineella"
"Jos kytkimelle ei ole tehty
tuotannonjälkeistä
voitelua,
ylikuumenemisvaaraa ei hänen mukaansa ole"
Toisin sanoen pesevä voiteluaine voi olla jotkut lukkosulat esim. - Kertoisitko
Minkä takia? kirjoitti:
Rahastusta sillä lailla, että joku maksaa aina "asiakkaalle veloituksettoman" takaisikutsunkin. Jossain vaiheessa se kuluttajan hinnassa näkyy. Peittelyä sillä lailla, että takaisinkutsu on aiheellinen, mutta oikeaa syytä ei kerrota kokonaan. Vikojen peittelyä on ollut muillakin merkeillä, mutta puhutaan nyt Toyotasta. Volkkarista voi puhua sen omalla palstalla.
Mutta kysyn uudestaan: mikä voitelu saa tulipalon syttymään (tosin eihän niitä edes ole syttynyt, eikö niin)?tarkemmin mitää asiaa on peitelty tai peitellään?? Kerro!!!
- Skepsis..
Kertoisitko kirjoitti:
tarkemmin mitää asiaa on peitelty tai peitellään?? Kerro!!!
No vika on siinä että Toyotalla ei peitellä mitään.
Euroautoilla olette vaan liikaa tottuneet peittelyihin ! - suurta salailua
Skepsis.. kirjoitti:
No vika on siinä että Toyotalla ei peitellä mitään.
Euroautoilla olette vaan liikaa tottuneet peittelyihin !Vai ei Tojo peitellyt mitään:
Nykyään myös USA:n liittovaltion tieliikenneturvallisuusvirasto NHTSA valvoo tilannetta ja tekee myös omia tutkimuksia. NHTSA ei ole hampaaton organisaatio, sen vaatimukset on otettava todesta. Esimerkiksi vuonna 2011 Toyota joutui maksamaan 16 375 000 dollaria sakkoa, koska NHTSA totesi, että Toyota ilmoitti mahdollisesti vaarallisesta kaasupoljinongelmasta sille vasta neljän kuukauden kuluttua, vaikka laki vaatii, että ilmoitus on tehtävä viiden työpäivän kuluessa mahdollisen vian havaitsemisesta. Vuoden lopulla Toyota maksoi lisäksi 32,4 miljoonaa dollaria sakkoa kahdesta muusta vastaavasta viivyttelystä, jotka tulivat ilmi, kun NHTSA ryhtyi tutkimaan Toyotan toimia tarkemmin.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/takaisinkutsujarjestelma-retuperalla - Kiala Viulu
suurta salailua kirjoitti:
Vai ei Tojo peitellyt mitään:
Nykyään myös USA:n liittovaltion tieliikenneturvallisuusvirasto NHTSA valvoo tilannetta ja tekee myös omia tutkimuksia. NHTSA ei ole hampaaton organisaatio, sen vaatimukset on otettava todesta. Esimerkiksi vuonna 2011 Toyota joutui maksamaan 16 375 000 dollaria sakkoa, koska NHTSA totesi, että Toyota ilmoitti mahdollisesti vaarallisesta kaasupoljinongelmasta sille vasta neljän kuukauden kuluttua, vaikka laki vaatii, että ilmoitus on tehtävä viiden työpäivän kuluessa mahdollisen vian havaitsemisesta. Vuoden lopulla Toyota maksoi lisäksi 32,4 miljoonaa dollaria sakkoa kahdesta muusta vastaavasta viivyttelystä, jotka tulivat ilmi, kun NHTSA ryhtyi tutkimaan Toyotan toimia tarkemmin.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/takaisinkutsujarjestelma-retuperallaMitään suurempia vikoja ei koskaan köytänyt isojen tutkimusten jälkeen ja isottelijat sai perua puheitaan, kun syyt löytyi ratin ja penkin välistä.
www.tuulilasi.fi/artikkelit/nhtsa-vahvisti-toyotan-elektroniikassa-ei-vikaa - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Mitään suurempia vikoja ei koskaan köytänyt isojen tutkimusten jälkeen ja isottelijat sai perua puheitaan, kun syyt löytyi ratin ja penkin välistä.
www.tuulilasi.fi/artikkelit/nhtsa-vahvisti-toyotan-elektroniikassa-ei-vikaaTuossa linkissä samaa valaisevaa asiaa
www.tuulilasi.fi/artikkelit/kuljettajassa-ei-voi-olla-vikaa-jos-auto-toyota - Hiiala Hiiala
Kiala Viulu kirjoitti:
"Toyotan Suomen
tiedotuspäällikkö Kalle
Kalaja huomauttaa, että
palovaara on olemassa
vain, jos kytkinyksikköä
on voideltu
sopimattomalla,
esimerkiksi pesevällä
voiteluaineella"
"Jos kytkimelle ei ole tehty
tuotannonjälkeistä
voitelua,
ylikuumenemisvaaraa ei hänen mukaansa ole"
Toisin sanoen pesevä voiteluaine voi olla jotkut lukkosulat esim.Miksi vitussa tojo-terot tunkevat lukkosulaa sähköikkunan katkaisijoihin? Idioottejako te olette?
- 30303000
Hiiala Hiiala kirjoitti:
Miksi vitussa tojo-terot tunkevat lukkosulaa sähköikkunan katkaisijoihin? Idioottejako te olette?
Viulun veljen korjaamon pihalla vaseliinia ruikitaan jopa sähkökatkaisijoihin.
- Kiala Viulu
Kysymyksessä ei ole kuin oven ikkunan tiivisteen vuotaminen, joka on alkanut sitten jumittamaan mekanismin yhtä osaa. Kutsun tarkistuksen saa vain osa 2006-2008 vm autoista.
Täysin sama vika on Hondassa, josta on myös kutsu korjaukseen. Tiivisteiden valmistaja on sama lähes kaikilla automerkeillä. Näitä oven- ja ikkunan tiivisteiden tekijöitä ei ole kovin monia maailmassa, joten sama tekijä on usei linja- ja kuorma-autoihin yms. - AVE ON PASKA......
KIALA SIINÄ ON VARMAAN KAIKKIEN JAPANIALAISTEN TIIVISTEET.VITTU MIKÄPELLE OLET . ETKÖ ITSE YMMÄRRÄ. OIKEEN TOYOTAMIESTEN PAINAJAINEN.,,,OSTA TAI HANKI ELÄMÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. TOYOTAN MYYNTI MAN.
- Kiala Viulu
Englannissa ja Turkissa
kootaan ja suurin osa
osista taitaa tulla Japanista.
Kestävin auto toyota
ylivoimaisesti vielä on, tuttavalla on
autoelektroniikka
korjaamo, töissä kaksi
miestä. Korjaa kaikkia
merkkien elektroniikkaa,
mutta 3 vuoden aikana ei ole yhdenkään Toytota
elektroniikka laitteita
tarvinnut korjata,
huoltoon ei ole tullut edes kyselyjä niistä. Ja hyvin harvoin muistakaan
Japanilaista.
Mutta volvot, pösöt,
mersut. BMW:t, Opelit,
fordit jne. ovat jatkuvasti kasvava asiaskaskunta.
Nuita merkkejä on ollut tuona aikana jo satoja huollossa ja erilaiset boxit
voi laskea jo tuhanissa.
Jono vain kasvaa, autoja pihalla ja laatikkoja hyllyt
kohta täynnä, kun ympäri suomea lähettävät.
Vaikka Toyota on eniten myyty auto, niin silti
elektroniikka
huoltorintamalla kaikista vähiten ongelmia, siis
todella ylivoimaisesti
vähiten.
Eurooppalaisten autojen liikkeet pyytävät Toyota
vaihtoautosta aina
enemmän kuin vastaavan
vuosimallin omasta
automallista. - Kiala Viulu
Hondassa täysin sama vika, kun oven ikkunatiiviste vuotaa vettä sisään ja sähköinen elektroniikka hajoaa
www.automerkit.fi/uutiset/kaikki-uutiset/artikkelit/hondan-autossa-tulipalovaara-takaisin-kutsu-koskee-yli-600000-autoa.html - Kiala Viulu
Tässä myös täysin sama vika ja myös uusin samaan aikaan Toyotan kanssa, kun sadevesi pääsee ikkunantiivisteen välistä vioittamaan sähköistä kykintä.
Oven ikkunan tiiviste on ollut heikko kohta useasti monessa uudemmassa autossa kun valuttaa vettä sähköisiin osiin. Vanhemmissa autoissa sitä valumista ei edes huomaa, kun ovien sisällä ei ole elektroniikkaa.
www.tuulilasi.fi/artikkelit/honda-kutsuu-489-000-cr-vta-korjaukseen - Vaihdetaanko
Kiala Viulu kirjoitti:
Tässä myös täysin sama vika ja myös uusin samaan aikaan Toyotan kanssa, kun sadevesi pääsee ikkunantiivisteen välistä vioittamaan sähköistä kykintä.
Oven ikkunan tiiviste on ollut heikko kohta useasti monessa uudemmassa autossa kun valuttaa vettä sähköisiin osiin. Vanhemmissa autoissa sitä valumista ei edes huomaa, kun ovien sisällä ei ole elektroniikkaa.
www.tuulilasi.fi/artikkelit/honda-kutsuu-489-000-cr-vta-korjaukseentakaisinkutsuhuollossa myös kunnollinen ikkunatiiviste joka
itse asiassa on vian aiheuttaja. Omassa avessani olen huomannut
että alatiiviste ei ylety lasiin asti kun ikkunaa avattaessa ja suljettaessa
se ei pyyhi aamukastetta pois lasin ulopuolelta. - Eläkeläinen
Kiala Viulu kirjoitti:
Englannissa ja Turkissa
kootaan ja suurin osa
osista taitaa tulla Japanista.
Kestävin auto toyota
ylivoimaisesti vielä on, tuttavalla on
autoelektroniikka
korjaamo, töissä kaksi
miestä. Korjaa kaikkia
merkkien elektroniikkaa,
mutta 3 vuoden aikana ei ole yhdenkään Toytota
elektroniikka laitteita
tarvinnut korjata,
huoltoon ei ole tullut edes kyselyjä niistä. Ja hyvin harvoin muistakaan
Japanilaista.
Mutta volvot, pösöt,
mersut. BMW:t, Opelit,
fordit jne. ovat jatkuvasti kasvava asiaskaskunta.
Nuita merkkejä on ollut tuona aikana jo satoja huollossa ja erilaiset boxit
voi laskea jo tuhanissa.
Jono vain kasvaa, autoja pihalla ja laatikkoja hyllyt
kohta täynnä, kun ympäri suomea lähettävät.
Vaikka Toyota on eniten myyty auto, niin silti
elektroniikka
huoltorintamalla kaikista vähiten ongelmia, siis
todella ylivoimaisesti
vähiten.
Eurooppalaisten autojen liikkeet pyytävät Toyota
vaihtoautosta aina
enemmän kuin vastaavan
vuosimallin omasta
automallista.Minun velipojalla on myös autokorjaamo.Useimmiten sähkövioista katsastuksissa hylätyt autot ovat Tojotia.Pakokaasupäästöissä vikaa.....siitä seuraa hylky....Ja ne ovat kyllä sähkövikoja.....että sellasta täältä maalta...Eli elkää uskoko kaikkea mitä tuossa ylläällä kirjoitettiin.
- Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Hondassa täysin sama vika, kun oven ikkunatiiviste vuotaa vettä sisään ja sähköinen elektroniikka hajoaa
www.automerkit.fi/uutiset/kaikki-uutiset/artikkelit/hondan-autossa-tulipalovaara-takaisin-kutsu-koskee-yli-600000-autoa.htmlMitä sinä täällä Hondista höpiset, tämähän on Toyota- palsta!
- huvittavaa
Eläkeläinen kirjoitti:
Minun velipojalla on myös autokorjaamo.Useimmiten sähkövioista katsastuksissa hylätyt autot ovat Tojotia.Pakokaasupäästöissä vikaa.....siitä seuraa hylky....Ja ne ovat kyllä sähkövikoja.....että sellasta täältä maalta...Eli elkää uskoko kaikkea mitä tuossa ylläällä kirjoitettiin.
Eläkeläisen velipoika korjailee invamopoja, joita ei tartte ees katsastella. Puhumattakaan niitä ei ole tojota-merkkisiä olemassakaan.
- turbourbo 3
Toyotan moottori ei turboa kaipaa ainakaan katu ja normaaliajossa.
Kilpaurheilu erikseen.
KAtukäyttöön asikaskunta nykyisille öky tuboille niin pieni ettei kannata tehdä.- Urpo Vapari
Tojotalla pärjää ilman turpoakin. Soppaa menee enemmän ja voimaa on vähemmän mutta onhan meillä eläkeläisillä aikaa.
- Kiala Viulu
Urpo Vapari kirjoitti:
Tojotalla pärjää ilman turpoakin. Soppaa menee enemmän ja voimaa on vähemmän mutta onhan meillä eläkeläisillä aikaa.
Turbon hyötysuhde on käytetty
polttoainemäärä/akselitehona saatu
kilowattituntimäärä
.
Jos turboahdin aiheuttaa
vinkuvaa ääntä, mutta ei nosta
akselitehoa, ei hyötysuhde
nouse. Jos pakokaasuenergiaa
käytetään ahtimen
pyörittämiseen mutta
akseliteho ei nouse, ei
moottorin hyötysuhdekaan parane.
Ahdettu
bensakone yleensä kuluttaa
enemmän polttoainetta kuin
vastaavan kokoinen
ahtamaton mitoitussyistä johtuen.
Yksinkertaisesti sanottuna samankokoinen
bensakone syö ahdettuna
versiona enemmän
polttoainetta kuin ahtamaton.
Kaiken lisäksi turbojen jatkuva hajoaminen lisää kustannuksia ja korjakset ovat erittäin kalliita.
Turbot myös hajottaa moottoreita ja yksi oiva erimerkki on VAG konsernin koneet, joista jatkuvasti turbot laittaa mäntiä palasiksi. (eihän ne muutenkaan kestä ilman turbojakaan)
On paljon muitakin esimerkkejä, mutta suotta raapustan.. - Olipa tarinaa
Kiala Viulu kirjoitti:
Turbon hyötysuhde on käytetty
polttoainemäärä/akselitehona saatu
kilowattituntimäärä
.
Jos turboahdin aiheuttaa
vinkuvaa ääntä, mutta ei nosta
akselitehoa, ei hyötysuhde
nouse. Jos pakokaasuenergiaa
käytetään ahtimen
pyörittämiseen mutta
akseliteho ei nouse, ei
moottorin hyötysuhdekaan parane.
Ahdettu
bensakone yleensä kuluttaa
enemmän polttoainetta kuin
vastaavan kokoinen
ahtamaton mitoitussyistä johtuen.
Yksinkertaisesti sanottuna samankokoinen
bensakone syö ahdettuna
versiona enemmän
polttoainetta kuin ahtamaton.
Kaiken lisäksi turbojen jatkuva hajoaminen lisää kustannuksia ja korjakset ovat erittäin kalliita.
Turbot myös hajottaa moottoreita ja yksi oiva erimerkki on VAG konsernin koneet, joista jatkuvasti turbot laittaa mäntiä palasiksi. (eihän ne muutenkaan kestä ilman turbojakaan)
On paljon muitakin esimerkkejä, mutta suotta raapustan..Tämä oli Kialalta melkein yhtä hyvä juttu, kuin se taannoinen kuvaus takaisinkutsukirjeiden tekemisestä. Ei päätä eikä häntää.
- pää ja häntä
Kiala Viulu kirjoitti:
Turbon hyötysuhde on käytetty
polttoainemäärä/akselitehona saatu
kilowattituntimäärä
.
Jos turboahdin aiheuttaa
vinkuvaa ääntä, mutta ei nosta
akselitehoa, ei hyötysuhde
nouse. Jos pakokaasuenergiaa
käytetään ahtimen
pyörittämiseen mutta
akseliteho ei nouse, ei
moottorin hyötysuhdekaan parane.
Ahdettu
bensakone yleensä kuluttaa
enemmän polttoainetta kuin
vastaavan kokoinen
ahtamaton mitoitussyistä johtuen.
Yksinkertaisesti sanottuna samankokoinen
bensakone syö ahdettuna
versiona enemmän
polttoainetta kuin ahtamaton.
Kaiken lisäksi turbojen jatkuva hajoaminen lisää kustannuksia ja korjakset ovat erittäin kalliita.
Turbot myös hajottaa moottoreita ja yksi oiva erimerkki on VAG konsernin koneet, joista jatkuvasti turbot laittaa mäntiä palasiksi. (eihän ne muutenkaan kestä ilman turbojakaan)
On paljon muitakin esimerkkejä, mutta suotta raapustan..Olet sinä aika sekopää. Yleisesti käytetään esimerkiksi 1.4 turboa. Sillä korvataan 2.2-litrainen vapari. Miksi 2.2-litraista vaparia ei korvata 2.2-litraisella turbolla, joka ehkä kuluttaisi yhtä paljon kuin 2.2 vapari.
Siinä asia, jota Tojota eikä ääliö Tojotamyyjä Kiala Viulu ymmärrä. - Kyllä se
pää ja häntä kirjoitti:
Olet sinä aika sekopää. Yleisesti käytetään esimerkiksi 1.4 turboa. Sillä korvataan 2.2-litrainen vapari. Miksi 2.2-litraista vaparia ei korvata 2.2-litraisella turbolla, joka ehkä kuluttaisi yhtä paljon kuin 2.2 vapari.
Siinä asia, jota Tojota eikä ääliö Tojotamyyjä Kiala Viulu ymmärrä.ymmärtää, tämä Kiala Viulu että antaa vokkeloasiakkaitten
maksaa tämä kehittelytyö ja jos koneesta saadaan pitkän
kehittelytyön tuloksena riittävän luotettava niin Toyotakin
saattaa ottaa bensakoneisiinsa sen turbon mikäli katsoo
sen tarpeelliseksi. Itse ahdinta ei tarvi kehittää koska niitä
maailmalla valmistetaan monessa pajasssa. Todenäköisesti
kehitys tulee kuitenkin ajautumaan enemmän tuonne sähkö
ja polttokennopuolelle,missä Toyotalla on vahva osaaminen
ja polttomoottoriturbot voi kiikuttaa paalattaviksi. - Kiala Viulu
Kyllä se kirjoitti:
ymmärtää, tämä Kiala Viulu että antaa vokkeloasiakkaitten
maksaa tämä kehittelytyö ja jos koneesta saadaan pitkän
kehittelytyön tuloksena riittävän luotettava niin Toyotakin
saattaa ottaa bensakoneisiinsa sen turbon mikäli katsoo
sen tarpeelliseksi. Itse ahdinta ei tarvi kehittää koska niitä
maailmalla valmistetaan monessa pajasssa. Todenäköisesti
kehitys tulee kuitenkin ajautumaan enemmän tuonne sähkö
ja polttokennopuolelle,missä Toyotalla on vahva osaaminen
ja polttomoottoriturbot voi kiikuttaa paalattaviksi.Sitä minä en ymmärrä, että Toyota ei kykene tekemään turbomoottoria.
- Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Sitä minä en ymmärrä, että Toyota ei kykene tekemään turbomoottoria.
Feikille tiedoksi, ettei Toyota tee moottoreihinsa heikentäviä leluja kylkee, kuin muut valmisajat. Turboja tehdään vain siksi, että niillä saadaan rahastaa asiakkaita, kun hajoavat jatkuvasti ja on kalliita korjata. Moni on tuntenut ja tulee tuntemaan turbojen kalleuden nahoissaan. Tämä ei ole ainostaan VAG omistajien yksinoikeus...
Toyota kyllä osaa turbon tekemisen, mutta ei laita niitä kuin joihin kilpamoottoreihin.
Kannattaa siis olla pankinjohjajan kanssa hyvissä väleissä ja luottotiedot kunnossa. - Kiala Viulu
pää ja häntä kirjoitti:
Olet sinä aika sekopää. Yleisesti käytetään esimerkiksi 1.4 turboa. Sillä korvataan 2.2-litrainen vapari. Miksi 2.2-litraista vaparia ei korvata 2.2-litraisella turbolla, joka ehkä kuluttaisi yhtä paljon kuin 2.2 vapari.
Siinä asia, jota Tojota eikä ääliö Tojotamyyjä Kiala Viulu ymmärrä.Kyllähän niitä turboja isketään pienten mottoreiden kylkeen ja sen huomaa kestävyydestä, kun ovat aina hajalla ja pajalla kalliine remontteineen.
Esimerkkinä on hyvä Opelin 1,4 l turbokone, joka poikii vähän-väliä eli usein. Milloin on turbo hajalla ja toisinaan pieni kone, joka ei kestä turbon tuomaa lisätehoa. Näistä Opelin ja VAG konsermin pienistä turbokoneiden heikosta kestävyydestä kertoo myös TL JA TM.
Turboottorit kyllä kestää, jos ne vain asennettaisiin vähintään 2 l koneisiin ja eikä tehtäisi liikaa puristavia turboja, koska ne hajoavat liikoihin paineisiin kuumetessa.
Todellisuudessa turbot ovat tarpeellisia vain raskaassa diesel kalustossa, jossa ne toimivat parhaiten tarpeeksi kestäviin ja järeisiin moottoreihin asennettuna.
Rekka-autoissakin on jopa tupla- ja nelois turboja, jotka pelaa loistavasti tarpeeksi isoihin diesel koneisiin asennettuna.
Dieseliin asennetussa turbossa on hyötyhdekin papempi kuin bensakoneeseen laitetussa. - GM 1.4T
Kiala Viulu kirjoitti:
Kyllähän niitä turboja isketään pienten mottoreiden kylkeen ja sen huomaa kestävyydestä, kun ovat aina hajalla ja pajalla kalliine remontteineen.
Esimerkkinä on hyvä Opelin 1,4 l turbokone, joka poikii vähän-väliä eli usein. Milloin on turbo hajalla ja toisinaan pieni kone, joka ei kestä turbon tuomaa lisätehoa. Näistä Opelin ja VAG konsermin pienistä turbokoneiden heikosta kestävyydestä kertoo myös TL JA TM.
Turboottorit kyllä kestää, jos ne vain asennettaisiin vähintään 2 l koneisiin ja eikä tehtäisi liikaa puristavia turboja, koska ne hajoavat liikoihin paineisiin kuumetessa.
Todellisuudessa turbot ovat tarpeellisia vain raskaassa diesel kalustossa, jossa ne toimivat parhaiten tarpeeksi kestäviin ja järeisiin moottoreihin asennettuna.
Rekka-autoissakin on jopa tupla- ja nelois turboja, jotka pelaa loistavasti tarpeeksi isoihin diesel koneisiin asennettuna.
Dieseliin asennetussa turbossa on hyötyhdekin papempi kuin bensakoneeseen laitetussa.GM:n 1.4T on maailmanlaatuisesti käytetty moottori eikä siinä ole ollut mitään tyyppivikoja ja ongelmia. Kuten hyvin tiedät.
- Viulu Kiala
Kiala Viulu kirjoitti:
Kyllähän niitä turboja isketään pienten mottoreiden kylkeen ja sen huomaa kestävyydestä, kun ovat aina hajalla ja pajalla kalliine remontteineen.
Esimerkkinä on hyvä Opelin 1,4 l turbokone, joka poikii vähän-väliä eli usein. Milloin on turbo hajalla ja toisinaan pieni kone, joka ei kestä turbon tuomaa lisätehoa. Näistä Opelin ja VAG konsermin pienistä turbokoneiden heikosta kestävyydestä kertoo myös TL JA TM.
Turboottorit kyllä kestää, jos ne vain asennettaisiin vähintään 2 l koneisiin ja eikä tehtäisi liikaa puristavia turboja, koska ne hajoavat liikoihin paineisiin kuumetessa.
Todellisuudessa turbot ovat tarpeellisia vain raskaassa diesel kalustossa, jossa ne toimivat parhaiten tarpeeksi kestäviin ja järeisiin moottoreihin asennettuna.
Rekka-autoissakin on jopa tupla- ja nelois turboja, jotka pelaa loistavasti tarpeeksi isoihin diesel koneisiin asennettuna.
Dieseliin asennetussa turbossa on hyötyhdekin papempi kuin bensakoneeseen laitetussa.Sehän se ero, että moottori rakennetaan turbon tehoilla alun perin. Siksi esimerkiksi TSI:t ja Opelin 1.4 turbo kestävät ns. maailman tappiin eli noin kolme kertaa kauemmin kuin Toyotan koneet.
- Kiala Viulu
Viulu Kiala kirjoitti:
Sehän se ero, että moottori rakennetaan turbon tehoilla alun perin. Siksi esimerkiksi TSI:t ja Opelin 1.4 turbo kestävät ns. maailman tappiin eli noin kolme kertaa kauemmin kuin Toyotan koneet.
Täydet aamuvalheesi VAG:in TSI ja Opelin 1,4 koneista saa kaikki kiemurtelemaan naurusta.
Umpisolmuun meneminen uhkaa tuollaisten kirjoitusten näkiää - Viulu Kiala
Kiala Viulu kirjoitti:
Täydet aamuvalheesi VAG:in TSI ja Opelin 1,4 koneista saa kaikki kiemurtelemaan naurusta.
Umpisolmuun meneminen uhkaa tuollaisten kirjoitusten näkiääKateudestahan Tojopoika solmuun menee. Jälleen.
- Kiala Viulu
Viulu Kiala kirjoitti:
Kateudestahan Tojopoika solmuun menee. Jälleen.
Eipä tarvitse kadehtia Toyotan omistaajien hajoavia VAG/Opel moottoreita ja turboja. Vain Toyotalle kateelliset käy räksyttämässä rakkikoiran lailla palstalla, kun oma sätkäkone on pajalla jatkuvasti parsittavana.
- Viulu Kiala
Kiala Viulu kirjoitti:
Eipä tarvitse kadehtia Toyotan omistaajien hajoavia VAG/Opel moottoreita ja turboja. Vain Toyotalle kateelliset käy räksyttämässä rakkikoiran lailla palstalla, kun oma sätkäkone on pajalla jatkuvasti parsittavana.
Ei tarvitse kun sellaisia ei ole. Jos Tojota saisi ostaa GM:ltä 1.4T-moottoreita, se olisi jälleen mukana kilpailussa. Mutta kun ei saa eikä pysty itse sellaista tekemään.
1.4T kestää. Yhtään ei ole vielä hajonnut vaikka niitä on tehty miljoonia. Toyotalla taas vaihdetaan puolimoottorit 100tkm jälkeen. - Kiala Viulu
Viulu Kiala kirjoitti:
Ei tarvitse kun sellaisia ei ole. Jos Tojota saisi ostaa GM:ltä 1.4T-moottoreita, se olisi jälleen mukana kilpailussa. Mutta kun ei saa eikä pysty itse sellaista tekemään.
1.4T kestää. Yhtään ei ole vielä hajonnut vaikka niitä on tehty miljoonia. Toyotalla taas vaihdetaan puolimoottorit 100tkm jälkeen.Toyota onkin sen verran viisas, ettei osta Opelin risoja koneita ja turboja. Siksi on tälläkin hetkellä kilpailussa mukana ja maailman eniten myydyin automerkki yli 8,5 milj. autoa vuodessa tekevänä.
GM pyörii tappiolla ja pääjohtaja Adams sai kenkää hetki sitten - Viulu Kiala
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyota onkin sen verran viisas, ettei osta Opelin risoja koneita ja turboja. Siksi on tälläkin hetkellä kilpailussa mukana ja maailman eniten myydyin automerkki yli 8,5 milj. autoa vuodessa tekevänä.
GM pyörii tappiolla ja pääjohtaja Adams sai kenkää hetki sittenEi osta kun GM ei myy. Itse Tojota ei pysty sellaista tekemään. GM pääsi viime vuosineljänneksellä huippumyyntiin. Päinvastoin kuin Toyota.
- Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyota onkin sen verran viisas, ettei osta Opelin risoja koneita ja turboja. Siksi on tälläkin hetkellä kilpailussa mukana ja maailman eniten myydyin automerkki yli 8,5 milj. autoa vuodessa tekevänä.
GM pyörii tappiolla ja pääjohtaja Adams sai kenkää hetki sittenTuolla lisää koko ketjullinen Opellin ongelmista ja osaamattoman holtittomasta huollosta!
Http://keskustelu.suomi24.fi/node/10016712 - Kiala Viulu
Viulu Kiala kirjoitti:
Ei osta kun GM ei myy. Itse Tojota ei pysty sellaista tekemään. GM pääsi viime vuosineljänneksellä huippumyyntiin. Päinvastoin kuin Toyota.
Toyotan myynti vatää Euroopassa ja Yhdysvalloissa lähes 50 % kasvulla hyvän laadun vuoksi. Voitot hyvässä kasvussa ja olisi parempiakin ilman tsumaneja, ydinonnettomuuksia ja maanjäristyksiä. Opel olisi ollut polvillaan, jos olisi kohdalle sattunut.
- Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Tuolla lisää koko ketjullinen Opellin ongelmista ja osaamattoman holtittomasta huollosta!
Http://keskustelu.suomi24.fi/node/10016712Alkuperäiselle kysyjälle myöhäinen vastaus auton huonoon kulkuun. Vastaus löytyy TM:ssä 22/2011 s.126
"Ahtimen pakopesässä oli hukkaportin kohdalla hiusmurtuma joka aiheuttaa ahtopaineen alenemisen alhaisilla hierrosnopeuksilla"
Kovin on vanhat provot sinulla nytkin mutta kun muuta ei ole niin ymmärrämme sinua. Tämähän oli ainoa, josta provon saa väännettyä vaikka vanha onkin.
Ja tässä sinulle vähän luettavaa:
Helsingin Sanomien puolueettomassa testissä Astra Sport Tourer sai ajomukavuudesta täyden kympin. Tähän ei ole moni automerkki koskaan pystynyt.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288355074786.html
http://www.iltalehti.fi/autot/2010111012632319_au.shtml
http://autot.oikotie.fi/koeajo/opel-astra--farmari-on-luokkansa-mukavin/18693 - turpo urpo
Kiala Viulu kirjoitti:
Tuolla lisää koko ketjullinen Opellin ongelmista ja osaamattoman holtittomasta huollosta!
Http://keskustelu.suomi24.fi/node/10016712Yhdelle vialliselle GM:n moottorin turbolle vastapainoksi 270 000 viallista Toyotan moottoria:
http://yle.fi/uutiset/toyotan_ongelmat_jatkuvat/5590071 - Kiala Viulu
turpo urpo kirjoitti:
Yhdelle vialliselle GM:n moottorin turbolle vastapainoksi 270 000 viallista Toyotan moottoria:
http://yle.fi/uutiset/toyotan_ongelmat_jatkuvat/5590071GM pyörii tappiolla jatkuvien laatuongelmien ja heikkouksien vuoksi. Menettäoyt paljon osuuksia Toyotalle kaikkialla.
www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/gm tappiolla kolmoskvartaalilla/a347911?service=mobile&page=3 - turpo urpo
Kiala Viulu kirjoitti:
GM pyörii tappiolla jatkuvien laatuongelmien ja heikkouksien vuoksi. Menettäoyt paljon osuuksia Toyotalle kaikkialla.
www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/gm tappiolla kolmoskvartaalilla/a347911?service=mobile&page=3 - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
GM pyörii tappiolla jatkuvien laatuongelmien ja heikkouksien vuoksi. Menettäoyt paljon osuuksia Toyotalle kaikkialla.
www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/gm tappiolla kolmoskvartaalilla/a347911?service=mobile&page=3Toyotan vakavat laatuongelmat ovat laskeneet Toyotan myyntiä. GM tekee laatua laatutietoisille.
- Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyotan vakavat laatuongelmat ovat laskeneet Toyotan myyntiä. GM tekee laatua laatutietoisille.
GM huono laatu on laskenut yhtiön rajusti tappiolle ja johtajat lähtee vuoron perää ongelmapesä laitoksesta. Yhtiön epätoivoton tila pysyy vain kurissa liittovaltion rahoituksen voimin, kun GM puskee tappiota heikon laadun vuoksi.
Http://kokeile.yle.fi/uutiset/opelin_johtajalle_riitti/6216009 - konkussiin menee
Kiala Viulu kirjoitti:
GM huono laatu on laskenut yhtiön rajusti tappiolle ja johtajat lähtee vuoron perää ongelmapesä laitoksesta. Yhtiön epätoivoton tila pysyy vain kurissa liittovaltion rahoituksen voimin, kun GM puskee tappiota heikon laadun vuoksi.
Http://kokeile.yle.fi/uutiset/opelin_johtajalle_riitti/6216009Olipa hyvä linkki. Oikein tehtaita suljetaan ja yksi johtaja pysyy talossa puoli vuotta
- Huono vertailu
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyotan vakavat laatuongelmat ovat laskeneet Toyotan myyntiä. GM tekee laatua laatutietoisille.
Toyota tekee halpoja autoja köyhille ihmisille ja GM laadukkaita ja pitkäikäisiä autoja paremmalle väelle. Ajaisiko joku muu kuin heikkopalkkainen työläinen Toyotalla? Eipä aja.
- Kiala Viulu
Huono vertailu kirjoitti:
Toyota tekee halpoja autoja köyhille ihmisille ja GM laadukkaita ja pitkäikäisiä autoja paremmalle väelle. Ajaisiko joku muu kuin heikkopalkkainen työläinen Toyotalla? Eipä aja.
Ptäähän meidän köyhienkin ajaa. Ei meillä ole varaa ostaa mitään hienoja GM:n autoja.
- Yhä paranee
Kiala Viulu kirjoitti:
Kyllähän niitä turboja isketään pienten mottoreiden kylkeen ja sen huomaa kestävyydestä, kun ovat aina hajalla ja pajalla kalliine remontteineen.
Esimerkkinä on hyvä Opelin 1,4 l turbokone, joka poikii vähän-väliä eli usein. Milloin on turbo hajalla ja toisinaan pieni kone, joka ei kestä turbon tuomaa lisätehoa. Näistä Opelin ja VAG konsermin pienistä turbokoneiden heikosta kestävyydestä kertoo myös TL JA TM.
Turboottorit kyllä kestää, jos ne vain asennettaisiin vähintään 2 l koneisiin ja eikä tehtäisi liikaa puristavia turboja, koska ne hajoavat liikoihin paineisiin kuumetessa.
Todellisuudessa turbot ovat tarpeellisia vain raskaassa diesel kalustossa, jossa ne toimivat parhaiten tarpeeksi kestäviin ja järeisiin moottoreihin asennettuna.
Rekka-autoissakin on jopa tupla- ja nelois turboja, jotka pelaa loistavasti tarpeeksi isoihin diesel koneisiin asennettuna.
Dieseliin asennetussa turbossa on hyötyhdekin papempi kuin bensakoneeseen laitetussa.Nyt latasi Kiala niin julmaa legendaa, että jokohan tuli pohjat? Liikaa puristavat turbot hajoavat liikoihin paineisiin kuumetessaan. Ja aikaisemmin, että turboja tehdään vain siksi, että niiden korjaamisella voidaan rahastaa asiakkaita. Taisi Kialasta tulla nyt maailmankuulu, kun paljasti vuosikymmeniä jatkuneen globaalin salaliiton! Voimme kaikki ylpeillä lapsenlapsillemme: "ukki muuten kirjoitteli itse Kialan kanssa samaan aikaan palstoilla".
- Kialavalehtelija
Kiala Viulu kirjoitti:
Turbon hyötysuhde on käytetty
polttoainemäärä/akselitehona saatu
kilowattituntimäärä
.
Jos turboahdin aiheuttaa
vinkuvaa ääntä, mutta ei nosta
akselitehoa, ei hyötysuhde
nouse. Jos pakokaasuenergiaa
käytetään ahtimen
pyörittämiseen mutta
akseliteho ei nouse, ei
moottorin hyötysuhdekaan parane.
Ahdettu
bensakone yleensä kuluttaa
enemmän polttoainetta kuin
vastaavan kokoinen
ahtamaton mitoitussyistä johtuen.
Yksinkertaisesti sanottuna samankokoinen
bensakone syö ahdettuna
versiona enemmän
polttoainetta kuin ahtamaton.
Kaiken lisäksi turbojen jatkuva hajoaminen lisää kustannuksia ja korjakset ovat erittäin kalliita.
Turbot myös hajottaa moottoreita ja yksi oiva erimerkki on VAG konsernin koneet, joista jatkuvasti turbot laittaa mäntiä palasiksi. (eihän ne muutenkaan kestä ilman turbojakaan)
On paljon muitakin esimerkkejä, mutta suotta raapustan..Kiala saat kieltämättä verenpaineeni nousemaan,kun kirjoittelet asioita,jotka eivät pidä paikkaansa.....Nyt muiden merkkien maahantuojien edustajat kipinkapin palkkaamaan omat Kialat kirjoittelemaan tänne...
- risalle kiululle
Kialavalehtelija kirjoitti:
Kiala saat kieltämättä verenpaineeni nousemaan,kun kirjoittelet asioita,jotka eivät pidä paikkaansa.....Nyt muiden merkkien maahantuojien edustajat kipinkapin palkkaamaan omat Kialat kirjoittelemaan tänne...
No pitääkö olla niin tyhmä että änkeet tänne.Eikä tänne ketään palkata tarvii,teitä riittää muutenkin..vai mitä yks 'viulu'.
Ai niin,kokeileppa verenpainelääkitystä. - ääliölle
pää ja häntä kirjoitti:
Olet sinä aika sekopää. Yleisesti käytetään esimerkiksi 1.4 turboa. Sillä korvataan 2.2-litrainen vapari. Miksi 2.2-litraista vaparia ei korvata 2.2-litraisella turbolla, joka ehkä kuluttaisi yhtä paljon kuin 2.2 vapari.
Siinä asia, jota Tojota eikä ääliö Tojotamyyjä Kiala Viulu ymmärrä.1.4 turbo syö vaihtelevassa käytössä samanverra ku vapari 2.2, kun taas vapari 2.2 syö luonnollisesti vähemmän ku 2.2 turbo. Mitä järkeä korvata pienillä moottoreilla, jotka kuitenkin kuluttavat enempi, esim. citroen 1.6 turbo, kulutus yli 10L, moniko vapari bensa syö tänä päivänä enempi?
- neliveto333
Kysy vielä,että koska saadaan neliveto automaatti ;)
- PuSe
Mulla on kymmenen vuotta vanha Toyota turbomoottorilla varustettuna. Ihan alkuperäinen enkä mä hirveästi siitä ole vaivautunut.
Taitaa olla siitä puhe mistä puute - eli Toyotasta?- Vanha varis
Tavalliseen moottoriin pultattu turbo on vähän eri asia kuin turboksi suunniteltu moottori. Siksi turbo-Varis jäi vain epäonnistuneeksi kokeiluksi.
- Kiala Viulu
Vanha varis kirjoitti:
Tavalliseen moottoriin pultattu turbo on vähän eri asia kuin turboksi suunniteltu moottori. Siksi turbo-Varis jäi vain epäonnistuneeksi kokeiluksi.
Toyota Yaris turboja ei ollut tarkoituskaan tehdä kuin pieni erä maailmalle ja Suomeen kiintiö oli 38 kpl.
Myöskään Toyota Yaris turboja ei edes oma tehdas tehnyt, vaan virittelyn suunnittelun ja rakentamisen hoiti ulkopuolinen kilpa-autoja rakentava
Saksalainen Toyota
Motorspor käsialallaan.
Pohjoismaihin ja Suomeen tuotavien Yaris autojen turbojen asennus ja alustan muut muutostyöt asennustöineen on tehty
Tanskassa.
Toyota Yaris turboja ei ollut tosiaan tarkoitus tehdäkkään kuin muutamia satoja kappaleita ja Suomeen niitä saatiin 38 kpl ulkopuoliren virityspajan suunnittelemana. Toyotan omassa tehtaassa niitä ei tehty, eikä edes suunniteltu.
Toyota Yaris turboja tehtiin vain v. 2004 ja viimeiset myytiin v. 2005 - Taasruostuu
Missäs se turbo neliveto on ? Ja ei kellään auton omistajalla ole puute Tojotasta.Kaikki joilla on jo auto voivat sen vaihtaa halutessaan Tojotaan.Kaverillakin on Tojota.Makso siitä 400€....on se sillä tullut jo viikon töihin.Mutta on se ruma ja ihan ruosteessa joka paikasta.Miten 12 vuotta vanha voi olla ihan laho,vaikkei ajettukaan kun alle 200 tonnia?? Tuulilasin ruostetesti viime talvena kyllä paljasti,että Avensis oli ruosteessa koteloista ja ovien sisältä 6 kuukauden ikäisenä.Välillä Tojotat olivatkin ruosteettomia,mutta nyt on ilmeisesti palattu taas huonompaan laatuun...
- aasta beehen
Miten saadaan esim. vw-,ford-,peugeot-,renault-, chervolet-, ja citroenmyyjät kiemurtelemaan?
-Kysymällä että milloin se tekniikka alkaa oikein niissä kestämään.- beestä aahan
Kyllä sinä itse kiemurtelet jos tuollaista kysyisit. Myyjä vastaisi sinulle, ettemme myy Tojotaa vaan laadukkaita ja kestäviä autoja.
- Fiksumpaa kirjoittel
Olipa tyhmä teksti aloittajalta todella alaarvoinen.
Mistähän kengänpohjaa nuuskimalla saatu tieto on" tuskin koskaan" ja jäänyt "täydellisesti kelkasta" kirjoitus oli keksitty? Kun kirjottaa noin varmaa tekstiä ja TÄYSIN VALHETTA osoittaa kirjoituksen aloittajan olevan syvästi häiriintynyt ja osoitus ettei netti kirjoituksia kannata usko ihan helpolla.
Fiksua ei ole myöskään vinoilla automyyyjille töitään nekin vaan tekevät.- putkimies putkonen
On täyttä itsesääliä, petosta ja valhetta itseään kohtaan omistaa muita automerkkejä kuin Toyota. Jo terve itsesuojelun vaistokin sanoo terveen ruumiin luopuvan muista kylmäksi jääneistä kiuaskivistä. Henkinen tappio ja ruumista poistumis ilmiö on yleistä muiden merkkien omistajilla yleistä; vain Toyota pelastaa kaikelta henkisiltä murheilta
- kylnäio
putkimies putkonen kirjoitti:
On täyttä itsesääliä, petosta ja valhetta itseään kohtaan omistaa muita automerkkejä kuin Toyota. Jo terve itsesuojelun vaistokin sanoo terveen ruumiin luopuvan muista kylmäksi jääneistä kiuaskivistä. Henkinen tappio ja ruumista poistumis ilmiö on yleistä muiden merkkien omistajilla yleistä; vain Toyota pelastaa kaikelta henkisiltä murheilta
Näin on.
Putkonen kun reilulla 2 metrisellä ja 130 kiloisella olemuksellaan tuon kerran möreällä äänellä sanoo, niin pikkupetterit on hissukseen ja köröttelee vaan niillä mopoillansa.
- toyota +turbo
Meillä on 2 toyota turboa celica carlos saintz malli 2,0 l ja 240 hv ja diesel toyota 2005 jossa on myös turbo. Tossa celicassa oli muuten jo turbo 80 luvulla, 90 luvun colffissa oli 1,8 l ja 75hv.
- 1+20
Kirjoitus- ja asiavirhettä pukkaa sinulta.
Golfissa oli jo 80-luvulla 1,8l 139hp moottori ja ahdettu,jossa oli 160hp - jeims1
1+20 kirjoitti:
Kirjoitus- ja asiavirhettä pukkaa sinulta.
Golfissa oli jo 80-luvulla 1,8l 139hp moottori ja ahdettu,jossa oli 160hpVakio Corolla jättää Golf GTI:n häpeään.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vrU9xI8d8DI - Kiala Viulu
jeims1 kirjoitti:
Vakio Corolla jättää Golf GTI:n häpeään.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vrU9xI8d8DINopeampi oli viivalta, mutta siinäpä ne kehut sitten suunnilleen olivatkin... Ajettavuus keskiverto, ajonautinto nolla, ei herätä kuljettamassa mitään tuntemuksia, tylsä ulkonäkö, jne...
- turboja
Toyotalla on vaikka kuinka paljon turbo malleja niitä ei vain tuoda suomeen esim corolla xrs turbo joka vakiona jättää lancer evon (youtube) ja acura gsr:n http://www.youtube.com/watch?v=fcBr0z8Sc-g&feature=related eur
- Kiala Viulu
Näitä ei kuitenkaan tuoda Suomeen, koska Tojo-Terot eivät kuitenkaan ostaisi niitä - niissähän on turbo, joka kuitenkin hajoaisi. Lisäksi lussuilla Toyotilla ajamaan tottuneet Terot olisivat tuollaisilla autoilla esimmäisessä mutkassa livenneet ulos ojien väliseltä alueelta.
- niitä näitä
minä kun en mitään mistään tiedä! mutta sattuipas kerran että osti tojota corollan vm 2004 ja elettiin vuotta 2010 ja autolla oli ajettu 160000 km. ja jossain vaiheessa huomasin että bensiinitankki vuotaa, mikä oli toki harmillista :( soitinpa siis paikalliseen tojota liikkeeseen(autoa ei ostettu kyseisestä liikkeestä) ja kerroin asian ja pyysivät tulla näyttämään. ja tankki oli ruostunut saumasta auki mikä sekin on harmillista :( mutta liike kehui että ei noin voi käydä ja asia hoidettiin maahantuojan laskuun ja sijais-auto käyttöön veloituksetta. eli minun mielestä hyvin hoidettu asia vaikka auto oli 6 vuotta vanha ja ajettu pian 200000 km :) jos sama asia olisi taptunut vw konsernin autoon niin luulempa että minut olisi naurettu pihalle kyseisestä liikkeestä saatee sanoin että "ei noin vanhassa ja paljon ajetussa ole enään takuita!!!"
- Ex-Toyotisti
Ero on siinä, että toiset autot tehdään kunnolla ja toiset niin, että tankki vuotaa melkein uutena. Ostaja ratkaisee haluuaako laadukkaan auton vai Toyotan.
- Kiala Viulu
Ex-Toyotisti kirjoitti:
Ero on siinä, että toiset autot tehdään kunnolla ja toiset niin, että tankki vuotaa melkein uutena. Ostaja ratkaisee haluuaako laadukkaan auton vai Toyotan.
Kiteytit olennaisen.
- ruosteinen tankki
"jos sama asia olisi taptunut vw konsernin autoon niin luulempa että minut olisi naurettu pihalle kyseisestä liikkeestä"
Varmasti olisi naurettu pihalle, koska tuollaista vikaa ei Volkswageniin voi tulla. Volkswagenien polttoainetankit on tehty muovista jo 80-luvun alusta saakka.
Toiset autot nyt vaan on paremmin tehty kuin toiset! - ex-toyotisti = provo
Ex-Toyotisti kirjoitti:
Ero on siinä, että toiset autot tehdään kunnolla ja toiset niin, että tankki vuotaa melkein uutena. Ostaja ratkaisee haluuaako laadukkaan auton vai Toyotan.
Pahaa unta näin, että vaihdoin Toyotani Volkkariin, onneksi se oli vain unta.
- Aikuinen mies
Onko Toyota niin ylivoimainen automerkki että tällaisia Toyota vastaan kaikki muut maailman automerkit kinastelua tarvitaan käydä.
Maksakaa nyt vain kiltisti 60 kk. osamaksusopimukset pois ja kuivatkaa korvantaustanne kun ne tuntuvat vielä äidin kohdun jälkeen olla niin märkinä...- kihi kihi
ON. Ylivoimainen. Ja tuo " niitä näitä " juuri kertoo kuinka asiat hoidetaan. Vw on tuosta valovuoden perässä, tuskin koskaan pääsee samaan.
- Koville ottaa
niitä näitä
"jos sama olisi taptunut vw konsernin autoon niin luulempa että minut olisi naurettu pihalle kyseisestä liikkeestä saatee sanoin että "ei noin vanhassa ja paljon ajetussa ole enään takuita!!!".......
Tuossa lauseessa oli ne maagiset 2 kirjainta, vw, joka sai taas yksinpuhelijan raivostumaan. Ne kirjaimet vetää vw uskovaisen tänne kuin kärpäspaperi kärpäsen.- Ihme juttu
Juuri näinhän se menee.Ulkopuolisena totesin että vw puolella hiljaista tänään mutta jostain syystä he,vw miehet viihtyvät täällä. Ja oikeastaan pelkästään poskea soittavat.
Jotenkin tuo vw maine..... - Kaikkea pazkaa
Ihme juttu kirjoitti:
Juuri näinhän se menee.Ulkopuolisena totesin että vw puolella hiljaista tänään mutta jostain syystä he,vw miehet viihtyvät täällä. Ja oikeastaan pelkästään poskea soittavat.
Jotenkin tuo vw maine.....Ja nyt tämä 'viulu kiala' alias 'viallinen kiulu' alias 'kekekeke' vaihtoi nimimerkkinsä Ex-Toyotistiksi. Älkää hyvät immeiset menkö tuon provon retkuun.
- juuhh..
Kuuluu kakkapetteriosastolle kyllä kuten ennenkin, ainoa tarkoitus on vittuilla, ei muuta.
- autotta tai ei
Voi hyvä ihme mitä antipatiaa täällä esiintyy.
Pääasia on,että mennään millä mennään,kunhan autetaan tarvittaessa toisiamme.
Siellä me samassa liikenteessä ollaan kuitenkin kaikki. - sinkitty toyota
Myyjä kiemurtelee myös kuin onkimato kun kysyy korin ruostesuojauksen tasosta, korin sinkkikerroksesta.
- VW on jumalten auto
Tuohan on uudenmallinen Avensis korista päätellen, vaihdettu vain provokaatiomielessä VW-logo keulalle.
Häpeäisit, terojen tero olet. - syytäkin kiemurrella
Tuo on hyvä ja aiheelinen kysymys. Nyt näyttää, että turboja ei tuleja nykyisessäkin tekniikasta astutaan askel taaksepäin. Meinaakohan ne Toyotalla laskea kaiken mielikuvamainonnan varaan?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11015724- pippelipäät
Mielikuvamainonta on aloitettu saksalaisleireissä jo aikojen alusta, te imbesillit vielä uskotte täpöillä niihin! Miksi teillä pitää olla 1000 nm vääntöä siihen 100 km/h köröttelyyn motarilla, kun minä yleensä tykkäisin pikkutoyollani ajella aika paljon kovempaa? Sitten tungette ohituskaistalle vielä suoraan eteen 2 km/h ohitettavaa suuremmalla nopeudella. Eikö ne Saksan romut kestä ajoa?
- fdysgydsycdgycxg
Valvematic moottoreita ei myydä kaikkiin maihin, niitä myydään sellaisiin joissa on kulutus tai päästöpohjainen verotus sekä muutamiin muihin, esim venäjällä myydään corollat ja aurikset VVTI moottoreilla, kin siellä ei ole niin väilä kuluuko bensaa muutama desi enemmän. Lisäksi valvemativ on kalliimpi valmistaa, mutta verojen jälkeen esim. suomessa lopullinen hinta saattaa olla jopa pienempi. Aiemminkin olen vertaillut noita erimaiden versioita, esim. Englannissa ja irlannissa aurikset on myyty pääasiassa 15" renkailla, suomessa 16" renkailla.
- Bemmi M3 2002
Tojoterot ja Toyomyyjät saa kiemurtelemaan kun haastaa heidät rehtiin varttimailin kisaan tai liikennevalolähtöön.... Kiemurtelijathan ei muuten naisia saa
- Kiala Viulu
Toyotan omistajat ja myyjät kiemurtelee kyllä aivan muista syistä.
Omistajat laadukkaan lujasta autosta ja myyjät kiemurtelee muita merkkejä paremmin onnistuneesta myynnistä, eikä syyttä !
www.tuulilasi.fi/artikkelit/lokakuussa-meni-rekisteriin-8-190-uutta-henkiloautoa - prumprummm
No ei kai ny kunnon toyotamiehet niitä naisia kaipaakaan.
- zetor M4
mites ois bemmille kiihdytystraktori, kestääkö kantti kisailla?
- no helposti
Pyydetään sen ajaa uudella Tojolla suoraan.
- kiulu viulu
Tän sivun tarinoijat ei tosiaa ole edes toyotan omistajia, vaa provopoikia. provopoika vaan saa tuulta purjeisiin, ku vastaillaan faktoilla. Aloitajallakin arvaten invalidimopedi ajokkina, jolla toyotakauppaan ei edes pääse sisään. Ja noi plussat samoissa paikoissa kertoo, että on ahkeraan provopojat jaksanu mieltään osoittaa täällä.
- johelttonen1
Voihan tuota asiaa lähestyä myös siltä kantilta, miksi Toyota käyttäisi turboahdinta bensiinimoottoreissaan? Perusautoissa nykyaikaiset (kyllä, Toyotan bensakoneet ovat nykyaikaisia, vaikka niissä ei ahdinta olekaan - ja esimerkiksi erään suuren saksalaisen autonvalmistajan moottorit taas nykymittapuulla vanhanaikaisia, vaikka niistä ahdin löytyy) vapaastihengittävät moottorit riittävät ja antavat tarpeeksi tehoa vaivattomaan, joskaan ei urheilulliseen ajamiseen.
Sitten taas suurilla markkinoilla (P-Amerikka, Aasia) asiakkailla on enemmän maksukykyä ja halua ja autoihin voidaan tarjota vaikkapa 6-sylinterisiä moottoreita ja/tai hybridejä, joissa on tehoa ja vääntöä riittävästi ilman ahdintakin.
Kuten aikaisemmin mainittiin, osaamisesta noin yksinkertainen asia ei ole kiinni millään autonvalmistajalla, onhan osa kiinalaisistakin lähtenyt turbovillitykseen mukaan. Varsinkaan, kun itse ahtimet ja apulaitteet tulevat yleensä alihankkijalta, esimerkiksi japanilaiselta Ihi:ltä (mm. osa Vw:n malleista).
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285