Miksi naiset on niin huonoja kuskeja

Audi quattro mies

Minkähän takia autolla ajaminen on niin ylivoimaisen haastavaa useimmille naisille? Parkkipaikalla pökitään kaikki pellit ruttuun ja muovit säleiksi, motarilla körötellään tien tukkona, tukkona ollaan myös maanteillä, kaupungissa ajetaan täysin miten sattuu ja ajoneuvon hallinta on täysin olematonta. Kannattaisikohan teidän tytsyjen suosiolla käydä palauttamassa ajokorttine poliisiasemalle, ennenkuin oikeasti satutatte jotakin? Työkseni ajan paljon ympäri eurooppaa ja noin 70% vaaratilanteista on naisten aiheuttamia. Huomioon on hyvä ottaa myös se, että naiset ajavat vähemmän kuin miehet.

Mietteitä aiheesta.

>inb4 tasa-arvo ja miehet aiheuttaa vakavampi onnettomuuksia ja naiset on "tutkimuksien" mukaan turvallisempia kuljettajia.

41

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wjeoiogjeorijv

      Naiset ovat keskittymiskyvyttömiä hutiluksia, niitä ei kiinnosta kovin syvällisesti mikään ja avaruudellinen hahmottaminen on vajaata jolloin parkkikolhuja syntyy.
      Lisäksi ovat vastuuntunnottomia, syy on aina muissa eikä nainen voi myöntää olevansa väärässä vaan pieksää suutaan niin kauan että toinen kyllästyy.

    • köröttely ei kolaria

      Mitä on tien tukkona köröttely?

      Mieskuljettajat aiheuttivat 73 prosenttia kaikista vahingoista. (www.lvk.fi)

      • kevyt_kasko

        Joo nämä lukemat miesten vahingoista vain tapauksissa missä osallisena autossa, myös liikenteessä mukana nalkuttava akka!


      • Miksi noin?
        kevyt_kasko kirjoitti:

        Joo nämä lukemat miesten vahingoista vain tapauksissa missä osallisena autossa, myös liikenteessä mukana nalkuttava akka!

        Miksi sinulla on nalkuttava akka mukana? Mikset kyyditse hehkeää vaimoa, kuten minä teen?


    • Audi quattro mies

      Lähinnä sitä että motarilla körötellään reilusti alinopeutta. Aiheutetaan vaaratilanteita kun raskaskalusto pakotetaan ohituksiin. Naisethan ei tätä tajua. Myös maanteillä ei uskalleta ajaa karvaakaan yli 80 vaikka olisi 100 alue. Kaupungissa porskutellaan miten sattuu välittämättä väistäisvelvollisuuksista. Naisilta unohtuu vilkku myös huomattavan usein kaupungissa. Eikä akat tunnu hahmottavan liikenteen "kokonaiskuvaa" eli ei kyetä ajamaan sujuvasti.
      Liikenteeseen ei muutenkaan kiinnitetä huomiota. 10 vuoden aikana minun perään on ajettu 3 kertaa ja joka kerralla syyllinen on ollut nainen ja syynä on ollut keskittymisen herpaantuminen.

      Femakot ei vaan halua ymmärtää että nainen on riski liikenteessä. Audiani en ole antanut naisystävieni ajettavaksi ennen kuin olen varmistunut heidän ajotaidoistaan istumalla heidän kyydissään, samalla tarkkaillen heidän ajotaitojaan. Pari kertaa on pitänyt viheltää peli poikki ja hypätä itse rattiin sillä on alkanut pelottamaan oman henkeni puolesta.

      • köröttely ei kolaria

        Ymmärrän mitä tarkoitat.

        Toisaalta raskasta kalustoa ajavat miehet jotka lähtevät niihin vaaraohituksiin. Lisäksi 80 km/h on pikkuautolla mukavampaa kuin 100 km/h, ja ´bensa on kalliimpaa´ kun ajetaan nopeammin.

        Riittävän monen kyydissä kun istuu niin huomaa että henkilöissä on eroa. Jos kyse olisi vain sukupuolesta eivät miehet olisi noin yliedustettuina kolaritilastoissa. Kokemuksen ja taidon pitäisi kompensoida sen riskilisän että miehet ajavat enemmän.


      • :-o
        köröttely ei kolaria kirjoitti:

        Ymmärrän mitä tarkoitat.

        Toisaalta raskasta kalustoa ajavat miehet jotka lähtevät niihin vaaraohituksiin. Lisäksi 80 km/h on pikkuautolla mukavampaa kuin 100 km/h, ja ´bensa on kalliimpaa´ kun ajetaan nopeammin.

        Riittävän monen kyydissä kun istuu niin huomaa että henkilöissä on eroa. Jos kyse olisi vain sukupuolesta eivät miehet olisi noin yliedustettuina kolaritilastoissa. Kokemuksen ja taidon pitäisi kompensoida sen riskilisän että miehet ajavat enemmän.

        Minä taas en tajua.

        Ketään ei pakoteta ohittamaan. Varsinkaan moottoriteillä ei pitäisi olla mitään ongelmaa siitä että joku ajaa hitaammin. Siellä on aina se toinen kaista käytettävissä, samaan suuntaan.

        Jos liikenteen tarkkailun puute ja vilkun unohtaminen ovat pahimpia virheitä mitä kaupungista löydät, katselepa vähän enemmän niiden lippis päässä ajelevien pappojen edesottamuksia.

        Yhden henkilön otos vahingoista voi tarkoittaa myös sitä, että hänellä on tapana joutua tilanteisiin joissa on jarrutettava niin nopeasti ettei perässä olijalle jää mahdollisuuksia. Se, että takana sattui joka kerta olemaan nainen on taas ihan tilastollisesti ok, ajaahan kuitenkin joka n:ttä autoa nainen.

        Kyydissä olemisen pelottavuus taas on paljolti omassa päässä. Ja se ettei kykene lainaamaan autoaan... kukas sitä jatkettaan jakelisi?

        Ihmiset ovat yksilöitä enemmän kuin sukupuolensa edustajia. Ja ennakkoluulot voivat kohdistua helpommin näkyviin ryhmiin kuin esim. itseensä ja taitoihinsa tai asenteisiinsa...


      • Audi quattro mies
        :-o kirjoitti:

        Minä taas en tajua.

        Ketään ei pakoteta ohittamaan. Varsinkaan moottoriteillä ei pitäisi olla mitään ongelmaa siitä että joku ajaa hitaammin. Siellä on aina se toinen kaista käytettävissä, samaan suuntaan.

        Jos liikenteen tarkkailun puute ja vilkun unohtaminen ovat pahimpia virheitä mitä kaupungista löydät, katselepa vähän enemmän niiden lippis päässä ajelevien pappojen edesottamuksia.

        Yhden henkilön otos vahingoista voi tarkoittaa myös sitä, että hänellä on tapana joutua tilanteisiin joissa on jarrutettava niin nopeasti ettei perässä olijalle jää mahdollisuuksia. Se, että takana sattui joka kerta olemaan nainen on taas ihan tilastollisesti ok, ajaahan kuitenkin joka n:ttä autoa nainen.

        Kyydissä olemisen pelottavuus taas on paljolti omassa päässä. Ja se ettei kykene lainaamaan autoaan... kukas sitä jatkettaan jakelisi?

        Ihmiset ovat yksilöitä enemmän kuin sukupuolensa edustajia. Ja ennakkoluulot voivat kohdistua helpommin näkyviin ryhmiin kuin esim. itseensä ja taitoihinsa tai asenteisiinsa...

        Tyypillistä naisen logiikkaa.

        Tietenkin kun motarilla mennään sitä (TASAN)85kmh oikeaa kaistaa jokainen joka oikeasti työkseen ajaa rekkaa lähtee ohittamaan sillä aikataulut on yleensä tehty sillä oletuksella, että rajotintavasten paahdetaan aina kun mahdollista. Tämä erityisesti ruuhka-aikaan sumputtaa liikennettä ja aiheuttaa vaaratilanteita mm. liittymissä. Jos se Micra päästelisi 90 ei rekan tarvitsisi lähteä ohittamaan.
        Sama homma maanteillä. Ei ymmärretä että tässä nyt haitataan jonkin työtä köröttelemällä alinopeutta ja sitten ihmetellään miksi tuo rekka roikkuu 5 metrin päässä puskurissa ja kärkkyy ohituspaikkaa. (Tuota puskurissa roikkumista en itse kyllä hyväksy)

        Papat on oma lukunsa ja yleensä vaikuttavat lähinnä syrjäisimmillä seuduilla ja keskellä päivää kun liikennettä on vähän. Minusta erityisesti kaupungissa on tärkeää huomioida muu liikenne koska risteyksiä ja liikennettä on verrattaen paljon ja liikennejärjestelyt ovat useimmiten erittäin epäloogisia. Naisilla on yleensä tapa paahtaa risteyksen läpi "sokkona" tai ylivarovaisesti jäädä kärkkymään uskaltamatta mennä vaikka heillä olisi etuajo-oikeus. (Varovaisuus on kyllä tärkeää, mutta varmuutta peliin)

        Viimeisin peräänajo sattui tuossa viime syksynä kun olin PYSÄHTYNEENÄ liikennevaloihin. Keski-ikäinen rouva pamautti Yariksen bemarini perään joka törmäyksen voimasta iski edellä olevan Nissanin perään. Tietenkin tiedustelin tältä rouvalta miksi helvetissä se ei ollut pysähtynyt, niin vastaukseksi sain että oli joella niin kaunis maisema että jäin katselemaan sitä.
        Tuokin kolari oltaisiin siis voitu välttää pelkästään liikennettä edes hieman seuraamalla. Ei ollut edes yksittäistapaus, sillä myös toinen kokemani peräänajo tuli samankaltaisessa tilanteessa. Pysähtyneenä valoissa ja akka päättää ajaa yli.

        Auto on minusta sen verta arvokas sijoitus, että mielelläni minimoin siihen kohdistuvat riskit.


      • köröttely ei kolaria
        Audi quattro mies kirjoitti:

        Tyypillistä naisen logiikkaa.

        Tietenkin kun motarilla mennään sitä (TASAN)85kmh oikeaa kaistaa jokainen joka oikeasti työkseen ajaa rekkaa lähtee ohittamaan sillä aikataulut on yleensä tehty sillä oletuksella, että rajotintavasten paahdetaan aina kun mahdollista. Tämä erityisesti ruuhka-aikaan sumputtaa liikennettä ja aiheuttaa vaaratilanteita mm. liittymissä. Jos se Micra päästelisi 90 ei rekan tarvitsisi lähteä ohittamaan.
        Sama homma maanteillä. Ei ymmärretä että tässä nyt haitataan jonkin työtä köröttelemällä alinopeutta ja sitten ihmetellään miksi tuo rekka roikkuu 5 metrin päässä puskurissa ja kärkkyy ohituspaikkaa. (Tuota puskurissa roikkumista en itse kyllä hyväksy)

        Papat on oma lukunsa ja yleensä vaikuttavat lähinnä syrjäisimmillä seuduilla ja keskellä päivää kun liikennettä on vähän. Minusta erityisesti kaupungissa on tärkeää huomioida muu liikenne koska risteyksiä ja liikennettä on verrattaen paljon ja liikennejärjestelyt ovat useimmiten erittäin epäloogisia. Naisilla on yleensä tapa paahtaa risteyksen läpi "sokkona" tai ylivarovaisesti jäädä kärkkymään uskaltamatta mennä vaikka heillä olisi etuajo-oikeus. (Varovaisuus on kyllä tärkeää, mutta varmuutta peliin)

        Viimeisin peräänajo sattui tuossa viime syksynä kun olin PYSÄHTYNEENÄ liikennevaloihin. Keski-ikäinen rouva pamautti Yariksen bemarini perään joka törmäyksen voimasta iski edellä olevan Nissanin perään. Tietenkin tiedustelin tältä rouvalta miksi helvetissä se ei ollut pysähtynyt, niin vastaukseksi sain että oli joella niin kaunis maisema että jäin katselemaan sitä.
        Tuokin kolari oltaisiin siis voitu välttää pelkästään liikennettä edes hieman seuraamalla. Ei ollut edes yksittäistapaus, sillä myös toinen kokemani peräänajo tuli samankaltaisessa tilanteessa. Pysähtyneenä valoissa ja akka päättää ajaa yli.

        Auto on minusta sen verta arvokas sijoitus, että mielelläni minimoin siihen kohdistuvat riskit.

        >>aikataulut on yleensä tehty sillä oletuksella, että rajotintavasten paahdetaan aina kun mahdollista

        Tässä on sellainen kompa, että tuo ylinopeus periaatteessa aiheuttaa sen että kuljettajan on pysähdyttävä vastaanottamaan rikesakko. Ja kun niitä kertyy 4 kpl kahden vuoden aikana tulee kuljettajalle ajokielto, eli palkatonta vapaata.

        Tämä siis jos ajatellaan sitä miten sekä kuljetusala että poliisit on koulutettu tekemään työnsä. Jos poliisit laiminlyövät tehtävänsä ei tietenkään tarvitse pysähtyä, vaan rekkamies voi jatkaa rekalla pikkuautoilijan päälleajolla uhkaamista. Ylinopeutta ei pidä ajaa silloin kun siitä aiheutuu vaaratilanteita. Siksi miehetkään eivät välttämättä aina ansaitse ala-arvoista parempaa arvosanaa ajosuorituksestaan. Erona lienee se että naiset ryhmänä ajavat hitaammin, miehet nopeammin, mutta toisen ryhmän ajotapa on lainvastainen.

        Auto on tosiaan arvokas sijoitus, sen lisäksi kalliissa vakuutuksissa on bonukset jotka kolaritilantesssa korottavat syyllisen osapuolen vakuutusmaksua.


      • ffffffffffffffffffff
        köröttely ei kolaria kirjoitti:

        >>aikataulut on yleensä tehty sillä oletuksella, että rajotintavasten paahdetaan aina kun mahdollista

        Tässä on sellainen kompa, että tuo ylinopeus periaatteessa aiheuttaa sen että kuljettajan on pysähdyttävä vastaanottamaan rikesakko. Ja kun niitä kertyy 4 kpl kahden vuoden aikana tulee kuljettajalle ajokielto, eli palkatonta vapaata.

        Tämä siis jos ajatellaan sitä miten sekä kuljetusala että poliisit on koulutettu tekemään työnsä. Jos poliisit laiminlyövät tehtävänsä ei tietenkään tarvitse pysähtyä, vaan rekkamies voi jatkaa rekalla pikkuautoilijan päälleajolla uhkaamista. Ylinopeutta ei pidä ajaa silloin kun siitä aiheutuu vaaratilanteita. Siksi miehetkään eivät välttämättä aina ansaitse ala-arvoista parempaa arvosanaa ajosuorituksestaan. Erona lienee se että naiset ryhmänä ajavat hitaammin, miehet nopeammin, mutta toisen ryhmän ajotapa on lainvastainen.

        Auto on tosiaan arvokas sijoitus, sen lisäksi kalliissa vakuutuksissa on bonukset jotka kolaritilantesssa korottavat syyllisen osapuolen vakuutusmaksua.

        Mikä tahansa syy johtaa samaan lopputulokseen noissa rikesakoissa, ei pelkästään ylinopeudesta saatavat.
        Suomen systeemien olisi pakko muuttaa ns. sivistysvaltioiden tasolle tuossa kortin menetys asiassa pisteytes malliseksi.


    • KAUNIS NAINEN

      Audi quattro, neliveto, 2,0 - 3,0 litran koneella ja kaikilla herkuilla 50 000 - 100 000 €

      Ford Fiesta, etuveto 1,0 litran koneella 10 000 - 12 000 €

      Siinäpä on sinun ja naisten yleisemmin käyttämien autojen ero.

      Vaihetaampa osia. Ota sinä tuo rimpula ajoneuvoksi ja minä istun audin rattiin. MITEN KÄY ???

      • Audi quattro mies

        Vaarallinen kuljettaja on vaarallinen myös turvallisessa autossa. Turvallinen kuljettaja on turvallinen myös vähän vähemmän tuoreemmassa ja varustellussa autossa. Olen muutamalla Fiestalla ajellut ja otanta kattaa malleja kasarin alusta 2011 vehkeeseen. Uusi Fiesta ei minusta mikään "rimpula" ole, ajoltaan jopa yllättävän hyvä. Ei tietenkään saksalaisen premiumin veroinen, mutta aivan ajettava.

        Entä mitenkä kävisi jos KAUNIS NAINEN minun Audin rattiin istuisi? Noh talvi on tuloillaan joten liukkaalla kelillä arvon KAUNIS NAINEN kiittelisi nelivedon tuomaa helppoutta ja nopeutta liikkeellelähdössä. Päivä voi tosin päättyä rumasti kun KAUNIS NAINEN yliarvioi pidon ja täräyttää Audin jonkun tolpan ympärille. Toki KAUNIS NAINEN voi tykästyä myös Audin ajo-ominaisuuksiin ja tiedostaa kelin tuomat haasteet ja sovittaa ajotapansa vallitseviin olosuhteisiin. Ilta voi päättyä siihen, että Fiesta kiikutetaan paikallisen Audi centerin pihaan ja KAUNIIN NAISEN mies käy pitkällä kuitilla hakemassa kullalleen laadukkaan Audin.


      • ffffffffffffffffffff

        Fiestaa ei kai ole saanut vuosikymmeniin 1.0 koneella, joten on aika paljon klassikko lisää sinulla hinnoissa.


      • Anonyymi

        Öö sun 1 litrasen 90hp mopoauton kädet 3litrasessa suora 6 koneessa ja nainen ei voi päättyä hyvin


    • lörppö/karvareuhka

      Tilanne muuttuu hirvittävän vaaralliseksi jos autossa on kaksi tai useampia naisia.

      En tiedä mistä johtuu mutta naiset eivät ilmeisesti osaa puhua ja samalla katsoa eteenpäin vaan katse pitää olla puhekumppanissa suun lörpötellessä joutavia ja tien jäädessä huomiotta. Olen jo oppinut jättämään hyvin pitkän turvavälin tälläiseen ajokkiin sillä millä hetkellä hyvänsä kuski herää ja tekee jotain älytöntä.

      On sanottava, että saman turvavälin jätän myös jos edellä luhnuttavalla ukkelilla on mahdottoman iso karvalakki päässä. Ne tekevät kanssa outoja ja äkkinäisiä päätöksiä liikenteessä.

      • En usko

        Eiköhän Karpo ihan hyvä kuski ole.


    • Ice on ice

      Miehet taas jää köröttämään takapuskuriin jos pysyvät vauhdiss mukana.
      Itse olen nainen ja ajanut audia useampi kymmenen vuotta. Eiten potuttaa turhat nopeusrajoitukset ja liian varovaiset mieskuskit. Itse en viitsi olla liikenteen tulppana vaan painun ohi jos vaan äijät pästää. Vielä löytyy sellaisiakin miehiä joiden kunnian päälle käy nopeasti ajava ja paremman tilannnetajun omaava nainen ratissa.

      Eikö mikään voita jäisiä lumisia teitä kun on hyvät renkaat ja kunnon auto ja vuosien varrella karttunut hyvä ajotaito.

      Nuoremmilta miehiltä puuttu kokonainäkemys liikenteestä. Mutta kai se on sitä ettei pysty pitämään montaa asiaa yhtäaikaa päässä. Sitä putkiaivoisuutta.

      Ihan tolllanen jäinen tihku/talviolosuhteet on herkkua hyville naiskuskeille.

    • Audi-Santtu

      vetelen aina turpaan alinopeutta ajavia pelkuri muijia

    • KAKKA LENTÄÄ

      tarkoittaako tuo QUATTRO, että tykkäät kotona ajella POIKAYSTÄVÄSI KANSSA NELIVETO PÄÄLLÄ ?

    • kusipäiltä auto pois

      Ihan omakohtaisten kokemusten perusteella olen samaa mieltä noiden "tutkimuksien" kanssa. Naisille saattaa joskus esim. parkkeeraaminen tuottaa tuskaa ja naarmujakin ulkopuolisille. Mutta käsittämättömi riskejä liikenteessä ottavat miehet TAPPAA.

    • pakakuski..

      No, tässä vähän kokeneemmpan ratin veivaajan ajatuksia asiaan.

      Tientukkona oleminen on usein joko kokemattomuutta tai
      sitten että ajaa harvoin vaikka nyt ns kokemusta olisikin.

      Sellaisia todellisia tientukkoja (työkone 30km/h) kuljettajia tapaa aika
      vähän tienpäällä kun itse huomioi sen mikä on nopeusrajoitus.

      Kyllä sitä itsekkin saa osansa vaaratilanteista, en osaa vetää linjaa
      siinä että onko puikoissa ollut nainen- vai mieskuski koska jos
      liittymästä tuleva suhauttaa niin että joudun väistämään niin
      voiko siinä nähdä aina onko kuskina nainen, mies, lapsi, apina, lehmä,
      tai jotain muuta?

      Joskus se omankin kaasupolkiminen pieni nosto saattaa
      auttaa siihen että ei ole ohitus tarvetta koko ajan,
      ajatkin nopeusrajoitusten mukaan. Urakkapalkka vai mikä saa painakaan
      kaasua että on ns kiire johonkin, mulla on ambulanssi työvälineenä ja
      se kiire todellisuudessa ei korjaannu millään öykkärimäisellä ajamisella
      muiden kustannuksella liikenteessä, jos ajan kolarin niin potilas
      voi kuolla ambulanssiin koska ei saa hoitoa enää ja toiseksi myöhästyy
      sairaalasta saatavasta hoidosta. Onkin varsin rasittavaa joskus ajaa
      potilasta sairaalaan kiireettömänäkin koska pitää olla äärimmäisyyksiinkin
      lähes ennakoiva liikenteessä koska muihin ei voi luottaa liikenteessä ollenkaan.
      Rauhallisen kuljetuksen vaativa potilas mutta vakava sellainen ja vähän
      väliä joku koukkii eteen milloin mistäkin niin ei voi kuin olla liikenteessä
      se josta työkoneetkin ajaa ohi kolmeakymppi. yksi äkkijärrutus ja huuto potilaalta
      tuskasta ja kivusta kuuluu auton ulkopuolelle saakka.


      Karrikoidusti meni vähän mutta joskus se on noinkin.

    • KorkokengilläRatissa

      Kyllähän naiset osaa olla tumpeloita ratissa, naisena voin sen ihan itsekin myöntää. Aloin sitten pohtimaan, mistä meidän sukupuolen liikennekäyttäytyminen johtuu ja ainakin seuraavanlaisia mahdollisia syitä löytyi:

      1) naisilla on herkempi itsesuojeluvaisto kuin miehillä, ihan biologisista syistä. Tämän vuoksi naiset eivät ota riskejä liikenteessä, mihin kuuluu mm. tuo hitaasti ajaminen.

      2) miehillä on kokemusta liikenteestä jo ennen B-ajokortin hankkimista. Hyvin harvat tytöt ovat hankkineet mopokorttia, jolloin ensimmäiset kokemukset liikenteestä tulevat B-kortin myötä. Mopokorttien hankkiminen tosin on yleistynyt tyttöjenkin keskuudessa, joten saa nähdä, tuleeko liikenteessä näkymään tulevaisuudessa parempia naiskuskeja.

      3) jostain syystä avaruudellinen hahmottaminen voi tuottaa monille naisille vaikeuksia. Jos hahmotuskyky puuttuu, niin kyllä se peruuttaminen on ylivoimaisen vaikea juttu.

      4) naiset eivät keskity. Joku mainitsikin lörpöttelevät naiset autossa. Sosiaalinen kanssakäyminen ja kauniit maisemat ovat paljon kiinnostavampia asioita kuin liikennevalot tai edessä olevan auton puskuri.

      5) suorituspaineet esim. parkkeeratessa. Ketään ei kiinnosta, jos mies yrittää taskuparkkia, mutta kun nainen yrittää samaa, niin "hah, katotaan saako se sen muka tohon".

      Täytyy tottakai ottaa huomioon, että on myös olemassa miehen tasoisia naiskuskeja, jotka osaavat oikeastikin ajaa. Ja tottakai löytyy niitä tumpeloita myös miestin leiristä, vaikkakin ovat hyvin marginaalinen osa.

    • gfdcv

      Naiset tulee oikealta kolmion takaa suoraan eteen, eivätkä tajua tehneensä väärin.

    • Olipahan taas

      50 metriä risteykseen, syttyy vihreät, ämmä edessä matelee niin hitaasti, että ehtii vaihtua taas punaiseksi. Seuraavassakin mateli niin hitaasti, että ihme kun ehti. Teki mieli käydä hakkaamassa se läski.

    • Anonyymi

      Totta naiset ehkä törttöilevät ja miehet tuottavat vakavat onnettomuudet. Syynä on tosiaan ensinnäkin juuri em. kyseenalaistaminen, toiseksi naiset eivät ehkä hallitse tekniikkaa (miehillä useimmiten tekniikan alan koulutus) ja naiset siksi epävarmempia. Perheissä naiset ajavat miehiä harvemmin. Mutta yksi hyvä selitys piilee genetiikassa. Miehet ovat ajaneet jo monta sukupolvea autoja, naisten ajokortin yleisyys on vasta uudempien sukupolvien asia. Miesten ajotaitdon alkeet kulkevat ehkä y- kromosomissa sukupolvelta toiselle ja naisten x -kromosomi (y puuttuu) kuljettaa naisissa piileviä edellisten sukupolvien taitoja vasta ensimmäistä kertaa. ja ensimmäisessä sukupolvessa. Naisten arvot ja turvallisuusasenteet mm. lasten kasvattajana ovat taas miehiä paremmat.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen teoria tuo sukupolviteoria. Itse olen 70-luvulla syntynyt mies ja vasta toisen polven autoilija. Isä on ajanut kortin nuorena miehenä ennen syntymääni, mutta sitä edellisillä polvilla ei ole ollut korttia eikä autoja. Äiti ajoi kortin vasta minun syntymän jälkeen, eikä äidin puolellakaan edellisillä polvilla ole ollut autoja.
        Yhtään kolaria ei ole sattunut tähän mennessä mulle, kortti ja auto ollut vuodesta 1992 lähtien. Sakkojakaan ei ole tullut yhtä pysäköintivirhemaksua lukuunottamatta. Tietysti, ei pidä kiitellä eikä mennyt ole tae tulevaisuudesta liikenteessäkään. Joka kerta on oltava yhtä valpas, tai pikemminkin vieläkin valppaampi, eikä voi ajatella että kun ei ole ennenkään sattunut mitään, niin tuskin tänäänkään sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen teoria tuo sukupolviteoria. Itse olen 70-luvulla syntynyt mies ja vasta toisen polven autoilija. Isä on ajanut kortin nuorena miehenä ennen syntymääni, mutta sitä edellisillä polvilla ei ole ollut korttia eikä autoja. Äiti ajoi kortin vasta minun syntymän jälkeen, eikä äidin puolellakaan edellisillä polvilla ole ollut autoja.
        Yhtään kolaria ei ole sattunut tähän mennessä mulle, kortti ja auto ollut vuodesta 1992 lähtien. Sakkojakaan ei ole tullut yhtä pysäköintivirhemaksua lukuunottamatta. Tietysti, ei pidä kiitellä eikä mennyt ole tae tulevaisuudesta liikenteessäkään. Joka kerta on oltava yhtä valpas, tai pikemminkin vieläkin valppaampi, eikä voi ajatella että kun ei ole ennenkään sattunut mitään, niin tuskin tänäänkään sattuu.

        Kiitos kiinnostuksesta, ja omasta kokemuksesta, mutta mutta yksi tapaus ei vielä todista puoleen eikä toiseen. Kvantitatiivinen esitutkimus ja sitten kvalitatiivisesti jatko eli haastattelujen avulla täydennystiedot., niin voisi todistaa paikkansapitävyys. tai kiistää teoria. Joskus 1970-luvulla tutkijaprofessori väitti tiedon olevan jopa syätävissä. Hän tutki ehdollista refleksiä kastemadoilla ja se n periytymistä uudelle sukupolvelle. Kastemadot eivät sovi ajotaidon tutkimukseen.


    • Anonyymi

      nerkeri

    • Anonyymi

      👅‼️👅💀✅💀✅🎂✅👀👴🏿👀👴🏿✅💀✅🎂✅‼️🅰️👴🏿🅰️✅‼️‼️✅✅👴🏿✅💀🦩💀🦩💀🦩💀💀

    • Anonyymi

      Harjoitus tekee mestarin. Ei mies ole sen parempi kuski jos ajaa kerran kuussa.

      • Anonyymi

        Ei kukaan ole ajanut kuussa, edes kertaa. Vai onko joku ajanut kerran kuussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole ajanut kuussa, edes kertaa. Vai onko joku ajanut kerran kuussa?

        On kai ne astronautit kuussa käydessään ajaneet kuuautolla. Sillä voi ajaa ainakin Gran Turismo 6 pelissä (Playstation 3), aika hauskaa kun ei ole juurikaan painovoimaa ja auto lentää hämmästyttävän pitkälle kumpareesta :D


    • Kun tämä - yli 10-vuotta vanha aloitus on taas nostettu esiin, kerron,
      että vaimollani on ollut ajokortti jo 42 vuotta.
      Ajamme pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla.
      Nykyisin hän ajaa ehkä 1/3-vuotuisista ajoista, -ulkomaillakin - joten se ei ole mitenkään vähän, sillä ajamme 25.000 km vuodessa yhteensä.
      Kumma kyllä, minua edelleenkin "vähän pelottaa" kun olen hänen kyydissään.
      - Ajaessaan hän ei oikein keskity muuhun liikenteeseen.
      Tuntuu siltä, että auton ajaminen ei ole tallentunut selkäytimeen.
      - Asiat, jotka tällä ajokokemuksella tulisi olla itsestäänselvät, aloitetaan useinkin alusta, että miten tämä menikään!
      - Viime tipan kaistanvaihtoja, koska ei osaa ennakoida tilanteita tutuillakin tieosuuksilla.
      Nämä ovat asioita joista "ei puhuta", joten asia ei tule paranemaan.

    • Anonyymi

      Tämähän vissiin ihmetytti Spedeäkin, josta syntyi monta "Naisen logiikka" -sketsiä, eh heh, nimittäin esimerkiksi tuo tasauspyörästön selittäminen on yksi hauskimmista sketseistä ko. sarjassa :D
      https://www.youtube.com/watch?v=JEK3vlH47_Y

    • Anonyymi

      Nainen on kuin lapsi, mutta kooltaan vain isompi kuin lapsi. Lapsi itkee, nainen itkee.
      Voiko lapsi ajaa autoa? Ei! Voiko nainen ajaa autoa? Ei!
      Tasa-arvon vuoksi naiset kuitenkin saavat ajaa autoa.
      Nämä laosen tasolla olevat naiset ovat saaneet oikeuksia , jotka eivät heille kuulu, koska olevat itkeviä lapsia. Herkkiä ja itkeviä.😭

      • Anonyymi

        Eihän sitä mitään näekään kun on silmät täynnä vettä!


    • Anonyymi

      Naista on kyllä kiva panna, voittaa nyrkkikyllikin mennen tullen😛

    • Anonyymi

      Entisajan autot joissa ei ollut ohjaustehostinta sopivat silloin vain miesten käyttöön.
      Naiset ei näillä autoilla pystyneet edes ajamaan ohjauksen raskauden vuoksi.

      • Anonyymi

        Kevenihän se ohjaus ajaessa, mutta pysäköidessä paikallaan kääntäminen oli aika raskasta ilman tehostinta. Eipä sitä kyllä paikallaan hyvä ole käännellä muutenkaan, rasittuuhan siinä ohjauslaitteistokin ja nivelet, kun eihän se raskaus ole mihinkään kadonnut sieltä koneiston puolelta.
        Pikemminkin leveämpien renkaiden takia kääntäminen paikallaan on entistäkin raskaampaa mekaniikalle, vaikka tehostin helpottaakin kuljettajan kannalta ratinkääntöä.


    • Anonyymi

      Eikö osaa?? Jos parkkihallissa joku kaahaa kä ny korvalla? Se on nainen!!

      • Anonyymi

        Voi sitä mieskin joutua onnettomuuteen. Minäkin olen ollut 6 kertaa kolarissa
        45 vuoden aikana, mutta en ole koskaan ollut maksumiehenä.
        Aika pitkälle selviää kun tosiaan keskittyy siihen ajamiseen.
        Emäntä on ajanut taajamassa 44 vuotta , mutt ei ole joutunut vielä kolariin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe